Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

Nyt on sitte Kevinin eka vauvajumppa takana. Hyvin meni, vaikka oonki just sellanen et mun mielestä on typerää lorutella ja laulella joittenkin äiti-ihmisten kans jossain hiton piirissä, mut huomasin että alun ihmettelyn ja melkein alkaneen kitinän jälkeen poika rupes tosissaan tykkäämään niin mikäs siinä. :D Onko muut jo käyneet/aiotteko käydä vauvan kanssa esim jumpissa?

Kellon siirto kyllä pisti vähän väsyneeks, poikakin herännyt tuntia "aikaisemmin" kun normaalisti. Yöt on ihme kyllä menny saman kaavan mukaan :D

Poika syö hereillä ollessaan 1-2 tunnin välein, eli aika kiinni olen. Mutta toisaalta ei haittaa koska se on niin lyhyt aika mitä se imetys loppujen lopuks on. :)

Mutta nyt lenkille!

minea ja kevin 11vkoa 2pvää
 
Syömisvälit meilläkin päivällä noin 1-2h ja yöllä eka väli saattaa olla viisikin tuntia, mut sen jälkeen taas 1-2h. Välillä oli et nukkui ekan syönnin päälle kolmekin tuntia mut nyt taas alkanu heräilee pitkin yötä. Viime yönä just mietin että kauanko tätä pitää jaksaa.. :O

Nimiäiset on meillä sunnuntaina, joten tohinaa riittää. Pitäisi lauantaina väsätä 2 juustokakkua ja muut tekeekin sit loput, ihanaa kun auttajia löytyy :) Väsäilen kummitodistukset kaikille haltiakummeille ja siivotakin pitäis jossain välissä (keskellä yötä siis) joten tuntuu että sataan paikkaan pitäis revetä yhtaikaa..

Miehiäkin täällä oli manattu ja voin vaan sanoa että I feel your pain! Täälläkin saanu välillä ärähtää niistä astioista pöydällä ja niistä likaisista vaatteista joita levitellään ympäriinsä ja sit ne tumpataan kerralla pyykkikoriin kun niistä huomauttaa ja pyykkikori on tadaa, taas täynnä! Joskus tuntuu että mulla on kaks lasta täällä..

Mut nyt on todettava että lyhyestä virsi kaunis tää lähtee vielä vessan pesuun ja sit nukkumaan koska poitsu herää ehkä tuossa 3h päästä. (Miksi mä en voi nukkua kun vauvakin nukkuu, niinpä..?)

inieh ja kullanmuru 7 vkoa 3 päivää
 
Eli näyttääpä samanlaista rytmiä vetävän muidenkin vaavit. :)
Itsellä alkaa olo helpottua, univelkaa tosiaan oli paljon, toisspäivänäkin nukuttiin pojan kanssa 3h päikkärit! Viime yönä jaksoin jo ihan hyvin nousta imettämään, ensi yö onkin kokonaan miehen harteilla, hänellä kun ei ole nyt vkl töitä. Ihana kun joskus hänkin hoitaa yösyötöt. Alunperin oli tarkoitus että saisin minäkin nukkua useammin yöt ja hän nousisi syöttämään vaan eipä ole jostain syystä toiminut tuo. Pitää patistaa miestä hiukan enemmän. :D

Oma aika Itse huomasin että kaipaan todella "omaa "aikaa". Käytännössä olen vauvan kanssa 24/7, vaikka mies onkin kotosalla ja hoitaa vauvaa iltaisin, olen silti niin läsnä ja kiinni vauvassa, kotona. Huomasin että tarvitse hengähdystauon, ihan vain vaikka kerran viikossa, että pääse tuulettumaan ja saan sitä rauhaa.
Joulun jälkeen aloittelen työt uudestaan, sunnuntaisin, 4x kuussa. Nuo sunnuntaityöt ei vaikuta mitenkään saataviin äitiyspäivärahoihin. :) Siinäpä pääsee ihmisten ilmoille!
Mieskin saa viettää isä-poika laatuaikaa kotosalla sitten. :)

Jumpat Itse en ole kyllä harkinnut, salille olisi tarkoitus lähteä taas, tänään ajattelin aloittaa. Meillä se on lätevästi tuossa alakerrassa niin ei ole pitkä matka :LOL:

Korvike Miten usein täällä muut antaa korviketta? Ja missä tilanteessa?

Pullojen/tuttien keitto Kuinkas usein muut keittelee enää? Itsellä tulee muutaman kerran viikossa keitettyä pullot ja tutit. Tulisi varmaan harvemminkin mutta jotenkin huolettaa kun käsinpesee että jää jotain jäämiä niihin astianpesuaineesta. Hysteerinen ehkä? :D

Nyt lähdetään syöttelemään pojua, sitten kauppaan ja leipomaan!
Tulee pikkuveli tänään yökylään. :)

Ss ja Poika kohta 10vk
 
minea en oo missään vauvajumpas käynny, se tuntuu musta varmaan yhtä tyhmältä kuin susta :D lasten kanssa hoilottamiseen ei tartteta kummosia ja voin kyllä mieluusti tehdä sen koti oloissa ilman että muiden korvat särkyy. sit tuntuu et se jumppa menis vaan vauva hössötykseen.. mielummin ihan yksikseni treenailen, se on sitten sitä mun omaa aikaa. mielummin kulutan sen oman ajan tohon ku joka viikonloppuiseen baari reissuun :D

korviketta toi poika nyt ainoastaan juo niin menee kerralla joku 150ml ainakin.. oon tosi huono sanomaan mitään määreitä mut toi on aika suuntaan antava. syö 1,5h-2h välein, tietty joskus voi nukkua pidemmät päikkärit niin silloin syömis väli sen mukaan.

keitin pullot ja tutit ennen käyttöön ottoa ja muutaman kerran oon sen jälkeen ne keitelly.. meil on tollasta ekoluomu mitä lie pesuaineita niin ei huoleta että niistä jää jäämiä.
 
Noniin, nyt on täällä tosi ankee tilanne. Poika on ruvennut saamaan rintaraivareita. Tätä tää on ollu jo ainaki tän viikon, siis poikaa ei saa imemään rintaa, heti kun ottaa imetysasentoon (ihan sama mikä asento) niin alkaa huuto. Rauhoittuu heti kun lopetan yrittämisen. Koko päivän tänään yritin, poika nukkui kolmen tunnin päikkärit ja sen jälkeen koitin monesti syöttää niin raivosi vaan. Nukahti sitten 45min raivoamisen jälkeen ja nukkui tunnin. Sen jälkeen yritin taas pitkin iltapäivää imettää ja aloin jo huolestua kun ei poika ime vaikka nälkä on... No sitten olin jo valmiiks pumpannu reilu 125ml, oli tarkoitus mennä tanssitreeneihin illalla ja poika ois menny mun äitille hoitoon. Oli pakko antaa pullosta se maito, kelpas heti ja parissa minuutissa imi tyhjäks ja lisääkin ois varmaan halunnut... :( Mitä ihmettä tässä tekis, koitin netistä lukea vinkkejä ja sieltä löytyikin jotain kyllä... Kellään muulla vastaavaa? Pelkään että maitoa ei jostain syystä tulekaan tarpeeks tai nyt se viimeistään loppuu... :'(

Poika nukahti äsken, mitähän sitte tapahtuu kun herää. Öisin syökin sitten tosi reippaasti, imee oikeen posket lommolla! Yleensä herännyt kerran yössä syömään mutta nyt viime yönäkin kahdesti ja imi heti niinkuin ei ois ennen ruokaa saanut. Tänään vasta tajusin tilanteen, oon tässä päivätolkulla vaan ihmetellyt kun se on ruvennut itkemään ku oon yrittäny imettää, luulin et sillä ei vaan oo nälkä...

