~~ Elokuun 2013 Ihmeet heinäkuussa ~~

Pippurihäntä Kiitos onnitteluista! Luulen kyllä, että ehditään muuttaa hyvin ennen tämän vauvan tuloa, kun aikaisemmatkaan eivät ole mitenkään pitäneet kiirettä ;) Ja kiva kuulla, että jollain muullakin on ollut tuota toispuoleista turpoamista ilman vaaraa, kun täällä ainakin kai käsketään näytille, jos sitä ilmaantuu, kun voi kai olla merkki tukoksesta?!
 
Paljon Onnea kaikille jo vauvansa saaneille :heart:

Täällä vaan ootellaan, että millon se vauva päättää ulkoistua ;)

Tän päivän neukkukuulumiset 36+6:

Verenpaine 127/72
Paino -250g/vko
sf 33cm, sentillä laskenu viime kerrasta
vauvan syke 120-130
tarjonta edelleen RT ja vauvan pää kiinnittynyt :DDD
pissa puhdas

Kaikki siis niin ok, kuin vaan olla voi, että ei auta kun odotella ja mennä päivä kerrallaan :)

-JennaMaria- Keijo 36+6
 
Paljon onnea vauvautuneille ja niille joilla on hyvä tilanne :)

Täällä käytiin tänään lääkärissä ja sieltä tuli ihunia uutisia oikein isoin ympyröidyin kirjaimin lukee kortissa RT :) kun poikkitilassa on tähän asti ollut! Eikö jollain muullakin ollut uhkaus käännöstä tehnyt tehtävänsä?
On kuulemma niin alhaalla ettei sieltä poistu ja ilmeisen kiinnittynyt on jo! Tarkkaa mittaa ei saatu, mutta 2700g olis niinkö painoarvio nyt :)
Sf mitta oli 29cm
Paino 4vk ja kilo tullut painoa
RR 126/75
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Lapsiveden määrä normaali
Ja sit se kohdunkaulan tilanne pehmeä, sormelle auki ja pientä reunaa jäljellä 1,5cm
Eli toivotaan että elokuun aikana vauva on sylissä :)

Jaanino 36+4
 
Enää 3 pvää käynnistykseen ja valmistelee jo itsessään paikkoja. Eilen lähti limatulppa
Irtoamaan ja tänään tullut kaiketi loput. Eli kohdunkaulan suojaus poistunut :D Voisi tulla mun puolesta itse tämä kaveri niin ei tarvitsisi käynnistää. Vaan plussaa tämäkin. Esikosta ei tällaisia tapahtunut muistaakseni tai ainakaan tietääkseni. Siksi niin jännää ;) Mutta supistukset? Missä ne on. Huomenna vika neukkukin.

Tsemppiä muillekin odotukseen. Tällä viikolla ollaan jo elokuussa :)
 
Hurjaa, että kohta on jo elokuu. Jotenkin itsellekin se on nyt parin päivän sisään iskenyt tajuntaan, että ihan viimeisiä viikkoja viedään! Ihanaa ja kamalaa!!

Joko synnytys jännittää? Ensimmäisellä kerralla sitä oli niin autuaan tietämätön, ettei osannut oikein pelätäkään, luotin itseni vain kätilön armoille. Toki olin päättänyt, että kaikki lääkitykset ja puudutukset mitä saan otan vastaan. En ole yhtään niin urhea tyyppi, että lähtisin vapaaehtoisesti luomuilemaan. Nyt jännittää kun tietää ettei se ole niin yksiselitteistä, että niitä puudutksia ehtisi saamaan ja vähän jännää sekin mihin kuosiin sitä päätyy.. Eniten kuitenkin pelottaa se itse synnytykseen liittyvä kipu. En tiedä miten kestän jos joudun vaikkapa ponnistamaan ilman mitään kivunlievityksiä ja jos vielä vaikka repeänkin johonkin suuntaan tmv. siinä hötäkässä.. Toipumiskivut (jos tulee vaikka repeämää tmv) taas ei pelota niinkään, kun niihin saa nappailla sitten pilleriä kuitenkin ihan nätisti.. Esikoisen kanssa sain kaikki kivunlievitykset juuri nappiaikaan ja auttoivat loistavasti mikä teki itse synnytyksestä hurjan helpon. Samaa toivoisin tällekin kertaa, mutta harvoinpa lotossakaan voittaa kahta kertaa....

