¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Heippa!
Onko muilla ollut samaa ongelmaa kuin minulla?
Nyt jo pitemmän aikaa olen kärsinyt unettomista öistä.. Illalla nukkumaan mennessä väsyttää paljon mutta kun menee sänkyyn uni ei tule millään. Koko ajan pitää asentoa vaihtaa ja välillä ihan hetken torkahdan. Alkaa tuntumaan jo rasitteelta kun aamulla pitäis aina jaksaa töihin herätä ja vasta kun tiedän että enään esim. Tunti kellon soittoon saan unen enkä jaksa millään enää nousta kun kello soi..päiväunia kun yritän ottaa niin en pääse syvään uneen mitenkään..:/Mistähän saisin helpotusta..

Hemami & pikkuinen rv 17+5
 
mitenhän, voiks näihin ketjuihin liittyä vaan uutena mammana, tuntuu nimittäin että tästä palstailusta alkaa kehkeytyy harrastus :D viikkoja nyt tasan 18, laskettu aika siis 14.8, 22vuotias oon ja kätilöopistolle(KOS) menossa synnyttämään ja olis jo toinen mukula tähän perheeseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Hemami mulla samaa ongelmaa, tai saattaa olla etten saa alkuillasta/yöstä unta tai sit herään aamuyöllä ja nukahdan just ennen kellon soittoo uudestaan. Tuntuu tuskaselta valvoo kun yöllä ei viittis rueta mitään tekemäänkään :/ Yleensä kulutan aikaa lukemalla tai tietokoneella. Ja se päiväväsymys :(( ei tietookaan mistään keskiraskauden energisyydestä.

Tervetuloa samuelinäiti

Höpsyli &masumuru 18+?[/B][/B]
 
Huh, aika paljolta tuntuu tuo sokerirasituskokeen 12h syömättä kun nytkin tuntuu jo, että on muutaman tunnin välein nälkä ja tulen vielä niin pirun kiukkuseksi nälkäisenä..

Hemami mäkin nukun aika huonosti. Tai ei meinaa ensin tulla uni ja sitten heräilen yöllä jatkuvasti, toisaalta osittain siitäkin johtuen, että joudun vessaankin heräämään ainakin 3 kertaa yössä.. Sitten taas saatan herätä tunnin tai pari ennen kellon soittoa sen verran "virkeänä", etten meinaa saada taas unta.. Ja aina alkaa viim. iltapäivällä väsyttää, vaikka nukkuisikin 12h yössä.

Noihin synnytysvalmennuksiin en ainakaan itse ajatellut osallistua, luotan siihen että ihmisellä on joku alkukantainen vaisto (+ kätilöitä apuna) jotka kertoo miten synnyttää :D

bona_ + möntti 19+3 (taisin eilen merkata väärin)
 
Lämpimästi tervetuloa uusille! :)

Tammiskalle paljon tsemppiä vuotojen kanssa, pidän peukkuja, että pikkuisella on kaikki hyvin ja vuodotkin pian loppuvat.

Sokerinrasituskoetta en todellakaan odota innolla... en tosin vielä tiedä, että milloin tarkemmin se päivä itselläni koittaa. Seuraavien viikkojen aikana joka tapauksessa.

Raskausvitamiinista Otan omani aina iltaisin. Jo tavallinen MultiTabs, jota käytin ennen yrityksen alkua, sai pahanolon aikaan, jos sen otin aamulla. Te, jotka raskausvitamiineja käytätte, kokeilkaa ajan vaihtoa. Minulle ei ainakaan neuvolantäti naputtanut, että vitamiini pitää ottaa aamulla...:)

Sukupuolesta Mikäli Rautahampaan mainitsemat päänsäryt lupaavat poikaa, niin siinä tapauksessa meille todellakin on poika tulossa. Sen verran usein päätä on särkenyt. Muuten en oikein osaa vielä sanoa; lasketaanko pari finniä silloin tällöin kukkimiseksi, kun tilanne oli niin ennen raskauttakin? Epäilisin. Mutta on kivaa pohtia asiaa ja arvailla! :D Ultra onneksi lähenee... :)