minea ja kevin 11vkoa 3pvää
 
minea_: Täällä tapahtuu tuota iltaisin. Nyt kolmena iltana peräkkäin. Ilmeisesti iltasin maito ei tule tarpeeksi vauhdilla.. Jouduin antamaan toissa iltana korviketta ensin ja sitten tissiä perään, eilen aloitin imettämisen rintakumilla ja välistä sujautin sen pois niin imetys onnistui.. Tänään vaan vaihtelin rintaa paljon, että sain herumaan kunnolla.. Tuntuu että tyttö tottui pulloon, josta tuli maito helposti ja sitten kun töitä joutuu tehdä niin menee hermo..
Toivottavasti on ohi menevää ja imetys onnistuisi hyvin.

Rota-rokote: Onko tullut oireita? Meillä neiti sai reilu viikko sitten ja nyt on huomenna ollut ulostamatta viikon! Piereskelee paljon ja pierut haisee todella pahalle !
Ostin apteekista mallasuutetta ja äsken annoin sitä korvikkeen seassa. (Itseltäni en saa pumppaamalla maitoa irti) Korvikkeen anto pullosta hankaloittaa vielä tuota rintaraivari hommaa.. Huomenna meinaan hörpyttämällä antaa mallasta, jos saataisiin vatsa toimimaan..

Ninzi & Tyllerö 2kk 9vrk
 
Ninzi: Ummetukseen suositellaan nykyisin luumuvettä. Keitä vettä kattilassa 1 dl, laita mukiin ja lisää siihen pari kuivatettua luumua. Anna seistä yönyli jääkaapissa (säilyy 2 vrk jääkaapissa). Sopiva annos on yksilöllinen, annettiin aluksi 2 tl/vrk aamuin illoin, mutta toiset tarvitsee jopa 50 ml... Myöhemmin siirryttiin luumusoseeseen. Toinen kikka on pyöräyttää pumpulipuikolla peräaukon ympärystää...
 
Kiitos Nippe. Kuulostaa yksinkertasemmalta kun toi tökötti mallasuute... Täytynee kokeilla, ni ei tarttis ton korvikkeen kanssa "pelata".
Tota pumpulipuikkoa kokeiltiin eilen, ei tulosta. Kerran aiemmin olen saanu vauvan sillee kakkaamaan, mut nyt on ilmeisen tiukassa... :(
 
Viimeksi muokattu:
Rota Meillä tuli ekasta annoksesta myös ummetusta. Lopulta sai ähellettyä oikein paksua "puuroa" ja sitten helpotti. Kuumemittarilla voi myös kokeilla pyöritellä, voi laittaa ihan 2-3 cm peräaukkoon ja vähän aktivoida sulkijalihaksia. Näin kätilö teki myös laitoksella kun se eka kakka ei mainannut millään tulla.

Eilen oli 3kk neuvola: 6780g ja 61,5 cm. Ja kolme! rokotetta tuli kerralla, molempiin reisiin ja sitten suun kautta tuo tehoste. Yöksi laitoin supon mutta oli silti vähän levottomampaa kuin normaalisti. Nyt ainakin vaikuttaisi vielä että ei tule yhtä pahoja itkuja kuin ekasta rota-annoksesta, on ihan tyytyväinen poitsu vielä.

Rintaraivareista Onpas kurjaa Minea. Meilläkin on nyt iltaisin ollut tällä viikolla huutoa. Jotakin rintarivarin, yliväsymyksen ja nukkumista vastaan taistelun sekoitusta. Toivottavasti teillä helpottaa pian! Esikoisella oli sama juttu tässä iässä ja kesti vissiin viikon verran, toivon todella että menee poitsulla myös yhtä nopsasti ohi tai meistä kumpikaan ei käy iltaisin enää missään. Esikoinen jää todella paitsioon kun ei voi edes iltasatua lukea kun toinen huutaa vieressä, jos ei ole mies kotona.
 
Meillä veti pikku-ukko eilen yöllä ennätyksen! Nukkui melkein 7h putkeen, aivan mahtavaa :) Mieskin oli (yllätys yllätys) syöttövuorossa niin ei tarvinnu ite nousta.

