~~ Elokuun 2013 Ihmeet kesäkuussa ~~

mmily-mun sairaalakassin pakkauslapulla on seuraavaa.
Synnärillä:
-ä.kortti & mahdollinen toivelista
-ponnari & pinnit
-sisäkengät
-kamera & patterit
-eväät?
-kännykkä

Osastolle:
-villasukat
-oma tyyny
-hammasharja,- tahna & pesuaineet
-hiusharja
-imetysliivit & liivinsuojat
-deodorantti
-laturi
-vauvan raapimistumput (ei saa ainakaan OYSista)
-herkkuja itelle

Tarvittaessa mies tuo kantoliinan, rintakumit ja luettavaa.

Kotiinlähtöön sitten erikseen vaatteet mulle ja vauvalle, sekä turvakaukalo ja harso.

Noista osastolle tulevista mulle ehkä tärkeimmät on oma tyyny ja villasukat, kun viimeksi en saanut nukuttua sairaalan tyynyllä kun siinä on se muovipussi tyynyliinan ja tyynyn välissä. Ja villasukat on kivat jos pitää sairaalakamppeita ni voi nukkua ilman peittoa kesällä ja pysyy kumminkin jalat lämpimäni, mulla kun tuppaa särkemään jalkoja helposti jos ilman mitään nukkuu..

Ja kannattaa muuten sitä listaa ainakin jo miettiä. Just tutulla syntyi ilman mitään ennakko-oireita 35+1 viikolla vauva ja kaikki oli miettimättä ja pakkaamatta ja matkaa synnärille sen verran ettei viitti lähtä enää hakemaan unehtuneita :D

hallaneito 35+0
 
Silläpä oon itsekin yrittänyt listailla nuita kassin sisältöjä, kun sairaalaan on matkaa päälle tunti, eikä meillä ole omaa autoa joten kaiken ''elintärkeän'' pitäis lähteä matkaan aika lailla heti. :D
Nyt eteisen seinällä roikkuu iso ''MUISTA''-lappu, tosin huomasin etten edes omista aamutakkia, tossuja tai imetysliivejä. Täytyy siis varmaan käydä Tokmannilta ostamassa ainakin tuo aamutakki, imetysliivit taitaa jäädä ostamatta kun moisiin en oo täällä missään törmännyt :D
 
Meillä sairaalakassi näyttäisi tällä hetkellä tällaiselle:
-Lompakko, äitiyskortti, verenpainekortti & sokerivihko
-Kalenteri & Kynä (+joku tyhjä vihko?)
-Puhelin, laturi + Kamera, laturi
-Harja + pompuloita
-Parit sukat & alushousut
-Parit imetysliivit (tukevammat + yöliivit)
-Legginsit + imetyspaita kotiutumista varten
-Liivinsuojat (2 paria kertsi + 1 kesto)
-Dödö, rasvat, huulirasvat, hammasharjat, shampoo + hoitoaine
-Siteet
-Eväitä itselle + miehelle!

& Neidin kotiutumisvaatteet: Takki 56cm, kietaisubody 50cm, toinen body 56cm, kahdet tumput (eri kokoiset), puolipotkuhousut 56cm ja kaksi pipoa + lämmin haalaripussukka varmuuden vuoksi. Lisäksi 3 vaippaa, 2 harsoa, helistin lelu ja huvitutti.

Siltä näyttää meidän lista.. Vieläköhän jotain mukaan? :D

Enää ~11 päiväääääää. (34+4)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko noihin sairaalakassijuttuihin kommentoida et siteitä ei tarvitse ottaa mukaan,ne saa
sairaalasta.Ja alushousuja ei kannata varata mukaan kuin vain kotimatkaa varten,vuoto on niin
runsasta et niitä omia kalsareita ei ole kätevä käyttää,kun tulee ohivuotoja,ei oo kiva sit
säilytellä niit verisiä pöksyjä kotiun vietäväks :/ ne sairaalan verkkoalkkarit on hyvät kun niihin
mahtuu isokin side ja ne saa viskata pois ja uudet tilalle kun menevät likaiseksi..ja vielä,vastasyntynyt ei ymmärrä helistimen päälle yhtään mitään,joten se
kannattaa jättää kotiin.
En tarkoita nyt pahoittaa piin mieltä kun näin neuvon,mut kokemuksesta tiedän...:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miina- ja Epa_88
PikkuNelonen: Omat alkkarit & siteet on kotiinlähtöä varten. Kahdet eri kokoiset alushousut, niin näkee kummat sitten lienee mukavemmat! Ei nuo toiset paljon kassissa tilaa vie.

Lisäksi, helistin on lähinnä kuvausrekvisiittaa... ;) Voi olla, että sairaalasta ei päästä pois vielä 2-3 päivässä, niin kuvia tulee varmasti napsittua. :D

:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä