||Elokuun Epelit 2012||HUHTIKUUSSA<3

Minun iäksi voi päivittää 26v.

Onnea ja voimia Kisuliinalle! Hurjalta kuulostaa että elolaisten monistus jo alkanut...
Vastahan testi näytti plussaa.

Jäänyt aikaisemmin kirjoittamatta noita juttuja, joten lyhkäsesti yritän nyt kertoilla...

Nukkuminen on ollut vähän katkonaista. Yöllä tulee herättyä sen 2-3 kertaa vessaan. Unet on ihan älyttömiä! Aika paljon tullut nähtyä synnytysunia ja
järkyttäviä painajaisia.

Liikkeitä en tunne vielä kovin hyvin, vaikka toinen kyseessä. Minulla vaikuttaa tuo edessä oleva istukka, on patjana siinä. Onneksi ultrassa aina näkynyt vilkas Termiitti :heart:

Mielialassa en ole huomannut mitään muutosta. Paitsi herkkyys. Ennen en koskaan itkenyt, se on tullut uutena juttuna minulle.

Hankinnat. Viikko sitten käytiin ostamassa vaunut + turvakaukalo autoon.
Muuta ei olla vielä osteltu, paitsi minä olen ostanut joitain vaatteita.

Vaatevalinnat. Itse olin koko lapsuuteni ja nuoruuteni poikatyttö, minun päälläni ei koskaan nähty tyttömäisiä vaatteita. Vihasin niitä. Jo ihan pienenä tykkäsin pukeutua mustaan (oma voimakas tahto). Muistan tarha-ajoilta sen, kun en päässyt ryhmän mukana katsomaan Disneyn näytöstä, sillä en suostunut pukeutumaan mekkoon. Julmia tarhatätejä!
Tosiaan joitain vaatehankintoja olen jo ehtinyt tulevalla tytsylle tekemään. Ihme kyllä, pari (rokki)mekkoakin löytyy! =) Ja vaikka en tykkää vaaleanpunaisesta, niin vauvalle löytyy vaaleanpunainen + punainen Harley Davidson- body :heart:
Omia lemppareita on nuo mustat rokkibodyt! Aivan ihania.

Ristiäiset toki pidetään. Viimeksi pidettiin kahvitilaisuus seurakuntatalolla, nyt varmaan kotona.

Nimiä ollaan kovasti mietitty ja etunimi taitaa ollakin jo valmiina.
Googlasin kyseistä nimeä ja hyvältä vaikuttaa, ei tullut paljoa muita vastaan (Suomessa). Vielä kun keksisi sointuvan tokan ja kolmannen nimen perään...

Rautavalmistetta ei ainakaan vielä ole tarvinnut käyttää. Hemppa oli viime neukussa 131.

Mutta nyt koirien kanssa metsään, WUF! --->
 
Onnea Kisuliina ja pienille pojille voimia kasvamiseen!

Tervetuloa Taiteilijatar! :wave:

Nyt tuli sitten postissa aika äippäpolille. Mä tiedän jo valmiiksi, ettei ne siellä mitään voi tälle pahoinvoinnille, mutta meen käymään siellä kuitenkin. Toivon, että saisin sairaslomaa loppuajaksi, ettei tarvis koko ajan tk:ssa laukata.
 
Kisuliinalle onnea ja pienille pojille paljon voimia kasvamiseen :flower:!!

Äippäpakkaus tuli haettua postista perjantaina ja sitä sitten ihmeteltiin koko katraan voimin. Ihan tyytyväinen olen noihin vaatteisiin vaikka tyttöveikkaus onkin. Kokemus kun on sellainen että kun se yksi lempivaate löytyy niin sitähän sit pestään ja pidetään ja ne röyhelöt jää kaappiin...
Tänään oli sokerirasitus, yök! Se litku maitui ihan siltä kuin olisi missäx- pussi liotettu kirkkaaksi geeliksi. Huh! Toivottavasti nyt vastaukset ovat sitten ok, perheessä kun on insuliinidiabeetikkoa omasta takaa. Neuvolalääkäri olisi torstaina, tuskimpa mitään ihmeellistä on odotettavissa.

