{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Alkuun heti valitusta ja ihmetystä. :stick:
Lauantaina teimme kukkapenkkiä 10h; käänsimme, kuokimme, kannoimme multaa, kävin ostamassa havut, istutimme kasvit jne jne. Illalla vielä sauna ja vähän mukavinta S:kin. Tuloksena; ei supistuksen supistusta, ei vihlontaa, kipua, tai mitään muutakaan epämiellyttävää tunnetta! Ois nyt jossain luullut sen tuntuvan! EI! Tänään siivosin koko kämpän (112m2, 5h) pohjia myöten ja vaihdoin olohuoneessa järjestystä yksin mööpeleitä siirrellen. Tuloksena: hyvin siivottu koti, ei muuta.
Siis, vois nyt mun mielestä ees vähän tuntua jossain jos tollai puuhastelee päivän. Edes paikkoja kypsyttävästi. Kun tässä nyt on kuitenkin jo "valmiilla" viikolla.. Mut ei ni ei. Rouva hätähousu se tääl takoo päätään seinään :headwall: Kiitos! Ja anteeksi!

Surusilmät. Pikaista paranemista! Nyt sitten lepäät rauhassa..

Samuelinäiti: vaipoista eroon projektista kyselit. meil se tapahtui tässä kesähelteiden lomassa (minne lie hävis ne helteet) vähän puolivahingossa. 1veestä alkaen istuskeli potalla enemmän ja vähemmän säännöllisesti ja välissä oli tauko jolloin ei suostunut istumaankaan potalle ja silloin unohdettiin pottailu kokonaan hetkeksi. Sit taas pikkuhiljaa kokeiltiin istumista iltaisin hampaidenpesun aikaan ja pikkuhiljaa useemmin, silloin kun suostui istumaan. jos ei halunnut, niin ei ollut pakko istua. Isosiskostaan otti paljon mallia ja usein halusikin sitten potalle, kun siskonsakin meni vessaan. Nyt sitten kesällä kun ollaan paljon ulkona hyvällä säällä ja ei laitettu ulos vaippaa ja otettiin potta takapihalle mukaan. Sit ei laitettu sisällä vaippaa iltaisin ja pikkuhiljaa pidennettiin väliä. Tosi nopeesti oppi tuntemaan hädän ja sanomaan ja oiskohan 3krt käyny täs kesän aikana niin,että on housut kastunu. Isosisko on tälle pienemmälle kuin jumala, joten siltä ottaa mallia ja usein istuvatkin yhtäaikaa siellä vessassa. Mutta teillähän ei Samulla muita sisaruksia (?), niin ei niistä mallia saa. Mutta otat mukaan vessaan kun itse meet niin näkee mallia (?) =)

Söin 0,5l lakritsijädeä tossa kun lapset menivät nukkumaan. Toinen puolikas odottaa viel pakastimessa.. Pitäsköhän syyä sekin viel, ettei vaa mee vanhaks? :p

mammako ja tyyppi 37+4
 
Emilien, kovasti voimia vaikeaan ja uuvuttavaan tilanteeseesi!

Dolmalle onnittelut vauvautumisesta!

Tää on aika hullua, että on kolmas lapsi tulossa, mutta en osaa sanoa onko nää mun mahan nipistykset supistuksia vai jotain muuta. Eilen illallakin tuli ihme kipukohtauksia, mut ne oli vain oikealla puolella mahaa. Loppujen lopuks aattelin, että taisivat olla ilmavaivoja... suolet vissiin niin litassa ja solmussa, ettei kaasut pääse kulkeen kunnolla ja aiheuttaa kyllä vallan koviakin kipuja. Tänään kävin lääkärissä ja kysyin siltä, että voiko supistukset tuntua vain toisella puolella mahaa, mutta se vaan nosteli käsiään... totes vaan että kyllä ne kovat ja oikeat supistukset tuntuu sit koko mahassa.

Kohdunsuun hieronnassa on nyt sit käyty. Ja se oli siis just sitä eli lääkäri hieroi parilla sormella kohdunsuuta. Aikas epämukavaa vaikkei varsinaisesti sattunut. Saa nähdä auttaako se paikkoja valmistautumaan. Reilun 3 cm oli kohdunsuu auki ja 60% pehmennyt. Kohdunkaulan pituudesta ei sanonut mitään, mutta vauva on kuulemma vielä tosi korkealla. Nyt on kyllä ollu tuon hieronnan jälkeen alamahassa epäsäännöllisiä kramppeja ja masu menee kovaks... eli ehkä siellä jotain tapahtuu. Ens viikolla on uusi hieronta. Ja sit seuraavalla viikolla (rv39) käynnistetään, jollei vauva oo jo ulkona.

