Elokuun 2011 vauvamasut

Minäkin ilmottaudun! Täällä myös LA elokuussa loppukuusta. Kaks kertaa on jo ultrassa käyty ja siellä pikkunen näytti olevan :heart: Viimeksi tosin sanottiin että sikiö on pienehkö, joten nyt huoli on suuri. Viikon päästä uudelleen ultraan, ei auta kun toivoa että masuasukilla on kaikki hyvin.
 
Hei kaikille! Täällä odotellaan esikoista ja LA 15.8.2011..Eilen oli np ultra..1 itsepäinen sankari siellä oli eikä meinannu millään ruveta yhteistyöhön. :D ..kauhuissani pelkäsin että siellä olisi useampi kun on niin älyttömän turvonnut olo. Paino tippunut raskauden alusta 7kg joka sinänsä on kuulemma hyvä koska mulla on ylipainoa..pahoinvointi alkaa olla satunnaista mutta väsymys ei hellitä millään..viime yönä noin 8h unta, aamulla 2h valveilla ja 1h päikkärit heti. Nyt on taas aivan turta olo. Tupakkaa olen yrittänyt lopettaa..tällä hetkellä menee noin 3-4 kpl/vk. Mites muilla kokemuksia tuosta tupakan lopettamisesta? Mulla tuntuu niin kynnys kysymykseltä. Ja niin..Itä- Suomesta ollaan..tarkennettuna Pohjois- Karjalasta.
 
MB
Hei! Ilmoittaudun joukkoon... LA 30.8. Meillä kolme lasta ennestään ja sen mukaan voisi ajatella ettei ainakaan yliajalle mennä, kaikki kun syntyneet ennen laskettua. :)

Porvoossa asustan eli en kovin kaukana ainakaan ketjun aloittajasta.

Ultrassa tuli käytyä reilu viikko sitten ja silloin ainakin kaikki hyvin, tuli otettua myös verinäyte samalla ja siitä tulikin jo vastaus että kaikki olisi hyvällä mallilla. Oma olo ollut hyvä, jos ei pientä väsymystä ota huomioon. Muutaman viikon oli vk8 tienoilla sellaista aikaa kun piti vähän väliä napostella jotta välttyi aavistuksen etovalta ololta. Eli voipi sanoa että tähän mennessä olen päässyt helpolla:)
 
Täällä kans esikoisen odottaja, LA 9.8. :) Alkuraskaus oli mielettömän huonovointisuuden aikaa, nyt vko 15 menossa ja onneksi on mennyt ohi! Pystyy taas nauttimaan ruuasta ja rakkaan seurasta...tosi paljon huolehdin pikkuisen terveydestä vähän väliä, että meneekö kaikki hyvin. Pitää yrittää rauhottua ettei liialla hermoilulla aiheuta harmia :)
 
Tääl ois tämmönen 21.v esikoista ootteleva tyttö nurmijärveltä, joka kaipailis mamma kavereita :)
Laskettuaika on 3.8.11 mutta kun olen diabeetikko niin todennäköisesti tulee hiukka etuajassa.
Nyt on rv 17+0 menos ja kaikki tähän mennes on sujunut hyvin :) Oottelen kovasti jo rakenneultraa.. se ois ensikuun 14 päivä.
Luulenpa että tyttöä ootan .. mutta kummatkin oikein toivottuja ja tervetulleita<3 sen näkeepi sitten :) Masu on jo aika iso :D heh mutta painoa ei ole tullut yhtään lisää.. ihana iso kumpu kylläkin jo näkyy :)
Ekat 3 kk oli ihan kamalia kun oksentelin monta kertaa päivässä, mutta nyt oon päässyt nauttimaan olosta <3 on tää ihanaa <3
 
