Elokuun 2011 pikkuiset marraskuussa

Mä oon kans nyt yrittänyt käännellä neitiä niin, että kiinnostavat asiat olis vasemmalla puolella, että kääntäis enempi päätään sinne suuntaan. Kyllä se näemmä onnistuu, kun vaan ajatuksen kans sen tekee. Varma nakki on sijoittua niin, että tuo 3-v isoveli on siellä vasemmalla puolella, sen touhut on niin ylivoimaisen mielenkiintoisia pikkuneidin mielestä, että pää kääntyy sinne vasemmallekin puolelle :popcorn:

Meillä oli käynti rokotustutkimusklinikalla taas tänään. Kolmannen kerran rokotukset molempiin jalkoihin ja sitten rotarokote suuhun. Neiti naureskeli siellä niin, että meinas rotarokote vaan valua suupielistä ulos. Varsinaiset piikit ei sitten naurattaneet yhtään, mutta itkuakaan ei kyl kauaa kestäny. Reipas tyttö. Nyt meni iltaki ihan normisti, ei mitään kipuitkua.

Siellä oli taas lastenlääkäri paikalla niin kyselin tuosta refluksista. Lääkehän loppu vajaa viikko sitten ja oireet palas taas takas, ei niin pahana mut kumminkin. Saatiin vielä kolmas kuuri nexiumia nyt mutta kokeillaan riittäisikö oireisiin, jos puolitettais annos. Aloitettiinkin kuuri taas heti tänä iltana. Lääkäri myös vinkkas, että joillekin on apua siitä, että aloitetaan ne kiinteät ruoat siinä 4 kk ikäisinä. Meillähän tuo 4kk tulee jo ens viikolla täyteen, jotenka kaipa me viikon päästä sit kokeillaan jo noita kiinteitä, josko ne auttas refluksiin meillä. Tuo nexiumhan on kyl auttanu hyvin, mutta eihän sitä nyt iät ajat voi antaa.

Meidän iltarutiinit on antaa tuo nexium, sit d-vitskat ja sit iltapesut lavuaarissa ja yökkäri päälle ja iltatissiä. Nukahtaa lähes siihen ja sit puoliunisena nostan pinnikseen. Joskus nukahtaa kyllä tissillekin. Ja joskus ei nukahda millään vaan pitää vielä kanniskella hetken aikaa. Mut aika nätisti tyttö kyl omaan sänkyynsä nukahtaa. Varsinkin päiväunille on tosi helppo saada nukahtamaan itsekseen pinnikseen. Toista oli isoveljensä jotka piti aina nukuttamalla nukuttaa (itsepä siihen opetin..)
 
Meillä illalla poitsu nukahtaa tissille, välillä päivälläkin pitää nukuttaa tissillä. Pitää vissiin alkaa pikkuhiljaa opettamaan, että voi nukahtaa ihan omaan sänkyynkin. Pari kertaa oon saanut nukahtamaan omaan sänkyyn, mutta yleensä alkaa kiukkuamaan siellä. Toi on vaan niin tissiposki toi meitin poitsu... :LOL:

Nilkkaleikkaus meni ihan hyvin. Ensimmäiset 4 päivää oli tosi kipee, ei kärsiny ollenkaan astua jalalla. Onnex äiti on täällä kaverina. Nyt kärsii jo vähän keppien kanssa laittaa jalkaa maahankin. Viime yönä laitoin poitsun jo takaisin omaan sänkyyn nukkumaan, pystyn jo sen verran paremmin liikkumaan tuon jalan kanssa. Mut kyllä ois ollut mahdotonta poitsun hoito ilman äitin apua!

