~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

Blaeksoose ja -JennaMaria- mulla on kans noilla tienoilla laskettu aika ja sama sairaala ku teillä..

Mulla siirtyikin neuvola huomiseksi.. Tuntuu kyllä että meidän poitsu on melkosen alhaalla jo kun painaa niin perhanasti nivusiin ja tonne alas muutenkin kävellessä. Mulla on myös toi häntäluu toosi kipee ollu jo jonkin aikaa.

Jotenkin on paripäivää ollu sellanen ällöttävä olo. Tuntuu, että närästää koko ajan ja maha on muutenkin ihan sekasin :/
 
Ikku: Mulla kanssa närästys ja toisaalta semmoinen kummallinen ällötys vaivaavat vuoroin, vatsa toimii vähän miten sattuu. Örh. Se ei kyllä yhtään auta asiaa, että vauvan liikkeet tuntuu kauhean voimakkailta, jopa kivuliailta välillä, ja myörintä tuntuu vatkaavan sisuskaluja...

Nukkuminen on joka yö erilaista. Unen päästä kiinni saaminen on selvästi vaikeampaa kuin kuukausi sitten. Ja sit niitä yöheräilyjä.... Onneksi yhtä tai kahta huonoa yötä kohden tulee vielä se hyvä yökin. Mulla ei onneksi kolota paikkoja nukkuessa (vielä!), mutta jostain syystä ei vaan saa nukuttua välillä. Aamuisin tuntuu kyllä, että kaikki nivelet on ihan jäykkinä. Kai sekin johtuu vaan siitä nesteen kertymisestä. Sormien koukistaminenkin tekköö pahaa. Mut nää on aika pieniä vaivoja silti, ei mitään täysin sietämätöntä ja ajoittain olo ihan hyvä ja normaali.

Jätskin menekki on kyllä ihan älytön nykyään... Melkein joka päivä tekee kauheasti mieli ja olenkin sen sallinut, kun ottaa vaan jonkun pienen eskimotyyppisen :) Mitään muita mielitekoja mulla ei oo koko raskaudessa ollut, eli olkoon nyt näin. Kunhan paino vaan ei ihan karkaisi käsistä. Kymppi on jo tullut.

Tän viikon ohjelmassa lomailua ja rymsteerausta.

PH 34+6
 
Kiitti tsempeistä Blaeksoose! Tsempit sullekin ja tietysti myös muille yökukkujille! :)

Pippurihäntä: anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä mahtaa tarkoittaa rymsteeraus? :) Ihan outo termi tällaiselle Pirkanmaalla koko ikänsä asuneelle.

Kuinka paljon teillä muilla vauva muuten vielä vaihtelee asentoa? Musta tuntuu, että maha-asukki mahtuu edelleen liikkumaan hyvin, ja asennotkin vaihtuu aika tiuhaan. Ainakin liikkeet tuntuu edelleen vähän siellä sun täällä. Muistelisin, että neuvolassa vauvan asentoon aletaan kiinnittää huomiota n. vkoilta 35+.

Supistuksia mulla tuntuu edelleen päivittäin. Epäsäännöllisiä ovat, mutta tuntuvat aika napakoina. Alkuraskaudesta ajattelin, että tämä vauva syntyy vasta lasketun ajan jälkeen, mutta nyt jotenkin tuntuu siltä, että vauva ei malta odotella sinne asti. Mutta aika saa näyttää, miten käy. :)

Liiisu rv 34+2
 
AuAuAuuuuuuuuuuuuuutsssssssss ku mua sattuu selkään. Vasemman puolen alaselkä ihan sika kipee, ei siis muuten mutta kävely tekee kipiää :/ huomenna neukku, mutta tuskin siihen mitä apuja saa....

-JennaMaria- ja Keijo 33+0
 
liiisu: Kanta-hämeessä elelin minäkin ekat 20v :D En tiedä, mistä moinen on jäänyt sanavarastoon, mutta kyse on mun mielestä huonekalujen uudelleenjärjestämisestä, mutta vaan yhdellä sanalla sanottuna. Työssäni joudun käyttämään niin pirun tarkkaa asiallista virkamieskieltä, että tämmöisissä vapaammissa yhteyksissä sitä ihan villiintyy hulluttelemaan :p

En mene vannomaan, miten levinnyt sanan käyttötapa on, kun mulla ja meidän perheellä on tapa keksiä kaikkia omia termejä asioille... Kuten pölkkäri (=pölynimuri) ja silmäyskoopit (=silmälasit) noin pari mainitakseni. Murreasiat on sitten vielä erikseen! Pk-seudulla ikänsä asunut mieheni ei esimerkiksi tunnista sanaa "lomottaa", jolla tarkoitetaan esim. pienen limu/olutpullon juomista kerralla peräkkäisillä kulauksilla kokonaan tai lähes kokonaan.