Arkeen tulevat muutokset uuden perheenjäsenen myötä ei myöskään juuri pelota. Siitä on aika seesteinen olo. Liekö se sitä tietämättömyyttä sitten, voi olla että olen eri mieltä siitä muutaman kuukauden päästä miten helppoa se uuden vauvan integroiminen perheeseen on tai kahden lapsen kanssa eläminen ylipäänsä, kun on tottunut tähän yksilapsiseen arkeen :D Vähän jännittää millainen tapaus sieltä tulee tällä kertaa, esikoinen kun on ollut varsinkin vauva-aikana todella helppo tapaus (ei mitään pientä ilmavaivaa kummempaa, sairastaa harvoin ja korvatulehduksia ei ole ollut yhden yhtäkään koko 2v8kk aikana jne), toki luonnetta neidiltä löytyy mutta vanhempiaan ja sukulaisiaan kun katsoo niin se nyt ei ole ihmekään. :whistle:

rv 36+3
 
Neuvolalääkärissä tuli käytyä ja kaikki muuten ok paitsi poju niin ylhäällä kun mahdollista ja kuten arvelinkin, pää korkeimmalla kohdalla. Lähete tuli siis päksiin äippäpolille.. Lääkärillä oli niin kiire etten saanut mitään kommenttia edes sisätutkimuksesta :(
Seuraava neuvola kuitenkin 9.8 ja äippäpoli-ajan päivittelen kun kutsu saapuu...

3ssi + poitsu 35+5


btw ihmeellinen tuo neuvolan vaaka kun lisää mulle aina pari kiloa vaikka kotivaaka näyttää ihan muita lukemia! :kieh:
 
hallittu kaaos: Tismalleen samat ajatukset ja jutut kuin täälläkin!

Mitään uutta ei edelleenkään tapahdu. Ei limaa, ei kipuja (jos ei lakseta liitoskipuja), ei lisääntynyttä supistelua, ei oikeestaan yhtään mitään. Poju liikkuu reippaasti sentään ja siinähän se onkin sitten. :)

Unettomuus taisi nyt sitten tulla jäädäkseen. Joka yö nukutaan juurinkin 3-4h pätkissä. Itseasiassa kahdessa erässä. Väsyttää nyt sitten jatkuvasti. :(

Käynnistykseen on tosiaan enää viikko ja 6 päivää. Päivät menevät erittäin hitaasti ohi. Yritän kuumeisesti kehittää tekemistä jotta unohtaisin tuon "odottelun".

Huomenna on toiseksi "viimeinen" neuvolakäynti ennen synnytystä. Jotenkin sellainen olo ettei nappaa enää toi neuvolaravaaminen. Tämä väsymys taitaa pehmittää pääni. Ei kykene ajattelemaan mitään fiksua. :headwall:


Soose ja poju 37+0 (Nyt mekin ollaan kans jo täysaikaisia! :heart:)
 
Kyllä täällä vaan yhdessä koossa ollaan, eilen oli ä-polikäynti sokereiden takia. Lääkityksen nyt määräsivät vaikken ymmärrä mitä järkeä kun kumminkin antoivat käynnistysajan 5.8 jos ei ole itsekseen syntynyt ennen sitä.
Mä olen niin kyrpä otassa ettei paljon kirjoittelu kiinnosta, jotain juttuja oon lukenut mutta todennäköisesti tämä on viimeinen päivitys ennen kun mulla vauva sylissä.
En kestä muiden synnyttäneiden päivityksiä nyt lainkaan.

Epa ja B 39+4
 
Voi Epa :( olin ihan varma että olit jo tosihommissa! Koita jaksella!
Muakaan ei tehnyt viime raskaudessa mieli kirjoitella, viime metreillä ollenkaan, tuttu tuo tunne siis..