Ajattelin alkaa laittamaan jouluverhoja ikkunaan, nyt kun on noita lisäkäsiä apuna. Joskos sitä ostais olkkariin uudet... :)
 
Hei hoi äänimerkkiä ilmaan! Olen ollut aktiivisempi toisilla palstoilla ja tajusin juuri etten ole tänne kirjoitellut. Mutta nyt siis kuulumisia :)

Jimi oli tänään neuvolassa ja reppanaa tuikattiin molempiin reisiin... Hyvin on kasvanut! Tätsyn teksti: "Ihana tyytyväinen vauva. Kääntyykin jo ka juttelee paljon, nauraakin. Vastikkeella hyvin kasvaa! Tarv. soseita voi hiljalleen aloittaa."

syntymämitat 3470g 50cm
2,5viikkoa 3915g 52,3cm
1kk 4440g 54,2cm
2kk 5300g 56cm
3kk 6420g 60,3cm

Jimi tosiaan kierähtelee ihan ympäri asti ja pyörii kuin viisarit kellotaulussa. Jätkä osaa tarttua ja viedä suuhunsa kaiken mistä kiinni vaan saa ja osaa jopa irrottaakin jo :D Mä repesin tuossa taannoin, kun olkkarista kuului kauhia kiukkuamninen ja tulin katsomaan niin jätkä oli saanut helistimestä joka roikkui kiinni, mutta ei saanut irroitettua otettaan :LOL: No enää ei moista ongelmaa ole, hoiti asian pois alta treenamalla. Poju punkee koko ajan ylös, haluaisi olla koko ajan vaan mahd. siinä asennossa, että näkee joka puolelle. Yöt nukkuu hyvin, syö yleensä kerran ja siirtyi kehdosta pinnikseen täyttäessään tuon 3kk eli 20.pv. Kehdosta loppui tila kesken...
Kestoja käytetään, päivin ja öin. Kertsi eksyy välillä päälle, yleensä miehen toimesta. Niitäkin siis meillä on olemassa tuossa jos niikseen tulee. Mä voin nyt hyvin, kun olen saanut nukuttua kunnolla öisin ja Jimi on yleistyytyväinen vauva joka ei itke nälänkään koittaessa vaan jokeltelee käskevällä äänellä ja yrittää nakertaa nyrkkinsä :D
Nyt on tosin alkanut näkemään selvästi enemmän unia ja välillä nauraa, välillä kiljahtaa ja välillä itkahtaa unissaan. Aivastusten päälle tulee jupinaa, näin asiasta kukkaruukkuun, kun just tossa vieressä pärskähti.

Että sellaista tänne, yritän ehtiä lukemaan muiden kuulumiset vielä...
 
Koralli, onneksi virheistään oppii ;) Meidän esikoinen ei myöskään oppinut nukahtamaan itse kuin vasta joskus varmaan 3-vuoden iässä, ja edelleen hän haluaisi, että joku istuisi vieressä kunnes hän nukahtaa (ikää on parin viikon päästä 5 vuotta). Kakkosen opetin sitten jo varmaan kuukauden iästä asti nukahtamaan pinnasänkyyn itsekseen, tai siis tissittelin, laitoin sänkyyn, otin taas ylös kun huuto alkoi, tissiä lisää, sänkyyn jne. Pari viikkoa meni hänen kanssaan kunnes se homma toimi niin, että laitoin puolinukkuvana sänkyyn ja hän jäi sinne. Tämän kolmannen kanssa homma ei mennyt ihan yhtä helposti, mutta nyt 3.5 kk:n iässä hänkin on helppo nukuttaa. Tänään nukutin ensin kylvyn jälkeen tissille mun sängylle, mutta jostain syystä hän heräsi vielä uudestaan. Isosiskojen iltasadun jälkeen laitoin hänet omaan sänkyyn, ja sinne hän sitten jäi, ei edes huudellut yhtään perään.

P nukkuu edelleen suurimman osan ajasta, jos hän oli tänään 7 tuntia hereillä niin hyvä! Ja isosiskoilla on taipumusta juosta ympäriinsä, elleivät he ole häntä halailemassa... eli tänään taisi olla eka kerta kun sain P:n lattialle niin, että siskot leikkivät omia leikkejään vieressä. Oli kyllä kiinnostavaa, pää kenossa hän heitä siinä katseli. Mutta ei näytä merkkiäkään siitä, että vielä itse kääntyisi ympäri, eli lähellekään ei päässyt. Onneksi, sen verran pieniä nuo isompien lelut, että kurkussahan ne olisivat heti...
 