Vauvan asennon vaihtumisesta: Meillä lähinnä pyllyn kääntämistä kyljeltä toiselle, mutta sekin saa koko vatsan tärisemään. Välillä pää painaa häpyluuhun, välillä enemmän vasemmalle tai oikealle lonkka/suoliluuhun, mutta kieppiä ei ole heittänyt enää rv29 jälkeen. Käsien liikkeet tuntuu niin ikään nivusissa tai virtsarakossa, jalat ylävatsalla ja ylhäällä kyljissä. Viime neuvolassa rv33+6 terkkari halusi jo selvittää, kummin päin tuo on eli näillä main sitä aletaan kai oikeasti seuraamaan.
 
Täällä vauvan asento on ainaki omasta mielestä edelleen pää alaspäin, mut tuota pyllyä sit käännellään puolelta toiselle ja välillä yritetään puskee mahan läpi ulos... pää painaa milloin minnekki. Äsken ei voinu ees istua jalka toisen päällä ristis ku tuntu ettei oo tilaa, heti alko painaan. Nyt on taas parina päivänä myllätty niin että ihan kipeetä tekee...

Voiku saiski täs pari hyvää yötä, niin et sais nukuttua enemmän ku tunnin kerralla. Viime yönä en meinannu saada ollenkaa unen päästä kiinni, ku tuli illalla kauhee ressi. Ja loppu yö meni niin ihme unien merkeis et aamulla tuntu ettei ois nukkunu ollenkaa...

Kuultiin siis eilen illalla et miehen äiti joutuu leikkaukseen, ja todennäkösyys on lähes 100% et ei jaksa tulla vahtiin meidän esikoista sit ku ois synnytyksen aika. Tähän asti oon ajatellu et joko se tulee meille tai esikko viedään sen luo jos lähtö tulee keskellä viikkoo, kun se ois ollu ainut joka ei oo enää työelämäs... ja asuuki suht lähellä. Nyt onki sit kova miettiminen kelle sitä soittaa jos lähtö tulee keskellä viikkoo työaikana tai keskellä yötä... No ei auta ku toivoo et pieni päättää syntyä viikonloppuna...

-JennaMaria- mä tiedän miltä susta tuntuu... Mulla on ollu selkä joskus niin kipee et askeleet oli noin 10 cm pitkiä ja hyvä jos kynnyksen yli sai jalat... Mulla sen tosin aiheutti tärsky, mut kipee mikä kipee, oli aiheuttaja mikä tahansa...
 
huoh, mä olen kateellinen teille jolla vauva painaa alaspäin ;) täällä viihtyy vielä tosiaan ylhäällä ja poikittain...

asentoa vauva ei tosiaan pahemmin vaihtele, välillä heiluttelee pyllyä tossa kyljessä mut muuten on tiukasti poikittain...

Nukkuminen onnistuu kunhan saa unenpäästä kiinni. Ei yleensä kestä kauaa nukahtaminen vaikka ensin tuntuu ettei hyvää asentoa löydy. oon varmaan niin väsyny aina et ei oo mitää ongelmia nukkua koko yötä putkeen, mut aamusin onkin kupla otsassa ja takaraivossa ;)

ens viikolla on synnytystapa-arvio ja saan ekan kunnon paino-arvion, lisäks huomenna neuvola ja sinne on vihdoin saatu ultra niin elättelen toiveita et terkka vilauttais meijän vauvaa kun oon sitä pitkään voivotellu et kun sitä mahdollisuutta ei oo ollu lääkärineuvoloissakaan...

Kista ja Veikka 35+0 :heart: poks poks :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
nukkuminen on kyllä vaikeeta.Ja nukahtaminen kans.Ennen menin kaheksan jälkeenkin jo unille ja hyvin nukutti,nyt ei kannata ennen kymmentä ees yrittää! pyöriä saa jos ennen sitä menee...eikä ees väsytä hirveesti illalla :O vaikka huonoja on yöt.Päivällä kyllä väsyttää...