Mirkku76 24+3
 
Kisuliinalle onnea pojista! :heart: Ja paljon voimaa kasvamiseen! Ihan hurjaa, että täällä on jo ensimmäiset vauvat elokuisilla! Toivotaan kuitenkin että pysyisivät loput vielä masuissa. :)

Huomenna kouluun, se onki tän viikon ainut koulupäivä ja loput onki taas itsenäistä työskentelyä... Onneks tän jälkeen vielä yks jakso ennen kesäloman alkua, silloin jopa pitäis olla koulua. Mulla hajoo pää tähän "itsenäiseen" työskentelyyn :D Oon semmonen ihminen että kaipaan jokseenkin selkeetä päiväjärjestystä :D

En muista mitä piti kommentoida, joten palaan kouluhommien pariin!

Minea ja maha-asukki 24+1
 
Ohhoh, Kisuliinalle ja koko perheelle paljon onnea ja voimia pojille kasvamiseen! Hurjalta tuntuu ajatus että joku meistä on jo saanut odotuksensa päätökseen :O

Huomenna ultraan, iik jänskättää!! :) Se on vast iltapäivällä ni mä varmaan pyörin ku väkkärä kotona koko päivän.. Tänään käytiin kirppiksellä ja mukaan tarttu taas neutraaleja molemmille sopivia vaatteita.. Löysin itellenikin kesäksi mekon (johon mahakin pitäis mahtua) ja yhden paidan. Huhhuh, huomista odotellessa.

inieh ja tyyppi 21+0
 
Kisuliinalle paljon onnea ja pienille pojille enkeleitä matkaan ja tsemppiä!

Täällä ei voinnissa ihmeitä. Entiset kivut ja säryt :| Vauva liikkuu ahkerasti ja tosiaan reagoi etenkin kun veli käy itkemään. Sokerirasitus olis ens viikolla.Yöks... eka oli kunnossa, katotaan nyt miten tää toka. Pahaa pelkään... ja hirvittää tosiaan yö ennen rasitusta kun ei voi edes Rennietä popsia :x

Nyt olis kolme viikkoa lomaa ja katsotaan sit kykeneekö enää töihin.

Devil+pyöriäinen 25+1
 
Kuinka monella vauva nukkuu vanhempien makuuhuoneessa? Me mietitään kovasti ratkaisua, kun toisaalta olisi helppoa että vauva nukkuu aluksi meidän kanssa, mutta toisaalta taas vaipanvaihdot ym tekisin kuitenkin toisessa huoneessa. En uskalla sängyssä imettää (olettaen että imetän) etten vaan nukahda ja hoitopöytä ei mahdu meidän makuuhuoneeseen järkevästi. Samalla sitten taas meinasin etten häiritsisi niin miehen unta arkisin, kun kuitenkin töissä käy... Itkuhälytin meillä kuitenkin tulee olemaan....

Neuvola kuulumisia: Kaikki hyvin. Pissa puhdas, paineet hyvät, sydänäänet kuului hyvin ja hb oli 123. Sf mittakin otettiin ekaa kertaa ja se oli keskikäyrän yläpuolella, eli mitta oli 21cm. Mieskin oli mukana käynnillä ja käytiin läpi voimavarakysely. Saatiin myös KELA-paperit ja raskauden kestosta todistus. Seuraavaksi olisikin vuorossa sokerirasitus(YÖK) ja lääkärin tarkastus 3vkon kuluttua. :p

Ninzi & Tyllerö 23+4
 
Kisuliinalle Paljon onnea! Ja pojille paljon tsemppiä ja voimia kasvuun. :flower:

Onhan se hurjaa, että ensimmäiset epelit ovat jo maailmassa.

Taiteilijatar Lämpimästi tervetuloa mukaan! :)
Jos en nyt ihan omiani katsellut, niin meillä taitaapi olla sama synnäri ja peräkkäiset LA:t, ties vaikka siellä törmätään.:)

Vauvan nukkumisesta Meillä on tarkoitus sijoittaa vauva nukkumaan samaan huoneeseen aluksi ja sitten siirtää vaaveli omaan huoneeseensa. Olemme lähes varmasti löytäneet uuden kotimme (loppukauppaa ei ole vielä tehty), jolloin pikkuisen huone ja meidän makkarimme olisivat ihan lähellä toisiaan, jolloin voin hyvin ottaa pikkuisen syliin pinniksestä ja mennä vauvan huoneeseen hoitamaan imettämisen (meillä on divaani, jota ajattelin hyödyntää siinä) ja vaihtamaan vaipat. Käytäntö sitten näyttää aikanaan, että miten asiat oikeasti sujuvat.

