¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Voi Kilu mulle nousi ihan kyyneleet silmiin kun ajattelen teita ja huomista. :'( Paljon voimia teille surutyossa. Toivon, etta teilla pian onnistaa uudelleen ja kaikki menisi tulevan raskauden kanssa hyvin.

Mulla ei ole fiiliksia kirjoitella mistaan nyt, tuntuisi kamalalta luopua vauvahaaveista kun on jo nain pitkalla. Pitaa olla vaan niin tyytyvainen ja kiitollinen etta kaikki sujuu hyvin ja vauveli vatsassa on terve.

Kilulle viela paljon lampimia ajatuksia.

Maria 17+3
 
Heippa:wave:

Kilulle ja miehellesi ihan hirveesti voimia huomiselle ja tuleviin päiviin:hug: Hyvä, että pääsette tutkimuksiin..toivotaan, että kaikki menee tulevaisuudessa hyvin! Pitäkää huoli toisistanne ja muista, että tällaisissa tilanteissa yleensä miehet surevat/käsittelevät asiaa eri tavalla(meidän mielestä, jopa väärällä tavalla)..sen kun hyväksyy ei tule turhia riitoja/väärinkäsityksiä. Toivottavasti kuullaan teistä pian uudestaan:heart:

Tervetuloa uudet:wave:

Läheisistä:
molempien vanhemmat asuvat muutaman kilometrin päässä joten apua kyllä löytyy ja neuvojia..joskus jopa liikaakin.

Mahasta:
on kyllä tullut nopeammin esiin kuin esikoisesta..taitaa kohtu vielä muistaa hommansa, koska ei ole edes oikeen mitään kasvukipujakaan ollut vaikka esikoisen ajalta oli aika koviakin.

ON: tänään käyty neuvolassa paniikki käynnillä. Onneks mulla on maailman huipuin neuvolatäti joka ymmärtää mun sekopäisyyteni. 10 minuutissa saatiin taas mielenrauha tän mamman pään sisään..perjantaina taas uusi käynti. Ärsyttää kun viime viikolla jo tunsin ihan hyvin liikkeitä, mutta perjantain jälkeen en ollut niitä oikeastaan tuntenut ja kaksi yötä jo niiden takia valvoin, joten helppo helpotus tuo neuvolassa käynti. Kyllä varmaan kohta täytyy tää mamma raahata jonnekin laitokseen:)

Panikoiva ja kunnon potkuja odottava Annubella ja sen Onni-Ilona 18+4:heart:
 
Kilu :( Voimia ihan hirveästi keskeytykseen ja sen jälkeiseen aikaan tietty. Onneksi saitte nyt näin nopeasti tän homman etenemään, ettei ois taas viikkotolkulla joutunu oottelee. Plussaonnea teille! Toivon että saatte terveen vauvan syliin mahdollisimman nopeasti.

Tervetuloa Myyryläinen! :)

Scarlett ja Haaveilija Mulla ihan sama homma ton mielialan kanssa!! Ihanaa etten oo ainut! Mies yrittää ymmärtää, mutta kyllä silläkin välillä meinaa pinna palaa.. Onneks nyt en oo enää muutamaan viikkoon ollut niin kiukkunen kun sillon alussa. Tosi ahistavaa sellanen ku kertakaikkiaan joka asia vituttaa/itkettää.
No onneks on selvästi helpottumaan päin. :)

Nepo ja Pirpana 18+4
 
Kilu Paljon voimia surutyöhön. Olen hyvin pahoillani teidän molempien puolesta, että jouduitte tekemään näin rankan ratkaisun, mutta olen varma, että teitte sen teille oikean päätöksen. Toivottavasti jaksatte tukea toisianne.

Oli ihanaa nähdä, että viestissäsi oli jo katsottu myös kohti tulevaa. Toivon teille jatkossa iloisia uutisia ja toivon, viestisi sanoma toteutuu. Ja kun niin käy, olisi hienoa, jos käyt kertomassa asiasta myös täällä.

Paljon voimia! :hug:
 
Myyryläinen Lämpimästi tervetuloa mukaan! :)

Ärsytyksestä Olen niin helpottunut kuullessani, etten ole ainoa, jota on viime päivät ottanut monia asia päähän ja valitushalu on noussut monella sadalla prosentilla. Normaalisti en ärsyynny tällä tavalla, joten tiedän, että hormonit ovat asialla, mutta ei se paljon auta, kun kiukuttaa.

Petite myös minä olen ollut monena päivänä aivan valmis untenmaille siinä klo 19 maissa! En ymmärrä, että miksi taas väsyttää, mutta näin vain on.

Ahdistaa opinnot, vaikka alku onkin mennyt tenttien ja tehtävien mukaan mukavasti. Pelottaa aivan valtavasti käytännön osat ja työssäoppimisen jakso. Onneksi olen saanut lähihoitajaksi valmistuvalta tietoa, josta on ollut apua. Mutta silti taas alkoi ahdistamaan. Pohdin jo, että menisin keskustelemaan asioista ryhmänohjaajani kanssa, vaikka järki sanoo, ettei se kannata: hän ei tiedä, mitä kaikkea käytännön puolella tehdään, kun ko. kurssien opettajatkaan eivät ole asiaa valaisseet.

Äitiyspakkauksen aiomme ottaa.:) Odotan jo innolla sitä aikaa, kun sen saa...:D

Luckygirl & Vintiö 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi.
Tervetuloa uusille minunkin puolesta! Kiva vaan saada lisää luettavaa :)

Kilulle kovasti voimia ja tsemppiä tulevaan!

Maha on pieni edelleen. Varmaan tiukat vaatteet päällä sen erottaisi jotenkin, mutta pakko pitää löysiä- Supistelee edelleen kovasti ja jopa tiukempi paita tuntuu ruokkivan sitä. Sais tuo jo kasvaa ettei näytä vain lihoneelta.

Minun vanhemmat ja sisaret asuu 600km päässä. Miehen vanhemmat 30km. Minun perhettä nähdään silti useammin.. Miehen vanhempia valitettavasti kiinnostaa enempi miehen sisarten lapset. Onneksi toiset isovanhemmat huomioi kaikki tasapuolisesti :)
Muutakaan turvaverkkoa ei oikein ole. Naapurilta varmasti saisi apua jos tarvisi, mutta seuraavaan paikkaan onkin toistasataa kilometriä. Eli aika yksin täällä ollaan. Pärjätty kumminkin.

Painoa tullut kolmisen kiloa mutta makkaroita senkin edestä. Huomaa ettei ole pystynyt liikkua.

Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä. Toisaalta olisi kiva, mutta esikoisen jäljiltä on tallessa sekin. Niitä makuupussejakin useampi kun äiti säästänyt sisarteni pakkauksista. Pitänee vielä miettiä.

Rakenneultra lauantaina ja jännittää niin vietävästi. Toivottavasti kaikki pienellä hyvin.

Liikkeet tuntuu hyvin jo mahan päältäkin. Kovasti pieni siellä melskaa :)

Nyt lasten kanssa touhuamaan!

Kuutti&pienin 19+ ?
 
Annukka ja Nippe: se vakuutusjuttu on juurikin muuttunut. Muutama viikko sitten valitin OP-pohjolalle heidän erittäin huonosta vakuutuskorvaussysteemistä ja sanoivat, että meilläkin seuraavasta vakuutuskaudesta lukien muuttuu nuo korvausehdot. Eli ensimmäisestä hakemuksesta peritään se omavastuu 100e ja sitten voi yksi kerrallaan lähetellä niitä hakemuksia, eikä omavastuuta peritä. Eli tulee voimaan vanhoihinkin vakuutuksiin seuraavasta vakuutuskaudesta alkaen. Meillä seuraava alkaa huhtikuussa. Tämä oli oikein hyvä uudistus.

Itse laitoin alunperin palautetta heille siitä, että olin juuri vuoden korvaushakemukset sinne lähettänyt, eikä kuukauteen ollut kuulunut mitään. Eli aika pitkä käsittelyaika on ja Tapiola kun mainostaa korvausta jopa samana päivänä. Ja nykyään voi tehdä siis hakemuksen netissä, kuitit pitää säilyttää 6kk. Vastasivat kyllä tosi pian tuon kyselyn jälkeen, mutta eipä niitä rahoja ole vieläkään kuulunut... (Itse en siis suosittele OP-pohjolaa, mutta mekään emme voi vaihtaa).
 
Kilu, voimia kovasti keskeytykseen ja sen jälkeiseenkin surutyöhön! :hug: Toivon teille kaikkea hyvää ja toivottavasti kuullaan sinusta vielä!

