||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Moi taas kaikille ja onnea uusista hyvistä ultrauutisista :) Mä en tajua muuten tota imetyshysteriaa alkuunkaan, kukin tehköön miten parhaaksi näkee, itse imetin 3 kk molempia tyttöjä, sitten ei vaan maitoa enää tullut, katsotaan miten tällä kertaa käy.

Synnyttämään toivon pääseväni ns. normisti tällä kertaa, molemmat aiemmat on käynnistämällä käynnistetty, eivät meinanneet millään lähteä syntymään ;D ois se ihana tunne, kun tällä kertaa käynnistyisi ihan luonnollisesti ja vaikka sen pari viikoa etuajassa...

Unista: mä oon nähnyt aivan psykedeelisiä unia koko raskausajan! Sitä oikein odottaa, että mitäs sitä tänä yönä tulee kateltua. Jostain syystä en kyllä juurikaan raskaus/synnytysaiheisia unia näe.

Nimistä: nyt kun siis tiedän kolmatta tyttöä odottavani, voin paljastaa, että pojasta ois tullut Jooa Jeremia, toi Jooa on ollut mulla aina ehdoton nimivalinta pojalle, mutta eipä tule käyttöä vieläkään sille ;D

Olen onnekas, ettei mulla ole kyllä niin mitään vaivoja edelleenkään, ihan reippaasti pystyn liikkumaan jne, pitäis vaan liikkua enemmän...ja syödä vähemmän!

Liikkeet: Tytsy liikkuu todella pajon ja nyt viimeisen viikon aikana on liikkeet vahvistuneet hurjasti, välillä oikein pelästyn kun kunnolla muljahtaa ja näkyy kyllä vaatteiden läpikin toisinaan kunnon potkut kun osaa katsoa. Jännää on myös, miten vauva "tuntuu" käsin koettamalla vatsan läpi jo tässä vaiheessa, tuohon vaikuttaa ilmeisesti esim. lapsiveden määrä, tyttöhän on kuitenkin aika pienikokoinen, hippasen keskikäyrän alapuolella mennään. Ja hikkakin on jo pari kertaa ollut :D

Äitiyspakkauksesta: en oikein osaa päättää otanko sen vaiko en, on aika ankea väritykseltään kuitenkin, varsinkin tyttöä ajatellen, mutta pähkäilen tässä vielä hetken aikaa aikaa :) Onko joku muuten ajatellut ottaa rahana ja tilata jonkun muun vastaavan, esim. tuolta Rokkibeibin sivuilta? Ei tietty ole niin laadukas pakkaus, mutta muuten mua houkuttaisi :)

Tikruliini, vk 22+6
 
hirveesti taas ollut menoa :) näitä on kyllä hauska käydä lueskelemassa.

(höpinää) kävi tänään vähän hassusti, herättiin klo7.00 eilisen ultran takia jäi siis tällänen "rytmi". no ei siinä, joskus 10 aikoihin minä ja poika sitten päästiin päikkäreille, poika oli heränny sitten aikasemmin ku minä, olevinaan tiedostin sen mutta silti yhtäkkiä hätkähdin että olin tunnin makoillu siellä ja poika tässä koneella sitten "surffaili".. oli saanut kaikenlaisia ohjelmia päälle, iski lievästi huono omatunto! toinen raukka täällä yksin vähän leikkiny ku äippä vetelee zetaa :ashamed:

äitiysavustus/pakkaus oon miettinyt jo alusta asti että avustuksen otan. saan sillä sitten ostettua niitä mieluisia juttuja, vaatteita kyllä on jo tarpeeks ja vieläku on tosiaan se poika tulossa niin ei tartte miettiä vaatteiden värejä enempää, samat menee mitkä oli esikoisellaki. eilen kyllä sitten prismasta ostin 1 uuden bodyn ja puolpotkarit, oli -50% ja juuri kivan väriset niin ei voinu jättää :D

nimistä no, meillä se nyt sitten vahvistu että tulee se pikku Alex, ihan varmaan kaikki sen nimen tietää lähipiirissä ku on ollut puhetta, joku täällä nyt sano että ei uskalla nimiä kertoa ennen ristiäisiä ettei tuu haukkuja.. aika tylsää jos joku tulee suoraan päin naamaa torpedoimaan teidän antamat nimet, ei meille ainakaan kukaan sanonu mitään. ja jos nyt joku sanois tästä tulevasta nimestä jotain niin sanoisin ettei omaskaan oo kovin hääppönen, onko traumoja? :D ja en kyllä joo tietty ohan jotkut nimet no vähän hassuja tai hirveitä mutta se on vaan nimi. kuhan se ei halveeraa sitä lasta mitenkään niin musta kaikki on ok. oon ainut meidän sisaruksista joka sai "vanhan mummun nimen" (Päivi) ja siitä oon saanut kuulla mutta ihan kyllä nimestäni pidän :) kaikkia kun ei voi miellyttää on varmaan se avain lausahdus näissä asioissa.

jaahas, tänään sitten poksuttiin viikolle 21 ! =)
 
Moikkelis!

Rakenneultrassa tuli käytyä eilen, kaikki ok hälyttäneestä np-seulasta huolimatta :) Vähän huolestutti, kun lääkäri syynäs sydäntä hirveen kauan, syyksi paljastui se, että hällä vielä vähän harjoituksen puutetta kun nuori oli. Osaston ylilääkäri sitten tuli katselemaan mukana, niin löytyi kaikki, mitä pitikin :) Oikein kaunis sivuttainen naamakuva saatiin matkaan, piti se heti kehystää tuohon töllön viereen!

