? ELOKUUN 2013 odottajat ?

HEI,

Ajattelin jos olis kohtalotovereita eksynyt tänne sivuille? Viimeks kun odotin esikoistani niin olin vastaavassa ryhmässä ja täältä sai paljon vertaistukee ja oli hauska seurata miten muut samas tilanteessa olevat jakselee ja voi! :)

Alkuun vois tehdä pientä galluppia:

1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
3. Ikänne?
4. Monesko lapsi?
5. Missä päin asutte?
6. Miten raskaus muuttaa eämääsi?
7. Fiiliksiä...


Mun vastaukset.. ;)

1. 26.8.2013
2. Poika
3. 26
4. Toinen
5. Tampereella
6. No tupakka ja masennuslääkkeet pitää lopettaa, ensimmäisestä aika hankalaa päästä kokonaan eroon... :( toivon et hiljaa hyvä tulee..
7. Onnelliset fiilikset. Vähän etoo välillä. Rinnat kipeet. Hajuaisti tarkka. Kuuma ja hikoilua varsinkin öisin.

Tein plussan maanantaina ja joululahjaksi miehelle ja pojalle annan nallen joka halaa sitä raskaustestiä! ;) vähän ollut tuskaa pitää tätä salaisuutta niiltä, mut saanpahan antaa maailman parhaan joululahjan niille! :)

Toivotaan että saatais porukka kasaan! ?
 
Viimeksi muokattu:
Laitanpas tähän omani.

1. laskettu aika olis raskauslaskurin mukaan kaiketi 27.8
2. ei kyllä mitään hajua kumpi :)
3. 28v. ja 29v. synttärit vielä tänä vuonna
4. ensimmäinen lapsi (ja ihan ensimmäinen raskaus, koskaan aikaisemmin ei ole testit näyttäneet mulla plussaa)
5. Helsingissä
6. raskaus ei sinänsä tule muuttamaan elämääni ja silti kaikella tavalla :)
7. vielä on sekavat fiilikset ja kummallisia oloja joita ei oikein osaa vielä tulkita...
jotenkin fiilis että onko musta tähän rulijanssiin (vaikka siis toiveissa on vauva) ja pieni pelko keskenmenosta nyt alussa, kun tuntuu että ei tää nyt näin "helposti" voi mennä heti ekalla kerralla että kaikki menisi putkeen.

Tein eilen testin ja soitin heti miehelle, aamuruuhkassa kun ajeli töihin :)
En olisi mitenkään voinut pitää salassa, kun olen muutenkin kovin helposti ahdistuva ja mieheltäni saan tukea.

Varasin myös eilen jo ensimmäisen neuvola ajan joka on 09.01.13
 
Viimeksi muokattu:
Jee, kiva saada sut miimo mukaan! :)

Ootpas sä ollu aikaansaava kun oot jo neuvolankin tilannu! ;) mä ajattelin et varaan sit ens vuoden puolella niin saa mieskin tulla sit aikataulujensa mukaan myös! :)

Ja muistan ite kans ekalla kerralla ku tulin raskaaks (halutusti, mutta yllättäin) että fiilikset oli ohan tosi sekavat, et haluunko mä tätä nyt ja pystynkö..mut kyl se siitä ajatus selkenee päivien kuluessa, usko mua! :)



Meillä nappas tokasta kierrosta ja hirveesti koko perhe ollaa plussaa odotettu. Sit kun sen sai niin kyl sitä vaan sit havahtu et kai me ollaan tää nyt mietitty, et pärjätään sit kahden lapsen kanssa.. :) mut kyllähän sitä pärjää!! ;)

Mä oon ite miettiny ton keskenmeno jutun niin et en sille mitään mahda jos niin käy ja haluan nauttia jokaisesta päivästä raskaana. Mielummin nautin raskaus ajasta kun elän pelossa sen takia että pelkään pettyväni jos asiat ei menekkään niin kuin toivoisi. Kaiken lisäks äidin raskaudenaikaisilla tunnetiloilla ja ajatuksilla on suuri vaikutus (lääkäreiden mukaan) lapsen henkiseen kehitykseen. ;)

Että täysin rinnoin vaan heittäydyt mukaan!! :D

onko sulla miimo ollu viel mitää mielitekoja?

Mä oon huomannu et makee ei maistu, eikä suklaa vaikka normaalisti syön ihan sikana niitä..mul on jauhelihakastike ja peruna tällä hetkellä iha ykkös herkkuu! :D
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpäs minäkin mukaan. :)

1. Netin laskurin mukaan 27.8
2. Ei mitään oloja vielä
3. 26
4. Neljäs
5. Satakunnassa
6. Todettiin juuri refluksitauti joten sen lääkitys nyt pitää muuttaa. Sekä löystyneiden nivelten kipulääkkeet pitää vaihtaa. Ja varmasti muuttaa muutenkin monella tapaa. :)
7. Suunnattoman iloinen, samaan aikaan todella pelokas. Sain keskenmenon 6.8 joka jyskyttää takaraivossa.. :( Raskautta epäilin jo muutaman päivän ennen testaamista kun olen jatkuvasti väsynyt (normaalit 5h vuorokausi unimäärät vaihtunut 14h), aamusta iltaan voin todella pahoin, rinnat aristelee ja alavatsaa nipistelee venytellessä.

Raskaus tulee olemaan alkuvaiheessa varjeltu salaisuus tuon keskenmenon vuoksi. Siitäkään ei tiedä kuin mieheni, äitini ja lähimmät ystävät. Ei edes miehen vanhemmat. Enkä halua tätäkään raskautta kertoa kenellekkään vielä tuon pelon vuoksi. Yritän olla stressaamatta oman ja vauvan hyvinvoinnin takia mahdollisimman paljon silti! Josko tällä kertaa kaikki menisi toisin ja me saataisiin perhe kokonaiseksi <3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

No nyt on kolmas aamu peräkkäin tehty testi ja kaikki ne ovat olleet 2 viivalla varustettuja.

Guess.vol.2: Mulla on tosiaan herkkä taipumus hätääntyä kun on oman olon ja kehon muutoksista kyse joten siksi olin heti kärppänä varaamassa neuvolaa. Täytyy vaan nyt tosissaan heittäytyä tähän raskaudesta nauttimiseen täysillä kun ei se murehtiminen kuitenkaan niitä ikäviä asioita estä tapahtumasta jos ovat sitten tullakseen. Ei mulla varsinaisesti ole mielitekoja vielä ollut, mutta hieman etovaa oloa (osaksi varmasti psykosomaattista vasta) jonka takia tuo syöminen nyt jotenkin huonompaa jonka johdosta ostin hedelmiä, pieniä juotavia jogurtteja, ja ohuen ohut pippurikinkkusiivuja ym. pientä ja nopeaa suuhun pantavaa jotta toi syöminen olisi mahdollisimman helppoa ottaa jääkaapista jotain pientä jos yhtään sattuu ruokaa tekemään mieli. Nyt ajatus siitä että istuisi pöytään ja söisi annoksen tuntuu tuskalliselta (kauhulla odotan jouluaattoa anoppilassa jossa syödään pitkän kaavan mukaan). Kiitos tsemppaavista sanoista ja tsemppiä sinne myös!

saanasirpukka: Pidän peukkuja että kaikki menisi myös siellä tällä kertaa hyvin!
 
Moikka kohtalotoverit! :)
Kiva saada saanasirpukkakin mukaan! :)

Siis mun oli pakko tulla kysyyn teiltä, et onko teillä ollu sellasta menkkamaista juilintaa? Mulla meinaan nyt just alko tuntuun!!! :O mitää vastaavaa ei oo viel ollu ja nyt täälä ruvettiin pelkään että ei kai vaan mitää vakavaa oo tapahtumassa! Harrastettiin kyl seksii tänää et voisko johtua siitä??

Nyt pitää mennä palaillaan...
 
Olen paljon näitä ketjuja täällä lukenut nyt parin kuukauden ajan kun vauvahaaveet olleet niin pinnassa. Yritystä ollut heinäkuusta asti.... Nyt tärppäsi :heart:

Tähän ketjuun lienee pakko liittyä mukaan :) Hih, jännää :)

Tässä ois mun vastauksia..

1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?

- Nettilaskurin mukaan 18.8.2013
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?

- Ei minkäänlaista :)
3. Ikänne?

- 30.v.
4. Monesko lapsi?

- Toinen oma, meidän perheen kolmas
5. Missä päin asutte?

- Keski-Suomessa
6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?

- Tupakanpolton lopetus (ei ole ikinä ennen onnistunut, mutta nyt yli viikko polttamatta =) )
7. Fiiliksiä...

- Aivan ihanat :heart: paitsi syön kokoajan ja kuulema hermot ei ole ihan entisellään :) Vähän huolestuttaa kun ei tiedä vielä onko kaikki ihan kunnossa...ekaa neuvolaa odottelen ja toivon että siellä sydänäänet kuultais. Synnytyspelko vähän jännittää että vieläkö se tästä yltyy raskauden edetessä, esikoisen synnytys jätti pahat traumat, eikä hajuakaan miten tämän asian nyt ratkaisen :/
Mutta siis, kaikin puolin ihanaa ja nyt vielä niin joulufiilis :) Haluaisin kuuluttaa tän jo IHAN KAIKILLE.....
 
Miimo:
kiitos tiedosta, huh kun helpotti!! Ne juilimiset loppu eilen ihan yhtäkkiä..mut nyt en mee enää paniikkiin jos niitä taas tulee! :) kiitos! :)

Jännämama:
Kiva kun liityit mukaan!! Ja kerrohan miten pääsit röökistä eroon..mä vielä kamppailen sen kanssa!!eilen tuli kolme vedettyä (reilu puolikkaita) ..
Niin kova masis ja paha mieli tulee heti kun sen sytyttää..mut mä kans menetän hermoni vähän väliävja mitä ihmeellisimmistä asioista, et sit se rööki auttaa siihen..äh!! Tänään taas päätän etten polta!!

Minkä ikäsiä lapsia teillä on ja missä vaiheessa ootte ajatellu kertoo??

Meil on poika 3,5 vuotta ja se on jännänny meijän kaa koska tärppää, joten saa siis isänsä kanssa huomenna tietää! ;) kaikki tutut ihmettelee kun ollaan sille niin avoimia ja se on yrityksessä mukana, et mitä sit jos tulee keskenmeno tai kun se joutuu odottaan niin kauan. Mut mä uskon et me voidaan sitä sit yhdessä surra ja käydä läpi kuinka elämässä ei kaikki aina mene niin kuin toivoisi, mutta toivoa ei saa heittää hukkaan ja että vauvalla olisi ollut paha olla maailmassa jos se olisi syntynyt sillä se ei olisi ollut terve.
Ja tosta odottelemisesta, uskon että mitä enemmän sillä on aikaa sopeutua ajatukseen vauvasta meidän perheessä, sitä paremmin se tulee ottamaan sen vastaan. Ja kun joka viikko katsomme yhdessä että miltä vauva näyttää masussa nyt, niin hän ymmärtää mikä ilme koko asia on ja varmasti kunnioittaa sisarustansa tämän synnyttyä, kun on tämän varttumista seurannut ihan alusta asti! ;)

Kauhee puolustus puhe..mut kun en viel tunne teitä ja te ette viel mua, niin täytyy välillä vähän selitellä omia toimintatapoja! :)
 
Onnea teille kaikille muillekin odottajille! :)

Tuosta tupakasta. Mä olen aina ollut hirveä tunnepolttaja. Polttanut 13vuotta, kunnes 11.9 tänä vuonna päätin, että se on ohi. Heitin loput tupakat roskikseen, enkä ole tupakkaan koskenut. Kaikissa kolmessa aikaisemmassa raskaudessa koittanut lopettaa, tuloksetta. Imetysajat kyllä olen ollut ilman, lopettanut n. kahta viikkoa ennen laskettua aikaa.. Mut heti sen loputtua aloittanut taas. Helppoa tää ei missään määrin ole!! Mut päätin, että kun 3kk ilman, palkitsen itseni. Ja sen tein, ostin Dolce Gusto kapselikahvinkeittimen enkä sitä enää tupakkaan vaihtais! :D <3


Guess vol. 2: Meillä lapset 2,5v, 4v3kk ja 9v10kk. He saavat tietäää sitten kun muutkin, eli sitten kun vatsa selv'sti näkyy ulospäin. Ellei isompi joskus vahingossa kuule sitä ennen.

