~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Onnea vauvautuneet!

Meidän poika lähes 7vko jo... Alusta asti ollut todella jäntevä, sairaalassa jo hoitajat puhuivat siitä.. Kovat on menohalut ja heti jos saa jostain tukea jalkojen taakse/alle niin mennään ja lujaa.. Muuten vaan jalat potkii tyhjää kun hakee pitoa... Niskaa ollaan kannateltu jo monta viikkoa ja "vatsalihaksilla" nostaa itsensä ylös niin, että "kaatuu" eteenpäin jos nojaa jalkoihin ja tätä tapahtui heti pari viikkoisesta lähtien... APUA. :D Pian se jo tuo ensimmäisen tyttöystävän kotiin...
 
Mamimam Ensinnäkin onnittelut pojan johdosta! Ja totean tähän samaan, että mulla sama puhelin ja sama ongelma. Eri maa tosin ja nettiä käyttäessä tulee aina ilmoitus, että pitäisi tehdä joku päivitys ja kun kysyin operaattorin teknisestä tuesta niin olivat ihan pihalla...

Ja täälläkin sitten asiaan eli sunnuntaina 25.5. rv 39+3 tai 39+4 (kuten papereissa luki) klo 15:56 meidän perheeseen syntyi pieni prinsessa mitoin 3400g ja 50cm, py 35cm. Tänään päästiin kaikkia ennakko oletuksia vastoin kotiin, kun aiempina päivinä laskenut paino oli aamun punnituksessa 10g plussan puolella :) Huomenna pitäisi kätilön tulla vielä kotikäynnille. Prinsessa tuli vauhdilla maailmaan, mutta siitä sitten tuonnempana. Nyt täytyy herätellä pikkuinen syömään.

Saini ja pikku punahilkka vajaat 3vrk
 
Tänään oli VIIMINEN NEUVOLA, seuraavan kerran siispä suuntaamme neuvolaan vauvan kanssa :heart: Kaikki oli juuri niinkun pitääkin, ei auta kuin odotella vielä, josko se vauva sieltä masusta itse haluasi ulostautua tai sitten viimeistään sunnuntaina 1.9 yliaikakonrtrolli synnärillä ja varmaankin heti maanantaina käynnistellään sitten.

Onnea taas uusille vauvansa jo saaneille ja suuren suuret tsempit masun kanssa vielä kanssaeläjille :heart:

-JennaMaria- ja Keijo 41+1
 
Ei merkkiäkään, ettäkö jotain alkaisi tapahtumaan. Huomenna olisi sitten iltapäivällä neuvola ja perjantaina joutuu jo ukkokin takaisin töihin lomalta jos ei vauvaa siihen mennessä kuulu. Ensiviikon torstaille ajoittuisi vissiin ya-kontrolli.

Mies työkuvioidensa takia toivoo ya käynnistystä ja jollain tapaa minäkin, toisaalta en jaksaisi olojen puolesta yksin esikoista hoitaa pitkää päivää ensiviikolla että mies saa työt tehtyä, mutta helpointa se kyllä olisi niin päin kuin pyydellä apuja meille kun itse toivun synnytyksestä ja miehen pitäisi päästä töitä tekemään. Hohhoijaa. Ei anna tietyt hommat myöten edes isyyslomaa viettää alkukuun puolella, kyllä ahdistaa ja risoo tuo homma välillä.
 
Mulla lumia 820 antaa kirjoittaa ihan hyvin (muutama juttu ei toimi ihan yhtä hyvin kuin koneella), mutta esim listan päivittelyt ym jätän suosiolla kyllä koneelle tehtäväksi :) edes boldaus tmv ei välttämättä toimi moitteettomasti näin puhelimella, saati copypastetus tmv mikä helpottaa tuota listan päivittelyä.
 
Täällä haudotaan... päivä sekä yöt matelee... perjantaina Ä-polille en kyllä suostu enää sielä lahtemään yhtenä kappaleena! Yöt menee valvoessa enkä voi päivisinkään levätä erittäin vilkkaan pojan viikarin kanssa, lisäksi on eskarilaisen vienti ja haku. isommat lapset hoitaa kyllä itsensä kouluun mutta kotona on 6hengen tiskit ja pyykit ja ruokakin tehtävänä. Siivotakkin pitäis jaksaa taloa joka päivä ainakin imuroinnin verran.

mun yöt loppuu 04.00 sitten en enää pysty makaamaan ajatusteni kanssa vaan ramppaan pissahätä-jano-nälkä-pissahätä-kierteessä.

valivalivalivali ÄssÄ 41+3
 
Viimeksi muokattu:
Ehdin kuitenki pikakertomuksen laittaa...

Säännöllisiä, mutta lyhyitä supistuksia 20.45 alkaen, klo 23 välit lyheni 6 minuuttiin ja kipeyty selvästi, soitettiin lastenvahti ja 00.15 sairaalassa. Tilanne oikeestaan sama ku äitipolikäynnillä. Kipulääkettä ja antibiootit laitettiin silloin. 03.30 ilmotettiin kätilölle että supistukset muuttuu vaan kipeemmiks, sit otettiin vähä käyrää ja katottiin tilanne... 5 cm auki ja saliin 04.00. Meinattiin ottaa spinaali, mut ei ehitty. Olin jo 8cm auki kun meinattiin puhkasta kalvot, kätilö kysy puhkastaanko et syntyy varmaan heti pian, et pärjäänkö pelkällä ilokaasulla, sanoin vaan et anna mennä ja vedin hulluna kaasua... =) eli kalvot puhki 4.20 sit pahoja supistuksia loppuun asti. Ponnistuttaanku alko niin se oli sit menoo... Ponnistusvaihe 1 min, en saanu ponnistaa ku tuli muutenki niin vauhdilla, kätilöllä vaan yks hanska kädes.... =) Poika sai täydet kympit pisteiks... =)
 
Jestas, mikä vauhti tietin poijjaalla! Onnittelut vauhtiveikosta :flower:
Vedit sitten luomusynnytyksen tosta noin vaan... Aikamoista.

