~~ Elokuun 2013 Ihmeet huhtikuussa ~~

Pimatsu: Toi maitotuotepointti on kyllä tärkeä. Ja samoin kofeiini. Että niitä ei pidä ottaa lähimaillakaan rautaa. Neuvolasta sain vinkin, että kannattaa ottaa rauta yöllä tuoremehun kanssa jos/kun käy vessassa, niin sitten voi rauhassa vetää aamukahvit ja jogurtit :) Tuota olen noudattanutkin. Mullahan hemppa ei ollu vielä mitenkään hälyttävä, 119.

Noissa rautavalmisteissa on nimenomaan toi imeytymisongelma, ja riippuu tosi paljon ihmisestä, minkä muotoisena oma kroppa sitä sitten parhaiten ottaa sisään, ja aiheuttaako minkämoista vatsavaivaa. Ekassa raskaudessa sain tableteista pahoinvointia, mutta nuo ovat siitä varmaan kehittyneet taas kymmenessä vuodessa.

Tablettien rautapitoisuus on korkeampi, mutta jostain syystä tosi usein tablettimuotoiset tuppaa ummettamaan. Mä koen tän vähän hankalaks just sen takia, että kärsin valmiiksi ummetuksesta tosi pahasti ja se tekee mut oikeesti ihan hulluks (mulla ei siis mene ikinä vatsa löysäksi oikeen mistään, vaan aina tukkoon, ellei oo ripuli oikeesti :) ). JOS siis noilla nestemäisillä saan hempan nousemaan, niin hyvä. Jos en, niin sitten pitää harkita jotain muuta. Ei auta kuin kokeilla.

Kiva kun täällä kuulee kokemuksia ja vinkkejä, kun aika moni näiden samojen asioiden kanssa kuitenkin painii.

PH
 
Mulla on elivo-rauta käytössä,siinä on samassa b ja c-vitamiini myös.Ja hyvin on käynyt, ei mitään ongelmia.Liekkö nostanut arvoja,siitä en tiedä kun en oo vielä neuvolassa käyny sen aloituksen jälkeen.Uskoisin kyllä, koska olo on niin pirteä.
Obsidania en suostunut ees kokeileen(sitä ihmettelen miksi ne neuvolassa sitä ensimmäiseksi ehdottavat aina,vaikka se monellekaan ei käy ja on vielä kallistakin??),syynä just hinta sekä se et mulle tekee myös ummetusta.Ja joo pukamia on taas ilmestynyt,niinkuin joka raskaudessa.Ei ne muuten häirihe mut vessahommat tekee välillä kipeetä ja vuotavat ajoittain...sori yksityiskohtainen selostus :kieh:
 
Mä söin viime raskaudes just tuota obsidania, kuukauden ajan joka toinen päivä ja sit neuvolan täti jo sano, että lopeta jo... :) En ainakaa muista et ois ollu ummetusta silloin, mut saatto auttaa kun söin sitä vain joka toinen päivä. Mulle ei silloin suositeltu mitää merkkiä, just ku toiselle sopii paremmin toinen merkki ja toiselle sit taas joku muu, mut kun apteekista kyselin niin tuota suositteli ja sano et maistuu vähiten kamalalle... Tosi kaameelle maistu kuitenki. Nyt ei viä oo tarvinnukkaa ottaa mitää, katotaan mitä sit ens kerralla sanotaan.

Ihanaa, nyt on uus tukka! Tai siis 10 sentin juurikasvu värjätty ja latvoista huonot pois...

Postis tuli tänään äitiyspaukkauksen saapumisilmotus, jos vaikka huomenna ehtis sen hakemaan... =) Oli muuten nopeeta toimintaa, viikko sitte laitoin hakemukset...

Niin, vaikka onki näin aikasta vielä, piti kysymäni oisko jollakulla suositella hyviä imetysliivejä isorintaiselle... Mulla oli yhdet hyvät, jotka sit käytin aiva loppuun, mut en nyt enää muista merkkiä... koko oli 80H ja nippanappa oli siinä oisko aluks voinu olla ihan I. Mut joo, oli hivenen haastavaa tuo liivien metsästys...