Aiotteko kertoa vauvan sukupuolen läheisille? Olen pohtinut, että pitäisikö asian salaisuutena ja kertoisi vasta, kun vauva on täällä. Olettaen, toki, että ultrassa asia meille selviää... Aiemmin ajattelin, että totta kai kerrotaan, mutta hiljattain olen hieman alkanut pohtia asian salaamista odotusajan verran. Tietty ensi viikolla olen ihan eri mieltä asiasta! :LOL:

ON: Mies kertoi eilen odotuksesta työpaikallaan ja oli aivan tohkeissaan kun kertoi asiasta kotona. Miesvoittoisella työpaikallakin oli juteltu sen perään vauvoista; siellä lähes kaikilla on parikin tenavaa kotosalla. Minä puolestani paljastin asian ergonomian tunnilla, kun opettaja olisi halunnut minut mukaan sellaiseen tilanteeseen, jossa masu olisi puristunut vyön alle. Totesin vain, että toki, mutta minulla on pieni oma rajoite: vauva. Sainkin sitten jäädä kaikista huolestuttavista tilanteista sivuun. :) Samalla toki 4 opiskelutoveriakin kuuli uutiset ja yhden naama venähti täysin yllätyksestä ja hän kysyikin, että miksei se näy? :D Kaksi muuta taas sanoi vieressä, että näkyyhän se. Läheisin opiskelutoverini oli toki asian jo tiennyt, vaikkein sitä ollutkaan suoraan sanonut.

Vauva oli todella aktiivisella päällä aamupäivän tuntien aikana. Virnistelin itsekseni, että vauva oli varmaan tylsistynyt luennon aiheeseen, joka oli aika raskas teemaltaan. Minä taas sain ihanan liikemaratonin. :heart:

Luckygirl & Vintiö 18+3
 
Tammiska, on varmasti kurjaa kun kokoajan täytyy olla varuillaan miettimässä. Mutta toisaalta jotkuthan menee raskausajan niin, että he luulevat saavansa kuukautiset ja huomaavat olevansa raskaana vasta hyvin pitkillä viikoilla tai ääritapauksessa massiivisten vatsakipujen esiintyessä... (= synnytys) :D

Minäkin tuossa eilettäin epäilin tunteneeni liikkeet, mutta sitten taas muutuin epävarmaksi, joten en laske niitä vielä liikkeiksi. Hitsit vie ku odotan sitä "kuplaa" joka vatsassa tuntuu puhkeavan.

Te, joilla on aikaisempia raskauksia takana, niin oletteko miettineet, että vastasiko "sikiön persoonallisuus" sitten syntynyttä lasta. Mietin kun meidän ensimmäinen oli tällainen rauhallinen perätilassa istuskelija, joka lähinnä vain koputteli silloin tällöin, että täällä ollaan ja on vielä isompanakin samanlainen rauhallinen pohdiskelija. Toinen taas kierteli ja väänteli ja oli saada minut hulluksi välistä touhuamisillaan ja hän on edelleen sellainen ikiliikkuja, että välistä ihan itkettää. :D
 
Pumppa aika jännä ajatus toi, että sikiön persoonallisuus vastaisi tulevaa lasta. Meillä sitten riittää tekemistä tulevaisuudessa nimittäin tää mönkijäinen on kauheen aktiivinen ja ainakin raju liikkeissään kun tuntuu niin hyvin aina mahan pintaankin kun kädellä koittaa :D.

Ite en edes tajunnut että toi pahoin vointi on johtunut noista Multivita Minisun Mamasta ennen kun nyt sanoitte. Tai oon sitä miettinytkin kun ei joka aamu ole ollut, mutta välillä sitten niin voimakkaasti taas.. Mullakin on tota koulua nyt niin epäsäännöllisesti, että usein kerkiän aamulla vaan istuun alas ja kattoon telkkaria niin ei ole silloin tullut pahaa oloa, mutta sitten taas kun pitää heti lähteä niin on bussissa tullut ihan hirveä olo.

