~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

Mussukalle onnea vauvasta! Nyt näitä vauvauutisia alkaa tulla. :) Ja jatkossa vauhti sen kuin kiihtyy.

Tsemppiä Piille käynnistelyihin! Toivotaan, että synnytys lähtisi käyntiin mahdollisimman sujuvasti.

Minä sain vihdoinkin aikaiseksi pestä pikkuvaatteita valmiiksi. Ollaan pidetty vauvan sukupuoli salassa, joten nyt täytyy olla tarkkana, ettei kukaan ulkopuolinen pääse näkemään kuivuvaa pyykkiä. :) Minä ja mieheni siis tiedetään, kumpi sieltä on tulossa, mutta muut eivät tulokkaan sukupuolta tiedä. Lapset eivät toivottavasti kiinnitä huomiota kuivaustelineellä kuivuvien vaatteiden värimaailmaan. :)

Täällä kanssa vauva mylläsi eilen illalla tosi paljon mahassa, ja en enää yhtään tiedä, miten päin tuo majailee. Liikkeet tuntuvat nyt vähän siellä sun täällä. Toivon kovasti, että asento selviää huomisessa neuvolassa. Toivon myös, että neuvolassa olisi vastaanottamassa oma terkkani eikä kesäsijainen niin kuin viimeksi.

Liiisu rv 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Jooh, olipas suihkureissu. Se tunne kun sheivailet kaikessa rauhassa alapäätä ja sieltä tuleekin golfpallonkokoinen limaklöntti. Limatulppahan se tais irrota.
Nyt vaan vähän hämärää että meinaako se nyt sitten jotain, vaiko ei?

Oon kyllä jo ihan päättänyt, että meen ensviikolla synnyttämään. En jaksa enää odottaa, ja en halua taas mennä ''turhaan'' Tampereelle. Sinne kun olis taas 26pv aika.

Mily & Alma 36+6
 
mmily-: Taitaahan se olla niin, että limatulpasta voi mennä päivä, viikko tai parikin viikkoa. Mutta lähellä se alkaa olla :) Toivotaan, että ennemmin kuin myöhemmin!

Täällä vaan ootellaan huomista neuvolaa. Toivottavasti protskut ovat pysyneet aisoissa eikä muutakaan hämmentävää ilmene. Olo on kyllä hyvä ja vauva on liikkunut paljon. Laskeutumiseen tai kiinnittymiseen ei kyllä ole viitteitä minusta vieläkään. Huomenna saavutetaan myös täysaikaisuus - jes!

PH 36+6
 
Pitää varmaan alkaa tänään pakkaileen sairaalakassia edes osittain valmiiks varmuuden vuoks, niin tuo mies saa mielenrauhan... Eilen ku tuli töistä niin tuli heti kattoon joko nukun ja sit kysy et pitäiskö sitä kassia alkaa pakata vaikka täs nyt viä onki pitkä aika sinne laskettuun aikaan...

Kampaajallekki soitin, mut oli tällä viikolla lomalla, ens viikolla uus yritys... Haluisin saada tän tukan kuntoon ennenkö pikkunen syntyy... Niin ei ois sit ristiäisis ihan kaamee...

Torstaina alkais virallisesti sit äitiyslomaki... :)
 
Nyt tulee omanapaista tekstiä... Neuvolakuulumisia siis tältä päivältä: hemoblobiini edelleen alhaalla eli 109. Rautakuuria jatketaan. Vauva on perätilassa niin kuin vähän uumoilinkin. SF-mitta huitelee ihan omilla yläkäyrillään. Sain lähetteen Taysiin, jossa ilmeisesti edessä käännösyritys, mikäli vauvan asento ei muutu. Lapsivettä on ilmeisesti aika reippaasti, mikä mahdollistaa sen, ettö vauva mahtuu vielä kääntyilemään, ja tuo veden määrä selittää myös isoa SF-mittaa. Muuten kaikki hyvin.

