~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Sooselle erityistsempit! Mulla toi kypsyttely siihen pisteeseen että voitiin puhkoa kalvot vei tosiaan yhtäjaksoisestikin supisteltuna 2vrk, josta ihan karjumisosastoa viimeiset tunnit ennenkuin edes pääsin saliin sieltä odottelupuolelta. Siellä kun kipua levitettiin vain suihkulla tai morfiinipiikillä (oxanest), johon olin aiemmin aamulla reagoinut huonosti (sekavuus, oksentelu) eli en halunnut uudestaan. Vasta kun olin auki sen 4cm, puhkottiin kalvot, ja supistukset säännöllistyivät, otettiin epiduraalia mukaan cocktailiin. Se oli taivas. Ilokaasusta oli se etu, että oli jotain konkreettista tekemistä suppareiden aikana. Käytinkin sitä läpi aktiivisen synnytyksen ajan, puudukkeiden välissä.

En olisi millään selvinnyt yli 16h kivuista ilman noita lääkkeitä, voimakkaista suppareista yli pääseminen pelkällä kaasulla ja huudolla vie voimat pois muutamassa tunnissa. Meitä autettiin hienosti valitsemaan tilanteeseen ja tarpeeseen sopivat lääkkeet, ja synnytys eteni silti ihan omaa tahtiaan, tällä kertaa hitaasti. Ponnistaminen kun epiduraalia oli vielä jäljellä, sujui yllättävän helposti, mulla ainakin tuntoa ja kontrollia riitti oikeissa paikoissa ponnata kyljeltään.

Kättärille huippupisteet toiminnasta, eikä kiirettä/ruuhkaa tuntunut olevan. Perhehuonekin saatiin :)

PH
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pippurihäntä pitkän odotuksen onnellisesta päätöksestä! :)

Itse kävin tänään (RV 40+3) taas neuvolassa näyttäytymässä. Ei mitään uutta, kaikki kunnossa ja odotus jatkukoon. Terkkari laittoi nyt lähetettä äitiyspolille, että saatais aika yliaikaiskontrolliin. Aika ilmoitetaan kuulemma kirjeitse, joten selvinnee vasta ensi viikon puolella. Maanantaiksi (RV41) sovittiin vielä uusi neuvola-aika.
 
3ssi:lle ja LadyMoon:lle onnea vauveleista!!! :flower:

( . ) Ei ole tullut yhtään supisteluja tai muuta. Päivä kuluu niin hitaasti. Minuutti on tunti. Nukuin kummiskin viimeyönä paljon ja nyt ei väsytä + päätäkään ei säre enää. Eilen illalla tuli hermoromahdus ja tullut itkettyä hysteerisesti. Onneksi on mies joka lohduttaa ja on tukena vieressä. Todella hermoja raastavaa tämä odottaminen. :'(

Esikoisella näyttäis tulevan flunssa, yskii tuossa. Samoten itselle kai, kun on nokka tukossa. Oivoi.... mitä tästäkin nyt tulee.

Montakohan meitä on enää jäljellä jotka kärvistelevät vielä?


Soose ja poju 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onnea kaikille pienien tyttöjen ja poikien onnellisille vanhemmille:flower:

Tieti ja Soose kyllä täällä on muitakin kärvistelijöitä, ottaa vain niin tolkuttomasti päähän tämä odottelu, etten viitsi itse kommentoida lähes joka päivä:mad: Tänään siis poksuu 40+0, eikä mitään merkkiä vauvan tulemisesta...nyt sitten kun kaikki olisi suht kunnossa, on lastenhoitoapua yms. vauva ei tuu sitten niin millään...mihen räkätautikin estää sekstailun ja anopin tarkkaavaiset korvat;)
Edelliset vauvelit ovat tulleet aina sen mukavimman ässän jälkeen.
Maanantaina 25.8 on neuvola ja yritän tsempittää itseäni siihen, ettei sinne tarvitsisi mennä...

Koitetaan jaksaa..
Kerttu ja sintti 40+0
 
Se voi Kerttu tulla yllätyslähtö sulle... Esikon aikaanhan mulla ei ollu mitää ennakko-oireita vaan vedet meni ihan yllättäen...

