~~ Elokuun 2013 Ihmeet kesäkuussa ~~

ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT




28.7
zicilii 33v / toinen / PKKS

31.7
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS/ Poikaolo

1.8
Niiu 26v/ ensimmäinen/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 21v /ensimmäinen / VKS / POIKALUPAUS
plunderbunny 23v / toinen / EKKS
Tuvalu 27v / ensimmäinen / HUS
lavendel / toinen / LS

2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS/ POIKALUPAUKSET**kaksoset**
Emmi4 23v / kolmas / K-HKS
Satiu / ensimmäinen
UniUnna 33v / toinen /TAYS
Anniee 23v / kolmas / K-SKS
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS / TYTTÖLUPAUS
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
verano 24v / ensimmäinen / TYKS
Epa_88 24v / toinen / TYKS / tyttöolo

3.8
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS / Poikaolo/ POIKALUPAUS
mokomat / Ensimmäinen / K-SKS
Söpönen 26v / toinen / KOS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS

5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa 22v / ensimmäinen / K-HKS
Mma Ramotswe /toinen/ TAYS
Miina 24v / toinen / K-HKS/TAYS/ tyttöolo / POIKALUPAUS

6.8
Syysmyrsky / toinen / SatKs / TYTTÖLUPAUS
Tirppuli / toinen / SatKs / TYTTÖLUPAUS
Tammitähti 31v / neljäs / OYS
kaarnamuori88 24v / ensimmäinen / HYKS
Kista 23v / toinen / K-HKS/ Poikaolo / POIKALUPAUS

7.8
astrolabe 32v / kuudes / PKKS
PikkuNelonen 29v / neljäs/ PKKS/ tyttöolo / TYTTÖLUPAUS
Pippurihäntä 35v / toinen / KOS
Mily 18v / ensimmäinen / TAYS / Poikaolo/ TYTTÖLUPAUS
Pii- 21v / ensimmäinen / TYTTÖLUPAUS

8.8
sinnamon 27v / ensimmäinen
Nelli79/ toinen
Millukka 33v/ seitsemäs/ HYS
Otsoni 28v / ensimmäinen
Ompu 28v / ensimmäinen

9.8
mariijja 27v / toinen
myyräliini 34v/ kolmas/ KOKS
Suloilija 29v/ neljäs
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS

10.8
Mena77 35v / toinen / VKS
Milija /ensimmäinen/
elokuun-Elli 33v/ kolmas/ TAYS
vivia / viides / TYKS / tyttöolo /TYTTÖLUPAUS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS


11.8
Punnabis/26v/ensimmäinen / Jorvi
kesälintu / kolmas / KSKS
A.R 24v /ensimmäinen / K-SKS
Mussukka_93 20v /Kolmas /K-HKS / POIKALUPAUS
Liiisu 35v / kolmas / TAYS

12.8
Marjuska84 / toinen / KAKS
Schippy 31v / ensimmäinen / PS

13.8
Victoria78/toinen/TYKS **Kaksoset**
Anniin1 26 / ensimmäinen / TAYS
Gintsu 36v / ensimmäinen / USA
dahlia_ 33v / ensimmäinen / TYKS
OU Nou 22v /ensimmäinen/ LS
Ottilia84 / kolmas / KOKS

14.8
Vempuli 33v / neljäs / TYKS / POIKALUPAUS :flower:
Carriina / toinen

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS
Kamomilla 28v /toinen/KÄT
_spaige_ 23v
Heinikki85 27v / ensimmäinen / Jorvi / TYTTÖLUPAUS

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
Diinu 24v / kolmas / KAKS
Ikku 24v / ensimmäinen / K-SKS / POIKALUPAUS
suttis 22v / ensimmäinen / OYS / TYTTÖLUPAUS


17.8
Kuumeilevax5 28v / viides /KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS
Gilraen84 28v/ensimmäinen / KOS
LadyMoon 22v / ensimmäinen / TAYS / Poikaolo/ TYTTÖLUPAUS
Jayhoy 26 v /ensimmäinen / OYS / tyttöolo
Pimatsu95 28v/ toinen

18.8
mamimam 23v / Toinen / NKL / Poikaolo/ POIKALUPAUS
ÄssÄ5 38v / Viides / K-HKS


19.8
Llinndda/18v/ensimmäinen
Wobbie 26v / toinen / OYS
Myttö82 30v / ensimmäinen / KOS
Neppariini 37v / kolmas / MKS
Catida 28v / ensimmäinen / TAYS / POIKALUPAUS
Känkkis / ensimmäinen / TAYS

20.8
Salpe 27v/ensimmäinen/ TAYS/ tyttöolo/TYTTÖLUPAUS
iltatähteni 31v / kolmas / OYS **kaksoset**
-JennaMaria- 25v / kolmas / K-SKS / POIKALUPAUS
nöttö 26v / toinen / Jorvi
Blaeksoose / toinen / POIKALUPAUS

21.8
kanelisolmu 24v/ Toinen/ K-HKS
Weeko 33v

22.8
jaanino 26v / neljäs / PHKS/ tyttöolo/POIKALUPAUS
tieti 29v / toinen /tyttöolo/POIKALUPAUS


23.8
Nantza 20v/ ensimmäinen/ K-PKS
MiHLa 31v / kolmas / PS
Annikki81 / kolmas / JS
Pikkumuikku 20v / OYS
setti
Kerttu2013 35v/ neljäs/ NKL / Poikaolo/ TYTTÖLUPAUS
Nemppis 21v /TAYS tai VAS

24.8
Luminella 35v / toinen/ KOS
hallittu kaaos 23v / toinen / KOS /POIKALUPAUS

25.8
lemondrop 32v / ensimmäinen / OYS
Thea 30v /toinen / TAYS
tykoistuva 24v / ensimmäinen / TAYS / poikaolo

26.8
Guess.vol.2 26v/ toinen/ TAYS tai koti
-laura- 27v / toinen / MKS
reveria 26v./ kolmas /OYKS
Casper77 35v/ kolmas/ SAS
härkäneito 25v / kolmas / KOS / POIKALUPAUS

27.8
saanasirpukaa 26v/ viides/ Satks
pokermama / toinen / NKL tai HYS.