Pisti ärsyttämään, kun terkkana oli edelleen nuori kesäsijainen, joka siunaili mun mahan valtavuutta ja SF-mittaa ihan urakalla. Lisäksi kauhisteli tulevan vauvan kokoa verrattuna edellisiin, melko pieniin lapsiin. Tän vauvan syntymäpainoarvio oli siis kolme viikkoa sitten tehdyssä ultrassa noin 4 kiloa, joten ei siellä mahassa nyt mitään valtavaa jättiä ole kasvamassa. Ja siis joo, onhan tuo maha iso, mutta luulisi nyt neuvolantädillä olevan sen verran pelisilmää, että olisi vaan todennut asian tekemättä siitä kauheata numeroa. No toivottavasti pääsen äitipolille vielä tällä viikolla, alkaa vissiin kääntöyrityksen kanssa olla pieni kiire, jos sitä halutaan yrittää.

Liiisu rv 36+2
 
Liiisu, sinäkin liityit sitten joukkoon :( me 2+ elokuiset vallataan ilmeisesti tays näiden käännösten kanssa.. Mulla tosiaan huomenna kontrolli ja uus käännös kun edelleen perätilassa. Tai tänään on 2 kertaa oltu pt:ssä ja kerran poikkitilassa, mulla kans reilusti vettä niin sen takia pääsee hyvin kääntyy. Tuo reilu veden määrä on positiivinen siinä käännöksessä, kääntyy paremmin :)
Onko sulla istukka missä? Mulle TAYSissa sanottiin että yleensä käännösaikaa ei saa ennen 37 viikkoo eli ihan hyvin sulla vielä aikaa vaikka kyllähän se totta on että mahdollisuudet vähenee kokoajan.

Jännittää mutta kaipa siitä käännöksestä hengissä selviää tälläkin kertaa, kunhan tuo apina osais pysyä sit oikeinpäin :)

Miina&Pörri 37+1
 
Toivotaan Miina, että huominen käännös onnistuisi niin, että vauva myös sen jälkeen pysyisi oikein päin. Mulla on istukka edessä ylhäällä eli kohdunpohjassa. Jostain ehdin jo lukea, että etuseinämäistukka estää käännösyrityksen, mutta näin ei taida ainakaan ihan aina olla?

Ja mmilyllä ja Kistalla taisi myös olla samankaltainen tilanne. Toivotaan, että jos teidänkin vauvat on vielä muussa kuin raivotarjonnassa, niin ne ehtisivät vielä kääntyä.

Jos käännös ei onnistu, en tiedä, uskallanko yrittää synnytystä alakautta, vaikka takana kaksi alatiesynnytystä onkin. 2950-grammaista esikoista ponnistin 2,5 tuntia... Kuopus tuli sentään 35 minuutin ponnistamisen jälkeen. Molemmilla on ollut aika pieni pää syntyessään, joten en ihan oikeasti tiedä, miten saisin perätilassa olevan vauvan ponnattua ulos. Nyt siis toivon todella kovasti, että vauva pyörähtää itsekseen oikeaan asentoon!

Liiisu rv 36+2
 
Onnea mussukalle pojasta! :) <3

Täällä ei kummempaa. Uusi paras ystäväni on ananasmehu, koska olen todennut sen auttavan suhteellisen hyvin noihin turvotuksiin. Kiitokset vinkistä sinulle joka ikinä sen täällä sanoitkin <3

Hammaslääkärireissut on hoidettu. Kahdella kerralla paikattiin 4 reikää (ja poistettiin hammaskiveä), ei tuntunut siinä tuolissa makailu missään. Suorastaan olisin voinut nukahtaa siihen kun oli niin mukavaa :D Kovasti kyllä kyselivät ja kehottivat kertomaan jos tuntuu epämukavalta. Muutenkin todella hyvä palvelu kaikin puolin kampin Megaklinikalla, ihan vinkkinä niille jotka Helsingissä/pk-seudulla asuu.

Muuten on viimepäivinä jomotellut, juilinut, pistellyt ja ties mitä kaikkea vaikka millä mitalla. Muutama satunnainen yksittäinen menkkajuilintakin on tullut ja olen miettinyt menevätkö yksittäisistä suppareista vai ovatko vain kohdun kasvusta kieliviä juilintoja. (Mulle synnytyssupistuksetkin viimeksi tuntuivat nimenomaan kovilta menkkajuilinnoilta) Selkää on jomotellut ajoittain myöskin, varmaan tämä "etupainoisuus" ja se etten tosiaan varmaan paljoa kiinnitä touhuamisasentoihin huomiota.. Vauva punkeaa välillä alaspäin ja siitä tulee kaikenmoista nippailua sun muuta. Ylipäänsä noita tuntemuksia ja epämukavuutta tästä jättimahasta on kyllä ihan riittämiin. Varsinkin nukkumaan mennessä ärsyttää kun on ähinän ja puhinan takana löytää edes jollain tapaa siedettävä nukkuma-asento ja jostain syystä vielä hikoilen kuin sika nykyään, varsinkin öisin! |O

