~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

Mie oon ehkä liianki ajoissa lähteny synnärille,siinä 8 min välein kun supistaa niin oon lähteny...nyt aattelin et oottasin kotona pidempään.Kun siellä on tosi ahistavaa sit ootella et alkas tapahtua,ronkittavana ja piuhoihin kytkettynä...mieluummin kotona omassa rauhassa mahd.pitkään.
Minäkään en "osaa" näyttää sitä kuinka kovat kivut jo on,puren hammasta ja kärsin hiljaa.Viimekskin kätilö sano et "kylläpä sä olet rauhallinen,ei taida jännittää",mut kyllä mie olin ihan kauhuissani,en vaan näyttäny sitä.. :) ei musta ääntä lähe kun vasta ponnistusvaiheessa..siitäkin eestä sitten :-D
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Synnärille soitosta Yleensä olen soittanu, varsinkin 2 viimeisestä, kun lapsivedet meni, eikä mit.hättää ollu. Vesi oli ihan normi väristä ja lapsi laskeutunu, niin soitin ja sanoin että veet meni, en ihan heti tuu..:) Sitten kun supistelut alkaa kunnolla niin oon menny.
Liikkumisesta Vielä oon pystyny hyvin liikkuun.Tai sanotaanko että JOS liikun, voin hyvin! :) 10kilsan lenkkejä teen, sauvoilla ja ilman, hyvin pystyy vielä lenkkeillä, hitaanpaa toki kävely on. Puolitoista tuntia menee tuohon lenkkiin. Mulla näitten suonikohjujenkin takia ihan ykkösjuttu että joka päivä liikkuu, jalat turpoaa ja kipeytyy ihan mahoton, jos ei liiku.
Mitään sairaalakassia en oo vielä pakannu, enkä vielä oo vauvan vaatteita pessy. Kunhan joudan niin pesen ja kassin ehtii pakata vaik synnytyksen alkaessa. Tuskin niin syöksysynnytystä tulee, ettei ehtis siinä supistellessa pakkaamaan.
Matkustamisesta Ite oon rv36-37 lähössä vielä perheen kanssa lomalla 250km per/ suunta ois matkaa ja toki tällähetkellä tuntuu että tottakait pystyy. Jos synnytys alkais sillä matkalla, niin hyvin kerkeis ajeleen kotiin ja sairaalaan parissa tunnissa. =)
Neuvola oli rv. 32+3:
Pissa puhdas
rr 114/70
paino +100g/vko
vauva rt
sf 28cm
Kaikki hyvin, olo ihana, nyt kun saa olla kotona, niin mahtavaa, ettei tarvi töissä enää olla. Ehtii tehä ja touhuta kaikkee.
Hyvät voinnit kaikille!!
Inkkukinkku
 
Voi elämänkesä...

Nytkö nää vaivat sitten alkoi. Onneks ollaan jo "loppua" kohti menossa.
Olin kaverin polttareissa lauantaina ja hyvä että pääsin silloin aamulla käveleen ja olin ihan kyrsiintynyt, kun tiesin, että pitää kuitenkin päivä kävellä ja kroppa vetelee omiaan. Jotain liitos/nivuskipuja, kun tämä pallero päätti tipahtaa niin alas, että hieroo tuolla jotain hermoja ja jalat ei siten meinaa nousta kun kipu on niin sietämätöntä. Väkisin liikuin minkä pääsin eteenpäin ja illan mittaan kipuun tottui tai se lieveni ainakin.
Tänään sitten sama. 3 tuntia aamusta olin hidas kuin etana ja se aiheuttaa vaaratilanteita kun tuo napero taapero osaa olla pirun nopea pahanteossa. Avaa verkko-ulko-oven koirille ja sitä rataa :D Ei se että koirat pääsee ulos vaan se, että ne saattaa rynnistää sinne jos näkevät jotain ja koko poika lentää kaaressa rappuset alas.