Ihana lukea kun toisten vauvat on jo niin aktiivisia. Mä ite pitäisin vauvani vaan vauvana, mutta pakkohan sen on vaan oppia uusia juttuja ja kasvaa. Se on niin hassua kun ekan kanssa oli hirmunen kiire, että olis hereillä enemmän ja oppis nopeesti, nyt ei taas oo mihinkään kiirus. Sitä ajattelee että kun en enempää lapsia halua niin haluan nauttia tästä vauva-ajasta niin kauan kun mahdollista.

Meillä ei vielä käännytä, ottaa tavaroista kiinni ja yleensä osuu niillä itteensä ottaan tai nenään :D Mahallaan on ihan lentokoneasennossa, ja kovin menossa mukamas jonnekkin. Mutta ei nyt onneks ihan vielä. Hän myös nauraa ääneen, se on ihanan kuulosta. Tuleekin aina vaipan vaihdon yhteydessä kutiteltua että kuulee toisen naurun =)

5 aamua muuttoon, vähän rupee jo ahdistamaan. Nyt vkl pitäis laittaa kaikki loput kamat kasaan....
 
Hei,
Olis uus keskustelija..
Meillä poika syntyi 8.8 mitoilla 3150g ja pituus 48 nyt kun oli pari vko sitten 3kk neuvola niin pituus oli 59.1 ja painoo 6685g.
Yöt menee nyt sillain et nukahtaa illalla 21-22 ja sitten herätää 03-04 ja seuraavan kerran sitten ennen seiskaa ja otetaa vielä pieni torkku.
Päivät menee kahden tunnin ruokailuväleil. Ollaan korvikemaidolla. Kiinteetä ei olla viel kokeiltu.

Nyt olis eka korvatulehdus ja äiti tuntee itsensä avuttomaksi ja sydäntä särkee. Raukkapieni.


Niin ja nimekseen lapsi sai Peetu
 
SaaraSanni, mulla on vähän sama tunne tuon vauvan kasvamisen suhteen, eli yritän nauttia tästä vauva-ajasta niin paljon kuin mahdollista :heart: Pianhan se pieni onkin sitten jo taas iso... =)

Tsemppiä teille myös muuttoon!

Ja tervetuloa Kirppu!
 
Hei kaikille!

Taallakin eras uusi palstalainen ilmoittautuu mukaan. Olisi varmaan pitanyt tajuta jo
odotusaikana tanne tulla mutta kirjoittelin tuonne vauva.fi vain ja nyt palstamme on
hiljentynyt taysin ja mina viela haluaisin kirjoitella.

Elikkas tassa vahan tietoja.
LA oli 22.8 mutta ylihan siita mentiin ja tytto syntyi

3.9.11
52cm
3175g

Asumme siis Englannissa ja esikoisemme paatti syntya rv 41+5 luonnollisesti 10 min ennen kuin oli aika kaynnistykseen. Synnytys meni ongelmitta. Kaiken kaikkiaan
5h meni etta tytto oli sylissa siita kun sairaalan saavuttiin enka ollut siina
vaiheessa edes kuin 2cm auki.

Vauva elama on ollut antoisaa ja aivan ihanaa. Rintamaidolla mennaan ja niin olisi tarkoitus jatkaa 6kk jolloin sitten kiinteita ja rintaa niin kauan kuin vaan onnistuu.
Olin alussa huolissani kun tytto pulautteli/oksenteli aika paljon mutta sitten
laakarilla kaytyani kyse olikin vaan pulauttelusta ja ettei tytto tieda oikein rajojaan ja minullakin silloin viela suihkusi maitoa joka varmaan osa syyna "yliannostukseen"
Nyt pulauttelu kuiteskin jo rauhoittunu melko minimiin.

Neiti ei huoli sitten tuttia tai pulloa ei millaan. vahan sormiaan imee mutta ei
ainakaan viela ole mahdottomaksi mennyt. Sylki on alkanut kovasti valua viime
aikoina liekko ne ikenet siella kutittelemassa. Tuossa viime viikolla kaannyttiin ekaa kertaa vatsalta takaisin selalleen. MAHTAVAA 12vk tuli siis tayteen lauantaina.