Pahaa oloa on ollu mulla kans.Ei mitään oksetukseen asti yltyvää mut sellasta pientä.Ja se liittyy närästykseen yleensä.Varmaan tää lämpö lisää sitä oloa kun en muista et aijemmista ois ollu mitään.
 
Eiliset neuvolakuulumiset 35+1 (34+0):

RR 111/65, pulssi 88 (110/69, p. 108)
Paino +875/vko, yht. 14,7kg (+567/vko)
Hemppa ei mitattu
Sf 34cm (34cm)
Pissa puhdas (puhdas)
Turvotus + (+)
Liikkeet ++ (++)
Syke +, 140-150
Tarjonta rt (rt)

Vauva on laskeutunut, en tiiä kumpi on parempi kun toisaalta olisin halunnut tietää oisko kirinyt tuota yläkäyrää lisää mutta toisaalta helpottava tieto tämä :)
Esikoisen nukkumisesta juteltiin myös tovi ja helpotti ajatuksia. Näytin noita näppylöitä terkkarille ja meidän poitsulla onkin sitten vesirokko :O mä kun luulin kokoajan että ne on hikinäppylöitä... No hyvä kun nyt sairastaa niin pääsee helpommalla! :)
Ens maanantaina TAYSiin meno ja saadaan tietää painoarvio ja kohdunsuun tilanne.

Miina&Pörri 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Heips,

taustalta mukaan liittyy tuore 29v. mammalomalainen. Esikoista (tyttöä on meille lupailtu :) ) odotellaan syntyväksi 4.8., sairaalana KYS.

Koko raskausaika on sujunut hyvin - jos ei pienehköjä vaivoja, kuten liitoskipuja, katkonaisia yöunia ja ajoittaisia yöllisiä suonenvetoja lasketa.
Pesänrakennus on käynnissä ja kaikki suht'koht' valmista tulevaan. Vaatteet pestynä, hoitotarvikkeet valmiina ja sänkykin viimesilausta vailla.

Pyllerö on ollut jo reilun kuukauden pää alapäin. Laskeutunut se ei vielä ole, vaan takapuoli ja jalat ovat välillä hyvinkin tiiviisti kylkiluiden alla.

9.7. seuraava neuvolalääkäri ja 18.7. neuvola. Käsittämätöntä miten viikot vain hupenee....

iips + Pyllerö 35+3
 
Neuvolakuulumisia 34+1 (32+1):
Paino +650g/vko (+200g/vko), yht. 3,2 kg
RR 114/69 (110/72)
Hemppaa ei mitattu (138)
Pissa puhdas (puhdas)
Sf 33 (32)
RT (RT)
Sykkeet siellä 140 niinku aina ja liikkeet ++, niinku aina.

Seuraava neuvola 2 viikon päästä 17.7. 36+1 (ja samalla labra, jossa otetaan ne vasta-aineet rh- takia) ja sen jälkeen joka viikko neuvola, neuvolalääkäri 37+1 24.7. Äippäpolilta olisi pitänyt tulla puhelua niistä raskaushepatoosi labratuloksista, neuvolantäti kun ei pääse niitä näkemään, kun lähete oli sairaalasta. Ihme touhua. Jos eivät tänään soita, niin sitten soittelen huomenna sinne päin. Eivät vaan antaneet mitään numeroa, mihin soittaa. Ja sanoivat vielä, että ensi viikosta lähtien voi kysellä sitten neuvolasta niitä labratuloksia, kun tässä pitää nyt joka viikko käydä labrassa.

Mutta mulla on 5 kg mansikoita! :)

Annaliini + Jesse 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mepäs käytiin tänään neuvolalääkärissä :)
Alma se vaan tykkää olla pää ylöspäin, joten TAYSista tulee kutsua käännätykseen. Tosi ikävää :c
Pissassa oli taas vähän proteiinia, saapas nähä lykkäävätkö ne antibiootit..
Muuten kaikki hyvin, masu kasvaa ja vaivat vaan pahenee :D

Mily & Alma 35+0
 
Meilläkin oli eilen viimeinen neuvola.

Syke +
Liikkeet ++
Sf-mitta 38 (26.6 = 34)
Paino +1400 (26.6 = +767)
Turvotus + (26.6 = +)
Tarjonta RT (26.6 = RT)
Pissa puhdas (26.6 = puhdas)

Nukkuminen: Ollut katkonaista Jo MONTA kuukautta. :D Herään yöllä vessaan vaihtelevasti 4-10 kertaa. 4 on jo todella harvinaista herkkua. Lisäksi heräilen nykyään kun käännän kylkeä, alaselkään sattuu, kylkiin sattuu ja massu on tiellä/neiti herää massussa. :D

Oltiin eilen mökillä ja pesin koiran järvessä, alaselkä on huutanut tämän aamun hoosiannaa tuosta hyvästä! Toivottavasti palautuu mahdollisimman pian...