Sukupuolen kertomisesta, en oikein tiedä mitä tekisin sen asian suhteen. Kun meillä on jo suvussa hirveä vedonlyönti käynnissä, että kumpi on tulossa. Sitten minun isäni sanoi, ettei halua tietää ennen synnytystä, että kumpi tulee niin siinä onkin sitten vaikea paikka kun asia ei saisi levitä hänen korviinsa mutta muut haluavat varmasti tietää.. Kavereille ainakin kerron, koska olen varmasti asiasta niin innoissani etten voi olla sanomatta :D

Jännittää, enää viikko ja päivä rakenneultraan! Ja ajattelin sen ultrakuvan julkaista facebookissa, niin saan sitten kaikki tutut lyötyä ällikällä kerralla, kun on niin vaikea tiedottaa kaikkia ja sitten kukaan ei ainakaan voi suuttua, että miks en heille ole kertonut kun sanon vaan että salailin kaikilta tähän asti. Tai kaikilta ja kaikilta.. Koko homman piti olla salaisuus kunnes se näkyy ulos päin, ihan senkin takia että kun voi tulla keskenmeno tms. Mutta sitten toi innokas isä meni siittä lauleskelemaan kaikille, ja myös yksi oma kaverini tiedotti asiasta muille vaikka kielsin, kauheen kiva -__-.
 
Viimeksi muokattu:
Tammiska, tiedätkö mikä sulla aiheuttaa noita vuotoja? Onko istukka kohdunsuulla? Mullahan oli tässä ja ekassa raskaudessa vuotoja, mutta tässä ne loppui jo rv9. Ja istukka oli kohdunsuulla. Mut joo, on noi vuodot ärsyttäviä, luultavasti kaikki kuitenkin on ok.

Tänne ei ihmeempiä, liikkeitä on alkanut jo tuntumaan. Istukka onkin tällä hetkellä takana. Ekassa raskaudessa se oli edessä ja tunsinkin liikkeet vasta rv20. Ja koko raskausaikana oli aika maltillisia liikkeitä, ei kertaakaan tuntunut, että maha-asukki olis tullu vatsanahan läpi. Tää näytti sit taas ultrassa olevan paljon eloisampi, joten saas nähdä miten käy. Eka oli tyttö, eikä onneks mikään villi tapaus, kuten ei mahassakaan. Tää toinen on nyt poika ja itseäni ainakin jännittää onko tulossa tosi vilkas tapaus...

Marde & tapaus 16+2
 
Olitte jutelleet täällä mm. hien erityksestä ja karvankasvusta. Mä olin ihan paniikissa, kun huomasin, että mulle kasvaa mahassa karvoja. Onneks tuttu lääkäri kertoi, että ne kyllä raskauden jälkeen häviää. Olisi kyllä ikävää olla karvamasu koko loppuelämänsä! :D Niin ja tuosta hien erityksestä... Välillä tuntuu, että haisen ihan karmeelle.. Pitää vaan aina toivoa, ettei kukaan muu huomaa. ;)

tammiskalle tsempit vuotojen kanssa! Toivottavasti on kuitenkin ihan normaalia ja kaikki sujuisi loppuun asti hyvin. :hug:

Hemami: Mä saan yleensä unen illalla hyvin, mutta heräilen yöllä moneen kertaan ja aamulla tuntuu, etten ole nukkunut syvää unta juuri ollenkaan. Oletko kokeillut jtn rentoutustekniikoita? Minulla ne auttaa yleensä unen saamisessa illalla.

Tässä kun luin noita teidän juttuja niin tuli pieni pelko, koska en ole vieläkään tuntenut liikkeitä... Pitäisikö olla jo huolissaan vai onko tämä ensimmäisen kohdalla ihan normaalia? Viikkoja siis huomenna 19+0.
 