Sokerirasitus on seuraavana vuorossa minullakin, varasin sen tänään ja se on ensi viikon keskiviikkona heti aamusta. Hieman hätkähdytti, kun ohjeissa sanottiin, että aikaa on varattava 2-5 (!) tuntia, joka minusta on hyvin pitkä aika olla syömättä. Olin käsittänyt, että se vie sen pari tuntia, joten tuo 5 lähinnä pysäytti. Siinä vaiheessa kaipaakin jo aikamoista eväsmäärää... Miten kauan sokerirasitus on teillä kestänyt?

Luckygirl & Vintiö 23+2
 
Sinful: Kuinka oot jaksellu? Ja kasvaako pikkuiset tasaiseen tahtiin? Joko ootte uskaltaneet tehdä hankintoja? Mulla vointi ihan hyvä, mutta aika kömpelö ja taipumaton olo alkaa olla... Mutta sairaslomaa aion tinkiä tänään ultrassa lisää (jäin viikolla 20) ja yritän saada olla sairaslomalla mammalomille saakka. En uskalla ottaa riskejä, koska pidemmät kävelyt alkavat sattumaan mahaan. Jännitän kovasti iltapäivän ultraa, että onko kaikki hyvin molemmilla pienokaisilla. Hankintoja ei juuri ole tehty, muuta kuin vaatteita ja vauvakirjat.

Mirkku: Voi kun meille tulisi pian myös äippäpakkaukset, on piinaavaa odotella niitä...

Nippe + tuplat 24+0
 
Heippa mammat pitkästä aikaa ja terkkuja sokerirasituksesta:wave:

Ensiks: Kisuliinalle hirmuisasti onnea pienistä pojista. Toivottavasti kaikki menee hyvin..paljon voimia alkutaipaleelle!:flower:

Lueskelemassa oon käynyt mutta ite en ole saanut aikaseks kirjotella. Olohuoneen maalien valitseminen ja uuden sisustuksen miettiminen vieny kaiken ajan:) Tosiaan täällä istutaan sokerirasituksessa..viimenen vartti menossa. Täällä meillä aikaa pitää varata 2,5 tuntia, mutta kyllä tää kahdessa tunnissa ohi on. Litkukin meni..on sitä vaan pirun paljon:) Mutta hyvin vei nälän sellanen sokerimäärä..ei pahaa oloa, mutta kahvia tekee kovasti mieli:)

Täällä joku puhui peloista. Mulla niitä tulee aina ajoittain. Vauva ei liiku masussa tarpeeks tai sit liikkuu liikaa. Yöllä heräilen useasti ja jään kuulostelemaan vauvaa ja paniikki iskee jos ei kuulu. Mutta onneksi on myös niitä hyviä hetkiä. Pelkopolille on aika maanantaina. Siellä jutellaan sitten sektiosta ja mikä on lääkäreiden mielestä paras ratkasu meille. Toivon myös että tsekkaavat tuon kohdunkaulan tilanteen..paineen tunnetta ollut aina sillon tällön.

Täällä myös mamma joka omistaa ylihuolehtivaisen miehen:) Ja siis todella ylihuolehtivan..mitään en saisi oikeastaan tehdä..ei siivousta, pitkiä kävelyjä, kyykkimisiä, kurotteluja ym. Ymmärrän kyllä miehen huolen, taustat meillä nyt mitä on, mutta kyllä välillä menee totaalisesti hermot. En viitti nyt kauheasti siitä miehelle kuitenkaan sanoa, koska jos häntä tuo huolehtiminen helpottaa niin mikäs siinä. Onhan se suurimmalti osalti hyvinkin hellyyttävää:)

Ja viikon päästä olis 4d:) Josko sitten selviäis kumpi masussa oikeen majailee..haluisin niin päästä hypistelemään jo pikkuiselle vaatteita. Täällä nimittäin rakastetaan vaalenapunaista ja vaalenasinisiä niitä ällälällö värejä..hempeät sävyt:heart:

Aamupalaa haikaileva Annubella ja Onni-Ilona jo 24+4:heart:
 
Kisuliinalle paljon onnea pikkuisista! :)

Ja onnea myös tyttö/poikalupauksia saaneille!