Taalla ei neuvolakaynneilla ainakaan viela ole pituutta seurattu mutta yrittanyt
sita itse mitata ja kylla se siina 60cm paikoilla pyorii 3kk iassa. Painoa oli viime
kaynnilla 5460g ja silloin oltiin 10vk vanhoja eli keskikayralla mennaan. Taalla nuo
neuvolakaynnit menee silleen et pitaa itse pitaa huoli et kerran kuussa kaydaan
mittaamassa paino ja jos on mitaan kysyttavaa niin senkun menee vaan aikaa ei
tarvitse varata vaan on ns. walk in systeemi.

Sitten semmonen juttu etta aloitin minipillereiden syonnin 6vk jalkitarkastuksen
jalkeen. Pohjana etta palauduin synnytyksesta todella nopeasti vuoto loppui pari viikkoa synnytyksesta. No aloin napsimaan noita mineja ja niiden aloittamisesta olikohan 3pv paasta alkoi menkat ja oli niin normaalit kuin olla ja voi sen 5pv.

No sitten tassa kuussa taas tutut menkkakivut samaan aikaan kuin ne ekat menkat alkoi mutta menkkojapa ei kuulunutkaan (tiedan kylla etta minit voi jattaa menkat kokonaan tulematta) mutta kipu on jatkunut 2 vk joka muistuttaa minua vuosi sitten kun plussasin kivuista !!!! Myoskin todella etova olo on ollut vaivana viimeiset pari paivaa ja vasymystakin ollut enemman seka nena tukossa jatkuvaan mutta ei flunssaa kuiteskaan. Toki voihan ne hormonit sen tehda ja vie aikansa kunes keho tottuu, mutta tuo vihlova kipu vahan arveluttaa. Pitanee aamulla rientaa kauppaan testin hakuun just in case ennen kuin soitan laakarille ajan.

Kylla ma sanon et voi jukran pujut jos tassa nyt ollaan taas raskaana :D

2.5vk paasta suomeen viettamaan joulua ja vahan pidemmaksikin aikaa. Ihanaa ei tarttee stressata tana jouluna mistaan vaan paasee valmiiseen poytaan.

koitan tassa paasta perille teidan jutuista ja kiva loytaa viela elokuisten aktiivinen ryhma, kun en itse enaa facebookissa ole.

Sohappy:wave:
 
Heissan
Tervetuloa sohappy mun puolesta, minäkin harvakseltaan kirjottelin vauva.fissä mutta sehän kuoli totaalisesti, tää on ollu kokoajan vähän aktiivisempi, kiva kun löysit myös tänne!
Mä olen hävyttömän laiska itse kirjottamaan vaikka tykkäänkin kovin lukea muiden kuulumisia.

Meillä ristiäiset sujui tosi kivasti, sain tehtyä kakut ja voileipäkakut ja talokin pysyi kasassa vaikka pelkäsinkin talon romahtavan kun vieraita oli niin paljon. :)
Ja Poika sai nimekseen Aaron. :heart:

3kk neuvola on keskiviikkona, katsotaan kuinka painoa on tullut..
Mun jälkitarkastuksessa halusin punnita pienen kun ihmiset kauhistellut pojan laihuutta, no painoa oli 5100g ja pituutta 59cm, hoikka poika mutta tasaisesti kasvaa joten nou hätä. Eli Aaron oli tuolloin 2,5kk.