Paljon on tullut tekstiä, mutta nyt en jaksa itse kirjoittaa. Mieliala vähän maassa ja koirakin tahtoo ulos.

Minea ja maha-asukki, jonka liikkeet tuntuu jo pitkin päivää 18+2 :heart:
 
Hei!

Maha on kasvanut paljon, näkyy niin hienosti että ei voi epäselväksi jäädä mistä kasvu johtuu :)

Painoa on minulle tullut jo 8-9kg plussa testistä laskettuna :) En koe sitä niin pahana, koska alipainonpuolelta on lähdetty. Mutta kyllä olen täällä on välillä itkeä tihrustettu kun ei omiin vaatteisiin mahdu :)

Sukulaiset meillä aika pitkälti asuu tällä samalla paikkakunnalla.

Äitiyspakkaus otetaan kyllä meillekkin, käytin sitä laatikkoa ensisänkynä esikoisella ja haluaisin käyttää myös tällä pienellä.

Liikkeitä on nyt tuntunut päivittäin :) Yleensä jumpputuokio on ollut aamusta, ja kun mies on paikalla niin liikkeet loppuu siihen. :D

Täällä on vaivannut päänsäryt taas useamman päivän, ei kivaa =/ En haluaisi noitä särkylääkkeitäkään syödä joten täytyy vaan kärsiä.

Nyt koneelta pois taas jottei päänsäky enään pahene.

Shadowy ja Pieni 18+2
 
nyt ihan nopsa kirjoitus ennen unia :)
eilen lohkesi aamupalaa syödessä hammas kahtia, tänään olin lääkärissä ja sanoi,että mun suuta hormonit muuttanut niin paljon että erittäin tarkkaa hampaiden harjausta, ettei vaan tapahdu uudestaan. uusi aika parin viikon kulttua kun hoito piti lopettaa kun suu vuosi verta niin kovin. että peskää hampaita siskot! :)

äitiyspakkausta ei me oteta, kun siinä ei meille mitään tarpeellista ole, vauva pääsee riippukeinuun nukkumaan esikoisen tyylillä, niin ei sitä laatikkoakaan tarvitse.

mustikka: mahtava uudistus! tota on odotettu, helpottaa kummasti!

nyt uskomattomien kipeiden ikenien kanssa nukkumaan särkylääkkeen voimin.
 
Kilu voimia erittäin paljon nykyhetkeen ja tulevaan. Olen vierestä seurannut parhaan ystäväni hieman samanlaista tilannetta. 10-vuotta sitten odottivat lasta, kaiken piti olla hyvin. Silloin ei ollut mitään tällaisia ultria kuin nykyään. Lapsi syntyi, pieni tyttö, ilman ruokatorvea. Kromosomit ok, mitään selvää diagnoosia ei ole pystytty tekemään. Samanlaisia tapauksia on todettu 10 suomessa. Lapsi ei osannut puhua, ei kävellä, ei niellä. Kuoli hieman 10-vuotis synttäreidensä jälkeen. Heille on sen jälkeen siunaantunut 3 tervettä lasta. Kaikkien raskauksia on seurattu tarkkaan, toisaalta kun ei tiedetä mitä seurataan eikä lapsivesipunktio mitään kerro tästä niin raskaudet ovat olleet raskaita. Kuitenkin perhe on pysynyt kasassa ja sanoisinpa, että kaikki heidän kokemuksensa ovat vahvistaneet paria/ perhettä, näin sivullisen näkökulmasta. Voimia teille kovasti :hug:
Pohjolan hoitokuluvakuutus Todellakin seuraavan vakuutuskauden alusta korvaussysteemi muuttuu. Kyllä on niin hyvä uudistus, muuten ei ehkä kaikkein parhaimpaan vakuutukseen.
Äitiyspakkaus En ole kertaakaan ottanut, enkä ota nytkään. Meillä kun ne vaatteet olisivat olleet käytössä noin 6kk iässä, eikä niitä enää silloin olisi tullut käytettyä.
Supistukset Huomenna on kohdunsuun tarkistus. Kipeitä, pelottavan kipeitä suppareita ollut nyt lauantaista asti. Jotenkin pelottaa :(
 
Me asutaan molempien syntymäpaikkakunnalla joten sukulaisia riittää täällä. Miehen vanhemmat asuu tuossa naapurissa mut niiden kans ei hirveästi olla tekemisissä. Ite kyllä tykkään että suku on lähellä ja varmaan se on yks syy miks en ikinä minnekään kauemmas ruuhka-Suomeen lähtenytkään.

