-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Heippa ! Panikoin plussani kanssa joulukuuss tuolla +++joulukuu... Ja en uskonut raskauteeni.. jotenkin se tuntu niin uskomattomalta! :D Mutta tässä sitä nyt ollaan.. miut vois päivitellä tuonne listaan :) Esikoista ootellaan (<3), ikää mulla on 22, sairaalana toimii PKSSK, jaaaa laskettuaika on 22.8 Toivottavasti en nyt tunkeutunu ihan väärälle palstalle :D Hirmu kiva lukea näitä teidän juttuja ja mukava jos pääsis itekki turisemaan! :)

Ja tosiaan..

rv 14+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
heippa kaikki! :wave:

sokerirasituksessa käyty, ja mä sain just ihan parhaan tekstarin!! "sokerirasitus normaali" jeeeeeeeeeeeeeeeee!!! :cool: tuli vastaukset kyl nopeesti :O pääsin vasta pari tuntia sitten kotiin, ja nyt jo ilmotettiin. Hitsi mä oon tyytyväinen! Viime raskaudessa molemmissa rasituksissa oli viimeset arvot koholla, ja se ruokavaliosta stressaaminen oli sit ihan hirveetä. :ashamed: koko ajan joutu miettii et mitä voi/saa syödä, ja se sokeriarvojen mittaaminen on kamalaa :snotty: mä inhoon sitä sormenpäästä pistämistä! mulla ei oo mitään neulakammoo, mut mä en pystyny pisteleen itteeni viikon ajan joka päivä kahdesti vai kolmesti, ni mies joutu tekeen sen :D ja siis kahdesti toi sama rumba raskauden aikana. hyih. mut nyt on kaikki ainaki toistaseks reilassa :D kesäkuussa on toinen sokerirasitus, ja sinne asti saa olla huoletta :)

eipä muuta.. tulin vaan kertomaan hyvät uutiset :)

Emilien ja pikkunen 16+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: inieh ja Nepo
Heippa:wave:

Onnea emilien hyvistä tuloksista:flower:

Tervetuloa uudet elomammat!

Hankinnoista: tuli muuten reissulta ostettua ensimmäinen tavarakin tälle pienokaiselle. Semmoset ihanat poron villasta tehdyt töppöset..oli niin super söpöt et oli pakko hommata. Esikoiselle en uskaltanut ostaa kun vasta rakenneultran jälkeen ekan vaatteen ja seuraavaan menikin yli 10 viikkoo:)

ON: Täällä käyty tänään ultrassa. Kaikki oli hyvin..mitat vastas tasan viikkoja ja painoa oli jo hirmuisat 200g..ajatella et tuol massus on semmonen karkkipussin kokonen veijari heilumassa eikä tää mamma vielä tunne pienokaisen kaikkia liikehdintöjä. Välillä joitain pieniä töytäisyjä mutta ihan varmuudella en niitä vielä ole liikkeiksi määritellyt:) kaveri liikku muutenkin niin vauhdikkaasti ettei lääkäri saanu varmistettua pienokaisen sukupuolta joten vielä elellään tyttömietteissä:heart:

Ainiin: Nippe; ite oon rasvaillu tuollasella ceridal öljyllä. Ei jää tahmeaks ja auttaa kyllä heti.

Annubella, joka on niin onnellinen pienestä uiskentelijasta ja se pieni uiskentelija Onni-Ilona rv 17+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille masukeille ja mammoille! :)

Oon ollut taas niin huono käymään täällä, etten yhtään tiedä mistä ootte jutellut viimese viikon aikana, mutta eiköhän se selviä kun alkaa pinoa käymään läpi.

Täällä tuntui ekat hipsutukset mahassa, ihan pienet, enkä olis tajunnu potkuiks ellen olis kuullut että ne tällasilta tuntuu! :heart:

rooroo ja olle 13+6
 
Anskü
Tervetuloa uudet mammat! :)

Minä en oo pitkii aikoihi kirjotellu, mutta oon käyny lukee aina välillä. Mulla on ollu aika helppo koko alkuraskaus, ei oo tarvinnu oksennella, ja oksettava olo/kuvotus on pikkuhiljaa jo loppumassa. Ehkä just sen takia en ookkaa kirjotellu.
Viime viikolla oli nla ja sai taas kuunnella pikkusen sydänääniä. Joskus aattelee, että ku on menny näi hyvin, että onkohan siellä ees mitää, ni on se mukava kuulla ne sydänäänet.Täällä maha senku kasvaa, eikä tuota enää kyllä peitellä mihinkää. Aikalailla kaikki läheiset tietääkin kyllä ja hyvillä mielin ottaneet vastaan.