Nyt kuitenkin olen antanut korviketta joka päivä 50ml, aluksi ihan totuttelun vuoksi kun halusin päästä viime lauantaina leffaan (twilight :popcorn:) ja ens viikonloppuna jouluostoksille, mutta jotenkin on kyllä ollu niin tissit jo illalla tyhjät että siksikin olen jatkanut korvikkeen antoa. Ja poika tyytyväisempi joten ei ihan väärä ratkaisu, meillä yöt on menny viikon vanhasta jo tosi loistavasti mutta nyt kun olen antanut illalla korviketta niin poika nukkuu koko yön heräämättä, ennenkin ensimmäinen unipätkä ollut 7-10h mutta nyt viime yönäkin 11,5h.
Sääli vain jos oma maito nyt hiipuu kun onhan se imettäminen tosi kätevää, ainakin kotioloissa.. Meillä edelleen tissiraivot jatkuu, varsinkin jos jossain muualla koitan syöttää, tapahtuma on ulkopuolisista vähintäänkin huvittavaa kun koko toimitus on ähinää, huutoa, vääntelehtimistä ja huitovia käsiä ja jalkoja.. :)
Kuinka muilla sujuu imetys, muistelisin että jollain muullakin on ollut ongelmia?

Noh ny heräsi nälkäinen pikkumies, pakko mennä. :D
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille :wave:

Ihanaa, omaa aikaa :D pikkuiset on päikyillä ja isommat ulkona.

Täällä menee hyvin. Rintamaidolla edelleen ja minun silmääni kasvanut nyt hujauksessa niin isoksi neidiksi :O nyt me kaivettiin kaappien uumenista 74cm vaatteet. hui.

Minusta tuntuu myös, että tämä vauva aika on niin vaalimisen arvoista aikaa, toisaalta tunsin niin jo neloselta, kun hänen piti olla se viimeinen :D mutta ihanaa, kun saatiin vielä viides pikkuinen
Pihla on kohinalla kehittynyt, ottaa leluista kiinni, koskettelee kasvoja ym. kääntyyy kyllä mutta se on tapahtunut puolivahingossa vielä. Ääneen nauraa ihan mahottomasti ja erityisesti rakastaa kukkuu piiloleikkiä, silloin kikatuksesta ei meinaa loppua tulla. Sitten neiti on hoksannut, että kiljumalla saa kaikkien huomion :) :heart:
Kovasti syö omia sormiaan ja kuolaa, ollaan kokeiltu myös vauvojen puruleluja ja niitäkin tykkää kaluta, helpottaa ikenien kutinaa.

Pieni Tähtönen ja Pihla 3kk 10pvä :heart:
 
Sohappy ja Kiuru ollaankohan me samoiss aporukoissa kirjoiteltu tuolla vauva.fi:ssä? Mull kirjoittamine vaan loppuisiellä kun en pääse enää kirjautumaan.

Sohappy Tervetuloa ja tiedot lisäsin listaan.

Kyselen edelleen päivittäjää/pinon tekijää ensi kuulle, kun se alkaa jo muutaman päivän kuluttua
 
Moro!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :wave:

Meillä meni tänään puoli päivää keskussairaalalla. Mun leikattuun jalkaan iski nyt sitten veritulppa... :( Nyt sit alkaa marevan-lääkitys, kestää ainakin puoli vuotta.

Meillä imetys sujuu ainakin hyvin. Tänäänkin imettelin sairaalalla odotushuoneessa poitsua pariinkin otteeseen, ei ollut moksiskaan. Ja välillä naureskelikin tissi suussa. Se on nyt alkanu tekemään tuota. Oikein velmu ilme ja hymyilee, kun sitä katsoo. :D

Täällä varmaan kans tehdään hampaita, sen verran kovaa on tuo kuolaaminen ja käsien ym. syöminen.

Torstaina onkin sitten 4 kk neuvola. Mielenkiintoista nähdä, miten poitsu on kasvanu. Meillä alkaa 62 cm yöppärit olemaan järjestään pieniä.

Nyt sitten alkaa kauhea terveyskeskuksella juokseminen kontrolleissa. Tämän tekeekin sitten haasteelliseksi, kun jalassa pitää olla ortoosi jouluun asti, eli en saa ajaa autoa... Pitää laittaa kavereille viestiä, että tulevat välillä käymään, etten tule ihan mökkihöperöksi!!!! :kieh:
 
Tervetuloa uusille!