Äsken käytiin esikon kans kaupas kärryillä, jos kunnon kärryttely sais jotain aikaan, mut ei, pikkusen juili alamahaa ja tuikkas pari kertaa kipeesti reiteen, mut ei sen kummempaa...

Miehen kans ollaan yritetty puhua tiitiläiselle et nyt tänä iltana ois hyvä aika tulla, mut ei se taida meitä totella... :D Tällä hetkellä fiilis on yllättävän rento, ei ahdista ollenkaa, joka on tosi outoa... Mun oma äiti on jännittäny koko viikon jo niin ettei oo saanu nukuttua öisin...
 
Onnea suuresti uusille vauvautuneille :heart:

Täällä kanssa odottelua odottelun perään, eikä mitään oireita juuri ole. Ei sen puoleen, kaksi ekaakin synnytystä lähti käyntiin sitten heti ekoista oireista :)

Neukussakin kävin aamusta, eikä sielläkään mitään uutta, verenpaine oli noussut viimekerrasta 118/66 ja nyt 131/77. Seuraava neukku 28.8 ja jos synnytys ei käynnisty niin yliaikakontrolli sitten 1.9.

Jaksuja kaikille odottaville, viimeisiä kuitenkin jo viedään ;)

-JennaMaria- ja Keijo 40+3
 
Koitan tässä tänään illalla päästä koneellekin niin päivittelen sitten sitä kautta noita syntyneitä ym.

Ei mitään uutta. Jomottelee ja valmistelee, mutta ei ole vielä lähtöä tullut. Mulla on vähän viime hetken kauhuakin tässä tullut, lähinnä se synnyttämisen kipeys ja jos ei ehdikään mitään kivunlievityksiä saada niin miten selviydyn, mutta kaippa se siitä. Toisena hetkenä olen ihan valmis lähtöön ja toisena sitä mieltä että perutaan koko homma :D vaikea kuvitella, että tässä montaa päivää enää menisi mutta eihän sitä tiedä. Ollaan pidetty itsemme kiireisinä ja juostu ympäri kyliä miehen kanssa. Mullakin tulee kokoajan vaan mieleen kaikkea mitä olisi kiva tehdä ennen vauvan syntymää :D (shoppailua, kyläilyä, siivoilua ym yhtä tärkeää..)

Huomenna poksuu sitten 40+0.
 
Onnittelut vauvautuneille!

Täällä ollaan kanssa vielä yhtenä kappaleena eikä minkäänlaisia oireita synnytykseen liittyen. Kohdun suu oli viime viikolla tiukasti kiinni, mutta pehmennyt ja vauva ylhäällä. Eipä nuo tosin ole aikaisemmilla kerroillakaan mitenkään vaikuttanut joten en sitä ole sen enempää pohtinut.

Meillä toimii vihdoin netti ja otin hieman omaa aikaa, että kirjoittelen tännekin välillä. Uusi koti on melkein järjestyksessä ja mulle iski tietysti eilen silmätulehdus. Siitäkään syystä en tänään ole ihan hirveästi noita loppuja laatikoita pöllytellyt. En saanut lääkäriaikaakaan vaan neuvoi millä voisi helpottaa asiaa. Ei kyllä ole vielä ainakaan auttanut, mutta toivottavasti menisi tuolla lääkkeellä ohi ettei tarvitse ensiapuun lähteä tai kärvistellä maanantaihin asti.

Täällä on taas helle ja huomenna olisi tarkoitus käydä vielä yksi reissu ikeassa, että saadaan loput pikkutarvikkeet. Melkein on saatu kaikki tavarat mahtumaan paikoilleen, kun täällä ei siis ole mitään varastoa tai kellarikoppia!!! Aika toivoton lähtökohta ;) Vauvan sängyn laitoin eilen ja vaatteetkin on viikattuna lipastoon. Pullot sun muut pitäisi vielä keitellä ja rintapumppu, mutta muuten alkaa vauvan osalta olla valmista.