Harrastuksista: Ite oon vaihtanu urheilulajia nyt hiljattain.. Ennen siis pelasin lentopalloa, mutta sitten ne hypyt ja muuten kova peli alkoi tuntumaan mahassa, ni aattelin että parempi jättäytyä pois. Melkeempä 15 viikolle asti pysty pelaamaan rauhallisesti, mutta nyt toisenlaiset lajit. Ootteko muut vaihtanu lajia tai joutunu ottaa kevyemmin urheilua?


Hankinnoista:
Me ei oo vielä tehty mitään hankintoja, enkä tiiä haluanko ihan vielä pieneen asuntoonkaa niitä eteen. Mutta vaunuja oon katellu ja oon kyllä sitä mieltä että pitää olla erillinen koppa ja ratasosa. Ja varsinki ku talvi tulee sitte piakkoin, ni kopan pitää olla suht. vahva.

Anskü ja pikkuinen 16+5
 
Mulla ois huomenna eessä toi sokerirasitustesti, pelottaa että oksennan sen litkun pihalle samantien! :D Ja ylihuomenna ois neuvola, pääsee mahdollisesti kuuntelemaan pikkisen sydänääniä. <3
Mulla ei oo ollu oikeestaan mitään raskausoireita, paitsi lisääntynyt pissaamisen tarve ja väsymystä yms kaikkee pientä. nyt sit tossa viikko sitten illalla yhenäkin rupes tulemaan tavaraa molemmista päistä.. pistin mahataudin piikkiin.. 4 päivää normiolo ja sit taas illalla sama. En usko että ois mitään mahatautii ku ei oo mieheen tarttunu. Raskauden iloja! :D
 
Tervetuloa kaikki uudet elomammat :)

Kammottavia nää työpäivät kun kello soi ennen viittä..
Koko päivän on ihan yliväsynyt. No, viikonloppua odotellessa :D

Jee, huomenna neuvola! :heart:
Jos kuulisi ne sydänäänetkin pitkästä aikaa kun ei tolla dopplerilla löydy mitään.
Alkaa taas usko mennä koko raskauteen vaikka maha onkin jo kasvanu niin ettei meinaa työtakki pysyä kiinni :LOL:

Ja viis viikkoa vielä rakenneultraan.. ei millään jaksais odottaa.

j_enna & toukka 15+1
 
haaveilija90: mun ystävällä oli toi sama, ja se on jotain mahatautia.. sen koko työpaikan henkilökunta oli käyny ton taudin läpi.. sinänsä outo tauti, ku tosiaan yks kaks alkaa oksentaminen ja ripuli, sit menee pariks/muutamaks päiväks ohi, ja sit alkaa taas.. mun ystävä ihmetteli tota kans et mikä on, mut se on vattatautia ku tosiaan sen työpaikalla oli kaikki järjestänsä samassa tilassa : /

Hankinnoista: Meijän ny ei paljo mitään tarvi hankkia, ku kaikki on esikoiselta valmiina.. vaatteita (kunhan ensin saadaan sukupuolesta jotain vinkkiä ;)) ja sitte tarttee hommata tuplavaunut.. eipä juur muuta.. ja hankintojen kans en pidä kyl mitään kiirettä.. en pitäny esikoisenkaan kans, ja ihan hyvin kerkes :) ei sitä ostamista loppujen lopuks paljoa ole, ja ne kerkee hyvin tekeen mammalomalla jos on vaan liikkumiskunnossa.. :) ja vaikkei oliskaan, ni netistä pystyy tilaan kaikki :D otan siis asian kans hyyyyyvin rennosti. :p

mulla on rakenneultraan neljä viikkoo, ja aiotaan tosiaan sukupuoli tästäkin kysyä :) ei millään jaksaisi odottaa!! hirveesti haluisin sinne jo päästä.

Emilien ja pikkunen 16+4
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan kaikille uusille keskustelijoille! :)

emilienille onnea hyvistä sokerirasitusuutisista! Sitä testiä en todellakaan odota innolla...

Omaa napaa Toka neuvola takana ja taas jännitti etukäteen ihan mielettömästi! Varmaan siitä syystä aamulla oli tauon jälkeen pahoinvointia. Onneksi kaikki meni mukavasti. :)

Kuulimme ensimmäisen kerran Vintiön sydänäänet! :heart: Olimme miehen kanssa yhtä hymyä sen jälkeen. Olenkin hieman leijunut loppupäivän...;) Istukka saattaa olla aika edessä, neuvolantäti epäili, ja vaimentaa äänien kuulumisen. Eli kunnolla tuntuvia liikkeitä täytyy vielä odottaa, pienet alkuhipaisut on koettu ja innolla odotan lisää.:)

Sydänäänien kuuntelu auttoi kummasti jaksamaan, kun nuha oli painamassa päälle päivän mittaan ja repun kannosta tuli kuin tulikin ongelmia. En ole ihan varma, että uskallanko kutsua niitä harjoitussuppareiksi, mutta sinne päin. Nyt toki on pohdinnassa, että miten saisin pidettyä päivittäisen "taakkani" mahdollisimman kevyenä.