Soulmamalle pikaista paranemista! Kurja juttu, että tuli veritulppa. :hug:

Meillä menee oikein kivasti edelleen. Pinja kääntyi selältä mahalleen 3kk iässä ja nyt kääntyilee myös mahalta selälleen. Kova kiirus tuntuis olevan eteenpäin. Pienimmällä on kauhee kiire päästä isompien perään. Sais tuo vielä olla mun pieni vauvani. Ääntelyä tulee vielä aika vähän, kun vertaa mun isompiin lapsiin. Pinja tarttuu myös leluihin jo tosi napakasti. Pikkasen on tullut ääneen naurua joistain hassuista äänistä, mitä Pinjalle on tehty. Eilen kaupassa Pinja päristeli hetken aikaa, mutta ei oo sitä tehnyt sen jälkeen.

Pinja nukkuu yhdet tai kahdet pitkät päikkärit ja sit parit torkut päälle. Yöunille menee edelleen siinä yhden kieppeillä. Olis ihana saada se vähän aikasemmin nukkumaan, kun se kaipaa kauheesti viihdyttämistä ja kanniskelua iltasin. Pelkkä sylissä oleilu ei riitä. Se vähän rasittaa, kun saan isommat nukkumaan, niin sen jälkeen viihdytän noin neljä tuntia vauvaa. No aika aikansa kutakin. Eiköhän sitä rytmiä saa pikkuhiljaa käännettyä sitten viimeistään, kun kiinteät tulee kuvioihin. Mä meinasin, että alotetaan kiinteitä siinä puolen vuoden ikäsenä, jos kasvu on hyvä. Ainakin tuntuu, että Pinja kasvaa tosi hyvin, kun vaatteet jää tasaseen pieneksi. Nyt on käytössä 62 koko, mutta pienimmät sen kokoset alkaa jo kinnata. Pikkuhiljaa voi siis alkaa siirtyä 68 kokoon. Noi vaatekoot on vaan tosi hassuja välillä. Eilen kattelin Pinjalle uutena ostettuja paitoja. Toinen oli kokoa 62/68 ja toinen 74 ja ne oli tismalleen saman kokoiset. Täytyy ottaa siis samaan aikaan käyttöön.

Nyt ei tuu muuta mieleen. Toiovttavasti joku suostuu alkaa päivittäjäksi. Mä en uskaltaudu, koska en kolmen lapsen kanssa välttämättä ehdi hirveen usein koneelle.

Pujaja ja P 3,5kk
 
Heissan!

Yritän pikaisesti laittaa kuulumisia...monena päivänä on jo pitänyt mutta ei ole ehtinyt tai saanut aikaiseksi.

Tervetuloa uusille, kiva kun porukka kasvaa, on sitten aina varmaan joku, joka ehtii kirjotella kuulumisia. Mä ainakin käyn usein lukemassa, vaikka ei ehtis kirjoitellakaan.

Meillä oli viikko sitten 3kk neuvola ja mitat olivat jo todella muhkeat: 7450g ja 63cm. Ja kuten jo aiemmin olen todennut ja jotkun muutkin tässä ihan lähiaikoina...ihan kauheeta vauhtia kasvavat ja oppivat ja minä kun haluaisin niin pitää hänet pienenä vauvana vaan.:)

Kääntymäänkin poika oppi viikko ennen 3kk päiväänsä ja sen jälkeen meno onkin ollut aika lailla tämän moista: "käännyn- ihmettelen-ähisen-äiti kääntää takaisin- ja sama uudelleen". Kovasti nousee myös sylissä istumaan ja varaa jo hienosti jaloilleen. Nauru on aivan uskomattoman ihana. Sitä nyt vois tietty kuunnella ja kuunnella...

Vaatteista menee tällä hetkellä ihan merkistä ja käyttöpaljoudesta riippuen 62-74cm. 62cm nyt tietty näillä kiloilla vain ihan tietyistä...;)

Rokotteista
ei tälläkään kertaa tullut mitään mainittavia reaktioita, paitsi kauhee huuto, kun eka piikki laitettiin. Toinen oli jo iisimpi.