Ja tänään taas poksutaan :)

tieti ja tiitiläinen 23+0
 
Pimatsu95: Oletko huomannut että suklaan syönti lisäis närästystä vai ootko jostain kuullut sen? Mä en oo sillä huomannu olevan mitään vaikutusta, tosin närästys ei muutenkaan ole toistaiseksi juuri vaivannut. Appelsiinit ja appelsiinimehu on oikeastaan ainoa mikä mulla tuntuu sitä aiheuttavan. Limuja en kyllä juokaan.
 
Viimeksi muokattu:
sf mitasta.Mie kuulun näihin "pieni mahaisiin".(paitsi esikon kohdalla josta meni yläkäyrällä koko ajan)
Katoin just et mulla on kakkosesta ollut ollut rv25+4 sf-mitta 22cm ja rv 30+6 24,5.Viimeinen mittaus kahta päivää ennen synnytystä,rv 36+5 30,5cm.
Kuopus 27+2 23cm,31+1 25cm ja viim.mitta päivää ennen synnytystä 36+2 30cm.Mielenkiinnolla ootan et miten nyt mun masu kasvaa.Kun nää pienet mahat aikaan saaneet on olleet poikia ja esikoinen tyttö.Ja kun nyt tyttö tulossa niin kasvaako taas isompana tuo mitta.
Mut musta kyllä tuntuikin silloin esikosta koko raskauden ajan et vauva majailee todella ylhäällä,silloin henkeä ahdisti ja kylkiluut sai kyytiä,pojat on röhnöttäneet aina alhaalla ja tää uusinkin tuntuu viihtyvän matalalla.

Mut huom! vaikka sf mitta on noin pieni ollut,ei se oikeestaan vaikuta mun mahan kokoon,mulla maha kasvaa enemmänkin ulos päin,joten kyllä sillä kokoa on aina ollu.

Jes.Saan mun kaverilta kestovaippoja,ihan ilmaiseksi vielä.Aijon yrittää nyt niitten käyttöä kun kertakäyttövaipat tulee niin kalliiksi.Meillä vielä kaksi on sitten vaipoissa koko aikaisesti kun kuopus ei suostu potalle.Ellei nyt kesän aikaan suotu alkaan opetteleen...
 
Huomenta mammoille!

Minulla on kauhea hiuko salmiakkisuklaaseen, eli sitä fazerin 100 g levyä oon mutustellut ja tästä totesin, että närästys aina ihan hirveä sen jälkeen :/ limut no no, vischy-vettä oon välillä ja juonut, mutta tämä ei siis sovi ollenkaan.

Oma masu on pienempi kuin esikoista odottaessa, ihme ja kumma.. mutta ehkä tämä on tyttö ja kasvaa enemmän sivuille, kuin pystyyn niinkuin esikoispoika ;)

Sympatiat on kyllä kaikkien puolella jotka kärsivät ummetuksesta :hug: minulla oli sama vaiva viime raskaudessa ja oli hirveä olo!
Esikoisen synnyttyä myös ruokavalio on pysynyt terveellisempänä ja säännöllisenä ja olen syönyt todella kuitupitoista ruokaa, täysjyvä riisiä ja pastaa, kanaa, kunnon jyväleipää ja paljon rasvaa ja pähkinöitä :p

Ihanaa että äitiyspakkaus on jo tilattavissa! Minne tämä aika katoaa?!:D
 
Hei kaikki!

Nyt kyllä kirjoittelen, kun koneelle kerrankin pääsin. Mun Lumia ei jostain syystä anna kirjoittaa tänne, pystyn siis vaan lukemaan kännykällä kuulumisia.