Heipsan! Ilmottaudun myös joukkoon :)) Laskettuaika on 5.8 ja hyvin on menny tähän asti. Pahoinvoinneista mulla ei oo tietookaan, mut kauheet migreenit on kyllä vaivannu, onneks sain jonkin sortin lääkityksen niihin ja nyt on helpottanut, huh, enpä ois jaksanu niitä enää yhtään! Rakenneultra on viikonpäästä maanantaina 21.3, ihanaa jo sitä onkin odotettu! Tuntuu et niitä on nii vähän, voidin käydä useamminkin kattelemassa pikkusta :) Onko joku jo tuntenu vauvan liikkuvan masussaan? Mä en.. tai sit en vaan oo tajunnu sitä.. että pitäiskö tässä olla nyt huolissaan vai mitä.. Siis ensimmäistä odotan :) Noh kaipa se sieltä pikkuhiljaa itsestään ilmottelee.
Asustelen Loimaalla ja jos täälläpäin on myös odottavia äitejä masut pystyssä niin mielellään kävisin vaikka kahvittelemassa :) s-posti on lainesini@hotmail.com
 
Minä olen pari viikkoa tuntenut vauvan potkuja, ensin en ollut varma oliko sitä mut nyt on pienen ajan sisällä alkanut tuntua selkeämmin...sehän on kai aika yleistä ettei ensimmäistään odottava tunne liikkeitä kovin aikasin...mulle sanottiin että sen takia varmaan tuntuu kun on muuten niin hoikka ja varsinkin jos istukka on takana :)
 
Juu, tänään kävin ultrassa ja siellä se jumppaili nii ettei mistään meinannu mitään tulla :) JA syy siihen kuulemma olikin juuri se et istukka on takana, joten en tunne niin herkästi liikkeitä kui muut joilla se on edessä.. Mut jotain pientä eilen tunsin et kaipa sen siellä välillä tuntee :)
 
Viikkoja nyt 20+5 ja masu on kasvanut kasvamistaan :) Kovasti pikkunen potkii jo. Tänään tunsi mieskin masun päältä potkuja, kovasti nauratti molempia tuo pikkusen "touhuaminen" :D
Rakenneultrassa on käyty jo, kaikki mitä saatin irti oli hyvin, mutta uudestaan pääsen 4.4 kun ei vaavi suostunut kääntyilemään niin kaikkia rakenteita ei saatu. sukupuoltakaan pikkunen ei näyttänyt, mutta edelleen minulla on vahva tunne että tyttö sieltä tulee.
Muutama päivä sitten näin unen jossa synnytin mustatukkaisen tyttölapsen :) jopa kasvot näin ja ai että oli toinen suloinen <3 painoa on tullut huimat 1kg :D heh.. ihan hyvä ettei ole noussut paljoa kun tuota ylipainoa on muutenki :s
Jonkun verran on ollut alamasu kipuja ja nivus ja selkä myös :s mutta onneksi ne ovat ihan normaaleita :)
 
Moikka! Ilmottaudun näin vähän myöhässä LA 25.8 ja menossa 18+5. Pitkä odotuksemme päättyi ja viimein odotan toista lasta. Ensimmäinen syntynyt -09. Salonseudulla asustellaan ja kahviseura kelpaisi jos muita salonsudun mammoja löytyy :)
 
Moi!
Täällä mentäisiin viikoilla 22+2. Toivottavasti yli puolet jo siis odotuksesta takana. :) Lapsi on minulle toinen, miehelle ensimmäinen ja odotus sujunut kohtalaisen kivasti. Sairaslomalla mennään jo, johtuen fyysisestä työstä, mutta muuten kaikki hyvin.

Joko on muut elokuulaiset täyttäneet kelan papereita? Mulla olisi muistaakseni torstain neuvolassa edessä se homma. Äitiyspakkauksen jätän väliin, koska esikoiselta se on vieläkin lähes täydellisenä tallessa niin en koe siihen oikein tarvetta nyt. Onko rakenneultrassa tullut vauvan painoarvioita? Epätoivoisesti koitan saada keskustelua ylle. :D
 
NSV
Moi! Täällä menossa molempien esikoisen odotus, nyt rv 23+6, la 10.8. Neuvolasta eilen Kelan paperit mukaan mutta ei kuulemma kiirettä täytellä. Pitää tehdä yhteistyötä työmaan palkanlaskijan kanssa.

Rakenneulta oli rv 20+0, jolloin kaikki pikkuisella oli ihan hyvin. Kovasti on liikkuminen alkanut jo tuntumaan. Silloin kokoa oli 16 cm + 350 g. Huima muutos varhaisultrasta 11+4, pituutta 5 cm ja painoa 5-10g.