Ristiäisiä meillä ei pidetä, vaan nimiäiset. Mies ei kuulu kirkkoon ja minäkin vain tavan vuoksi, nyt en eroa sen vuoksi että lapsella ois itellään täysi valta päättää nuorenakin, jos haluaa liittyä. Tulevat isovanhemmat kauhistelevat, mutta ilmoitin suoraan että näin tulee tapahtumaan ja ei saa suuttua. Pitävät niin kovasti kiinni perinteistä, vaikka eivät uskovaisia olekaan. Lapsi kuitenkin saa ihan samanlaisen kohtelun seurakunnalta ja koulusta, vaikkei kirkkoon kuulukaan. Lähinnä eniten askarruttaa se, ettei pientä vain kiusattaisi, kun tämä on erittäin "lapsirikasta" aluetta ja näin jäisi selkeään vähemmistöön. Naapurillakin niin monta kersaa, että ei ole pystytty laskemaan, osa jo muuttanut pois kotoakin. Noh, ei tuota ennenkään ole kovasti välitetty, meidän mustan kissankin nimi on Lucifer :D Pojan eka nimi on ollu selvä jo pari vuotta, nyt vaan kaihertaa kun uudella tutulla on samanniminen poika ja nimi muutenkin noussut selväksi muotinimeksi. Mies ilmoitti vankasti, että sukunimi on hänen, niin mulle jäi annettavaksi toinen nimi edesmenneen isäni toisen nimen mukaan. "Kummituksia" en tiedä halutaanko ollenkaan, kun ei ole niin läheisiä ihmisiä oikein kummallakaan (myönnetään olevamme erakkoluonteita kumpainenkin).

Kotieläimistä kun tuon kissan nyt mainitsin, vähän huolettaa, miten tulee reagoimaan tulokkaaseen. Ei nimittäin siedä ainakaan muita kissoja ollenkaan, ja jos lapsia on kylässä käynyt, on käyttäytynyt kuin olis avaruusoliot tullu vieraisille! Aikuisia vieraita kyllä sietää kohtalaisen hyvin, pelottaa vaan että käy raapimassa/puremassa vauvaa heti kun silmä välttää. On yritetty kouluttaa pois puremisesta, mut hankalaa on, pitää esim. raapimapuun ylätasoa niin omanaan, että heti käy kiinni jos menee silittämään. Muutoin kyllä oikein mamman poika, nytkin nukkuu sängyssä mun taitettujen jalkojen alla peiton alla :)

Hankinnoista Käväistiin hakemassa järkyttävä kassillinen pojan vaatteita miehen serkulta, eiköhän noista nyt riitä! Ei vaan kaikki ihan semmoisia, mitä ostaisin itse, mutta säästö on aina säästöä eikä niitä kauaa pidetä. Olis vielä yhdellä tutulla myytävänä enemmän oman värisiä vaatteita, jos niistä kattelis ne, mitä on aivan pakko saada. Melkoinen lista on jo Ikeaan valmiina, pinnasänkyä ja lipastoa lapselle näin alkuun. Sen verran kaukana on tuolla rajan toisella puolella lähin, että peräkärry mukaan otettava ja haettava samalla jo vuoden odotettu kirjahylly yms. Jos sitä sitten pääsiäisen jälkeen vihdoin pääsis! Lapsimessuilla meinattiin käydä jos vaan lääkäri antaa lentoluvan, sopivasti "hiihtolomalla". Akjaxin vaunut lähinnä haluan koeajaa, jos ne sitten vihdoin uskaltaisi tilata. Muuten menee vaunuvalinnat ihan uusiksi, kun ei haluaisi maltaita maksaa!

Kivuista Vielä on tätä selkäsaikkua jälellä vajaa parisen viikkoa, ei tästä varmaan työkuntoiseksi toivuta ennen synnytystä. Kävin aamusellakin pari tuntia pyörimässä asioilla, selkään ottaa tukivyöstä huolimatta, vaikka kahvilassakin tuli istuskeltua puolisen tuntia. Viime viikolla sain yhtäkkisen pakotuksen vaihtaa työhuoneessa järjestystä, seurauksena se, etten illalla päässyt sohvalta omin voimin ylös ja kun mies väkisin kiskoi, meinasin mennä jalat alta enkä pystynyt kävelemään hetkeen kuin kyyryssä vahvasti tuettuna : / Kai se täytyy uskoa, että tuolla lantion seutuvilla on jotakin pois paikaltaan, kun askeltaessa kuuluu/tuntuu muljahtelua, eikä lihaskuntotreeni auta (eikä kyllä enää oikein onnistu jumpatakaan tällä mahalla). Korjataan sitten synnytyksen jälkeen, jos on enää sitten mitä korjata.

Huh huh, melkein hengästyy tästä kirjottamisen määrästä jo!

Miumau ja poitsu 21+6 (huomenna POKS!)
 
samuelinäiti, must Alex on ihana nimi, ja mies sen tahtoiskin meille jos poika tulee, mutta kun mun pikkuveli on Aleksi ni must se ois vähän hölmöä antaa niinkin samanlainen nimi :|

Äitiyspakkaus otetaan, siitä en suostu edes äijän kanssa keskustelemaan :D

Mahan silittelyä en minäkään kestä. Anoppi tulee aina silittelemään mut jotenkin on vaan vaikee sanoo toiselle et pidetäämpäs se hajurako..
Maailman ihaninta on kun mies tulee viekkuun pussailemaan ja silittelemään mahaa ja juttelemaan vauvalle :heart:

Surusilmät, mulle ainakin sanottiin sillon heti neuvolassa että esim. Levolacia voi ottaa jos on vatsan kanssa ongelmia!


Ja vielä onnittelut Pauliinalle hääpäivän johdosta ja kaikille rakenneultrassa hyviä kuulumisia saaneille ja tervetuloa inffis86 :)

Ylihuomenna rakenneultra :heart:

j_enna&toukka 20+2
 
Eilinen viestini on näemmä kadonnut bittiavaruuteen... ei voi mitään.