28.8
miimo 29v / ensimmäinen / KOS
mamacita74 / kolmas / K-SKS **kaksoset**
Gallardo 23v / ensimmäinen / PHKS

29.8
saini81 32v / kolmas / Ranska
Eevan 28v / neljäs / KOS
jouluksi vauva / kolmas/ SEKS.
3ssi 22v / ensimmäinen / PHKS / POIKALUPAUS

30.8
Hiny 28v / toinen / HYS
Somnium / Seitsemäs / HUS
Ditaz 22v / ensimmäinen / KHKS
Inkkukinkku / kuudes / OYS/ poikaolo

31.8
Dana- 29v / ensimmäinen/ SatKs
helmy 20v / ensimmäinen


Odottajia yhteensä: 132
Kaksosia 4
Poika-oloja: 8
Tyttö-oloja: 8
POIKALUPAUKSIA: 17
TYTTÖLUPAUKSIA: 12

**SYNTYNEET**
Ambrosia85 / rv21+0 / Enkelityttö Otamme osaa.
Vempuli / 16.5 / rv 27+1 / POIKA / 904g ja 32cm

Tulossa:

Viikko 26:
24.6 hallittu kaaos (N)
25.6 Pippurihäntä (N)
26.6 vivia (N)
27.6
28.6

Viikko 27:
1.7
2.7
3.7
4.7
5.7

Viikko 28:
8.7
9.7 Pippurihäntä (NL), tieti (N)
10.7 Epa_88 (NL)
11.7
12.7

Viikko 29:
15.7
16.7
17.7
18.7
19.7


Viikko 30:
22.7
23.7 hallittu kaaos (NL)
24.7
25.7
26.7

Viikko 31:
29.7
30.7
31.7
1.8
2.8
Tulossa myöhemmin:
6.8 hallittu kaaos (N)

Lyhenteet:
RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL= Neuvolalääkäri, SL= Sairaalalääkäri/äitipolilääkäri S=sokerirasitus, G= gynegologi

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


:attn: Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen :) !

Mielessämme mukana surun kohdanneet
Essence
Taru81
Viuh_ti
Pikkusukka
Miwwi
sydänx3
minttu-82
Bambini
unelmavauvasta
huiskishaiskis
ludmilla
:hug:


Elokuun odottajien blogeja
Haaveissa oma pieni, Pamsku
Unelmia ja tassuttelua, Miina-

das Liebchen, Pii-

EDELLISET KESKUSTELUT:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225609-elokuun-ihmeet-tammikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235787-elokuun-2013-ihmeet-helmikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244224-elokuun-2013-ihmeet-maaliskuussa/
http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2253143-elokuun-2013-ihmeet-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2261779-elokuun-2013-ihmeet-toukokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Vastasyntyneelle vauvalle:

- Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko
- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta
- Vaunut
- Turvakaukalo
- Vaatetta 50-60 cm: alkuun kätevimpiä ovat kietaisupaidat, puolipotkarit, potkupuvut, vetoketjulliset haalarit, bodyt (voi mennä jopa 3 vaatekertaa päivässä )
- Vanna (amme)
- Kylpyöljy
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja, kankaita
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)
- Harsoja paljon
- Suolatippoja (0,9%)
- "Nenäimuri" rään imemistä varten (nenäfriida-merkkinen on hyvä)
- Tuttipulloja, ainakin pari
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle
- Vanupuikkoja, -lappuja
- Talkki
- Perusvoidetta (esim. erisan, äitiyspakkauksessakin)
- Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu tai -liina
- Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin (keittäminen kattilassa ajaa saman asian)
- Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa)
- Särkylääkettä (esim. panadol 60mg suppoja)
- Kynsisakset (äitiyspakkauksessa)
- Pehmeä hiusharja (äitiyspakkauksessa)
- Kylpylämpömittari (äitiyspakkauksessa)
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen) vastasyntyneellä ei voi mitata korvamittarilla.
- Höyryhengitys"laite" (ehkä vähän isommalle lapselle tarpeen)


Äidille:

- imetysrintaliivit
- rintaliivien suojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä
- lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin, lansinoh)
- Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
- Movicol-jauhe (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
- liukuvoide
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- kaalia kipeisiin rintoihin
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Lisäksi vielä hyvät hermot & himppu unta & monta litraa rakkautta, niin pärjää jo pitkälle... :heart:

HUOM! jokainen poimii omiin tarpeisiinsa sopivat asiat :) tässä vain esimerkkejä.
saa ehdottaa jos jotain puuttuu listasta mitä olette kokeneet tarpeelliseksi!
 
