~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

mulla kans ollu protskut nyt kaks kertaa +/- Ja terkka meinas et se ei oo vaarallista, eikä aiheuta lisätutkimuksia, ellei tuu sit muita oireita lisäks. Päänsärkyä, kutinaa, turvotusta yms.

Päivityksiä: 22.7 neuvola peruttiin, 23.7 äitipolille aika ja 1.8 sit normi neuvola.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Raskausarpia löytyy täälläkin :) Esikoisesta tulleet näkyy selvemmin kiristyneessä vatsanahassa ja jotkut esikoisen aikaisista arvista on jatkaneet matkaa ylöspäin tuoreina arpina. Pari kokonaan uuttakin on tullut jo. Ei ne minua haittaa yhtään enkä ole viitsinyt rasvaillakaan vaikka siitä ehkä apua voisi ollakin edes pienessä määrin, olen sen verran huono rutiinien muodostamisessa eikä minulla ole tapana muutenkaan rasvailla muuten kuin aurinkorasvoilla näin kesällä ettei pala..

Parilla ystävällä tuntuu olevan vaikeampaa mun arpieni kanssa kuin minulla, voivottelevat ja muistuttelevat kokoajan siitä rasvaamisesta jne. (Luulevat, että se jotenkin mystisesti estää koko arpien muodostumisen) Ihan ihmeissään sitten ovat kun sanon, ettei mua ihan oikeasti haittaa vaikka mun kehossani vähän näkyy elämän jäljet, kyllä ne saa näkyä!
 
Viimeksi muokattu:
En minäkään rasvaile,sit jos kutiaa hyvin niin saatan pari kertaa muistaa rasvata mut en mitenkään ennalta ehkäisevästi oo jaksanu siihen hommaan ruveta.
Mullakin menee navasta ylöspäin sellanen 4cm pitkä salaman muotoinen arpi,jota jokainen mukula on oman osansa aina lisää ratkonut(paitsi tää viimeisin...) :)
Eihän se ehkä mikään nätti ole,mut mun mielestä sen kuuluukin jossain näkyä et on raskaana ollut ja lapsia saanut.Ja niitä arpia jaksaa lapsetkin ihmetellä,et kuka on minkäkin saanut aikaiseksi :)

Kyllä taas oli vaikeeta,aamuyöstä supisteli "kipeesti",harvakseltaan mut nukuttua en kunnolla saanu :( mälsää.Toisaalta toivos et tää raskaus loppuis nyt ja heti ja sit toisaalta jännittää/ahistaa synnytyskin ihan pirusti.Ja hermoja kiristää sit tää jännittäminen..Pläh..:$

Tänään onkin sit ne viikot millon meidän kuopus syntyi eli 36+2.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Niin juu siitähän mun piti sanoa, että hammaslääkärissä käyty eilen :) paikkasivat vasta yhden ison reiän (siitä on joskus paikka irronnut, nyt oli aika hilkulla ettei vaatinut juurihoitoa -.-') ei tehnyt yhtään pahaa kuulkaa pötköttää siinä penkissä. Onkohan sillä vaikutusta että on istukka edessä? Jännitin sitä aika paljon että miten sitä pystyy kun on lukenut vain niitä juttuja ettei pystynyt, mutta ei tosiaan tuntunut missään. Maanantaina taas ja 3 pikkureikää olisi vielä hoidettavana..

Toinen mitä olen vähän mietiskellyt on "pissauslihasten kato" eli pissillä saa juosta, mutta kun pöntölle istun niin saan usein etsimällä etsiä että mistä nyt piti puristaa että se pissa tulee ulos. Tunto jotenkin kadonnut jostain tjtn todella hämärää, pitäisikö huolestua? Sama juttu mulla oli vaan heti esikoisen syntymän jälkeen kun olisi pitänyt kyetä pissaamaan, en yrityksestä ja hädästä huolimatta pystynyt ja katetrilla meni sitten. Painaakohan mulla joku jonnekin nyt sillä tavalla että siksi se tunteminen on niin vaikeaa? Toistaiseksi olen lopulta aina saanut asiani hoidettua mutta mitäs sitten jos joku kerta en enää saakaan? 0.0 ajattelin nla lääkärissä mainita tästä kyllä, siihen on vajaa pari viikkoa vielä aikaa.. Ehkä viikon verran on tätä ollut..
 