Jännämama: Mulla toinen synnytys jätti hirveät pelot, joista en meinannut päästä yli millään. Kolmannessa raskaudessa Itkin kauhuissani jo 12vkolta eteenpäin että en halua synnyttää. Sain käydä 20vkosta eteenpäi pelkopolilla, kasvuseurannassa ym. Pelkopolilla oli aivan ihana kätilö, joka sai minut lopulta käänytmään synnytykseen sektion sijaan (olisin sen siis saanut). Puhu asiasta avoimesti ja rohkeasti niin saat tarvitsemaasi tukea ja apua! :)
 
täällä kanssa pitäisi elokuussa kantaa kotiin pieni<3
Nyt ainoastaan panikoin että jatkuuko raskaus niin pitkään, viimeksi plussaillu -10 keväällä ja 20.08 tehtiin tyhjennys kun ei sydän lähteny lyömään eikä ulos muuten tullu ! ironista sinänsä että nyt olisi nettilaskureiden mukaan 20.8 la :)
Onko teillä ollu alapäässä sellasia tuntemuksia, niinku vetäis suonta häpyhuulista? :eek: ihan paniikissa täällä ! vaikka eihän tuo paniikki auta ! Iloita ei vielä uskalla kun pelko on niin suuri että ilosta muuttuu taas suuri suru
 
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
- 2.8 laskureiden mukaan :)
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
- On ollut sellanen poikakutina, mutta eihän sitä vielä tiedä ;)
3. Ikänne?
- 18, mieheni 21
4. Monesko lapsi?
- Ensimmäinen
5. Missä päin asutte?
- Pirkanmaalla
6. Miten raskaus muuttaa eämääsi?
- Saan paljon puuhaa ja uusia haasteita!
7. Fiiliksiä...
- Tosi hyvillä mielillä mennään. Ei oo näkynyt (ainakaan vielä) pahoinvointeja, vaan oon tosi pirteä ja innolla odottelen tulevaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
No niin, täällä on joulut mässytetty ja olo on sen mukainen :) Mites muilla noi oireet, millaisia on ja kuinka vahvoja? Mua mietityttää että miks multa hävis se paha olo melkein yhtä pian kun tulikin...olisko viikon kestänyt.. vähän testin jälkeen katosi kokonaan, eikä nykyään mitään :O Ei sillä että sitä kaipaisinkaan mutta melkein jo aloin huolestua kun oireet "hävisi" niin että ei ole ollenkaan niin raskaana oleva olo kuin sillon ennen testiä ja sen aikaan. Tissit on kyllä niin kipeet nyt että ehkä nää oireet vaan vaihtelee....

Nyt ei ehkä muuten tietäis olevansa ees raskaana jos ei ois tissikipua ja tuota pientä vihlontaa/ pistokipua tuolla oikealla nivusessa... Onko sitä muuten muilla? välillä melkein häiritsevää, mutta en halua siitä nyt huolestua kun sitä on ollut kokoajan ja kun ei se ole pahemmaksi muuttunut, eikä mitään vuotoja ole ollut.

Saanasirpukka: olispa mukava kirjotella enemmän tuosta synnytysasiasta... Miten sä siitä sitten lopulta selvisit?
Mun esikoinen on siis syntynyt vuonna 2004 eli aikaa synnytyksien välille tulee 9 vuotta.... aika ei ole kullannut muistoja yhtään tuosta synnytyksestä ja siksi en todellakaan tiedä miten mä sen nyt sitten "hoitelen"... ainakaan käynnistykseen en suostu enää ikinä!!

Kertokaapa muuten sitten ekoista neuvolareissuista ja joko pääsitte ekalla kerralla sydänäänet kuulemaan? millä viikoilla?

On tää kyllä niin ihana fiilis :heart: tää joulukin on tuntunu jotenkin niin erityiseltä.....
 
Ei mullakaan enää mitää etomista ole, mutta uskon et varmaan tulee viel sit viikon parin päästä.. ;)

Mulla on kans ajoittain tota nivuskipua ollut, mut eipä oo sitäkää enää itseasiassa pariin päivään tuntunut! ;)

Kauhee päänsärky tällä hetkellä, mutta luulempa sen johtuvan tupakan lopettamisesta!!! Jee onnistuin siinä ja ei tee mieli enää yhtään! :D

Synnytyspelosta voin kans jutella. Mulla meni esikoisesta niin et pelkäsin synnytystä ja kun tulin taskaaks päätin ottaa kaikki mahdolliset lääkkeet ym. Mutta kun synnytykseen oli kolmisen kuukautta aloinkin lukea asiasta ja lääkkeiden vaikutuksesta synnytykseen..muutamassa kuukaudessa olin perehtynyt ja opiskellut naisen kropan toimintaa synnytyksen aikana ja odotin malttamattomana koska pääsisin kokemaan synnytyksen kaikkine vaiheineen ja luontaisine hormoniryöppyineen!! :) Synnytys meni aivan täydellisesti ja suunnitellusti, kyllähän se sattui, minulla on vielä äärimmäisen matala kipukynnyskin! Haluan ehdottomasti synnyttää tämänkin luomuna.

Oletko käynyt bebesin sivuilla? Raskaus, synnytys, vauvanhoito ja vanhemmuus. Ajankohtaista ja asiantuntevaa tietoa bebesinfo.fi -sivustolla muistaakseni..siel löytyy paljon hyödyllistä tietoa synnytyksestä sekä raskaudesta ja vanhemmuudestakin! Suosittelen! :)

Ja jos haluat pelostasi puhua niin autan mielelläni jos vaan jotenkin voin.. :)
 
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
-Laskureiden mukaan 29.8, eli ihan alussa ollaan vielä.
2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
-On jotenkin sellainen poikafiilis, en tiedä miksi.
3. Ikänne?
-Kumpikin 24
4. Monesko lapsi?
-Ensimmäinen
5. Missä päin asutte?
-Oulussa
6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?
-Lääkitystä pitää varmaan muuttaa. Viime aikoina on kyllä tullut käytyä viihteelläkin lähes joka viikonloppu, mutta sitä ei tule ikävä.
7. Fiiliksiä...
-Oon jotenkin shokissa tästä, mutta positiivisesti. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
1. Koska arvelette lasketun ajan olevan?
* laskurit väittää 14.8 joten sillä mennään. Nyt ollaan vielä niin varhaisessa vaiheessa ( VU käymättä vielä) joten turha lähteä arvailemaan. Toivottavasti kuitenkin syntyy ns täysiaikaisena ja terveenä!

2. Onko aavistusta kumpi on tulossa?
* noloa myöntää mutta mulla on ihan tyttöolo :LOL: varmasti tämäkin voi matkan varrella muuttua :)

3. Ikänne?
*lasketun ajantietämillä 35/28 (minä se junnumpi)

4. Monesko lapsi?
*itselleni ensimmäinen, miehelleni toinen

5. Missä päin asutte?
*uusimaa

6. Miten raskaus muuttaa elämääsi?
*Muuttaahan se paljonkin. En voi laittaa muita itseni edelle koska kyseessä ei ole vaan minä, vaan myös tuo pieni ihme.
Joudun luopumaan harrastuksista ja töistä jossa viihdyn hyvin. Joudun myös lykkäämään etenemistä töissä.
Uskon myös että raskaus on täynnä tunteiden kirjoa ja valmistautumista äidiksi tuloon. Ensimmäinen raskaus on myös konkreettinen vaihe jättää taakseen tietty vaihe elämästä. Sinusta on tulossa äiti.

7. Fiiliksiä...
Aika sekavat ;) Hyvillä fiiliksillä mennään, mutta onnelliseksi uskaltanee itsensä julistaa vasta kun tietää että tuolla on kaikki kuten pitääkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Taidan minäkin ihan pikkuisen fiilistellä, vaikkei edes ekaa ultraa ole vielä varattuna. Eli jännäsin reippaasti yli siitä milloin olisi kuukautisten kuulunut alkaa ja plussasin tänään aamulla, kp 40 ja kierron pituus 27-28pvä. Oli vaan pakko odottaa ennen testaamista, kun on tässä puolentoista vuoden yrittämisen aikana ehtinyt pettyä jo niin monesti.

1. Tikutin oviksen itsenäisyyspäivän aikoihin joten elokuun loppuun osunee? Ja laskurin mukaan 25.8.2013 Katotaan ny sit neuvolassa tarkemmin :D
2. Ei mitään tunnetta.. mutta aloin pohtimaan poikien nimiä tänään kovin paljon tarkemmin kuin ennen.. eli ehkä poika? :D
3. 31 mittarissa
4. Esikoinen olisi tulossa
5. Helsinki
6. Tuskin kovinkaan paljon, sillä elämänmuutos tuli tehtyä, kun aloimme yrittämään; Mama-vitamiineja syönyt siis alusta asti, alkoholi erittäin minimissä, kuntosalilla muhkeuksia veivaamassa, mahdollisimman rento kotielämä ja paljon unta.. vaihdoin työnkin helpompaan osa-aikaiseen, jottei ressi raivoaisi niskassa.. Ja vauvani eteen muutan sitä elämää vielä lisää. :D
7. Fiilikset on katossa, vaikka aivan kauhean flunssan iski päälle samaan aikaan, kun menkat jäi pois ja rinnat kipeyty... ja flunssa senkun jatkuu.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Kiva saada teidät kaikki uudet tänne ketjuun mukaan! :) ja onnea!!

Mulla kans ollu nyt pari päivää tosi kipee ja kuumeinen oli, kaikkia paikkoja kolottaa ihan pirusti!! Kiva kuulla etten ole ainoa! :)

Sinbbu millä laskurilla laskit, kun mulla ovis olis ollu laskujen mukaan 3.12 ja sain la. 26.8.13? :O
 
Ootteko te vielä oksentanut ja jos ootte niin millä viikolla?

Mua ei meinaa okseta yhtään mutta silti tuo poikafiilis vähän muuttumassa tyttöfiilikseksi, tai sitten taidan salaa kuitenkin toivoa tyttöä.. ;) mut mietin et pakkohan se ois oksentaa jos se tyttö olis! ;)


5+3
 
Kiva saada teidät kaikki uudet tänne ketjuun mukaan! :) ja onnea!!

Mulla kans ollu nyt pari päivää tosi kipee ja kuumeinen oli, kaikkia paikkoja kolottaa ihan pirusti!! Kiva kuulla etten ole ainoa! :)

Sinbbu millä laskurilla laskit, kun mulla ovis olis ollu laskujen mukaan 3.12 ja sain la. 26.8.13? :O
Mä käytin tätä laskuria: Laskettu aika -raskauslaskuri

Ja edellisten kuukautisten mukaan laskin...

Mulla on ollut pari kertaa sellanen olo, et vois tulla laatta, mut jeesaa heti ku syö vähän jotain tai juo mehua.. Ja ihan heräämisen jälkeen ollu ku yöllä ei tuu (ylläri) syötyä.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
En ole itekään oksentanut, mutta aamuisin on ollu välillä vähän heikko olo, varsinkin kun on tapana lähes suoraan sängystä lähteä käyttämään koiranpentua ulkona. Samaten eilen, kun olin lenkillä koiran kanssa ja noustiin jyrkkää mäkeä ylös, oli pakko istahtaa kesken mäen kun alkoi niin yökkäyttää. Meinas jo vähän jännittää, kun tuli mahakin tosi kipeäksi. Ajattelin, että jaahas, nyt sitten rehkin itselleni keskenmenon. Ei kuitenkaan :) Silti pelottaa kyllä, että onko siellä kuitenkaan mitään. Täytynee mennä alkuraskauden ultraan ihan oman mielenterveyden takia.

Niin joo, ja ainakin laskurin mukaan nyt olis 5+2
 
Minäkin olen yrittänyt saada aikaa neuvolaan eilen ja tänään, mutta kovin ovat kiireisiä siellä. Eilen sentään soittivat takaisin mutta tänään ei.. ja eilen ei ehtinyt edes vastata koska olin elokuvissa juuri samaan aikaan.. Joten ensi vuonna sitten. :) Mut jotenkin on levollinen ja rauhallinen olo joten enköhän jaksa odottaa. Jaksoinhan tätä plussaakin odotella aika pitkään.. :D :heart:
 

Yhteistyössä