Jomotteluiden ja juilintojen myötä vaan kasvanut se tunne että ennen laskettua aikaa syntyy, vaikka ihan mielelläni sinne yliaikaiskäynnistykseenkin odottelisin kun se olisi "paremmin hallinnassa" ja "suunniteltu" se tilanne sillä tavalla.. Meillä kyllä parhaat hoitajaehdokkaat esikoiselle (eli minun vanhemmat) saivat kutsun ystävän 50v juhliin lasketulle päivälle, naureskelin ukolle että se on niin että sinä päivänä tämä nimenomaan tulee sitten :D esikkokin tuli rv 40+1 että jos on joku "vaki kantoaika" ihmisellä niin 40+0 olisi ihan järki päivä tällekin.. Noh ei auta, sen näkee sitten kun sen aika koittaa.

Ensiviikon lääkäriä odottelen jo innolla, kiinnostaa tietää sf-mittaakin kun viimeksikin oli jo 2 viikkoa isompi kuin ed. raskaudessa samaan aikaan ja voi kai siitä pienesti jotain päätellä vauvankin koosta. Toivon todella, että se sijaislääkäri osaisi ultraakin käyttää ja saisi sen kokoarvion taas, mutta sen näkee sitten. Yritän asennoitua siihen, niin että tuskin ultraa (ko lääkäri kun on normaalisti töissä tervarissa jossa ei ole ultralaitetta)..

Kovasti on tullut taivastelua mahan koosta niin sukulaisilta, ystäviltä kuin naapureiltakin vaikka ihan normikäyrillä taidetaan mennä :D Itse vaan olen niin pieni niin se vaan näyttää (ja tuntuu) super isolta.. Vaatteitakin pitäisi hommata lisää mihin mahtuisin tämän mahan kanssa, alkaa paidan helmat olemaan vähän nippa nappa että menee koko mahan yli..

Hallittu kaaos ja veikka 34+3
 
Liiisu ei estä mut hankalampaa kun on edessä ja lisää riskejä, eiköhän se ihan "helposti" lähde kääntymään kun kerta vettäkin reippaasti :)
Mä olen suht luottavaisilla mielin tuohon käännöksen onnistumiseen mutta se onkin eriasia miten pysyy, sais vesi alkaa huveta samalla kun ukkeli saadaan oikeeseen asentoon :D mulla ei perätilasynnytys tod.näk. tule kysymykseen kun yksi sektio jo takana ja väsyin avautumisvaiheessa enkä auennut edes loppuun asti niin vähän riski lähtee kokeilemaan.
 
Huh, mikä ilta... Esikko teki melki kaikki kielletyt asiat mitä vain keksi... Laitoin sen sit aikasemmin nukkuun ku alko oleen selvästi väsyki... Mut silti piti lähtee viä sängystä tallusteleen pitkin taloo... Tuli sit ärähdettyä oikein kunnolla ja juoksujalkaa meniki takas sänkyyn... Mut ei oo kauheen kiva lopettaa päivää niin että suuttuu muksulle. Itelle tulee vaan paha mieli ja kaamee syyllisyyden tunne. Huoh. No josko sit huomenna toivottavasti menis mukavammin.

Masuilijaki myllää niin et kipeetä tekee, toki tuos tais olla seas pari supistustaki. Sais nyt pysyä masussa elokuun puolelle, et päästäis täysaikasiks...
 
Miina ja liisu tsemppiä käännösyrityksiin ja toivotaan et tajuis nyt vauvat jäädä oikein päin. Täällä on niin jästipää vauva kans et viihtyy mun mielestä molemmissa kyljissä edelleen. En taida edes uskaltaa enää toivoa alatiesynnytystä, huoh. Kun mullakaan pt vauvan synnyttäminen ei oo vaihtoehto lantion takia. tosi inhottavaa myös liisulla toi taivastelu mahan/vauvan koosta :/ Ärsyttää kans ihan suunnattomasti mut ei se miettimällä olo parane, ainakaan mulla...

