Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Me kerrotaan vasta ns. varmoilla viikoilla, niinkuin esikostakin. Oon kyllä äidilläni töissä että jos alan kauheasti oksennella niin pakko kertoa ennen. :D
Mulla on jättisolukasvain jonka takia pitäs 5v hypätä puolenvuoden välein röntgenissä ja ortopedilla tampereella mutta nepä jää nyt sit vuodeksi käymättä.
Mä mielelläni liittyisin heti faceryhmään, tää tuntuu vähän köpölle täällä kirjotella, ihan niinku reilu 2v sitten. :/
 
Mä oon käynyt perhevalmennuksessa! Ihan hyvää tietoa sieltä sai ja tuli jotain ihan hyvää keskusteluakin, mutta se oli vähän mälsää että kaikki siellä vaan nökötti erillään muista kun siinä kai oli vähän sekin idea että näkis vähän toisia esikoista odottavia. #oulu #puhutaanvaintutuille
 
Tein tossa kaks clearbluen digi testiä ja ne kummatkin näytti raskaana 3+, eli noiden testien mukaan se hedelmöittyminen ois tapahtunu yli kolme viikkoa sitten, mutta oon omien laskujen mukaan 5+1 ja netti laskureiden ja omien laskujen mukaan ovis ois tapahtunu tasan kolme viikkoa sitten... mutta onko mahollista, että kun lopetin pillerit niin ovis oiski ollut aikasemmin tai muuten vaan aikasemmin..? :cautious: En tiedä saiko tosta kukaan juonen päästä kiinni.
 
Hölmöä tälläsen miettiminen, pitäis vaan olla ilonen että tosiaan ollaan raskaana :LOL:
Nuo digithän laskee ovulaatiosta sen monta viikkoa, elikkä jos näyttää 3+ niin se meinaa juurikin että olet RV5 koska viikot aletaan laskemaan viimeisistä kuukautisista vaikka ovis onkin n.2vko kuukautisten jälkeen. eli ne "tyhjät" 2vko lasketaan mukaan . Olipas taas vaikeesti selitetty

Mutta ainahan nuo sitten tarkentuu vasta ultrassa, milloin on ovis ollut jne. Ei ne laskurit kaikkea kerro.
 
Oviksen arvioidaan 28 päivän kierrossa olevan viikolla 2+0 ja jos oot nyt viikolla 5+1 niin siitähän on jo yli kolme viikkoa :) On sulla ovis saattanut olla tuota aikaisemminkin, jos edelliset "menkat" on vielä olleet pillereiden tyhjennysvuotoa, mutta kannattaa ultraan asti mennä näillä laskuilla kun kerran clearblue on samaa mieltä. Muistaakseni laskettua aikaa ei ees yleensä vaihdeta jos se heittää alle viikolla, kun niin harva lapsi muutenkaan syntyy laskettuna päivänä.
 
Tyhmää.. Ei oo tullut ilmoituksia tästä ketjusta ollenkaan:( tervetuloa uudet, otan osaa elsa <3
Täällä juuri käytiin risteilyllä ja raskautumisesta joutui kanssa matkustajille kertomaan:) oli kyllä ihanaa kun ei ollut aamuisin pahaa oloa:D
Raskausoireista, onko teillä pahaa turvotusta? Menossa 5+3 ja maha on järkyttävän turvonnut:confused: tällaista pötsiä saa piilotettua kohta millään kun ajatuksissa on vasta np-ultran jälkeen lähisukulaisille kertoa.
Ensi viikolla eka neuvola ja varhaisultra, sydämensykkeen näkymistä ootellaan kovasti:love: niin ja tuli tuossa vklopun aikana tajuttua et hemmetti, kaksos"riski" miehen puolelta löytyy:rolleyes:
 
Itse ajattelin, että mun on aivan pakko nyt varata aika yksityiselle varhaisultraan! Paljon sulla maksaa se käynti vohveli3 :)? Itse en oikeen oo varma paljonko mulle tulee maksamaan, jos heidän nettisivuillaan lukee hinnastossa näin; Alkuraskauden ultraääni (sis. Uä-maksun) 55 €, eli onko se siis ainoastaan tuo 55? Samaa täältäkin löytyy, kaksi siskoani ovat kaksoset, oisi kyllä ihana saada kaksoset :love: täällä mennää 5+1 ja torstaina on eka neuvola.
 