Neuvola: rv 34+0
Ja huoh.... ei tiedetä miten päin tää on. Joko on niin alhaalla jo, että päätä ei tunnu tai sit on jotenkin mutkalla.
Painoa tullut +500 g viikko! Nestettä tosin kertynyt vähän.
sf hienot 33 :D
hempan saanut nousemaan, jei!
neuvolatäti vaihtuu 2 kertaa vielä ennen synnytystä... tai kolmekin kun muutetaan taas välillä...

Matkustamisesta
oli juteltu ja päätettiin jättää tää reissaaminen nyt ihan parin päivän sisällä, koska kärsin noiden jalkojen kanssa. Jää powerpark reissu väliin. Mutta on tässä sitten mentykin, poika piti ihan huippuna puuhamaata ja puuhanallea ;)

Puuhanalle oli kiva kaveri. Mutta voi kun sai taas nauraa. Nalle lähti kävelemään poispäin ja poika katseli pitkään. Hyvin pitkään. Sitten ilme kirkastui, silmät suureni, sormi osoitti nallen pyllyä ja poika huudahti "pastaa!".
Naurun lomasta sitten sain sanottua, että ei, ei kakkaa, se on nallen HÄNTÄ.:LOL:

Niin ja hei me muutetaan. Vihdoin. Alkaa viikot loppumaan. Ja hermot.

Terkuin,
Carriina ja Tiri- vauva
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Neuvolakuulumisia:

paino: +140 g/vko
pissa: edelleen prot +/-
Hb: 135 (jee nousussa)
RR: 113/79
Sf: 31,5
Vauva: rt ja aikas alhaalla, sykkeet keskimäärin 145 ja liikkeet ++

Seuraava neuvola 22.7. Kattotaan nyt sit meenkö sinne vai äitipolille. Aika tulee, mut ei tiä mitenkä pitkälle menee...

Eipä muuten mitää ihmeempiä, samat vaivat jatkuu ku ennenki. Uutena lisänä et verenpaineet tippuu välillä. Ykski päivä yläpaine oli vain 97, pikkuusen huono olo oli...

tieti ja tiitiläinen 33+4
 
Olen kuin michelin-ukko kun turvottaa niin kovasti -.- en tiedä mitä tekisin, että saisin turvotukset laskemaan edes hetkeksi! Olen juonut kuin hevonen jne. mutta ei tunnu mikään auttavan. Verenpaineissa ym ei ole ollut häikkää (tai ovat olleet matalalla vaan) niin ei vissiin tarvitse huolissaan olla, mutta on todella Todella epämukava olo.

Kävin ostamassa kokoa isommat kengätkin kun kaikki puristaa, mutta ilmeisesti mun luottokangaskengät on venyneet sen verran että nuo uudet samanlaiset (H&M 9,95e ;)) kokoa isommat tuntui nyt vielä ahtaammilta kuin nuo pienemmät. Hohhoijaa. Mies vielä oli kaupassa että "etkö meinaa kokeilla noita" niin mä vaan että "en jaksa, nää on kokoo isommat ku noi edelliset niin kai ne nyt menee!". Joo-o.
 
Mulla on alkanu tuleen tota verenpaineen heilahtelua, mistä tieti mainitsi. Paikallaan seisoessa saattaa iskeä ihan yhtäkkiä, sydän alkaa hakata ja hengitys kiihtyy ja iskee voimattomuus. Ja siis mulla matalaa yläpainetta tarkottaa se satasen pintaan oleva, kun normaalisti olen lääkitykselläkin 120-125 tasolla. Alapaineet ei heilahtele taas juuri ollenkaan. Ihan kuin pumppu ei jaksaisi ylös asti ja raajoihin enää pumpata verta seistessa, kaupan kassalla esim. vähän kurja fiilis jos on pitkä jono.

Huomenna neuvolalääkärin vastaanotolle... Viimestä kertaa!

