~~ Elokuun 2013 Ihmeet huhtikuussa ~~

Ambrosialle todella kovasti voimia ja jaksamisia! Itkuhan täällä tuli...

Ajattelin kirjotella omia murheita/stressinaiheita, mutta eipä ne nyt enää tunnu oikein miltään.

Ihana runo tuo minkä kuumeilevax oli kirjottanu.
 
Voi Ambrosia, tuntuu niin pahalta, jaksamista teille molemmille:hug:

Olit luonamme hetken
ihan pienen vaan.
Et pidemmälle enää
jaksanutkaan.

Ei koskaan tavattu
tunnettiin vain.
Liian vähän aikaa
sinut pitää sain.

Ei tullut äitiä, ei tullut isää
vain itkua, kipua, surua lisää

Pilven reunalla teitä jo liikaa on
äidin ja isän kaipaus on loputon.
Ei muuta voi kuin rukoilla vaan,
että seuraavan jo pitää saan.
 
osanottoni Ambrosialle ja kovasti voimia tulevaan <3 Tuntuu kamalalta tulla kertomaan omia rakenneultra kuulumisia :(
Meillä siis tänään ru ja kaveri oli siellä nokosilla pienellä kerällä ja meidän ultra kesti 45min kun yritettiin herätellä pientä vähän liikkumaan. Kaikki mitat saatiin ja kaikki oli ok. :) Mulla ei ole ollut mitään aavistuksia kumpi siellä olisi ja kätilökään ei sitä oma-aloitteisesti kertonut. Lopuksi se kysyi että jäikö teille jotain kysyttävää niin varovasti kysäisin saisiko jotain arviota sukupuolesta niin todella pitkin hampain täti sanoi että poika siellä luultavasti on :) Eli minulle saa laittaa poikalupauksen <3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Tirppuli
Mä tuun takasin tänne pinoon kirjottelemaan, ei tuntunutkaan ihan omalta toi suljettu kerho :) ja listoillakin kun jo valmiiksi olen, vaikkei musta tällä puolen ole hetkeen kuulunutkaan :)

Neuvola 17.4


Ja eilen meillä oli vihdoin ja viimein rakenneultra ja kolmas pieni prinssi on meidän perheeseen tulossa <3 voi tätä onnen määrää. Niin selvän kuvan sai, ettei kyllä jäänyt arvailun varaa. Kaikki rakenteet ja muut oli juuri niinkuin pitääkin ja painoa oli n.496g ja vastasi viikkoja 22+1 ja eilen oli 21+1, muttei sitä lähdetty muutteleen. Pieni prinssi <3 <3

-JennaMaria- ja toukkanen 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täälläkin on tullut muutama kyynel tirautettua Ambrosian takia. Voimia sinulle! On ihailtavaa ihmisessä, miten osaa silti iloita muiden puolesta, vaikka itse olisi kokenut kovia. Kai se pitää vaan ajatella, että kaikelle on tarkoituksensa..

Me käytiin eilen neuvolassa ja tässä vähän kuulumisia:
Oma painonnousu: +620g/vko
Hempparit: 121 (jee noussu)
SF: 22cm (kuulemma yläkäyrän päällä)
Poitsun syke: 140
Liikkeet: ++

Me ollaan jo pitkään mietitty miehen kanssa nimeä ja tuntuu, että se olis nyt keksitty. Tuntuu jotenkin niiiin oikeelle :) Kohta pitäs alkaa tarvikkeita metsästelee ja ens viikolla varmaan sitte kirppareille kiertelee, jos jotain kivaa löytyis.

Ikku 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tänään oli se kauan odotettu (ja jännitetty) rakenneultra. Kaikki pienellä hyvin, oli pienempi kuin mitä lasketunajan mukaan olisi pitänyt olla ja käydään kuukauden päästä vielä toisessa rakenneultrassa, josko tarkenneltais sit tuota laskettua... vielä ei muuteltu. Ja vahvasta tyttöolosta huolimatta saatiin poikalupaus... :heart:

tieti ja tiitiläinen 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Haudi tänne! Ambrosialle vielä toivon paljon kaikkea hyvää tulevaisuudelle!

Neuvola meni suuremmitta yllätyksittä. Hemppa oli laskenut alkuraskauden luvuista 134--> 118 eli lisärautaa jouduin minäkin nyt sitten aloittamaan. Painonnousu suht maltilliset +422g/vko.

Alkaa tulla vaan tämä lisäravinnetankkaus jo korvista kun otan 3x päivässä verenpainelääkettä (Albetol), sitten kerran päivässä foolihappo/B-vitamiini, maitohappobakteeri, 50 myygrammaa D-vitamiinia ja kalkkitabletti. Vp-lääke pitää ottaa aina ruoan kanssa, rautalientä taas pitää ottaa tuntia ennen syömistä eikä missään tapauksessa kofeiinin tai maitotuotteiden tai kalsiumlisän kanssa yhtäaikaa. Huoh, sanon minä. Mutta jos näitä kaikkia tarvitaan nyt sitten siihen, että olo säilyy hyvänä ja vauva kehittyy hyvin niin kyllä mä sen kestän.

Sf-mitta otettiin ekaa kertaa, se oli näin rv 23 täytyttyä tasan 23cm, ei mikään ihan pieni siis.

Seuraavan kerran sitten neuvolalääkäri 29.4. ja neuvola 30.5. Olo on hyvä, vaikka vatsa painaakin kylkiluita. Odotan vaan, että se alkaisi kasvaa nyt enemmän ulospäin, jotta ei olisi näin ahdettu olo koko ajan.

Huomenna sokerirasitus.

PH 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Muakin surettaa toi ambrosian juttu,vaikka en ihmistä tunnekaan mut tuommoinen asia koskettaa kyllä vaikka ois kyse tuntemattomastakin..

Mulla sf- mitta nyt viime neuvolassa rv22+1,18cm.Käyriltä katsoin et menee ala- ja keskikäyrän välistä just.Mulla on kahdesta nuorimmasta kasvanut alakäyrällä ja välillä sen allakin ja sit on ollut semmosia tasasia jaksoja et ei oo tullu yhtään lisää mittaa.Esikosta taas meni yläkäyrällä ja yläpuolellakin välillä.Eli vähän ihmeellisesti kasvaa tää maha aina.Kumminkin nuo nuoremmatkin lapset on sit syntyessään olleet hyvän kokoisia viikoihin nähen (toka 37+0 2710g ja kolmonen 36+2 2770g ja esikko 35+5 2750g)jos oisivat laskettuna aikana syntyneet niin siinä neljän kilon kieppeillä ois painot ollu.Et silleen olen kyllä ihan tyytyväinen kun ovat syntyneet muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa :)

Mulla on nyt energiaa piisannu,kiitos rautakuurin.Ihan selvä ero siihen väsyneeseen oloon mistä kärsin ennenkuin alotin raudan.Jaksaa lenkillä käydä ja sit vielä pihalla lasten kanssa puuhailla.Kivaa.Nyt tuli kyl ähky kun söin ja sit piti vielä keksejä mennä mutustaan...nams...hyviä...:popcorn:
 
21+0 *POKS*....näin ne viikot etenee:)

Olo ei mitenkään ihanteellinen, henkeä ahdistaa ja kädet puutuu öisin. Vauva potkuttelee kovasti tuolla alhaalla ja tuntuu että viihtyy hyvin vaakatasossa: /

Toiseen neuvolakäyntiin aikaa reilu viikko.
Nimiasiaa täälläkin pähkäillään, tuntuu jotenkin paljon hankalammalta miettiä tytölle nimeä kuin pojalle.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kerttu ja sintti 21+0
 
Silloin tällöin olen alusta alkaen käynyt täällä lueskelemassa, oliskohan aika itsekin jo ilmoittautua pinoon? :)

Eli LA 24.8 / hallittu kaaos 22v / toinen / KOS, poikalupaus

Lisää voisin kirjoitella parin tunnin päästä kun olen saanut esikoisen päiväunille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Örh, glukoosirasituksesta palattu, terve vaan. Ei ollut mikään karmea, mutta ei miellyttävä kokemus taaskaan. Paastoarvo hurjat 4.0, loput tulokset kuulen ens viikolla. Siis mun paastoarvo oli jopa laskenut alkuraskaudesta (kävin jo kerran rv 12 paikkeilla rasituksessa)! Matalahan tuo on, mutta ei se silti poissulje, etteikö niissä 1h ja 2h arvoissa voisi olla jotain. Viitteitä kuitenkin antaa siitä, että oma insuliinintuotanto on edelleen hyvästi käynnissä.

Jos tulen vielä raskaaksi ja tämä raskaus menee kommervenkeitta tässä suhteessa, niin ensi kerralla kieltäydyn näistä kokeista. Ei mitään järkeä juoksuttaa ja "rasittaa" ihmistä, jonka menneisyydessä ei ole muuta riskitekijää kuin oman äidin RaDi/D2-histori, ja jonka elintavat ovat (kiitos hiilaritietoisen ruokavalion) kohdillaan. Pakko vähän avautua kun turhauttaa. Vaikka ymmärrän kyllä, että näitä on tärkeää seuloa ja varmistaa ja että aina niitäkin, joilla RaDi iskee normaalipainosta ja elintavoista huolimatta, ilman sukurasitettakin! Mun osalta tää sai nyt olla tässä.

(Hehe...Noinkohan saan syödä sanani vielä, kun loput tulokset tulevat.... :whistle: )

Pien avautuminen.

PH 23+2
 
Surukseni huomasin, että minutkin oli potkittu pois kerhosta :( Noh, nyt on joka päivä yksi asia vähemmän tehtävää.. Kirjoittelen sitten tänne, jos mua ei kerhoon huolita.

Täällä on taas viikot poksunu ja nyt jo 22+2.. ajan meno on hurjaa..

Hanskibanski ja RaKKain
 

Yhteistyössä