Itse olen yrittänyt olla joulumielellä, vaikka sää on kyllä niin surkea. Lunta olis toivelistalla. Joulupukin kanssa oli tänään treffit ja aika hyvin on homma nyt hanskassa.;)

No ehdinpä mä ihan hyvin kirjoitella . Lopuksi vielä kysymys. Mitä te kotona ollessa puuhaillette?
a) kun vauva on hereillä ja b) kun vauva nukkuu

terkuin, Isabella ja vaunuissa untenmailla oleva poikanen
 
Morjens!

Halukasta päivittäjää ei vissiin ole ilmaantunut. Mulla ois tällainen ehdotus: Koska sivuja ei kuitenkaan kuukauden aikana tule enään mitään järjetöntä määrää, niin tehdäänkö uusi pino ja laitetaan vaikka nimeksi Vuoden 2011 elokuiset rakkauspakkaukset. Ekalle sivulle jos laitettais pinoon kuuluvat. Sit noita pituus ja painotietoja vois pitää vaikka aina parin kuukauden tiedot ja jokainen lisäilee omat tietonsa. Eli kun neuvolassa käyny, käy kopsaamassa olemassa olevat vaikka 2 kk tiedot ja lisää omansa perään. Näin ei sit kenenkään tartte ottaa "vastuuta" tietojen päivityksestä. Ja ei tartte sit aina mennä ensimmäiselle sivulle katsomaan noita pituus/painotietoja. Miltä tällainen systeemi kuulostaa? Ihan vaan ehdotuksena. :)
 
Heido!

Kiitos Kiuru onhan se semmoinen sopoliini ja ilo pilleri minulle etta. Ja joo vauva-10 ollaan varmaan oltu samalla palstalla.

Raskaustestin tein ja negatiivista naytti :whistle: eli noi pillerit vissiin sekoittaa sen verran.

Isabella2011 kyseli mita teette kotona ollessanne. Nooh kun prinsessa nukkuu teen mita milloinkin. En kylla pahemmin suunnittele etta teen sita teen tata kun tytto nukkuu. Joskus siivoan joskus teen ruokaa, joskus vain olen. Ja kun tytto on hereilla viihdytan tietysti katson tv, joskus laitan hanet leikkimatolle/kiikkuun minne milloinkin jossa han on alkanut iihtymaan jo vahan pidempia aikoja.

Nytkin tuossa vieressa pyllottaa ja huutaa peukalolleen ei kuiteskaan itke. Varmaan ikenet kutittaa kun koko ajan menee joku suuhun, voi toista. Taalla monella tuntuu vauvat jo 3kk iassa kaantyilevan. Meilla aina silloin talloin vatsaltaan selalleen kun ei enaa jaksa olla mutta ei kylla viela toisin pain.

Huomenna olis sitten toinen rokotus era. Soulmaman ehdotus kay kylla minulle.

Haluan viela kommentoida tuohon vauvan nukkumiseen. Meilla siis alussa aina vauva nukahti iltaisin/oisin tissille tai isin syliin hirvean hytkyttelyn jalkeen :D tuntui etta jos yritti sankyyn laittaa niin ei siita mitaan tullut. Kunnes tajusin etta hanet on kapaloitava niin ettei kadet paase vispaamaan. Ja kuinkas ollakaan meilla on jo kk paivat nukuttu kiltisti omassa sangyssa max. 5min uni itkua joskus ei sitakaan. Haluan/yritan opettaa siihen etta lapsi oppii yksinaan nukahtamaan. Eli sankyyn laskemisen jalkeen suukko ja pois huoneesta. Jos jaan siihen viereen huuto ei lopu vaan kovenee "mita siina seista toljotat ala hyssyttelemaan kerta ei ole muuta" :hug:

Onko muiden vauvat alkaneet vierastaa? Taalla on nyt menossa semmoinen vaihe ja pitais nahda kavereita kaupungilla ensiviikolla ja en tieda miten siita selvitaan.

Sohappy
 
Tervetuloa Sohappy! Onkohan meidän toinen Englannista kirjoittelija, Bump, kokonaan hävinnyt palstalta?