Täällä taas ollut uniongelmia aina iltaisin.. Vaikka kuin väsyttää niin uni ei tule millään. Turhauttavaa pyöriä sängyssä monta tuntia mutta pakko olisi yrittää edes levähtää kun joka aamu aikanen herätys töihin..:( jospa se tästä helpottaisi.

Liitoskivuista: mulla ollut nyt viimesen viikonajan outoa kipua aina välillä alamahassa/nivusissa. Monesti kun nousee ja kävelee kipu tuntuu pistävänä ja vihlovana..? Liekkö nämä sit niitä liitoskipuja..inhottavilta ne ainakin tuntuu :O

Perjantaina olis neuvola ja kela juttuja pitäis katsoa. En vieläkään osaa päättää ottaako sitä äitiyspakkausta vai ei.. Jospa sekin päätös tässä pian syntyisi.

Hankinnoista: Meillä ei vielä oo oikeen hankittu mitään.:D Rattaat on katottu valmiiksi ja muutaman vaatteen oon ostanu mut turvakaukalon,sängyn jne. Ajateltiin hankkia vasta kun isompi asunto löytyy.. Noo vielähän tässä on aikaa :p
Nyt pitää lähtä työtä jatkamaan..
Hauskaa Tiistai päivää kaikki mammat! ;)

Hemami & Pikkuinen 22+5
 
Jaahas, meidän rakenneultra taitaakin olla tämän porukan viimenen :D Vielä olis pari tuntia odoteltava..

(.) Poltin tänään proppuni lopullisesti naapurin kissaan mikä käy meidän pihalla kuseksimassa.. Omat kissat merkkailee sisälle ja tänäänkin sain kolmet kuset pestä nurkista pois.. :( Kävin sitte ostamassa Terrasta Käpälämäen kissakarkotetta ja kylvin sitä pitkin etu- ja takapihaa.. Huhhuh minkä hajuista! :x Koko piha haisee ihan jollekin valkosipulille ja muulle, varmaan naapurit ihmettelee että mitä mä sinne oon kylväny :D Mut jos ei se kissa tolla pysy poissa niin pitää kai ottaa se sit kiinni (jos saan) ja viedä löytöeläintaloon. Eihän se kissan vika ole jos omistaja on idiootti, ja ei muuten haittais mutkun meillä joka nurkka haisee kissanpissalle ja oon kylväny kissanraksuja 17 kipollista ympäriinsä, koska kissa ei pissaa sinne missä on ruokaa. --ttu mikä päivä siis ollu tähän asti :/ Saispa ees ultrassa kivoja uutisia :)

inieh ja tyyppi 21+1
 
Jospa minäkin uskaltaisin aktivoitua, ku rakenneultrassa käyty. :)
Olin vähän huolissani ku liikkeitä tuntuu niin vähän, on kuitenkin jo neljäs raskaus. Ultrasta kaikki hyvin, istukka vaan etuseinämässä vaimentamassa liikkeitä. Painoarvio 370g, koko vastasi pari päivää enemmän mitä viikot on eli nyt 20+3 <3 poikalupaus saatiin, sama fiilis on itellä ollut alusta asti ;)

Teiän juttuja on tullut seurattua. Kännykällä kirjoittaminen tänne on melko työlästä, täytyis harjoitella enemmän.:)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Surusilmät onnea!

inieh mulla menis totaalisesti hermo. Varsinki jos pihalla leikkii kohta lapset niin en todellakaan haluais että ulkovaatteet haisis kissanpissalle. Yritä vaan ottaa kiinni se kissa ja vie sinne löytöeläintaloon, ja voit mainita naapurille, että meinaat viedä sen sinne aina uudestaan jos homma jatkuu. Eikö niitä yhtään hävetä? Mun koira tapas käydä naapurin kuistilla kusella, koska sielä asu tyttökoira. Mä en tienny mitään tosta, ennen kun naapuri siitä mulle mainitsi ja mua hävetti niiiiin tajuttomasti, etten oo pitäny koko koiraa enää edes vapaana!

POKS 25+0!
 
Ai että kun väsyttää... Olen hieman kauhuissani, kun ensi viikolla pitäisi aloittaa työharjoittelu. Mun elämäntilanne on silleen ollut ihana, että olen saanut nautiskella kotona tässä kolmisen kuukautta. Nyt pitäisi sitten tsempata viisi viikkoa...

En tajua miten pysyn päivät hereillä ilman päiväunia??? Miten te teette sen?

Surusilmät Nyt sä olet tsekkauttanut ne tulehdukset, eli kyllä ne lekurit varmasti tietää jos jotain ongelmaa on :) Tuollainen paine siellä vatsassa virtsaamisen jälkeen on yleistä vti-tulehduksessa, mutta se voi varmaan myös johtua siitä että sun kohtu jotenkin painaa rakkoa. Hieman pöljältä kuulostava neuvo, mutta joka on mulla auttanut tohon tunteeseen: varmista että aina kun käyt vessassa niin virtsaat rakon kokonaan tyhjäksi. Mä joudun joskus vähän pinnistelemään jotta niin käy kun en millään malttaisi istua paikallani :D

Onkos teidän muiden masuvauvoilla alkanut ilmetä jo selkeitä päivärytmejä, että milloin liikkuvat eniten ja milloin vähiten? Meillä on selkeästi aamuvirkku-tapaus :)

uusiäippä78 ja vauva 22+3
 
onnea ultrailussa käynneille !

väsymystä joo.. oon nyt pari päivää yrittäny leikkiä ettei sitä ole, lähteny heti aamusta liikenteeseen mutta kyllä ne päikkärit on aina silti pakko ottaa poitsun kaa samaan aikaan :D tänään sitten oli neuvolassa käyntiä ja uskon että vedän nyt pohjat hemoglobiini "mittelössä" elikkä kirkuvat 90 näytti masiina :kieh: neuvolatäti mietti että miten jaksan ees liikkua, ennenku kerkes puhuu äippäpolista niin lupasin alkaa tehostetusti kiskomaan sitä rautaa.. anto mulle pari nestemmäistä esiteversioo mukaan että voin ite päättää minkälaista sitten haluan.. mulla on muutenkin aina ollut niukin naukin 120 normaalisti niin jos yli sataseen nyt sais kirittyy niin olisin erittäin tyytyväinen :D sydän äänet kuulu hyvin vaikka liikkeet onki viel vähän hiljasempia.. kela lappusetki tuli saatua niin pitää sitten seuraavaks ne hoidatuttaa, ai että mua ärsyttää se kela asiointi :( eipä auta itkut markkinoilla. nyt tohon sohvan nurkkaan hetkeks vähän quittii ja tunnin päästä siskon muksuja kaitsemaan :saint:

tänään muuten poksuu eli 23 =)
 
Ultrassa käyty, kaikki oli niin hienosti kun vaan olla voi, ihan kuulemma ku oppikirjasta! :) Siellä se tyyppi haukotteli kovasti, isänsä unenlahjat siis perii tod näk.. Ja saatiin satavarma poikalupaus :heart: Mulla oli kyllä sellanen tunnekin koko ajan, en tiiä miks :) Haikaran arvioitua laskeutumisaikaa ei muutettu joten mitat piti paikkansa.