Kiitos tsempeistä!

Marde Mulla oli alkujaan kaksosraskaus, josta toinen pieni ei sit jaksanutkaan kasvaa ja kehittyä. Vuoto alkoi 12 raskausviikolla ja siitä asti on sit vuotanut, milloin enemmän, milloin vähemmän. Nuo vuodot vaan pehmittävät ennenaikaisesti kohdunsuuta, jos ne kovin pitkään jatkuvat. Ultrassa ei mitään hematoomaa ole näkynyt, mistä lie sitten vaan vuotaa.

Istukka ei ole kohdunsuulla ja se ei näyttäis muutenkaan vuotelevan. Onneksi. Ja onneksi kipeitä supisteluja ei ole enää tullut, ainoastaan niitä että kohtu hetkeksi aikaa menee kivikovaksi ja sitten taas pehmenee.
 
Heippa kaikille, mutkin saa lisätä porukkaan :) Tanya~ 23v KOS LA 6.8. ja rakenneultra 22.3.

Viikkoja nyt siis 19+2 ja vasta ihan viikon sisällä on alkanut vatsa hiukan pyöristymään, ja ensimmäiset pienet liikkeet tunsin vasta pari päivää sitten. Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki näytti hyvältä, ensi viikon ultraa innolla odottaen :)

Mulla on ollut tosi oireeton raskaus, ihan ensimmäisillä viikoilla oli pahoinvointia, mutta ensimmäisen ultran jälkeen ei oikeestaan oo ollut mitään, paitsi hiukan väsymystä. Kyllähän se alko tossa pari viikkoa sitten stressaamaan että onko pikkukaveri vielä matkassa, kun ei maha kasva sitten ollenkaan, ja olo on muutenkin ollut ihan normaali :D Kyllä ne eiliset sydänäänet vaan lämmitti mieltä :heart: Niin ja tää siis on meidän ensimmäinen :)

Tanya~ ja pikkuinen 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: mirkku78 ja Jenny90
Anskü
Tervetuloa Tanya~ mukaan!

Hien eritys ja karvankasvu Itse en ole huomannut että olisi erityisemmin ollut voimakkaampaa hieneritystä, eikä vatsassakaan ole liioin näkynyt karvoja. Säärien karvankasvu on kyllä ollut yllättävän hidasta, mikä tietty hyvä juttu, kun ennen niitä sai ajella joka välissä..
Sukupuoli. Oireiden perusteella en välttämättä sanoisi mitään sukupuolesta. Toisaalta ajattelin että en haluaisi tietääkään sukupuolta ennen syntymää, mutta nyt kun rakenneultra lähenee,niin kiinnostus kasvaa :) Minun unissa pikkuinen on ollu poika, mutta muuten mulla on ollut vähän tyttöolo. Että tiiä sitten kumpi siellä on..

Täälläkin liikkeitä on alkanut tuntumaan enemmän. Ne helpottaa kyllä kovasti kun tietää että pikkuinen on vielä matkassa. Niin oireeton on ollut raskaus että aina välillä tulee pieniä pelon tunteita että ollaanko siellä enää elossa. Jospa nuo liikkeet nyt alkais voimistumaan. :)
Nyt maha on alkanut pyöristymään sen verran että luokkakaverit on kyllä koulussa katellu pitkään, mutta ei ole tullut kysymään mitään.. :D Kaksi luokkakaveria kyllä tietävät asiasta ja ovat innolla mukana tässä mun raskaudessa, jotenkin huvittavaa kyllä. Ihmettelen kyllä ettei kukaan muu ole edes kysynyt mitään, nyt alkaa olla jo niin iso maha ettei tätä voi minkään lihomisen piikkiin laittaa. Ja muuten kuin minulla ei tuo vatsan seutu ole ollut kovinkaan pyöreä. :p

Täällä kovasti odotellaan rakenneultraa joka on reilun viikon päästä. Minä innostuin taas vähän käsitöistä ja toivotaan että lopputuloksena on jotain kivaa pikkuiselle. (Ehkä odotan vielä rakenneultraan, jos selviäis sukupuoli niin vois tehdä kivan värisiäkin sitten)

anskü ja pikkuinen 19 POKS :heart:
 
Tevetuloa uusille kirjoittajille! :)

Pitäisikö tota etusivun listaa jossain vaiheessa vähän siistiä? Kun tuntuu että siellä on paljon sellaisia jotka ei enää kirjoittele/on siirtynyt facebookin puolelle?

Mesikämmen tiedätkö onko sulla istukka kiinnittynyt kohdun etuseinään vai taka seinään? Käsittääkseni jos on etuseinässä niin ei liikkeet tunnu niin helposti ja myös tietty se vaikuttaa kun on esikoinen kyseessä :) En mä usko että sun tarvii vielä olla kauheen huolissaan.

Rakenneultra mulla on enää viikko niin päästään sinne! Jotenkin ei osaa olla niin peloissaan ku np ultrassa, että onko siellä kaikki hyvin. Kai sitä kuvittelee että kaikki ois hyvin kun liikkeet tuntuu ja on jo kerran nähty vauva. Toivotaan kuitenkin että kenellekään ei ilmenis enää tässä vaiheessa mitään ikäviä yllätyksiä :/

Vaatteista mun pitäis ostaa uus kevät takki ja nyt on hirveet ongelmat et minkälainen ja minkä kokonen pitäis olla. Kun kuitenkin sillä pitäis pärjätä pari kolme kuukautta eteenpäin ja toisaalta haluiaisn ostaa sellasen että sitä vois käyttää sit kun ei oo raskaana myös, koska ne takit on aika arvokkaita. Tai sit täytyy ostaa vaan jostain kirpparilta se takki. Muutenkin oon ajatellut yrittää parjätä mahdollisimman paljon normaaleilla vaatteilla joita vois käyttää myöhemminkin kun tollaset löysät paidat on nyt muodissa. Äitiysvaatteista pyydetään monesti ihan älyttömiä hintoja verrattuna normaaleihin.

Kela papereista miten se menee että pitääkö työnantajan täyttää jotain papereita jotka se lähettää palkanlaskijalle ja sit se taas kelaan? Oon kuullut että meidän työpaikalla olis ollut ongelmia tän homman kanssa eli papereita ei olisi toimitettu kelaan ajallaan ym. Aika kurjaa jos se tuki jää työnantajan takia roikkumaan. Työnantajallehan ei käsittääkseni aiheudu tästä mun äitiyslomasta kustannuksia siinä mielessä että ei tarvi mulle maksaa mitään? Ajattelin pyytää työnantajaa täyttämään ne paperit mun nenän edessä ja vaikka ite sitten lähettää ne sille palkanlaskijalle jos ei muu auta :D

Scarlett ja Sissi 18+3
 
Täällä poksutaan 20+0 POKSPOKS! Ihan uskomatonta, että ollaan jo puolivälissä, aika on mennyt kyllä ihan tajuttoman nopeeta!

Petite millä tavalla sinulla on tuo lantion vinous todettu, onko ihan sellainen, mitä ei pysty korjaamaan? Itsellä nimittäin lantio on ollut vino virheasennon vuoksi. Minulla alkoi raju niskaperäinen jännityspäänsärky muutama vuosi sitten ja fysioterapiassa huomattiin, että lantio oli vinossa: toinen kylkikaari pidempi kuin toinen ja vastaavasti toinen jalka. Kiropraktikko korjasi tämän virheasennon.

Myyryläinen onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta <3

Tammiska voimia vuotojen kanssa :hug:

emilien mullakin tuntuu välillä siltä, että vatsalihakset ois kipeet. Varsinkin venyttäessä vatsaan pituutta tuntuu siltä!

