ELOKUUN CLOMIEN POPSIJAT

Heippa!

On taas vierähtänyt aikaa omista kirjoituksista. mutta sivusta olen seurannut enemmän tai vähemmän..Ajattelin rykäistä heti aktiiviseen toimintaan ja nyt elokuun startattua aloittaa$ uuden pinon :LOL:

omaan napaan... kp 12 ja ovista odotellessa.. Koko alkukierron ajan riesana hiivatulehtdus joka ei tunnu vieläkään talttuneen. Tarvisi varmaan hakea respetillä suun kauttaa otettavat lääkkeet siihen, mutta niitähän ei saa raskauden aikana/yrityksen aikana ottaa.. joten pattitilanne :whistle:

No joo, sisko ilmoitti eilen olevansa kolmannella kuulla raskaana, oon aavistellut sitä jo pitkään, joten ei tullut yllätyksenä. Oon yrittänyt valmentaa itseäni reagoimaan säädyllisesti uutiseen, mutta silti se vaan kirpaisee. Tottakai oon onnellinen heidän puolestaan, mutta omassa tuskassa sitä on vaan aika vaikeaa käsitellä. Varsinkin kun raskautuivat heti toisella kierrolla kun lasta alkoivat yrittää. Sitä vaan yrittää olla mahd. epäitsekäs, vaikka takaraivo huutaa: miksei meille käynyt noin!

turhautunut ja toisaalta itselleen raivostunut olo... hmm.. todellista ajatusten virtaa :LOL:
 
Ensimmäistä kertaa pinoudun clomipinoon =)
Aloitan HUOMENNA kp3 clomien syönnin
:attn: !! Tänään menin apteekin kautta töihin. Kp10 menen ultraan, jossa katsotaan onko annostus ok. Olen syönyt clomeja 4,5 vuotta sitten ja söin puoli vuotta. Esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta clomikuurin jälkeen. Nyt jänskättää miten käy ja kuinka kauan kestää ennenkuin - toivon mukaan- tärppää........

Pitää tikutella ahkerasti vajaan parin viikon päästä. Toivottavasti ovis olisi vähän myöhempään kuin kp11-12 viikonloppu, mulle sattu juuri silloin duunijuttu, josta ei voi olla pois ja olen siellä yötäkin! Silloin ei voi olla miehen kanssa vällyjen välissä.

Tsemppiä kaikille meille clomien popsijoille ja muillekin!! Salaa haaveilen loppukevätvauvasta, jos nyt elokuussa tärppää. Syntyisikö huhti-toukokuussa?

Vielä noista muiden vauvauutisista, minusta tuntuu että kaikki muut ovat raskautuneet paitsi minä. Raskausuutisia tuntuu satelevan joka tuutista. Ne, jotka saivat saman aikaan lapsen kuin minä muutama vuosi sitten, ovat raskautuneet uudestaan ja jotkut kaksikin kertaa. Eniten ärsyttää sellaiset, jolle raskaus ei ole ollut toivottu. Sitten valittelevat siitä minulle...Ei siinä mitään, mutta kun tietävät meidän lasten saannin vaikeuden niin tuntuu sellainen ikävältä.
 
Kolmas kierto clomeja.. tässä ovulaatiota kuulostellaan. Jotenkin on sellainen olo, että ei jaksa innostaa. Silti söin nuo nappulat.. :(

Katsellaan ja kuulostellaan. Jos punkan puolella vipinää niin menköön, muuten en ajankohtaa käy syynäämään (ainakaan tikuttamalla).
 
tänään kp1 :'(
kolmas clomi kierto alkaa.syöttekö jotain muuta clomien rinnalla,kun mulla ei kiinnity,lekuri arvaili,niin voisko siihen vaivaa saada jotain apuja?
mua :'( tää epä onni,eipä tuiki iltatähti meille näköjään ikinä :ashamed:
 
Mulla olisi tähän tietoon pas elo/syyskuun vaihteessa.siskollani on vajaa kahden ikäinen lapsi ja nyt kuulin kiertoteitse että toinen on tervetullut.heh heh.muutenkin on laiska hoitamaan ja tämä vanhempikin minulla TODELLA usein hoidossa.Eikä siinä mitään kun poika minulle todella rakas mutta silti.Ärsyttää.Silloin kun ensimmäistä alkoi odottaa niin kerroin että meillä vaikeuksia saada niin siihen tuumasi että jospa teilläkin nyt tärppää kun meilläkin.En vaan jostain syystä jaksaisi/haluaisi olla raskaana samaan aikaan.Kun nuo kommentit on yleensä niin pöljiä!
 