Viimeksi muokattu:
Jahas,tänään pitäisi käydä töissä heilumassa.Saas nähä tuleeko illalla supistuksia ja miten turvoksiin vetää jalat.Toissailtana niitä suppareita taas riittikin,jopa yölle asti.Olin koko päivän liikkeessä ja vauvakin tuntui olevan jotenin yliaktiivinen,ainakun tuli kovempi potku ja muljahdus niin se teki supistuksen :/ ei kivaa.Ja osa oli kyllä ihan kipeitäkin.Ei ne mitenkään säännöllisiä olleet vaikka monen tunnin aikana niitä tuli,joten ei kai ne mitään vakavia ole.
Viikon päästä kesälomareissuun.Jes! vähän jännittää se autossa istuminen kyllä.Onneksi on luvannut hyvää säätä :)

Vauvan asento taitaa olla edelleenkin poikittain/perätila.Entäs jos se ei käännykään.Mitähän sit.

Vauvan liikkeistä oli puhetta,miekin kerkesin jo huolestua yks päivä kun koko yö oli ihan hiljaista,ja vielä seuraava aamupäiväkin.Vaikka koitin töniä hereille niin ei tullut kuin pieni liike takaisin.Välillä ei niin mitään tuntunut.Et kai nuo vaisut päivät on normaaleja kun muittenkin vauvoilla sellasia on :)

PikkuNelonen 30+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi. :) En ookaan piiiitkään aikaan näköjään kirjotellut tänne. Oon kyllä aktiivisesti käynyt seurailemassa keskusteluja (kännykällä / iPadilla), mutta en oo jaksanu sitte kirjautua sisään ja kirjotella mitään, en tiiä miks teen siitä itelleni niin ison kynnyksen. Ja sit kun ei pitkään aikaan kirjottele, niin lataan itelleni kauheet odotukset, miten pitkän ja hienon sepustuksen mun pitääkään laatia, kun on kuulumiset kertomatta niin pitkältä ajalta... Joopa joo.

Mulla raskaus sujuu ihan hyvin edelleenkin, vähän siinä sivussa tosin esikoista hoitaessa ja koulukiireiden keskellä. Väsynyt oon ollut ja oon edelleenkin, tässä raskaudessa mistään keskiraskauden seesteisestä ajasta ei oo ollu tietoakaan... Toki siihen varmaan vaikuttaa nykyinen elämäntilannekin, kun esikoista odottaessa ei ollut ketään muita huolehdittavana, mutta nyt on parivuotias uhmaikäinen vaatimassa koko ajan huomiota.

Mullakin on ollu puolivälistä lähtien TOSI tiheään tahtiin suppareita, mutta kun taas viimeksi kävin neuvolassa (13.5.) ja lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen, niin siellä oli kaikki niinku pitikin. :) Esikoisesta olin raskauden puolivälin paikkeilla muutaman viikon saikullakin suppareitten takia, mutta silti vauva syntyi ihan täysaikaisena, 10 päivää yli lasketun ajan. Joten en oo niin huolissani näistä suppareista, että se käynnistäis synnytystä yhtään sen aikasemmin kun sen aika on, mutta ärsyttäviä ja elämää rajottavia ne silti on. Varsinki kun nyt oikeestaan viikon sisällä mulla on tullut myös kauheita kipukramppeja supistusten (/ kovan rasituksen tai pitkään paikallaan olon) yhteydessä ja osa supistuksista on myös hyvinkin kipeitä. En oo silti (vielä) soitellut neuvolaan asiasta, ei ne sieltä kuitenkaan varmaan muuta osais sanoa ku että pitää levätä. Siinä mielessä oon ehkä rennompi nyt kakkosta odottaessa, että tunnen kehoani ja sen reaktioita paremmin kuin viime raskaudessa enkä huolestu ihan pienistä.

Nyt olis just miehen veljen yo-juhlat menossa reilu 400 km päässä kotoa, mutta en lähtenyt mukaan pitkän arpomisen tuloksena. En uskaltanut, kun mulla on ollut (liitos?)kipuja ja kipeitä supistuksia nyt viime päivinä niin paljon, eikä kuuden tunnin autossa istuminen varmaan tekis niille erityisen hyvää. En myöskään haluais ottaa sitä riskiä, että alkaisinkin synnyttämään siellä juhlissa, josta on 150 km ja parin tunnin ajomatka lähimpään sairaalaan ja tosiaan yli 400 km Naistenklinikalle, joka on ensisijainen synnytyspaikka mulle riskisynnyttäjä-statuksen vuoksi. Vaikkakin se onkin erittäin erittäin epätodennäköstä, että pitkään autossa istuminen vois laukasta nyt mun synnytyksen käynnistymisen, mutta silti...

