¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Tehtiin eilen eka vähän isompi hankinta. Ostettiin Akta Gracon turvakaukalo, siinä tuli se telakka mukana ja väri oli kiva ruskea-beige. Siistissä kunnossa oli ja hintaa vain 20 € :eek: Mietin että voiko olla tottakaan että niin halvalla saa niin hyväkuntoisen. Saattaa olla että tuo on sellanen kakkosistuin toiseen autoon jos löytyy vieläkin parempi edullisesti. Mutta eiköhän tuolla yhdelläkin istuimella pärjää. Uutena ei osteta ainaskaan kun käyttöaika on niin lyhyt.

Ja nyt kirppikselle kiertelemään vapaapäivän kunniaksi :)

Tii ja masukki 19+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Huh, nyt kaksi hyvin nukuttua yötä takana. Kerkesin jo miettiä et pitää jotakin unettomille öille oikeesti tehä ennen ku tuun hulluksi..jospa se taas alkais menemään paremmin niin jaksaa käydä töissä jne :)
Ja meille on siis tulossa ensimmäinen ja rakenneultra on 3.4.

Mutta eipäs muuta, nyt kahvin keittoon, ihanaa kevättä kaikille ! =)

Hemami ja pikkuinen 18+0
 
Hemami ja muut uniongelmaiset: Mulla ollut kanssa vaikeuksia nukkumisen kanssa. Illalla tipahdan hyvin mutta sitten herään 3-4 tunnin päästä. Joskus nukahdan uudelleen mutta heräilen ihan kokoajan aina aamuun asti. Joskus valvon koko aamuyön.

Puhuin neuvolalääkärin kanssa asiasta ja hän sanoi että sikiö on sinänsä suojassa uniongelmiltaeikä siitä kärsi, mutta jos äiti alkaa voida kovin pahoin tämän takia niin sitten voi harkita SATUNNAISTA lääkitsemistä. Tyyliin jos monta yötä melkein valvoo niin sitten voi ottaa lääkettä yhtenä yönä. Minulle hän kirjoitti Opamoxia, ja olen kahdesti ottanut puolikkaan (ja kyllä nukkunutkin tosi hyvin koko yön).

En siis tässä kannusta hakemaan reseptiä tai suosimaan lääkkeitä, vaan kerron vain että jos väsymys alkaa tehdä kovasti hallaa ja oma mielenterveys jo kärsii, niin juttele ainakin asiasta lääkärin kanssa. Kyseinen Opamox on teretologisen palvelun mukaan turvallinen, mutta en mäkään sitä tietenkään syö jossei ole välttämätöntä. Ja tämä satunnainen käyttö koskee toista kolmatta odotusajasta. Alussa ja lopussa sitä ei suositella (sanoi lääkäri).

Mulla oli juuri neuvola ja 3 kg on nyt tullut painoa yhteensä.ja pian ollaankin jo puolivälissä. Josko siis pysyisi suht maltillisena painnonnousu raskauden aikana. Toivotaan.

Penni ja pikkunen 18+5
 
Taisin tuntea ensimmäiset liikkeet tänään! :heart: Hassua ku eilen murehdin asiasta ja tänään sitten tunsin jo jotain. Kiltti vauva mulla! :D

Ihanaa reissua teille Ninzi! Kyllä ne miehetki osaa yllättää välillä. :)

Hankinnoista: Me ollaan saatu jo vaikka mitä vaatetta yms. En ole yhtään edes ajatellut, ettei vielä kannattaisi mitään hankkia enkä ole tajunnut pelätä mitään enään ku pääsin 12 viikon yli. Nyt sitten ehkä hiukan olen alkanut pelkäämään, että entä jos kaikki ei menekkään hyvin. No ehkä sitä ei kannata etukäteen kauheasti murehtia. Pitää vaan mennä päivä kerrallaan eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Heippa:wave:

Täällä tänään ensimmäistä kertaa liikkeet on tuntunut selvästi ja näkynyt myös ulospäin ja tuntunut kädelle:heart:Kyllä helpottaa kummasti..kunhan vaan jatkuu samanlaisena:)Sanle: onko sulla jo liikkeet vahvistunut?Mesikämmen:juu, ei kannata olla liikkeistä huolissaan. Mulla esikoisesta alkoi tuntumaan vasta 21 viikon jälkeen vaikka kuinka kuulostelin (ja vaikka istukka takana) ja mies tunsi ekan liikkeen vasta 24+, joten kyllä vielä on pikkuisella hyvin aikaa mammaa sitten muksia:)

Täällä karvankasvu kyllä hidastunut..onneksi! eikä hienerityksessä normaalista poikkeavaa:) esikoisen kohdalla loppuraskaudesta muistan kun mun kainalot tummu ihan järkyttävän näkösiks. Ei siis ollu mitään karvaa, mutta mieskin kysy että mitä nokee mä sinne aina tyrkkään..ei ollu muuten mitenkään kaunista kun oli vielä kesäkin kyseessä:)

Satuin löytämään tällaisen talon sydän blogista..torstai illan ratoksi niille, joilla vielä jännitys on ilmassa..ja tietysti te mammat, jotka tiedätte jo ni kertokaas..pitääkö testi paikkansa! Ite sain 4/18 pojasta ja tytöstä 10/18..tää taitaa olla toiveajattelua (en yhtään vielä usko tyttölupaukseen):LOL:

Poika
-Ei pahoinvointia
-Et ole muuttunut ulkonäöllisesti, tai jopa hehkut
-Säärikarvojen kasvu kiihtynyt
-Tekee mieli happamia ja suolaisia ruokia
-Eteenpäin työntyvä masu, raskautta ei havaitse jos katsoo ihmistä takaa päin
-Vauvan sydämmensyke hidas
-Potkut napakampia ja kovempia
-Tumma viiva vatsalla, jatkuu navasta ylös päin
-Sinulla on terävä ilme
-Olit yhdynnässä ovulaatio aikaan
-Odotat esikoista, tai edellinenkin lapsesi on poika
-Elitte leppoisaa elämän vaihetta lasta tehdessänne
-Kätesi ovat kuivat
-Olet rauhallinen ja hyväntuulinen
-Vauvan isä lihoo odotusaikana
-Jalkasi ovat aiempaa kylmemmät
-Rinnoissa valtava muutos, arat ja turvonneet
-Poikaolo

Tyttö
-Pahoinvointia raskauden aikana
-Kukkiva iho
-Olet kiukkuinen
-Ikenet verestävät
-Vauva on kova hikkaamaan
-Vauvan potkut ei kovin rajuja
-Vauvan syke tiheä
-Närästys
-Sinulla on jatkuvasti salaperäinen, lempeä ilme
-Vatsasi leviää sivulle
-Makean himo
-Olit yhdynnässä muutamaa päivää ennen ovulaatiota
-Viiva vatsassa päättyy napaan
-Edellinenkin lapsesi tyttö
-Olitte stressaantuneita lasta tehdessänne
-Kädet aiempaa pehmeämmät
-Rinnoissa ei juuri muutosta
-Tyttöolo

Tänään ostin ensimmäisen asian isyyspakkaukseen..dad loves me sukat:)Aiotteko muut kyhätä isyyspakkauksia?

Mitäs meitin kaksosten odottajille kuuluu?

Annubella, joka on niiiin onnellinen murun liikkeistä ja se muru Onni-Ilona 19+6..täälläkin poksutaan huomenna:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oi voi, en osaa yhtään hillitä itteeni vaan taas tarttui äidin kans kaupoilta matkaan kaks bodyä.. Lisäks ostin bodyshopista jotain E-vitamiini vartalovoita, kun oli niin ihanan pehmeen tuntusta ja kuulin tällästä villiä huhua, että rasvaamisella vois vähentää / lieventää raskausarpia, en tiedä sitten onko totta ollenkaan, mutta kokeillaan toki.. Lisäksi mietin kun toi mun mieheni sanoi, että niitä saisi sitten raskauden jälkeenkin häivennettyä ottamalla aurinkoa, niin mahtaako pitää paikkaansa? Vaikka eipä mulle vielä ole yhtään tullut ja ne mitä on vaan aiemmista lihomisista on onneks ihan vaaleita, että josko näistäkin jäis sitten valkosia..