PH 35+5
 
Eilen nvlassa käyty ja poika oli niinkö jalat edelleen kyljessä, mutta pää on tuolla lonkassa eli olis oikeeseen suuntaan matkalla :) sitä vähän terkkari yritti tuupata oieeseen suuntaa, mutta poika aloitti sellasen metelin mahassa, että ei mun yksiöön tartte tulla koskemaan :D
Muuta painoa oli tullu 1kg/6vk eli ei ollenkaan paha!
RR 113/71 , noussu vähän viimisestä
Sf 32 no nyt oli noussu (moon lähteny synnyttämään näillä mitoilla, mutta vauvan asento vaikuttaa siihen että kohtu on korkeella! )
Protskut oli 1+
Pieni siro poika olis käsikopelolla, mutta tän kuun lopussa olis sit lääkäri joka ultraa ja siihen asti antoivat aikaa kääntyä, jos ei niin sit tehään plan b!
Mutta eilisestä asennosta ei paljon tartteis kääntyä kun pää olis oikeessa paikassa! Mutta toki kerran ollaan menty täys kierros ja tilaa vauvalla tuntuu olevan !

Ootte puhunu, kyllä täytyy sanoa että liikkua on pakko muuten oon tosi kipee .. onneks on koirat nii tulee liikuttua. Me asutaan keskustassa nii tulee oikeestaa kaikki kauppareissut tehtyä kävellen autolla mennään kun johonkin pitemmälle lähdetään!

Mulla olis seuraavanvla-lääkäri 29.7 ja nvla 13.8! täällä tulee nyt uus systeemi kuulemma uudelleen synnyttäjät käy loppussakin 2vk välein kun ennen viikon välein. Mulle sopii sanoin terkallekki että mä sitte otan yhteyttä jos tuntuu siltä ettei kaikki ole kunnossa!

Jaanino 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
voihan väsymys! ihan hirveet päiväkoomatilat on nykysin,väkisin menee silmät kiinni tuossa iltapäivällä kahden-kolmen aikaan.Samanlaista on kuin silloin aivan alkuvaiheessa.Ja ärsytyskynnys on kyllä matalalla.Ja eilen oli sellanen pahaolokin,hyi.Ei huvita oikeen mikään.Oon ihan täynnä jo tätä raskaana olemista,nyt alkaa riittää |O
Sellanen olo on et mikä ihmeen idea oli tähän taas lähtee,ja tiedän et sit synnytyssalissa se tunne tulee vielä pahempana! no ehkä se sillon antaa mulle hyvää energiaa kun tietää et nyt on se hetki kun pääsee tästä mahasta vihdoin eroon..
Ja vielä sekin et minnekkään etemmäs ei uskalla lähtee vaikka reissuun(eikä voikaan lähtee kun autossa istuminen tekee pahaa.),kun sitä synnytystä nyt oottaa,mut sit on sekin tosiasia et tää voikin olla joku "poikkeustapaus" ja päättää syntyä vasta silloin lasketun ajan tienoilla.Tai mennä yli! Sitten on pitkä aika tässä vielä odotella! argh!

Sorry valitus mut pakko jonnekkin purkaa..:kieh:
Äidille jo purkauduin,se autto vähän,miehelle en kauheesti viiti kun sitäkin jännittää ja ahistaa samalla tavalla..Oon mä koittanu aatella et sit syksyllä voin nauraa tälle mun kärsimättömyydelle...mut nyt tuntuu TOSI ärsyttävältä tää odottelu.

rv 36+0 poks tänään.Seuraava neuvola oiskin vasta ens viikon maanantaina,elättelen toiveita et sinne ei tarviis enää mennä :) mut saas nähä...oma terkka siellä jo onneksi sitten ois.
 
Viimeksi muokattu:
Turvotuksesta kärsiville veden juonnin ja liikkumisen lisäksi vinkiksi tuoreet mansikat ja tuore ananas :) Tuli tossa ennen viime neuvolaa kumpaakin syötyä aikas paljon, ni johan oli paino lähtenyt laskusuuntaan ja tuli terkkarilta saarnaa :D

Mie voisin kyllä noita mansikoita muutenkin syödä ihan tolkuttomasti nyt, litran pussi ei kauaa kestä! 5kg laatikossa on muutes paljon halvempi ostaa ja saa sit pakkaseenkin vähän, joten on hyvä syy herkutella enemmän ;)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Neuvolalääkärissä rv35+6
Paino +-0/vko (yht +10,5kg)
RR 119/79
Prot/Gluk +-/-
sf-mitta 35cm
Tarjonta RT
Syke +145
Liikkeet ++

Kohdunsuun tilanne 3cm, kiinni ja kiinteä.

Pissanäytteen antamisesta ei oikein tullut mitään. Turvotuksen poisto on auttanut vähän turhan tehokkaasti ja neuvolassa en saanut tiristettyä kuin pari ruokalusikallista pissaa. Pissatikku jätti vähän vihreää väriä protskujen kohdalle, mutta ei silti plussaan asti. Jätän huomenaamuna uuden näytteen oman mielenrauhan vuoksi. Mietin sitä, että voiko protskut hälyyttää vähän sen takia, että pissanäyte oli niin niukka?

Hiivaa taas epäiltiin, joten sekin katsotaan labrassa (kun mulla ei oireita ole, enkä halua turhaan syödä lääkettä), ja vasta-aineverikoe viimeisen kerran. Eli huomenna sitten labrakäyntiä pukkaa :)

Sanoin närästyksestä, mutta jotenkin siinä hötäkässä kun noita labrajuttuja säädettiin, en ehtinyt vaatia tujumpaa lääkettä, kuin mitä nyt olen käyttänyt. Eli mennään noilla nyt sitten. Tänään taas parempi päivä sen suhteen, vauvakin tuntuu olevan alempana.

Hitto, mitenhän tämän balanssin oikein löytäisi... Joko sitä on ihan kuivunut tai sitten turvonnut. Huh.

PH rv35+6
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino ja Epa_88
Carriinalla on selvästikin ollut mukava ja hauska Puuhamaa-reissu. :) Mekin käytiin siellä lasten kanssa ja sattui olemaan tosi helteinen päivä. Mies temppuili sitten lasten kanssa laitteisssa ja välineissä, ja minä keskityin etsimään seuraavaa vapaata penkkiä/ varjoa. :)

Tsemppiä teille, joilla turvottelee! Itse olen tuolta vaivalta säästynyt, mutta yöheräilyt jatkuvat edelleen. Lisämausteena öisin on ollut nyt jonkinlaisia sydämen lisälyöntejä/muljahduksia. Kävin tarkastuttamassa, että mistään vakavasta ei ole kyse, mutta hyvin epämiellyttävää kylläkin. Onneksi ei ole nyt muljunut ihan joka yö.

Olen ihan ihmeissäni, että missä asennossa vauva tällä hetkellä on. Tuntuu siltä, että muljautti itsensä ympäri eilen, ja nyt potkuja tuntuu esim. hyvin lähellä peräsuolta tai siis jossain tuolla "mahan sisällä takaosassa" ihan alhaalla. Seuraava neuvola on vasta ensi vkolla, siellä selvinnee vauvan asennosta ainakin jotain. Hassua muuten, että olen käynyt viimeksi neuvolassa 11.6. noiden kesäsulkujen takia. Aika pitkä väli näin loppupuolella raskautta, vaikka välissä olikin yksi äitipolikäynti, jossa ei kylläkään tarkastettu esim. hemoglobiinia. Omatoimisesti päätin kuitenkin aloittaa rautakuurin eilen, kun hb on ollut laskusuuntainen ja oli n. 3 vkoa sitten 110. Ajattelin, että suht alhainen hb voi osaltaan aiheuttaa myös noita muljahduksen tunteita.

Liiisu rv 35+2
 
Päivät ne vain menevät. Ja tänään paukkuu viikot!