Mietin vaan, mitähän suunnitelluista kesälomamatkoista tulee, kun mulla on nyt viime viikkoina puolenkin tunnin autossa istuminen laukassut kauheet kipukohtaukset ja ainut hyvä asento on puoli-istuva tyynyillä tuettu pötkötys jalat pystyssä..? Tosin kesälomalla voi onneks tehä reissua pitkän kaavan mukaan ja pysähtyä jalottelemaan vaikka joka seisakkeella, kun ei oo mihinkään kiire, toisin kuin tällasilla pakollisilla viikonlopun sukulaisjuhlilla (joissa en ainakaan pystyis levätä, kun pitäis vaan edustaa korkokengillä monta tuntia typerä ja muka-onnellinen virne naamalla). Eikä onneks myöskään olla suunniteltu matkaavamme kesällä mihinkään kauas, ihan Etelä-Suomessa aateltiin pysytellä. Onpahan hyvä syy olla menemättä anoppilaan enää kesällä, kun en nytkään kyennyt sinne matkustamaan. ;)

Noniin, semmotteesta tällä kertaa. Jospa nyt taas aina ilmottelisin ittestäni ees jotain vähän useemmin. Tässä mun seuraava neuvola-aika:

tiistai 11.6. neuvola

terkuin mamimam + pirpana 28+6
 
Catida: Oli kyllä just semmosta peruslätinää tuo perhevalmennus, aiheena ensimmäisellä kerralla siis synnyttämään lähteminen ja synnytys. Ainoa mielestäni kiinnostava asia oli kun katsottiin "synnytys" video nimenomaan tuosta meidän sairaalasta. Kiva nähdä millaset tilat jne. mutta mitään yksityiskohtaista synnytysvideota ei enää luojan kiitos näytetä taikka harjoitella mitään asentoja/hengittelyjä! :D

Ainiin ja lisäisin vielä että meille sanottiin ettei synnyttämään lähtiessä kannata ottaa mitään muuta mukaan kun äitiyskortti! Ja pah, minulla ainakin kapsäkki pakattu ajoissa pullollaan henkilökohtaisia tavaroita :D
 
Viimeksi muokattu:
niin kyllä miekin otan mukaan jos minkälaista tarviketta "sairaalakassiin",ei siellä nyt ihan pelkällä neuvolakortilla pärjää :) tai ainakaan mä en...En pahimmasta päästä kyllä ole ton tavara määrän kanssa,mut kyllä mulla aina on ollut ripsiväristä lähtien omia juttuja siellä mukana,ja tällä kerralla aijon ottaa oman TYYNYN mukaan! ne sairaalan tyynyt on ihan perseestä,kovia ja huonoja nukkua...
Mie pakkaan mukaan ainakin omat pesuaineet hiuksille,muutama meikkaus ja hiustenlaittotarvike(musta on mukavaa olla huoliteltu myös sairaalassa,en halua tukka pystyssä ja ilman meikin hiventä siellä montaa päivää vaeltaa ;D joo turhamaista ehkä taas mut minkäs teet),vaatteet kotimatkalle mulle ja vauvalle ja se tyyny...puhelin tietysti ja laturi.Ja korvatulpat! Oon herkkäuninen,eikä nukkuminen siellä onnistu ilman niitä..
Mies tuo sitten jos on mitä välttämättä tarvitsen vielä.
Rahaa en ota mukaan kun ei sieltä osastolta malta lähtee minnekkään sairaalakahvilaan kummiskaan.Ja sitten jos vieraitten kanssa haluaa kummiskin lähtee niin saavat tarjota :)

Viimeksi mulla on huoneessa äiti,jolla oli mukana kyllä varmasti kaikkea mitä voi kuvitella,oma kylpytakki ja aamutossut,kylpypyyhkeitä,vaatetta pari kassillista ja jos minkälaista purnukkaa ja pönttöä siinä pienellä pöydällä sängyn vieressä :rolleyes: se oli jo ehkä vähän liikaa ottanu romua mukaan...

Sit oli vielä ärsyttävää kun sen mies ravas monta kertaa päivässä siellä katsomassa sitä äitiä ja vauvaa ja illalla joskus kymmenen aikaan vasta poistui.Vaikka isienkin piti poistua sieltä osastolta viimeistään joskus puol ysin aikaan...Vähän olin raivoissani kun olin ihan poikki ja oisin tarvinnu ja halunnu nukkua ja levätä ja nää yhet vaan kälättää ja leperteleen sille ipanalle yömyöhään.Eivät kyllä yhtään ottaneet muita siinä huoneessa olevia huomioon.Sit lopulta tuli kyllä hoitajakin jo häätämään sitä miestä onneksi.

Mä en kyllä osaa sanoa miten päin tää vauva oikein on.Eilenkin koitin tunnustella mut en ottanu selvää.Luulis et kun jo neljäs lapsi on kyseessä niin ois oppinu tunnustelemaan itsekin tuota asentoo mut ei..turhauttavaa..
Kyllä eilen turvotti illalla jalkoja.Onneksi auttaa kun rupee pitkälleen ja nostaa ne ylös.Ja tänään pitäis olla vielä kuumempi kuin eilen,kääk!
 
Me saatiin muutto ohi (ja uusi asunto on ihana!<3) Jalat oli ihan älyttömän kipeät pari päivää ja tämä turvotus!! Tämä on jotain järkkyä. Nytkin kirjoittaminen vaikeaa, kun sormiin "sattuu" ja ne eivät meinaa näppikselle mahtua.. Jalat samoin tosi turvonneet! Huoh. Onneksi ei olisi enää kauaa.. <3

Täällä on laiteltu lastenhuonetta kuntoon ja pesty kolme koneellista jo vaatteita neitoselle. Tänään jatkuu pyykkääminen ja tavaroiden laittelu! :)

Pitää myöskin varata neuvolaa, sillä hoitaja vaihtui muuton myötä. Erikoislääkäri + ultra on 10.6 ainakin. Sokereissa ei hirveästi muutosta, vaikka tällä hetkellä laittelen 22 yksikköä...
 