Tervetuloa mukaan inffis86! :)

Anile83, miumau84 onnea ultrakuulumisista! :) Anilelle myös poikalupauksesta. :)

Nimistä Pääsimme miehen kanssa tyttäremme nimestä askeleen eteenpäin. Pikkuinen todellakin saa 3 etunimeä ja mahdollinen kutsumanimikin löytyi. Kolmas nimi tulee minun puoleltani, jos se ei töki pahasti toisen nimen kanssa, jota emme ole vielä päättäneet. Keskustelu alkoi tällä kertaa miehen aloitteesta, olin todella iloinen siitä, että hän ehdotti välillä asiaa. Toki mies heitti tälläkin kertaa vitsinä ilmaan yhtä sun toista, mutta pääasia on, että olemme edenneet. Pikkuisen nimen päätämme varsinaisesti kuitenkin vasta elokuussa, kun olemme nähneet, että sopiiko nimi kantajalleen.

Lemmikeistä Marsukaksikkomme tottunee vauvaan aika helposti. Kun marsut kuulevat ensimmäisiä kertoja vauvan ääneen, niin varmaankin säikähtävät, kuten kaikkia uusia ääniä, mutta tottuvat kyllä. Aion tuoda vauvan lähelle häkkiä ihmettelemään marsuja ja samalla utelias duomme saa katsella vauvaa. Suurempi haaste odottaa ajan myötä, kun pikkuinen tepastelee ja saattaa laittaa pienet sormet häkin puolelle. Toinen marsuistamme kun olettaa aina välillä, että sormet ovat ruokaa ja saattaa koskea hampaillaan. Odotan kyllä sitä aikaa, kun vauva on niin iso, että voin antaa hänen silittää marsuja ja opettaa marsujen hoitoa. :)

Surusilmät kyseli vatsan toiminnasta. Minullakin on ollut lieviä ummetuksen oireita, joten olen lisännyt kuituja ravintooni ja nauttinut välillä jugurtin seassa ruisleseitä ja luumusosetta, aamulla kiivin ja tuoremehua. Niiden avulla se on hoitunut. Syön kyllä sen verran hyvin kuituja, hedelmiä ja vihanneksia, juon hyvin vettä ja liikun jonkin verran (enemmänkin voisi), että suuret ongelmat toivottavasti pysyvät poissa...

Mahansilittelystä Kuulin jo ennen raskauttani kertomuksia, kuinka tuntemattomat tulevat taputtelemaan. No, eivät tule kahdesti. Minä en pidä siitä, että vieraat koskettelevat mahaani, onneksi vielä niin ei ole käynytkään. Aion kokeilla puolitutun äidin konstia: hän silitti jokaisen tungettelijan massua takasin ja kummasti ihmiset tajusivat, ettei se ollut ok. Olen myös harkinnut rintamerkin tai t-paidan teettämistä, joissa lukisi hieman humoristisesti mutta selkeästi se, etten pidä mahani koskettelusta. Mieheni saa toki kosketella niin paljon kuin haluaa ja onkin aivan ihanaa, että rakenneultran jälkeen mies on innostunut silittelemään massua harva se päivä.:)

Unista Olen nähnyt hyvin värikkäitä, outoja ja joskus hieman pelottaviakin unia. Viime yönä olin isoisäni hautajaisissa, mikä oli kiinnostavaa, sillä kyseinen herra siirtyi ajasta ikuisuuteen 7 vuotta ennen syntymääni. Heti hautajaisten perään kävin synnärillä ja siellä kysyttiin, että jätitkö vauvan hautajaisten ajaksi tänne ja minä katsoin ihmeissäni, sillä olin unessa raskaana ja osoitin mahaani ja sanoin, että miten niin, täällähän se vauva vielä on.:D

ON: odotan innolla huomista neuvolaa. Saas nähdä, että mitä hemoglobiinilukemat ovat, on väsyttänyt sen verran runsaasti. Olisihan se myös kivaa, jos saisi jo äitiyspakkauksen hakuun liittyvät paperit...:) Olen huomannut, että aina, kun tarvitsen mukaani hiemankin enemmän kannettavaa, niin selässä tuntuu. Normaalisti vahva selkäni reagoi heti illalla, kun tulen kotiin ja saan kantamukset pois. On siis ihan hyvä, ettei mies anna minun kantaa raskaita taakkoja.

Luckygirl & Vintiö 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Hahaa, vauvan liikkeet näkyy jo ulospäin :D Join äsken kahvia ja söin pullaa niin alkoi kauhee potkunyrkkeily ja maha muljus oikein kunnolla. Siinä sitten ihmeteltiin miehen ja kaverin kanssa liikkeitä.

Sain eilen muuten sen raskaustodistuksen ni nyt pääsee laittamaan kelan paperit eteenpäin ja äitiyspakkauksen tilaukseen :)

Tii ja masukki 22+2
 
Täällä näkyi myös vatsanpäälle potkut tänään. :heart: Pieni on pitänyt pari päivää ihan uskomatonta mylläystä massussa. Tuntuu että sisuskalut kääntyy ympäri.

Vatsansivustolla kipuilee taas vaihteeksi sekä alavatsalla. Tuli kävellessä, yleensä tämmöistä tulee juoksulenkin jälkeen, eli olisikohan nyt vain vaaratonta kasvukipuilua.
Virtsarakon alueella tuntuu myös painetta ja särkyä.
Hitsi kun sitä tulee vainoharhaiseksi ihan pienistä jutuista. :headwall:

SS ja pippuri 19+3
 
Helouu!

Aattelin nopeesti käydä tänne vähän kirjotteleen omat ultrakuulumiset:
Tänään oli täälläkin rakenneultra, kaikki oli niinkuin pitikin ja pikkuisella painoarvio oli 380g. Helpottunut olo tuli taasen kun sai kuulla et kaikki ok ja nähdä kun pikkuinen siellä potki ja pyöri menemään. :)Täällä vahva poikaolo muuttui tyttölupaukseksi.. :) Aikas outoo ku jotenki ajatellut et poika siellä on mutta nyt vain totuttelemaan ajatukseen että tyttö meille tulee..:heart:

Sori nyt en kerkee vastailemaan muiden juttuihin.. mut ens kerralla sitten!=)
Nyt nopeesti suihkuun ja nukkumaan ja aamulla töihin!!