Paljon onnea cockerspaniel!! :)

Oli ihan pakko selata taaksepäin Cockerin viestejä ja hassua miten olet vasta sanonut myös samoin kun minä että ei ole ollut mitään tuntemuksia tai kipuiluita et näinköhän olet kasassa vielä pitkän ajan kuluttuakin! :D Nyt alkoi vähän jännittää että se lähtö voi olla esikoisenkin kanssa jo noinkin pian! *lähtee pakkaamaan sairaalakassia valmiiksi*
 
Viimeksi muokattu:
Hirmuisesti onnea cockerspanielille! Ja ihan samaa rupesin tuumailemaan 3ssin kanssa - mitään tuntemuksia ei ole ollut ja tiistain neukkulääkärinkin totesi kohdunsuun olevan vain hieman pehmentynyt (mitä se oli jo edellisellä lääkärikerralla vko 28+5), mutta tiukasti kiinni. Pituutta 2 cm.

Tässäpä samalla muut neuvolakuulumiset rv 36+2 (33+4):

Painonmuutos/vko: +774g (-175 g) turvotus varmaan selittänee tuota painonmuutosta. Kaikkiaan kiloja tullut 10 kiloa.
RR: 118/70 (128/74)
Pissa puhdas (sama)
Hemoglobiini: 117 (109)
SF-mitta: 31 (30,5)
Tarjonta: RT (RT) hieman on laskeutunut edellisestä kerrasta, mutta aika ylhäällä vielä...
Syke: 140 (145)
Liikkeet: ++ (++)
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
cockerspaniel Onnea pienestä pojasta! :) :flower:

raskausarpia on revenny, kohtalaisen pienet raatelujäljet alavatsassa, niin että just ja just näkee itte peilistä. kyljessä kans yhen monta vuotta vanhan arven ympärillä pieniä ratkeamia ja reisisissä, hui! rasvannu oon sillon kun kutisee...

Äitipolilla käyty synnytystapa-arviossa. vauvan painoarvio oli n. 2640g tai sinnepäin. Poikittain, käännettiin vaikka luulin että taustan vuoksi ei edes yritetä. Sit kun pääsin käyrälle niin eiköhän bebe sit pyörähtäny takasin :/ käyrä oli hyvä kun saatiin koneet tekemään mun kanssa yhteistyötä. no ens viikolla voidaan viel yrittää uudelleen kääntää jos ei oo kääntyny itsekseen... sit viel rv 38 kontrolli ja jos ei pysy rt:ssä niin sektio aikaa, koska poikittaista vauvaa ei voi synnyttää alateitse. Aattelin kokeilla kaikki poppakonstit jotta vauva tajuais kääntyä... 3 olis ollu ihanteellinen lapsiluku, näin itsekkäästi ajateltuna mut jos tää toinenkin tulee sektiolla niin mua ei enää kolmatta kertaa leikellä vaikka ei tulis raskautumiskieltoakaan. ja ainahan raskaus ei mee niinkun on suunnitellu! :)

Kista Ja Veikka 36+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Paljon Onnea Cockerspaniel, ihanaa!:heart:

Täällä voidaan hyvin ja pesänrakentamisvietti tainnut herätä, koska siivoilen, ruuvailen ja järjestelen paikkoja päivät pitkät. Tänään siivosin saunan, joka ollut meillä toisena varastona, tiistaina ruuvasin esikoiselle kolmen oven vaatekaapin yksin kokoon ja siivosin vielä komeron ja kaivoin vauvan vaatteet esille + imuroin koko asunnon ja siivosin terassin! Tänään ajattelin koota vielä yhden lipaston ja illalla sisko ja hänen tyttönsä tulee yökylään :D

Eiliset neuvolakuulumiset

Viikot 34+4
Paino 56,9 kg (+700g/viikko) viimeksi -100g/viikko, joten hieman heittelee
Turvotusta ei onneksi yhtään vielä, kop kop kop puuta
RR 96/62
Pissa puhdas
Sf 29
Sykkeet 150+
Liikkeet ++
Rt ollut jo kauan ja hyvin oli kuulemma jo kiinnittynyt alas :D

Viimeinen neuvolalääkäri Ma 22.7

Masu on juuri samankokoinen kuin esikosen kanssa ja liikkuu yhtä ahkerasti, joten veikkaan että samanlainen vilkas pikkumies sieltä olisi tulossa, vaikka ultrassa veikattiin tyttöä, kun ei selkeästi näkynyt mitään jalkojen välissä!

Rasvailusta vielä.
Olen rasvaillut Body shopin kaakaovoiteella päivittäin. Viimeksi tein saman ja ei arven arpea.. joten jatkoin myös tässä raskaudessa rasvaamista, vaikka välttämättä ei ollut rasvasta kiinni, mutta kuitenkin, nytkään ei ole vielä yhtäkään ilmestynyt!

Pimatsu 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Oi, onnea Cockerspaniel pojasta!

Raskausarvista: Tälläkin kertaa on tullut vino pino uusia arpia. Juuri nyt ne näyttävät ärtsyiltä kun ovat punaisia, mutta onneksi ne vaalenevat sitten myöhemmin. Mua arvet eivät myöskään sinänsä haittaa, mutta bikineissä en kuitenkaan halua tänä kesänä keikistellä.

Ostin uuden sheiverin, tarkoitus oli ajella paikat siihen kuntoon että kehtaan lähteä sitten joskus synnyttämään. Huomasin vaan, että karvojen ajelu on suht vaikeata sokkona... Täytyy joko suorittaa ajelut vähän sinne päin tai antaa vaan rehottaa. No mutta ehkä ne kätilöt on synnärillä nähneet jo kaikenlaista. :)

Mulle on alkanut tulla supistusten yhteydessä paineen tunnetta alapäähän, erityisesti tuonne peräsuolen tienoille. Toivon tämän merkitsevän sitä, että vauva olisi ehkä laskeutumassa. Toisaalta kauhistuttaa, mahtaako vauva tulla vauhdilla sitten kun alkaa oikeasti tapahtua, edellisten kanssa samantapaista (joskin paljon paljon voimakkaampaa) tuli vasta kun oli aika ponnistaa. Täytynee mainita seuraavassa neuvolassa asiasta.

Tänään tasan kuukausi aikaa laskettuun!

Liiisu rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Vauvaonnea cockerspanielille! :flower:

Omassa olossa ei mitään muutoksia tai sellasta jännää. Oikeestaan ei ole mitään muuta kuin liitoskipuja. Ei edes jatkuvaa pissihätääkään ole.

Raskausarpeja ei tunnu olevan tälläkertaan tulleen paljoa vrt. ed. Ei ole tullut rasvailtua jostain syystä ja eikä kiristä muutenkaan. Hyvä vaan. :)

Rattaat saapuivat vihdoin ja viimein kotiin asti. Oli ollut jumissa monta päivää postin autossa ja eikä saatu helpolla kiinni niitä tyyppejä jotka hoitaa näitä kotiinkuljetus-asioissa. Oon kyllä tyytyväinen näihin, vielä tarttis renkaat ehkä pumpata.

Väsymys... Mä en jaksa. Oon monet päivät pitkät niin nuutunut ja jotenkin ahdistavan surku olo. Ei jaksa mitään tehdä kun väsyttää liikaa. Nukahtaminen on niin ylivoimaisen vaikeaa, menee 2-3h ennekuin nukahtaa. Ja unet kestää just sen 3-5h kerralla.

Oispa jo neuvola. Tahtoo valivali niille tästä väsymyksestä. Samalla tahtois tietää joko pää on laskeutunut alas ja kiinnittynyt. Odotan kuumeisesti sitä synnytystapa-arviota jostain syystä. :S Siihenkin vielä ärsyttävät 2 viikkoa.


Soose ja poju 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Paljon onnea cockerspanielille ja pojalle!

Jaksaiski olla noin ahkera kuin Pimatsu95. Heti vaan iskee väsy ku jotain tekee. Viikonloppuna kyllä komennan miehen siirtään pinnasängyn ja hoitopöydän valmiiks meidän makkariin. Laitan ne sit kuntoon joskus... =)

Minä kans oon yrittäny vähä sheivailla välillä, joka kerta tuntuu olevan hankalanpaa... :D Aattelin kyllä jatkaa sokkona sheivailua loppuun asti, vaikkei nyt ihan joka paikkaan osuiskaa, onpahan sit lopputulos muodikkaasti vaikka raitaanen tai jotain... :D

tieti ja tiitiläinen 34+0
 
liisu meillä mies hoitaa ton sheivaus puolen kun ei itse nää tonne mitään ;)

alko muuten tässä yks ilta huvittaa et esikoista odottaes uni ei meinannu millää tulla, vessaan en heränny koskaan yöllä mut sit aamuyöstä vaan ei enää uni tullu niin sillon oli uunituoretta pullaa tai sämpylää aamupalapöydässä kun ei niille aamuyön tunneille keksiny parempaakaan tekemistä. Sympatiat kaikille joilla yöt kuluu kaikkeen muuhun paitsi nukkumiseen. itte oon niin väsy et nukahan saman tien ja aamulla herään kupla otsassa ja takaraivossa esikoisen höpöttelyihin...
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mä sheivaan sokkona ;)

Huh mikä loppu ilta ja yö...
Supistuksia tuli noin kymmenen minuutin välein sen jälkeen kun jumppapallolla istuin ja mies hieroi jalkoja. Ne loppui hetkeksi kun menin nukkumaan mutta enhän nukuttua saanut ja niitä jatkui oikeestaan vähän niinku koko yön. Ja ne oli kipeempiä mitä aikasemmin, piti oikeen miehen hieroessa sanoa että au au au ja hän luuli tietty heti et mua jalkoihin sattuu, no oikaisin asian ;)

Tervetuloa vauva, olemme täysiaikaisia = 37 :heart:

Epa ja B
 
Hihi kuulostaa epalla lupaavalta :popcorn: täällä jännityksellä odotellaan millon poksahat! saatat päästä tostoimiin piakkoinkin.
Mie en enää ees uskalla toivoa et tää tulis yhtä aikaisin pois kun nää muut mukulat, kun supistuksia tulee ja menee mut sit ne aina loppuu.No,vielä on meidän kolmosen syntymäviikot ohittamatta,37+0.Tää tulee varmaan sit joskus 42+.
Mitenkä ees saisin sellasen jötikän ulos kun oon tottunu reilusti alle 3kiloisia rimpuloita synnyttämään :O varmaan ois ihan kauhee homma.

TOISAALTA,on hyvä et jos tää vähän aikaa vielä saa kasvaa tuolla masussa,koska on pikkuinen kooltaan,tunnen sen itsekin..en usko et jos nyt syntyis niin ois ees sitä 2700g mitä nämä muut on olleet.

Mulle iski eilen ihan hirvee siivousvimma! piti yläkerrassakin käydä esikon huonetta järkkäämässä ja touhottaa koko päivä jotain ihmehommia.Eikä ees väsymys pahasti iskeny,ihme.

Ja mä sheivailen kans sokkona :D Mielestäni oon jo ihan hyvin oppinu tuon tekniikan et tuloskin on ihan kohtuullinen :) pakko hieman noita paikkoja pitää kurissa..vaikka vaikeeta onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas käytyä TAYSissa ulkokäännätysyrityksessä. Eipähän tuo kyllä onnistunut, mutta samaan syssyyn päästiin magneettikuvaukseen kuvaamaan onko lantio riittävän tilava perätilasynnytykseen. Kuitenkin mieluiten alateitse punnaisin vauvan pihalle, jos suosittelevat sitä meikäläiselle.

Painoksi arvioivat n. 2800g, ja jos laskettuun aikaan menee olis painoa max 3400g..
Vähän kyllä epäilen, että ei kauaa enää masussa pysy kun olin sentin auki ja kanavaa jäljellä 2cm..

