ELOKUUN CLOMIEN POPSIJAT

Tellukka
Kiitos Betania! :hug:

Välillä tää touhu v***ttaa niin paljo ettei tosikaan! Mieskin totes eilen ettei jaksa tätä puolipakolla touhuamista ja päivien kyttäämistä kun siittä ei mitään apua kuitenkaan ole. Ymmärrän, ei se mullekaan herkkua oo... Miten te muut jaksatte???

Meillä kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne ettei miehessä ole vikaa, mulle toimii 1 tbl/pvä ja tietääkseni en ole koskaan sairastanu mitään klamydiaa tms että paikkojen pitäis olla auki. Tosin sitä ei ole vielä tutkittu enkä yhtään ihmettelis mun tuurilla vaikka torvet puuttuis kokonaan.
 
Minä poistun tästä pinosta, sillä sain plussan raskaustestissä. Menkat loppuivat kuin seinään ja ajattelin testata ja sieltähän se plussa tuli :D Pidän teille muille oikein paljon peukkuja jotta tulisitte perässä. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 17:44 Tellukka kirjoitti:
Kiitos Betania! :hug:

Välillä tää touhu v***ttaa niin paljo ettei tosikaan! Mieskin totes eilen ettei jaksa tätä puolipakolla touhuamista ja päivien kyttäämistä kun siittä ei mitään apua kuitenkaan ole. Ymmärrän, ei se mullekaan herkkua oo... Miten te muut jaksatte???

Meillä kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne ettei miehessä ole vikaa, mulle toimii 1 tbl/pvä ja tietääkseni en ole koskaan sairastanu mitään klamydiaa tms että paikkojen pitäis olla auki. Tosin sitä ei ole vielä tutkittu enkä yhtään ihmettelis mun tuurilla vaikka torvet puuttuis kokonaan.
Tellukka, hei! :)

Meillä myös mennyt seksi vähän pakkopullaksi vauvaprojektin myötä. Tosi kurjaa, koska ennen tätä kaikki on ollut niin hyvin. Mutta siis ovulaatiotikkujen yms. laskemisten ja lääkärien ohjeiden mukaan sekstaaminen tappaa kyllä kaiken romantiikan. :ashamed:

Me olemme hakeneet kansainvälistä adoptiota, prosessi on tosin vielä alussa. Adoptioneuvonnan olemme juuri aloittaneet. Siellä sanottiin tosin, että nyt pitäisi päättää, jatketaanko lapsettomuushoitoja vai sitoudutaanko tähän adoptioon. Minulla on aika lapsettomuuslääkärille kuun lopuss. Silloin kartoitetaan, miltä jatko näyttää ja tuolloin meillä on varmasti jo selvillä miehen spermatestin tuloksetkin. Sitten teemme lopullisen päätöksen jatkosta.

Meitä on hitusen verran helpottanut ajatus siitä, että voimme saada perheen muutaman vuoden kuluttua adoption kautta. Eihän se silti poista haavetta saada oma biologinen lapsi. Mutta suurin pelkoni on tällä hetkellä se, että en saa ollenkaan tulla äidiksi. Tähän pelkoon adoption näkeminen todelliseksi mahdollisuudeksi on auttanut. Voin kuvitella itseni helpostikin adoptioäidiksi. Satsaamme siis adoptioon, jos vaihtoehtona on ainoastaan rankat hoidot ja niilläkin heikot onnistumismahdollisuudet. Olen nyt keväästä saakka syönyt Clomeja ja Teroja, ja ne ovat tehneet elämäni todelliseksi #&%?$!*. Siksi odotan mieluummin vaikka 2-3 vuotta onnellisena ja työkykyisenä adoptiolasta kuin syön vielä lisää hormoneja ja menetän työkyvyn lisäksi järkeni ja ilon avioliitosta ja seksistä.

Näin meillä, anteeksi että tuli pitkä vuodatus. Mutta ehkä täällä on joku, joka tästä saa ajattelemisen aihetta tai joka tuntee samoin.

Kiitos vielä teille kaikille, jotka olette täällä olemassa. Meidän lapsettomuudesta kärsivien kannattaa pitää yhtä ja tukea toisiamme. Suru yhdistää, samoin haave omasta nyytistä.