torstaina on neuvola ja alko sekin ottaa päähän et en pääse omalle terkalle vaikka jossain vaiheessa olisin mieluummin asioinu tämän kanssa kenelle nyt meen... niin vaikeeta tää ihmisen elo joskus.

tää pisti hulinaksi :) sanoin aikasemmin et puunaan kämpän lattiasta kattoon mut se tarkottikin sitä et tänään revin poikien huoneesta tapetit alas ja huomenna tapetoidaan. saa muuta ajateltavaa :D en malttais odottaa...

vatsaa on kanssa kaverit ja sukulaiset taivastellu vaikka ihan kohtalaisesti käyrillä mennään, ja "pitäähän" tässä kohtaa jo mahan näkyäkin. Must on ollu aivan ihanaa noiden "no on se kyllä iso"-kommenttien jälkeen kuulla "et eihän tuo nyt niin suuri oo jos kerran kohta synnytät" :)

Victorialle onnea tuplasti :) :flower: ja ihanaa että pääsitte kotiin!!

tieti tiedän tunteen :/ jaksuja.

Kista ja Veikka 37+0 :heart: POKS täysaikasia ollaan!
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onnea vauvautuneille aivan kamalan paljon <3
Voi kun itsekin pääsis tästä olosta eroon. Nytkin taas valvotaan närästyksen kanssa ja vauvalla on virtaa kylki saa taas potkuja :D
Täällämon ja olo valtava juuri tuon poikkitilan vuoksi ja oleminen on melkein mahdotonta :D noh reilu viikko ja sit jos ne alkais kääntämään kaveria tai parhaassa tapauksessa tajuis itse kääntyä .. !

En oo pakannu kassia valmiiksi kun tuntuu että tässä on vielä niin paljon aikaa!

Jaanino 34+6
 
Lupasin etten puhu suppareista ennenku on tosikyseessä mut pakko avautua taas,kyllä vain viime iltana ja KOKO YÖN supisteli niin mukavasti(lue: kipeesti) että empä siinä taaskaan hyvin nukkunu.Tää on kyllä ihan ihmeellistä.Semmosta menkkajuilintaa osittain.

Victorialle onnea pienokaisista :)

Jos jollain päivitellään isoa mahaa niin mun terkkaa hämmästyttää kun mulla on niin "pieni" masu!Siis eihän tää ylöspäin olekaan iso,ei ahdista sit yhtään,mut kyllä sivuprofiili on aikas mahtava :D se viimeksikin TAAS kysyi ei "syöthän sää varmasti kunnolla",no mie siihen et kai mää syön kun painokin nousee ihan mukavaa tahtia...ja muutenkin,munhan pitäs suorastaan näännyttää itseäni ettei vauvalle riittäs mitään ravinteita,jos se vauvan kasvu ois siitä kiinni.

Nyt pitää lähtee hakemaan pyykit narulta,ne ei taida siellä hyvinkään kuivua kun vettä losottaa taivaan täydeltä.Jotain kaks päivää siellä jo olleet "kuivumassa"...onneks on rumpu joka kuivattaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Meillä siirty (taas) neuvola torstailta ja se oli siis jo eilen. Oletukseni osui oikeaan, että tosi alhaalla on vauvan pää ja terkkarihan ei meinanu uskoo mutta ei saanu kokeilemalla kokonaan tuntumaan ja mentii sitte ultraamaan ja siellähän se on ihan lähtökuopissaan ja melkein ilmeisesti kiinnittyneenäkin.. Sanoi vaan että tuskin mennään laskettuun aikaan asti. Eipä haittaiskaan! Olo on ku norsulla suorastaan, ku nyt on viimeaikoina alkanu tulla painoa enemmän :/

Saatiin se sairaalan esitietolomake ja tuli jotenki sellanen todellisuuteen herääminen, että voi eii se synnytys on oikeesti jo lähellä :eek: En jännitä niinkään sitä synnytystä mutta se, että saa sen vauvelin syliin, on tosi jännittävää. Oon kattonu kaikkia mahollisia synnytys ja raskausohjelmia (erilaiset äidit, pieniä ihmeitä tms.) ja pillittäny aina ku ne vauvat syntyy :D Meen varmaan ihan sekasin ku se mun oma poika nostetaa mun syliin.

Kaikki oli hyvin muutenkin eikä vieläkään onneksi protskuja tai sokeria virtsassa! Mulla on kans tosi pieni maha ja toistaseksi oon vielä arvilta navan seutua lukuunottamatta säästynyt. Saa nähä mitä viimiset viikot tuo tullessaan.