Lisäks kävin apteekissa hakemassa kalkkitapletteja ittelleni, kun en juo tota maitoa ollenkaan ja toi minisun mama ei sisällä kalkkia ollenkaan. Apteekin täti kertoi myös, että voin hyvin syödä noita kalaöljykapseleita mitä mulla on, mutta synnytystä lähellä pitää lopettaa.. Että onpa tässä nyt sitte pillereitä popsittavaks päivälle :D.

Mesikämmen kyllä varmaan kaikkia pelottaa aina välillä, ite koitan lohduttauta aina kun rupee jännittään niin sillä, että itelläni se verikokeiden riski luku oli kai 1 : 34 000 että aika huono säkä olisi jos lapsessa jotain vikaa olisi..

bona_ 19+5
 
Tervetuloa uudet!

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista!

Täällä vähän hiljaiseloa. Tuntuu, ettei aika kulu ja toisaalta olotilassa ei oo mitään kerrottavaa/muutosta. Rakenneultraa vielä ensi keskiviikkoon joutuu tulisilla hiilillä odottelamaan, että onko kaikki hyvin. Potkuja ei oo tuntunu tai ehkä pari kertaa, mutta en oo varma onko vaan mielikuvituksen puutetta... Mulla istukat edessä ja takana... Mutta ihme ja kumma ainakin yksi vakuutusyhtiö on myöntänyt vakuutukset vauvoillemme vaikka mun terveysselvitys ei ehkä vakuutusyhtiön mieleen ollutkaan. Ja ainakin just siitä yhtiöstä saadaan vakuutus josta sitä eniten haluttiinkin. Yhdestä toki jo hylättykin vastaus tullut.

Annubella: No oireiden perusteella varmaan sit poika ja tyttö ;)

Isyyspakkausta oon ajatellu kyllä, mutta vielä en oo sitäkään uskaltanu ruveta kasaamaan. Ja saattaa toki käydä, että sit viimemetreillä jos makaa sairaalassa vuodelevossa se asia jää. Mutta jotain miehelle aion ostaa... Jos ei vauvoihin liittyvää suoranaisesti, niin vaikka uuden sormuksen vauvojen merkiksi nimettömään (kun hän ei halunnut naimisiin mennessä uutta sormusta vaan piti kihlasormuksen johon kaiverrettiin sit tää toinenkin päivämäärä). Tai sitten jotain muuta... En oo vielä päättäny...

Nippe + tuplat 19+2
 
Pitäis kans alkaa vakuutusta kyselemään, toivottavasti se veriseulan tulos ei oo mikään este vakuutuksen saamiselle. En enää muista mitä kaikkea niissä kaavakkeissa kysyttiin. Niin ja eihän se veriseula tutki kuin muutamaa kromisomipoikkeusta, ei lainkaan mitään muita rakenteellisia vikoja, joita rakenneultrassa katsotaan. En itsekään jännittänyt ekaa rakenneultraa mitenkään, mut tieto lisää tuskaa ja varmaan tulee jännitettyä sitäkin ultraa. Mulla siihen on vielä melkein 4 vkoa aikaa, huaahh..

Marde 16+4
 
Peloista Kyllä minua välillä pelottaa, varsinkin kun alan miettimään asioita. Se riskilukuhan ei todellakaan kerro siitä että lapsi olisi terve. On monta muutakin sairautta/ vammaa joka ei näy kromosomeissa/ siinä testissä. Sitten on vielä se, että mikä kenellekkin on terve vauva. Lapsi voi myös vammautua synnytyksessä tai syntyä pikkukeskosena ja siitä jää pysyvä vamma. On niin monta asiaa jota pelätä, että siinä saa kyllä itsensä hermoraunioksi! Se, että vatsa kasvaa hyvin ja liikkeet tuntuu niin ei sekään kerro lapsen terveydestä. Toisaalta nykyään ultrien avulla vanhemmat tietää lapsesta jo paljon, 4D:llä näkee lapsen kasvonpiirteet yms. Kun ajattelee, että ei kovin montaa vuotta tarvi mennä taaksepäin niin ei tällaisia kaikkia tiedetty. Myöskin tieto lisää tuskaa, rakenneultrassa voidaan havaita jotain joka sitten kuitenkin kasvun myötä sikiöllä korjaantuu. Vanhemmat siinä kyllä hätääntyvät ja paljon.
Minulla suurin pelko on ennenaikaisuus. Ennen rv 22 en osta mitään, koska sitä ennen puhutaan vielä keskenmenosta. Tämä on jokin minun oma päähänpiinttymä, järjetöntä tiedän. Itse olen tyytyväinen, että jos pääsen rv 30 asti niin se on minun "saa syntyä viikkoni", sitten olen jo tyytyväinen että pääsin niin pitkälle. Sitten on vielä on se, että kun on 2 tervettä lasta niin jotenkin ajattelee, että kuinka hyvä "tuuri" (aivan väärä sana) käy, että kolmaskin olisi terve.
On todella hienoa, kun on ihmisiä jotka eivät murehdi ja mieti turhia. Itse olen joka asiassa murehtija. Kadehdin todellakin ihmisiä jotka osaavat nauttia ja ottaa iisimmin!
Minulla on nyt juuri vaikea vaihe elämässä. Veljeni menetyi eilen yllättäen. Pahinta on, että kaikkit tuntuvat nyt miettivän/ säälivän minua. Että miten minä ja vauva jaksamme, että kun tämä ei nyt vaikuttaisi raskauteen. ymmärrän kyllä kaikkien huolen, mutta varsinainen "surtava" jää jotenkin taka-alalle. Tiedän kyllä kaikkien ajattelevan minun parastani. Kuitenkin minun on surtava, omalla tavallani.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille pallomahoille :heart:
 
Moikka kaikki pitkasta aikaa :wave:

Pahoittelut Annukalle, varmasti raskasta menettaa noinkin laheinen ihminen. Toivottavasti saat surtua rauhassa.

Kiitos Annubellalle tytto/poikavinkeista! Mulla oli poikaa odottaessa jarkky pahoinvointi aina vkolle 14 saakka ja sitten alkoi kauhea narastys! Nyt on ollut todella hyva olo (mita nyt flunssaa pukkaa koko ajan- taas oli viime yon kurkku kuin kaktuksen niellyt ja nyt nena vuotaa) mulla on jotenkin tytto-olo. Ensi torstaina selviaa. Vahan jo jannittaa! Joten menee noiden vinkkien kanssa vahan ristiin, mutta pianhan se selviaa.

Meilla on kuviot kotona vahan sekaisin- mies on saamassa lahtopassit toista. Ja nyt mietitaan onko muutto edessa pois taalta Briteista. Ja minne. Ja koska. Eli pitaa alkaa tekemaan nopeasti paatoksia, koska aika se vaan kuluu niin kauhealla vauhdilla. Ei oikein huvittaisi alkaa pakkaamaan koko kotia laatikoihin tassa vaiheessa, mutta ei kai siina muukaan auta. Taalla on tyotilanne miehen alalla vahan kehno- firmat vahentavat ihmisia, alentavat palkkoja ja bonuksia ja elama taalla on kuitenkin aika kallista, tai sen yllapitoon tarvitaan kunnon tulot. No toivottavasti asiat jarjestyvat.

Ravinnosta ja vitamiineista sellaista, etta mulle on sanottu etta elainrasvojen nauttiminen on hyvaksi sikion aivojen kehitykselle. Ma olenkin huoletta nauttinut kermaa, voita jne. Kaytan reilusti myos oljyja. Myos D-vitamiinin kaytto on todella suositeltavaa. Olen tuplannut annokseni nain raskausaikana. Sikio ottaa kylla kaiken tarvitsemansa, aidin kustannuksella. Eli mammat huolehtikaa omasta hyvinvoinnistanne syomalla monipuolisesti ja nauttimalla lisaravinteita.


Maria 18+5
 
hauska toi annubellan laittama tyttö&poikavinkit! sen perusteella näyttäis poika tulevan, rakenneultra kun on vasta 2.4 niin joutuu vielä hetken kärvistellä ilman tietoa :D liikkeitä tuntenut jo jonkin verran, enemmän sellasta möngerrys meininkiä ollut vilppurilla tällä hetkel tuol masulis ! niin hentosta ettei isi raukka tunne.

onko muilla ollut jaksamattomuutta toimia esikoisen kanssa jatkuvasti, tulee välillä huono omatunto soimauksia kun ei aina jaksa sitä kaikkea, sitten välillä taas yrittää liikaakin. outo tämä väsymys, ettei taas hemoglobiini arvot olis tippuneet? miten muuten, onko täällä moni lisä raudan popsijoita? ja millä viikoilla olette aloittaneet niiden syömisen?

samuelinäiti & vilppuri 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen syöny rautalisää jo 9 viikosta lähtien eikä vieläkään ole noussu yli 111. Eli tuo oli eka arvo verikokeissa ja kun kk välein on sitä seurattu, on aina ollu yhtä matala, ja viimeksi vielä matalampi eli 108. Ite nyt omatoimisesti oon ottanu nestemäistä floradixia sen 20ml/päivä. Aikasemmin siis tuolla obsidan kapselilla menty eikä auttanu, piti jo siitä annostusta nostaa. En jaksais montaa pilleriä päivässä ottaa, ni tuo floradix on ollu nyt hyvä. Saapa nyt kuitenki nähä 4.4. kun on neuvola taas, että onko noussu ollenkaan...

-pansku- ja bubu 19+4
 
Annukka otan osaa ja voimia surutyöhön!

Peloistaalussa olin hyvinkin pelokas raskauden etenemisen suhteen. Ajattelin, että kun mulla ei ole vielä kuollut kukaan läheinen ja muutenkin elämä mennyt suht hyvin viime vuodet niin jotain pahaa on pakko kohta tapahtua. Mies ei oikein tykännyt tästä mun ajattelutavasta ja kyllä se stressaaminen väheni kun raskaus eteni. Tottakai mitä vaan voi tapahtua nyt tai lapsen synnyttyä. Kenelle tahansa läheisistä voi myös tapahtua jotain tai sitten itselleen. ei sellaisia asioita voi stressata koko ajan tai tulisi hulluksi :D Onneksi opin itse rentoutumaan niin on elämä vähän helpompaa. Ymmärrän kyllä niitä joilla on ollut huonoja kokemuksia raskauksissa tai lähipiirin raskauksissa, että pelottaa enemmän.

tyttö/poika vinkit itse en usko noihin kun mulla on tyyliin puolet oireista tytöltä ja puolet pojalta :D Ainoa mistä olen kuullut että voisi pitää paikkansa on tuo syke homma. Kaverilla oli nimittäin neuvola täti kysynyt loppu raskaudesta että onko tyttö tulossa kun on syke niin nopea. Mutta en tiedä kuuleeko senkin vasta vähän pidemmällä raskaudesta.

Isyyspakkauksesta luin tosta ideasta vasta äskettäin netistä ja kuulostaa ihan hauskalta varsinkin näin ekan lapsen kohdalla :) Ootteko lukenut jotain ohjeita että mitä voisi sisältää. Luin jostain että jokaisella tavaralla voisi olla joku hauska merkitys.
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uusille! :)

Annukalle osanotot ja paljon voimia! :hug: Koeta pitää hyvä huoli itsestäsi ja antaa aikaa surulle!

Isyyspakkauksesta en tiedä, teenkö mutta oon miehelle ostanut semmoisen ns. hupikirjan "maailman paras isä" ja mies sen luki myös heti, ihme kyllä :D Mut mietin et ainaki H&M:ltä ja Stockalta on saanu semmosia vauvan vaatteita missä lukee I <3 DAD tai I <3 MUM niin semmoiset ois jotenkin niin imeliä mutta ihania :D

Raskausoireista toi karvankasvu näkyy lähinnä mulla hiusten nopeempana kasvuna ja tuuheentumisena,mikä on toki tervetullutta! :) Mulla olikin hiukset yllättävän huonossa kunnossa viime vuoden jälkeen, takana oli aika vaikea vuosi niin se näkyi kyllä ulkoisestikin. Nyt tukka on taas entisensä ja hyvässä kunnossa! Mutta imetyksen aikana varmaan taas menee huonompaan suuntaan :D Mun siskolla on kans tosi paksut hiukset, niin imetys on kyllä verottanut niitä jonkun verran. Sisko on myös aivan järjettömän hoikassa kunnossa nyt!
Hien erityksessä en oo huomannu mitään ainakaan vielä!

Tänään on mulla ansaittu vapaapäivä, onkin ollut kiireisiä viikkoja nämä viimeiset viisi! Toki pitää koululla käydä iltapäivällä tenttimässä mutta mitäs tuosta... :) Näkee pitkästä aikaa koulukavereita, jotka on jo facebookissa miettineet että onkohan mun maha kasvanut paljon :D

Lisäraudasta joku kysyi, itse oon syönyt OBSIDAN- rautakapseleita viikolta 16, koska neuvolassa hB oli tippunut ekan käynnin jälkeen ja oli silloin 113. Ihmettelinkin miks olin niin hirveen väsynyt ja aika apaattinen! Ja lisäks ihmeteltiin miehen kans mun kuihtuneita lihaksia varsinkin jaloissa. Mulla on tanssin takia lihaksikkaat jalat mut sit yhtäkkiä kuihduin vaikka söin ja tanssin samaan tapaan :D Neuvolassa täti sanoi,että raudanpuute heikentää lihasvoimaa ja muutenkin jaksamista.
Saas nähdä että onko huhtikuun 17. päivään mennessä hB parempi. Väsymys ja apaattisuus on kyllä helpottanut! :)

Mies lähtee tänään meidän kotikaupunkiin viikonlopuks, minä jään tekemään viimeiset työharjoittelu vuorot. Ensi viikonloppuna lähdetäänkin sitten pitkästä aikaa yhdessä reissuun. :)

Nyt lukemaan vielä viimehetken tärpit tenttiin, ihanaa viikonloppua mammoille! :heart:

Minea ja maha-asukki 19+5
 
Annukalle paljon voimia surun keskellä!

Täällä on tunnettu ekat liikkeet massun ulkopuoleltakin. Yöllä tuli taas valvottua monta tuntia ja vauveli päätti vähän viihdyttää äippää antamalla potkunäytteitä. Ihanaa!

Penni ja pikkunen 18+6
 
Annubella: Mä sain tuosta testistä 5/18 pojasta ja 10/18 tytöstä. Liekköhän mullaki toiveajattelua! :LOL:

Isyyspakkaus: Ajattelin väsätä kesällä jossain vaiheessa. Vielä en ole lainkaan suunnitellut mitä sinne laitan, mutta ehtiihän tässä vielä. :)

Kisuliina: Näinhän se on, että ihminen pelkää sitä mikä on jo tapahtunut.

Annukka-81: Osanottoni veljesi poismenon johdosta! :hug:

Mesikämmen ja masukki 19+2
 
Annukalle voimia.

Raudan
lisäksi kannattaa ottaa myös c-vitskua. Auttaa imeytymisessä.


Minä olen kanssa hankkinut jos jonkinlaista. Itseasiassa jo ennen raskautta. Olen sen verran höperö. Paras juttu oli hoitopöytä, jonka löysin tosi halvalla ja kun olin sellaista uutena katsonut, niin en voinut jättää kirpparille sitä.