Tsemppiä meille kaikille ja enkelin siipien kosketusta! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 12:08 miranda-81 kirjoitti:
Minä poistun tästä pinosta, sillä sain plussan raskaustestissä. Menkat loppuivat kuin seinään ja ajattelin testata ja sieltähän se plussa tuli :D Pidän teille muille oikein paljon peukkuja jotta tulisitte perässä. :hug:
Lämpimät onnittelut plussasta!!! :)

Pakko kysyä, että millä annostuksella (Clomit) teillä nyt tärppäsi?
 
Söin Clomeja nyt 1tbl/pvä kp:nä 3-7. Aikaisemmin keväällä kun käytin Clomeja ni niistä ei ollut mitään apua, joten lääkäri piti niistä taukoa ja määräsi metformiinit käyttöön. Niitä sitten söin yksin muutaman kuukauden kunnes aloitin uudelleen clomit ja yksi hyvä munarakkula kehittyi ja tulin raskaaksi...toivotaan vain että asukki pysyy mukana loppuun asti.
 
Tellukka
miranda jos vielä täällä käyt, ymmärsinkö siis oikein että sulla oli jo menkat alkanu ja sitten huomasitkin olevas raskaana? Oliko ne ihan kunnolliset, ei siis mitään tuhruttelua vaan?
Supersuuret onnittelut, tosi hieno juttu!!! :flower:

Soittelin eilen omalle gynelle, sovittiin etten syö nyt clomeja (roikun silti täällä) vaan jatketaan metformiinilla. Ens viikolla aukiolotutkimus jotta sitten nähdään miten sillä puolella.
 
Tellukka mulla oli päivän ajan sellaset ihan kunnon menkat tai vuoto ei ollut ihan niin kovaa kuin mulla normaalisti(normaalisti siis todella runsas vuoto). Ja muutaman päivän sellasta tuhrua... Testasin ihan huvikseni, kun rinnat tuntuivat niin turvonneilta ja kapaps se näytti plussaa...aika suuri ylläri oli! :)
 
Riksu82
Ilmottaudun joukkoon!
Tällä viikolla minulla todettiin ultrassa PCO ja tarkoituksena olisi nyt syödä terolut kuuri, jotta saadan menkat ja sitten aloittaa 1tbl clomeja.

Lääkärissä minulle jäi muutama asia epäselväksi. En osannut kysyä, koska järkytys oli suuri...

* Kuinka kauan clomeja voi syödä taukoa pitämättä?
* Onko teillä ollut haittavaikutuksia?
* Jos ne eivät tehoa, koska annosta nostetaan?
* Onko teillä tehty muita tutkimuksia esim. verikokeita?
* Kuinka usein tarvitsee käydä ultrassa?
* Käyttekö yksityisellä vai hoituuko hommat kunnallisella puolella?
* Voiko PCO olla kivulias ( e-pillerit lopetettua olen kärsinyt kivuista joka on munasarjojen kohdalla...)?

Yksilökohtaista tämä kaikki varmasti on, mutta haluaisin vain tietää vähän suuntaa että mitä tässä on tulossa?

Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata...
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 04:47 Riksu82 kirjoitti:
Ilmottaudun joukkoon!
Tällä viikolla minulla todettiin ultrassa PCO ja tarkoituksena olisi nyt syödä terolut kuuri, jotta saadan menkat ja sitten aloittaa 1tbl clomeja.

Lääkärissä minulle jäi muutama asia epäselväksi. En osannut kysyä, koska järkytys oli suuri...

* Kuinka kauan clomeja voi syödä taukoa pitämättä?
Sääntönä pidetään että 6 kiertoa voi syödä yhteämittaa.

* Onko teillä ollut haittavaikutuksia?
Haittavaikutukset on tosi yksilöllisiä, mulla esim ei edes 4tbl/pv tehnyt mitään vaikutuksia mutta eivät ne auttaneetkaan. Sivuvaikutusten kirjo on valtava, itkuherkkyydestä rintojen aristukseen.