Sf-mitta oli 38cm ja kun katoin tommosta suomalaista mittataulukkoa, niin sehän menee reilusti yli yläkäyrän. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä edelleen, ettei vauvasta tulis yhtä iso kuin esikko (4300g ja 55cm), mut en tiedä millä perusteella, koska ei ultrannu tai mitään tunnustellu.

Joskus aikasemmin joku mainitsi, että olis mukava sitten jutustella vielä vauvojen syntymän jälkeenkin ja kuulla kuulumisia... ja se on musta oikein kiva idea. Mutta varmaan jatketaan sitten tuolla "Syntyneet" osiossa? Jos joku jaksaa siellä ylläpitää elokuisille -12 pinoa. :)

Nimi me kerrotaan heti vauvan synnyttyä. Itse asiassa pojat jo möläytti sen mummille, joka tosin toivottavasti on pitänyt sen omana tietonaan toistaiseksi.

Lähetän täältä vähän aurinkoa kaikille, kun siellä taitaa olla harvinaisen sateista! :wave:

Mukavaa viikkoa ja voimia kaikille supistuksiin ja nipistyksiin ja muihin vaivoihin!

Sulo-Sylvia rv 37+1, joka taitaa ruveta ihan kellon kanssa seuraamaan näitä mahan nipistyksiä
 
Moi,

Innostuin nyt kirjoittamaan jo toiseen kertaan tänne .. :D Syy taitaa olla tekemisen puute sillä äitiyslomani alkoi virallisesti juuri 16.7.

Mahtavaa, että kohta kaikki saavat omansa pihalle :heart:

Minä en kyllä ole enää kovinkaan sinut tämän mahan rötjakkeen kanssa, tahtoisin jo et lapsi tulisi maailmaan ja saisin hoitaa häntä pirteänä ja notkeana.. :saint:

Olen kyllä ollut aktiivinen lähes joka päivä tuon saunomisen, kävelylenkkien ja siivoamisen suhteen! Jospa se sieltä tulis sitten ajallaan pihalle.. Ettei ainakaan jäisi yliajalle :ashamed: Me aletaan olla aika levottomia jo .. Isi varsinki, ku koko ajan käy tökkimässä ja puhumassa ja on muutenki vaan niin hulvattomalla päällä koko ajan :LOL:

Mulla muuten eilen koko päivän nipisti tuolta alamahasta.. Vähän vastaavaa tunnetta ku menkka jomotus! Mutta nyt tämä aamu on ollut vaisu sen tunteen suhteen! :x Olenkohan vähän sekopää kun oikein odottamalla odotan kipuja :whistle:

Jotain piti vielä kirjoittaa kommenttia muiden teksteistä, mutta pääsi unohtumaan.. kirjoitan sit jos taas muistuu.. Zemppiä kipujen kanssa!

Sairaalakassia en oo viel pakannut.. jotenkin saamaton sen suhteen! Todennäköisesti tulee kiire lähtö ja sit en enää ehi pakata koko kassia :kieh: Hei siitä tulikin mieleeni, että voisitteko ihmiset kertoa, että minkälaisia tavaroita otatte mukaan? Otatteko esim. siteitä yöksi & päiväksi erikseen?

Tytön tyllerö yksiössään 35+5
 
Mammako Minä olisin varmaan synnyttämässä tuolla siivoamisella, sillä nyt aamulla olen pakannut yhteen laatikkoon vaatteitani ja heti tuntui kropassa - vaatteet kun piti nostaa alahyllyltä. Aivan mahtavaa, että pystyit siivoamaan koko kodin ilman tuntemuksia. Tiedän, että olisit varmasti niitä halunnut.

