Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Mulla juilii menkkakipu-tyyliin myös aina välillä. Repäisykipuja on tullut myös jo?! Edellisestä raskaudesta on aikaa lähes 9 vuotta niin eihän sitä muista mitä vaivaa oli milloinkin. Etovaa oloa oli maanantaina mutta kun jätin sokerin taas vaihteeksi tauolle, on olo pysynyt hyvänä.
Haluttaisi kertoa raskaudesta jo, ja varsinkin miehen perheelle kun tämä tulee olemaan ensimmäinen ja todennäköisesti ainoa lapsenlapsi heille.. mutta maltetaan vielä, ainakin ultraan asti.
Sininenlintu 4+4
 
Heippa, mä voisin kanssa tuolta nuorista kuumeilijoista siirtyä tänne puolelle. Oon siis 20 vuotias naisenalku, mies 21 vuotta. Täällä plussa tuli viime perjantaina niin selvänä kuin voi, tänään käytiin sitten varhaisultrassa ja viikkoja on 6+4 ja laskettua aika on 7.8.2016. Jännittää kyllä todella paljon, tää on mun ja miehen ensimmäinen lapsi. Tähän mennessä pari viikkoo oon kärsiny tosi pahasta pahoinvoinnista toivon että helpottais ekan kolmanneksen jälkeen!

Muokkaan vielä: Nettte, 20, la 7.8.2016, esikoinen, K-HKS
 
Miksi olo on haikea ja surullinen? Eikö kaikki ollut kuitenkin hyvin siinä ultrassa :)

Onko kenelläkään aina ajoittain sellasia "menkkakipujen" kaltaisia oireita? Mulle tulee noin kerran vuorokaudessa, viime yönä heräsinkin siihen tunteeseen ja se valvotti noin tunnin verran.
Joo kaikki oli hyvin, mutta olin jo asennoitunu siihen, että joko se on tuulimuna, väräässä paikassa tai menny kesken. No sitten ku lääkäri tutki mua niin tuli sellai fiilis, että tää oli nyt tässä... No sitten sain nähdä pienen vilauksen ja näin sykkeen <3 Ei saatu kuvaa ja jotenkin se pieni koko hämmensi mua tosi paljon. Mieshän oli tosi onnellinen ja lääkäri yritti piristää mua kun huomasi mun olevan alla päin ja itkuinen. Kaikki oli niin hämmentävää ja uutta, sitten siinä odotus tilassa aloin itkemään miestä vasten, olin itekki vähän hämmilläni mun omista tunteista. Tosi onnellinen olen siitä, että mun ja miehen perheeseen tulee vauva. Seuraava ultra 5.1, kokeillaan sit uudestaan :)
 
Heippa! Liityn joukkoonne. Plussasin 7.12. ja nyt olisi vissiinkin viikkoja 5+2. Laskettu aika on 16.8.. Ensimmäinen lapsi minulle ja miehelleni. Jännittävää aikaa, tuntuu niin uskomattomalta etten oikein vieläkään käsitä koko juttua :love:

aavala/24/LA 16.8.2016/esikoinen/KOS
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Uusi odottaja ilmottautuu!! :)

Tänään tein raskaustestin ja plussaahan se näytti! nyt viikkoja 4+0 joten hieman on vielä epävarma olo koko raskaudesta. Tämä on meidän 4. lapsi. Aikaisemmat syntyneet 07/12, 09/13 ja 06/15. Niin ja Lugesteron-keltarauhashormonien avustuksella raskauduin kun niitä oli jäljellä edellisestä yrityskerrasta. Keltarauhasen vajaatoiminta ollut kiusana.