Vauvan sukupuolen kertominen: me ollaan kerrottu tyttöveikkauksesta kaikille jo nyt. Toki sitten muistutettu, että ei ole vielä varmaa. Fb:ssä en varmaan sukupuolta etukäteen halua kertoa, mutta siellä nyt en ole vielä raskaudestakaan kertonut. Ja nimi sitten ainakin koitetaan pitää salaisuutena! En tiedä miten vaikeaa on kun nyt jo puhutaan vauvasta sillä nimellä, jonka hän luultavimmin saa. Viikonloppuna kun oltiin kavereiden kanssa syömässä huomasin kun mies joutui oikein etsimällä etsimään vauvalle jotain muuta kutsumanimeä :D

Omaa napaa: Täällä ollaan tämä päivä vielä nilkan takia saikulla, onneksi on lähtenyt paranemaan ihan mukavasti. Hiukan jännittää miten jaksan huomenaamulla kävellä bussipysäkille kun täällä on vielä liukastakin, mutta muuten uskon et töissäki menee jalan kanssa jo mukavasti. Masu on pienentynyt ihan hurjasti parissa viikossa! Toivotaan, että johtuu vain siitä että turvotus on vähentynyt, maha on lähtenyt toimimaan onneksi taas ihan normaaliin tapaan ja painokin on pudonut viime viikkoon verrattuna kilon!

Ainiin täällä bongattu jo ensimmäiset ulospäinkin näkyvät masun liikkeet! Jännä miten ne voi näkyä, vaikka potkut ei edes vielä tunnu kovin voimakkailta. Ja mies toissailtana sai potkun käteen ja ihan "pelästyi" voimakkuutta ja sanoi, että siellä asustaa hattivatti :D

Vanella ja pikkunassuli 20+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90 ja Maygory
Mesikämmen, mulla oli esikoisen aikana istukka edessä ja tunsin liikkeet vasta joskus rv 21 joten älä hätäile. Nyt sitten toista odotellessa istukka on takaseinämässä ja olen vasta kerran tuntenut liikkeet kunnolla ja nyt on rv 20+1:)

Kirjottelen enemmän kuulumisia kuhan kotiudun neuvolasa:)

Jenny ja Papu 20+1
 
Moi! :wave:
Onnea kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista!

Itsellä ultra edessä ylihuomenna ja mua ainakin jännittää aika paljon. Oon ollut tässä Hb-tarkkailussa ja arvot on alkaneet nousemaan noilla nestemäisillä rautavalmisteilla, ihan heti ei siis tarvitse lähteä sinne sisätautiosastolle letkutukseen. Tosin jäi vaan mietityttämään se, että terkka sanoi, ettei ne arvot ole niin matalat raudanpuutteen takia vaan jostain muusta syystä.

Puolivälissä täällä ollaan ja tosiaan nää viikot vierii aika vauhdilla.. Neuvolassa kävin viime viikolla ja vaikka vatsa ei kauhean iso olekaan niin sf-mitta oli viikoihin nähden normaali 15 cm. Painokin oli vihdoin lähtenyt nousuun ja kolmessa viikossa oli tullut panoa yli 2,5 kg. Vähän järkytyin, vaikka se on tietenkin täysin luonnollista, että raskaus aikana tulee kiloja, mut mulle tuli vaan yllätyksenä että noin lyhyessä ajassa paino voi nousta noin paljon. :)
Ens neuvolakäynnillä parin viikon päästä sais sitten äitiyspakkaus- ja muut Kela-paprut. Mä en ihan kauheesti fanita niitä äitiyspakkauksen vaatteiden värejä, mutta tarpeeseen pakkaus tulee silti. Anoppi on alkanut jo kutomaan villasukkia pienokaiselle ja on ihan innoissaan. Tosin se tuputtaa mulle ruokaa ja lappaa kysymättä lautaselle lisää ja se ei ole kivaa..