4 kk kestäneen pahoinvoinnin jälkeen olo ollut hyvä, vaan jotain ohimeneviä oireita. Istumatyötä teen, joten mahdolllisesti pystyn käymään töissä äitiysloman alkuun asti.

Tykkään enemmän 2011 pakkauksen väreistä kuin 2010, joten senkin takia lykkään Kelan papereita vielä vähän tuonnemmaksi, reilusti toukokuun puolelle.
 
Moikka!
Täällä menossa 22+6 ja utrassa käyty 20+0 pituutta en saanut tietää tai kuullut, mutta painoa 360g. sf tuolloin 20cm. Isoa mussukkaa jälleen odotan. Esikoinenkin käynnistettiin suuren koon vuoksi (rv37 4140g) Sokruissa ei ole koskaan ollut mitään häikkää ja paino indeksikin aina ollu siin 20 paikkeilla. Siis syy ei tuskin ole omassa painossani. Neuvollassa mahani ja vauvojeni kokoa hämmästellään kuitenkin ja syytä yritetään etsiä.. Turhaan. Suvun geenit kun olen vain perinyt :D
Olo on hyvä, hieman vain pientä kevätväsymystä havaittavissa. JA KAMALA HIKI!! :D Apua mikä kesä tulossa!! :D
 
Täälläpä on hiljaista ollu. Alko naurattaa ihan tuo aiempi kirjoitukseni siitä että meille sanottiin aikasemmin et sikiö on pieni. Sitä se ei nimittäin ole rakenneultran perusteella joka oli muutama viikko sitten. Painoarvio oli nimittäin silloin 494g! Ja viikkoja oli kasassa 21+6. Kaikki oli oikein hienosti ja saatiin tietää jo sukupuolikin <3
 
Täällä yksi jonka laskettuaika on 30.08. :D Ensimmäinen lapsi ja tuleva yh.
Ehkä tyhmä kysymys mutta mistä näkee painoarvion? Miulle ei olla mitään sanottu.
viikolla 22 sf-mitta oli 19cm. Itseäni huolettaa että kasvaako vauva normaalisti vai onko liian pieni. Neuvolasta ei olla ainakaan vielä mitään sanottu.
Pituutta minulla on 167 ja 73 kg. Alussa painoa ei tullut juuri yhtään mutta maaliskuun ja huhtikuun välillä painoa oli tullut noin 5kg ja nyt parin viikon sisään pari kiloa lisää. Apua, syönkö liikaa??!!
 
Hellou! Omaps täällä tosiaan hiljaista.. Kevät on ollut ihanaa aikaa ja nyt jännitetään että sankari pysyy sisällä vielä muutama kk, supparit jo aikas hurjat ja kohdun kanava on jo melki pois : / (huomenna alkaa rv26). Painoa tullut jo 12kg ;D Johhhanna taidan hieman johtaa vielä. Jos tiedät että ruokaa maistuu ja luulet, että painosi nousee sen vuoksi yritä syödä "terveellisimmin". Silti painoa saattaa tulla samaa tahtia, mutta kannattaa kokeilla :) Itse syön pääsääntöisesti vain kasviksia ja suht terveellisesti muutenkin ja liikun joka päivä ja silti lihoon :D nyt painoa 80kg. Toivottavasti oma lihoaminen himmaisi hieman vauhtia, kun elimistö on jo aikas kovilla ja niin täynnä nestettä!! Varsinkin jalat. :D

Mitä mieltä olette vuoden 2011 äitiyspakkausesta?
Itse kaipaisin voimakkaapia värejä lisää :)
 
täällä ois viellä yksi mamma jolla on laskettu aika 21.8. :) Etelä-Karjalasta, tarkemmin Lappeenrannasta joka kaipailee juttu seuraa! :)
Alku raskaus oli kauhea, pahoinvointia aamusta iltaa, ja tosi väsynyt! mut nyt senku mahan kasvua! :) Metri on mennyt mahanympäryksestä rikki! Ja painoa on tullu 4kg lisää!
Äitiyspakkaus oli ihan kiva, koska en haluakkaan mitään kirkasta ja värikästä! taidan olla tylsä äiti, kun haluan mielummin neutraalin värisiä vaatteita lapselleni!
 

Yhteistyössä