Synnytys on kyllä mielessä päivittäin, ollu esikoisen syntymästä asti.. jotenkin en ole pystynyt sitä päästämään, kun olen tiennyt että ainakin yhden lapsen haluan vielä esikoisen lisäksi, mutta pelottaa tai paremminkin hirvittää kauhistuttaa koko synnytys niin että en ole vielä sisäistänyt sitä.. varmasti sitten kun on aika lähteä synnyttämään iskee pakokauhu.. mutta yritän ajatella että vauva vaan nopeeta ulos, kivuista huolimatta.
Viime synnytys meni kaikin puolin hyvin.. epiduraalinlaittamisesta jäi pahimmat traumat, ja toivon että selväisin supistuksista ilman sitä.. epiduraalin takia en ole uskaltanut harkita uutta synnytystä, koska muistan että olin niin kipeä ja halusin sen ja kome kertaa sitä sitten tökittiin kun sattui niin paljon etten voinut olla paikalla.. sitten kun tuli kunnon supistus kätilö ja mieheni piti minusta kiinni ja otin ilokaasua samalla kun lääkäri laittoi puudutuksen ja kiljuin sinne ilokaasunaamariin.. se oli siis aivan hirveä kokemus, mutta puudustus auttoi ja vei kaikki kivut jopa sen paineentunteen.
Sitten kun oli aika ponnistaa ja pää alkoi näkymään, en uskaltanutkaan ponnistaa koska pelkäsin sitä hetkeä kun pää tulee.. päälaki näkyi jo, oli siis jo vähän ulkona, mutta en uskaltanut synnyttää loppuun asti, vaan makasin vaan siinä noin 30 minuuttia ja latailin, vaikka tosiaan näin että pää oli vähä ulkona! Aloin ponnistaa kello 15.15 ja vasta 17.05 esikoinen syntyi.
Melkoista säätämistä oli tuo ensimmäinen synnytys, pelkojen takia. Pelkäsin sitä kipua ja että en selviä synnytyksestä hengissä :( .. ja unohdin tietenkin mainita kätilölle peloistani (nyt olen kirjoittanut paperille näistä ja otan paperin mukaan kun lähden synnyttämään). Kaikki meni sitten hyvin loppujen lopuksi ja sain itse ponnistettua vauvan ulos, enkä revennyt, mutta oli se rankka kokemus kaikin puolin.
Nyt pitää vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin ja että tästä synnytyksestä selvitään kunnialla!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Jaanino oli saanu hyviä uutisia, kiva kun vauva oli itse kääntynyt hyviin asemiin... ja Carriinallakaan ei enää paljoo odotusta oo jäljellä...

3ssille tsemppiä, käännösyritys ilmeisesti tulossa? ja Epalle oikein super stempit, olin jo ihan varma että nuuskuttelet sielä pikkuista...

Synnytys ei edelleenkään onneksi pelota, mietittyä sitä kyllä tulee harva se päivä... Varsinki sitä et missä vaiheessa sitä lähtee ajeleen laitokselle ellei vedet mee kotona... Kun ei nyt viittis mennä sinne ootteleen ihan heti, mut kuitenki sen verran ajois et ois mahollista saada tarvittaes kivunlievitystä... Noh, sen kait sit tajuaa siinä vaihees... Enemmän jännittää se vieriosastolla olo, varsinki jos en saa huonetta missä voisin olla itekseni... Huonekaverin kans en nuku varmaan koko aikana, enkä muutenkaa osaa rentoutua vieraitten seuras...

Tuo kans vähä mietityttää, kuinka arki lähtee sit pyörimään, kun niitä lapsia on sit kaks ja kuinka esikko on mustasukkanen pienestä...

Unettomuus ei nyt oo pariin yöhön vaivannu, mut silti herään väh. 3 kertaa yön aikana ja väsy on kaamee päivälläki. Tuntuu et vois vain nukkua... mut eipä se onnistu tuon esikon kans...

tieti 36+5
 
Epa Mä luulin et sun sokerit oli tästä toisesta ihan fine? :eek: Aika käsittämätöntä et vielä tässä vaiheessa laittavat metulle,kun kuitenkin LA tällä viikolla niin miksei samointein voineet alkaa käynnistellä :kieh: mulle esikoisesta sanoivat 35+jotain etttä ei ole siinä vaiheessa enään järkeä alottaa insuliinia eikä lääkitystä vaikka sokerit olivat ihan mahdottomat. :D


Onnea jo vauvansa saaneille :heart:
En malta odottaa,josko tässä ennen ensi tiistaita jotain tapahtuisi ennenkuin alkavat käynnistää,mutta taitaa olla turha toivo :) onneksi olo on pysynyt tässä raskaudessa hyvänä,kiitos insuliinin,joka antaa mulle edelleenkin yöunet vaikka vatta on iso ja kyytiläinen painaa lonkkia ja vessassa käyn noin 7x yössä.


Syysmyrsky&pinja 38+4
 
Meille syntyi 26.7 klo 8.16 pieni poika. :heart:

Perätilan takia tehtiin suunniteltu sektio. Leikkaus oli nopea ja kivuton. Olin valvonut edellisen yön jännityksen takia ja nukahdin leikkauspöydälle kun antoivat kipulääkettä. :D Isi hoiti pientä sillä välin kun olin heräämössä ja yritin saada jalkoja taas liikkumaan. Pikkumiehen mitat oli 49cm/3290g/py36,5cm. Ihan outoa ajatella että nyt se jo tuhisee tuossa vieressä eikä potki mahassa.

Zanizipp ja Toukka 5pv :heart:
 
Hei kaikille elomammoille :wave:
Oli pakko tulla vähän fiilistelemään vuoden takaisia tuntemuksia :) Tyttö täyttää tänään 1vuoden :heart: Laskettu aika oli 22.8 mutta neidillä oli kova kiire päästä jo maailmaa katselemaan hieman etuajassa.
Ihanaa loppuodotusta kaikille :) se lähtö voi tulla nopeammin kuin arvaattekaan :)

Sekopo (sekä MiniMe 7+1) ja tyttö 1v
 
Onnea vauvan saaneille! :heart:

Hei kuulkaa...
heinäkuun viimonen päivä ja ens kuu olis meidän :heart:, mut nyt haluan antaa viimesen päivitys vastuun jollekin muulle ( ellette halua odottaa "omaa pinoa" viikon loppuun) sairaalan kone ei anna copy pasteta niin en pääse "koodaamaan" uutta pinoa :/ tekisin sen kyllä...

Meille synty 3 päivän käynnistelyjen jälkeen kiireellisellä sektiolla 29.7 poika 3665g ja 52 cm poika on ihana :heart:

Molemmat voidaan hyvin!

syntyneet päivitetty, mut sekalaisessa järjestyksessä, neuvola aikoja en poiminu
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Zanizippille ja Kistalle pojista! :heart:

Huomenna jo elokuu... :)

Kista: Minä ainakin oon aivan surkean huono kaikes tietokoneisiin liittyväs, joten ehdin hyvin oottaa viikon loppuun uutta pinoa, ellei joku muu sitä tee...

tieti 36+6
 
Onnea vauvansa saaneille!:flower:

WOOOOU, huomenna se on meidän kuu!! :heart:
Mä en kyllä viittis ottaa vetovastuuta kun alkupäässä menen...

Maanantaina oli neuvola ja siellä mainitsin menkkajomoista ym. kivuista. Kaikki kunnossa, laskeutuminen vol.2 oli tapahtunut ja osittain kiinnittynyt. Eli ei pitäs enää keikauttaa itseään perätilaan, helpotus kun sitä olen jännittänyt että vieläkö pitää taysiin mennä kääntää :)
Sunnuntai-maanantai yönä tosiaan kellottelinkin jo supistuksia pari tuntia, 5-7min välejä. Otin lääkettä ja kävin nukkumaan, aamusta supisteli edelleen mut ei mitään kipeitä. Iltaa kohti alko olla kipuja enemmän ja lepäilin illan. Yöllä supisteli taas, samoin aamulla... Päivällä alko tuntuu etten enää jaksa kun ei ota hiipuakseen muttei voimistukaan, parasetamoli ei enää auttanut. Käytiin sitten illalla synnärillä, supistuksia käyrilläkin 5min välein ja sain reseptillä panacodia. Kohdunsuu pehmeä, kiinni ja kanava 2,5cm. Pientä kypsymistä siis :) viime yön sain nukuttua jotenkuten ja aamulla kun yskäsin niin oikein pelästyin kun housuun hulahti jotain :D pöntölle loput, limatulppa meni siinä sitten. Supistaa edelleen sillon tällön, lähtöä odotellessa :p

Miina&Pörri 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Miinalla on lähtö lähellä!!!

Kistalle onnittelut! Zanizipille myös täällä julkipuolella :flower:

Jotenkin mäkin näkisin, että elokuun listan voisi tempaista kasaan joku semmoinen, kenen LA on loppukuusta. Vaikka se ei tietenkään tarkoita, etteikö aiemmin synnyttäisi :)

Täälläpä ei mittään. Rautalääkkeestä johtuvaa mustaa ripulia :eek: vaan. Ja tasan 39+0 tänään!

PH
 
Mä voisin ehkäpä tehdä tuon elokuun pinon, tänään tai huomenna illalla voisin jaksaa sen tehdäkin (iltaisin tulee istuttua koneella nykyään kun saatiin läppäri tähänkin talouteen muutama viikko sitten taas ^^) Mulla la 24.8 ja esikoinen syntyi vasta 40+1 joten olen suht asennoitunut odottamaan loppukuulle saakka. Luulis että osaisin tuon hoidella meikäläisen tietokonetaustoilla... (tai sitten mun aivot on lopullisesti sulaneet)

Huhhuh! Shoppailureissulta palattu pari tuntia sitten ja kohta pitäs lähtee uudestaan. Käy vähän kunnon päälle tuo jo, nautin normaalisti siitä hirmuisesti mutta nyt huutaa jalat hoosiannaa tosi nopeasti ja kaikenmaailman kremppaa ja supistusta alkaa vatsan seudullakin tuntemaan kävelyn johdosta. Välillä on ihan semmonen tunne, että alanko synnyttää nyt vai heti :D Levollahan tuo menee ohi. Imetysliivit ja pari apteekkituotetta pitäisi vielä käydä hakemassa, aamupäivästä tuli osteltua synttärilahjoja miehen siskon lapselle, korttipahveja ja muuta askartelusälää (pitäisi ainakin 4 korttia väsäillä muutamalle synttärisankareille ja appiukolle uuden ammatin johdosta...) ja sitten vauvalle tuttipulloja, tutteja, talkkeja ja muuta pikkusälää mitä puuttui vielä. Itselle ostin imetyssuojia ja rainbown superpaksuja yösiteitä (jotka palvelivat viimeksi erinomaisesti jälkivuodoissa).. Sairaalakassiin hankin suolapähkinöitä ja kuivahedelmiä napsittavaksi ja pakkailinkin sen jo suurimmaksi osaksi, muutama juttu tietysti jää sitten lähdön hetkille. Pitäisi vissiin esikoiselle pakkailla hoitokassi myöskin jos neiti lähtee hoitoon jollekulle synnytyksen ajaksi, tuli vaan tässä mieleen.

Nyt alkaisi kaikki olemaan suht valmista tulokasta varten, 37 viikkoakin tulee lauantaina täyteen niin mikäs tässä ollessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miina- ja iips
Onnittelut vauvan saaneille!

Monella tuntuu olevan jo merkkejä synnytyksen lähenemisestä, hyvä niin. Toivotaan, että oireet siitä sen kuin lisääntyvät ja saadaan lisää vauvoja pinoon. :)

Kävin tänään äitipolilla, ja nyt vauva olikin yhtäkkiä arviolta 4-kiloinen, kun vko sitten tehdyssä ultrassa arvio oli 3,2 kg. Hyvää oli se, että vauva oli pää alaspäin, mutta edelleen todella korkealla. Eli jos vedet menee, niin ambulanssilla vaan synnärille. Pää ei ole vielä edes lähellä lantiota. Paikat oli hyvin epäkypsät, mikä olikin suurin syy siihen, ettei synnytystä käynnistetty vielä tänään. Käynnistys on edessä ensi viikolla, mikäli synnytys ei käynnisty itsekseen ennen sitä.

Yksi lääkäri jo puhui, että käynnistellään tänään, mutta konsultoi sit vielä jotain kokeneempaa, joka oli sitä mieltä, ettei kannata vielä yrittää saada synnytystä käyntiin. Ehdin jo innostua ajatuksesta, että olisi jo käynnistelty, joten toisen lääkärin mielipide tuli pienenä pettymyksenä.

Lapsiveden määrä oli runsastunut edellisviikosta, ja mua rupesikin nyt toden teolla stressaamaan, miksi sitä on niin paljon. Onneksi odotusta on maksimissaan enää viikko jäljellä. Tuntuu siltä, että loppuraskaudessa kaikenlaiset pelot vauvan terveydestä nostavat taas päätään.

Liiisu rv 38+3
 
Hei, täällähän on lisää ihania vauvauutisia! Onnittelut kaikille vauvautuneille - me muut tullaan toivottavasti pian perässä ;)

Eilen oli vika neuvola ennen LA:ta. Kaikki kunnossa. Paino oli laskenut ed. kerrasta kilon, mutta menee varmaan vaihtelevien turvotusten piikkiin. Nyt vihdoin vauveli oli myös lopullisesti laskeutunut ja kiinnittynyt :)

Allekirjoitan Liiisun kommentin peloista. Tällä viikolla on kerennyt mieleen tulla vaikka mitä pelottavaa, vaikka itse synnytystä en pelkääkään. Pikkuhiljaa alkais toivoa jo synnärille pääsyä...

Iips + Pyllerö 39+3
 

Yhteistyössä