Eilen juuri mietin, että miten olenkin voinut niin hyvin koko raskauden ajan.. (okei, oksensin 11 viikkoa :p) siis ei mitään kipuja eikä oikeestaan muitakaan vaivoja. Olo on hyvä ja arvot vaan paranee, kun raskaus etenee.. mittailin verenpainetta eilen ja 120/50 näytti mittari. Minulla, jolla arvot huitelee yleensä jotain 160/100 tai jotain sinne suuntaan. Ei siis huono juttu ollenkaan..

Mä otan jo "ennaltaehkäisevästi" tuota Floradixin nestemäistä rautaa.. Hemoglobiini oli vielä 130, mutta laajassa verenkuvassa rautavarastot ihan nollassa. Lisäraudasta huolimatta hemppa kuitenkin laskenu reilusti eli voi olla että joutuu pian vaihtamaan pillereihin.

Olis kiva tietää miten se sf-käyrä menee.. itsellä oli viikoilla 22+5 mitta 22cm ja ei mitään käryä onko se ihan jättilukema vai normaali. Terkka ei sanonu asiaan yhtään mitään. Kertokaa jos tiedätte asiasta enemmän.

Täällä myös vatsa toimii paljon hitaammin ja huonommin kuin ennen. Mutta mä oonkin normaalisti hirmusen herkkävatsainen ja vatsa on usein ollut löysällä ja kipeäkin. Eli jos tilanne ei tästä huonone, niin oon vaan tyytyväinen :).

Äitiyspakkausta odotellaan täälläkin ja alkavaa lomaa myös. Jään varhennetulle äippälomalle jo kesäkuun alusta, kun koulut loppuu. Olen siis koulussa töissä, enkä jaksa etsiä kesäks enää toista sijoituspaikkaa. 5 viikkoa vielä töitä ja sitten saa olla piiiiiiitkäään kotona :).

Oli helpottavaa nähdä, että ihan kaikki ei nauti opiskelijoista neuvolassa. Ajattelin jo että mä oon jotenkin suvaitsematon. Mutta kaikki on esikoista odottaessa uutta ja ihmeellistä ja ärsyttää kun kaks ihmistä söhlää mun papereita ja asioita. Oon huomannu, että aina jotain unohtuu kysyäkin kun keskittyminen herpaantuu siihen sähläykseen. Toki ymmärrän, että pakko asioita on opiskelijankin käytännössä harjoitella ja olis ihan ookoo jos harjoittelijoita olis joillain käynneillä, mutta kun AINA on joku. Itsekin siis hoitoalan immeinen...

Joo eiköhän siinä taas jotain ollu. Ihanaa kun jaksatte kirjoitella :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hanskibanski ja RakkaiN 24+2
 
Mulla sama juttu, että unohdan neuvolassa kysyä tärkeät asiat, kun joka kerta harjoittelijan kanssa saa tehdä kaikki asiat kaksi kertaa ja aika menee siihen ja lopuksi tulee kiire ja kaikki kysymykset unohtuu :(
Minulla onneksi toinen tulossa, joten sinänsä ei niin haittaa(vaikka tuleekin vähä koekani olo välillä)..mutta synnytyksessä sitten eri asia, eli en halua harjoittelijoita!!
Ensimmäisessä raskaudessa oli maailman ihanin "neuvolatäti", nuorempi kuin itse, mutta todella osaava ja rento..niin siitä olen iloinen!
Onneksi meillä on tämä ketju, niin saat täältä vastauksia aika pitkälle :D
Hei kaikki!

Nyt kyllä kirjoittelen, kun koneelle kerrankin pääsin. Mun Lumia ei jostain syystä anna kirjoittaa tänne, pystyn siis vaan lukemaan kännykällä kuulumisia.

Eilen juuri mietin, että miten olenkin voinut niin hyvin koko raskauden ajan.. (okei, oksensin 11 viikkoa :p) siis ei mitään kipuja eikä oikeestaan muitakaan vaivoja. Olo on hyvä ja arvot vaan paranee, kun raskaus etenee.. mittailin verenpainetta eilen ja 120/50 näytti mittari. Minulla, jolla arvot huitelee yleensä jotain 160/100 tai jotain sinne suuntaan. Ei siis huono juttu ollenkaan..

