~~ Elokuun 2013 Ihmeet HELMIKUUSSA ~~

Jei..iPhoneen saa ladattua kaksplussan:) vielä kun keksin miten pääsen ryhmiin..täällä kaikki neljä muksua kuume/oksennustaudissa,la iltana eka alotteli..saa nähdä millon sitä ite alottaa..ärh..valvottuja öitä ja työpäiviä..nyt olis pari vapaata,ja tietty ite sairastun :((((( näin pikasesti. Ja kiva että on tullut uusia :)
 
Mä en oo löytänyt iPhonella tuon sovelluksen kautta mitään tapaa päästä ryhmiin... Eli ainoostaan selaimella sitten on toiminut. Otan vinkkejä vastaan, jos joku löytää helpomman tavan!

PH 16+0
(oikeesti... toi on aika iso luku jo ja tarkottaa käsittääkseni rv 17 ja 5. raskauskuukauden alkamista!)
 
heipsan pitkästä aikaa! olen taustaillut kovasti kun on ollut niin väsy että ajatus pätkää aina kun alkaa kirjoittamaan.

Tänään oltiin viimein ultrassa ja niinkuin ajattelinkin laskettu aika siirtyi elokuun puolelle

Eli mun rivi ois oikeesti tämä

29.8 EevaN 28v. neljäs KOS

Tänään siis 12+6..:) huomenna alkaa jo viikkoa 14..:heart:

Voisin haluta liittyä Face-ryhmään! kenelle sitä piti laittaa pyyntöä??

EevaN ja Pieni
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Neuvolakuulumisia: sydänäänet kuultu :heart: nyt ei tarvii huolestua vaikka ei liikkeitä niin tunnukkaan.
muuten kaikki ok,paitsi hb romahtanut 130:stä 113:n...eli rautapurkin ostoon huomenna.Painokaan ei ollu noussu vielä yhtään,jes!
Ja sit taas ol puhetta tuosta istukan paikasta,et jos se ei nouse kohdunsuun päältä pois niin sektioon jouvun.Mut suuri todennäkösyys on et se siitä nousee.Jännitysmomentti rakenneultraan...eihän siihenkään ole kun 4 viikkoa enää :O hui!
 
Hellurei pitkästä aikaa!

Täällä poksutaan tänään 15+0. Hurja on vauhti ja kohta jo puoliväli häämöttää.

Reilu viikko sitten sain rd-diagnoosin ja niin täällä ollaan urakalla mittailtu verensokereita. Yksi pompsaus on ollut, mutta muuten kaikki arvot olleet hyviä. Herkut on jäänyt nyt ihan kokonaan ja ruokavalio on melko esimerkillinen. Kasviksia, kevyttä lihaa ja kalaa, rasvattomia maitotuotteita. Hyvin menee, kun on hyvä syy ja tahdonvoimaa. Painokin pudonnyt 7 kiloa. toki saakin pudota, koska bmi on noin 40.

Mahakin tuntuu pyöristyneen, vaikka mahakas olen muutenkin. Innolla odotan jo liikkeitä. Ensimmäistä kertaa kun raskaana olen, niin en osaa ajatella miltä liikkeet voisivat tuntua. Ehkäpä tuo selviää myöhemmässä vaiheessa.

Neuvola olisi taas reilun viikon päästä ja rakenneultra 9.4. Ei siihenkään enää mikään hurja aika ole. Tää on niin jännäää!!

On muuten kivaa, että te kaikki ette oo kadonnu noihin suljettuihin ryhmiin.. :)

Hanskibanski ja RaKKaiN 15+0
 
Hei taas pitkästä aikaa. Kauheen vähän tulee enää tänne kirjoteltua, ku tuntuu että fb:ssä on jo välillä liikaa luettavaa..

Mä ajattelin, että pahat olot on jo loppunut kun n.kahteen viikkoon ei oo ollu huono olo, mutta nyt on kaks päivää tehny taas pahaa. Eilein kyllä mietein että voisko olla ihan vaa joku vatsatauti tulossa kun sitä on liikkeellä ja paha olo oli jotenki erilaista ku normaalisti..
Päänsäryt on lieventynyt, mutta ei kokonaan kadonneet..