Päänsäryistä en saanut sen kummemmin vinkkejä. Olimme aiemmin tiputtaneet magnesiumin käyttöäni ja nyt neuvolantäti kehoitti minua testaamaan viikon ajan normaali annoksella, että voisiko päänsärkyni johtua siitä.

Kiitoksia nuhantorjuntavinkkejä antaneille!

Luckygirl & Vintiö 16+2
 
Emilien: helpottava tieto! :) onkohan tolla miun miehellä sit joku superhyper vastustuskyky kun ei siihen tarttunu.. ja tosiaan mulla oli tän vatsatautihässäkän päällä vielä flunssa ! Onneks flunssa on jo helpottanu... Nyt vaan ootellaan vieläkö oksu lentää.
 
Mies on ihan ääliö. Puhelin sille äsken kaikkia sukupuolen arvaustestejä (itsellä vahva tyttöfiilis), niin mies vaan tokaisi, että tässä kannata liikaa fiilistelemään ruveta, vituiks menee kuitenkin kaikki. Ei siis ne ultrauutiset parin viikon takaa paljon asiaa auttaneet, vaikka istukkanäyte olikin hyvä.. Toivottavasti huomenna saatas ultrasta hyviä uutisia, niin sais miehenkin pessimistiasenteen peitottua. Kyllä itse haluaisi jo alkaa olla onnellinen odottaja, vaikka pelottaakin, syntyykö tämä lapsi koskaan, vaikka kromosomit olivatkin terveet (tutkivatko todella myös turnerin?).

Toivottavasti huomisessa ultrassa on kaikki hyvin :/

Jenny90, LA muuttui siis 28.8.

Kilu87 ja Toukka 13+6
 
Anteeksi palstahiljaisuus, lupaan lukea tekstit ja tehdä päivitykset pian, me ollaan muutettu koko viikonloppu ja koti on edelleen kaaoksessa, samalla mentiin tosiaan naimisiinki, joten eipä oo ollu aikaa koneella käymiseen! Vauvaa en oo kerenny ajatella ollenkaan, kunhan oon nukkumaan mennessä tuntenu pari potkua ni oon tienny että kaikki on hyvin.

Eli nyt alan lukemaan!

Jenny ja Papu 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: j_enna ja Kilu87
Nippe82, joko teille lupailtiin sukupuolta? Kun jotenkin kokoajan ajattelen, että kun teille on tulossa "ne kaksoispojat"..

Minulle siis tyttöolo. Sukupuolikin olisi jo varmasti tiedossa, ellei tuo mies olisi edelleen jääräpää, että selviää vasta, kun lapsi on mahan ulkopuolella..
 
Moikka :wave:

Ma nain unta viime yona etta ma synnytin tyton. Reilun kolmen viikon kuluttua selviaa onko tosiaan nain. Kylla ma tyttoa tosiaan veikkailisin.

Tanaa toka neuvola ja kuulemma veriarvot kunnossa. Rauta-arvot saivat jopa kehuja. Olin tanaan toista kertaa myos akupunktiossa- huh miten vasynyt olo. Kohta kaadun sankyyn!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Maria 16+2
 
Kisuliina: Tervetuloa! Ymmärsinkö oikein että teillä odotellaan KOLMOSIA?! Ihanaa! Minun äitini on kolmonen ja monikkoraskauksia paljon suvussa. Varmasti työntäyteiset vuodet tiedossa kun esikoinenkin noin pieni vielä!
 
Ihan samaa Kisuliinan viestistä jäin suuauki katsomaan :O oooh! Serkkuni ovat kolmoset ja ai että oli vipinää.. :D :)

Vajaan parin tunnin päästä ultra. Voiko jännitykseen kuolla? Ainakin oksettaa ja vessassa saa juosta semmoseen tahtiin, että miten tästä tunnin matkan päähän ja ultrauspöydälle kykenee. :D No vaihtelua ummetuksen jälkeen :D Mutta siis vakavasti sanoen kyllä pelottaa. Mitä jos sydän ei enää lyökkään? Lauantaina viimeks olen sydänäänet kuullut.. Äsken kokeilin, mutta vain litinää, huminaa, ruminaa, kolinaa ja ihme pauketta. Näytöllä kyllä luki luku 138, mutta minä ainakaan mitään sykettä melun yli kuullut, eikä sykkeet noin alhaiset ole olleet vielä viikonloppunakaan.. APUA! Toivottavasti turvotus on vähentynyt, sisäelimet löytyvät kaikki ja liikettä olisi. Sokerillista mehua ja suklaapatukan varaan evääksi, sokeri kuulemma piristää sikiön liikkeelle ja nyt on otettava kaikki keinot käyttöön. Vessaan pomppimaan ennen ultraa ja mahaa painella. Iih. Voi apua.