Mä otan jo "ennaltaehkäisevästi" tuota Floradixin nestemäistä rautaa.. Hemoglobiini oli vielä 130, mutta laajassa verenkuvassa rautavarastot ihan nollassa. Lisäraudasta huolimatta hemppa kuitenkin laskenu reilusti eli voi olla että joutuu pian vaihtamaan pillereihin.

Olis kiva tietää miten se sf-käyrä menee.. itsellä oli viikoilla 22+5 mitta 22cm ja ei mitään käryä onko se ihan jättilukema vai normaali. Terkka ei sanonu asiaan yhtään mitään. Kertokaa jos tiedätte asiasta enemmän.

Täällä myös vatsa toimii paljon hitaammin ja huonommin kuin ennen. Mutta mä oonkin normaalisti hirmusen herkkävatsainen ja vatsa on usein ollut löysällä ja kipeäkin. Eli jos tilanne ei tästä huonone, niin oon vaan tyytyväinen :).

Äitiyspakkausta odotellaan täälläkin ja alkavaa lomaa myös. Jään varhennetulle äippälomalle jo kesäkuun alusta, kun koulut loppuu. Olen siis koulussa töissä, enkä jaksa etsiä kesäks enää toista sijoituspaikkaa. 5 viikkoa vielä töitä ja sitten saa olla piiiiiiitkäään kotona :).

Oli helpottavaa nähdä, että ihan kaikki ei nauti opiskelijoista neuvolassa. Ajattelin jo että mä oon jotenkin suvaitsematon. Mutta kaikki on esikoista odottaessa uutta ja ihmeellistä ja ärsyttää kun kaks ihmistä söhlää mun papereita ja asioita. Oon huomannu, että aina jotain unohtuu kysyäkin kun keskittyminen herpaantuu siihen sähläykseen. Toki ymmärrän, että pakko asioita on opiskelijankin käytännössä harjoitella ja olis ihan ookoo jos harjoittelijoita olis joillain käynneillä, mutta kun AINA on joku. Itsekin siis hoitoalan immeinen...

Joo eiköhän siinä taas jotain ollu. Ihanaa kun jaksatte kirjoitella :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hanskibanski ja RakkaiN 24+2
 
Viimeksi muokattu:
HanskiBanski: Kuulin nykyiseltä neukkutädiltä harvinaisen maalaisjärkisen nyrkkisäännön tuohon sf-mittaan. Normaalin puitteissa menee, jos sf-mitta on rv-lukema plus-miinus about sentti. Hän ei edes käyriä halunnut katsoa, kun ne kuulemma on mitä on :) Ja mulla myös paineet ovat edelleen alemmat kuin ikinä muuten normaalioloissa! Ihan hienoa.

Syysmyrskylle kommentoisin, että esikoisesta menin käyrien yläpuolella koko ajan, mutta lapsi syntyi 3100g kokoisena eikä mulla ees ollu mitenkään paljoa lapsivettä. Kohdun muoto on vaan semmoinen pysty. Nyt mulla siis rv 23 oli 23cm, joka käyristä katsoen on siellä ylälinjojen tuntumassa, mutta en aio tuota miettiä sen enempää.

Maanantaina neuvolalääkäriin... Tällä viikolla on ollut selkeitä harkkasuppareita, varsinkin kun yhtenä päivänä touhusin seisaalteen melkein 6h putkeen. Siitä ei masu tykännyt.

Mä ostin nyt kans tuota Obsidania, kun Iron Vital loppui ja ihan yhtä kalliiksi se liemi olisi tullut. Toisekseen sen rautapitoisuus on vaan neljännes Obsidanista. Katsotaan mitä maha tykkää... Vi-Siblin rakeet on mukana varuiksi :)

Mukavaa perjantaita,
PH 25+2
 
Pakko mainita tuo munki sf-mitta ihan näin vertailuks, kun niitä täälä näyttää olevan. Eli mulla se oli rv 22+0 19cm ja esikon aikana rv 22+6 20 cm.

Ja tuosta närästyksestä. Viime raskaudes sano et Rennietä voi ottaa, lopuks sitä söinki ku leipää... Nyt vielä on auttanu ihan kun syö jugurttia tai piimää, maitoki auttaa mut ei niin hyvin. Ja jäätelö ihan parasta, ei vaan kovin terveellistä... :D

Nyt on pakko hehkuttaa! Haettiin äitiyspakkaus postista ja heti piti tutkia sisältö. =) Näin äkkiseltä sanoisin et on kyllä mukavamman näkösiä vaatteita kuin tuon esikon paketis. Mut semmonen kiinnitti huomion, et sielä oli vain yks harso... Onneks meillä on ennestään jo...
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moikka taas pitkästä aikaa :wave:

Onnea kaikille ultrakuulumisista :)

Mulla oli sf-mitta rv 22+2 21cm ja nyt oivonkin että pysyy ihan normi rajoissa kun viime raskaudessa huiteli ties missä. Viikkoa ennen synnytystä oli sf-mitta sillon 41cm, tosin poikakin oli melkein 5kg syntyessään :D

Sokerirasituksesta mulle ei oo puhuttu ekan neuvolan jälkeen mitään.

Me käytiin viime viikolla uudestaan ultrassa kun neukkutäti huomasi sydänääniä kuunnellessa että jää joka kymmenes lyönti väliin, ultrassa kätilö sanoi että ei ole huolissaan tilanteesta kun syke kuitenkin jatkuu normaalina koko ajan ja kun siinä kuunteli niin oli jopa neljäkymmentäkin lyöntiä ennen kuin jätti väliin. Jos vielä rv 30 on tätä niin uudestaan ultraan.
Maanantaina meillä on 4d-ultra, päästään kurkkimaan neitiä :heart:


vivia ja napsu-neiti 24+6
 
Mulle on sanottu että toi sf-mitta on joku "vanha uskomus" että kertoisi esim. jotain vauvan koosta. Se kuitenkin on vielä käytössä. Sf-mittaan vaikuttaa yleisesti raskaana olijan vartalon rakenne, kohdun kaltevuus eteen/taakse päin kallistuneisuus, lapsi veden määrä jne.
Mulla oli nyt Rv 23, sf 25cm eli yläkäyrällä.
Esikoisen aikaan menin myös koko ajan yläkäyrällä ja poika oli syntyessään sen 3315g eli ei jättiläinen mikä "vanhan sf uskomuksen mukaan" olisi ollut.
 
Mulla oli viime raskaudes ns. pieni maha koko raskauden ajan, olisko sf ollu 31cm viimeisellä neuvolakäynnillä ja veikkasi alle 3 kiloista vauvaa.. no 3566g todella potra poika sieltä syntyi, ja piti oikein itse katsoa kun napanuora oli vielä kiinni, et tollanenko iso möltti sieltä tulikin:D eli ei se sf mitta vauvan kokoa kerro.. mutta antaa tietenkin jo nyt suuntaa siihen, kuinka suuri vatsa on loppuraskaudesta!
 
Hei taasen :) mä ostin ny jonku litku raudan ja on pahaa.. mun tekee kaikki tommonen toosi pahaa ! Mut toivottavasti tuo auttaa! Töisä taasen oltu ja töitä vaan tehty, mutta kesäks saan jäädä kotiin .. onneks!

Mä nyt sit rupesin värjäämään harsoja kun löysin valkosia harsoja kaupasta niin pistin sit värjäten :) malttamaton mä oon.. vaunut valmiins, kaukalo valmiina, pinnis ja sitteri puuttuu.. vaatteita varmasti tulee olemaan tarperksi :D

Mul on ollu jokaisesta raskaudesta Sf mitta 32 kun oon synnärillä olluna, mut tästä terkka ei oo mitattu.. mut mulla on yässä vaiheessa kaikki olleet yläkäyrällä ja sit alkanu tasaantumaan ja nuohan ovat painaneet 3600-3400 eli ei mitään jättiläisiä !
 
Multa meni kyl ihan ohi että sanoiko joku sitten sf-mitan vaikuttavan vauvan kokoon. En mä ainakaan missään nimessä oleta että tyttö olis nyt jotain 6viikkoa isompi ko kuuluis :LOL: Esikoisesta sf-mitta meni tasaisesti aivan keskikäyrällä ja painoi yli 4kg syntyessään ja oli 52cm pitkä. Itse olen 163cm ja normaalipainoinen ja kohtu taaksepäin kallellaan.
 
Kävin tänään puutarhamessuilla fiilistelemäs ja olihan sielä taas kaikkee ihanaa omaanki puutarhaan, jos vain ois varaa hommata... Mut vähä ideoita lähinnä lähin hakeen, mut en nyt mitää uutta sillä rintamalla hoksannu. =)

Parempi tuuri kävi kirppiksillä. Kävin kahella ja löysin tälle tulevalle pienelle muutaman pienen bodyn ja potkuhousut sekä esikollekin vähä vaatetta. Oli vielä sen näkösiä, että suurinta osaa ei ollu varmaan edes pidetty...

Olipa ihana olla useempi tunti ihan ittekseen ihmisten ilmoilla... :)

tieti ja tiitiläinen 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuNelonen
Mie kans ihmettelin kun pakkauksessa oli vaan tuo yksi harso.Kakkosen paketissa vuonna 09 oli muistaakseni usempi niitä.
En tiedä koskeeko mulla hampaaseen vai päähän.Mulla ei ole KOSKAAN ollut vielä ensimmäistäkään reikää joten en tiedä miltä sen pitäisi tuntua jos hampaaseen koskee.Kuuman/kylmän juominen vihloo,semmosta ihme pääjomotusta ollut monta päivää joka säteilee tuonne ylätakahampaisiin,tai toisin päin,en tiedä.Koko ajan ei jomota.Välillä enemmän välillä vähemmän.Särkylääkettä en ole tarvinnut ottaa..
Mä toivon et reikää ei ole koska en todellakaan haluaisi mennä hammaslääkäriin.JOnkin asteinen hammaslääkärikammo,vaikkei mulla huonoja kokemuksia sieltä olekaan.Äidilläni on niin paha kammo/pelko että joutuu ottamaan rauhottavaa et pystyy sinne menemään.Sit ei jälkeenpäin muista mitään koko hommasta ja on ihan tiutau koko loppupäivän :) Yksityisellä käy...

Mitähän sitä tänään puuhailis,eilen siivosin eteistä kesäkuntoon ja haravoin.Tänään jos vaikka raahais ulkokalusteet pihalle niin sit vois toivoa et vappuna ois hyvä sää ja vois syödä ulkona.Nam,ootan et pääsen grillaamaan!!

Ens viikon ke onkin jo neuvolalääkäri,jännää,onkohan nuo supparit tehneet mitään vaikutusta alakertaan.Aika tujuja ovat välillä kyllä.Silleen et ei voi supparin aikana liikkua eikä oikein puhuakaan.Viimeks terkka vähän vihjaili et vois lääkäri ultrallakin vilkaista vauvaa.Se ois jännää kans.Se neuvolan kone vaan on sellanen ikivanha rottelo et ei siitä kovin kummosta kuvaa saa näkymään...|O

Jee,lähetään miehen kanssa viikonlopuksi vähän reissuun ja hotelliin rentoutumaan.KAHDESTAAN. :heart:
 
PikkuNelonen: Oi että, hotelliloma, kahdestaan :) Mä olen vähän yrittänyt lämmitellä miestä kanssa, että voitais vielä yrittää tässä kevään aikana mennä, kun on mahdollisuus. Nauttikee!