Mut saa lisätä listalle:
mamiia/ 28v./ LA 25.8./ 4.lapsi/ Jorvi
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Täällä yksi tänään plussannut liittyy kanssaodottajien joukkoon! :)
Olen 27 vuotta ja meille olisi erittäin toivottu pikkukakkonen tulossa <3
Huh, tunteikas päivä, olen jotenkin hämmentynyt vielä plussasta, mutta niin onnellinen! Vähän ovulaation jälkeen olinkin ihan varma että tässä kierrossa tärppäsi, olin niin loputtoman väsynyt ja hetkellisesti huono olokin pääsi yllättämään. Kuitenkin alkuviikosta saapui ihan menkkamainen jomotus, joten päättelin että sieltä ne menkat kuitenkin tulevat. Vaan toisinpa kävi, onneksi! Nyt vaan toivon kovasti, että kaikki on niinkuin pitää ja rakas pikkuinen elokuinen ihme saadaan syliimme <3 tosin LA edellisten menkkojen mukaan 25.8. ja esikoinenkin (7/2014) meni parilla viikolla yli, eli en kyllä tätäkään ihan syliin asti odota ennen syyskuuta…
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tuohon alkuraskauden vatsan pömpötykseen mulla ois jonkinlaista faktatietoa googletettuna edellisestä raskaudesta. Eli siis progesteroni löysyttää suoliston sileää lihaskudosta, jonka vuoksi vatsa saattaa pömpöttää heti alkuun ja sen vuoksi monilla esiintyy ummetusta. Yksi syy tihentyneeseen virtsaamiseen on myös tuo sileän lihaskudoksen löystyminen rakossa. :)
 
Hei! Minä voisin myös liittyä joukkoonne. Plussatestin tein viikko sitten ja laskettu aika olisi laskureiden mukaan 17.8.
Tämä olisi neljäs lapsi, pieni salamatkustaja :love:
Pieniä oireita on alkanut kehittymään, aavistuksen verran pahaa oloa esiintyy päivisin ja hajuaisti on herkistynyt.

Listaan voi lisätä: Jessina/28v/LA 17.8/neljäs.
 
Hei! Tein eilen digitestin ja raskaana ollaan. En tiiä uskallanko liittyä tähän ryhmään varsinaisesti vielä. Pelottaa ihan älyttömästi maaliskuisen keskenmenon takia :( Menimme ultraan 12+1 ja selvisi että pienellä oli lakannut sydän lyömästä 12+0 :cry: Elämäni kamalin päivä...

Nyt mietin koko ajan vain oireita, onko normaalia ja vertaan edelliseen kesken menneeseen raskauteen. Tiesin ennen plussatestiä jo että raskaana olen. Vihloo niin mahaan varsinkin äkkinäiset liikkeet. Rinnat ja maha turvonnu. Mietin että onko normaalia että näin aikaisin jo oireilee?
Kamalaa aikaa odotella ja pelätä eikä osaa nauttia yhtään..
 
Hei! Tein eilen digitestin ja raskaana ollaan. En tiiä uskallanko liittyä tähän ryhmään varsinaisesti vielä. Pelottaa ihan älyttömästi maaliskuisen keskenmenon takia :( Menimme ultraan 12+1 ja selvisi että pienellä oli lakannut sydän lyömästä 12+0 :cry: Elämäni kamalin päivä...

Nyt mietin koko ajan vain oireita, onko normaalia ja vertaan edelliseen kesken menneeseen raskauteen. Tiesin ennen plussatestiä jo että raskaana olen. Vihloo niin mahaan varsinkin äkkinäiset liikkeet. Rinnat ja maha turvonnu. Mietin että onko normaalia että näin aikaisin jo oireilee?
Kamalaa aikaa odotella ja pelätä eikä osaa nauttia yhtään..
Kuinka pitkällä oot? :) mikä rv
 
Kävin tänään antamassa verikokeen ja pissanäytteen, keskiviikkona seuraava lääkäriaika.

En jotenkin osaa iloita tästä kun pelkään koko ajan että jotain menee pieleen. Tutkin päivittäin tilastoja että mikä on keskenmenon riski.

Hölmönä lueskelin jotain keskustelupalstoja joissa yleishenki tuntuu olevan vielä se, että turhaan iloitset, kesken menee kuitenkin ja se tunne on tarttunu muhunkin. Heti jos vatsan nippailut loppuu niin ajattelen että noni se oli siinä ja joka kerta kun käyn vessassa niin pelkään että näkyy verta.