RouvaHuldaHuoleton
No huomenia vaan.

Minä edelleen synkistelen tässä vauva asiassa, kirves on kaivossa vaikka clomit popsinkin. Söin 4 tablettia päivässä ja arvatkaa masentaako kun sekään ei ole ilmeisesti auttanut!? Mitään osviittaa ovulaatiosta ei ole. Tässä kuussa en nyt syönyt terolutia clomin rinnalla, saa nähdä tuleeko mulla minkäänlaista vuotoa taas puoleen vuoteen. Blaah.

Nyt lähden keräämään loput viinimarjat puskasta jotta saan lisää mehua laskettua talven vitamiinivaroiksi. Nami.

Parempaa onnea ovulaatioon muille.
 
äiti -02
Heips!

Täällä myös yksi clomien popsija - minulla on PCO todettu viime keväänä. Viides kierto menossa clomeja. Ekan kierron söin yhdellä tabletilla. Sen jälkeen otettiin verikoe, jonka mukaan ovulaatiota ei ollut tapahtunut. Nyt olen sitten syönyt 2 tbl päivässä. Tänään kp 4/ 30-35, menkkojen kesto yleensä 6pv. Nyt ne on jo loppu. Epäilen että mulla on nyt sitten tapahtunut se kohdun limakalvon ohentuminen. Eli jälleen saa haikaran tulon unohtaa. Eihän se kiinnittyminen onnistu jos ei ole limakalvoa!!! \|O :kieh: Mulla on seuraava kontrolli gynelle vasta syyskuulla. Siihen mennessä oon kerinny popsia jo kuudennenkin clomisatsin. Eikä mulla tuon verikokeen lisäksi oo ollu mitään ultratutkimuksia clomien syönnin aikana.
Meillä on yksi "luomulapsi", täyttää loppuvuodesta 4 v. Ihana tyttönen. Nyt sitten tämä tuska tuntuu entistä kauhiammalta, kun tietää jo mitä se on kun saa oman nyytin syliin...
 
heips!

tässä tätiä odotellaan... ens viikolla sen pitäs ilmaantua, mikäli pitää paikkansa tuo kierto...ollut 28-30 ja sitten toisinaan 40-70...
onko tiellä tasaantunut kierto clomien myötä????lääkäri sanoi että se pitäisi vähän auttaa....?????
on semmoi kirves kaivoo olo täällä kans...olen 100%varma että sieltä se täti taas kurvaa...ajattelin kohta että koko yritys saa jäädä...kaikki perhanan clomit sun muut.... :kieh: ottaa päähän....
no mutta seuraavassa kierrossa on 2tbl ja sitten kp 10-13 tiennoilla pitäs mennä ultraan....

mutta juu...katsellaan ja pidetään häntä korkeella eiks jeh!?

täti oireet tulivat joten oon hissukseen taas pari päivää..... :(
 
Siirrynpä minäkin elokuisiin... Toivotaan, ettei enää syyskuisiin tarvi...

Mulla on kp23 ja maha ollut tämän viikon aivan sekaisin. Sitä en tiiä mistä johtuu, onko jotain mahapöpöä tjt miehellä ei kyllä ole. Viime kierrosta ei teroista tullut, mutta olisiko jotenkin erilainen kierto tää. Tissitkään ei sen kummemmin muistuta itsestään. Lämmöt on koholla ja mopo päristelee montaa muuta oiretta :LOL:
 
Täällä kp14..tikuteltu on jo ahkeraan, mutta ei ees haaleaa viivaa näkyvissä... laskujen mukaan pitäisi jo jotain näkyillä.. Alkaa olla jo niin äärettömän ahdistunut olo, ettei kertakaikkiaan enää jaksaisi. Itkuttaa ja turvottaa ja kirves on jo lennossa matkalla syvään kaivoon. Rakennetaan tässä samalla ja stressifaktori vetelee yläkäyrillä senkin puolesta.. Aika paha pöäivä tulossa (ilmeisesti) :D
 
Siirryn tuolta heinäkuuun Clomilaisista tänne elokuisiin, kun täti tuli käymään eli tänään on kp 1... Olen keväällä syönyt kaksi kiertoa Clomifeneja, mutta silloin ei saatu mitään vastetta niillä. Välissä söin pelkkää metformiinia ja yritettiin luomusti. Nyt sitten tähän otteeseen tämä on toinen clomi-kierto. Takana on yritystä 1v3kk. Perjantaina 11.8. on ultra. Pitäisi olla vasta 14.8 mutta minulle se päivä ei sopinut millään ja viikonloppuna eivät ota vastaan ni sitten menen jo perjantaina 11.8. Viime kierrossa söin clomeja 1tbl/pvä kp:nä 3-7 ja aikaan saatiin yksi hyvä munarakkula. Nyt mietin uskaltaisinko ottaa kaksi tablettia tai 1 1/2tbl...mietityttää vain voiko tuon clomin puolittaa vaikka siinä ei ole jakouurretta....

nonna : minulla ainakin tasottui kierto clmofenien avulla. mutta sitten en tiedä mitä tapahtuu kun ne lopettaa..<br><br>
 
Liitympä porukkaan minäkin, alottelen toisen kuurin clomeja sunnuntaina. Vähän pelottaa miten nyt hiottaa yms. miten kroppa reagoi kun annostus isonnettiin 2 tbl pv. Jospa tällä satsilla nyt kypsys niitä munarakkuloita. Oon ollu aika debiksessä kun näin tiistaina että yks lähitienoon rva odottaa viidettä lastaan.... Epistä!!!
 
RouvaHuldaHuoleton
Niinhän se sitten meni, että 10 päivää tikuteltuani ei ovista löytynyt. Eli kp 13-22 tein ovistestit, kierto on ollut n 30-35 päivää, negaa joka julmetun päivä. Clomeja siis 4tbl/päivä ja silti ei mitään vastetta. Vi'tuttaa.
 
Täällä kp17 ja hitaasti mutta varmasti tummenee toi testiviiva... minä päivinä ootte clomilaiset noita oviksianne bongaillut??? mulla viime keirrossa kp17, sitä ennen jäi kai väliin, kun en sitä missään vaiheessa testillä saanut todennettua. Viime kierrossa selkeät oireet oviksen aikoihin, mutta eipä sitten tärppäillyt. Nyt ootellaan, josko saisi uusia aikoja tonne poliklinikalle katsastamaan mtä keinoja seuraavaksi käyttöön. Kuinka pitkiä aikoja ootte noita clomeja popsinut??? Paketissahan sanotaan ettei saisi kuutta kierota kauempaa niitä syödä..ootteko siis syöneet kauempia aikoja???
 
Mä söin muutama vuosi sitten 1tabl/pvä sen maksimiajan, puoli vuotta. Sen jälkeen lopetettiin ja oli tarkoitus pitää 3kk:n tauko. Raskauduinkin sitten heti ekasta luomukierrosta =) Muistaakseni clomeella voidaan aloittaa uudet satsit, mutta niiden väleillä on hyvä olla muutama kuukausi taukoa. Meille ehdotettiin keinohedelmöitystä seuraavaksi hoidoksi niiden taukokuukausien jälkeen. Ei onneksi ehditty ;)

RouvaHuldaHuoleton, sinulla on kyllä aika iso annos menossa (4 tabl). Onko ollut minkälaisia sivuoireita siitä? Mulla iso annos teroja sai olon välillä aika ikäväksi (armottomat selkäkivut, arat rinnat, välillä etovaa oloa...)

Leppoisaa ja kivaa sunnuntaipäivän jatkoa!
 
Melkein itku silmässä lueskelin tätä ketjua... Clomien aloitus on varmaan itselläkin edessä, pco todettu keväällä ja ovulaation metsästys ilman clomeja ei ole tuottanut tulosta. Parin viikon päästä on soittoaika lääkärille ja sitten katsotaan clomiannostusta. Pelottaa sivuoireet, keskenmenoriskit ja henkinen stressaaminen (joka tästä väistämättä lisääntyy).

Ja vauvakuumeesta (yök kun inhoan tuota sanaakin) "leikkisästi" kiusoittelevat sukulaiset ja työkaverit saa jäätäkin viileämpiä mulkaisuja.
 
Täällä kuumeisesti odotellaan edelleen viivan vahvistumista, mutta ei sitten niin millään jaksa tummua tarpeeksi...onko se silti merkki, että ovulaatio on tulosellaan jos testiviiva asteittain päivä päivältä tummuu??? vaikuttipa typerältä kysymykseltä :/ no joo, mietin vaan, että voiko ovis jäädä väliin vaikka hormonitaso nousee... On mennyt lapsen haluaminen sille tasolle, että itkuttaa aina kun näkee pienokaisia. Ja tämän hetken vauva-buumilla se sattuu olemaan vähän liian usein.

aurinkoa kaikille kuumien aaltojen kanssa tuskaileville!! :D
 
RouvaHuldaHuoleton
Eilisessä ultrassa tyly tuomio, mikään ei ole värähtänytkään 4tbl/päivä annoksella. Ei ole ovulaatiota tullut tms. Kuulemma mun on turha enää niitä syödäkään. Mies ei halua isompiin hoitoihin joten toistaiseksi aioin keskittyä kai koulunkäyntiin ja toivoa että tulee joskus yllätysvauva (1 sellainen on, 7,5v yrityksen jälkeen).

Mieli on tosi maassa.

Ai niin, joku kyseli clomiannostuksestani... joo, siis isohko annos muttei näköjään mulle. Hyvin kestin, itkuherkkyyttä lukuunottamatta ei tullut mitään sivuoireita. Terojakin olen kuukausitolkulla syönyt 2tbl/päivä 14päivää kerrallaan ilman oireita. Kai ne oireilis jos toimis :(
 
lumikko
minäkin taas tänne tulen kirjoittelemaan.

rouvahuldahuoleton :hug:

omaan napaan: tein tänään ovis testin ja sain plussaa, kp 14. kahdella edellisellä kerralla olen saanut plussan kp 17. näyttää toimivan minulla, mutta tulosta ei silti tule. nyt vaan sitten ahkerasti sänkyhommiin =)
 
Tellukka
Minäkin ilmottaudun joukkoon, olen jo jonkin aikaa seuraillut taustalla keskustelua. Itsestä senverran että vuosi 2 kk yritystä, neljäs clomikierto takana ja tänään -taas kerran- kp1...
 
RouvaHuldaHuoleton :hug: Voimia! En osaa muuta sanoa


Mä tuun hulluks. Oireita on jos jonkinmoista (ihan liikaakin). En edes uskalla toivoa, että olisi tärpännyt. Mä pelkään tosi kovin, pettymistä taaaas. En tiedä miten sen jaksan. Vaikka kuinka aattelen, että ihanteellisissakin olosuhteissa on vain 20-25 prosentin mahollisuudet hedelmöittyä. Päätä särkee, yleensä ei särje ikinä. Itkettää jo valmiiksi loppuviikon mahdollinen pettymys :'( Ottaa se voimille, mutta kestettävä kai se on, vaikka hampaat irvessä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 18:37 Tellukka kirjoitti:
Minäkin ilmottaudun joukkoon, olen jo jonkin aikaa seuraillut taustalla keskustelua. Itsestä senverran että vuosi 2 kk yritystä, neljäs clomikierto takana ja tänään -taas kerran- kp1...
Voi ei, voin vähän liiankin hyvin samaistua tämän hetkiseen tunnetilaasi... Kamalaa, kun lääkekuurien myötä toivo lapsesta kasvaa, mutta sitten joutuu aina pettymään. :hug:

Mulla on takana 3 clomikuuria, kahdessa viimeisessä ollut Terolut lisänä. Nyt kp 27 ja ihan on taas menkkatuntemukset. :'(

Nyt olen ilman clomeja tämän seuraavan kierron, koska lääkäri on vasta kuun lopussa. :( Millään en jaksaisi odottaa sinne saakka että nostetaanko annosta vai mitäs nyt. Lääkäriajan jälkeenkin täytyy tietenkin taas odotella seuraavan kierron alkua, jotta pääsee kokeilemaan mahdollista seuraavaa, isompaa annosta. Välillä tuntuu, että en jaksa enää tätä kaikkea. Mulla on kyllä jo oikeastaan toivo mennyt. Elämä ilman perhettä tuntuu kuolemantuomiolta. :'(
 
Hei!
Minäkin haluaisin liittyä joukkoonne, jos vain huolitte :)
Elikkäs neljäs clmikierto alkoi juuri, yritystä kaksi vuotta täynnä ja kyllä on mennyt toivo jo aikoja sitten et meille enää lapsia suotaisiin. Taustailijana olen tätä ketjua lueskellut ja nyt sit päätin liittyä mukaan.
 

Yhteistyössä