* Jos ne eivät tehoa, koska annosta nostetaan?
Tämäkin on tosi yksilöllistä, joskus lääkäri määrää, että annos nousee joka kierrosta ylemmäs, 4 on maksimi päiväannos.

* Onko teillä tehty muita tutkimuksia esim. verikokeita?
Taaskin yksilöllistä, riippuu myös siitä onko taustalla pco tai joku muu syy ovuloimattomuuteen. Ovulaation voi todeta myös verikokeella.

* Kuinka usein tarvitsee käydä ultrassa?
Tästä on paljon eri mielipiteitä, joidenkin lääkärien mukaan jo 1tbl/pv annostuksessa käydään väh. kerran (n kiertopäivänä 12). Mun lääkärini mukaan vasta annostuksessa 3-4tbl/pv on käytävä 2-3 kontrolliultraa. Eli mie en ole käynyt kertaakaan, tehnyt vain ovulaatiotestejä, turhaan.

* Käyttekö yksityisellä vai hoituuko hommat kunnallisella puolella?
Hommat hoituu myös yksityisellä puolella, mutta siellä saattaa joutua jonottamaan. Mun kohdalla hoito on yksityisellä puolella ollut aika huonoa joten olen siirtynyt gyne-asioissa täysin yksityiselle klinikalle.

* Voiko PCO olla kivulias ( e-pillerit lopetettua olen kärsinyt kivuista joka on munasarjojen kohdalla...)?
Pco ei useimmiten ole kivulias, mutta jos munasarjat laajenevat kovastikin tai kystat pääsevät puhkeamaan niin kipua voi tuntua. Mutta pääsääntönä on että pco ei aiheuta nimeksikään kipua. Mutta tosiaan, tämäkin on todella yksilökohtaista ja riippuu myös vaikeusasteesta. Mulla on yli 10v ollut erittäin vaikea pco mutta kipuja ei ole ollut oikeastaan koskaan.

Yksilökohtaista tämä kaikki varmasti on, mutta haluaisin vain tietää vähän suuntaa että mitä tässä on tulossa?

Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata...

Jaksamista pco:n ja mahdollisen lapsettomuuden kanssa elämiseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 04:47 Riksu82 kirjoitti:
Ilmottaudun joukkoon!
Tällä viikolla minulla todettiin ultrassa PCO ja tarkoituksena olisi nyt syödä terolut kuuri, jotta saadan menkat ja sitten aloittaa 1tbl clomeja.

Lääkärissä minulle jäi muutama asia epäselväksi. En osannut kysyä, koska järkytys oli suuri...

* Kuinka kauan clomeja voi syödä taukoa pitämättä?
* Onko teillä ollut haittavaikutuksia?
* Jos ne eivät tehoa, koska annosta nostetaan?
* Onko teillä tehty muita tutkimuksia esim. verikokeita?
* Kuinka usein tarvitsee käydä ultrassa?
* Käyttekö yksityisellä vai hoituuko hommat kunnallisella puolella?
* Voiko PCO olla kivulias ( e-pillerit lopetettua olen kärsinyt kivuista joka on munasarjojen kohdalla...)?

Yksilökohtaista tämä kaikki varmasti on, mutta haluaisin vain tietää vähän suuntaa että mitä tässä on tulossa?

Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata...

mun mielestä clomeja voi syödä 6kk peräkkäin ja sit taukoa.itse syön 2tbl kierron 3-7pvä.
mulla on itkuisuutta,kärttyisyyttä ja finnejä kasvoissa,selässä kaulalla paljon.ja huono vointisuutta välillä.sit mulla on tullu kysta toiseen munasarjaan.
mä pääsin gynelle,kun oma lekuri suositteli jne.käyn siis terkkarissa jossa vierailee erikois gyne.
mulla otettiin verikokeita,ennen kuin alotin clomit.ja nyt clomien kans olen ruvennut ovuilemaan.nyt olen syöny 3kk ja ens viikolla meen gynelle ja se vissiin tekee ultrat jne.
annoksen nostamisesta en osaa sanoa,sen vaan että erittäin kalliita clomit ovat yli 50 euroa 2kk satsi,jos syöt 2tbl/vrk.

toivottavasti tästä oli jotain apua. niin ja mulla on kuivuutta alapäässä aina pari päivää clomien loppumisen jälkeen.