Kävi tässä eilen hyvä tuuri. Olin suunnitellut menevämme porukalla nyt lauantaina IKEAan ostoksille ja muutenkin tekemään kaupunkireissun. Jostain sattuneesta syystä vilkaisin muissa mielessä tori.fi:ssä ja silmääni osui juuri myyntiin laitettu sänky + patja, jotka olivat just sellaset mitkä olin aatellut ostaa. Ei muutakuin heti yhteys myyjään ja samana iltana haettiin peti meille. Säästyipä kyllä rahaa paljon. :cool:

Unettomuus piinaa vieläkin. Koetin eilen käydä saunassa ennen nukkumaanmenoa, tarkoituksena "väsyttää" itseni. Auttoi, mutta edelleen unenkesto juuri se pirulliset 4-5tuntia. Eli joskus puoli viisi aamulla heräs ja eikä enää tullut uni. :(

Samoihin aikoihin iski pahoinvointia. Ja jatkuu nyt vieläkin. Tuntuu todella ikävältä kun on tämmönen pahoinvoinnintapainen olotila. Helpottaispa jo!

Onkohan normaalia et vauvan hikka tuntuu eri paikoissa eri aikaan? Yhdessä vaiheessa tuntui nikottelu aika ylhäällä. Nyt pelkään et vauva onnistui kääntää itsensä poikittain tai jotain.


Soose ja poju 34+0
 
hallittu kaaos: Ei siihen turvotukseen tunnu auttavan oikeasti mikään. Itsekin olen kokeillut kaikki keinot, on syöty ananasta, juotu ~5 litraa päivässä vettä, yritetty kävellä sen minkä pystyy, uitettu jalkoja kylmässä vedessä... Ei toimi. Minulla itselläni ole mahtunut pariin kuukauteen jalkaan kuin 40 koon crocsit, vaikka oma koko on 37-38!

Täällä olo aikalailla entisellään, kahtena päivänä on jopa jaksettu kävellä enemmänkin kuin 10m... :D Nukkua tosin voisi koko ajan, väsyttää. Voi olla, että hempassa jotain häikkää nyt, kun oli viimeksi niin alas tippunut, mutta sanoivat lääkäristä ettei vielä rautaa ja muutenkin, ei ehkä enää kerkeisi auttaa. Sokerit on pysyneet parempana jo jonkin aikaa, mutta edelleen nousee esimerkiksi ilalla yli 8. Aamulla hyvät!

Verenpaineet
on taas olleet pari kertaa 94/52 & 97/50... Osittain sekin varmasti vaikuttaa väsymykseen. Lisäksi ummetusta, selkäsärkyä, jalkasärkyä, käsiä kuumottaa ja ovat tunnottomat, sormet kuin HK:n siniset, supistelee välillä, närästystä... Enpäs ehkä kirjoittele enempää, ettei mene valittamiseksi!

Ja apua, hei! YLIHUOMENNA se on menoa?! (35+6)
 
Juu, menin sit eilen sanomaan ettei mitään kummempia vaivoja vanhojen lisäks oikein oo... Nyt on sit pakko sanoo et AUTS! auts auts.... en tiä painaako tää tiitiläinen johki hermoon vai mitä, mut vasemmalta puolelta alamahaan/nivusen alueelle sattuu siis aiva kunnolla. Oikein saa miettiä mitenkä ois ja keskittyä hengittään. Oltiin mummalla kyläilemäs ja sieltä automatka kotiin (15min) ei oo ikinä tuntunu noin pitkältä... Toivottavasti vähä helpottais kun torstaiks olis suunnitelmis papan luona kyläily ja sinne ajaa tunnin...

tieti ja tiitiläinen (auts...taas)
 
Huhhuh, olin viime viikon kesänvietossa erossa tietokoneesta, ja tänne oli kertyny luettavaa ihan urakalla. Kaikennäköistä vaivaa näyttää monella olevan, mutta ei onneksi mitään hengenhätää kellään :)

Minä lueskelen noita vaivakuvauksia autuaan tietämättömänä, kun itsellä olo edelleen kaikin puolin ok. Pientä kesäflunssaa oli, mutta nyt se alkaa olla jo ohi. Liikkuminen onnistuu kun vain saa aikaiseksi. Pitkän kävelylenkin jälkeen saattaa vähän häntäluuta/istuinluita kolottaa, mutta ei mitenkään pahasti. Nukkuminenkaan ei tuota suurempia vaikeuksia (nyt kun lämpötilakin on laskenut vähän siedettävämmäksi), mitä nyt vessassa pitää rampata muutama kerta yössä. Tällä viikolla ois tarkotus mennä miehen kanssa tutustumiskäynnille synnytyssairaalaan niin tietää sitten mihin suunnistaa kun aika koittaa.

hallittu kaaos: Ananas on tosiaan luontainen nesteenpoistaja. Kokeile korvata osa juomista ananasmehulla.

Pii-: Oijoi, onnea tulevaan! :)
 
Joko täällä osa alkaa valmistautua todenteolla tulevaan koitokseen? Näin ne viikot vierii..

Eilen kävin neuvolassa, ja kyllä huomas, että kesäloma alkanut 3vk sitten, painoa reilu 1kg/vk :D Ei tosin paljon naurattanut, kun vaa'alle nousi..

Näitä kipuvalitteluja mullakin, ensinnäkin närästys. Ihan järkyttävää jokaisen syömisen jälkeen. Söi sitten isoa tai pientä, suolaista tai makeaa, tai vaikkei välillä mitään, niin närästäänärästäänärästää. Tähän asti vielä jotenkuten selvinnyt kuitenkin kourallisella Rennieitä.
Sitten tuossa navan yläpuolella tuollainen pitkittäinen kohta joka kiristyy ja pistää ja sattuu välillä tosi paljon, varsinkin jos en ole ehtinyt päivänmittaan mennä makuulle. Vaikka istuisikin ja ottaisi iisisti, ei auta muuta kuin lepo. Sitten taas heti kun nousee makuulta, saattaa kiristys alkaa jo nousuvaiheessa.. Neuvolassa kuitenkin oli sitä mieltä, että kaikki mikä levolla lähtee ei ole vaarallista tai vahingollista..

Nyt mennään 33+2
 
Poks 36 mihin tää aika menee,mua alkaa jännittää ja pelottaa :/
Ylihuomenna olis polilla kirpun kokokontrolli ja viime kerralla sanoivat että "katsotaan sitten mitä tehdään",joten tänään koitan katsoa kaikki pienimpiä ostoksia vaille valmiiksi,niistä ostoksista saakin lykätä kauppalistan äiteen kouraan kun mistään ei ole tullut kuukauteen rahaa -.- suosittelen yrittäjyyttä kernaasti kaikille,jos haluaa kehittää itselleen oman pikku selviytymistarinan.
 
tykoistuva: Mulla on aivan samanlaista vaivaa! Mutta tuo vatsanahkan kiristys onneksi helpottaa kun makaa kyljellään, mutta nimenomaan jos ei pääse makuulteen niin ei meinaa mennä ohi. Tuntuu kuin koko masu repeäisi. Ja se närästys... Oikeasti, Balancid Novum -merkkinen happojen tasaaja on mun mielestä paljon tehokkaampi kuin Rennie. Tuota suositellaankin otettavaksi vain 1-2tbl max kaksi kertaa päivässä. Auttaa pitempään. Lääkäriltä sain suosituksen käyttää tuota, ei tarvitse reseptiä, mutta ihan joka jontkan apteekista sitä ei saa, ikävä kyllä.

