~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

Wou paljon tapahtumia muutaman päivän sisään :)
cockerspanielille paljon onnea <3

Jääkää ny joku munkaa odottelemaan.. täällä edelleen poikittain ja enemmän ylhäällä ei voisi olla .. :(
Ihanaa olis jo omanyytti saada mut oon varma et tää ei tu ajoissa vaikka kuin supistelee päivittäin.. noh 29pv. Olis se lekuri joka sit kertoo onko mutään tapahtunu.. epäilen :)

Mulla on pesuhuoneen lavuaarin päällä peili ja jalka nousee edelleen niin siinä on hyvä sheivailla :p
 
Mulla oli maanantaina synnytystapa-arvio TAYSissa ja siellä todettiin että tämä tähän asti kokoajan rt:ssä oleva ipana olikin poikittain. Siinä sitten samoin tein mullekin tehtiin ulkokäännös, onnistuneesti. Nyt pidetään liikelaskentapäiväkirjaa ja keskiviikkona kontrolliin ja uus käännös jos tarpeen. Lääkärin oli helppo kääntää kun mulla on vettä reilusti eikä se sattunut, käännöksen nimenomaan ei kuulu sattua ja jos sattuu niin lopettavat heti.
Meidän vauva kääntyi jo käännöksen jäljiltä pois rt:stä, on ollut poikittain ja perätilassa ja vaikka missä solmussa...nyt sain tänään illalla ilmeisesti hänet kääntymään alaspäin ja toivon että pysyykin, muuten edessä toinen sektio :(

Sheivaan ite peilin kanssa, sokkona en uskalla, tulee pian haavoja :D

Miina & Pörripoika 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos rohkaisusta naiset! :) Minäkin rohkenin sheivaamaan sokkona ja yhtään en tiedä, miltä tulos näyttää, mutta onpa sheivaltu.

Toivotaan Miina, että vauva pysyisi nyt rt:ssa.

Me aiotaan lähteä ensi viikolla pieneen reissuun vajaan 200 kilometrin päähän. Enköhän sen verran uskalla istua autossa, vaikka epäsäännöllisesti onkin supistellut. Mukavaa, kun tietää, että on pientä reissua tiedossa.

Tajusin tänään, että äitiyslomaakin on takana jo kohta viikko. Siirryin äitiyslomalle suoraan kesälomilta, joten ehdin olla hyvän pätkän kotona ennen äitiysloman alkua.

Liiisu rv 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Pii-: Okei, jotenkin sekotin, että teillä piti se käynnistys jo olla, mutta olikin vasta näytteen otto. Aika ikävältä kuulosti kyllä toi pistely : / Jännittääkö maanantai kovasti?

mmily-, Kista- ja Miina-: Hyvä kuulla ettei se kääntäminen (tai yritys) ollu mitään kamalaa :) Harmi vaan että onnistuneetkaan käännöt ei sitten oo pysyneet..

jaanino: Eiköhän täällä väkeä riitä, vaikka pari onkin ottanu varaslähdön :) Täällä myös edelleen joku ihmeellinen poikittaisasento, eikä yhden yhtä supistusta tai muuta ennakoivaa tuntemusta oo vielä koettu. Vielähän tässä onkin yli kuukausi laskettuun. Mitä sulle on neuvolassa sanotu tosta asennosta, onko ollu puhetta että yritettäis kääntää?

Catida ja "Hemmo", RV 34+5
 
Catida: Joo torstaina oli tuo lapsivesipunktio ja jos keuhkot olisi olleet täysin kypsät oltaisiin nyt jo varmaan ehkä synnyttelemässä. :D Nyt siirtyi siis maanantaille klo. 9:00.. Näyttenotto ei tosiaan omalla kohdallani ollutkaan ihan niin helppo, mitä piti! Muuten olisikin ollut, mutta 5 kunnon yritystä + 5 osittain pistelyä lisäkiksi "huonoihin paikkoihin"...