Hemami ja pikkuinen 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Onnittelut ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille! :)

Luckygirl toi on muuten aika hyvä idea masun taputtelijoiden varalle! :D

En millään jaksais stressata koulusta ja edessä olevasta muutosta, mutta minkäs sille voi :D Täytyy tehdä vaan asia kerrallaan niin kyllä se siitä, eikä sais ajatella liikaa. Eilen mulle iski kauhee siivousvimma, touhusin niin paljon etten taas huomannu että mahaan rupes sattumaan, sitten oli pakko levätä kun sai siivottua. Samassa hötäkässä olin onnistunu jotenkin vinksauttamaan sääreni hassusti ja sittenpä en pystynytkään balettitunnilla tekeen juuri mitään varpaillani :D Että juu...

Vatsan toiminnasta, mulla oli aluks vatsa aika kovalla kun aloitin lisäraudan syönnin, mutta nyt ei ole ollut ongelmia kun oon muistanut juoda paljon, syödä kuituista ruokaa ja liikkua. Ripeät (tai siis mahaa kuunnellen) kävelylenkit on mulla toiminu parhaiten varmaankin! 2-3 pitempää lenkkiä teen koiran kanssa päivittäin.

En oikeen muista mitä mun piti kommentoida joten jätänpä tällä erää tähän :D Hauskaa päivää kaikille mammoille! :)

Minea ja maha-asukki 22+3
 
Rakenneultra on nyt ohi ja pikkusella on kaikki hyvin. Istukka on etuseinässä (sanotaanko se noin?) :D eli sen takia liikkeet tuntuu vielä hyvin vaimeina. Sukupuolta ku kysyttiin niin kätilö sanoi, että ei täällä hänen mielestään mitään näy. Minun vahva tyttöolo siis muuttui tyttölupaukseksi. :heart:

Tänään myöskin poksuttiin 22+0!
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Kesämasu-12 Soittoa neuvolakortissa olevaan synnärin/ äitiyspolin numeroon. Siellä sanovat mitä tehdä. Todennäköisesti ihan virtsaa lirahti eli sikiö polkaisi kunnolla virtsarakkoa. Valkovuotoa voi myös tulla lorauksina. Mutta soittoa kehiin niin saat mielenrauhan, mitä enemmän alat omia tuntemuksia miettimään ja oloasi tutkailemaan niin sitä pahemmalta sinusta alkaa tuntumaan eli alat huomaamaan vaikka mitä kolotuksia ja se yksi puhelinsoitto voi helpottaa kummasti oloa :)
 
Mesikämmenelle ja hemamille onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksista! :)

Kesämasulle tsemppiä, toivoittavasti selviää, että mistä on kyse.

Pääsiäinen on tulossa. Millaisia suunnitelmia olette tehneet? Meillä otetaan rennosti, sillä kumpikin tarvitsee unta. Mies on sopinut kaverien kesken pelipäivän meillä ja minä teen kahta koulutyötä. Muuten lomailua, emme aio lähteä tällä kertaa sukuloimaan, vaikka anoppi kyselikin, että koska ehtisimme käymään.

ON: Kävimme neuvolassa ja hämmästyin, että paino oli noussut vain +246g! Hemoglobiini oli 121. Se oli laskenut viime kerrasta, joka selittää kuulma väsymuystäni, muttei ollut niin alhainen, että rautakuuri olisi tullut. Pikkuinen oli yhteistyökykyinen ja sydänäänet kuuluivat vahvasti saman tien.:) Liikkeistä tuli ++, pikkuinen oli kieltämättä aika vauhdissa...;) Sain numeron, josta varaan ajan sokerirasituskokeeseen ja saimme myös perhevalmennuksen aikataulut. Mukavasti kaikki 3 valmennusta alkavat klo 8.15, joten mieskin saanee järjestettyä aikataulunsa niin, että pääsee mukaan.:) Ja sain haluamani todistuksen, joten ei kun äitiyspakettia hakemaan...:D

Luckygirl & Vintiö 21+4
 
Synnärille minuakin kehotettiin soittamaan jos jotain huolestuttavaa ilmestyy, osaavat vastata paremmin kuin neuvolassa (?!) Taisi olla viikkokirjeessäkin (viikolle 23), että inkontinenssiä voi alkaa esiintyä näihin aikoihin, kun rakolla on tila vähissä ja paine kova. Omalla äidillä tuli elinikänen vaiva minun takia, lantionpohjan lihaksia treenaamalla tätä riskiä pitäis pystyä vähentämään.

Käväisin neuvolassa, antoivat kaikenlaista lippusta ja lappusta mukaan täyteltäväksi, mm. tunnukset sen esitietolomakkeen täyttöön. Kohdun sf-mitta menee vähän keskimääräistä korkeempana, kyllä se siltä tuntuukin! Nytkin tuntuu, että nahka repiää ja mahaa ahdistaa kovasti :| Ei kellään ois vinkkejä olon helpottamiseen, olen rasvaillut tänään jo kahesti eikä haluais kylellään maata loppuiltaa. Rinnoissa ei tuota ongelmaa oo esiintynyt alkuraskautta lukuunottamatta kuin yöllä, ei pysty nukkumaan ilman liivejä tai muuten herää raastavaan kipuun..