Viime viikonloppuna kävimme katsomassa miehen vastasyntynyttä serkkua ja kyllä hän oli vaan niin hirmuisen pieni :) Pojat olivat ihan innoissaan ja kyselyt ovat vain lisääntyneet, että koska meidän vauva tulee. Tosin ilmassa on ollut myös tavallista enemmän kiukuttelua ja rajojen koittelua, vaikka kyseessä ovatkin tosiaan 3,5 ja 5,5 vuotiaat. Etenkin esikoinen on ollut viime aikoina aivan järkyttävän mustasukkainen pikkuveljelleen. Heillä alkaa koulu vajaan kahden viikon päästä ja harrastukset sun muut meno siinä samalla eli siihen mennessä haluaisin kyllä tämän vaavelin pihalle. Ei meillä tosin ole koskaan mikään auttanut vaan ovat syntyneet sitten kun ovat itse niin päättäneet. Ensi viikon keskiviikkona on tapaaminen kätilön kanssa, jos se vaikka laittaisi vauvaan vauhtia, kun viimeksi taisi syntyä enne tapaamista ja esikoinen syntyi seuraavana päivänä.

Jos jalat eivät olisi niin turvoksissa niin kyllä tämän mahan kanssa vielä jaksaisi, kun ei oikeastaan supistele tai ole muitakaan oireita.

Saini ja pikkuhukka 39+1 (tai 2)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Kertokaa nyt joku tietäväisempi; huomenna olis sitten LA, mutta kaikki ihmiset kummastelee, että kun ei ole maha laskeutunut vielä yhtään. Vauvan pitäisi tosiaan olla jo kiinnittynyt, ainakin terkan mukaan ja kyllä se tuolla nivusissa myös tuntuu. Oma äitini on myös sanonut, ettei muista koskaan oman mahansakaan laskeutuneen loppuvaiheessa. Eli kuuluuko se mahan laskeutuminen jotenkin automaattisesti tähän loppuvaiheeseen? Olenko siis ts täysin epäkypsä vielä, vauvan kiinnittymisestä huolimatta?
 
Onnittelut kaikille jo nyytin saaneille!!<3

En ole tosiaan itse ollut järin aktiivinen, tässä on ollu kaikenlaista mutta nyt alkaa kärsivällisyys loppua totaalisesti.. LA oli 15.8 ja edelleen kärvistellään.. paikat pehmentyny ja kaula lyhentyny 2cm mutta ei mitn muuta kun ajoittain menkkajomotuksia ja sukkapuikkokipuja... :( kaverit/tutut joilla viikon tai kakskin minun jälkeen LA niin ovat jo synnyttäneet tai päässeet jo itse toimintaan.. tää on vaan niin perhanan turhauttavaa... limatulppa mulla irtosi jo viimesen neuvolalääkärikäynnin jälkeen eli vko:lla 37... :O Mulla on nyt vielä maanantaina viimenen neuvola ja sitten varataan tiistaiksi yliaikaskontrolli ja siten oon taas viisaampi, mutta kaiken järjen mukaan pitäs viim. torstaina päästä johonkin etenemiseen tän touhun kanssa vaikkakin sitten käynnistyksen merkeissä josta en ole hirveän innoissani... että sellasta.. tsempit kaikille muillekkin jotka joutuu vielä odottelemaan, tiedän tunteen...

Heinikki85 & Hilkkis 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onnea Ikku pojasta! :heart:

Kiva saada edes muilta vauvauutisia kun ei tämä oma halua vielä tulla...

tykoistuva: esikon aikaan maha ei laskeutunu ennen synnytystä, eikä vauvakaan ollu kiinnittyny ennen sitä. Nyt taas maha laskeutu jo pari-kolme viikkoo sitte ja vauva kaivautu lähtökuoppiin samalla kertaa, kiinnittyny ei ollu viä keskiviikkona, mut ei kyllä noussu ylöskään päin vaikka lääkäri kokeili vähäsen kuinka paljo liikkuu viä... Eli ei se mahan laskeutuminen kerro paljo mitää... ainakaa mulla...
 
  • Tykkää
Reactions: tykoistuva
tykoistuva: Ei laskeutunut tämäkään eikä esikoisen mahakaan. Riippuu hirveästi kohdun ja lantion anatomiasta, vauvan asennosta eli vaikka pää olisikin jo lantion luissa kiinni, se maha ei välttämättä "putoa" mihinkään. Mulla tosiaan neuvolassa 39+6 täysin vielä irti ja korkealla, 40+6 ei saatu hirveästi liikkeelle enää, 41+2 laskeutuneena kohdun pohjalle, mutta silti yritti synnytyksen aikana heilua pois paikoiltaan.