Minustakin olisi kivaa jatkaa jutustelua vauvojen syntymän jälkeen.:) Esikoinen kun on tulossa, niin ihmeteltävää ja pohdittavaa riittää pikkuisen kanssa vielä pitkäksi aikaa ja vertaistuki muilta elokuisislta olisi aivan mahtavaa. :)

Sairaalakassin sisällöstä olen pakannut sinne tähän mennessä kameran + laturin, minulle vaatteita, vauvan kotiintulovaatevaihtoehtoja, harjan, imetysliivit, liivinsuojat, harsoja, eväitä (keksejä, kuivattuja hedelmiä), kännykän laturin, neuvolakortin, synnytystoivelistan, kasvopyyhkeitä, deodorantin ja 0,5l Pommacin (jolla juhlistamme Vintiön syntymää aikanaan).
Pitääkö synnyttäjällä olla siteitä mukana omasta takaa? Jotenkin olen käsittänyt, että niitä saisi sairaalan puolesta siellä ollessa. Minulla on olemassa jo paketti siteitä synnytyksen jälkeiseen aikaan, joten senkin voin helposti pakata kassiin.

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista päivää kaikille toivoopi
Luckygirl & Vintiö 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomentaaa!

Surusilmät pikaista paranemista sinne!

Anteeks tästä tulee nyt tällänen omanapailu viesti mut APUAAA!!! Täällä on nyt lapsivedet menossa! Heräsin äsken siihen kun reittä/pakaraa pitkin valui jotain märkää. Lakanaa oli tullu sellanen 20x20cm lätäkkö ja kun lähin kävelemään niin vähän väliä lorahteli lattialle. Laitoin alushousut ja tungin sinne paniikissa about 10 palaa paperia niin meni 5 sekuntia kun tuli läpi. Ja nyt on tullut jo muutama kipeä supistus!!! Huii mua jänittääää!! Mies ei meinaa pysyä pöksyissään, se pyörii tääl ihan paniikissa ja pakkailee viimisiä kamoja.
Mulla on onneks toi vauva jo kiinnittynyt niin ihan normaalisti voi mennä sairaalaan. Vähän aikaahan se pikkuinen tietysti olis voinu pysyä masussa kasvamassa, mutta eiköhän kaikki hyvin mene kun viikkoja kuitenkin jo 37+4. Kohta me nähdään se meidän pieni ihme :heart:

Juu mutta nyt siis äkkiä suihkuun sillä aikaa kun mies vie esikoisen mummille ja kohta varmaankin tositoimiin!

Nepo ja Pirpana 37+4
 
Nepolle tsempitykset matkaan!

Olisipas itselläkin tuo tilanne, olen jo niin lopen kyllästynyt katkonaisiin öihin ja siihen ettei jaksa liikkua paljoa yms.
Eilen kävin neuvolassa ja sf on 36 cm! Alkoi hirvittämään että onko isokin vauva sieltä tulossa.. Esikoisen kanssa näillä viikoilla oli 32cm ja siitä se vaan laski kun vauva laskeutui kunnolla. Tarjonta on rt niinkuin on ollut jo pitkään, mutta ei ole pää kunnolla kiinnittynyt vielä. Muutkin arvot oikein hyvät ja painoa on tullut vain 6,5 kg, joten vain on nämä muut vaivat jotka rasittaa.

Surusilmät Onpas kurjaa saada vatsatauti tässä vaiheessa, toivottavasti olo on jo parempi.

Samuelinäiti Meillä esikoinen oppi kuivaksi vasta 2,5 -vuotiaana ja yökuivaksi vasta 3v 1kk -ikäisenä. Ei vaan ollut valmis aikaisemmin siihen vaikka opetettiin kyllä pitkään.

Yhteistä tekemistä miehen kanssa Ei ole suunniteltu mitään ja ei varmaan tule vaivattuakaan mummia ennen vauvan syntymää. Mutta joka ilta esikoisen nukkumaanmenon jälkeen on sitä yhteistä aikaa nyt kun mieskin on lomalla ja muutenkin tulee vietettyä aikaa aika tiiviisti nyt yhdessä.

Silwan ja tyyppi 36+6
 
Nepolle paljon tsemppiä !!! :) Ihanaa !!

Annubella: Kiitos infosta. Toivotaan että meilläkin tuo lonkkaluksaatio on sitten ihan vain turha pelko.

Jatkoketju on mun mielestä ja hyvä idea. Ja jos sellainen tulee fb:hen niin olen sinne myös valmis liittymään, nyt kun ei odottajiin enään mahtunut. Esikoinen kuitenkin kyseessä, niin tuki luultavasti on tarpeen.