8 päiväääää! (35+0)
 
Jos itsekin pitkästä aikaa kirjottaisi kuulumiset. :)

Insuliinia menee iltaisin tällä hetkellä 18yksikköä ja polilla ollaan tiukassa seurannassa vauvan koon vuoksi. Meidän jättivauvan kasvun suunta muuttuikin täysin viime poli reissulla. Eli edelisellä kerralla tehtiin siis jo arviota minkä kokoinen olisi rv 39 ja arvioitiin sillon syntymäpainoksi 4kg-4,2kg. Nyt viime mittauksessa selvisikin että vauva on oikeesti aika pieni,oli kasvanut kolmen viikon aikana vain vajaa 300g JOS edelliseen mittaukseen on luottamista. Gyne mittasi moneen kertaan ja sanoi että nämä ovat mitat jotka hän saa. Joko on tapahtunut jotain ihmeellistä tai sitten edellinen mittaus on ollut todella huolimaton. Ensi perjantaina ultrataan taas,yritän olla siihen asti miettimättä asiaa kun vauva kuitenkin on vilkas liikkuja ja niin kauan kun liikettä on niin asioiden pitäisi olla suht hyvin. Sanoivat että ensi kerralla mietitään mitä tehdään,tuolloin viikot onki 36+3.

Vauva mahtuu hyvin vielä vaihtelemaan asentojaan :D on millon mitenkin päin ja neuvolassa eivät ole vielä kerraakaan osuneet oikeaan,aina menee pää ja persus sekaisin :D

Sairaalakassia en oo vielä miettinytkään ja meillä ei muutenkaan ole mitään vauvan juttuja katottuna valmiiksi,kaikkea kyllä löytyy,mut en vaan joteskaan saa tuon reilu 1veen kanssa täällä kotona tehtyä mitään. Eilen laskotin lipastoon vaatteita niin hän repi ja heitti olkansa yli kaikki sitä mukaan kun sain laitettua :D Äitiyspakkauksen laatikosta hän SÖI reunat ennenku ehdin reunuslakanaa siihen laittamaan ja mitä vielä. En jaksa ees ajatella. Laitan laitokselta sit miehelle viesti et hups unohdin laittaa kaiken valmiiksi koita pärjätä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
tervetuloa iips :) teitä onkin samana laskettuna aikana 3 KYSsiläistä :D

mullakin muuten oli eka ä-lomapäivä, vaikka ei se paljon muutosta tee kun kotona oon kuitenki ollu.

tänään neuvolassa:
35+1 (33+1)
paino +1550g/vko (+175g)
turvotus + (-)
RR 112/78 (122/78)
Pissa puhdas (sama)
SF 32cm (29cm)
Tarjonta RT :)
syke + 133-138 liikkeet +
ultraamalla selvis toi tarjonta, terkka arvioi käsikopelolla vauvaa 2,7kg

Kista ja Veikka 35+1 :heart:
 
Rv 32+4 tänään.

Käytiin ostamassa uusi sänky perjantaina, 140cm vaahtomuovipatjalla on vähän kovempi kuin entinen runkopatjasänky ja lantio ei oo oikeen tykänny vaikka muuten on erinomainen nukkua. Toivottavasti on ajan myötä ohi menevää,vaikka ei se nyt iso juttu ole jos joskus joudutaan uusi patja tuohon hakemaan kun sen saa sitten samaan runkoon kuitenkin suht edullisesti :) ollaan siis koko 6v nukuttu 120cm leveässä sängyssä joten tilaa tuntuu olevan ruhtinaallisesti nyt kun on se 20cm lisää :D