 
Vastaan näihin nyt mun kokemuksia clomeista...

* Onko teillä ollut haittavaikutuksia?
Masennusta, itkuherkkyyttä ja muutenkin tunteet pinnassa (nämä oikeastaan kp 6-10 pv:nä). Ovet ei ole meillä paukkuneet ennen clomeja :whistle: niiden aikan kyllä on. Unettomuutta, tissikipua, turvotusta, etovaa oloa mm. tuoneet mulle mukanaan. Ei niin herkkua :'(

* Onko teillä tehty muita tutkimuksia esim. verikokeita?
Ultrattu on ja verikokeita erinäinen määrä.

* Kuinka usein tarvitsee käydä ultrassa?
Mulle ei määrätty seurantaultraa, mutta kävin viime kierrossa oma-aloitteisesti kp13. Mutta mulla ei ole Pco:ta ja syön vain 1tbl/vrk

* Käyttekö yksityisellä vai hoituuko hommat kunnallisella puolella?
Seurantaultrassa kävin yksityisellä, mutta clomit sain julkiselta puolelta. Tähän mennessä olen ainakin ollut tyytyväinen meidän seudun julksien puolen palveluihin

Nyt kp4 ja katse uuteen kiertoon ja toivoon :\|
 
neeta
Hei,
kysyisin, että onko kenelläkään seurantaultrassa ollut tosi ohut limakalvo, mutta paksuuntunut myöhemmin kierrossa? Mulla oli kierron 10. päivä näin, ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei tarvis enää ultrata eikä enää syödä clomejakaan seuraavissa kierrossa :(. Eli toivoton tapaus kai. Nyt kuitenkin kierron 13. päivästä eteenpäin olen huomannut että limakalvot ei oo enää niin kuivat ja ovislimojen tapaistakin on. Jos jollakin ois kokemusta, niin olisin iloinen kaikesta tiedosta! Oisin halunnut kokeilla clomeja vielä ennen pistoshoitoja..

t. neeta
 
lumikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 04:47 Riksu82 kirjoitti:
Ilmottaudun joukkoon!
Tällä viikolla minulla todettiin ultrassa PCO ja tarkoituksena olisi nyt syödä terolut kuuri, jotta saadan menkat ja sitten aloittaa 1tbl clomeja.

Lääkärissä minulle jäi muutama asia epäselväksi. En osannut kysyä, koska järkytys oli suuri...

* Kuinka kauan clomeja voi syödä taukoa pitämättä?
* Onko teillä ollut haittavaikutuksia?
* Jos ne eivät tehoa, koska annosta nostetaan?
* Onko teillä tehty muita tutkimuksia esim. verikokeita?
* Kuinka usein tarvitsee käydä ultrassa?
* Käyttekö yksityisellä vai hoituuko hommat kunnallisella puolella?
* Voiko PCO olla kivulias ( e-pillerit lopetettua olen kärsinyt kivuista joka on munasarjojen kohdalla...)?

Yksilökohtaista tämä kaikki varmasti on, mutta haluaisin vain tietää vähän suuntaa että mitä tässä on tulossa?

Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata...
Hei!

Vastaan sen mitä tiedän. Aika paljon samoja juttuja onkin varmasti tullut jo tossa yläpuolella. Elikkä se 6 kuukautta on se aika minkä clomeja voi syödä. Minulle gyne sanoi, että syöt 4 kuukautta ja sitten katsotaan mitä tehdään. Löysin tässä sellaisen artikkelin missä sanottiin, että niillä jotka syövät clomeja, 80% saavat ovulaation aikaiseksi ja noin puolet tästä määrästä tulee raskaaksi. Ja sanottiinpa siinä vielä, että raskaaksi tulo tapahtuu yleensä kolmen ensimmäisen kierron aikana.

Haittavaikutuksia eniten oli ekassa kierrossa. Kuumia aaltoja, emättimen kuivuutta sekä sen seurauksena hiivatulehdus. Mutta tähän emättimen kuivuuteenkin on kuulemma olemassa jokin lääke. Toinen kierto sekä kolmas ovat olleet helpompia, ei ole ollut kuin kuumia aaltoja. Ja tietysti mielialan vaihteluita. Itkuherkkyys on lisääntynyt aivan suunnattomasti.