Soulmamalle pikaista paranemista! Toivottavasti kaverit ymmärtää tulla kyläilemään =)

Ihania nimiä teidän tytöillä, Pinja ja Pihla :heart:

Meillä ei P näytä vielä mitään merkkiä siitä, että kääntyisi itse ympäri. Käännän hänet itse mahalta selälle, ja yritän jättää silleen kyljelleen, mutta tuntuu että hänen on siitäkin vaikea ymmärtää miten hän pääsee selälleen : / Puhetta tuleekin sitten sen liikkumisenkin edestä, eli puhelihasta meillä harjoitellaan todella ahkerasti. Tulee jo vaikka minkä laista ääntä (mm. äiti tänään :heart: joo, on ehkä vähän aikaista, mutta siltä se kuulosti ;) ) Ja hyvin hän tarttuu leluihin, siirtää niitä jo jotenkuten kädestä toiseenkin. Eli todennäköisesti hän on kuin isoin isosiskonsakin ja kääntyy ympäri tasan kerran, juuri ennen 6 kk tarkastusta (joka esikoisella oli 6.5 kk:n iässä...).

Hampaita on täälläkin todennäköisesti tulossa. Ien punottaa, ja hampaiden ääriviivat näkyvät läpi. Ja käsi on jatkuvasti suussa...

Mä laitoin tänään pois 68 cm:n yöpuvut. Ne on viimeiset 68 cm:n vaatteet mitkä on menneet, jotain mekkoja ja paitoja lukuunottamatta, joilla ei ole väliä jos ne ovat vähän lyhyitä... Eli 74-80 cm:n yöpuvut tulee nyt käyttöön, bodyt on olleet jo kuukauden käytössä.

Vauvan nauru on kyllä maailman parasta :heart:

Mä aloin hieroa P:tä tuossa pari päivää sitten, eilen oli tauko ja tänään taas uudestaan. Ekaa kertaa elämässäni sain hierottua koko vauvan, jalat, mahan, rinnan, kädet, naaman ja selän! Meidän vanhemmat tytöt ovat hermostuneet viimeistään rinnan kohdalla, yleensä jo jalkoja hierottaessa... Parasta tässä oli se, että normaalisti P olisi ollut hereillä ainakin tunnin pitempään (klo 14 asti), mutta hieronnan jälkeen tuli kauhea huuto. Eli ei kun sängylle ja tissi suuhun, ja siihen hän sitten nukahti (klo 13). Ilmeisesti hieronta väsytää ;-)

Isabellan gallupiin voisin vielä vastailla:
a) Vauva on hereillä aika vähän... ja hän on jostain syystä usein hereillä, kun mä olen ulkona. Mulla on aika vaki ulkonaoloajat isosiskojen tarhaanviemisen ja -hakemisen takia. Eli yksi, mitä teen, on kärräillä häntä ympäriinsä :p Muuten mä juttelen hänen kanssaan, laulan, istun lattialla vieressä kun hän on mahallaan, vaihdan vaippaa, imetän, ja iltaisin kylvetän. Ja nyt yritän tuota vauvahierontaa harrastaa ainakin jonkun kerran viikossa. Siinä se taitaa ollakin.
b) Vauvan nukkuessa mä yritän syödä, käydä suihkussa, siivota joka toinen viikko (meillä käy siivooja joka toinen viikko), pyykätä, vaikka joskus sitä täytyy tehdä vauvan hereilläollessakin, hillun täällä netissä :p ja sitten mä olen lukenut saksaa tuolla teknisellä korkeakoululla tämän syksyn ajan. Ja siihen on mennyt aika paljon aikaa. Tosin se kurssi loppuu ensi viikolla, enkä enää jaksa keväällä, eli sitten saa nähdä mitä teen. Pitäisi ainakin jumppaan päästä, ja ehkä avoimeen perhekerhoonkin...

Soulmaman ehdotus sopii mullekin hyvin, mutta jos Vauva-10 haluaa päivitellä vielä niin se sopii vielä paremmin =)

Terveisin Siobhan ja P, 3 kk 3 vk ja jokunen päivä
 

Yhteistyössä