Jänskättää kyllä jo jonkin verran! Toisaalta tuon torstaisen jälkeen on ihan luottavaisin mielin. Hyvissä käsissä siellä ihan ollaan. :)

Sheivailun olen hoitanut jo pitkääään sokkona. :D Mies ei uskalla, joten turha edes pyytää. Pari haaveriakin on kiireessä sattunut, mutta periaatteessa ihan hyvin onnistunut. :D

(36+3)
 
No joo.Yhdessä kasassa edelleen olen :wave: Loppui ne supparit eikä tänään oo ollu mtn merkkiäkään et lähtö tulis.Yökin meni hyvin.Ihan normaalisti oon voinu tehä hommia ja kävelylläkin käydä.Nyt en kyllä ees puhu mistään supistuksista ennenkun on tosi kyseessä.kaikenlaista.Miehelle jo sanoin et pitäskö lähtee joensuuhun ilosaarirokkiin rokkaamaan,jos se mökä siellä sais tän tulemaan pois.Muuten lähtisinkin kun on lempparibändikin esiintymässä,mut eipä ole lapsille hoitajaa.Eikä lippujakaan,tuskin portilta niitä sais..pah.

Piille onnea koitokseen,pietään peukkuja et lähtee kerralla tulemaan :)

Maanantaina sinne neuvolaan sitten näillä näkymin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on monta ehdokasta jolla voi seuraavaksi olla vauva kainalossa... mielenkiinnolla ootellaan...

Meillä oli kaverit yökylässä ja esikollakin oli leikkikaveri illalla ja nyt vielä tänään aamusta päivään asti. Oli pienellä niin kivaa kun oli kaveri käymässä.

Kysyttiin jo kummitki valmiiks, niin kuin esikonki aikana, reilusti etukäteen...

Toivottavasti pii saat levättyä nyt viikonloppuna ja toivotaan ettei montaa päivää mee käynnistelyis, vaan pääsisit heti kerrasta tositoimiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Yhdessä koossa edelleen ollaan täälläkin, aina illalla/yöllä alkaa supparit mutta loppuu yhtä nopeesti kun ne alkaakin...Tänään ei ole ollut mitään merkkiäkään et lähtö tulis, joten luvattiin mennä vielä huomenna mun vanhempien luokse käymään n.90km päähän. Viime yökin meni hyvin. Ihan normaalisti oon voinu tänään hommailla ja kaupassa käydä. Kokeiltiin miehen kanssa miten sulkapallo vielä onnistuu, no eihän se onnistunut! ;)

Mutta jätän kyllä synnytys-haaveilut taka-alalle kun se vauva tulee sieltä sitten kun tulee. :)

Epa ja B
 
Eikö ookkin epa ärsyttäviä nää supistelut |O yöllä ei saa nukuttuu.No miekin aattelin et en ala kyllä elää näitten suppareitten ehdoilla,sitähän saa pahimmassa tapauksessa vielä viikko tolkulla kotinurkissa ähöttää jos näitä alkaa pelätä.Sitä tiiä miten pitkään menee vielä..Huomenna lähetäänki sit lasten kaa kotieläinpihaan retkelle :) konttaan vaikka siellä sit...
 
catida mul on tän kuun lopussa lääkäri jossa ultrataan ja katotaan asento. Sit jos sinne mennessä ei oo kääntäny pistetään synnärille kääntöyritykseen ja sitä sitte seurataan ! Mutta voihan tää itsestääkin kääntyä edelleen!
 
Tapahtumat lyhyesti: Raskausaikana olen voinut mitä mainioimmin ja vauva laskeutui 29+2. Ei liitoskipuja, ei vaappumista, ei mitään. Välillä kun vauva muljahdellut tuntunut enemmän alapäässä, mutta tämä on ollut erittäin hetkittäistä ja satunnaista. Sen verran vaikutti laskeutuminen, että sen jälkeen wc käynnit oli 20 minuutin välein suurinpiirtein.
8.7.13 36+4 klo n. 23 Nousin istualteen sängyssä kun olin menossa vessaan ja koko raskaudenaikana ensimmäinen oikeasti kivulias vihlaisu/kremppa/vastaava alapäässä.
9.7.13 36+5 klo n. 03 herään kun on tunne, että valun jotain. Steriloin tutteja&pullon, alan pakkaamaan sairaalakassia. Ei ollut pakattu ei kun mitään tuntemuksia ei ollut. Ps. Jos olette ostaneet kaukalon/muut tarvikkeet kauan sitten niin suosittelen, että kertaatte kuinka niitä käytetään. Etsin ohjekirjan ja käyn asentamassa kaukalon autoon. Lapsivettä hulahtelee pitkin päivää ja jouduin lähteä sairaalaan käyrille, lapsivesitesti oli positiivinen joten minut kirjattiin sisään. Supisteluja ei ollut, mutta koska vedet oli menneet niin sanottiin, että jos supistukset ei ala niin käynnistellään 10.7
Käynnistää ei tarvinnut: klo 19 alkoi säännölliset supistukset ja 10.7 syntyi poika 01:37.
Mitään oloja ei ollut lähdön suhteen joten koko tilanne tuli täysin puun takaa.
1. vaihe 6h 16min
2. vaihe 21 min
3. vaihe 5min
Kokonaiskesto 6h 42min
Aika lapsivedenmenosta syntymään 22h 37min
 