Ninzi & Tyllerö 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Nepo: Vähänkö jännittävää, onnea matkaan! Vaiks sattuu, niin muista, mikä palkinto sua odottaa! Ihanaaaaaa! Heräsin ihan innoissani nyt tähän päivään! Vauvauutisia odotellessa :heart:

Silwan ja Samunäiti. Meilläkin esikoinen oli päiväkuiva vasta juuri ennenkuin toka syntyi eli pari kk vaille 3veenä. Kaikki ajallaan. Toisilla kestää kauemmin kuin toisilla.

Siteet sairaalaan. En mie ainakaan oo ottanu aiemmin omia siteitä sairaalaan vaan tyytyväisenä käyttäny niiden suuria hyviä siteitä (vaipoilta ne ennemmin itellä tuntuu :LOL:). Vuotoa kuitenkin tulee ekoina päivinä niin paljon, ettei tavalliset siteet varmaan edes pitäis kuivana. Taisin myös napata muutaman siteen kotiinkin mukaan sieltä sairaalasta...

Wiwi: täälläkin odotetaan kipeitä supistuksia tai edes jotain kipuiluja sadistin lailla.. ehkäpä sitä kipua odottaa siksi, kun tietää ettei ilman kipua tapahdu mitään niin pakko sitten odottaa sitä kipua edes ;)

Jaahas, nyt päivän askareisiin. Hyvää päivänjatkoa kaikille ja erityistsempit Nepolle!
 
luin puol tuntii melkein noita muutamia kirjotuksia, ei mikään mennyt kaaliin, lopussa luin että silwan lapsen painoarvio on toi 6,5kg niin olin et mitää!! sain kyllä loppujen lopuks luettuu sen ihan oikein.. viime viikonloppuun asti oon oikeasti nukkunut aika hyvin miinus pari yötä mutta pääpiirtein niin erittäin hyvin ja nyt sit yhtäkkiä heräilen kokoajan ja hirvee levottomuus. no jos oon kaikki vauvaopukset oikein lukenu niin taitaa olla normaalia sellanen "huono"unisuus loppuvaiheessa :confused: että ehkä mä pärjään :)

nepolle tsemppejä, tulipas jännät paikat :p katellaan kuullaanko viel tän päivän puolella uutisia!

mammako olin jo unohtanut että kyselin asiasta! mutta kiitos kun vastasit, se on joo vähän et ku samun pitää ite esikoisena puuhailla nää jutut eikä mallia saa kuin meistä vanhemmista ja satunnaisesti siskon vekaroista. oon ollut vähän laiskana ton pottailu jutun kanssa vaikka potta meillä on ollut kauan. kai se on sitten paras kuitenki aloittaa tollai pienesti että satunnaisesti istuttaa eikä tee siitä pakkopullaa koska toi silwanki esimerkki kans että jos lapsi ei oo valmis niin se ei ole. ja nytku vielä tää toinen mukula syntyy niin tulee muutenkin niin uudenlaista arkea niin samulle kuin meille muillekin niin turha varmaan yrittää rukata mitään uutuus juttuja kauheasti siihen kylkeen :O hymyilytti kyllä toi sun teksti, sellasii ne isoveljet/siskot sit varmaan on niille pienemmille, sellasia jumalia ;)

juu sairaalassa ollessa tosiaan siellä on ne niiden ihanat verkkopikkarit ;) ja niitä jättisiteitä! mietin jälkikäteen että kotona pitäis kans olla sellasia ainaki se eka viikko kotiutumisen jälkeen. no kyllä niillä kaupan perus siteil pärjäili kans hyvin :)

jatkoketjua tosiaan mietiskelin tossa aikasemmin ja moni muukin on siitä puhunut aikasemmin jo, oon miettiny hirveästi että olisko musta pitämään sitä yllä, ei sitä varmaan enää näin usein pääsis koneelle (tai no aluks ehkä vois päästäkin kun vauvat vaan nukkuu ;) ) ja hyvinhän tää nytki tapahtuu kun ei tota esikoista tartte viihdyttää kokoaikaa. mutta juuri se sitten että kun vauva kasvaa ja haluaaki sitä viihdekeskus-äitiä kokoajan niin vois olla vähän hiljasempaa mutta aika hyvin nää pinot itsekseenki pysyy pystyssä :D silloin vauvat jo putkahtanu maailmaan niin sellasia ei tarttis päivitellä, senku vaan keskustelua. fb-ryhmistä en osaa sanoa, mitenhän ne sitten toimii :O pitäis varmaan tutkia sitä asiaa enempi.