PH
 
Heips!
Koitan kertoa synnytyksestäni lyhyemmän kautta.. aloitin jo aikaisemmin, mutta yllätys yllätys, se jäi kesken tämän hälinen seassa!

Lyhyesti:
Soitin synnärille kello 11.20 kun supisteli parin miinutin välein, mutta ei kipeästi, silti tuntuvasti.
Käskivät olla kotona, niin kauan kuin pystyy ja kipeytyy kunnolla.
13.30 lähdettiin synnärille, olin tosi kipeä.
Kätilö tutki ja mitään ei ollut tapahtunut, eli sormelle vain auki, niinkuin jo pari päivää aikaisemmin.
En saanut mitään kivunlievitystä vaikka supisteli noin tiheästi kokoajan, enkä päässyt liikkumaan.
Kätilö käski odotella aulassa, missä oli tv ja sohva ja mieheni juoksi lämmittämässä lämpöpusseja minulle, jotka auttoivat hyvin, mutta olin silti todella kipeä.
15.30 en enää kestänyt kipuja, kätilö tutki ja olin 2 cm auki.
Hän ehdotti että voitaisiin siirtyä saliin ja voisin saada ilokaasua vähän.
Sitten sain vielä kipupiikin, mikä ei kyllä niihin kipuihin auttanut enää.
Kätilö lupasi kohdunkaulanpuudutuksen kun olen 5 cm auki, mutta siihen piti vielä odottaa.
Kivut yltyivät ja mieheni oli juuri lähdössä hakemaan sairaalakassia autosta, kun tuli todella todella kovia supistuksia. Hengittelin ilokaasua kokoajan, koska supisitus ei loppunut missään vaiheessa, hiipui vain vähän ja nousi uudestaan.
Kätilö tutki ja sanoi että nyt laitetaan kohdunkaulanpuudutus, hän lähti hakemaan lääkäriä.
Mieheni kanssa kummasteltiin että menipäs nopeaa 5 cm.iin, noin tunti oli kulunut.
Lääkäri saapui ja totesi että "meinaat sitten synnyttää luomuna!"
En tajunnut!.. ja hän kertoi että olin jo 10 cm auki ja samassa tulikin jo ponnistamisen tarve.
Sanoin että en todellakaan, että nyt niitä puudutteita heti!
Pää oli jo niin alhaalla että kohdunkaulanpuudutteen onnistui laittamaan vain toiselle puolelle, joten vasen puoli puutui.
Tämä tilanne oli melkoista kaaosta kun tuli ponnistamisen tarve kun lääkäri tunki sormia sisään ja yritti puuduttaa..
Pyysin kätilöä puuduttamaan välilihan sitä mukaan kun sattuu ja hän oli aivan ihana, ja puudutti kaikki kohdat mitkä pyysin ja sain synnytettyä tytön ilman ihan hirveää kipua.
Ponnistusvaihe kesti 7 minuuttia, enkä voinut uskoa että tyttö syntyi niin helposti. Samalla ponnistamisentarve oli ihan erilainen kuin esikoisen kanssa, koska minulla ei ollut kunnon puudutteita. Tunsin sen kovemmin ja oli paljon helpompi ponnistaa oikein.
Eli olin siis avautunut 2centistä 10 centiin tunnissa, pelkällä ilokaasulla ja kipupiikillä,joka ei auttanut!
Sairaalakassi jäi autoon, niinkuin kamerakin, mutta onneksi kännykästä löytyy nykyään kamera :D
Eli hyvät fiilikset jäi vaikka lopussa tulikin hoppu, mutta parempi niin, koska meinasin jo menettää toivon kun mitään ei tapahtunut aluksi vaikka supisteli kipeästi.
Synnytys kesti yhteensä 7 tuntia.
Tänään siitä on JO viikko, enkä voi uskoa että aika on mennyt niin nopeasti.

Pimatsu ja tyttö 7 vrk
 

Yhteistyössä