Seuraava neuvola on 2.8. Saapi nähä onko se jo viimeinen :eek:

Ikku ja poitsu 35+5
 
Pikaiset neuvolakuulumiset täysaikaisuuspäivänä:

RV 37+0
Paino +1,5kg/vko (hirvee ummetus ja turvotus iski parissa päivässä) yht +12kg
RR 112/85
Prot/Gluk -/-
Sf-mitta 35cm (sama kuin viime viikolla, vauvan pää ei enää juurikaan heilu, joten laskeutumaan päin!)
Asento RT
Painoarvio 3100g
Sykkeet +140
Liikkeet ++

Neuvolakäynti sovittiin 29.7. jolloin olisi rv38+5.

Muutaman päivän ajan on vihlonut häpyluusta aika napakasti, kun pää poraa alemmas. Samanlaista kipua oli esikoisesta vasta pari päivää ennen synnytystä. Nyt sitä on kestänyt jo useamman päivän päällä. Mutta tuntuu siis lähes joka kerta puukoniskuna, kun vauva kääntää kylkeä. Terkkarin mukaan vauva on jo asettumassa keskilinjaan ja kas! Saatiin tämän hetken painoarvioksi n. 3kg ehkä 3,1kg käsikopelolla. Sinne 3,5kg kait se sitten menis LA:han mennessä.

Pikkasen herätti toiveita tämä neuvolakäynti siitä, että tämä oikeasti loppuisi joskus. Terkkarin veikkaus oli, että ei mene yliajalle ainakaan, ottaen huomioon esikoisen synnytyksen käynnistymisajan rv39+4 ja vauvan nykyinen asento.

Kaikki siis hyvin ja nyt vaan jatketaan oottelua. Ehkä mä sen sairaalakassin pakkaan vähitellen. Eilen taisi jonkun verran supistellakin, mutta yön aikana helpotti.

PH 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
onnea Victoria78! :)
yyyh mä en kestä! Niin huonosti nukuttu yö taas takana kun poika on niin ylhäällä kun vaan voi olla ja poikittain! En edes tunne mun alimpia kylkiluita. Miten se edes pysyy noin korkealla poikittain? Miksei painovoima vie sitä alaspäin seistessä? :D
Saako tuohon ulkokäännöksen tekoon sanoa omaa mielipidettä vai onko se ihan lääkäreiden päätettävissä?

3ssi 33+5
 
Onnea Mussukalle ja Victorialle vauvauutisista :heart::flower:
Ihanaa ja jännää että vauvoja jo syntyy!
Itse en osaa vieläkään kuvitella itseäni uudestaan synnyttämässä ja että meillä on pian vauva, vaikka sitä kovaa odotankin.. on vaan niin epätodellista kaikki ja kun aika menee niin nopeeta.. kuukausi vielä laskettuun!

Tieti, minkäikäinen teidän esikoinen on? Meillä on just sama tilanne, tuon nukkumisen kanssa! 3 vuotias esikoinen on aivan poikki, mutta ei malta nukkua ja sitten tekee just tuota että nousee ja juoksee kovaa vauhtia sänkyyn kun ärähtää.. ja sitten on huono omatunto kun pitää suuttua vielä illasta!! Hän on vähän aikaa sitten saanut uuden, "ison pojan sängyn" ja pinnasängystä luovutttiin ja annettiin se vauvalle, niin se varmaan vaikuttaa, niinkuin koko tämä uusi tilanne että uusi vauva tulossa.. esikoinen on aina ollut herkkä pienimpiinkin muutoksiin. Pitää vaan koittaa muistaa helliä häntä niin paljon kuin mahdollista. Eilen makoilin hänen vieressään puoli yhteentoista asti illalla, kun ei meinannut millään malttaa laittaa silmä kiinni ja nukahtaa, ja tuntuu että ne on niitä pieniä asioita millä voi huomioida toisen vielä ja pääsee hetkeksi lähelle, kun päivisin tuota vauhtia riittää!

Vointi hyvä muuten, vaikka yöt meneekin vessassa rampatessa ja päivisin tietenkin väsyttää, mutta niinhän sen pitää olla, kun kroppa valmistelee myös tulevaa yöheräilyä varten sitten vauvan synnyttyä!