surusilmät höh jaksuja kipuilun kanssa, kiva että tollasen taudin vielä sitten kaiken päälle sait :(

oma sairaalakassi muistuttaa sisällöltään luckygirlin säkin sisältöä, eli omat ja vauvan kotiutumis vaatteet, imetysliivit, hygienia tavarat, harso, tutti, liivinsuojat, pikkarit + siteitä.. sinne sit viel kamera, kalenteri ja neuvolakorttiki tietty. ajattelin ottaa myös muutaman perus meikin (kulmakynä&aurinkopuuteri) ettei tarttis kuvissa näyttää niin hemaisevalta ;) ripsipidennykset mulla on ollut jo aika monta kuukautta joten se kyllä puolestaan myös tekee kivan näköseks.

nyt jotain aamupalaa ja kohta pitää alkaa taas pommittaa neuvolatätiä puhelulla jos sais taas asioita edistettyä.

samunäiti&alex !!36!!
 
Täälläkin odotetan neuvolan soittoaikaa kun kohta viikon valunut tosi vetistä valkovuotoo(kaiketi), mutta nyt on pari päivää ollu alushousut koko aika ihan märkänä ja valuttaa jopa makoillessa. Sit tänä aamuna tuli jotain keltaista ihme klönttilimaa. Voiko mulla olla nyt viel tähän väliin joku hito tulehdus vai mitä ihme mömmöjä tuolt nyt tulee. Ärsyttää! Onkohan neuvolassa sitä jotain paperia et vois varmistaa ettei tuo neste oo vettä?

Annubella, joka laitto jo eilen tän päivän viikot eli onni-Ilona 37+4 tänäänkin:)
 
Kiitos hirveästi kaikille tsempityksistä! Vielä ollaan kasassa. Pistivät kotiin odottelemaan kun oli synnärillä niin hirvee ruuhka ettei sinne mahtunut enempää synnyttäjiä. Kaikki just tänään synnyttämässä. :D Supistukset ei oo vielä säännöllisiä eikä edes niitä järisytävän kipeitä. Aamulla pitää kyllä viimeistään klo8 olla sairaalassa, silloin ottavat sisään. Ja toki aikaisemmin pitää lähteä jos supistukset muuttuu säännöllisiksi. Huh. No nyt ehin laittaa pinnasänkyyn lakanat valmiiksi plus pientä järjestelyä vielä. Ja viimeistään huomenna mulla on pikkuinen tuhisija sylissä. :heart: Mä kyllä vähän luulen että lähtö tulee vielä tämän vuorokauden puolella. :)

Ultrassa sain muuten poitsun kokoarvioksi 3100g, eli hyvän kokoinenhan se jo on, vaikka neuvolassa epäiltiin että olisi viikkoihin nähden tosi pieni. :)

Mä tuun vielä kertomaan kun ollaan lähdössä, jos vaan kerkeen. ;)
 
Dolmalle hurjasti onnea!!

Ja Nepolle tsempitykset synnytykseen, vähän jännää!!

Siteitä saa kyllä sairaalasta ja ne on tosiaan sellasia vaippoja, mutta esikoisten odottajat ei tiedäkkään että vaippoja siinä lähinnä tartteekin niinä ekoina päivinä kun housuihin holahtelee nyrkin kokosia verihyytymiä!! :DD

Kestoilusta: Meinaan kestottaa tämän toisen synnäriltä lähtien, esikoinen on käyttänyt kertsejä, mutta nyt olen innoissani kestottanut hänetkin suurimman osan ajasta, lukuunottamatta öitä ja hirveää paripäiväistä mustikkaripulia viime viikolla, ja viime yönä oli itseasiasssa ekan kerran kesto päällä yölläkin ja hyvin piti:) Vaippoja olen ostanut käytettynä sekalaisen arsenaalin varmasti ainakin ensimmäiseksi kuukaudeksi, olen myös varannut kokeilu paketin vaippalainaamosta S-kokoisia vaipppoja ja esikoiselle olen ostanut kivan näköisiä Pul taskuja mitkä on toiminu tosi hvin ja ne on kaikki yhen koon vaippoja:)

Tänään pesin pullot ja tutit, eilen järjestettiin makkari ja pedattiin vauvan sänky, joten pari purkkia korviketta kun haen vielä kaupasta ni me ollaan valmiita. Paitsi että turvakaukalo on edelleen lainassa pikkusiskon kaverilla joten pitää vähän vissiin hoputtaa!

