Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Täällä mukaan odotukseen toivottavasti liittyy 30-vuotias nainen Uudeltamaalta. Ensimmäinen lapsi tulossa, ajatuksella "saa tulla jos on tullakseen", ja niin se päätti ilmoitella itsestään hiukan ennen joulua :) Kierto heitteli 25-31 päivän välillä mutta jos on uskominen netin testeihin niin 23-24.8 laskettu aika. Pahimmilta alkuraskauden oireilta olen säästynyt (toistaiseksi..), mitä nyt aaltoilevaa etovaa oloa, jatkuvaa nälkää, vatsan nippailua ja väsymystä ollut. Tänään kerroin siskolle ja veljelle uudesta tulokkaasta :)
 
Täälä tehtiin joulun yli hommia ja söin aika vähän. Ihmettelin tietääkö kaikki kun kulaan ei tarjonnu alkoholia eikä ihmetellyt mun juomattamuutta tai mitään. Siis tosi hyvin selvisin eikä uskallus riittänyt kertomaan viel vaikka ajatus oli! Nyt mulla on pari vapaapäivää saa vielä syödä ja nautiskella :)
 
Täällä selvittiin joulupöydästä ilmeisesti epäilyksiä herättämättä. Kerroimme etukäteen anopille raskaudesta, jotta ei tulisi mitään isompaa juttua siitä, etten juonut viiniä tms, ja en usko että muut kiinnittivät mitään huomiota syömisiini :)

Olin tässä viime viikolla jo vähän huolissani että olenkohan edes oikeasti raskaana, kun minulla ei ollut yhtään mitään oireita, ei vaikka kuinka yritin kuulostella. Nyt kuitenkin eilen ja tänään on ollut etovaa oloa aamulla ja rinnat ovat kipeytyneet selkeästi, eli taitaa oireet olla vasta tuloillansa :) Toivon että olisin pahoinvoinnin suhteen yhtä onnekas kuin edellisessä raskaudessa, koska silloin se kesti vain jokusen viikon ja oli lähinnä etovaa oloa, oksentelua vain pari kertaa. Siihen aikaan olin vielä opiskelija, ja aamun ensimmäiset luennot alkoivat vasta kymmeneltä ja nekin pystyi helposti skippaamaan jos olo oli liian paha. Nyt pitäisi selvitä töihin kahdeksaksi joka aamu..

Varasin varhaisultran viikon päähän maanantaille ja eka neuvola olisi siitä viikon päästä, 11.1. Siirsin ultraa viikolla eteenpäin, koska luulen että raskaus ei ole ihan niin pitkällä kuin mitä se kuukautisista laskien on. Nyt on siis 6+2, mutta luulen että oikeasti saattaa olla vasta 5 + jotain, ja laskettu aikakin ehkä sitten siirtyy ultrien perusteella. En halua mennä varhaisultraan ennen kun viikkoja olisi varmuudella 6+ kasassa, jotta mahdollinen syke näkyisi sitten.

Mites teillä muilla, millä viikoilla on alkanut pahoinvointi (jos on alkanut?) :)
 
Mulla alko pahoinvointi 5 + 4, oksensin joka päivä 2 vkon ajan vähintään 3 kertaa päivässä ja mikään ruoka ei maistunu. Se jatkuva etova olo loppu 8+4 luojan kiitos, vieläki välillä oksentelen mut pystyn sentään nousemaan sängystä toisinko aikasemmin. olin viikon sairaslomallakin ko mikään ei pysyny sisällä. Nyt onneksi mennään kokoajan parempaan päin
 
Emilii1
Mulla ei ole ollut yhtään pahoinvointia, ainakaan vielä. En muista että olisi hurjemmin ollut kahden ensimmäisen lapsenkaan kanssa. Ainoa että väsyttää mielettömästi ja rinnat ovat kipeät (mitä eivät muutenkoskaan ole)..
Ensimmäinen neuvola olisi nyt uudenvuoden aattona, ja viikkoja olisi sitten kasassa noin 8.. mutta sehän selviää tarkemmin vasta ultrassa.
Täällä on kuulema lääkärillä vain ultralaitteet, ajat hänelle aivan täynnä.
En mitenkään jaksaisi stressata viikolle ~12 että pääsen sinne ja tietäisin kaiken olevan hyvin..
Se huhtikuun keskenmeno/tuulimuna jätti jälkensä ja haluisin niin kovasti varmistaa että täällä oikeasti on joku kyydissä.
Yksityiselle en tiedä onko varaa, pitää huomenna soitella ja kysellä hintoja.
Jaksamista odottajille ja tarratossuja pikkusille ♡
 
Hei kaikille! Joulunpyhinä tein positiivisen raskaustestin ja päätin nyt ilmoittautua tälle keskustelupalstalle mukaan. Toinen lapsi siis tulossa ja ekassa raskaudessa seurailin vain toisten kirjoituksia, mutta nyt haluan kyllä itse osallistua myös ja jos joku voisi lisätä minut fb- ryhmään, niin olisi tosi kiva! Sitä tulee kuitenkin enemmän seurailtua. Raskausoireita on ilmaantunut ihanan närästyksen ja rintojen arkuuden muodossa. Imetän vielä esikoista ja raskauden arvasin ennen plussaa maidon ehtymisestä. Aika tyhjät nahkapussit tuossa etumuksessa roikkuu...