ÄITIYSPAKKAUS: en oo ikinä sitä ottanut, enkä ota nytkään. Esikoisen aikaan sais serkulta makuupussin ja toppahaalarin, jotka minun mielestä oli ne pakkauksen tärkeimmät jutut. Ite oon niin tarkka vaatteiden suhteen että en kelpuuttaisi pakkauksesta kuin murto-osan käyttöön. Ostan ennemmin mieluisat vaatteet itse ja sijoitan sen pakkausrahan niihin tai sitten turvakaukaloon. Pojat on hyvin nukkuneet pinnasängyssä alusta asti, ei oo tarvetta miellekään ensisängylle ollut lisäksi.

Mielialasta: Mä en oo ikinä erikoisemmin huomannut että hormonit vaikuttaisi kovin voimakkaasti mielialaan. Enempi tuo väsymys sen tekee. Nyt kun oon tämän viikon talvilomalla niin heti huomaa miten paljon pirteämpi oon. Kyllä sen heti tajuaa että minun kohdalla pienten lasten ja täyspäiväsen työelämän yhdistäminen ei oo paras vaihtoehto. Haaveissa olisikin olla kotona seuraavat 3v jos tuo idioottihallitus ei onnistu ennen sitä tuota kotihoidontukea sössimään.
 
Vanellan ultrakuulumisia malttamattomana odotellaan:) Ihanaa, kun nuita rakenneultra kuuulumisia alkaa tipahtelemaan..ollaan mammat jo niin pitkällä:heart:

Annubella, joka tuli juuri leffasta Kulman pojat ja siellä muutamia töytäsyjä masuun tehnyt Onni-Ilona 18+4
 
Tosiaan Vanellan rakenneultrakuulumisia ois kiva kuulla!!!!

Nimistä: Pojalle ei keksi enää yhtään nimeä. Molemmat hyvät jotka ollut iän kaiken suosikkina on jo käytetty :D Tytölle ois parikin vaihtoehtoa.
 
Noista vakuutuksista on ollut kovasti puhetta. Meillä on esikoisella Turvan junioriturva plus. Se oli meille aikanaan edullisin vaihtoehto ja on varmasti nytkin. Omavastuu meillä on 84€ ja korvaukset on aina saatu nopeasti. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

Maha on täälläkin kasvanut jo aika paljon. Ei jää kyllä kenellekään epäselväksi että ollaanko raskaana vai ei. Äitiyshousut on ollut käytössä jo reilun kuukauden. Liikkeitä olen tuntenu parisen viikkoja ja voimistuvat kovaa vauhtia. Välillä on pikkuisella oikeinkin vilkasta aikaa. =) Mieliala on ollut ihan ennallaan. Ei ole mitään muutoksia mihinkään suuntaan ollut. Kiva lukea ja vertailla oireita täällä kun jokaisella on niin erilaisia oloja. =)

Mä olen koittanut etsiä itselleni kevättakkia kun alkaa ilmat pikkuhiljaa lämmetä ja kevät tulla. En vaan ole mistään löytänyt kivaa ja suht edullista takkia mikä sopisi kasvavan vatsan kanssa. Ja toinen mitä olen koittanut etsiä huonolla menestyksellä on äitiysuimapuku. Täytynee vaan jatkaa etsintöjä.

Hyviä öitä kaikille! Toivottelee Myyryläinen ja masuasukki
 
Kilulle hirmuisesti voimia :hug: Sulla tuntuu olevan tosi hyvä/rauhallinen asenne, tietysti teillä on jo ollut monta viikkoa aikaa käsitellä tilannetta ja on varmasti tosiaan myös helpottavaa saada asia päätökseen. Toivotaan, että keskeytys menee fyysisesti hyvin ja voimia tulevaan :heart:

Nyt vähän tökerösti perään omaa hehkutusta...