Miumau ja poitsu 22+0 (POKS!)
 
oho kesämasu, aika villiltä kuulostaa mutta annukka tossa antoki kivasti hyvät ohjeet :) varmasti kuitenkin kaikki hyvin.

pääsisäisestä mennään muutamaan eripaikkaan syömään, minun vanhemmille joilla käydään harvemmin ja sitten miehen mummulle jossa pitäs joka käänteessä juosta .. :D nytkin vaan oletettiin että ollaan pitkänäperjantaina siellä tasan kello jotakin syömässä ilman että ite tiedettiin, ollaan nimittäin menossa mun vanhempien luokse justiinsa sinä päivänä. tästä aiheutui tietysti pientä närää mummus henkilölle. no sunnuntaina sitten sinne hälle. muuten onki varmaan aika rentoilua, mulla olis synttäri lahjaks saatuja leffalippuja niin ne pitäs ennen tän kuun loppua käyttää ja vähän alustavasti puhuttiin että lauantai olis se päivä kun mentäs eli samppa lähtee hoitoon muutamaks tunniks. ihan kiva kyllä päästä kaksistaan äijän kaa olemaan, tuntuu että on huomionosoitukset jäännyt vähän taka alalle viime aikoina.

mulla vasta seuraava neuvola 17.4 et sillo varmaan saa sen todistuksen ja pääsee sitä äitiysavustusta hakemaan. vai miksi sitä kutsutaan jos ei niinku sitä äitiyspakkausta vaan se rahallinen? en edes halua tietää tän hetkisiä hemoglobiini arvoja, muistan vähän vaihtelevasti syödä rautaa ja se on varmaan tippunu ihan tarpeeks.. auts! pitää varmaan nyt aloittaa tehokuuri ennen neuvolaa ettei tuu ihan hirveesti noottia :D

phöh, nyt takas netin ulkopuolisen elämään, siskon muksuja hoidossa, onneks sen ikästä ettei varsinaisesti viihdyttää tarvi :LOL: samuki hurjana menossa mukana

samuelinäiti & poika 21+1
 
Niin ja hemppahan oli mullakin tippunut, 114 ja rautakuuria ainakin seuraavaan neuvolalääkäriin asti. Vähän on siltä tuntunutkin, iltavirkusta kun on tullut illan torkku, monta leffaakin jäänyt kesken kun ei vaan pysy tajuissaan enää kymmenen tienoossa. Aamulla saattaakin sit herkästi herätä ihan liian aikaisin, ei ollenkaan kivaa kun sairaslomalla sais nukkua niin paljon kun huvittaa :D

Pääsiäisenä ei tehdä yhtikäs mitään, käydään varmaan anopilla kertaalleen syömässä samaten kun joka viikonloppu kun työvuorot passaa (ollaan vieläpä samassa kaupassa töissä). Herkkuja toki tulee syötyä kun on taas tekosyy!

Miumau ja poitsu 22+0
 
Mulla on ollut pieni tauko kirjoittelussa kun oli tietokone ongelmia viikon verran, mutta oon aina välillä päässyt lukemaan kuulumisia kuitenkin :)

Tänään oli neuvola, jossa käsiteltiin sitä voimavarakysely lappua joten mieskin oli mukana. Mulla oli lisääntynyt paino viikkoa kohden 560g pitäisikö tässä alkaa vahtimaan syömisiään vai mikä on sellanen normaali tässä vaiheessa? Viimeks oli siis katottu 14+4 viikolla ja nyt on sit 21+5. Kohdun pohjan korkeus oli 19,5 mikä taulukon mukaan oli siinä aika keskivaiheilla. Tarkottaako toi samaa kun mahan koko? Kun mun mielestä mulla on aika pieni maha vaikka oonkin kyllä' sit levinnyt jonkin verran lantiosta. Ihmettelen vaan et onko mulla muka keskikokonen maha vai kuvittelenko itse vaan pieneksi :D Neuvola täti kyllä selittikin, että jos on isompi lantio luonnostaan (niinku mulla) niin maha ei heti lähde niin paljon eteenpäin kasvamaan kun pienempi lantioisilla. Hemoglobiiini oli mulla ihme kyllä hyvä vaikka kuvittelin että voisi olla huono kun niin paljon vieläkin väsyttää ja joutuu aina ottamaan päikkäreitä.

ON: Mulle tuli vähän paha mieli kun sain kuulla mun mieheltä joka oli lauantaina baarissa mitä yks mun parhaimmista kavereista oli sanonut sille. Oon siis yrittänyt olla yhteydessä kyseiseen ystävään monet kerrat, mutta hän ei ole jaksanut tavata vedoten masennukseen. Uskon että hän masentunut onkin ja siksi olisin halunnut nähdä ja mahdollisesti auttaa häntä asian kanssa. Nyt mieheni oli sitten mennyt sanomaan tälle ystävälle että miks et oo pitänyt yhteyttä kun mä olen sille aina valittanut ettei mun kaverit enää soittele mulle. Tämä ystävä sit sanoi että hän on jotenkin "loukkaantunut" koska oli ajatellut aina että hän saisi ensimmäisenä kaveriporukastamme lapsen ja perheen. Eli hän ei luultavasti halua nähdä mua koska olen raskaana! Ymmärrän kyllä että toisten onni voi vähän kirpasta jos itsellä menee huonosti mutta kyllä ystävän puolesta pitäisi osata olla onnellinen! Pisti vaan niin vihaksi kun olen kyseistä ystävää auttanut monet kerrat ja kuunnellut hänen huoliaan ja olin niin valmis tekemään nytkin vaikka itselläkin on kestämissä omien hormoonimyrskyjen kanssa. Tämä ystävä ei sitten viitsi koskaan edes soittaa ja kysyä miten raskaus on edennyt tai muutenkaan olla yhteydessä..

Sori tuli kauheeta omanapailua tuntuu vaan että johonkin on päästävä purkamaan asiasta :D

Scarlett ja sissi 21+5
 
Kivuista ja liikunnasta oli puhetta, mulla meinaa tällä hetkellä tulla pikkuisenkin reippaammasta kävelystä hirveitä kolotuksia alavatsalle ja nivusiin :S
Pitää suunnilleen lyllertää ja vaappua eteenpäin, vaikkei isoa mahaa vielä olekkaan, ettei tunnu pahalta. :( Pitää vissiin alkaa sitä tukivyötä käyttämään, vaikka hivenen iso vielä onkin. Onkohan siitä sitten apuakaan?