Jenny90 Joo mä en edes tiiä minkä naapurin kissa tää on, kun yhden naapurin kissasta soitin viime kesänä jo kolme kertaa isännöitsijälle ja sanoin että tungen jätökset omistajan postilaatikkoon.. Eipä kissaa sit syksyllä vapaana näkyny. Mut nyt on levitetty se kamalan hajunen karkote tonne pihalle ja jos vielä kissa käy kusemassa ja näen sen ni ihan varmasti vien kodittomille kissoille, olis omistajalle opetus kun sieltä joutuu lunastamaan.. Ja äitin kans jo puhuttiin et eihän voi sit jättää vaunujakaan pihalle vahtimatta, jos se sinne meneekin kusemaan. Paskaa tää rivitaloasuminen, pitää kai muuttaa takas kerrostaloon.. NOT! :D
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Täälläkin rakenneultra onnellisesti takana ja kaikki pienellä hyvin :heart: Ja nyt ei oo kahteen viikkoon tullut enää vuotojakaan, joten alkaa jo hiukan uskoa siihen, että meille elokuussa pieni suodaan. Ihanaa :heart: En ole paljoa käynyt edes täällä lukemassa, kun oon niin epävarma ollut koko raskauden suhteen niiden vuotojen takia, mutta josko sitä nyt uskaltautuisi :)

Onnea muillekin ultrassa käyneille ja Kisuliinalle kolminkertaiset onnentoivotukset! Toivottavasti siellä on äidillä ja pojilla asiat niin hyvin kuin vain voivat olla tuossa tilanteessa!

Pitää selailla pinoa oikeen ajan kanssa, että pääsee taas kärryille.
Tammiska ja pienin rakas 21+4
 
Mä sain sitten tukivyön, jos siitä on hyötyä käytän sitä loppu raskauden ja mahdollisesti myös synnytyksen jälkeenkin. Omt-terapeutille pitäis varata aika lantion manipulointiin.

Hankinnoista: Tilasin vaunut, sängyn +patjan ja pussilakana setin. Vaatteita saadaan niin paljon että tuskin hirveästi itse tulee ostettua kun muutama. Kerkeehän niitä isompia vaatteita sitten hankkia myöhemminkin.

Meillä huomenna neuvola ja se voimavara kysely, samalla saadaan todistus raskauden kestosta ja pääsen laittaan KELA:lle äippälaatikon yms. hakemukset =)

Kisuliinalle onnea pikkuisista! Toivottavsti äiti ja vaavit voi hyvin.

Jenni* ja Mini 23+4
 
Meilläkin oli rakenneultra, jonka mukaan rakenteet kaikki kunnossa ja tyttölupaus saatiin. Ihan kuva haarovälistä, joka klön mukaan oli aikalailla tyhjä. Mulle hieman mysteerisen näkönen.

Mutta matkalla sairastuin sitten oksennustautiin, joka on jo toinen tän raskauden aikana. Nyt ollaan jälkimainingeissa, karmeella päänsäryillä ja lihaskivuilla. Huolestuttaa vaan, kun kamalasti supistelee tän oksentelun takia. Mutta toisaalta nestehukka sitä voi tehdäkin, joten ei muuta ku väkisin nestettä tupaan.

Kisuliinalla onnea kolmesta pienestä. :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Kisuliina hirveästi onnea kolmesta pienestä ihmeestä! :heart: Ja pojille tositosi paljon voimia kasvuun ja kehitykseen. Niin ja tietenkin myös vanhemmille. Varmasti tulee olemaan rankkaa ainakin aluksi, toivottavasti kaikki menee niin hyvin kun vain voi mennä. Tsemppiä! :)

Onnea hienoista ultrauutisista! :)

Täällä on ollut niin hirveän työntäyteinen päivä että ei meinaa silmät pysyä auki. Nukkumaan siis.

Nepo ja Pirpana 24+4
 
Aargh! Pakko avautua täällä. Oon käynyt lueskelemassa tuota heinäkuisten pinkkaa aina sillön tällön ja nyt pisti silmiin ja alkoi ottamaan sanoinkuvailemattoman paljon päähän, se että siellä nyt muutamat tyypit pui ja ilmoittaa sitä että ekat meidän ryhmän vauvoista ovat syntyneet. Mua vaan surettaa se, että siellä levitellään kauhistuneina vääriä tietoja. Mut kai se on ihan inhimillistä tälläisellä palstalla jolla kaikki näkyy kaikille. Eipä muuta, jotenkin jurppii toi, kun osa ei edes viitsi ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa sitten hysteerisenä levittämään perättömiä juttuja niiden pinossa tai sitten tahallaan ehkä hieman skandaalihakuisesti. Oli pakko käydä kommentoimassa ja ehkä tuli kärpäsestä härkänen, mut hohhoijaa..
 

Yhteistyössä