Rakenneultra siis takana ja kaikki oli oikein hienosti! :) Oli mukava nuorehko naislääkäri, joka koko ajan kertoi meille mitä näkyy, ja kaikki rakenteet ym. näytti ihan normaaleilta. Kovasti pieni siellä liikkui ja kädet pysyi kasvojen edessä :heart: Mitat oli hieman viikkoja isommat, kuten nt-ultrassakin. Lääkäri sanoi, että hänellä ei ole tapana 100% varmasti sukupuolta luvata, mutta vahvasti näyttää siltä että masussa asustaa pieni NEITI! :heart: Kyllä nyt on onnellinen äippä, muutama kyynelkin siellä vierähti. Ja tuleva isukkikin oli yhtä hymyä :)

Onnellinen Vanella ja pikkuinen (luultavimmin) neiti 18+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90 ja paulina
Hei kaikille! Kirjoittelin joskus alussa ja sitten olin fb:n puolella, mutta nyt siis taas täällä. Meille on siis tulossa toinen lapsi, LA 26.8, synnytyssairaala TYKS. Meille tuli ikäviä uutisia veriseulasta, johon osallistuin np-ultran yhteydessä. Down riski oli kohonnut 1:120. Eilen mulla oli varattu aika lapsivesipunktioon, tosin menin sinne sillä asenteella, että haluan lääkärin ultraavan ensin kunnolla ja jos ei mitään hälyyttävää näy niin ei tehdä ko. toimenpidettä. Laskeskelin, että prosentit mahdolliseen keskenmenoon on jopa suuremmat kuin riski down-lapseen. Ultrassa kaikki olikin hyvin! :) Oli todella liikkuvainen POIKA vatsassa. Lääkäri sanoi, että näkyy jopa enemmän rakenteita, joita ei aina välttämättä näillä viikoilla näy. Pää oli normaalin kokoinen, sisäelimet normaalit, sydän terve verrattuna sydänvikoihin joita downeilla usein on. Ainoa mikä ei täsmännyt viikkoihin oli reisiluun pituus, mutta lääkäri sanoi, että suomalaisilla on usein reisiluu lyhyempi. Nyt ei sitten muuta kuin odotella. Eihän mikään oo 100% varmaa ja vaikkei oliskaan downinsyndrooma ja jää jäljelle satatuhatta muuta sairautta. Joten jospa nyt lakkaisin murehtimasta ja nauttimaan tästä raskaudesta! :) Oliko tässä ryhmässä muita, jotka "kärähti" veriseulassa?

Kilulle ihan hirmuisesti voimia ja kovasti tsemppiä jatkoon!

Vauvavakuutus meillä on If:ssä ja sieltä saa kans päätöksen vrk:n kuluessa. 100 euroa on omavastuu vakuutuskaudessa ja sen jälkeen 10% kuluista.
 
Heippa hei!

Vieläkö mahtuu mukaan elokuisia? Laskettuaika on 22.08. Synnärinä TAYS ja kolmatta odotellaan. Ikää on kertynyt 34-vuotta. Rakenneultra on 15.04 ja tällä hetkellä on poikaolo. Kotoa löytyy tyttö-07 ja poika-09.

Olen lukenut juttujanne aina välillä. Meillä oli pitkään gastroskiisi-epäillys ja siksi olen lykännyt liittymistä. Nyt siis kaiken (koputtaa puuta) on todettu olevan kunnossa.

Kilulle paljon voimia tähän päiväiseen. En pysty edes kuvittelemaan miten kauhea tuo tilanne on. Toivottavasti saatte uuden nyytin pian alulle.

Onko kenelläkään kovia liitoskipuja?
Täällä ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut mutta nyt alkoivat jo viikolla 12. Pelottaa oikein ajatella mitä kivut on sitten loppuraskaudessa....

Vakuutus otetaan Pohjolasta koska on pakko ottaa sieltä.

Äippäpakkausta ei oteta koska kaikkea on jo ihan liikaakin.
Ainoastaan sänky tilattiin jo nyt Saksasta koska se nyt oli vaan niiiin ylisöpö ja sitä ei Suomesta löytynyt.
Kukas muu oli tilaamassa rattaita ym. saksasta? Onko tavarat tulleet ihan ok perille?