Haluu jo vauvan kotiin <3

Mily & Alma 36+2
 
Pakko oirepäivitystä tehä,tän päivän ollu ihan selvästi kipeitä supistuksia paljon.Ja vessassa juoksuttaa joten on varmaan laskeutunu kunnolla.No ei vielä pidä innostua,ei varmaan merkihe mitään..tosin samat oireet oli kuopuksesta päivää ennen kun syntyi.kääk on tää vaan hermoja raastavaa!
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Täällä kanssa sheivataan sokkona. vaikeutuu joka kerta, muistelen että esikoista odottaessa lopetin jossain vaiheessa sen ihan suosiolla kun ei viitsinyt enää. Miestä en päästä terävien esineiden kanssa kyllä lähelle :D

Itse olen kanssa tutustunut ilmeisesti siihen kuuluisaan pesänrakennusviettiinkin kun olen jaksanut puunata kämppää ja pestä pyykkiä jne ihan olan takaa viime aikoina :) vauvan tavaroitakin olen vähän yrittänyt järkkäillä suht paikoilleen tai ainakin lähelle tulevaa sijoituspaikkaa valmiiksi. Sairaalakassia en ole vielä alkanut pakkaamaan kuitenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pimatsu95
Tähän ketjuunhan on alkanu tulla jo kovasti toimintaa :O Epa_88:kin tuntuu olevan jo aika lähtökuopissa, ja PikkuNelonen.
Entä mikä mahtaa olla tilanne Pii-:llä? Varmaan on jo vauva kainalossa :)

Onnittelut cockerspanielille! :) Toivottavasti ehdit jossain vaiheessa kertoilla tarkemmin miten kaikki tapahtui.

Kista ja mmily-: Miltä se kääntämisyritys tuntu? Sattuko se tai oliko muuten epämiellyttävää? Kiinnostaa kun saattaa olla täälläkin edessä...

mmily-: Siitä magneettikuvauksestako ei saanu mitään tietoja heti? ..eli millon saat tietää onko alatiesynnytys mahdollinen?
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Catida,
Ei se mun mielestä niinkään paljoa sattunut, mitä mulle oltiin puhuttu etukäteen. Jännitin sitä aika paljon just sen takia kun mua oltiin sitten ehkä jopa ''peloteltu'' sillä miten kipeää tekee. Epämiellyttäväähän se kyllä oli, mutta ei ne kuitenkaan vauvaa väkisellä yrittäneet kääntää. Parin minuutin jälkeen jo totesivat, että ei se siittä halua kääntyä ja että luultavasti toisella on jokin syy olla ''väärinpäin''

Maanantaina soittelevat sairaalasta magneettikuvauksen tulokset.. Toivon kyllä että lantio olis riittävän tilava, ja aion ehdottomasti yrittää perätilasynnytystä jos he sairaalassa sitä suosittelee :)
 
Catida: Kiitos kysymästä! Ei ole vielä neitosta kainalossa, blogin puolelle kirjoittelin enemmän tuosta torstaisesta lapsivesipunktiosta (klikk). Tuo ei siis meidän kohdalla ainakaan ollut yhtään niin iiiisi-juttu kun netistä luin ja ihmiset kertoivat... Huh!

Mutta selvisi sen verran, että keuhkot oli miltei valmiit (ei täysin!), mutta uutta punktiota eivät edes yritä ja tyttönenkin vaan jatkaa kasvuaan, joten maanantaina klo. 9:00 lähdemme kohti sairaalaa ja "synnytys osastoa" käynnistelyihin! Jospa tuo lähtisi sitten käyntiin pikaisesti, toivotaan. Supistuksia on kyllä tullut enemmän ja vähemmän tässä nyt. :D

Cockerspaniel: Onnea, onnea, onnea! <3
 
catida mun mielestä se ei tuntunu oikeestaan edes epämukavalle, mulle itselle se selällään olo oli siinä se pahin. vauva muljahti pari kertaa ja se oli siinä kun tosiaan oli "vaan" poikittain ettei tarvinnu kokonaan kääntää. ne muljahduksetkaan ei tuntunu sen pahemmalta kun vauvan liikkeet (tai siis kun meijän vauvalla on tilaa kääntyillä ihan kunnolla), että ei ainakaan sattunut.

Pii-llä on jännät hetket käsillä :) viikonloppu enää välissä, koita levätä kunnolla!

jos se olis menoa pikkunelosellekin jo :) jännää...

Kista ja Veikka 36+3 :heart:
 

Yhteistyössä