Tänään poksuu 38+0!
Jenny ja Papu
 
Heips :)
Nepolle tsemppiä, kotona on kuitenkin mukavampi odotella jos ei ole ihan tautisesti kipuja :)
Mä olen nyt kärvistelly kans viime yönä pari tuntia oksettavien supistusten kourissa, ja kipupaniikissa pistin jo sairaalakassiakin kasaan - joskin ei siellä mitään dödöä tai kameraa tai lukemista tai mitään semmosta ole. Järki ei oikein juossut yöllä kun sinne nakkailin kamaa, joten pitänee tänään jossain vaiheessa vähän kattoo että mitä siellä on.
Mulla on ihan helvetin väsynyt olo ja tänään on tullu supistuksia heti kun olen tehnyt jotain - eli käytännössä koko päivän. Ei noiden ipanoiden kanssa paljon lepäillä, tänään ei edes päiväunia ottanu isompi ja pienempi veti vajaan tunnin. Nyt kun näitä suppareita ei tarviis tulla eikä mitään, niin tokihan ne sitten iskostuu. :stick:
Saa nähdä päästäänkö edes elokuulle asti - saatikka leikkuripäivään, ainakin viime yön supistuksia ei varmasti tarvii monta päivää tulla kun on jo toukka ulos tulossa. Poikittain mullakin majailee enimmäkseen, joten en toivo vesien menoa, todellakaan. Mä mietin että onkohan tommosesta kohtuu kivuttomasta kestosupistuksesta haittaa jotenkin - kun ne vaan kestää ja kestää... mutta potkiihan tuo vauva kyllä sit välistä, ettei aivan hiljasta sentään ole.
Nyt tuli vähän omaa napaa, alkaa olla kyllä veto niin finito nyt että ei mitään rajaa, väsymys ja kivut ja pienet lapset ei ole oikein hyvä kombinaatio.

runttis ja toukka 36+5 taitaa olla tarkalleen
 
Täällä alkaa onneksi olemaan jo parempi olo, ruokaakin söin jo pikkaisen ja voi veljet että voi ruoka maistua hyvälle. :LOL: Pysyy ainakin tavara sisällä ja masukivut ovat tiessään.
Pahaolokin lähti kun sain syötyä. Vielä vähän heikottaa mutta jospa tuota huomenna olisi jo elävien kirjoissa..:) Onneksi nämä pöpöt ei yleensä kauaa kestä..

Runttipullalle myös tsempit huonoon oloon ja suppareihin!

Annubella meillä neuvolassa ainakin löytyy sitä paperia, sain sitä silloin kotiinkin aikoinaan kun pyysin, vielä ovat onneksi käyttämättä! :)

Sukkapuikkokivut Missä päin teillä näitä tarkalleen ottaen tuntuu?
Itsellä on muutamana päivänä tuntunut tuolla klitoriksen takana ja siellä "emättimen puolella" sellaisia vihlaisuja, ja mietin voisiko ne olla niitä. vai hermotko siellä painuu kasaan?
Yritin vertailla noita kipuja ja niitä virtsarakkoon tuntuvia ja eroavat kyllä toisistaan.

Lääkärineuvola on 1,5 viikon päästä, en vain jaksa uskoa että mitään mulla tapahtuu, yliajalle mennään niin komeasti että paukkuu.

Huih, tuntuu ihan hurjalle että elokuulaiset alkaa saamaan nyyttejä syliin. Ensi kuussa meilläkin voipi olla se vaavi kotona :heart:

Täällä tuskaillaan imetysliivien kanssa. :kieh:
Käytiin tänään äitin kanssa ostoksilla ja mistään ei löytynyt.
Hemmetti kun ottaa päähän tämmöiset hehtaarihinkit, piti ostaa tuikitavalliset liivit jotta on jotkut sopivat edes kun maito nousee. Niissä oli onneksi vähän kasvunvaraakin. :stick: Samapa se varmaan onko päällä imetysliivit vai ei, tuskimpa se vaavi nälkään sillä aikaa kuolee kun mamma ottaa liivit pois. :LOL:

Voisin lähteä leipomaan sämpylää tai omenapiirakkaa, jos saisin houkuteltua veljen kyläilemään.:) Toisen pikkuveljen pestasin jo ikkunanpesuavuksi, oli tulossa samalla yökylään. :)
 
Tuli just mieleen, että hitto miten järkkyjä ne jälkipoltot muuten on sitten!!!:kieh:
Mua oli varoteltu niistä silloin kun toista ootin, että muista sitten ottaa särkylääkettä kun toinen syntynyt, kun sitten ne alkaa.. Enkä superäitinä ottanut niitä tietenkään, kun enhän mä revennyt edes synnytyksessä. Ja soitin muuten kelloa huoneessa hyvin nopeesti kun olin pari tuntia siel ollu. Siis ne oli jotain ihan järkkyjä!! :O Koko sairaalassa olo ajan söin kipulääkettä 6h välein ja kätilöt sano, että syö vaan huoletta, ettei niist tartte niin kärsiä. Esikoisen synnyttäneillähän niit ei kai oo, mut seuraavista sit sitäkin kovemmat.! Ne taitaa jännittää synnytystä enemmän. Mulla ne poltot tuli aina kun vauva söi tissiä.. Eli usein siis! Että muistakaahan uudelleensynnyttäjät sitten nekin kivut sitten. Ja ajoissa heti otatte lääkettä..

Nepolle vielä ajatushalit, ihanaa kun tietää että siellä joku samalla viivalla olija kohta pitää nyyttiä kohta sylissä :heart:
 
Hurjan paljon onnea Nepolle synnytykseen <3

Huii, kyllä täälläkin jännätään millon se lähtö tulee, ku ei sitä tosiaan tiiä. Viikkoja jo kuitenkin hyvin kasassa. Ei malttais enää ootella ku vauvauutisiakin täällä satelee paljon. :) Onneks miehellä torstaina viimeinen työpäivä ja sitten hän jää 7 viikoksi lomailemaan.

Otinpa masukuvaa tänään, tässä tulos:

[/URL][/IMG]
rv 36+4

Laittakaahan taas muutkin uusia masukuvia jos vain aikaa on nappailla kuvia. :p

Laitoin just vauvan petivaatteet pesulle, saa sit sängynkin laitettua valmiiksi. Sit järjestelin isompia vaatteita pikku apulaisen kera (kissan) vähä koko järjestykseen, että sain ne kassista pois.
 
Kummiasiaa vaikkei kirkkoon kuulutakkaan, ajateltiin pyytää silti pikkuiselle "kummit". Missä vaiheessa yleensä kummeja pyydetään?

Lisäksi on ongelmana, sillä miehellä on kaksi isosiskoa, ja ei tiedetä kumpaa pyytää kummiksi. Miten tämmöinen ongelma ratkaistaan?


Tietenkään ei ole varmaa että haluavatko edes kummeiksi, tosin uskoisin näin. Loukkaantuuko toinen jos pyytää tätä toista kummin tehtävään..?:headwall:
 
Lapsen kuivaksioppimisesta: Kahden lapsen jälkeen ja päiväkodissa työskentelevänä väittäisin että lasta ei voi opettaa kuivaksi ennen kuin se on siihen valmis. Päinvastoin liian aikasella vaippojen pois jättämisellä voi olla negatiivisiakin seurauksia. Toiset oppivat kuivaksi ennen 2v ikää ja toiset vasta 4-5v. Meillä esikoinen oli siitä "erikoinen" että oppi ensin yökuivaksi. Huomasin jo joskus 1v iässä että vaippa saattoi olla kuiva ja iso pissa tulla vasta heräämisen jälkeen. Päivävaipat jätettiin pois vähän vajaa 2v iässä mutta se oli liian aikaisin. Vahinko sattui tosi paljon ja poika tottui että housut on märkänä. Häntä ei siis märät housut haitannut ja päiväkuivuuden kanssa on taisteltu tähän päivään asti, poika täyttää marraskuussa 5v. Välillä mennyt monia viikkoja ilman vahinkoja ja sitten taas monena päivänä tulee housuun kun on parempaa tekemistä eikä halua mennä vessaan ja tosiaan ne märät housut ei haittaa edelleenkään. Toinen poika täytti 2v tammikuussa ja ajattelin että tänä kesänä ruvetaan opettelemaan kuivaksi, mutta poikapa päättikin ite tuossa maaliskuulla että hänhän ei enää vaippaan tee ja alkoi omatoimisesti kulkea siellä potalla ja päivävaipat pysyi kuivana. Muutama viikko sen jälkeen alkoi yövaipatkin olla kuivia aamuisin vaikka siihen asti olivat litimärkiä. Ja vahinkoja on tullut tosi vähän. Edes mihinkään kaupunkiostos reissuille en oo laittanut eikä vahinkoja ole tullut. Hänellä näky se herkkyyskausi tulevan nyt ja hoiti itse tuon vaipan pois jättämisen. Toki potalla käyntiä voi ja pitääkin harjotella jo aikasemmin että tulee tutuksi mutta jos vahinkoja sattuu paljon niin se on merkki siitä ettei aika ole kypsä ja vaippaa ei kannata heittää pois. Toki vessassa käyntiä voi harrastaa mutta jatkuvasti sattuvat vahingot voivat henkisesti viivästyttää kuivaksioppimista ja aiheuttaa lapselle suunnatonta stressiä vessa-asioista.

