~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Mä mietin ihan samaa tosta ultrasta mut googlaamalla sain selville että riippuu ilmeisesti tähtien asennosta, ultraajan iästä ja siitä millä tuulella tämä on ja siitä että paljonko äiti painaa ja ehkä vielä vaatteiden väristä :D Eli toisin sanoen en tiedä millä perusteella ultrataan erilailla. Pitää kai sitäkin huomenna kysyä lääkäriltä :D Mul on kohta miljoona kysymystä huomiselle..

Unohdin aiemmasta viestistä loppukaaneetin;

inieh ja joku tyyppi 10+0 (POKS!) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
heippahei, pitkästä aikaa!

Enpä oo taas kirjotellu, en niinku vaan jaksa, pysty ja kerkee! Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja vähän pysyy ajantasalla. Joten nyt ei tule paljon kommenttia, kun en edes ole lukenut paria viimeistä sivua :ashamed:

Ensin Onnea miljoonasti kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Mä taidan sitten olla eka, jolla ne uutiset ei oo niin kamalan hyviä... Niskaturvotus 3,8mm ja heti huomenna istukkanäytettä antamaan :'( Hyvä tietenkin, että tutkivat, mutta en osaa oikein käsitellä koko asiaa ja pelottaa jotenkin mennä sinne. Ja joo tiedän ei sinne ole pakko mennä, mutta mä haluan tietää, mitä tulevan pitää!

Tyyppi oli viikkoa isompi ja LA vaihtuikin 11.8. Outoo yht'äkkii ollaankin jo turvallisilla vesillä ja sitten ei ollakkaan.

Sekavaa... Sori omanapailu, mut mä en vaan pysty käsitellä tätä kaikkea tunnemyrskyä mun pään sisällä.
 
Siis eikö nt-ultra aina tehdäkään alateitse :O
Ei ainakaan meillä näin ollut, vaikka olin varautunut kumpaankin mahdollisuuteen. Kun ilmottauduin, minua kehoitettiin käymään vessassa, jotta rakko on varmasti tyhjä ennen ultraa. Ajattelin heti, että aha, alakautta ultrataan.

Huoneessa kätilöopiskelija sanoi heti, että housuja ei pidä ottaa kokonaan pois, kokeillaan ensin vatsan päältä, jos ei näy, niin sitten ultrataan alakautta. Meillä näkyi kaikki selvästi vatsan päältä ultrattuna, joten ei tarvinnut suunnitelmaa muuttaa. Olen ihan tyytyväinen, sillä sen kokeneen kätilön ultra alakautta olisi varmaan ollut aikamoinen kokemus!:LOL:

Varmaan asiassa on todellakin kätilökohtaisiakin eroja. Olen kyllä tyytyväinen, että meillä meni näin.:)

Kiitos, Pampulainen!:)

Kummeista emme ole vielä pahemmin puhuneet. Päätöksiä ei ole tehty, mutta minulla on mielessä pari kaveria, yksi miehen kaveri ja tuttava pariskunta, joita voisi harkita. Miehen veli yksin tai avovaimonsa kanssa varmaankin pitää valita myös, mieheni on veljensä lapsen kummi. Haluan lapsellemme paljon kummeja, jotta pikkuisella on kummien turvaverkko. Vanhempani löysivät minulle (pääosin) erinomaiset kummit, joten samaa toivon vauvallemme.

Luckygirl & Vintiö 12+2 (pitää nyt totutella uuteen lukuun...;))
 
Marsulainen: Tsemppiä, en tiedä lohduttaako, mutta meillä ainakin kätilö sanoi, että mitkään luvut ja seulat ei ole 100% varmoja. Tollasien seulojen tilanteet voi kuulemma muuttua ihan toisiksi sinne rakenneultraan mennessä. Mutta onneksi pääset jatkotutkimuksiin jo huomenna. :hug:
 
Jenny, olet hoitanut pinoa upeasti. Mun puolesta ainakin on hienoa, jos vaan jaksat päivitellä pinoja jatkossakin!

Marsulainen, voimia kovasti epävarmaan tilanteeseen. Toivottavasti kuulutte siihen suurempaan osaan, joilla niskaturvotuksesta huolimatta kaikki on hyvin.

Mulla paino on noussu noin pari kiloa, mutta se johtuu paljolti siitä, että viime vuonna ennen raskautumista onnistuin pudottamaan painoa n.8kg vähentämällä hiilihydraatteja. Raskaaksi tultua ei sit oikeen muu maistunut ku just hiilihydraatit ja kyllä huomas, että heti turpos! :D Se on kyllä ollu hyvä, että on ollu tallessa vielä niitä isomman koon vaatteita... ei ruvennu housutkaan heti puristamaan. Ostin tosin yhet mamma-housut jo ja ne on tosi ihanat päällä. :)

Mulle annettiin influenssa-rokote heti ekalla käynnillä ja kehotettiin, että miehen pitäs hakea se kans (ja mies kävi jopa ottamassa sen). Muksut oli jo saanu aikasemmin. En tiiä oliko siitä sit mitää hyötyä. Ainkakin viimeset 2 viikkoa ollaan oltu nuhassa, yskässä ja vähän kuumeessakin.

Mä oon aivan onnesta soikeena, kun me varattiin just lennot Suomeen. Kuukauden päästä tullaan kolmeksi viikkoa palelemaan sinne. Aattelin, että helpompi lentää nyt kun sit alkukesästä ison mahan kanssa... vaikka kevät-alkukesä oliskin ollut ihanaa ja kaunista aikaa Suomessa. Saa nähdä kuinka selviää yli 15h lennosta. Tai onhan siinä onneks yks välilasku, mut yli 10h lentoa putkeen kuitenkin. Muksuille pitää keksiä varmuuden vuoksi kauheesti tekemistä ja toivoa, että nukkuvat ison osan lennosta.

Onko muilla muuten jo liitoskipuja? Mulla oikea nivunen kipeytyy tosi kamalaksi, jos esim. käyn pienellä kävelyllä lasten kanssa ja työnnän rattaita. Loppupäivästä hyvä kun kestää astua sillä jalalla. Häpyliitos mulla kipeyty jo pari viikkoa sitten, kun se aikoinaan revähti ekassa synnytyksessä. Vaikeuttaa siis nukkumista kyljellään. Kyllä näitä vaivoja raskaana sit riittääkin!

Ihanaa viikkoa kaikille!
Sulo-Sylvia 13+1 (muistaakseni)
 
Marsulainen :hug: ja paljon tsemppiä! :heart:
Varmaan hirveää saada tuollaisia uutisia. Onneksi pääset jatkotutkimuksiin näin nopeasti, ja toivotaan että sieltä saat sinäkin niitä hyviä uutisia! Voimia ja tsemppiä sitten tulosten odotteluun! :heart:
 
Voimia ja paljon tsemppia huomiseen Marsulainen taaltakin suunnalta. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Taalla aloitettiin eilen penisiliinikuuri :snotty: mun kamala flunssa aityi korvatulehdukseksi ja pakko oli aloittaa hevoskuuri kun ei tunnu tauti nujertuvan millaan. Olo onkin jo eilisesta parantunut huomattavasti. Luulen ja toivon etta flunssat on mun kohdalla nyt tassa, enka ajatellut hakea rokotusta.

Olin tanaan aamulla ekaa kertaa neuvolassa. Tayteltiin papereita ja ottivat aimo annoksen verta. Perasta sitten kuuluu.

Parisuhteesta sen verran, etta meilla esikoisen tulo on rauhoittanut elamaa tosi paljon. Mua ei haittaa miehen menot ja harrastukset (mita nyt eilen kavi arsyttamaan kun jain kipeena yksinhuoltajaksi koko iltapaivaksi), voisi mun puolesta menna enemmankin. Ma kaipaan omaa aikaa valilla: ihana vain katsella omia ohjelmia telkkarista, lukea lehtia tai surffailla netissa ja olla omissa oloissaan. Kylla sita sita tulee nahtya toista ihan tarpeeksi. Musta kommunikaatio on tarkein asia suhteessa ja miehet eivat ole mitaan ajatustenlukijoita. Ma tein itselleni sellaisen lupauksen (josta olen aika hyvin nyt pitanyt kiinni), etta jos mua jokin asia arsyttaa niin otan sen heti esille ja selvitetaan se saman tien. En halua jattaa asioita roikkumaan, ne aiheuttavat vain turhia negatiivisia tuntemuksia ja janitetta suhteessa. Tarkeeta on olla rakentava ja rehellinen mutta muistaa kunnioittaa toista. Me oltiin syomassa parin tuttavapariskunnan kanssa uudenvuoden tienoilla. Juteltiin suhteista jne. ja joku keksi kaikkia listaamaan puolisonsa 5 parasta ja huonointa puolta. Noita voisi jokainen miettia ja kayda lapi puolisonsa kanssa.

Mulla on ihan hirveasti mielitekoja, nyt himottaisi kauralastut, joita paatin leipoa huomenna kun tanaan en enaa jaksa. Myos mahdollisimman mausteinen ruoka maistuu ja kylma kaakao. (Ma en ikina juo maitoa!!!) Pari paivaa sitten oli pakko hakea pizzaa.

Jennylle multakin iso-kiitos ja :hug: pinon paivityksesta!


Hyvaa viikkoa kaikille! :wave:

Maria 12+2
 
Voi ei, Marsulaiselle kovasti voimia ja tsemppiä!:hug: Toivotaan, että pikkuisella on kaikki hyvin <3 Meille sanottiin, että 2,9mm on normaalin raja, eli eihän teillä kovin paljon yli näyttäisi olevan. Olen kuullut, että jopa 9mm turvotuksella syntynyt täysin terve lapsi :) saitko verikokeen tuloksia tietää vielä?

Minunkin puolestani Jennylle iso kiitos pinon päivittämisestä :)

Mieliteot aika hiilaripitoiset ruuat edelleen maistuu, mielestäni ei mitään kummempia mielitekoja oo ollut. Tosin eilen rupes vähän hymyillyttämään kaupan kassalla yhden pikku perunapussin ja seitsemän suklaavanukkaan ostoksia maksaessani :D

On tää raskaana oleminen kyllä niin ihanaa :heart: Ihan päivittäin on mielessä, että kyllä saa olla onnellinen kun on tämmöisessä tilanteessa ja muutenkin elämässä kaikki niin hyvin! Ihan kuin masukin ois pikkasen alkanu kasvamaan, eilen huomasin kun laitoin hupparia päälle, että hiukan kiristää jo edestä, vaikka en ollut syönyt moneen tuntiin eli ei ollut turvotusta päällä. Oon myöskin viikon verran arvuutellut, että mahtaakohan vauveli jo ilmoitella itsestään. Pieniä elohiirituntemuksia tms. on ollut. Mut ne saatta ihan hyvin oman arvion mukaan olla myös esim. oman sykkeen tuntuminen erilaiselta kohdun kasvaessa. Aika harvinaista varmaan, että ensimmäisessä raskaudessa tuntuis liikkeet näin aikaisin?

Vanella ja pikkuinen 13+6 :heart:
 
Ultrassa käyty aamulla, kiinni jäätiin täälläkin :( nt 3,2mm, riskiluku 1:20. Ei nyt oikein tiedä mitä pitäis ajatella, jotenkin päivä menny muutenkin pepulleen (mm. ultran tuplabookkaus, päästiin 45 min myöhässä vaikka aamun ensimmäinen aika). Turvotusta oli kylläkin vaan niskapoimussa, ja vähän helpottaa ajatus ettei tuon enempää. Lähete on jatkotutkimuksiin, parin viikon sisällä pitäis heidän ottaa yhteyttä..

Ei nyt oikein aivot toimi, kirjottele joskus toiste vähän pitempään, vielä pitäisi jaksaa lääkärineuvolaan ja töihin (ehkä, jos en saa selästä saikkua) raahautua..
Marsulaiselle onnea ja jaksamista samanlaiseen tilanteeseen!

Miumau 12+5
 
Tulin vaan poksumaan ja luen sitten päikkäreitten jälkeen jutut ja kirjoittelen itsekin kuulumisia! :)

Marsulainen paljon tsemppiä istukkanäytteeseen, pidetään peukut pystyssä että siellä on kaikki kunnossa! :hug:

Ja tietysti Jennylle kiitokset täältäkin!

rooroo ja peukaloinen 10+0 POKS!
 
Maygory ihan uskomatonta! Empä minäkään olis menny kyllä siivoomaan:D Mun anoppi veti kyllä pohjat sen pojan paapomisessa ku edellisen synnytyksen jälkeen en halunnu harrastaa seksiä ja ajattelin että anoppi ymmärtäisi naisena, mutta se tokas siihen vaan että "Kyllä naisen kuuluu antaa miehelle, saat syyttää itteäs, jos mies pettää, jos et huolehdi sen tarpeista". Jäin vaan möllöttää suu auki:D

Pampulainen ei se ole mikään pakko, mutta kun odotusta on melkein se 10 kk, niin aina uusi kuukaus on tavallaan uus etappi, lähempänä synnytystä, niin onhan se kiva:)

Marsulainen voi harmi, että joudut huolehtimaan nyt tommosesta asiasta:( Toivottavasti kaikki on kuitenki hyvin!

Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille <3 Erityisesti luckygirlille!

Sulo-Sylvia mietin itse jos saisin rahaa kerättyä ja pääsisin käymään Arkansasissa kavereiden luona ennen vauvan syntymää. Onko ihan hirveetä lentää esim 25-30 viikoilla?

Täällä poksutaan!
Jenny ja Papu 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: pampulainen87
Heippa pitkästä aikaa! Pientä taukoa pidellyt kun vieläkin hiukan flunssaa ja muita juttuja ollut mielessä.

Paljon on taas tullut tekstiä :)

Marsulainen ja miumau84 :hug: ja kovasti tsemppiä!

Paino on täällä nousut jo noin 6kg. Aikas reippaasti tullut lisää :D

Influenssarokotteen kävin ottamassa, en sitä ikinä kyllä ole sairastanut mutta koskaan ei voi tietää.

Täällä mielitekoina on edelleen salmiakki jota on koko ajan oltava kotona, riittää että saa edes sen yhden päivässä. Esikoiselle ei vielä ole kerrottu, jospa kohta uskaltautuisi kertomaan.
Eipä tällä kertaa kummempia, nyt täytyy yrittää käydä useammin lukemassa ja kommentoimassa ettei tarvitse montaa sivua käydä läpi ja unohtaa puolet niistä mihin piti kommentoida. :)

Shadowy ja Pieni 13+2
 

Yhteistyössä