-Noelle- ja sulo 16+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Marde Meillä kärähti kans np ja veriseula, kävin istukkanäytteessä ja kromosomit normaalit, mutta vielä kaihertaa ajatus takaraivossa että rakenneultrassa voi jotain näkyä (tai olla näkymättä). Toisaalta hyvin tuntuu kaveri pärjäävän, potkiskellutkin tuossa jo pari päivää ihan tunnistettavasti iltaisin. Istukka kun on edessä, niin en oletakaan, että jatkuvasti jotain tuntisin.

Minäkin kävin ma hätälääkärissä, kun su iltana itsekseni menin huolissani ronkkimaan alapäätä ja tuntui, että kohdunsuu on sormenpäälle auki. Olin jäänyt edellisen neuvolan jälkeen miettimään, kun oli puhe menkka- ja selkäkivuista (tosin jälkimmäiset SI-nivelestä johtuvia), että kunhan ei vaan supistelis. Sisätutkimusta kun ei oltu kuukauteen tehty, niin pakkohan sitä oli muka mielenrauhaa hakea. Lääkäriin kun pääsin 45min varotusajalla, lääkäri toitotti heti ovella oireet kerrottuani "EN USKO!!" Totesikin sitten paikkojen olevan kiinni, mutta jotenkin en nyt itse usko täysin tuota lekuria, kun eihän sinne normaalisti pitäisi sormenpään mennä. Kuukuppeillut olen noin vuoden päivät ennen plussaa, ja kyllä paikkani oletan tuntevani! Levossa olen tämänkin viikon selän takia, kipuilua kohdun seudulla on vielä lisäksi.

Tänään meinasin käydä kokeilemassa/katsomassa tukivyötä BabyStylessä muun vauvatarvikkeen ohella, josko siitä jotain iloa olisi kun tuo mahakin turpoaa illalla ihan mahottomaksi. Tuntuu, että pitäis jo hankintoja tehä, vaunuja, kaukaloita ja pinnasänkyjä olen netistä jo tiiraillut. Oliko kellään tietämystä Akjaxin Big Star -vaunuista? Houkutteleva hinta (Lauran lastentarvikkeessa 355€) ja toimittaisivat vielä kätevästi kympillä lähimpään matkahuoltoon (jossa sattumoisin olen töissä). Kaukaloista vaikuttaa, että päädyn Vauva-lehden tilaajalahjana Brio Primoon, johon jalustan saa 70€. Tilataan kaverin kanssa lehdet ristiin, kun kumpikin odottaa :p Vaunuilla ei nyt niin kiire ole, meinattiin kuitenkin käydä Lapsimessuilla huhtikuun lopulla, jos ei mene komplikaatioiden takia "hiihtoloma" -suunnitelmat uusiksi.

Onpas taas omanapailtu kerrakseen! Anteeksi!

Miumau ja poitsu 18+0 POKS!
 
-Noelle- tervetuloa! :) Mä oon ainakin tilaamassa Saksasta koska sieltä saa halvemmalla kaiken saman ku Suomesta ja oon kuullu pelkkää positiivista toimituksesta. On kuulemma nopeaa ja halpaa ja monesti tulee ihan kotiovelle asti:)

Huomenna rakenneultra<3

Jenny ja Papu 19+1
 
Huomenta! :)

Meillä oli eilen se toinen neuvola ja siellä käytiin sitten isännän kanssa kahdestaan kun oli näin pyydetty.. Sydänääniä kuunneltiin, mutta ei kuuluneet vielä kovin voimakkaina kun ilmeisesti kohtu on vieläkin aikalailla taakse kallistunut joten ehkä olen sitten pienemmillä viikoilla kun pitäisi.. Sitähän katottiin jo ultrassa mut ei siirretty LA:a. Hb oli noussut :O viimeks oli 112 ja nyt oli jo 121 joten lisärautaa en tarvitse vieläkään :) Muutenkin kaikki oli hyvin ja painokin oli sitten neuvolan vaa'an mukaan noussut vaan 400g :D Seuraava aika otettiin sit rakenneultran jälkeen eli vasta ens kuun loppupuolella meen seuraavan kerran. Silloin pitäis jo puhua vähän Kela-asioista ja perhevalmennuksesta.. Mites te muut joilla on kokemusta ko. valmennuksesta, onko tarpeellinen vai ei? Meillä kun ei pääse enää edes PHKS osastolle tutustumaan kun pelkopolin kautta, ni mietin et pitäiskö skipata koko valmennus..

Muuten täällä ei ihmeempiä, liikkeitä ei vieläkään tunnu mut johtuu vaan tuosta kohdun kallistumasta.. Höh :(

Vakuutus me otetaan niinku oon varmaan jo maininnutkin ja kun kaikki on Tapiolassa niin sieltä sekin otetaan. Saadaan vielä keskittäjän alennuskin siihen ja ajattelin tarjousta kysyä silti jos sais hintaa vielä vähän alas :)

Äitiyspakkaus otetaan myös ja laatikko toimii ensisänkynä, vaikka pinnis kyllä ostetaan hyvissä ajoin. Jostain oon lukenut että pienempi sänky ekoina viikoina rauhoittaa lapsen yöunia paremmin kun iso ja avara sänky.

Ainiin, uusille tervetuloa joukkoon! :) :wave:

inieh ja tyyppi 15+2
 
Viimeksi muokattu:
miumau mikä teillä oli se riski? Kyllähän teillä sitten on kaikki ok noiden kromosomien kohdalla, eihän se veriseula muuta tutkikaan. Rakenneultra jännittää vähän varmaan kaikkia. :)

Itse olin esikoisesta perhevalmennuksesta, enkä hyötynyt siitä mitenkään. Tämä riippuu tietenkin millainen ihminen sitä vetää jne. Sairaalaahan en täälläkään päässyt tutustumaan ja se sairaalana esittely-dvd ei toiminut jota yritettiin siellä valmennuksessa katsoa. Itse otin sitten vaan selville mihin pitää mennä kun h-hetki koittaa ja "heittäydyin" siellä ammattilaisten käsiin ja hyvin meni. :)

Äitiyspakkausta en varmaan tässä toisessa raskaudessa ota, kaikki edellisestä tallella ja joo se laatikko toimii hyvin sänkynä 3-4kk asti. :)

Marde 15+3
 
Perhevalmennuksesta: Kävin esikoisesta 2/3 kertaa ja en kokenut sitä kovin hyödylliseksi. Kummasti sitä vaan on innoissaan jo netistä imenyt kaiken mahdollisen faktatiedon mitä täällä on tarjota. Kun siihen faktaanhan se perhevalmennus perustuu. Koin saavani enemmän tietoa ja apua netistä sekä omilta vanhemmiltani. Sairaalan tutustumiskäyntikin oli mielestäni ihan turha. Siellä näytettiin ainoostaan että tässä on sali, tässä on allas, täällä on osasto, tämä on ilokaasu jne. Mutta ehkä henkilö, jolla ei ole tukiverkostoa tai perheellisiä ystäviä, saattaa hyötyäkkin perhevalmennuksesta:)
 
Kilulle: Onpa hyvä, että teille on löytynyt vertaistukea.
Se on kuitenkin hyvin usein parasta tukea, mitä ihminen voi saada =)

Äitiyspakkauksesta, meillä on aivan tuhoton määrä vaatteita ja tavaraa noiden kahden myötä kertynyt, mutta jostain syystä sillä on minulle joku raskauteen liittyvä arvo. Ehkä siis enemmän tunnesyistä. Äidiltäni löytyy oman äitiyspakkaukseni viltti, joka on todella kiva muisto. Ajattelin siis tehdä jokaiselle lapselle sitten varastoon odottamaan mahdollista lapsensaantia ajatellen pakkauksen, jonka voivat sitten pitää itsellään muistona. Jos ei kelpaa, niin sitten voin myydä kovalla hinnalla retrona :p

Miunmau84, kohdunsuu on suht yksilöllinen. Toisilla (synnyttämättömilläkin) tuntuu, että se antaa hyvin periksi, toisilla taas sinne ei meinaa saada edes näyteharjaa milliäkään menemään. Tulehdusriskin vuoksi suosittelisin, että kannattaa jättää ronklaamiset ja toisaalta myös sen ärsyttävyyden vuoksi. + oman mielenrauhan, koska voipi olla, että mieli kehittää jos jonkinlaista diagnoosia kun aikansa asioita itsekseen pohtii =)
Muoks. Huomasinkin, että kerroit tuntevasi paikat hyvin, koska olet aikaisemminkin kokeillut. Joten jos eron tunnet, niin uskon kyllä että huolestuttaa. Mutta tosiaan kannattaa huomioida nuo asiat, että ei tee vahinkoa sillä omalla tutkimisella.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä