¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Onnea ultrakuulumisista! :) Ihanaa kun niitä oikein satelee! :D Meitä on niin paljon tässä pinossa. Kivaa kun tyttölupauksiakin mahtuu joukkoon ;)

Helpottavaa että en oo ainut kenen tissit on vuotanut! :D Vaikka onhan se ihan normaalia jos vuotavat mutta silti tuli jotenkin yllätyksenä :D

Nyt tulee kiire kouluun, pitäis kahdeksalta olla! Viikonlopuksi reissataan kotikaupunkiin, hauskaa viikonloppua kaikille mammoille! :)

Minea ja maha-asukki 20+5
 
minea_: Mullaki tullu tisseistä nestettä. Oli se aika hämmentävää ja piti soittaa äidille heti. En ollut ikinä kuullut, että raskausaikana jo saattaa tulla esimaitoa. :D

samuelinäiti: Ei oo totta! Mulla kans kiinalainen ja noi billys pan pizzat himottaa! Just äsken söin sellasen pannupitsan. :D Tai oikeestaan himottaa sana on väärä sillä ei mua himota mikään syöminen, mutta noi on oikeestaan ainoita, joita tekee edes vähän mieli.. :D
 
Heippa

Täällä käyty keskiviikkona neuvolassa ja sydänäänet kuulu tosi vahvasti. :) Muutenkin kaikki oli ihan hyvin, hoitaja sanoi että saa syödä salmiakkia vapaasti ku on aika matalat verenpaineet ja välillä meinaa heittää päässä. Masu ei oo edelleenkään paljoa näkyvissä, mutta on kuulemma kohtu kasvanut normaalisti.

Nukkumisjärjestelyistä ootte puhunu. Meillä tulee pinnasänky meidän sängyn viereen. Ei paljoa muita vaihtoehtoja pienehkössä asunnossa ookkaan. En ota vielä stressiä siitä, että nukkuuko sitten siinä vai meidän vieressä. Saa nähdä sitten kun sen aika koittaa.

Kestovaippoja olen aatellut käyttää kotona päivisin. Mutta jos jonnekkin reissuun lähtään niin haluan kyllä päästä helpommalla ja käyttää kertakäyttösiä. Aika hankala tätäkään toisaalta varmaksi sanoa ku ei oo aiempaa kokemusta.

Hiuksia en oo värjäillyt nyt raskauden aikana. Tai no oikeestaan viimeksi syyskuussa kun haluan kasvattaa oman värin. Oon kyllästyny ku käyn kampaajalla värjäyttämässä ja haluaisin jotain erilaista niin aina tulee vaan se sama ruskea. :LOL: Enpä käy siis ollenkaa. Meikkejäkin käytän viikonloppuisin. Ei tule työaamuina paljoa meikkailtua.

Rakenneultraa odotellaan vielä muutama viikko
Nyt pitää alkaa valmistautuun kotiin lähtöön. Oli paljo asioita taas mielessä mutta nepä aina ehtii tässä kirjottaessa unohtua. :headwall:

Coco 18+0
 
haha :D mä eilen taisin para aikaa syödä sitä billysiä ku kirjottelin noita jos en väärin muista ! löysin sattumalta edellis viikonlopun jäljiltä yhen sellasen pakkasesta, eihän sitä voinu sinne jättää :D aina kaikki nää ruokahimon kohteet osuu tietty sellasiks joita ei luokitella mitenkää terveellisiks..
 
  • Tykkää
Reactions: Mesikämmen
Onnea ultrakuulumisista!!:flower:

Nukkumisjärjestelyistä olette puhelleet... Meillä pinnis tulee makuuhuoneeseen ja yleensä olen siirtänyt sen oman sänkyni viereen kun yöllä nukuttamisen tarvetta on alkanut ilmaantua. sieltä ne taaperot sitten jossain välissä on oppinu yli laitojen kiipeämään väliimme ;)

Seksistä: Eipä ole tullut harrastettua, kai se ekan 3kk pahoinvointi ja nyt nämä liitoskivut pitää miehen oma-aloitteisesti loitolla. Ja eipä meillä olla koskaa menty "vähintään kerta viikkoon" menetelmällä joten ei tämä kuukausienkaan tauko paljoa haittaa. Ja mielummin meen nukkumaan :LOL:

Ensi viikolla olisi vihdoin rakenneuä! Mietin pystynkö olemaan tiedustelematta sukupuolta- vaikka meidän keskussairaalassa sitä ei ole kyllä koskaan kerrottu vaik oilisi kysynytkin.

Eilen ostin sitterin. Totesin tuon autotallissa olevan turhan haperoksi. Hyvin on sitteri silti palvellut, sillä on jo 17 vuotta vanha ja käynyt läpi mun siskon 3 ja 2 omaa lastani =).

Mirkku76 + masukki 21+0 POKS!!!!
 
Rakenneultra takana ja kaikki kunnossa! Kaikki mitat normaalit, ja kaikki sisäelimet ym kunnossa. Huh mikä helpotus! Tosi ihana kätilö oli ja tutki kaiken tosi tarkkaan, ei jäänyt mitään epäselväksi. Lopuksi hän kysyi halutaanko sukupuoli tietää ja kun se rupes sitä tutkimaan niin oli vauva mennyt niin ihme asentoon ja ihan kohdun alaosaan ettei ollut toivoakaan nähdä sinne jalkojen väliin. Mutta sitten se täti pamautti että hänellä on kyllä sukupuoli jo tiedossa, ei voinut olla huomaamatta muita tutkimuksia tehdessä pippeliä, joka siellä ruudulla oli muutamaankin otteeseen vilahtanut. En mä mitään pippeliä nähnyt, mut ei se haittaa. Kyllä se kätilö niin vakuuttunut oli asiasta, että uskallan luottaa siihen. Elikkäs poika tulee meille!

Onnea muillekkin ihanista ultrauutisista!

Nepo ja Pirpana 21+0
 
Nepo,Nippe82 , Tanya, Callisto ja runttipulla Onnea ihanista ultrakuulumisista ja lupauksista! :) Ymmärrän hyvin myös sen, että osa haluaa pitää lupauksen omana tietonaan, nauttikaa te siitä tiedosta rauhassa. :)

Tii Paljon voimia menetyksen kokeneille läheisillenne. On varmasti kauhea tilanne, synnytys vielä siihen... Toivottavasti sinä jaksat kaikesta huolimatta iloita omasta odotuksestasi.

Muiden hankinnoista Vintiö tuleva isoäitini, äitini, taisi seota täysin tällä viikolla Sokoksen 3+1 - päivillä.:LOL: Hän kantoi meille vauvan sängyn aluslakanan, suloisen hupparin (jossa on nallen korvat!), potkupukuja ja bodeja. Ja sama ihminen selitti minulle vielä viikko sitten, ettei kannata ostaa mitään vaatteita ennen ensi viikon rakenneultraa...;) Värit olivat vihreää, mustaa ja sinistä, joten menee minun mielestäni aivan hyvin kummalle vain, saimme sitten tietää vintiön sukupuolen ensi viikolla tai emme.

Marialle Suurkiitos vinkkilistasta. :)

Muutenkin on ollut hyödyllistä lukea vihjeitä siitä, miten paljon vaatteita pikkuinen saattaa tarvita. Toki vauvat ovat yksilöitä ja mitä yksi vauvaperhe tarvitsee, toinen ei ole ollenkaan käyttänyt, mutta hyvän kuvan muiden kokemuksista saa.:)

ON: Oma stressitaso tulevasta helpottui, kun juttelin ryhmänohjaajan ja opon kanssa. Kumpikin oli sitä mieltä, ettei minun kannata vielä mennä työssäoppimisen jaksolle vaan siirtää se äitiysloman jälkeiseen aikaan. Opo lupasi selvittää, josko voisin suorittaa muiden ryhmien kanssa muutaman teoriankurssin alta pois työssäoppimisen aikana.:)

Olo on hyvä, mitä nyt tosiaan illalla taas väsyttää. Ensi viikon rakenneultra jo hieman jännittää...

Ihanaa & aurinkoista viikonloppua! :)

Luckygirl & Vintiö 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa mammat:wave:

Täällä eilinen rakenneultra takana. Kaikki oli erittäin hyvin..vauvalla kaikki ne asiat kunnossa mitä nyt ultralla katsoa pystytään. Aamulla sain kyllä kauhean paniikin itelleni aikaseks kun en muka liikkeitä ollu tuntenu, mut heti kun anturi masulle laitettiin niin johan mäkin sitten niitä tunsin..tais jännitys tehä tepposensa:) Kätilö vaikutti hieman työhönsä kyllästyneeltä..yli 20 kätilöä viime vuonna nähneenä oli kyllä jotenkin inhottavimmasta päästä..mumisi itsekseen ja tiuski kun mies innoissaan kaikesta maan ja taivaan välillä kyseli..no tärkeimmät kuitenkin nähtiin. Kuvia ei saatu kun kaksi ja molemmat selkärangasta:LOL:..hyvältä näyttää. Ei ollu meitin pikkuinen mitenkään hirmu kuvauksellisella päällä..kasvojaan ei näyttänä kun kerran ja kauhia kun pelästyin kun näytti ihan luurangolta:) ja sukupuoli jäi meillä vieläkin epävarmaksi. Kaveri oli niin siveellisellä päällä..ekaks piti reisiä tiukasti yhdessä sitten laitto käden eteen ja viimesenä oli napanuora mennä jalkoväliin. Kätilö sano ettei poikaan viittaavaa nähny, mutta ei uskaltanu mitään varmaksi sanoa. No, muutaman viikon päästä on taas ultra, joten josko sillon sitten. 343g paino pikkuinen, kolme grammaa enemmän kun siskonsa:)

Samuelinäiti: Täälläkin yksi kiinalaisen ruoan suur kuluttaja (tai siis kiinalainen, thaimaalainen...)..yks päivä käytin monta tuntia sellasten friteerattujen kanapalleroiden haaveiluun ja lopulta himo kävi ylitsepääsemättömäks ja pakkohan miehen oli niitä hakea:)ja kaikki tulinen on tällä hetkellä in! Niin ja kahvi ja cokis..oon niihin ihan koukussa..pelottaa kun tulee joka päivä juotua molempia: /

Tissien vuotelu: Esikoisen raskaudessa olin ihan paniikis kun mul ei tullu mitään maitoo ja kaveril suihkuamal suihkus. Kätilö siihen sano, et ei kerro kuitenkaan mitään tulevasta imetyksen onnistumisesta. Kaverilla maidon valuminen lisäänty kun näki raskausaikana pieniä vauvoja.

Kampaaja
varattu maanantaille, joten täällä uskaltaudutaan nyt värjäämään. Ajattelin laittaa kevään kunniaks vaaleita raitoja tähän tummaan pehkoon.

Kaikille mammoille oikeen hyvää viikonloppua toivottava Annubella ja perätilassa jo nyt makoileva Onni-Ilona 21+0 POKS POKS:heart: (kätilö muuten jo nyt varoitteli, että tästäkin perätilalapsi varmaan tulossa mun omituisen kohdun takia..sektiota odotellessa)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :)
Uusi odottelija ilmoittautuisi varovaisesti mukaan.
Pitkään olen palstaa seuraillut vaan ikävän kokemuksen takia en ole aikaisemmin tänne uskaltanut kirjoitella. Meillä siis ensimmäinen raskaus päätyi km rv 18+6 ja pieni enkelipoika sieltä syntyi. Nyt on toinen yritys menossa, LA on aikailailla tismalleen sama kuin viimeksi.

Nyt on luottoa sen verran että rohkaistun tänne tulemaan. :)

Haluaisin kysellä muiden liiketuntemuksista, huomenna pyörähtää itsellä käyntiin rv18+0 ja "liikkeitä" tuntuu jo kunnolla, ihan muksauksia välistä. Navan seutuvilla, ylä- ja alapuolella näkyy myös selvästi kun vatsa liikkuu ja pomppii. Onko mahdollista tässä vaiheessa tuntea nuo liikkeet noin selvästi vai suolistoko siellä kuplii ja möyrii? Elohiiri vatsassa kenties? :D
Onko meidän tulevalla vaavilla teräsjalat jolla paukutellaan menemään?
Mitä olen lueskellut niin eihän ne liikkeet yleensä tässä vaiheessa vielä näin selvästi tunnu, varsinkaan näy ulospäin. :S

Rakenneultra olisi tuolla 17.4, sitä odotellessa.. :)

SS rv 17+6
 
Surusilmät: tervetuloa joukkoon mukavaan:heart: Kiva kun uskalsit tänne tulla..oli jo aikakin:D ja kyllä ne liikkeet voi pinnalla näkyä varsinkin jos sulla ei paljoo rasvakerrosta massun ympärillä ole. Ei se suolikaan siellä pomppimaan pysty;)Nyt vaan sormet ja varpaat pystyyn, että molemmat saadaan ens kesän lopulla kärrytellä meidän omia pienokaisia niin paljon kun sielu sietää:heart:

Thaimaalaisella ruoalla massun täyttänyt Annubella ja tuliseen ruokaan totutteleva Onni-Ilona 21+0
 
Suomen lomalta kotiuduttu ja jos nyt ehtis kirjoitteleen. Luin kyllä teidän kuulumisia Suomessa ollessa, mutta ei kyläpaikoissa jaksanu ruveta kommentoimaan mitään. Täytyy sanoa, että ei ollut herkkua lentää raskaana... tosin ei johtunut pelkästään raskaudesta. Meidän paluulento oli ihan hirveä. Kone pomppi ku kenguru ja molemmat lapset oksensi. Ja niin oksensin mä itekin, monta kertaa ja mahan tyhjäks. (Eka kerta ku raskaana oksensin eli ei johtunu raskauspahoinvoinnista) Mahaa välillä nipisteli ja kaikkia (normaaleja) tuntemuksia mietti ihan paniikissa, että apua jos nyt tapahtuu jotai ja me ollaan jossai Grönlannin yläpuolella niin eihän täältä pääse mihinkää.

Isyyspakkauksesta oli tuolla aikasemmin keskustelua. Mä tein esikoista odottaessa semmoisen. Yritin muistella mitä sinne laitoin.. ainakin samalla logolla varustetut t-paidan (isälle) ja bodyn (vauvalle). Sit semmonen hupikirja "vauvan käyttö-opas", energiajuomaa, roiskeenestolasit vaipanvaihtoon (uimalasit), pyykkipoika "hajuhaittoja varten", varapäre (puun suikale), pitkää pinnaa (metallista rautalankaa), pieni valokuvakehys (I :heart: Dad), saatto olla että laitoin myös lakuja, kun ne on miehen lemppareita. Ehkä mukana oli vielä jotain, mut en enää muista.

Liivinsuojista ja tissien vuotelusta täytyy sanoa, että mulla on vissii maito tosi tiukassa, mutta en tarvinnu kummastakaa muksusta suojia ku muutaman viikon ajan. Tissit ei tosiaankaan vuoda... sais mun puolesta vähän vaikka vuotaakin. Molemmilla lapsilla paino laski synnytyksen jälkee vähän liikaa, kun maitoa tuli ilmeisesti niin hitaasti. Imetin kuitenkin esikoista reilun vuoden ja kuopusta melkei 2 vuotta.

Tervetuloa mukaan Surusilmät

Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista. Itellä oli tänään rakenneultra. Tarkkaan ultraaja mittas kaikkia ja kun ei saanu sydämestä tarpeeks hyvää kuvaa niin mun piti syödä tikkari välissä, jotta vauva siirtyis parempaan asentoon. Ei silti saanu niin hyvää kuvaa kuin olis halunnut. Mutta mitään ei kommentoinut mitoista tai vioista tai normaaliudesta. Ultraushuoneen seinällä oli kyltti, että ultraaja ei anna mitään tietoja vaan ne pitää kysyä myöhemmin omalta lääkäriltä. (jolla just eilen kävin ja seuraava aika vasta kuukauden päästä). Sukupuoli selvisi, joskin sanoi ettei tietenkään ole 100% varma. Mutta ilmeisesti me saadaan se toivottu tyttö!