Jälkisupistukset: esikoisen jälkeen ne tosiaan oli aika lieviä, lähinnä imettäessä tuntui pieniä menkkajomotuksia, mutta toisen synnytyksen jälkeen ne oli tosi voimakkaita. Minäkään en kätilöä uskonut kun se aika pian synnytyksen jälkeen kysyi että haluanko lääkettä niihin. Pari päivää osastolla olo ajan otin aina yöksi panadolia, päivät pärjäsin ilman. Niinhän ne sanoo että mitä useampi synnytys takana niin sen voimakkaammat ne on. Voi olla että tällä kertaa saa syödä sit koko sairaalassa olo ajan sitä panadolia. Onneks se auttaa aika tehokkaasti niihin.

Nepolle voimia synnytykseen jos se kohta koittaa

Mulla on huomenna vika lääkärinneuvola ja ultra. hieman on sukkapuikkokipuja ja menkkamaisia jomotuksia parina viime päivänä tuntunut, saa nähdä miltä paikat näyttää.

Sanle ja masukki 35+5
 
Nepolle tsemppiä! :) Toivottavasti ehdit vielä kertomaan kun lähtö tulee! Jännää!

Synnytystapa-arviossa kävin aamulla, lääkäri ultras ja antoi muruselle painoarvioksi 2,8 kg, eli aika siroa vauvaa lupasi. :heart: Itse oon tosiaan ollut melkeen 5 kg mötkäle... Tää mun masu on kyllä melko iso, mutta kun oon niin pienikokoinen niin se varmaan vaikuttaa. Lääkäri kysyi, että tiedetäänkö kumpi sieltä ois tulossa ja kerroin että poika, niin lääkäri naurahti että joo, kivekset näkyy selvästi :LOL: Kohdunsuu kiinni, kaula lyhentynyt 3 cm:stä 1,5 cm. Paikat pehmentyny. Kaikki hyvin! :)

Nyt on taas mentävä viemään pyykit narulle,illalla ehkä lisää kommentointia!

Minea ja maha-asukki 37+2
 
Ensimmäinen äitiyslomapäivä! Vauvapyykkiä, lakanoita konepyykkinä. Ruskovilloja käsin pesten. Sade lakkasi lopulta, joten sain pyykit ulos kuivumaan :). Eilen tein bodylöytöjä, hyvillä hinnoilla. Taidanpa pestä vielä nekin.

Mies lähti reissuun viikoksi, ikävä ja yksinäistä. Tuntuu kumman kurjalta :(
Kesäflunssaako pukannee, kurkkuun koskee ja veto poissa. Peitteitä siellä ei näy.

Minä kysyin kummit jo ajat sitten. Molemmat lupautuivat mielellään. Toinen on perheenjäsen, toinen ystävä.

Kestoilua olen suunnitellut, toivottavasti se toimii. En ole maailman käytännöllisin, joten en tiedä onnistunko. Jonkinlainen rutiini kai siihen pitäisi saada syntymään.

Sairaalakassin valmistelu on käynnissä. Ostin sitä varten jo hammasharjan ja -tahnan :). Jostain kai se pitää aloittaa.

Haituliina ja Takku 35+0
 

Yhteistyössä