Neuvolalääkärissä rv 26 kaikki mitat ok. Muutama juttu jäi katsomatta, mitä odotin eli lääkäri ei tunnustellut vauvan asentoa eikä kokoa, eikä hemogobiinia mitattu. Sen sijaan saatiin äitiyspolille lähete ylimääräiseen ultraan mun verenpainetaudin takia. Kaikki arvot ovat olleet koko raskausajan ihan huippua ja ultrissa ei ole mitään verenkiertoon liittyviä häiriöitä löydetty, mutta ilmeisesti vp-potilaat kontrolloidaan loppuraskauden aikana vielä kerran sen varmistamiseksi, että vauvan kasvu ei hidastu.

Alakerrassakin kaikki kiinni ja kiinteänä, kohdunkaulan pituus 3cm. Mutta bonarina oli sitten hiiva, jota en ollut itse huomannut. Valkovuoto ollut kyllä runsasta, mutta enemmänkin juoksevaa. No, siihen sain lääkityksen heti, joten tuleepahan sekin hoidettua.

Ainiin, kun niistä sf-mitoista on nyt ollut puhetta, niin rv26 mitta oli mulla 25cm ja lääkäri näytti käyrää kuinka kauniisti yläkäyrän myötäisesti mennään :) Hyvä niin.

Tästä on hyvä siirtyä Vapunviettoa kohden. Painonnousu vähän kiristää hermoja, mutta kokonaisuudessaan lääkärinkin mielestä kaikki on oikein sopusuhtaista, joten ehkä sitä voisi vähän munkkiakin maistella!

Mukavaa Vappuviikkoa siskot!
PH 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mullakin 26+0 täyttyi :)

Pippurihäntä: mitä lääkettä sait tuohon hiivaan? jotain reseptivalmistetta? mietin kun mulla tuo riesa kans on,et jos siihen jotain tujakampaa troppia on saatavissa niin osaisin itse sitä lääkäriltä vaatia.Kun meidän lääkäri ei ainakaan tähän mennessä ole muuta tarjonnut kun canestenia..ja se ei kunnolla auta.
Jonkin verran on nyt asettunu kun sen kolmen puikon kuurin käytin,ei kutia enää mut vuotoa edelleen on jonkun verran.Mälsää.
Kakkosta odottaessa sain äitiyspolin lääkäriltä 10 päivän kuurin jotain lääkettä,en muista mitä oli,mut ei sekään sillon oikein tepsiny.Ja se oli olevinaan jotain reseptikamaa.

Juu meillä ei tarvii miestä houkutella lähtemään,ihan yhtä innoissaan se on aina lähössä lomailemaan kun mäkin :) Ja tosiaan pitää nyt koittaa rentoutua ja lomailla kun vielä kerkii.Sit vauva kun tulee niin on muuta tekemistä kun lötkötellä hotellissa :)
Meillä on kyllä silleen hyvä kun mun vanhemmat asuu muutaman kilsan päässä niin saan kyllä vauvan hoitoon jos ja kun tarviin lepoa.Ja en ole kyllä muittenkaan lasten vauva-aikana tuota apua jättäny käyttämättä,esikoinenkin taisi olla huimat kaksi viikkoa vanha kun se eka kerran lähti mummon luo yöhoitoon.Kakkonen ja kuopus parin kuukauden ikäisiä.Esikoisen kanssa olin alussa tosi väsyny kun en saanut nukkua ja mieli maassa kuukausi kaupalla,nuorempien kanssa ei ollut mitään tuommosia pahoja ongelmia.
Mun mielestä äidin jaksaminen on tärkeintä,ihan jo sen vauvankin takia.Siitähän sitten on monia mielipiteitä et "saako" vauvan laittaa yöhoitoon noin pienenä vai ei.Mun mielestä saa,jos hoitopaikka on just joku mummola.
 

Yhteistyössä