ÄssÄ5 - ISO rutistus :hug:

Myös kaikki loppumetrien hautojat. Valittakaa, kiroilkaa, levätkää, syökää, tehkää edes jotain, mikä tuntuu kivalta... Kohta kaikki on ohi!

PH
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
saanko itkee :( mä en kestä enää ! mitä pidemmälle mennään sitä enemmän mua alkaa pelottaa et mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa :( kamalaa ! no nyt perjantaina oli käynti treellä saa nähdä mitä sanovat ! luultavasti saa odotella maanantaihin käynnistystä

salpe+ rupsu 41+1
 
Saa itkee, Salpe. Mä itkin joka päivä vikan viikon. Ja nyt tiedän, että vauvalla ei ollut missään vaiheessa huonot oltavat ylitöistä huolimatta. Sille ei vaan voi mitään että huolettaa ihan älyttömästi. Hän vaan valmistautuu huolella tähän maailmaan, ja osaa sitten perusasiat jo paremmin itsestään. Voimia!

PH
 
Suurensuuret onnittelut kaikille uusille äideille! Eipä taida montaa elokuista olla enää tulematta!
Tietin tarina kuulostaa kyllä vähän turhan hyvältä ollakseen totta..! ;)

Täällä suunnalla ei vieläkään mitään havaittavaa. Ja viimeinen neuvola olisi 3.9. ti, jos nyt sinne asti päästään. Ja jos päästään, niin YA-kontrolli olis sitten 6.9. pe, jolloine viikkoja olisi 41+5. Toivon TÄYDESTÄ SYDÄMESTÄNI, ettei tarvitsisi käynnistykseen asti mennä, vaan alkaisi spontaanisti tulla ulos!
Kyllä tää odottaminen näköjään ihan huolella alkaa käydä hermojen päälle, vaikken olis uskonut! Ei mulla mikään kiire ole vauva ulostulon suhteen, mutta tuntuu, että kun LA meni ohi, tippui jotenkin tyhjän päälle.. Huoh, ehkä tää tästä :)

Jaksamisia kaikille lopuille hermoraunioille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
tykoistuva kyllä otta todella hermon päälle... mulla on aikasemmat muksut syntyneet spontaanisti, nyt tuntuu että kroppa on pettäny mut... olen aiemmin aina ollu sitä mieltä että luonto hoitaa ja kroppa osaa...

olisin niin toivonut sitä spontaania käynnistymistä kanssa, pelkään käynnistämistä ja toisaalta pelkään etteivät käynnistä... toivon todella että tämä olis nyt viimeinen päivä massun kanssa ja huomisella polikäynnillä käynnistetään

ISO :hug: hautojille!

ÄssÄ rv 41+4
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty, viimeisen kerran mahan kanssa.

Painoa oli tullut vieläkin muutama sata grammaa.. sf-mitta oli pompannut taas 35,5cm:iin. Neukku oikein pariin kertaan mittasi, että tuliko nyt oikein kun viikko sitten oli pudonnut 33,5cmiin kolmen viikon takaisesta 35cm:stä. Vauva edelleen rt ja niin kiinni kuin vain voi olla, totesi sitten vaan että "kyllähän se vauva vielä kasvaa siellä" ja oli sitä mieltä että selvästi yli 3,5kg vauva hänen mielestään on kyllä. Todella ihanaa, kiitos! |O Hirveen luottavaisin mielin lähden tätä ulos punkeamaan juu...

Ensiviikolla sitten pitää tiistaina soitella kättärille, mistä ya-kontrolli tulisi sitten suunnilleen torstaille, jos nyt sitä ennen ei tositoimiin päästä/jouduta (en ole päättänyt kumpaa :D).

rv 40+5
 
Suuuret tsempit ja sitäkin enemmän kärsivällisyyttä synnytyksen käynnistymiseen kaikille odottaville! Ja onnittelut vauvautuneille!

Meille syntyi jäntevä poika 26.8. klo 20:43. Mitat: 3590g, 52,2cm, py: 36.5cm, apgar 9/9.

Synnytys alkoikin sit spontaanisti sunnuntai-yönä. Maanantaiaamuna oli tarkoitus käynnistää cytotecillä, onneksi ei tarvinut. Sain melkein kaikki mahdolliset puudutukset mm. spinaali,epiduraali, oxanest 2x, pudendaali. Ja 2 tikkiä vain tuli jonnekin tonne. :D Pakko kommentoida tuota oxanestiä.. Luoja et siinä oli ihan "pilvessä".

Tälläkertaa jäi parempi fiilis synnytyksestä. Ponnistusvaihekin kesti vain 7min. Olen siitä tosi iloinen, et pystyin peloista huolimatta hoitamaan homman loppuun asti. Mieskin pääsi ekaa kertaa leikkaamaan napanuoran katki.


Soose ja poju 3vrk :heart:
 

Yhteistyössä