Vauvan vaatteet sain pestyä nyt myöskin. Mahtui kaikki vaatteet yhteen koneelliseen (ihan joku perus malli täyttömäärältään varmaan tuo pesukone, ei mikään erityisen iso), pari tummempaa vaatetta meni muiden vaatteiden mukana eri koneellisessa ihan värin takia. Ihanaa kun ei ole tuo tavaramäärä räjähtänyt käsiin kuten esikoista odottaessa kun anoppi kantoi niitä (kirppikseltä hankittuja) vaatteita meille laatikkokaupalla tyylillä "ei se laatu vaan se määrä". Tällä kertaa kieltäydyin kohteliaasti kaikista kirppistuotteista ja toistaiseksi vain autoistuin, sitteri ja kehto sekä vaunut on hankittu käytettynä (sitteri ainoa esikoiselta peritty asia). Olin tässä vajaassa 3v kerinnyt esikoisen tavaratkin tehokkaasti antamaan pois kun on muitakin vauvoja lähipiiriin tänä aikana tullut ja meillä oli alunperin tarkoitus tehdä lapset vielä isommalla ikäerolla :)

Olo on ollut viimeaikoina kohtuullinen. Järkyt turvotukset jalkaterissä ja sormissa kuumuuden ym johdosta ja ajoittain vaivaavat liitokset nyt pahimpana, että ei sen kummempaa. Maha menee keskikäyrällä mutta tuntuu valtavalta (enpä itsekään ole kovin iso ihminen), eilen mitattiin miehen siskon kanssa ympärysmitta suunnilleen navan kohdalta ja 107cm saatiin :) viimeksi taisi olla rv 35 tienoilla sama mitta n. 98-102cm eli isompi on kyllä ja sitä muistaa moni päivitelläkin kun minua näkee että miten mä voin tästä vielä kasvaa sen melkein 2kk (7 viikkoa la:han). Pienessä kropassa normaalikokoinenkin näyttää isolta juu ja tuntuu..

En ole edelleenkään synnärikamoja alkanut pakkailemaan. Heinä-elokuun vaihteeseen ajattelin sen hoitaa, silloin mennään ostelemaan tuttipullot, talkit ja muut pikku tilpehöörit joita ei ole vielä hommattu. Elän heinäkuun vielä sillä oletuksella ettei mitään tapahdu vaikka aika todelliselta ja lähestyvältähän se synnytys on alkanut tuntua. Oudon mielenrauhan olen taas itsestäni löytänyt synnytyksen ym suhteen ja "kellun tässä vaan eteenpäin" nyt :) saman suuntaista oli viimeksikin ja paniikki iski vasta synnytyssalissa kun alkoi ponnistuttamaan ja kauhuissani totesin miehelle että "emmä haluukaan tehä tätä, emmä uskalla.." :D (epiduraali poisti ihan kaikki kivut, oli helpompaa kuin kakalla käyminen se synnytys..)

Täälläkin vauva kairaa välillä tosi kipeästi tosi alas, mutta liikkuu muutenkin vielä paljon eli ei vielä ole asettunut lähtökuoppiin kuitenkaan. Tilaa tuntuu olevan vielä jonkin verran ja silloin tällöin mietin että onkohan se nyt enää pää alespäin siellä ollenkaan. Älyäisi nyt vaan pysyä niin päin ettei tarvitsisi sitä alkaa sitten miettiä :) hirmu kova potkimaan, ei ole todellakaan tarvinnut sitä stressata tai liikkeitä laskeskella tmv. Tämä tapaus ei nuku koskaan vaan potkiskelee myös minun liikkuessani (esim ikean reissunkib pompotteli menemään vaan vaikka kuulemma näiden pitäisi nukkua silloin kun äiti liikkuu :)) toivon todella ettei enteile mitään vähäunista vauva-aikaa. Taisin päästä ihan liian helpolla esikoisen kanssa...

Toivon edelleen jollain tasolla että menisi yliajalle ja käynnistykseen niin olisi jotenkin suunnitellumpi lähtö, mutta enpä jotenkin usko. Ei ole yhtään sellainen olo.
 
Niin ja unettomuudesta en ole kärsinyt. Mies oli 2vk lomalla tuossa ja nukuin lähes joka aamu 10-12 saakka (mies heräsi lapsen kanssa) ja arvatkaa onko vaikea herätä nyt lapsen kanssa kun rytmi on tuo -.- nukuttaa sen 10-12h helposti, mutta mua se vaan ärsyttää kun tuntuu että menee "elämä hukkaan" nukkuessa. Myönnän kyllä että on mulla ihana mies kun noin antaa nukkua, mutta en olisi pannut pahakseni vaikka olisi herärttänyt 8lta niin olisi ehtinyt tekemäänkin paljon enemmän jne.
 