Mulle vois päivittää seuraavat käynnit.. Neuvola 15.3 ja rakenneultra 24.4 Tohon rakenneultraan tuntuu kyllä olevan niiiiiiiin pitkä aika!!

Dana & mini 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Monet teistä ovat jo hurjan pitkällä :) No perässä tullaan!

En ole vähään aikaan saanut kirjoitelluksi tänne, mutta jos nyt yrittäisi. Maanantaina oli vihdoin ultra ja siellä se pikkuinen nukkui. Hieman heilutteli meille, kun heräteltiin että saatiin mittaukset tehtyä. Kaikki pitäisi olla kunnossa. Tiistaina oli sitten vielä tarkastuskäynti samalla gynekologilla (pientä rahastuksen makua...) ja kirjoitettiin tarvittavat paperit paikallisille KELA laitoksille. Eilen kävin verikokeissa ja samalla otettiin se trisomia 21 testi. Tulokset menevät ilmeisesti suoraan gynekologille, jolle seuraava tapaaminen on 21.3. Käski olemaan yhteydessä lääkäriin kilpirauhasarvojen takia, mutta eipä ole lääkäristä kuulunut soittopyynnöstä huolimatta.

Tänään kävin vihdoin ilmoittautumassa sairaalaan, mutta pääsen sinne seurantaan vasta kesäkuusta alkaen ja siihen asti kuukausittaiset käynnit gynekologin luona ja ilmeisesti siis rakenneultrakin. Sain myös toimitettua kaikki paperit paikallisille KELA laitoksille. Eikä siihen kulunutkaan kuin 2h enkä oikeastaan edes joutunut jonottamaan vaan aika meni matkoihin, koska kumpaakaan virastoa tai laitosta ei löydy meidän kaupungistamme vaan täytyy käydä naapuri kaupungeissa. En uskaltanut laittaa papereita postitse, koska viimeinen jättöpäivä on ensi viikolla.

Nyt pitää vielä muistaa hakea vauvalle hoitopaikkaa ennen viidettä raskauskuukautta :D

Viikonloppuna Pariisin maatalousnäyttelyyn.

Saini ja pikkuhukka 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Onpas tämä ketju hiljentynyt kovasti.. No itse ajattelin ainakin näin lauantaisin käydä ainakin poksahtelemassa, jos ei muuten. tietää itse millä viikoilla on menossa :D
... keskustelua ei oikein muuten tunnu olevan, harmi.

Vähän pirteämpi alkaa olla jo olo. Pahoinvointia mulla ei olekkaan tammikuun alun jälkeen oikein ollutkaan.. eli vois sanoo, että on niin hiljasta, että pakko olla poikaolo :D
Montakohan kertaa se vielä muuttuu, kun selkä yms juilimiset alkaa :D se onkin tyttö!
Ei vaan.. toivotaan että sais olla mahdollisimman pitkälle näin "rauhassa" :)
Ensi viikolla on Neuvolalääkäri, mitäköhän siellä oikein tarkkaillaan.. Ja rakenneultraankin kovin vähän aikaa enää :) RU on 8.4.
Onko muut vielä ostaneet mitään vauvan tarvikkeita? Minä en, en yhtään mitään..
Vähän kyllä ihastelin h&m:n leobardikuosi tutteja, kuinka ne kävis mun pojalleni? :D
Rakenneultrassa halutaan tietää sukupuoli.. itselle ainakin tuntuu helpottavalta, kummalle
sitä tavaraa ja vaatetta lähtee hankkimaan. Mites muut? =)

LadyMoon 15+0 POOOOOKS! <3
 
Kirjoitan/kopioin nämä samat jutut joka paikkaan ;)

Reissusta palattu torstaina ja kylläpä oli väsy!
Eilen pidettiin siskon kanssa tyttöjen ilta,
hyvän ruoan ja leffojen merkeissä. Sainpa
nukkua pitkästä aikaa koko yön heräämättä ja nousematta
sängystä ylös. Näitä lisää!