Ja seuraavaksi astetta tyhmempi kysymys :LOL:
Onko sillä harsolla mikä laitetaan "näkösuojaksi/säänsuojaksi" vaunuihin mitään muuta virkaa kun tuo edellämainittu? :D Tarvitseeko sitä välttämättä pitää siinä roikkumassa, jos vaikka sattuukin olemaan kaunis poutapäivä?

Rintaraivarit Olipa hyvä saada tietää tämmöisestäkin etukäteen, löysin mahtavan artikkelin. Kuulemma yleistä 3kk iässä, eli pitääpä varautua. :) Ainakin on tietoa etukäteen jos tämmöisiä sattuu jatkossa tulemaan.
 
Surusilmät Meillä se harso nimenomaa käytössä sen takia, että tuuli pysyy poissa kopasta ja aurinkoisella kelillä se suojasi häikimiseltä. Siihen ei ainakaan sitä taida tarvita pitkään aikaan. Talvella pakkasella harso pitää lämpöisempää ilmaa kopassa sisällä, mut "hengittää" kuitenkin. Ja viimalta suojaa hyvin :)

Rintaraivareista: Meillä näköjään joka iltainen rutiini tuo raivoaminen. Luulen että seassa on myös väsymystä. Äskön jouduin huijaamaan vauvelin syömään rintaa tutin avulla. 15min meni taistellessa, kunnes äiti voitti sen erän ja suostuttiin syömään. Sitten syötiinkin molemmista tisseistä. Sujauttelin aina välissä siis tuttia ja sitten rintaa ja taas tuttia.. Tälleen kun sain rinnasta lopulta herumaan maitoa reippaammin, niin alkoi kelvata tytölle.
*huh* Toivottavasti on ohi menevää.. Ei jaksais kauaa noita iltataistoja. Kokemusta kenelläkään että kauan kestää yleensä? Ja meillä ei siis neiti nyt hieman alle 2½kk...

Ninzi & taistelussa väsynyt Tyllerö
 
Viimeksi muokattu:
syömisestä: Lopetin imetyksen kun ei maitoa tullut pojan vaatimaan tahtiin vaan huusi tunnin välein ruokaa . Joten meillä mennään korvikkeella ja vellillä. Tyyppi söi 1,5l maitoa päivässä ( 2kk iässä) niin päätettiin neuvolan tätin kanssa et annetaan velliä ja aloitetaan pikkuhiljaa soseet.Nyt saa aamulla ja illalla velliä 2dl /kerta muuten maitoa 2dl/kerta n.5kertaa päivässä. Soseita aletaan maisteleen ja totutteleen kohta puolin.

Nukkumisesta/ rytmistä: Pakko hehkuttaa että yöunille käydään 18-19 välillä 2dl vellin voimalla ja nukutaan sinne 04-05 asti sitten tankataan 2dl maitoa ja nukutaan 8 asti syödään 2dl maitoa. Päiväunille syödään 2dl velliä ja käydään unille 10-11 aikoissa, nukutaan 13-14 asti..Sit syö 2dl maitoa kun herää..15-16 välissä maitoa 2dl ja pienet tunnin torkut ja sit taas yöunille 18-19 aikois.. Tällänen rytmi meil on ollu jo 2 viikkoa.

Seksiä ollaan pari kertaa harrastettu ja onhan se alapää vielä vähän hellä alkuun mut kyllä se homma siitä sit alkaa luistaan :D

Jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki ok..

Koiran kanssa meillä ollaan vieläkin varovaisia mut vaan sen puoleen et koira paimentaa ja suojeleee mut ei mitenkään käyttäydy lasta kohtaan vihaisesti. Vieraita kohtaan käytös ei ole muuttunut, tosin meillä vieraat moikkaavat koiran jo pihalla.

jaahas kello jo niin paljon et meillä on kohta päivän vaunulenkin aika :)
 
Huomenta!
Täällä pikkuinen kuolaa kun mikäkin. Joku tiesi kertoa että voipi enteillä jo hampaiden tuloa. 3kk on ikää nyt neidillä. Hui millaista vauhtia aika menee!