En tiedä miten musta, yleensä niin positiivisesta ihmisestä on tullu tällanen pessimisti. :(
 
Tsemppiä pigglet85, toivotaan että hyvin menee ja varmasti meneeki! :)

Mie oon nyt ihan epätoivonen, en pysty elämään normaalisti ko pelkään niin paljon oksentavani. Kokoajan on heikko olo, vähintään kahdesti oksennan. Joka kerta syömisen jälkeen pitää vähintää puoli tuntia maata ettei tuu takas ylös, ja jos ei tuu kurkun kautta nii pitää ravata vessan pöntöllä. Tää on ihan kauheaa enkä tiiä kauan jaksan
 
Tuohon alkuraskauden vatsan pömpötykseen mulla ois jonkinlaista faktatietoa googletettuna edellisestä raskaudesta. Eli siis progesteroni löysyttää suoliston sileää lihaskudosta, jonka vuoksi vatsa saattaa pömpöttää heti alkuun ja sen vuoksi monilla esiintyy ummetusta. Yksi syy tihentyneeseen virtsaamiseen on myös tuo sileän lihaskudoksen löystyminen rakossa. :)
Kiva kuulla mistä mikäkin juttu johtuu, itseltä löytyy nuo kaikki oireet :D Myös pissalla on pitänyt raskauden alusta asti käydä useammin kuin normaalisti, ja tässä vaiheessa raskautta ei vielä se selitys toimi että vauva painaa virtsarakkoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamiia
Mulla on hirvee pissahätä nälkä ja päänsärky niin pahana :( ei onneks okseta. Tänään varasin 5.1 olis varhaisultra. Siihen asti saa ny sit jännnittää ja pelätä. Tää on niin onnellinen asia mutta jotenkin vaan jännittää ihan hirveesti ertä pysyykö se pikkuinen matkassa kun joutuu riehuu navetassa ja tosi ruumiillista ja pitkää päivää.. Toivon hartaasti et kaikki menee meillä kaikilla hyvin <3
 
Peppiina101: Mua häiritsi viime raskaudessa se kun maha pömppäs alusta asti eikä voinu perustella sitä vauvan kasvulla kun toinen on 1-5cm mittanen! oli pakko löytää jokin järkevä selitys sille ja googlettelin niin kauan että löysin muutakin kuin keskustelupalstajuttuja. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Peppiina101
Täältä ilmoittautuu varovasti uusi odottelija. Viikko sitten sain testiin hyvin haalean plussan, joka vahvistui seuraavien päivien aikana. Viikkoja on tänään kasassa vasta 5+0, joten en uskalla vielä innostua elokuisesta vauvasta, ainakaan ennen kun olen käynyt varhaisultrassa ja toivottavasti nähnyt sykkeen. Tänään varailin ultran tuohon välipäiville, jolloin viikot olisi 6+4.

Taustatietoja: Ikää on 29 ja miehen kanssa odotellaan toista lasta. Ennestään meillä on eskari-ikäinen lapsi. Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Oireet ovat tähän asti olleet aika vähäisiä. Alavatsalla on monenlaisia tuntemuksia pitkin päivää, ja repäisykipujakin on jo tullut. Maha on myös turvoksissa, niin että nyt jo olen vähän joutunut miettimään mitä laitan päälle, kun en ihan tässä vaiheessa vielä halua töissä raskaudesta mainita :) Makeaa ei ole tehnyt pariin viikkoon mieli ollenkaan, sen sijaan suolainen maistuu turhankin hyvin ja nälkä on vähän väliä. Pahoinvointia ei kuitenkaan vielä ole ollut (toivottavasti ei tulekaan, ekassa raskaudessa pääsin sen suhteen tosi helpolla).

Eli: Gazell / 29 v. / LA 19.8. / 2. lapsi
 

Yhteistyössä