Tänään oli meillä neuvola ja totes neuvolan täti samaa ku mitä oon ajatelluki itekii että melkosen alhaalla on poitsun pää. Ei oo siis ihme että painaa.. Sitte se kävi puhelemaa synnytyksestä ja että mitä kivunlievitysjuttuja oon kotona ajatellu käyttää ni se jotenki tärähti kasvoille, että joo tosiaan eipä siihen nyt niiiin kauaa enää ookkaa et olis ihan hyvä varmaan käyä miettimää jo noitakii juttuja D

Muutoin neuvolalukemia:

Paino +700g (yhteensä tullu 7.9kg)
RR 134/81
Pissa puhdas (Huh. en oo joutunu ees siihen sokerirasitukseen, mitä uhkasvat ku veljel on 1. tyypin diabetes)
SF 30,5cm
Vauvan syke 150
Liikkeet ++ (monotti kunnol siihen dopplerin anturiin että ihan kaikki säikähettiin :D)

On siis vielä poitsu pysyny raivotarjonnassa, missä on viihtyny jo ainakin viikoilta 26 asti. En tiiä sitte mahtuuko enää kääntymäänkään ja jos kerta pää on siellä niin alhaalla niin en ite usko ainakaa et enää kääntyis.

Seuraava neuvola onkin sitten 18.7.

Ikku 33+5
 
Pippurihäntä: kiitos sanaselvennyksestä. :) Jotain tuollaista arvelinkin sen tarkoittavan tai siis huonekaluihin liittyvältä "rymsteeraus" lähinnä kuulostikin. Mä kanssa pelaan kielen kanssa ammatikseni, ja näin vapaammissa yhteyksissä on munkin mielestä mukavaa, kun ei tarvitse miettiä kaikkia pilkkuja ihan paikalleen. :)

Tervetuloa mukaan Iips!

Ja mmily: toivotaan, että vauva vielä kääntyy. Mulla taisi olla vauva olla tänään ainakin hetken rt:ssa, kun potkut tuntuivat ylhäällä, mutta nyt liikkeet tuntuvat taas alhaalla ja välillä kyljissä, joten en yhtään tiedä miten päin siellä majaillaan.

Nyt syömään mansikoita. :) Niihin on tullut nyt oikein himo!

Liiisu rv 34+3
 
Mulla on vielä työrytmi päällä vaikka tässä viikon oltu äitiyslomalla. 5:00 soi miehen kello ja ennen piti itsekin nousta silloin töihin, nyt nousen vaan istuskelemaan ja odotteleen, että vaavin jumpat loppuu.

Neuvolassa kävin 1.7 ja siellä kuulumiset ok.

Meidän vauva on laskeutunut 7 viikkoa sitten ja viihtyy kyllä pää alaspäin, onneksi.

36+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulla ei oo mitään syytä herätä näin aikaisin, mutta silti vaan silmät aukes 6h yöunien jälkene klo 6, eikä enää uni tullut. Mä oon cockerspaniel jokseenkin kateellinen tuosta vauvan laskeutumisesta, koska tää "kainalomaha" alkaa olla sietämätön. Monestakin syystä. Ilmeisesti mun kohdun rakenne on vaan semmoinen, että vauvat killuu korkealla (esikoinen teki ihan samaa) loppuun asti.

Niin, ja ei ois pitänyt käydä puntarilla aamulla, eiliseen nousua +1,5kg!!! Vähän turvonnut fiilis, ulospäin ei näy kovinkaan, mutta niveliä vihloo. Millähän tän karistais neuvolalääkäriin mennessä pois... Join eilenkin varmasti 3 litraa vettä, mutta kauheasti ei meinannut ulos tulla. Ei hyvä päivänalku tänään. Tekee mieli vaan kiroilla.

PH 35+1
 
Eiliset neukkukuulumiset (33+1):

Paino: +0,093g/vko (yhteensä tullut 18kg)
verenpaine: 118/66
turvotus +
liikkeet ++
syke: 130
sf: 31,5cm
pissa puhdas

Kaikki ok, vauvan pää jo aika alhaalla viikkoihin nähden ja sen kyllä tuntee aina päivän mittaan, en millään usko että tämä menee laskettuun asti :D

Seuraava neukku 17.7!!!

-JennaMaria- ja Keijo 33+2
 
Tervetuloa iips mukaan!

Täällä ei mitää kummempia, sama meno jatkuu. Neuvolasta soittivat ja vaihdettiin mun neuvola maanantaille, niin pääsee neuvolan täti kotikäynnille tiistaina.

Tänään poksahti 33+0, eli enää seittemän viikkoo laskettuun aikaan.

tieti ja tiitiläinen
 

Yhteistyössä