Neuvolassa käyty ja kaikki on muuten reilassa paitsi että pieni kyytiläinen on perätilassa.. En olekaan silitellyt pyllyä vaan päätä.. Noh, sain aikaistetun neuvolalääkäri ajan 30.7 ja katsotaan josko pieni olisi kääntynyt, muutoin lähetteen kerä käymään PÄKSissä.
Kuinka herkästi he suosittelevat sektiota jos vauva pysyy perätilassa ja on ensikertalainen synnyttäjä?

3ssi & poju 33+4

onnea mussukka_93!! :)
 
Oi oi, täällähän on vauvakuulumisia, onnea mussukka !
Oon vähän kade ;)


Neukkula kuulumisia...
37+3 (36+0)
Paino +700g Tullut nyt yhteensä 11,5kg OHHOH!! :(
Pissa puhdas (puhdas)
Turvotus - (+) oon kyllä eri mieltä mutta...
RR 115/69 (121/70)
Sf 33 (32), ihan keskikäyrällä.
Vauvan <3 +135, liikkeet ++
Tarjonta RT, vauva todella alhaalla kiinnittyneenä.

Seuraava käynti 29.7 klo 14, kun en halunnut ensi viikolle aikaa.

Epa ja B
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Ihanaa, vauvauutisia alkaa sadella pikkuhiljaa :) Paljon onnea Mussukalle ja Cocerspanielille. Itsekin alan olla jo totaalisen kyllästynyt tähän vatsaan ja hengenahdistukseen.
Olimme siis muutaman viikon mummolassa, mies palaili tänään töihin ja lapset jäivät vielä viikoksi isovanhempien hoteisiin. Pidin totaali tauon koneesta ja nyt taas ahkerasti teidän mukana.

Edellinen neuvolakäynti siis 1.7, ja tulokset sieltä jolloin elettiin 32+3 ja nyt siis 34+3,

Paino +300g (ja kokonaissaldo +11,6kg)
Pissa: puhdas (puhdas)
RR: 122/70 (115/72)
Ei turvotusta
Sf: Hurjat 33!!!!
Vauvan syke: 140+ ja liikkeet++
Tarjonta:rt

Seuraava Lääkäri 23.7 ja neuvola 5.8

Kerttu ja sintti 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
mussukka_93 paljon onnea pienestä pojasta :) :flower: menikö pojan syntymäpäivä oikein tonne etusivulle eli 15.7?

Mily onnea hyvistä uutisista!

voi kun oma vauva tajuais itte kääntyä oikein päin ja pysyä oikein päin. tuntuu että melskaa mahassa miten päin vaan... potkut tuntuu tosi ikävältä tonne alakertaan. taas menee vaan oman navan voivotteluks :) (tajusin myös et onhan suunnitellussa sektiossa se hyvä et isä saa olla mukana MUTTA mies kammoaa sairaaloita muutenkin niin... se on epävarmaa pystyykö tulee sinne saliin mukaan)