Mä olen täysin pihalla noista kelapaperihommista.. oon miettinyt tässä, kun sain osa-aikasen duunin, johon olen sitoutunut vuodeksi, että mitenköhän se vaikuttaa noihin äitiyspäivä- ja vanhempainrahoihin.. Työtunteja ei kyl kovin valtavasti aina kuukaudessa kerry, mut kuitenkin toi Kelan byrokratia on aina joskus osoittautunut aika ihmeelliseksi. Täytynee käydä paikan päällä juttelemassa kunhan saa paperit käsiin.

Mukavaa päivää kaikille ja toivottavasti noi föönituuleen tuomat äkilliset sääolovaihtelut ois nyt nähty!

Maygory ja Punni 20+3
 
Scarlett89: En tiiä tuosta istukasta. Sehän vissiin rakenneultrassa selviää? Jospa ne liikkeet alkais tässä tuntumaan. Voihan se olla, että oon tietämättäni tuntenut. Mulla ku on kaikennäköstä tuntemusta tuolla mahassa ku oksennan niin kauheesti. :D

Kiitos Jenny! Tuo helpotti oloani! :)

Täällä tänään poksutaan. 19+0! :heart:
 
Tänään oli äippäpolin eka käynti keskussairaalassa. Vaavilla kaikki hyvin ja saimme tyttöveikkauksen. Kysyin näkyykö sukupuolta ja lääkäri sanoi, että ei täällä pippeliä näy jos sitä tarkoitat. Sanoi kuitenkin, että turvonneet häpyhuulet ja kivekset näyttävät näillä viikoilla suht samoilta ja huono kuvakulmakin vaikuttaa asiaan. Muuten kaikki hyvin, mitat vastasi viikkoja. Liikkui vilkkaasti.
Rakenneultra 3.4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Annubella ja Ninzi
Ihanaa kun alkaa näitä sukupuoli lupauksia tulla enemmän ja enemmän ! :heart:

ON: Täällä tuo karvan kasvu on ilmeisesti raskausoireena ja. Tuntuu että kainaloita ja sääriä saa olla kokoajan höyläämässä, huomannut sen jo miltei alusta asti.. Hien erityksessä en muutosta ole huomannut.
Liikeitä olin viime viikonlopulla tuntevinani Makuunin karkkilaarien edessä, sellaisia hassuja kuplia, mut siihen ne sitten jäi. Voi olla että luulin väärin. Kovasti odotan kunnon töytäisyjä.
Perjantaina olis työhaastattelu !!! En ole pomolle raskaudesta kerton, enkä meinaa ennenkun huomaa/on pakko. Haluan tasavertaista kohtelua haastattelussa. Onhan se noloa myöhemmin sanoa et heippa lähen kohta lomalle, mut toisaalta en halua edes viel hehkuttaa asiaa töissä kun ei kaikki sukulaisetkaan tiedä asiasta. Oonko hieman törkeä pomoa kohtaan?!
Olen hoitoalalla, niin tietääkö kukaan miten on palkan maksun laita äippälomalla? Eli kauan pitää olla ollu töissä samassa paikassa, että saisi ekalta kolmelta kuukaudelta normaalin palkan, eikä Kelan tukea? Vai onko se jotenkin erikseen sovittavissa?
Reilu viikko vielä rakenneultraan, kovsti sitä odottaa ja ehkä hieman pelkää. :ashamed: Toivottavasti saadaan vain hyviä uutisia, niinkuin kaikki muutkin täällä olevat !!
Mies varasi meille yllätyksenä hotelli Kämpistä huoneen ens kuun alkuun ! :heart: Oltiin sillon menossa pääkaupunkiseudulle katsomaan vaunuja ym, ni nyt saa sit olla ihan ajan kanssa ja pääsee iltaa viettämään ravintoloihin, sekä syömään hyvin :) On mul ihana ukko !! :heart:

Ninzi & Nuppu 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon vitamiinihommaan on nyt lisättävä et ei tuo Minisun Mama näköjään aterian kanssa otettuna aiheuta mitään pahoinvointia. Ja helpotti huomata, että en ole ainoa kellä tällänen reaktio tulee, vaikka eihän tuo kivaa ole. Nyt on jo puol tuntia siitä kun otin tabletin ruoan kanssa ja ei oo tullu (ainakaan vielä) ylös :LOL:

Tuntuu että mä roikun niin kaukana teistä joilla jo puoliväli poksuu ku itellä vasta 16+2.. Rakenneultraankin vielä reilu kuukaus. Huoh..

inieh ja tyyppi (joka voisi potkia hiukan kovempaa että mamma tietää kaiken olevan hyvin)
 
Moikka kaikille!

Onnea ultrakuulumisista niille, ketkä siellä on taas olleet! :heart: Aika menee kyllä järjettömän nopeasti, ihanaa kun noita rakenneultria alkaa tulemaan niin monille :) Mulla vielä vajaa viikko odotusta, sitten ultra!

Nyt täytyy kyl sanoa että väsyttää niin hulluna ku tein 9h työpäivän ja oli kiire, mutta vielä on paljon kouluhommia tehtävä huomiseen työharjoittelun loppuarviointiin ja luettava perjantain tenttiin. Kirjoittelu riittää siis tältä erää :D

Minea ja maha-asukki joka potkii jo aika lujaa 19+3
 
En pystynyt enää hillitseen itseeni, vaan oli pakko tilata H&M:ltä kaks haalaria, toinen on semmonen ihanan pörrönen ja siinä on korvat.. Vähän mietityttää, että olisi pitänyt oottaa tohon rakenneultraan, että näkee kaiken olevan kunnossa ennen kun tälleen lähtee mitään innostuun ja tilaileen.. Mutta toisaalta, miksipä ei olisi kaikki hyvin kun ei oo mitään erityistä ollut raskauden suhteen, eikä oo tapahtunut mitään kaatumisia tms.

Ärsyttää, kun tuntuu ettei mun maha kasva ollenkaan! Tai kasvaa se, mutta vieläkin näytän vaan siltä että olisin lihonut kun mulla on jotenkin niin pitkä selkä tms, että toi maha ei oo semmonen pyöreä :D. No kaipa se siittä lähtee pullistumaan ja jonkun ajan päästä varmaan toivoisin että se olis taas pienempi :D.

Eipä tässä oikein mitään ollut.. Viikon päästä koittaa rakenneultra ja sitä jännittelen, hyvä kun en jo tunteja laske :D.

bona_ 19+4
 
Moikka taas!

Tervetuloa uudet! :)

Hyvä Bona. :) Munkin tekis mieli ihan hirveesti tilata kaikkea kivaa vauvalle. Ehkä mä ootan sinne ultraan asti jos vaikka sais sukupuolen selville. :)
Mä tykkään kans H&M:n vaatteista. Ne on niin halpojaki et voi ostaa kerralla ison kasan. :)

Mä en oo huomannu karvankasvussa muuta eroa kun ihanku säärissä tossa luun kohdalla kasvais muutamat mustat karvat. :D Hien eritys oli sillon alkuun ihan hirveää ja se haisi pahalle, nyt sitä ongelmaa ei ole ollu enää viikoihin.

Joku puhui tossa aikasemmin yövalvomisista. Täällä kohtalotoveri! Viime yö oli jo kolmas peräkkäin kun kävin klo22 nukkumaan ja heräsin muutamaksi tunniksi siinä 12-1 aikaan. Ihan tosi rasittavaa! Mulla oli viime raskaudessa noin 34+ viikoilta ihan joka ikinen yö tollasta samanlaista valvomista ja tulen hulluksi jos tää tästä jatkuu synnytykseen asti!

Illalla lisää tekstiä, nyt pihalle riehumaan kun on niiiin ihana ilma!
Ainiin, huomenna puoliväli! Uiihh!

Nepo ja Pirpana 19+6
 

Yhteistyössä