Huh. Meillä kanssa muutto (melkein) ohi. Vanhaan asuntoon jäi enää sellasta pikkutavaraa millä ei toisaalta oo ees kiire. Onneks sinne vanhaan kämppään ei tule uusia asukkaita vähään aikaan niin ei oo mikään kauhee kiire saada sitä tyhjäks. Tietty olishan se hyvä että ei jättäis niitä sinne nyt roikkumaan.. Mut jos nyt sais täällä uudessa kodissa kaikki paikalleen ja lähtis sitten hakemaan niitä loppuja tavaroita.

Muuton myötä vaihtui myös paikkakunta, joten pitää varata tänään aikaa uuteen neuvolaan. Sinänsä paikka on kyllä vanha tuttu kun olen melkein aina täällä "uudella" paikkakunnalla asunut ja täällä neuvolassa hoidetaan myös muut naistenjutut. Ei haittaa yhtänä vaikak neuvola vaihtuu kun tämä edellinen neuvolatäti oli kauheen vaisu.. Ei siltä paljon mitään saanut irti. Nyt tämä tuleva neuvolatäti on kyllä maailman ihanin :)

Mä en ole edes ehtinyt miettiä tuota sairaalakassia vielä. Mulla on kuitenkin laskettuun vielä melkein 3kk, kun la on elokuun viiminen.. Tietty voihan se lähtö tulla paljon aikasemminkin, mutta vielä en koe sillä olevan kiirettä. Tulevaa synnytystä olen jo vähän miettinyt, mutta nopeesti työnnän sen pois mielestä.. Sen olen ainakin oppinut muita kuunnellessa että etukäteen sitä ei voi ainakaan esikoisen kohdalla kauheesti suunnitella kun ikinä ei tiedä miten se etenee vai eteneekö ollenkaan :)

Sokerirasituksessa paastoarvo oli juuri rajalla (5,3) ja sen vuoksi pitää kaks kertaa viikossa mitata sokereita. On nyt kahtena aamuna ollut vaan 4,0 eikä muutenkaan päivän aikana ole noussut kun max. 5,1:een. Kuinka just sattukin sitten sinä aamuna kun oli rasitus niin olemaan noin korkeella.. Aika hommaa se mittaaminen kyllä on kun ei tässä nyt kauheen säännöllisesti ole ehtinyt syömään kun on muuttoa tehnyt ja viikonloppuna oli juhliakin niin tuli vähän herkuteltua ylimäärästä. Kyllä siellä silti jotain lukemia on ja kaikki suht alhasia joten tuskin ainakaan pitää useemmin alkaa mittailemaan..

Tää lähtee nyt purkamaan muuttolaatikoita, jos vaikka tänään sais jo hakea pinniksen äidin luota ja kasata sen valmiiksi :)

Dana & mini 27+2
 
Neuvola 18.6., ihan näin alkuun :)

Täälläkin suunnassa alkaa maha todenteolla kasvaa, ja vauva jumppaa urakalla ja koettelee äidin hermoja.. ;)

Kaksi ja puoli viikkoa niin olis kesäloman paikka ja juhannuksesta eteenpäin tosiaan saa olla kotona koko loppukesän! Uskomatonta, ettei loma olekaan ohi muutamassa viikossa!
Juhannukseksi jos käyttäisi tuon viime jouluna saadun lahjakortin ja lähtis polskutteleen kylpylään muutamaksi päiväksi, eipä sitä varmaan enää syksyllä ehdi käyttää :) Ja heinäkuun alusta Viron puolelle muutamaksi yöksi kesälomaileen! Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee sinnekin asti yhtä hyvin, että uskaltaa lähteä!

Josko sitä alkais nyt vihdosta viimein todenteolla katsella noita vaunuja ja turvaistuimia!

Huomenna AMK:n pääsykokeisiin, jännittää tällä hetkellä enemmän, kuin vauvan syntymä :D

Aurinkoa teille kaikille!

28+1
 
Kiitokset Kista uudesta pinosta! Elokuu lähenee lähenemistään :)

Pii- ja Dana- onnea uuteen kotiin! Meillä on vielä muutto edessä enkä vieläkään tiedä minne ja milloin. Toivottavasti viimeistään elokuun alussa, mutta mieluiten jo heinäkuun lopulla niin ehtisi vähän edes saada paikkoja kuntoon ennen vauvan tuloa.

Minäkään en ole sairaalakassia ehtinyt vielä miettiä, kun laskettuaika on tosiaan kanssa vasta elokuun lopulla, mutta tietysti se pieni voi tulla jo aikaisemminkin.

tykoistuva tsemppiä pääsykokeisiin!

Täällä jatkuu viileä sää, mutta pysyypähän turvotus aisoissa :) Kunnolliselle raskaus kevättakille olisi tällä kertaa ollut todella tarvetta...

Perjantaina oli esikoisen musiikkiesitys Eläinten karnevaalin pohjalta ja tosi hienosti hoitivat ja jaksoivat 5-6 vuotiaat sen tunnin kestäneen esityksen. Mutta voin vain kuvitella minkälainen työ siinä on ollut opettajilla ja lapsilla. Vanhemmille olisi tosin voinut olla hyvä laittaa kamera- ja kännykkäkiellot ja tehdä joku sopimus yhteisestä kuvaajasta. Eilen sitten kierreltiin tuossa meidän katukirppiksellä. En oikein osannut sieltä hakea mitään vauvalle, mutta pojat löysivät leluja vähän liikaakin ja meille kotiutui ihana pieni pöytä olkkariin :)

Vauveli potkuttelee vähän väliä, mutta välillä on pitkiäkin rauhallisia hetkiä. Muutenkin tuntuu edelleen, että sieltä on tulossa rauhallisempi tapaus, kun edeltäjänsä.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Saini ja pikkuhukka 27+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tykoistuva
Kistalle kiitokset uudesta pinosta!