oon kyllä osannu nauttiakin näistä melkein viimesistä hetkistä masun kanssa, silittelen ja peilailen ja naureskelen kun pieni venyttää nyrkkiä nahan läpi ;) asentohoitoakin olen koittanu, mut meinaa vaan tulla pää kipeäksi. Sairaalakassin oon jo pakannu ja pienelle alkaa olla kaikki valmiina. Vielä vois kodin puunata lattiasta kattoon kun mieskin jäi nyt lomalle :D Väsyttää kans nykysin niin paljon et harmittaa esikoisen puolesta et äidistä ei ihan joka hetki oo leikkikaveriksi :/ nyt ollaan kyllä jaksettu mennä aamusin puistoon ja miehen loman alku myös helpottaa :) Mutta en siis tarkota että oltais kyhjötetty sisällä noita puistoiluita lukuun ottamatta ;D omassa pihassa ollaan kyllä leikitty.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille.
Kista ja Veikka 36+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mua ahdistaa koko vauva ja odotus, ei voi yhtään jännäillä olojaan tms. kun ainoo jännäys/huoli on asento. Eilen oli perätilassa, koko viikonlopun oikeestaan, ja nyt viime yönä melskas niin etten oo nyt enää varma kumminpäin..alhaalla tuntuu kovaa mutta samoin ylhäällä enkä osaa yhtään sanoo kumpi on kumpi. Asentohoitojakaan en uskalla ennen huomista tehdä, lääkärineuvola ja ultrataan niin siinähän tuo selviää miten päin siellä ollaan. Keskiviikkona on kontrolli sairaalaan ja jos käännös joudutaan tekemään eikä onnistu niin loppuu ne viimeisetkin jännäilyt kun sektiopäivä varataan :( v****taa aika rankasti, on tehnyt sitä koko viikon. Vauvalle ei oo mitään valmiina kun yksinkertaisesti ei kiinnosta yhtään, surettaa kun tän pitäs olla ihanaa aikaa jota on odottanut...

Onnea mussukalle vauvasta!

Täysiaikaisia ollaan mutta lähinnä ärsyttää...

Miina & perä-Paavo 37+0
 
Oih, tänne on tullu lisää vauvauutisia! Onnea Mussukalle oikein paljon! :heart:

Eilen käytiin kattomassa 7 viikon ikäistä poikaa. Kyllä esikko ihmetteli. Kiinnosti tosi paljo kaikki mitä pienelle tehdään, oli heti mukana kattomassa imetystä ja vaipan vaihtoa yms... Eikä ees nostanu meteliä, vaikka mies piti pientä hetken syliski. Antaa vähän toivoa, että sitten kun vauva tulee, saattaa arki alkaakin sujua ihan ok, kunhan ensi järkytyksestä päästään.

Miinalle kovasti tsemppiä, toivotaan et ois ite kääntyny pää alaspäin.

Tämä pikkunen oli hetki sitte ihan varmasti poikittain kun molemmis kyljis kiristi ja tuntu kovat kohdat, ja alhaalla ja ylhäällä oli ihan tyhjää. Nyt en kans itekään osaa sanoo kuinka päin majaillaan...

Miehen kesälomaki loppu, äsken lähti töihin. Nyt ollaanki sit taas esikon kans kahestaan kotona illat. Pitää varmaan käydä välillä vähän kyläilemäs yms. et pääsee ite välillä vähän helpommalla.

Pitkästä aikaa oon saanu tänään jotain tehtyäki. Siivosin vaatekaappini ja ompelin pari nappia tyynynpäälliseen, joka on odottanu korjausta viimeset pari kuukautta... :D Tuos oottaa tekemättömien töiden lista, mut jos joka päivä yhen tai kaks tekis niin äkkiähän ne siitä sais tehtyä...
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mussukalle onnittelut! Tän päivän neuvolakuulumiset.
Rv 36#6(en saa tehtyy plus merkkii...)
Hb 128
Paineet ok,alhaiset niinkuin aina
Paino plus 500g/vk yht.9,5 kg tullu
Pissa puhdas
Vauva rt
Sf 30,alakäyrällä edelleen menee...

Meinas et laittaa lähetteen supistusten takia äippäpolille,mut en halunnu sitä.Syntyy jos on syntyäkseen,täysaikainenhan tää huomisen jälkeen on.Mitä lie vouhottanut taas noista viikoista...

Suppareita riittää ja tunkemista alas sekä sukkapuikkovihlaisuja.Kivaa....
 

Yhteistyössä