Listaan voi siis lisätä Anelma82, la 19.8., toinen lapsi, KOS
 
Mulla oireina ollut etova olo pitkin päivää, palelu, nippailut alavatsalla, sekä rintojen arkuus. Nyt viikkoja 4+6.

Viime raskaudessa mulla alkoi kamala pahoinvointi siinä 5+ viikolla ja jatkui lähes puoleen väliin raskautta. Toivottavasti tällä kerralla pääsee helpommalla. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hejssan! Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Josko sitä tänne uskaltaisi kirjoittelemaan.. :)
Aatonaattona testiin ilmestyi kaksi viiva ja tänään digillä testattu 3+. Ensimmäinen lapsi olisi toivottavasti tuloillaan ja laskettu aika 26.-29.8. tienoilla laskureiden mukaan.
Vähän myöhään tuli testattua vaihtelevan ja pitkähkön kierron takia, vaikka oireita jo hieman oli aiemmin. Kaksi viikkoa ennen plussaa iski ihana hiivatulehdus, josta olen vain kerran vuosia sitten kärsinyt. Sen lisäksi rintoja on aristanu (mitä ne eivät koskaan ole), on närästäny ja menkkamaisia jomotuksia ollut pidempään.
Voisin myös fbryhmään tulla.

Siis: Harakanpoikanen / 25 /26.-29.8./ ensimmäinen lapsi / OAS
 
Hei. Mulla alkoi pahoinvointi tällä viikolla. Etovaa oloa pitkin päivää ja hajuaisti on voimistunut :confused: Laskureiden mukaan nyt olis 6+ viikot. Kiva että faceryhmään mahtuu mukaan. Olisin myös halukas sinne liittymään, vähän aikaa kuitenkin vielä odottelen että viikot kasvaa ja se ensimmäinen ultra olis takana. :)
 
Hih! Muistin näköjään käyttäjätunnukseni tänne, oon käyttäny sitä viimeksi varmaan 2011.
Esikoinen on syntynyt syksyllä, joten vähän vajaa viisi vuotta tulee ikäeroksi. Halusimme tarkoituksella vähän isomman ikäeron, mutta huomaan, että raskaus- ja vauva-ajasta tuntuu olevan niin kauan, että moni asia on ehtinyt unohtua! Tällä hetkellä viikkoja on 7+1. Mä en pahemmin oo seurannut menkkoja, mutta ovulaation aikaan oon niin kipeä, ettei tärppipäivistä voi erehtyä. Neuvolaan pääsen vasta ensi vuoden puolella, mutta ovulaatiosta laskettuna la olis 13.8.
Esikoisen odotusryhmä täältä jatkaa edelleen facessa elämäänsä, joten olisi kiva päästä mukaan vertsistuen piiriin tälläkin kierroksella.
Minut saisi lisätä listaan: eliiisa/25/13.8./vshp/2.lapsi
 
HAH, samoilla fiiliksillä kuin eliiisa, ihmettelin että muistin salasanan.. Käyttäjätunnusta piti vähä googlailla.. eli tuun nyt mukaan, esikoisen aikaan täällä pyörin, toisen en niinkään mutta nyt voisin tullaan fb-ryhmään mukaan

Tämän kolmannen plussasin aatonaattona, mitään oireita ei ollut, mutta nyt väsyttää aivan järkyttävästi...

Saa minutkin listaan laittaa Villaruusu / 25 / 21.8 / 3. Lapsi

Saanu, laitan viestiä
 
Viimeksi muokattu:
Täällä viikot 5+4 eikä pahoinvoinnista onneksi vielä tietoakaan! Tässä jo kuopuksen kanssa istun olohuoneessa leikkimässä kun hän päätti herätä klo 04.10!! Onneksi ei vielä paha väsymyskään ole alkanu sillä enhän mä muuten pysyis varmaan hereillä tähän aikaan. :D

Ainoat oireet on palelu ja välillä alamahan nippailu. Ryhmäliikuntaa kuntosalilla harrastan paljon ja siellä oon välillä huomannu että alkaa pistämään kylkeen mitä ei kyllä tapahtunu koskaan ennen raskautta. :) onneksi kuitenkaan vielä ei oo joutunu jättämään liikkumista väliin kertaakaan raskauden vuoksi. Viime raskauksissa olen pystynyt jumppaamaan aivan synnytykseen asti joten toivottavasti oon yhtä onnekas tälläkin kertaa! :)
 
Moikka! Mä kans ilmoittaudun mukaan. Järjellisimmällä selityksellä La ois elokuussa. Meillä siis 6kk poika ja laastarit oli käytössä jotka ei sit ilmeisesti sopineet,ne jätettiin pois ja otettiin käyttöön kumi. En tiedä yhtään siis mikä on pettänyt. Tää on meidän viides lapsi. Oon vielä ihan sekasin testin tuloksesta kun pojan piti olla viimeinen. Testin tein toissapäivänä ja viikkoja taitaa olla 6+2. Haluaisin mieluusti myös fb ryhmään kun sielä aktiivisemmin käyn ja kirjoittelen.
 