Kilu87 ja Toukka 14+0 POKS!
 
Hei vain Sanle ja Kilu! Kiva kuulla, että kolmosista voi selvitä hengissä! En minä ihan niin mukana ole tässä raskaudessa kuin ensimmäisessä, kun ei sitä ihan varauksettoman iloinen voi olla, huoli painaa päälle. Ja juu, tuo esikoisen ikä on vielä vähän arveluttava osatekijä, kun tarttisi vielä rattaissa olla hänenkin kun koiraa ulkoilutetaan. Mutta ei auta, tämä on tilanne ja nyt sopeudutaan.

Kilulle hyviä ultraviboja :) Tulen tuossa oman äitipolin ajan jälkeen katsastamaan miten teillä meni.
 
Kilulle paljon tsemppiä ultraan :hug:

Ohhoh KOLMOSET Kisuliina !!! Wau !!! :p

ON: Täällä ei mitään ihmettä. Masu on jo sen verta "iso", että töissä tulee kohta olee hankala piilottaa työliivin alle.. Kirraa jo nyt hieman. Hetken aikaa kun pysyis vielä piilossa, kun hain vakituista paikkaa ja haastattelut ilmeisesti maaliskuun lopulla.. Hassua sinänsä, pomo sano olettavansa että haen sitä vakkaripaikkaa, mut miten mieli muuttuu kun raskaus tulee ilmi.... :stick:

Kovasti odottelen että liikkeet alkaisi tuntu, mut vielä en ainakaan ole mitään havainnu. :| 3vkoa ja 6 pv rakenneultraan !!! Millään ei maltaisi odottaa, olisi ihanaa tietää kumpi tulossa, vaikkakin poikaolo täällä edelleen on.. Rakenneultran jälkeen aletaan ostaa sitte tavaroita.

Ninzi & Nuppu 16+5
 
Kilulle tsemppiä hurjasti! Pidän peukkuja täällä kotona ennenku lähden iltavuoroon :D

Tervetuloa kaikille uusille! :) Ja vau, kolmoset, upeaa! :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Maria kiitos vinkistä! Pitääkin tällä viikolla käydä ostamassa niitä kuituja, oon ihan epätoivoinen tän ihon kanssa! Jos auttais edes vähän... Nyt on kuitenki jo puoliväli lähellä eikä mitään parannusta naaman kunnossa :( Ehkä hiukan turhamaista, sais olla vaan onnellinen että on raskaana ja kaikki luultavasti hyvin, mutta toi naaman järkyttävä kukkiminen kyllä inhottaa :D Heti kun yks finni rupee paraneen niin viereen tulee toinen...

Eilen tunsin ekaa kertaa töissä pari töytäisyä, ei ollut mitään ihan kevyitä hipaisuja enää :D

Mahataudista ja flunssasta ite olin tosi heikossa hapessa reilu viikko sitten, parina iltana ainakin mittasin reilut 39 astetta kuumetta ja kolmeen päivään ei pysynyt ruoka sisällä... se oli kyllä ihmeen raju tauti josta vielä muistona kamala yskä ja vuotava nenä! Mutta semmoista on kuulemma ollut liikkeellä.

Täällä on edelleen ihan poikaolo :heart: Saas nähdä näkyykö rakenneultrassa että kumpi siellä piileksii! Jännittää ihan hulluna.

Luckygirl mullakin vaivaa päänsärky usein varsinkin aamuisin! Voi olla että nukun jotenkin huonossa asennossa mutta epäilen! Mun isä osti mulle semmoisen "raskaustyynyn" joka on aivan loistava! Semmoinen melkeen ihmisen pituinen tyyny, jonka voi laittaa kyljellään nukkuessaan jalkojen väliin ja kädetkin saa kietoa siihen ympärille :D Kyllä nukun niinkuin tukki, tai nukkuisin jos ei pissattais koko aikaa!
Mutta se päänsärky. En osaa kyllä yhtään sanoa mikä siihen vois auttaa...

Minea ja maha-asukki 17+2
 
Päänsärky vaivaa tälläkin hetkellä. Ja eilen.. huoh :/ vois vaan mennä sänkyyn ja laittaa pään tyynyyn mutta töihin on mentävä.

Ei jaksais millään oottaa perjantaista neuvolakäyntiä. Jos kuulisin vihdoin ja viimein ne sydänäänet. Pelottaa että jos niitä ei kuulu nytkään :/

17+2
 

Yhteistyössä