Nyt se on sitte jo kesäkuu, nopeesti se aika vain menee vaikka välillä tuntuu, että päivät menee niiiiiin hitaasti...

Tänään ollu hirmu väsy, aamulla kun noustiin niin tuntu et ois voinu nukkua viä vaikka koko päivän... Olikohan eilen liian tehokas päivä? =) Eilen olin jo aamulla haravoimas ja sain vielä inspiraation pestä olohuoneen ikkunat ja vein kukat suihkuun, sit viä imuroin huushollin. Illalla viä käytiin kyläilemäski.

Vauvakuumeki nous oikein kunnolla, saatiin sukuun viime viikolla uus tulokas ja vähän aikaa ehkä maltan viä ootella, että saavat arjen kunnolla käyntiin ja enimmät vieraat pois jaloista, ennekö mennään kattomaan pientä...

Sairaalakassia oon miettiny sen verran, että oon laittanu kalenteriin ylös mitä pitäs muistaa ottaa mukaan... Jos tulee yllättävämpi lähtö niin on helpompi napata tärkeimmät mukaan kun on joku lista... Naposteltavaa pitää ainaki ottaa mukaan. Viimeks oli niin kaamee nälkä iltasin/öisin etten saanu senkää takia oikein nukuttua siä... (iltapala oli ennen kaheksaa ja aamupala sit kasilta ja mulla ainaki oli koko ajan nälkä kun aloteltiin imetystä). Ja hyvät joustavat imetysliivit ois kans tarkotus pakata mukaan, jos semmoset jostain löydän... ja omat tukanpesuaineet... ja tietysti kotiutumisvaatteet, mut ne voi mieski tuoda sit tullessaan... ai niin ja pakko muistaa ottaa omia sukkia, ne sairaalan sukat oli aiva kaameita... :D

Oma rahatilanne meinaa tuottaa stressiä... Just riittää ruokaan, mut mihkää "ylimäärääseen/hemmotteluun" ei oo varaa... enkä haluis mieheltäkää kysyä koko ajan pärjätäänkö et onko sillä millanen tilanne... Autoverolappu tuli just, saa kattoo joudunko pyytään et mies maksaa sen... Huoh...:( Ei yhtää sovi mun luonteelle pyytää tuommosta...

No joo, tämmöstä tänään.

tieti ja tiitiläinen 28+4
 
Kellään muulla ollu sykkeiden kanssa hämminkiä? Tänään kun vihdosta viimein sykkeet saatiin kuulumaan niin olivat todella epäsäännölliset ja aika-ajoin omaankin korvaan tosi laiskan kuuloset :/ keskiviikkona vasta pääsen polille. :(
 
syysmyrsky tsempit sinne, kurjaa että joudut odottaa!

sairaalakassi kannattaa pakata. tai no, mulla oli synnytyssalissakin eväitä mukana mut en saanu syödä oikeen mitään. kai ne hoitajatkin aatteli et sektioon se menee kumminki. mut osastolle kannattaa varmaan miestä pyytää tuomaan naposteltavaa jos tarvii :)

pii- ja dana- onnea uuteen kotiin! :)
heh, joku ahkera on jo laittanu vauvalle tavaroita valmiiksi, ite en oo saanu aikaseks edes hakea esikoisen vanhoja vaatteita varastosta. pyykkiäkin tulee ihan tarpeeks muutenkin ;) iskee varmaan vielä aika pula!

vauvan asentoa en osaa itte sanoa, mut ei osannu kätilökään tänään neuvolassa :) totes vaan "ettei tiedä missä mun vauva on" sit lopulta tultiin siihen tulokseen et pää on vasemmalla kylkiluissa ja peppu oikeella..

muuten oli kaikki ok neuvolassa 30+6 (27+1)
paino +512g/vko (+890)
turvotus -
RR 115/68 (128/74)
Pissa puhdas (pissa puhdas)
HB 117 viimeks mitattu 2kk sitte 131
SF 28cm (28cm)
vauva poikkitilassa

pikkunelonen mulla kans esikoisen aikaan sairaalassa oli vieruskaverina äiti jolla oli tosi kovaääninen ja vähän ärsyttävä mies. Oli siellä kyllä ihan virallisina vierailuaikoina mut koko ajan oli pakko naputtaa ja rummuttaa jotain, ja tää nainenkin oli tupakoitsija niin hän kuorsas. yritä siinä nyt nukkua vieraassa paikassa.

muutenkin olo ihan loistava. mies on tänäänkin koko päivän valittanu kuumuutta ja onhan tuolla läkähdyttävää mut itsellä ei oo tehny yhtä pahaa. Mites muilla helteen kans?

Kista ja Vilperi 30+6 :heart:
 
Mua ei helle haittaa, rakastan kesää ja lämmintä! :) Ainut mikä tuottaa tuskaa niin saada poika juomaan tarpeeksi (pihalla kun päivät ollaan) ja öisin ei meinaa saada nukuttua kun kaikki paikat hikoaa vaikka ikkunat auki. Muuten kyllä ilmastointilaite huutaa mutta ei öisin voi pitää päällä kun on niin kovaääninen eikä oikein hyödytä meidän makkariin asti.

Mä en oo nyt stressannut mitään ja närästyskin saatiin hallintaan joten supistelut sun muut vähentyneet (koputtaa puuta) eikä enää niin vaarallista vaikka vauva syntyisikin.

Epa
 
Meillä on sairaalassa ollu myös välipalaa tarjolla koko ajan,aamupalan,kahden pääruuan,päiväkahvin(jonka kanssa tarjotaan myös pullaa tms) ja iltapalan lisäksi.Mehua,jugurtteja ja leivän päällisiä löytyy jääkaapista.Saa käydä syömässä vaikka yöllä jos on tarvis :) et hyvä palvelu on tuon ruokapuolen kanssa meillä ainakin.Ei oo tarvinnu nälässä olla.

Hitto miten huonosti nukun nykyään.Viime yönäkin heräsin ainakin 4 kertaa,luultavasti useamminkin.Ja tätä tapahtuu joka yö.Linnut visertää pihalla,mies kuorsaa,yläkerrasta kuuluu kun poika veuhtoo ja pyörii sängyssään(joo olen ihan pikkuisen herkkäuninen) jne...Pitää varmaan kohta kaivaa ne korvatulpat esiin näin kotikäyttöönkin :(
ja tuon miehen kuorsauksen takia oon nukkunu sohvalla viimeset kaks viikkoa,luulen et siitä tulee mun pysyvä nukkumapaikka kun ei tuolle korinalle näy loppua.Pitää sit vauvan sänky vaan siirtää ja mahduttaa jollain ilveellä myös tuonne olkkariin...kun miehän sitä hoidan öisin pääasiassa kuitenkin.Plah.

Ja maitohanat aukesi eilen!Vihdoin.Olenkin jo odotellu et millon maitoa alkaa tulla.No,ainakin ensialkuun on vauvalle ruokaa tiedossa ihan omasta takaa :) toisaalta kun olen nyt asiaa miettiny niin haluaisin yrittää pärjätä ihan omalla maidollakin,mut toisaalta sen sitovuus hirvittää ajatuksena.Kun olen tottunut noitten pullojen ja korvikkeitten kanssa toimimaan..luulen et kun eka rintaraivari tai muu vaikeus tulee kaivan korvikkeen kaapista silmänräpäyksessä,mulla ei hermo kestä yrittää saada vauvaa imemään jos vauvalla menee eka hermo..kääk.Mut katsotaan miten se sujuu sitten.

Mulle ei tuo helle muuten tee pahaa mut jalkojen turvotus iltapäivästä on aika karua.Kun painaa sormella jalan ihoa niin oikein näkyy miten sitä nestettä siellä on :/
Mut ihanaa vain kun on näin hienot kelit,viime kesä kun oli mitä oli...nautin vaikka väkisin,turvotuksista viis :D

Vielä 3 yötä niin lähdetään mekin kylpylään rentoutumaan :) nuorimmainen jää mummolle hoitoon mut nää kaksi isompaa lähtee mukaan.


31+0 Poks!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kiitos Kistalle uudesta pinosta!
Ja oikein aurinkoista ja lämmintä alkanutta kesäkuuta kaikille <3 aatella että enään yksi täysi kuukausi välissä ja sitten alkaa meidän kuu :O

Eiliset neukkulääkärikuulumiset (28+6):
paino: +432g/vko (nyt tullut yhteensä 19,5kg)
RR 127/71
HB 120 (noussut yhden yksikön joten ei tarviikkaan aloittaa rautaa, jeeee!!! )
Turvotus: +
Liikkeet: ++
Pissa puhdas
syke 138+
Sf 29,5cm
Kohdunkaulan pituutta jälellä 2,5cm, kiinteä ja kiinni :)

Siispä kaikki niinkun pitääkin ja hyvin täälllä ollaan voitu, vilkas poika masussa asustaa, mutta muuta ei voisi odottaakkaan kun isoveljiään katselee :D

Nyt alkaakin menemään rytinällä tämä loppu, kun alkaa nää kahdenviikon väliset neuvolat, meillä siis seuraava neukku 18.6.

-JennaMaria- ja Keijo 29+0 <3
 
Helteet - Täällä yksi mamma, kelle ne ei sovi :( Mulla ne aiheuttaa oksettavan olon, eli alkuvaiheen pahoinvointitunnelmat ovat palanneet helteiden myötä. Turvotusta on kyllä myös, mutta ei niin pahasti kuin voisi. Eniten harmittaa tuo ällötys, jonka kuumuus tekee. Vatsa ei vaan meinaa kestää ja päätä alkaa särkeä vaikka kuinka joisi. Hengästyttää, syke nousee taivaisiin ja palan 15min oleskelusta ilman suojakerrointa 30+. Onneks yöt ovat viileitä ja nautinkin aamuista ja illoista ihan täysin siemauksin, kunhan ei tartte päivällä mihinkään liikkua.

Vauva tuntuu olevan ihan ok silti. Liikkuu ihan normaalisti, vaikka äitillä ei menisikään niin huipusti. Kyllä mä silti kesästä nautin, omilla ehdoillani ja jätskin voimalla :D

Huomenna alkaakin sitten jo raskausviikko 32! On tämä aika hurjaa kyllä... Onnellinen saa olla, että näin hyvin on mennyt :) Ei tässä ole montaa viikkoa, kun tästäkin porukasta alkavat seuraavat vauvat tupsahdella maailmaan!

Pippurihäntä 30+6
 
Helteet Lisää vaan, kiitos!!! Olen kuullut mantraa, että "voi kamala kun sulla on varmaan tukalaa", mutta ainut paikka missä lämpö haittaa on työpaikka kun meidän hallissa ei ole ilmastointia ja moottoreiden rakennus aika fyysistä työtä joten vettä menee ja kuuma on! Mutta ulkona on ihanaa kun on lämmintä! Täällä tosin satanut nyt 2 päivää, plääh :/
 
Voi jestas että eilen oli vaikea päivä!
Ihan oli jo sellainen olo et joko tästä pitää sairaalaan lähteä.Supistuksia aamusta lähtien,kipeitä,ja paineen tunnetta mukana.Mut ei säännöllisiä.Lisäks vielä ärsytti ja hermostutti kaikki,äksysin lapsillekin joka asiasta,vaikka syytä ei oikeastaan ollut.Tosi huono päivä siis oli :/
Vauva tuntui roikkuvan aivan alhaalla ja sen näki mahan muodostakin,mieskin sanoi et kylläpä se on alhaalla.En uskaltanu tehdä mitään kotitöitäkään,pääasiassa sohvalla makoilin ja pihallakin kävin vaan istuskelemassa.
Kyllä säikäytti.Mut vielä tässä yhdessä koossa ollaan,eikä yön aikana tapahtunu mitään eikä nytkään ole mitään tuntemuksia.Supistelee ajoittain mut kivuttomasti..
Toivottavasti ei ala uudestaan.
Katsoin nuorimmaisen lapsen odotusajalta "päiväkirja"merkintöjä ja silloin kolme viikkoa ennen synnytystä alkoi samanlaiset oireet.
Et saas nyt nähä miten tässä käy...ei tarviis kyllä vielä syntyä.
No tässä kun nyt maalailen näitä kauhukuvia niin katsokaas vain,menee vielä sinne laskettuun aikaan asti :D sit saapi jo kyllä kirota kun on tälleen säikäytelly ihan turhan takia.
 
Voi ei PikkuNelonen - vaikea päivä täälläkin! Millähän sitä saisi omat hermot pysymään kurissa, ettei pahentaisi oloaan sillä?

Mulla oli muuten eilen illalla kanssa puolentoista viikon jälkeen aikamoista supistusmeininkiä, mutta siihen oli kyllä varmaan fyysiset ja henkiset syynsä. Kivuttomia suppareita, mutta pari-kolme tuntia säännöllisesti kuitenkin. Olin illan n. 3,5h bänditreeneissä, seisovilteen tietysti ja sitten vielä illalla henkisesti rankkaa vääntämistä esikoisen kanssa. Mä otan noi esiteinin kiukuttelutilanteet edelleen jotenkin raskaasti, kun en ole tottunut ollenkaan moiseen menoon. Pojalla kun ei ole ollut minkäänlaista uhmaa tähän mennessä ja nyt - joka asia kyseenalaistetaan. Just kun mä en jaksais... Mutta hyvä, että uhma tulee edes joskus, se kuitenkin kuuluu elämään. Olin ihan hermona, jalat superväsyneet, vatsaa kiristi enkä saanut hermoilultani unta ja sitten aloin kuulostella noita vatsan kovettumisia. Joskus yhden jälkeen yöllä lopulta nukahdin, kuuma keli ei tietenkään auta asiaa. Vauva liikkuu kyllä paljon, joten siitä ei ole tarvinnut huolehtia.

En sitten ehtinyt eilen kunnolla syömäänkään kuin lounaan ja loppupäivän lähinnä join, niin tänäaamuna puntarissa -1kg! Kyllä meinaan nesteet vaikuttaa pirusti painoon tällä hetkellä.

Nyt onneksi fiilikset taas normalisoituneet. Pitää muistaa yrittää ottaa rauhallisesti, kun näköjään nuo henkiset asiatkin tuntuvat suppareina mulla.

PH 31+0
 
Tämänpäiväistä neuvolaa. Meillä oli jo kolmas eri hoitaja ja kulma vaihtuu vielä ainakin kerran ja sen jälkeen tulee se "oikea", josta tosin sanoin, että menemme perhetutulle lapsineuvolaan, sillä nykyään saa asian päättää itse (vaikkakin eri neuvola). Minusta ei mitään järkeä, että en kerkeä edes näkemään tätä viidettä hoitajaa ja hänelle pitäisi sitten tyttö viedä synnyttyään...

Tämän päiväisiä neuvolakuulumisia tässä:

Syke +
Liikkeet ++
Sf-mitta 30 (23.5 = 28)
Paino +582 (23.5 = +570)
Turvotus + (23.5 = +)
Pissa puhdas

Hemppaa ei otettu, sillä 23.5 oli 126. Tytöllä oli hikka sydänääniä kuunnellessa ja saatiinkin kuunnella suloista hikkaa jonkin aikaa dopplerista :D Hikka tuntuu olevan täällä sen 2-5 kertaa päivässä!

Itselläni turvotus on jotain karmivaa.. Oikein sattuu nilkkoihin ja sormiin tämä turvotus! Saisi pikkuhiljaa tulla viileämmät kelit... :|

31+0
 

Yhteistyössä