Moikkamoi!

Liitynpä minäkin joukkoonne :) Ihan jo tsempatakseni nyt itseäni, kun eilisestä asti panikoinut lieventyneitä oireita (lähinnä rinnat muuttuneet yhtäkkiä kivuttomiksi ja mielestäni lähemmäs normaalikokoa, ällötysoloa kuitenkin nytkin kun sängystä äsken nousin..). Viikkoja uskallan tässä kohtaa sanoa ympäripyöreästi 6+, la siis joku 20. - 24.8, joka toivottavasti selviää tarkemmaksi keskiviikon varhaisultrassa.

mandarina / 21 / la 20. - 24.8 / ensimmäinen lapsi
 
Emilii1
Onko teillä ollut alavatsa turvoksissa?
Mulle heti alkuviikolla tuli kunnon turvotus, mikä väheni äskettäin ja nyt on jäänyt joku pikkupömppö tohon alas :rolleyes:

Ensimmäisessä neuvolassa jännittää vain se että päästääkö mut ultraan nopsaan vai lähen yksityiselle..

Onko kenelläkään jo kuvia ultrista :geek:..:love:??
 
Emilii1
Mulle voi yhä laittaa viestiä, jos face ryhmään haluaa ;) Ryhmä on täysin salainen, eikä sitä löydy haulla/kaverit ei näe sinun ryhmään kuuluvan. Tällä hetkellä meitä on jo 39 mukana ja vielä mahtuu hyvin. Laitetaan varmaan vasta RU aikaan ryhmä suljetuksi uusilta jäseniltä.

-Saanu ja pikkukakkonen 7+2


♡ ultraan jälkeen minä myös tulen joukkoonne iloiseen ♡
 
Mullakin oli etovaa oloa noin viikosta 6 alkaen.. nyt sitä ei oo ollu enää ainakaan kolmeen päivään. Näistä mun viikoista kun en oo ihan varma, nyt taidetaan elää viikkoa 8. Keskiviikkona on neuvola-aika ja 27.1 eka ultra. Voi kun neuvolassa pystyttäis kuuntelee jo kuuluuko mitään sydänääniä :)
 
Hei kaikille!
Minä myös ilmoittaudun joukkoon, jouluaaton aattona tuli tehtyä positiivinen testi ja tänään soitin neuvolaan aikaa varatakseni. Tämä on toinen raskaus, kotona löytyy 3vuotias vauhdikas poika.

fyraihop / 25 / la 27.8 / toinen lapsi

Ja faceryhmään olisin halukas liittymään, varmasti tulee enemmän sitä kautta oltua aktiivinen.
 
Heippa, erityisesti tähän pinoon ihan ekana ilmottautuneet...mikäli muistatte mua, niin halusin tulla kertomaan et syyskuisissa nyt kirjottelen...todennäkösesti kyllä elokuinen minusta oikeasti tulee, jos sinne asti päästään. Mulla siis oli la 4.8, mutta raskaus päättyi melkeen heti eli oli kemiallinen raskaus..minun ensimmäinen raskaus mikä ei mennyt loppuun asti Nyt kuitenkin joulupäivänä testi näytti taas kahta viivaa ja tällä kertaa viiva vahvistunut ja tissikipu, etominen ja närästyskin kertoo kaiken olevan hyvin..la nyt 4.9, mut todennäköisesti sektio on edessä elokuun puolella. Virallisesti kuitenkin olen nyt syyskuinen Tsemppiä kaikille!

Tiuhti ja Nasu 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Christmas
Heippa, erityisesti tähän pinoon ihan ekana ilmottautuneet...mikäli muistatte mua, niin halusin tulla kertomaan et syyskuisissa nyt kirjottelen...todennäkösesti kyllä elokuinen minusta oikeasti tulee, jos sinne asti päästään. Mulla siis oli la 4.8, mutta raskaus päättyi melkeen heti eli oli kemiallinen raskaus..minun ensimmäinen raskaus mikä ei mennyt loppuun asti Nyt kuitenkin joulupäivänä testi näytti taas kahta viivaa ja tällä kertaa viiva vahvistunut ja tissikipu, etominen ja närästyskin kertoo kaiken olevan hyvin..la nyt 4.9, mut todennäköisesti sektio on edessä elokuun puolella. Virallisesti kuitenkin olen nyt syyskuinen Tsemppiä kaikille!

Tiuhti ja Nasu 4+1
Minä muistan sut! Ihanaa, että tärppäsi noinkin nopeasti :love: Onnea odotukseen! Täällä päin mennään viikkoja 8+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83

Yhteistyössä