Niin niitä neuvolakuulumisia joita lupailin
Ke 13.2, RV 15+5, ultran mukaan 16+2
RR 118/64
Vauvan sykkeet 145+ ja liikkeet ++
Kohtua ei vielä mitannut mutta jossain navan kohdalla
ollaan menossa.
Pissa: puhdas
Paino -1,5kg

Eipä siis mitään ihmeellistä, seuraava neuvola
9.4 eli db-hoitajan seuraava käynti ennen sitä 28.2,
jolloin selviää jatkot.
Empä ole jaksanut oikein aktiivisesti nyt mittailla,
muttei herkuttelu ole silti riistäytynyt käsistä.

Vaivoja: Selkää särkee, liitoskivut vaivaa, häntäluu
kipeä!?

Täytyypä taas yrittää ryhdistäytyä ja kirjoitella enemmän.
Remontti vaan estää mun harrastuksia eli surffailua :D

Epa ja Bingo 17+2 (17+5)
 
Heips kaikki pitkästä aikaa! Voipi olla, että mua ei enää edes muista kukaan :D Siitä on jo toosi kauan aikaa kun kävin kirjottelemassa, mutta päivittäin oon käynyt lukemassa muiden kuulumisia. Nyt kun keskustelu on hiljentynyt niin jotenkin kynnys kasvoi kirjoittaa. Mulla oli muutamaan kertaan vähän verisiä vuotoja ja olin jotenkin kovin varma, että tämäkin menee kesken niin ei tullut kirjoteltua ja lisäksi palasin vasta viime viikolla töihin viiden viikon sairaslomalta.. Mun pahoinvointi yltyi niin kovasti, että lähtöpainosta -10kg ja muutaman kerran oon ollut sairaalassa tipassa kun pääsin kuivumaan. Nyt pikkuhiljaa tuntuu, että ollaan takas elävien kirjoissa ja oon pystynyt jo vähän tekeenkin kaikkea.

Ultrassa laskettuaika siirtyi, se on siis 23.8.


LadyMoon, mekin halutaan tietää sukupuoli jos vaan mahdollista :) Helpompi tehdä hankintoja...

Toivottavasti huolitte mut vielä mukaan keskusteluun :)

Nemppis 14+2
 
Heips!
Täällä sairastellaan kolmatta viikkoa ja nyt iski influenssa koko perheelle :(
En sen enempää kirjoittele, mutta kysyisin sellaista, että tietääkö joku miten hampaita pestessä saisi pois oksennusrefleksin? En uskalla harjata hampaita koska aina nousee yrjö ja se sattuu nii perkulasti tonne selänpuolelle, niinku jäis jotenki ilmaa sinne :O
 
Pimatsu, mulla autto ku vaihdoin tavallisen harjan sähköhammasharjaan ja käyn siel perähampaissa ihan pikasesti ja koitan olla koskematta mihinkään muualle ku ite hampaisiin.

Täälläkin sairastellaan, on pari viikkoa ängenny flunssa ja nytte tais päästä valloilleen. Muuten ei oikeen mitään ihmeellistä kuulu, tai siis kuuluu ku liikkeitä olen alkanu tuntemaan ja se on ihanaa!! :heart: Mutta siis muuten tässä nyt vaan odotellaan :)

16+6
 
Miina: Voi vitsi, pääsette kurkkaamaan vauvelia! Aika ihanaa. Me nyt kärvistellään, 7.3. on neuvola, jossa sit toivonmukaan kuuluu sydänääniä ja kun liikkeitäkin nyt tuntuu jo, niin uskon kestäväni tuonne 28.3. asti, milloin meillä on sitten se RU.

LadyMoon: Ainakin jonkinlainen sisätutkimus tehdään neuvolalääkärissä eli kohdunkaulan pituus ja kohdunsuun kiinteys tarkistetaan. Ja ylipäänsä keskustellaan terveydentilasta. Todettiin eilen miehen kanssa, että tod näk kysytään sukupuolta, jos se vaan on nähtävissä sitten ultrassa. Ihan vaan mielenkiinnosta, hankintoihin sillä tuskin on mitään vaikutusta.

Kauheesti on kyllä kaikenlaisia tauteja liikkeellä, täällä niitä väistelen minkä kerkiän. Liikkeitä tuntuu nyt päivittäin, hentoisina ja harvoina, mutta kuitenkin - jee! Ja masu on pompsahtanut esiin nyt rv 17 aikana. Sillekin jee! Paitsiettä kolotukset on sitten kasvun mukaisia eli kiristelee nivusista, pakaroista, lonkista, kyljistä, alaselästä... mistä vaan oikeastaan ja lepoasentoa kaipaan enemmän kuin ennen. Supistelua en ole pahemmin huomannut, mutta kohdunsuu tuntui kyllä vähän pehmoiselta kun sattumalta sitä tunnustelin tuossa männäpäivänä. Ehkä se tokassa raskaudessa on vähän toisenmallinen kuin ekassa.

Hienosti se aurinko jo tänään paisteli, ehkä se kevät vielä tulee :)

Pippurihäntä 16+5
 
Mulla kans vaikeeta hampaitten pesu.Ihme miten tuo yökkäysrefleksi on noin herkistyny kun ei normaalisti mitään ongelmia oo ollu tuon homman kanssa.
Mulle ois tärkeetä tietää kumpi tuolla mahassa asustaa,meillä kaksi viimeisintä kun on poikia niin poikavauvan vaatetta löytyy PALJON ennestään.Jos tulokas on tyttö niin joudun hankkimaan kaikki vaatteet uudelleen...mut kolme viikkoa enää ja sit ois ultra niin josko sit sais selvyyden tuohon asiaan.Vähäkä jää ehkä häiritsemään jos jostain syystä en saa selville sukupuolta! Jos vaikka ei näy tai jos sattuu semmonen kätilö joka ei suostu sitä katsastaan...semmosiakin kuulemma on,mut ei oo mun kohalle onneksi sattunut.

Vaatteet ei mahu päälle,mahaa turvottaa iltasin riippumatta siitä mitä oon syöny,närästys on uusin juttu ja selkä paukkaa ja siihen koskee jos touhuan enempi.Et tämmösiä mukavia vaivoja tällä hetkellä.

Pikkunelonen 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pimatsu95
meidän vauvalta ei tänään enää löytynyt sykettä neuvolan tarkistuskäynnillä. oltiin heti sitten päivystyksessä synnärillä ja ei sitä sykettä sielläkään löytynyt. Lääkäri otti mitat vauvasta ja oli samat mitat kuin 2vkoa sitten nt ultras eli ei oo montaa päivää sen jälkeen eläny enää. Luonto hoiti nyt tämän homman ja parempi niin. Sain jo jonkun esilääkityksen ja torstaina tyhjennykseen. Nyt jo alkaa olemaan pientä kipua. Jos sikiö on 12 viikkoinen niin siitä voi tutkia ne kromosomit ja muut niin tietää sitten mikä tämän ehkä aiheutti. Onnea matkaan teille muille :)
 
Ludmilla, voiei. Jaksamisia teille, ei tässä voi muuta sanoa.

Itellä 2.neuvola takana, enkä osannu ees pelätä ettei ois sykkeet kuulunut. Onneksi kuuluivat:) Sykkeet oli luokkaa 150-160 ja neuvolatäti oli heti, että ehkäpä sieltä nyt tällä kertaa tulisikin kahden pojan jälkeen tyttö kun on niin nopeet nuo sykkeet. Saa nyt nähdä sitten...aika paljon erilaisia ja erisuuntaisia on näistä sykkeistä kyllä tullut kuultua :D Ultrassa se sitten ehkäpä nähdään :)
 
Voi ludmilla, osanotot:hug:

Olin tulossa kertomaan, että ollaan taas elävien kirjoilla ja pian tämäkin tauti selätetty kokonaan.
Hampaiden pesun hoidan nyt kahdessa osassa ja huomasin että mitä vähemmän hammastahnaa sen pienempi yökötys.
On kyllä ollut raskas alkuvuosi, kun ei vielä yhtäkään tervettä viikkoa ollut.. mutta toivotaan että nyt helpottaa!
Olin maanantaina neuvolalääkärissä ja kaikki näytti hyvältä :) ja painoa oli tullut vain kilo, onneksi :) viime raskaudessa oli jo noussut 4,5 kg tähän viikkoon mennessä!
9.4 meillä on rakenne ultra.
Nyt ulos ja sitten kouluhommiin, paljon jäänyt tekemättä sairastelun takia!
Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti kevät tuo tullessaan ihanaa ja tervettä aikaa!
Itse odotan tosi paljon kevättä :)
 

Yhteistyössä