Minulle lääkäri sanoi, että kannattaa tikutella ovista ja jos se ei tulosta tule niin sitten annosta nostetaan. Ultrassa en ole käynyt kuin kerran ja senkin omasta aloitteesta.
 
Ja taas yhtä tyhjän kanssa, eipä löytynyt yhtään munasolua. Nyt sain lisäksi metforemia clomien kaveriksi. Kyllä ottaa päähän kun ei tapahdu mitään etenemistä tällä rintamalla!!!!!!!!
 
Mulla tänään [/b]todennäköisesti ensimmäinen ovulaatio tänä vuonna! Juhuu! Nyt siis eka clomikierto menossa. Viime viikolla kävin seurantaultrassa ja sen mukaan ovulaatio olisi tänään. Eilen illalla tikutin sitten haalean viivan. Tänään tikutan uudestaan. Muutenkin on nyt ovismerkkejä: alaselkä kipeä, valkovuotoa... =) =) :flower:
 
juu,saanko roikkua täällä vielä vaikka mun pitää nyt pitää kaksi sykliä taukoa clomeista ja syödä terolutia.se kysta oli vaan kasvanu ja lekuri pelkäs et munasarjat käy kohta ylikierroksila jne.
kaksi follikkelia näky,et kohta irtois.toinen 18ml ja toinen20ml.kolmas pienempi.ei kuulema silti kolmosia ole tulossa,jos raskautuisin...
mä kävelen ihan kyyryssä kun munasarjat on sika kipeet,ei kärsi ees hipasta mahaa.
 
Himmeli mäkään en meinannu seuraavassa kierrossa syödä clomeja. Kaippa täällä silti voi hillua :) Nyt kolmas kuuri meneillään ja syyskuussa aika lisätutkimuksiin. Vaikkakin toivon hartaasti, ettei niitä tarvittaisi :)
 
Kiitos onnitteluista Pietu :hug: .

Kahden viikon päästä jännätään :\| :D !

Tässä ollaan pupuiltu harva se päivä, luulis että tulosta tulis :LOL: ;)

Mulle lääkäri sano, että syön 8 kiertoa clomeja. Se 8 tuntuu aika paljolta, aikaisemmin (muutama vuosi sitten) söin kuusi ja sen jälkeen raskauduin. Olen nyt käynyt itsetutkiskelun läpi ja päädyin siihen, että jos ei tärppää nyt 8 kierron aikana niin jätetään homma siihen. Jätetään lapsentulo Luojan haltuun ja keskityn uraan. En jaksa alkaa mihinkään isompiin, kun kumminkaan kummassakaan ei ole mitään suurempaa vikaa muuta kuin minun ovuloimattomuus. Ja on meillä yksi ihana tytär kuitenkin, mikä on paljon :) ! Ehkä tämä on jonkinlaista psykologista suojautumiskeinoa, varautumista pettymyksiin....?

Muuten, mitä teille lääkärit ovat sanoneet ovistestien käytöstä clomien aikana? Mulle sanottiin, että ovistestit eivät ole luotettavia clomikuurin aikana. Saattavat näyttää ovulaation pari päivää myöhässä. Ehkä mulla tää pitää paikkansa, kun tänään pitäisi olla ultran mukaan ovis, mutta testin viiva on hyvin hailakka. Tämänpäiväiset tuntemiset viittaavat kuitenkin ovulaatioon, että jotain siellä tapahtuu.
 
Apua
Hei!
Tulin tänne hieman "väärälle puolelle" kyselemään asiaa, kun en vastausta muualta ole saanut...En siis popsi clomeja (vielä), mutta minulla on epäilykseni pco:n suhteen.
Onko niin, että jos pco on, niin ovulaatiota ei yleensä tapahdu? Entä ovatko menkat epäsäännöllisiä vaiko jäävät kokonaan pois? Olen saanut tikutettua oviksen, joskus parinkin päivän ajan (=liikaa?).
Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi vastata..
 

Yhteistyössä