Minusta Alex on myös kiva nimi, tuntuu tosiaan ettei kukaan oikein kehtaa niitä nimiä ääneen sanoa, jos vaikka hirveitä haukkuja tulee. :D
Minäkin voin meidän pojalle suunnitellun nimen paljastaa, Patrik Wiljami tullee jos meille poika siunaantuu. Tuplaveellä toinen nimi, omaa pikkuveljeäni kunnioittaen ;)

Tytölle nimi on edelleen hakusessa, ollaan naureskeltu miehen kanssa että pulassa ollaan jos likka tuolla masussa myörii. Vaan ohan tässä vielä aikaa, luojan kiitos. :LOL:

Kohta poksutaan puolivälin kunniaksi. Rakenneultrakin lähestyy, jänskättää.
 
Surusilmät kiva nimi yhdistelmä, etenki näyttää hauskalta just toi tuplaveellä kirjotettu Wiljami! oon kyl tykänny aina nimestä Patrik/Patrick mut ei mein isäntä tohon suostunu ku jo samuelin aikaan pohdittiin poikien nimiä. harmi sinänsä, on kyllä monta muutaki nimeä mihin ei suostunu. yks mun lemppari nimi yhdistelmä on Jeremias Mainio, siis mies meinas kuolla nauruun ton kuullessaan :D ehkä mulla on höpsö maku.. mutta musta näis nimi asioissa pitää olla tosi hienotunteinen, kaikilla eri maku tietenkin kuitenkin mutta en mä halua kenenkään mieltä pahottaa. et jos joku nyt miettii täällä ettei uskalla nimistä puhua niin varmasti turha luulo. tohon Alexin nimen jatkoks tulee Ville Olavi ku ei se Max mitenkään päin soinnu tohon etunimeen, kahta x:ää voi olla peräkkäin tai ei ainakaan omaan korvaan kuulosta kivalta. molemmat toiset nimet sitte on niinki tylsäl tarinal höystetty että liikkuu suvuissa nämä.

Scarlett89 mulle tuli kans tosi paha mieli ja samalla kyl suutuin vähän. tosi inhottavaa käytöstä, koin vähän samanlaista ku samuelia odotin .. mut miehen suvusta löyty se pahin ! miehen äidin puolsisko oli sitä mieltä että hänen tyttärensä olis pitäny lisääntyä ensiksi, mökötti mulle esim joulupöydässä tästä avoimesti ja keksi vaikka mitä pahaa sanottavaa, ei olla vieläkään esim. kihloissa ja asutaan tylsästi vuokralla niin johan se kaikkea kehitteli/kehittelee niistäkin. sit toho sisältyy kaikkee niin paljon muutakin joka on alkanu ennenku me ollaan ees miehen kaa synnytty (suvun sisäisiä riitoja) niin jotenki hassua että itsekin saan osani näistä.. et aika hullua miten jotkut ei osaa käyttäytyä. et voin aika suoraan sanoa että uskon tietäväni varsin hyvin miltä susta tuntuu. et ei muutaku tsemppiä, kyllä se jossain vaiheessa huomaa hölmöilleensä. mullaki se yks ystävä kyllä tajus typeryytensä ennen samun syntymää. se jotenki pelkäs etten haluu enään olla sen kanssa tekemisissä? ihmetys kyl oli suuri. jos lisääntyy kaveri porukassa ekana niin monelle se tulee jotenki niin shokkina et sit ne pelkää jotain typeriä ja ei siks ota yhteyttä vaikka kuinka yrittäis selittää et hei minä se vaan tässä. kumma tuo ihmisluonto!

niin ja toi voimavarakysely, muutettiin tähän Helsingin puolelle niin tietty sit neuvola vaihtu. oon kerran käyny tääl neuvolas tosiaan ja sain tollasen lappusen mukaan, sanottiin vaan et täytä miehes kanssa ja keskustelette näistä muttei sanottu mitään et ota se mukaan seuraaval kerral :O et kai se sit ei oo pakollista.. tai luulis et ei voida olettaa et raahaan äijän sinne? eikä se oikein nauti tollasista tilanteista, puhutaan paljon muutenki meidän suhteesta/pidetään siitä hyvää huolta, en toki epäile ettei kukaan muu täällä tekis niin :D no, ei tässä muuten.

ette varmaan koht enään saa mitään selvää näistä mun höpötyksistä, mitä enemmän viikkoja tulee niin sen sekavampaa täältä suunnasta tulee :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maygory
Moikka!

Rakenneultrakuulumisia: sama mieslääkäri oli taas ultraamassa kuin np-ultrassa ja jäi taas vähän sellainen olo, että katsoikohan se varmasti kaikki kunnolla kun käynti oli taas aika nopea.. Tällä kertaa sentään näin ruudun, mutta paljoa ei mies puhunut, sen verran kuulin että vastaa hyvin viikkoja, mutta ei mitään painoarviotakaan antanut!
Valokuvaa oli turhaa odottaa..:(
Jotenkin ärsyttävää, että tommonen lääkäri hoitaa näitä äitiysjuttuja, koska sillä ei selvästikkään ole mitään tajua äidin tunteista! (MIES!!)
No, pääasia, että kaikki oli hyvin ja saimme kumminkin varovaisen
tyttölupauksen <3
Ihan 100varmaksi ei mennyt lupaamaan, mutta ei siellä pojaltakaan näytettty, joten omat olot taisi pitää paikkansa :)
Istukkakontrolli on rv 30, joten siellä varmaan voin udella vielä uudemman kerran sukupuolta ;) Istukka on siis ilmeisesti liian alhaalla, lääkäri sanoi kumminkin, että se tod.näk sieltä nousee ja on hyvin tavallistakin näillä viikoilla vielä, mutta kontrolloidaan silti.

Täytyy taas lukea ajatuksen kanssa teidän muiden kirjoitukset niin tiedän taas mistä täällä puhutaan, nyt kun meni taas minä-itseilyksi :LOL:

Hyvää pääsiäistä!!