Itse ajattelin, että mun on aivan pakko nyt varata aika yksityiselle varhaisultraan! Paljon sulla maksaa se käynti vohveli3 :)? Itse en oikeen oo varma paljonko mulle tulee maksamaan, jos heidän nettisivuillaan lukee hinnastossa näin; Alkuraskauden ultraääni (sis. Uä-maksun) 55 €, eli onko se siis ainoastaan tuo 55? Samaa täältäkin löytyy, kaksi siskoani ovat kaksoset, oisi kyllä ihana saada kaksoset :love: täällä mennää 5+1 ja torstaina on eka neuvola.
Ei mitään hajua kun ei selvää "varhaisraskauden ultraääni __€" tekstiä nettisivuilla ollut:LOL: mutta kyllä se varmaan 150€ tienoilla miinus kela-korvaus
 
Mä kävin varhaisultrassa esikon aikaan ja se oli n. 120e josta jäi n. 108e maksettavaa itselle. Olin lähdössä viikoksi Saariselälle ja oli vaan pakko saada tietää että onko toukka hengissä. Rv 8+0 oli sillon ja täydellinen 1,45cm pitkä papu näkyi vahvan sykkeen kera. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: vohveli3
Mulla on se ultra-aika semmoselle oululaiselle kätilölle kun Kaarina vehkaperä. Onko jollakin kokemusta siitä? kuulemma hyvä :) @orgona vissiin ainakin on oulusta?
Mä en yhtään muista kuka mulla ultras silloin eikä ollut neuvolakortissakaan nimeä! Sen muistan että nt-ultrassa se vaikutti aluksi jotenkin tosi etäiseltä mutta sitten kun näin kun pikkuinen siellä sätkytteli ja purskahdin itkuun ilosta, niin ultraajakin muuttui sydämellisemmäksi :) Rakenneultran teki joku opiskelija, noin nelikymppinen mukavan oloinen nainen, ja kätilö sitten vielä tarkisti. Sain olla ihailemassa pikkuista melkein tupla-ajan!
 
Viimeksi muokattu:
Vohveli3, täällä varsinkin iltaisin vatsa on kyllä todella turvonnut ja saa oikeasti miettiä mitä laittaa päälle jos ei halua vielä paljastaa raskautta :) Turvotus kyllä aamuksi aina vähän helpottaa.
Muista oireista: etova olo ei tule enää vain aaltomaisesti joitakin kertoja päivässä, vaan huono olo on kyllä ihan koko ajan. Mulla kuitenkin sen verran lievää että jonkin verran pystyy syömisellä sitä helpottamaan, enkä ole edes joutunut oksentamaan. Myös ulkoilmassa olo tuntuu siedettävämmältä. Tsemppiä kovasti jos jollain on kovempaa pahoinvointia, tuntuu tässäkin olevan ihan riittävästi tämän järkyttävän väsymyksen lisäksi!
Ensi viikon torstaina olisi varhais-ua, jännää :)
 
tuohon kertomiseen muille. Meillä tietää minun ja miehen vanhemmat sekä siskoni ja pari ystävääni. Piti pitää salassa varmoille viikoille ,mutta tässä on ollut niin paljon kaikenlaista ei niin mukavaa niin oli luonnollisempaa kertoa asiasta.
Meinasi myös käydä pieni kämminpoikanen. Tyttäreni ja minun puhelimet on jotenkin linkitetty väärin toisiinsa, eli kaikki mitä hän tai minä lataamme appstoresta tulee näkyviin toiselle. Latasin sitten vau.fi odotus sovelluksen ja tyttärenihän sitten alkoi ihmettele että mikä se on.
En niin pitkälle ehtinyt ajatella että tosissaan menee myös hänen puhelimeen. No onneksi saatiin miehen kanssa pelastettua tilanne mutta eiköhän muut lapset ala pikku hiljaa muutenkin huomaa. Olen ollut aika omituinen viime aikoina heidän mielestään :whistle:
 