Jotakin muutakin piti kirjoitella, mutta en ny muista niin olkoon.

Ihanaa viikonloppua mammoille ja masukeille!
Sulo-Sylvia (joka alkaa nyt innolla miettimään tyttöjen nimiä) 20+5
 
Surusilmät Lämpimästi tervetuloa mukaan! :)

Annubellalle Onnea ultrakuulumisista! Toivottavasti seuraavaksi kohtaatte ihanan, mukavan ja mahtavan kätilön.:)

Sulo-Sylvialle Onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :)

Ruokahimoista Alun appelsiini ja veriappelsiini intoiluni ovat vaihtuneet mielettömään makeanhimoon. Olen suurimmaksi osaksi aikaa onnistunut välttämään sen, mutta eilen oli pakko hankkia appelsiinilimsaa viikonlopuksi. Minäkin kuulun niihin, joka on himoinnut kiinalaista ruokaa, sitten kanaruokia, sitten valkosipuliperunoita ja nyt odottelen mielenkiinnolla, että mitä seuraavaksi.;) Tulista ruokaa en tosin tule nauttimaan, sillä saan siitä heti todella pahan päänsäryn.

Ihanaa lauantaita kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 20+0 POKS! :)
 
Pitkästä aikaa jos kirjoittelis, paljon on tullu tekstiä kovasti olen koittanut lueskella, mutta työ pitää kiireisenä ja loppuaijan onkin aina niin väsynyt ettei jaksa ku petiin kömpiä ja unten maille. Nauroinkin miehelleni, että kun lapsi syntyy taidan lopettaa työt siihen saakka kun ipana täyttää 30v :D

Ihan ekaksi onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!! Ja uusille tervetuloa joukkoon!

Mutta nukkumajärjestelyistä oli puhuttu, meillä pinnis tuodaan meidän makkariin mun puolelle petiä, sieltä helppo napata yösyönneille ym. Viereen en uskaltaisi alkaa nukuttamaan, pelkäisin että rusentuisi alle, olen senverran hyväuninen ja kova pyörimään että tuskin nukkumisesta mitään tulisi.

Hiustenvärjäys on jäänyt ihan tyystin, mies oli sitä mieltä että liian rankat myrkyt :) Toki mukavasti tulee myös säästöä siinä sivussa ja omat hiukset saa lepoaikaa, mulla mennyt 2prk aina värjäämiseen.

Kestovaippoja en ole ajatellut käyttää, tunnustaudun senverran laiskaksi etten jaksa panostaa siihen puuhaan, toki ajattelin että äippäpakkauksen kestoja voisi jossain vaiheessa testata, ajatus ei siis aivan pois suljettu..

(.) Täällä jännätään jo kovasti maanantain rakenneultraa, saa nähdä ja kuulla pitkästä aikaa pikkuisen:heart:
Kovasti on tenava alkanut potkiskella ja möyriä masussa, vaikka todella raastavaa oli odotella liikkeitä, mutta sieltä ne sitten 19+1 tuntui ja heti oikein kunnolla :) Sen jälkeen onkin potkiskellut oikein urakalla ja mieskin saanut jo osan potkuista :)

Innostuksissani olen alkanut virkata vaaville ekaa nuttua ja tekisi niin mieli jo ostella kaikkea tavaraa, täytyy vain ensin tehdä inventaariota siskon vauvatarvikkeisiin, että mitä sieltä saisi käytettynä.

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!!
hipsuk & vilperi rv20 POKS!!
 
21+0 !!! Nyt iski kauhee paniikki kun se rakenneultra on ens viikolla ja me ei vielä nt-ultraan tiedetty mitään nimiä sitä hätäkastetta varten. Ja nyt tuli mieleen että onko muilla ollut minkälainen käytäntö noiden suhteen, että pitääkö meidän jo päättää perjantaihin mennessä ne nimet :eek: Apuaaaaa....
 
Hätäkastenimet???? Meille ei ole ainakaan mitään hätäkastenimistä puhuttu ja rakenneultra on ensi viikolla. Milloin sellaisia pitää ilmoittaa ja kenelle? Neuvolassa ei ole mitään mainittu, eikä synnäriltäkään ole infottu.

Mies onneksi lupasi, että saan vapaasti päättää hätäkastenimet, jos sellaiset pitää johonkin ilmoittaa...:D

Ällistynyt Luckygirl & Vintiö 20+1
 
Me saatiin sellanen lappu missä kyseltiin meidän terveydestä ja synnytystoiveista ja sitten siinä oli kohta mihin piti laittaa tytölle ja pojalle 2 nimee jos tarvii tehdä hätäkasteen. Ja se lappu siis vietiin sinne ekaan ultraan. Ei sitten laitettu niihin mitään ja se ultratäti sanoi että onhan tässä vielä aikaa miettiä, että puolessa välissä pitäis olla jonkunlaiset nimivaihtoehdot. Ja nytten on puoliväli ja se rakenneultra siis ensi viikolla. Eikä olla mietitty minkäänlaisia nimiä vielä.
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa!

Laittelen tänne viestiä,kun tietystä syystä en enään kuulu facen ryhmään ;((

mutta omaa (.)

Viikkoja tulee ja menee ja hienosti paukutaan jo ylitte puolen välin.
tänään oltiin rakenneultrassa ja poikahan siellä kollötteli jotenkin epätodellinen olo kun olin niin varma että tyttö tulee,mutta poikakin on kiva kun tyttöjä on ja vain yksi poika :)

voinnissa ei ole tapahtunut mitään muutosta suuntaan taikka toiseen..edelleen on olo että olenko minä raskaana kun ei ole "oireita eikä mielihaluja"..
potkut tunnetaan ja muutamat hikottelutkin on jo huomattu :heart:

Hankinnoista meiltä ei oikeestaan puutu kuin sängyn kasaus,vaatteet ja lelut..kaukalo,vaunut ja hoitapöytäkin on jo..on niin kivasti löytänyt kaikkea halvalla käytettynä:)

mitäs vielä..noh eipä tuu nyt mieleen mutta nyt lähden juottamaan tuota mahataudissa olevaa neitokaista!!

aurinkoista sunnuntaita kaikille!!
 
PENNI: Tuo vaippojen tarve on tosiaan aika yksilöllistä pienelläkin vauvalla. Toiset kun kakkaa ihan joka välissä ja toiset sitten harvemmin. Mutta jos päivisin meinaatte kestoilla niin luulen että pärjäätte aika hyvin n.10kpl yhtä kokoa. Ihan vastasyntyneellä tykkäsin itse eniten käyttää sisävaippa+ pul-kuori yhdistelmää. Villahousuja on tympeä pyykkäillä jatkuvaan jos maitokakat valuu sisävaipasta ja taskuvaipat ei välttämättä toimi alkuun kun reisissä ei ole täytettä ja tosiaan ne maitokakat voi valua ulos. Nykyään on kyllä tosi hyvin vuotosuojallisiakin taskuvaippoja joten ne voi saada toimimaan hoikkelillakin. Ainakin Neppulan sinappitaskut on hyviä. Ja se riippuu paljon vauvan kasvutahdista miten nopeesti pääsee siirtymään isompaan kokoon. Meillä esikoinen mahtu S-koon vaippoihin vain kuukauden mutta kaverin tyttö käytti niitä ekat puoli vuotta. Mitä oon omia poikia vaipattanut ja kuunnellut tuttujen puheita niin sanoisin että tyttövauvat on yleensä helpompia kestotettavia. Sama ongelma tietty kertsienkin kanssa että se poika lapsella se pissa tuppaa ampumaan ihan minne tahansa ilman suuntaan :D
 
Laitanpa minäkin pitkästä aikaa viestiä ja kerron että rakenneultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin :) Pari päivää pidemällä olin kun mitä on arvioitu mutta laskettuun aikaan se ei vaikuta:) Sukupuolta ei selvitetty, se on sitten yllätys :)

Ja tänään sitten 21vko POKS!