Kiuku ja Palleroinen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Mun mielestä myös täällä riittää ihan tarpeeksi juttua. Välillä tuntuu, että päivässä on tullut niin paljon tekstiä, että hyvä kun ehtii kaikki lukemaan! :)

Onnea kaikille ultrakuulumisia saaneille! Nyt onkin tullut useampi tyttölupas peräkkäin. :)

Nimistä Louna on ihan kaunis ja erikoinen nimi, mutta piti ihan miettiä, että onko se tytön vai pojan nimi... vai onko se semmonen jonka voi laittaa kummalle vaan? Vissiin kuitenki enempi tytön nimi?
Alex ja Patrik kans oikein passeleita nimiä. Ite vierastan ehkä tuota x-kirjainta hiukan, mutta ei se nimeä huononna. Wiljami on sitte aivan ihana nimi. :)
Jos meille tulis poika niin se saattais olla Vilho Verneri/Valtteri (Viljami ku on jo lähisuvussa), mutta tytöstä tulee varmaan tuo Sylvia, jos ei keksitä vielä mukavampaa. Sylvia-nimen pitäis sopia ihan näitten amerikkalaistenkin suuhun, kun ainakin latinoilla näyttää olevan paljon tuo nimi käytössä. Meidän poikien nimiä ei täällä oikien kukaan meinaa osata lausua, mutta ihan tarkoituksella annettiin silti suomalaiset nimet eikä niin mietitty kansainvälisiä vaihtoehtoja.

Yks kaks rupes tekeen mieli pashaa! Ongelma vaan on kun täältä ei oikein tahdo löytyä rahkaa... yritin ettiä jotain ohjeita, missä rahka on korvattu jollain muulla, mutta eipä siitä varmaa ihan oikean sorttista tuu... täytyy silti jotain kuitenkin kokeilla. Täällä pääsiäinen ei ole mitenkään erityinen vapaitten suhteen eli perjantai ja maanantai on ihmisillä normaalisti töitä. Sunnuntaina monet kaupat näyttää olevan kiinni, mutta varmaan ruokakauppoja ja jotain muitakin on silti auki.

Pari päivää sitten ostin ensimmäiset pikku mekot. :) Hulluksha siinä meinaa tulla, kun hypistelee kaikkia ihanuuksia. Ja sitku niitä saa vielä niin halvalla. Ihana vaaleanvihreä mekko, jonka ostin oli euroissa vain jotain vähän yli 5€. Mekot ei ehkä oo pikkuvauvoilla kaikista kätevimpiä, mutta täällä on sen verran lämmin (ja pitkä) kesä, että ei sitä voi kauhean paljonkaan pikkuselle pistää vaatteita.
Tänään mennään kattomaan pinnasänkyä. Täältä muuttaa yks suomalainen perhe pois ja ovat vissii antamassa pinniksen ihan ilmasi.

Mulle vois päivittää iäks 35v. kun tuli tuossa jo viime viikolla tuota ikää lisää. Itehän sitä pitää itteään koko ajan 30-vuotiaana eikä oikein meinaa enää muistaa, että siihen on tullu jo jokunen vuosi päälle. :D

Makoisaa pääsiäistä kaikille mammoille ja masukeille!
Sulo-Sylvia 22+3
 
Voimavarakyselystä, meillä oli se se tällä viikolla, ei ollut mitenkään ihmeellinen. Luulin sen aluksi olevan hirveää utelua parisuhteesta ynnä muusta, mutta mukavasti siinä vain juteltiin meidän yhteisestä taipaleesta ja muutamia kysymyksiä toki kyseltiin. Se perhetyöntekijä, joka siinä oli mukana ja kyselemässä, oli vain auttamassa ja vastailemassa omiin mieltä askarruttaviin kysymksiin. :) Saatiin mukavasti tietoa (ensimmäistä kun vielä toiveillaan), käynnistä jäi kyllä hyvä mieli.

Onko muilla probleemaa vetisen valkovuodon kanssa?
Tuntuu että sitä tulee ihan koko ajan, koko ajan saa olla tarkastelemassa mitä sinne nyt vuotaa. :ashamed: Hiukan ehkä olen hermoheikko vielä tämän asian kanssa.
Myös emättimen arkuutta on havaittavissa, varsinkin vessakäynneillä tuntuu limakalvot tosi aroilta. Eihän voi olla mitään tulehdusta?
Vai onko mulla tullut Saharan aavikko tuonne alapäähän joka kuivuu kuivumistaan..:LOL:

Vaununkatselureissuja olivat immeiset täällä sunnitelleet.
Minäkin hokasin että siellähän pitää jossain välissä itsekin pyörähtää.
Miehelle asiasta varovaisesti vihjasin eilen ja olihan hänkin innostunut.
Tuumasi myös samaan syssyyn että häntä pelottaa. Jotenkin ei kuulemma vieläkään osaa olla ihan luottavainen eikä varma että vauva tosiaan tulee.
Pelkää esim. kun huudan vain hänen nimeään, kun on jotain asiaa, että nyt meni taas lapsivedet tai että taas tulee verta. Kyllähän sitä vielä itsekin pelkää, yritän vain olla murehtimatta asiaa.

Kohta pääsee suklaamuniensyöntiin! Aurinkoista pääsiäistä kaikille! :flower:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ultrassa käyneille!

Mahan silittely mun mahaa saa silitellä :D Vain pari kertaa pahaan on koskettu "yllättäen", multa kysymättä. Toinen niistä oli hyvä kaverini ja se tilanne oli ihan ok, mutta toisella kerralla vähän hämmennyin kun silittelijä oli anopin kaveri, jonka juuri tapasin ensimmäistä kertaa :D Mut oikein mukavalta vaikutti niin ei sekään haitannu!

Ummetuksesta välillä tuppaa tulemaan ummetusta. Nyt kun vaihdoin rautavalmistetta ja olen syönyt apteekin Agiocur-rakeita on ollut taas vähemmän. Ja runsas veden juonti ja kuitupitoinen ruoka tietysti auttaa, mulla myös kahvi.

Hankinnat täällä ihan sama kuin Nippellä ei hankinnat mahtuu mun yöpöydän laatikkoon, josta oon tehny vauvatavaroiden väliaikaisen jemman :D Molenmpien rakenneultrien jälkeen oon käyny ostamassa jotain pientä vaatetta ja viime viikolla ostin h&m:ltä 40e:llä bodeja, potkareita ja yhden neuletakin, kun siellä sai 40e ostoksesta 10e alen. Mut siinäpä ne sit hankinnat onkin. :) Varmaan kesäkuussa sit ruvetaan enemmän vasta hankkimaan. Eka haluisin saada tilaa kamoille ja sitä varten pitäis päättää et tuleeko vauvalle oma huone ja jos tulee niin mikä huone tulee...

Maanantain neuvolasta sain raskaustodistuksen, eli nyt ollaan ihan virallisesti raskaana :D Haetaanko äitiysrahaa ja -avustusta samalla vai voiko niitä hakea erikseenkin?? Äitiysrahan hakemista varten pitäisi odottaa, että saan työnantajalta jonkun todistuksen.

Hyvää pääsiäistä mammoille ja masuille! Täällä lähdetään mun porukoiden luo pääsiäisen viettoon.

Vanella ja nassuli 23+1
 
Huomenta mammat! :)

Surusilmät, mulla lorahtelee usein nykyään housuun vetistä valkovuotoa, ite kans välillä säikähdän et mitä se on mutta kyllä se vaan sitä valkkaria on tähän asti ollut. Mulla se ei haise miltään eikä mitään, niin ihan ok, ei viittaa tulehdukseenkaan. :) Sullahan voi tosiaan olla kuivat limakalvotkin, mutta jos alkaa esim. kutisemaan tai se valkovuoto haisee pahalle niin kannattaa kysellä neuvolasta, saattaa olla vaikkapa hiiva.

Nimistä meidän vaihtoehtoja en halua täällä tuoda julki, en tosin siksi että tyrmäyksiä pelkäisin, vaan haluan pitää ne itselläni. :) Kiva kuitenkin kuulla muiden mietteitä, nättejä nimiä ootte pohtineet. :)

Voimavarakyselystä, mulle neuvolan täti sanoi, että seuraavaks neuvolakäynniks pitäis miehen kanssa täyttää se ja mielellään sais mies olla mukana käynnillä. Mutta eipä tuo pääse kun on töissä, ja onhan se jo ekalla neuvolakerralla siellä ollut mukana. :) Ei haittaa mua koska en koe sen läsnäoloa kauheen tarpeelliseks, toki on hyvä että tuommoinen kysely on ja neuvolassa saa sitten mahdollisuuden miettiä ja kysellä kaikesta parisuhteeseen ja voimavaroihin liittyvästä.

Liikkeistä potkut on tuntunut täällä parina iltana tosi napakasti, ihan melkeen oon säikähtänyt kun niissä alkaa olemaan voimaa :D On se vaan ihanaa, ei sitä ennen raskaaks tuloa osannut edes ajatella noita liikkeitä ja kuinka ihanaa ne on tuntea. :) Piristää kummasti päivää kun tuntee pikkuisen möyrivän masussa.

Väsymys on täällä hiukan helpottanut, toivoa sopii että hb lähtenyt nousuun. Toki pirteempi olo voi myös johtua siitä, että koulusta on tällä viikolla viikko "itsenäistä työskentelyä" eli toisinsanoen vapaata. :D Unia oon kyllä nähnyt jonkin verran, mielessä kummittelee koulutehtävät jotka täytyy saada valmiiks sekä lääkelaskun koe ens viikolla... Plus edelleen kesäkuussa tapahtuva muutto yms :D Tosin asuntoasia on hoidossa, oikeen mukava täti oli eilen linjoilla kun soittelin vuokra-asunnoista. Toivottavasti meille löytyy sopiva asunto johon mahdutaan hyvin vauvan ja koiran kanssa!

Hankinnoista kiva kuulla, ettei kaikilla muillakaan oo vielä kaikki valmiina :D Kyllähän tässä ehtii,kesällä voi olla ihan hyvää ajanvietettä sitten hankintojen tekeminen... :)

Meillä ei ole mitään suunnitelmia pääsiäiseksi, mies menee lauantaina töihin joten ollaan varmaanki kotosalla. :) Leffaan ois kiva mennä! Vapuksi lähdetään vasta kotikaupunkiin vanhempien luo kyläilemään ja hoitamaan asuntojuttuja. Muistin taas, että mullahan vaihtuu muuton myötä neuvola, mutta eipä se haittaa. Täällä mulla on kiva neuvolan täti mutta enköhän mä sen malta jättää :D

Scarlett89 todella naurettavaa ja lapsellista käytöstä kaveriltasi! Jos itse ajattelisin niinkuin kaverisi, en kyllä kehtaisi ääneen tuollaista sanoa! Mutta ehkä se masennuskin voi toki saada aikaan sitä, ettei hän oikein jaksa miettiä mitä suustaan päästä. Ei se tuohon oikeuta siltikään, varsinkaan kun olet ollut hänen tukenaan! Kurjaa kun kaverit onnistuu pahoittamaan mielen, itsellä ollu kans hiukan kitkaa kahden "parhaan" kaverin kanssa välillä. Näinkin heitä pitkästä aikaa pari viikkoa sitten ja yllätyin iloisesti, kuinka kivaa heitä olikin nähdä. Eivät olleet kamalan kiinnostuneita raskaudestani, kysyivät sentään kuinka oon voinut ja mitä rakenneultrassa sanottiin jne. Miehestäni eivät pidä, mutta sentään nykyään suostuvat häntä tervehtimään, aikaisemmin toinen kaverini ei tehnyt sitäkään. Lapsellista sanon minä. :)

Anteeksi pitkä viesti ja omanapailu! Ihanaa pääsiäistä kaikille, muistakaa herkutella hyvällä omallatunnolla ;)

Minea ja maha-asukki 22+4
 

Yhteistyössä