Jaksamisia kaikille!

Pimatsu 35+4
 
Aamuisen neuvolan kuulumiset 36+1 (34+1):
Paino +850g/vko (650g/vko) yht 4,9kg
Turvotus +, kuulemma voisi juoda enemmän ja käydä vaikka vähän kävelyllä, että nesteet pääsisi liikkelle. Vähän on jäänyt... Pitää sitä ananasmehua ostaa.
RR 121/73 (114/69)
Pissassa ihan vähän protskua, pitää käydä purkit viemässä labraan. Saattaa johtua siitä, etten juo tarpeeksi tai sitten kun pitää tiheästi käydä vessassa, että jos siellä joku tulehdus muhii...
Hempan varmaan unohti kokonaan, en minäkään muistanut
Sf 35 (33), huitelee kyllä yläkäyrien yläpuolella
Käsikopelolla antoi painoarvion 2900g, synnytyspaino voisi olla jotain 3700g luokkaa
RT ja tuskin enää sieltä mihkään kääntyy, kun alkaa kuulemma olemaan aika vähän tilaa
Sykkeet 140, liikkeet ++

Ensi viikolla neuvolalääkäri 24.7. (37+1), seuraava neuvola 30.7. (38+0).

Ja puhuin siitä, että muakin vähän jännittää tuo koko, että kuinka isoksi vauva kasvaa. Mies tullut kiireellisellä sektiolla, kun ei ole mahtunut pihalle. Kuulemma pitäisi vähän makean syöntiä vähentää, että loppuvaiheessa saattaa sen takia kasvaa. Ehkä ollutkin tässä vähän makeanhimo, joten pitää yrittää vähän hillitä. Eli vettä, liikuntaa ja makeat vähiin... Ei oo kyllä oikein ollut mun juttuja viime aikoina, kun olen vaan maannut sohvalla tai keinutuolissa ja vetänyt kaikkea makeeta, mitä vaan löytyy. :D

Ja pitäisi varmaan malttaa nukkua aina kun väsyttää. Iltaisin mennyt tosi myöhään nukkumaanmeno ja välillä on sitten aamulla tarttenut herätä aikaisin. Tosin ei siitä nukkumisesta yhteen pötköön tulekkaan oikein mitään, kun paikat puutuu. Mielummin jopa nukkuu pienemmissä pätkissä ja vaihtaa vaikka paikkaakin. Muutenkin on ollut pari päivää virta ihan pois. Oon kyllä unohtanut syödä vitamiineja ja rautaa, joten nyt pitää ryhdistäytyä!

Annaliini + Jesse 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onnittelut Mussukalle ja Victorialle!

Toistaiseksi ei mitään radikaalia muutosta oloissa. Perussetillä mennään, eli kolotusta, vihlontaa, randomsuppailuja, unettomuutta ja uneliaisuutta... Vessassa ei kyllä ole vieläkään tullut pahemmin ravattua, ei edes paina rakkoa lainkaan.

Murehdin vain siitä et salettiin vauva leijuu vain ylhäällä ja eikä ikinä tule ihan alas asti. Huomenna selviää tämä neuvolassa paremmin. Väsymystä ja väsymystä on ilmassa kyllä jatkuvasti nytten. Ei jaksa, ei kykene mihinkään.... Ei jaksa edes tehdä ruokaa saati liikkua kovinkaan paljoa.

Odotan jostain syystä ensiviikon synnytystapa-arviota kuin kuuta nousevaa... Olen päättänyt "vaatia" takarajan synnyttämiseen ja se olisi 39+0.

***

Ajatus katkesi.... Niin, huomenna on se neuvola ja toivottavasti on vakihoitaja paikalla, eikä joku sijainen taas.


Soose ja poju 35+1
 
3ssi, itse saat päättää haluatko käännöksen vai et, mitään ei voida tehdä ilman sun lupaa :) vielä sulla on hyvin aikaa kääntyä itsekseen mut jos ei käänny niin sairaalaan tulee käynti joka tapauksessa, joko käännetään tai sovitte sektiosta/mahdollisesta perätilasynnytyksestä. Poikkitilaahan ei voi synnyttää alakautta vaan se on automaattisesti sektio.

Matkalla TAYSiin, jännäksi käy...

Miina & Pörri joka taas pyöri koko viime yön 37+2
 

Yhteistyössä