Mirkku78 ja mörrimöykky 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: mirkku76 ja Jenny90
Päivityksiä taas tehty. Sanokaa toki, jos jotain on mennyt ohi tai kirjoitusvirheet on iskeny.

Onko kukaan ajatellu mennä Lapsi-messuille ens kuussa?

Ja sitten toinen juttu. Löyty tällänen vaihtoehtoinen äitiyspakkaus, jonka vois hankkia vaikka sillä äitiysavustusrahalla, jos tän vuoden äitiyspakkaus ei kiinnosta:)

BEIBIBOX - Rokkibeibi

Mun mielestä ihan hauska idea:p

Jenny ja Papu 21+5
 
Anskü
Puolivälikin ylitetty ja huomenna rakenneultra.. Mutta eilen sain kyllä kunnon säikähdyksen. :O Jotenki vieläki vähä peloissaan.
Nyt tulee vähä omanapailua.
Mutta nii. Mun raskaus on menny kokonaisuudessaan tosi hyvin, eikä oo ollu mittää ongelmia, hyväku on ees muistanu aina että on raskaana, paitsi kiristävistä housuista huomaa.. Ja tietty nykyään ihanista liikkeistä jotka vaa voimistuu koko ajan, ja tuntee jo päivittäin. Se on ollu kyllä ihana tuntea.
mutta..Eilen aamulla tuli sitten yhtäkkiä iha mieletön kipu oikealle alamahaan.. Oikeen tuskan hiki vaan valu ja ei voinu mitenkää päin olla. No, siinä vähä aikaa oottelin ja ei helpottanu mikään, ni soitin ambulanssin ku mies ei ollut lähettyvillä. Ambulanssi tuli ja sillon oli ehkä puol tuntia menny sen kivun kans. Ja sitten matka sairaalaan. Ja se kipu ei ollu supistuksia. Lääkäri sitte ultras ja teki tutkimuksia ja totes kaiken olevan kunnossa ja vauvan vastaavan viikkoja. Sillon tuli iso huokaus. Ainaki kaikki oli vauvalla kunnossa, ONNEKS!
Kokeitten tuloksista ei mitää poikkeavaa löytyny. ja kipuki hellitti. Eikä siinä sitte auttanu mikkää. Takas kotia. Ei siis selvinnyt kivun aiheuttajaa. ja jäi vähän epävarma olo. Jotenki keskenmenon kokeneena pelkää melko paljon, ja vielä ku on menny hyvin tää raskaus.. Ambulanssissa en muuta miettinykkää ku sitä että jos lapsi ei selviäkkää. Onneksi kaikki on hyvin, ainaki näillä tiedoilla. Nyt sitä koko ajan tunnustelee kaikkia vihlasuja ym. tosi tarkkaan..
Vähän tuli sekava selitys. mutta sitä se koko eilisaamu olikin.

Mutta ihanaa, huomenna sitten kurkkaamaan oikeen kunnolla tuota pikkuista, ja jospa selviäis sukupuoliki. ;) en siinä huomannut lääkärin ultratessa kysellä mitää semmosta, ku olin nii kipee..
Aiemmin ku oon lukenu teiän sukupuoli keskusteluja ni oon aatellu että en halua tietää, mutta toisaalta, ehkä mä kysyn sitä huomenna. Ja jotenki mulla on nyt tullu vähä poikaolo ja haluan varmistuksen asialle :D

Mulla oli tarkotus vastata muiden juttuihin, mutta nyt taas ajatukset karkasi.. Toisella kertaa sitten. :)

anskü ja pikkuinen 20+4
 

Yhteistyössä