Mä en oo kertonut kenellekään muulle kuin miehelle ja parhaalle ystävälle, joka on vielä ammatiltaan kätilö niin voin kysellä kaikkea mieltä askarruttavaa :) Mieli on tehnyt kyllä kertoa kaikille mutta koitan malttaa nyt ekaan ultraan asti. Onneks oon yrittäny tupakoinnin lopettamista jo pidempään niin kukaan ei ihmettele kun en enää polta. Onko kenelläkään muulla ollut tätä rumaa tapaa ennen raskautta? Tosi helppoa oli lopettaa heti positiivisen testin jälkeen koska tupakalle menolle ei oo enää mitään tekosyytä!
 
Meidänkin läheisimmät ystävät tietää ja vanhemmat. Muut saavat kuulla sitten myöhemmin:) joulu kyllä toisaalta "pakottaa" kertomaan sisaruksille että saadaan vielä osa suvusta pidettyä pimennossa:LOL:
Pieni pömppö tuntuu olevan jo aamusta ja iltaa kohden täällä pahempi.
Onko Elsa se sovellus minkälainen? heräsi kiinnostus:) heh, teillä oli kyllä täpärällä:D
 
Mä en oo kertonut kenellekään muulle kuin miehelle ja parhaalle ystävälle, joka on vielä ammatiltaan kätilö niin voin kysellä kaikkea mieltä askarruttavaa :) Mieli on tehnyt kyllä kertoa kaikille mutta koitan malttaa nyt ekaan ultraan asti. Onneks oon yrittäny tupakoinnin lopettamista jo pidempään niin kukaan ei ihmettele kun en enää polta. Onko kenelläkään muulla ollut tätä rumaa tapaa ennen raskautta? Tosi helppoa oli lopettaa heti positiivisen testin jälkeen koska tupakalle menolle ei oo enää mitään tekosyytä!
Mulla oli poikien aikoina tämä paha tapa ja jälkimmäisen jälkeen olin 4v polttamatta kunnes viihteellä ollessa tuli satunnaisesti poltettua. Hienoa et oot pystyny lopettaa(y) kaikki ei siihen pysty vaikka erittäin hyvä syy siihen onkin
 
Vohveli3 siellä näkyy mitä tapahtuu mahassa milläkin viikolla jne.. Sinne syötetään laskettuaikasi ja se automaattisesti tuo aina sen viikon tiedot esille. Oli siellä kaikkea muutakin ,mutta en oo sen tarkemmin ehtinyt tutustumaan :) se on vau.fi odotus sillä pitäisi löytyy sovellus.
 
Vohveli3 siellä näkyy mitä tapahtuu mahassa milläkin viikolla jne.. Sinne syötetään laskettuaikasi ja se automaattisesti tuo aina sen viikon tiedot esille. Oli siellä kaikkea muutakin ,mutta en oo sen tarkemmin ehtinyt tutustumaan :) se on vau.fi odotus sillä pitäisi löytyy sovellus.
Saakohan sitä laskettua aikaa muutettua jos se vaihtuu ultrassa? Täytyypä ottaa tuosta sovelluksesta selvää:)
 
Onko teille tullut mitään mielitekoja? Mulla on ollut jokaisessa odotuksessa suolasen himo heti alustalähtien. Voisin kaataa suolaa suoraan purkista suuhuni. Makealla/ raikkaalla esim.mandariinit tms.. taas saan lievitettyä huonoaoloa.
 
Hei kaikille, täällä ilmoittautuu varovasti mukaan yksi onnellinen plussaaja!

Positiivinen testi tehty aamulla, menkat 6 päivää myöhässä ja selkeä plussa kahteen testiin:)

Ikää on 31 vuotta ja toinen lapsi olis tulossa. Esikoinen on 2 vuotta.
 

Yhteistyössä