Tytön lempipuuhaa on nyt jutustella Lamaze pöllön kanssa, laulaa ja loruilla vanhempiensa kanssa sekä jumppailla lattialla tai sohvalla. "mittarimato" leikki on mukavaa. Antaa vähän vastusta jalkapohjiin kun hän on selällään makaamassa niin tyttö ponkaisee itsensä eteenpäin vaakatasossa jalat suorana. ja hihkuu perään.

Nyt on sitten Thaimaan reissu varattu Tammikuulle kun tyttö on 5,5 kk. Päästään testaamaan lentelyä heti pidemmän kaavan kanssa. ja kuumuutta! Ystäväni asuu australiassa ja osasi kertoa paljon vinkkejä sekä lentomatkasta että helteestä "selviytymiseen" vauvan kanssa.

Penni ja pikkunen reilu 3 kk
 
Penni79 Meillä myös kuolanmäärä on jotain aivan valtaisaa, pojalla ikää 2,5kkk. Itsekin mietin että yleensähän tuo kuolaaminen enteilee niitä hampaita, mutta ei kai näin pienellä sentään.

Onko muiden vauvat kiukkuisia? Meidän jäppinen on ollut hetken aikaa jo varsinkin illasta jotenkin rauhaton ja kiukkuinen. Mikään ei passaa ja huutelee ja komentelee ja raivoaa. Tässäkin tuli mieleen nuo hampaat vaan eikai sentään? :confused:
 
sinne se viikonloppu taas meni, ei kyllä tehnyt vaikutusta mihinkään suuntaan ku mies oli töissä :D ihanku arki olis jatkunu erikoisen pitkään..

hampaita esikoisella tuli vasta joskus öö 6-8kk ikäsenä ekat siis niin en viel odotelle alexille niitä hetkeen :D enkä oo huomannu mitään kuolailua, ainoastaan käsiään lussuttaessa sitä joo erittyy mutta kyllä toi enemmän puklu voittonen kakara on :D

eilen tuli ekaa kertaa sellanen olo et toi alex vois lopettaa nyt kasvamisen hetkeks, tollanen pien söpö michelin mies vielä että :) ja mies eilen ennen nukahtamistaan tokas ettei tiedä haluaako enää lapsia enempää. siitä se tunne viel enemmän vahvistu. no onneks ei itelläkään mitään kaihoa raskausaikaan tjsp niin aika samaa mieltä pysty olemaan miehen kanssa :D

nukkumisrytmissä ole tapahtunut mitään. edelleen menee nukkumaan about 21-22 välisenä aikana ja ekan kerran heräilee siin 6-8 välissä. syömisen jälkeen nukahtaa usein uudestaan ja nukkuu sitten sinne 10 asti helposti. tää tosi riippuu jos esikoisel päikky päivä niin sen verran joutuu enemmän herää ku pukee ulkovaatteet mutta rattaissa kyllä jatkaa uniaan myös.

mä joskus oon testannu tota luumuvettä esikoisella niin se toimi niinkuin pitikin. se on jännä vaik lapsesta ei olis tullut yli viikkoon mitään ulos niin ne ei ees vaikuta tuskasilta!? ihan käsittämätöntä :D

penni ihanaa, voiku iteki pääsis reissuun! täällä kans varsinainen leluille höpöttelijä, mittarimato leikki kuulosti hauskalta :D pitää itseki testata mitähän toi poitsu tykkäis moisesta.

mjaaha tästä sit joutuu lähtee tonne ytimeen morjestaa miestä työmaalle ja käväseen kaupassa..
 
Kuolaamisesta ja hampaista kysyin omalta hammaslääkäriltä, meillä nimittäin kuolataan ihan hirveesti, alotettu jo 1kk:n iässä. Hammaslääkräi sano, että jotkut syntyy hammas suussa. Ja periaatteessa hammas voi tulla koska hyvänsä, on vaan keskiarvo, että n. puolen vuoden iässä. Mä itte oon saanu ekan hampaan 7kk:n iässä, mutta pojan isä on ollu 3kk. Eli ei siis mitenkään mahotonta, että on jo hampaita tulossa...

Mä sitten lopetan näkymä lisäksi viljat... Meillä huuetaan kipeetä mahaa ja piereskellään miehekkäästi.. Kunnon läjät hetkeksi helpottaa. Alkaa käymään mun psyykkeen päälle, ettei saa nukkua ja kuitenki pitäs jaksaa olla muutaki päivisin ku nukkumassa...

Keskiviikkona mennään hakemaan rotarokote. Saa nähä mitä sekin aiheuttaa..

Nyt koitan syyä ku poika nukkuu. Pitäs vissiin itekki nukkua...

Taika ja poika 1kk3vk4pv
 
Mittarimato-leikin lisäksi toinen joka neitiä naurattaa on tällainen: Ennen kun alan imettää sohvalla, laitan lamaze pöllö-lelun (n. 25 cm korkea) sohvan selkänojalle pystyyn. Kun vauva on syönyt, nostan hänet olkapäätä vasten röyhtäisemään jos on tarvetta. Sitten menee joitakin sekuntteja kunnes vauva etsii pöllön silmiinsä ja alkaa hihkua tai jutella pöllölle. - aina yhtä mukavaa puuhaa myös äidille =)
 
Hei!

Kiva kun minua on kaivattu :). Miehen kanssa tilanne jotenkin hallinnassa, mutta hankalaa tämä on. En oikein jaksa kommentoida asiaa...

Mennikkö Mulla meni usko lapsentahtiseen imetykseen, kun pikkuneiti sai siitä vatsavaivoja. Ekoina viikkoina se on varmasti hyvä idea, sitten kun vauva kasvaa ja "tilaa" maitoa lisää koko ajan, niin se ei mielestäni toimi. Otin tuossa 8 viikon paikkeilla käyttöön säännön, että yritän pitää vähintään 2 tunnin välin ruokailussa. Vatsavaivat helpottivat ja nyt tyttö ruokailee, ei vain syö pieniä välipaloja. Meillä se toimii ainakin. Luulen, että riippuu paljon lapsesta, äidistä ja maidontulosta mikä toimii.

Rintaraivarit Ne on täälläkin tuttuja. Meillä johtuu siitä, että maitoa tulee liikaa ja suihkuamalla. Kun tyttö on väsynyt, kimpaantuu kun meinaa tikahtua maitoon... olen yrittänyt kaikki keinot ja jutellut asiasta useamman kerran neuvolassa. Nyt olen hyväksynyt tilanteen ja kaiken uhalla pumppaan ennen imetystä monesti jopa yli desin maitoa tissistä pois... Ne raivarit on kyllä toooosi kuluttavia! Yöllä imetys sujuu aina kuitenkin kuin unelma (koputtaa puuta) ja luulen että raivari-aikoina lapsi saa yöllä suurimman osan tarpeistaan.

Nyt tuo kiljuu... must run...

Uusiäippä ja tytsy 11vkoa ja päivä päälle
 
Raivarit loppui meillä, taisi kestää ton viikon,huh! Saattaa toki tulla uudestaan tommonen vaihe mut onneks tältä erää loppui. :) En oikein keksinyt syytä niille vaikka koitin miettiä.

Vauvakuume on ihan järkyttävä täällä! Ihan tyhmää :D No eiköhän tässä nelisen vuotta jaksa odottaa ennen seuraavaa jos meille sellainen suodaan :) Opiskelut haluun pois alta ja vakituisen työpaikan.

Meillä on ens viikolla 3kk neuvola, jännittää miten poika reagoi rokotteisiin kun pistetään :( No eiköhän se hyvin mene :)

Mulla ei taaskaan oo oikeen mitään asiaa, nyt syömään!

minea ja kevin 11vkoa 6pvää
 
Kuolan määrä on valtaisaa täälläkin. Saas nähdä, että missä vaiheessa hampaita ilmestyy. En usko, että niitä ihan heti pukkaa, mutta minäkin olen kuullut, että se on täysin mahdollista jo nyt. Täytyykin etsiä esille oma vauvakirjani ja kurkistaa, että missä vaiheessa sain ekan hampaani, miehen kohdalla eka ilmestyi kun hän oli 7kk.

Aadakin kiukuttelee aina silloin tällöin. Mihinkään tiettyyn kellonaikaan kiukuttelu ei ole keskittynyt, mutta usein sen jälkeen Aada nukahtaa - usein minun syliini, kun se on tietyssä pisteessä ainoa, mikä kelpaa.

Jälkitarkastus on edessä tämän viikon perjantaina ja hieman jännittää. Äitini tulee vahtimaan Aadaa siksi aikaa, joten voin mennä lääkärin luokse kaikessa rauhassa.

Korviketta menee noin 240ml suunnilleen 3 kertaa päivässä. Välillä riittää 120ml, välillä menee 360ml.

Ihanaa viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Aada 2kk1vk5vrk
 
Hei kaikille! :wave:

Syömisvälit ja nukkuminen Täällä alkaa muotoutua pikkuhiljaa vuorokausirytmi seuraavanlaiseksi =):
Herätys 6-7 jolloin myös syödään
Torkutaan 8-9 ja tämän jälkeen taas syödään
Ennen ulkoilua syödään vielä vähän, jos aamusyömiset olleet niukempia. Sitten nukutaan ulkoilun yhteydessä noin 11-15.
Päiväunien jälkeen syödään ja sitten otetaan vielä pienet torkut. Ja torkkujen jälkeen syödään pikkuisen lisää.
Iltatoimet aloitetaan 18-19 ja nukkumaan käydään pitkällisen ruokailun päätteksi noin klo 20. Ja sitten nukutaan aamuun asti. =) Katsotaan nyt kauan tätä luksusta kestää. ;)

Pikku T syö noin 700 ml rintamaitoa vuorokaudessa ja 150 ml vastiketta. Määrät vähän vaihtelee riippuen maidonerityksestä. Välillä annetaan vastiketta enemmän ja välillä menee koko päivä rintamaidolla. Ollaan vastiketta annettu täydennyksenä lähinnä iltasin, jotta aamupalalle (tai mahdolliselle yösyötölle) olisi sitten rintamaitoa jäljellä.

Rota-rokote aiheutti täällä aikamoista huutoa noin 5 tuntia rokotteesta ja viikon sisään tuli toinen vastaava itkukohtaus. Selvästi otti todella pahasti vatsasta. Raukka rauhoittui vasta kun uni tuli. Mutta muutoin ei rokotteet ole täällä aiheuttaneet kummempaa. Ärtyisämpi pikkumies ollut, mutta ei onneksi muuta.

Kuolaa alkanut täälläkin erittyä. Lisäksi poika on alkanut jäytää nyrkkejään. Otin sitten äitiyspakkauksesta tulleen purulelun ja olen alkanut sillä hieroa vähän ikeniä. Vastaus tähän on ollut iso hymy. :) Eli ilmeisesti vähän kutinaa olisi ikenien suunnalla.

Tänne ei muutoin mitään erikoista. :)

Hyvää viikkoa kaikille!

Taiteilijatar ja pikku T
 
Ohhoh- syökö vauvat noin paljon maitoa kerrallaan! Sitä rintamaidon määrää kun on niin vaikea arvioida. Taitaa multa sittenkin tulla maitoa ihan mukavasti vaikka toisin olen luullut. meillä tyttö saa kyllä korviketta lisäksi päivittäin (yleensä illalla tai alkuyöstä vain) mutta n. 200 ml korviketta on riittänyt parissa erässä annettuna. Mäkin säästelen maitoa alkuyön syötölle ja iltaisin tissit onkin jo aika tyhjillään.

Penni ja pikkunen reilu 3kk
 

Yhteistyössä