Sitten sanon vaan että POKS ja lähden labraan :)

Pippurihäntä 36+0

MUOKS: 3ssin allaolevaan kysymykseen raskausarvista vastaan, että ei toistaiseksi. Enkä ole rasvannut, kuin viimeaikoina satunnaisesti, kun on kutittanut. Esikoisen aikana säästyin myös. Taitaa ikävä kyllä olla ihotyyppiin liittyvä asia, johon on vaikea itse vaikuttaa... Mutta rasvaamisesta ei sinänsä haittaakaan ole! Ainakin kutinaan ja kiristyksen tunteeseen se tuntuu auttavan.
 
Viimeksi muokattu:
onko teille tullut raskausarpia? Huomasin pari päivää sitten kauhukseni peilistä että navan alapuolella vasemmalla ja oikealla on ratkennu yhdet viirut. Juuri se paikka minne en ole nähnyt mutta mielestäni rasvalla ja bio-oililla lätrännyt riittävästä :D kyljissä myös pieniä punaisia palloja.. huoh. Olihan tämä tiedossa mutta yritin kuitenkin ehkäistä ne.. :D
 
Huoh, viime yönä oon ollu enemmän hereillä ku nukkunu... Oli aiva ihme olo koko yön. Muutenki on alkanu tuntuun ettei tää muksu laskettuun aikaan asti odota... Tietysti nyt sit menee syyskuun puolelle kun näin sanon...

Jos vaihteeks ottais keskusteluunki osaa, eikä vaan valittelisi omiaan... :D

Meille sanottiin että on hyvä soittaa synnärille ennen ku lähtee, varsinki yövuoroissa kun ei oo niin paljo väkeä, niin osaavat varautua paremmin. Ekasta silloin saiki soittaa et vedet meni, tullaan täs pikku hiljaa, ei mikää kiire ollu. Katotaan nyt sit mitenkä tän toisen kans, soittelen sinne kyllä taas...

Vielä ei oo tullu raskausarpia täs raskaudes, edellisestä on vaaleet viirut muistona. Eipä ne paljoo näy. Viimeks arvet tuli kans vasta ihan paria viikkoo ennen synnytystä...
 
36+0 neuvolakuulumiset:

pissa: proteiinia edelleen +/-
Hb: 102 (siitä huolimatta, että oon ottanut rautaa 2x päivässä, pöh)
RR: 137/77
Vauva: pt, perjantaina TAYSissa käännätysyritys, jännittää kyllä aika paljon ja ajattelin pakata sairaalakassinkin mukaan varuksi..

Mulla masu huutaa raskausarvista hoosiannaa, mutta ne nyt oli ihan odotettavissa, ja onneks ne ajan kanssa tuosta vaalenee.

Harjoitussupistuksia on tullut viimeaikoina enemmän, tuntuvat tosi inhottavilta kun puristaa niin että saa keskittyä hengittämään edes jokseenkin normaalisti.

Mutta meillä menee muuten ihan hyvin, Almasta ei kuulema oo tulossa jättivauvaa, niinkun oon pelännyt tässä herkkuja syödessäni.. :D
 
Mie oon ainakin ihan tiikeriin verrattava jos raskausarvista puhutaan :D siis tässä raskaudessa ei ole tullu yhtään lisää,tai en huomaa vielä kun joka paikkaan en näe,mut nuo kolme edellistä on ratkonu mun mahanahkan ihan totaalisesti...varsinkin toisesta lapsesta tuli paljon kun sillon painoa tuli melkeen 20 kg...nyt on niin pieni maha ja ennestään venyny nahka niin ei tule.Sen kyllä voi ihan tuntea,melkein jopa kuulla,kun se nahka rapsahtaa halki.Mut ei nuo jäljet mua haittaa,hyvin oon bikineissäkin kehdannu rannalla niitä esitellä :)
On kyllä ihme olo,nukuin taas hetken.Ihan hirveetä tää väsymys.
Ja vauvan asentokin tuntuu oudolta,toiv.ei oo kääntyny perätilaan.Jalkoja en tunne missään,eikä potkuja tunnu.Muuten myllää kyllä.
 

Yhteistyössä