Liikkeitä ei vieläkään tunnu kuin aivan heikkoina ja minua epäilyttäväni, mutta eipä se vielä ole aikakaan hätäillä asian kanssa. Malttamaton kuitenkin on olo. Liikkeet kun minusta on ainakin varsin parasta raskausajassa.


Minusta tuntuu nyt, että enemmän oli tyttöveikkaukseen sopivia piirteitä raskaudessa, mutta toisaalta niin oli myös aikaisimmissa ja poikia oli molemmat. Nyt vain on lisänä se, että karvaa tosiaan kasvaa mahaan ja tuntuu, että kasvot näppylöi, kun normaalisti tällaista ei ole koskaan. Myös pahoinvointi oli megaiso ja sitten syke on tällä paljon korkeampi...Saapa sit nähä, että paljastaako meille rakenneultra mitään.

Minä itseasiassa aion kertoa suvulle jos saadaan poikaveikkaus. Tyttöveikkauksesta en. Kun meille toitotetaan kokoajan, että "voi kun te nyt saisitte tytön, noiden poikien seuraksi" Se ärsyttää minua niin paljon. Eli ihan sen takia sanotaan, jos poikaa veikataan, että saavat sukulaiset sitten surra meidän kohtaloa ajoissa, ettei sitten tarvitse tulla synnytyksen jälkeen voivottelemaan meidän kohtaloa. Mulle itselleni olisi kolmas poika joukkoon tervetullut. Oon kahden kanssa huomannut, että poikien kans on elo varsin kivaa. Tyttö jopa jännittäis (ihan vaan sen takia, että katselen vierestä vaikeaa teini-ikäistä tyttöä, jonka puolesta saa pelätä kokoajan) :D


ON:
Jouduin supisteluiden vuoksi käymään lääkärin tykönä, että kohdunsuuta katsotaan. Oli hyvin kiinni, kiinteä ja takana. Katsoi myös ultralla ja vastasi hyvin viikkoja. Virkeäksi kaveriksi meinas =) Hiivatulehdus sieltä sitten löytyi, joka voi hyvinkin olla supisteluiden taustalla. Onneksi ei sitten kuitenkaan muita tulehduksia, kun sitäkin jo kerkesin pohtimaan, että lapsivedet menee aikasin, jos siellä jokin tulehdus on ja sitä ei sitte osata hoitaa.

rv 16+5
 
noniin, joo obsidania minäkin ekassa raskaudessa jouduin popsimaan, silti ekaks käytiin aika heikoilla, tippui arvot johonki 85 jos en muista väärin :G nyt taas vähän jännittää että mitä tulee käyvän, että ehkäpä taas kuuria ja tuplana. aina ollut alhainen hemoglobiini, toki tää vaikuttaa siihen vielä enempi.

viimeksi en osannu ees ajatella isyyspakkausta, pitää varmaan nyt puuhastella sellanen, kellään ideoita siihen, vastausta odotellessa meen vähän googlailemaan :D
 
Moikka!

Annukalle iso osanottoni! :hug:

Näin yks yö unta, että vauva oli jo syntynyt. Tilanne oli huvittava ku yhtäkkiä en keksinyt vauvalle mitään ruokaa niin heitin blenderiin perunaa ja omenaa ja sitte pullosta sitä juotin sille. Olin ylpeä äiti ku se osas heti juoda pullosta vaikkei ollu ennen juonu. (En kyllä tiiä mitä olin aiemmin sille syöttänyt) Siinä unessa ei näkynyt vauvan sukupuolta. :)

Isyyspakkaus Ite oon aatellu jonkulaista väsätä, mutta en ole kyllä vielä alottanutkaan.

Täällä ei oloissa vieläkään mitään muutoksia ja jotenki nyt matelee tää aika ku ei ees mitään tietoa onko vauva elossa vai ei. Ei tunnu potkuja ja mahakaan ei oo paljo kasvanu. Välillä tosin pyörryttää ihan hulluna. En tiiä johtuuko matalista verenpaineista vai niskajumista. Hb oli ainaki viimeks neuvolassa ihan hyvä. Ens viikolla seuraava neuvola niin saa nähä.

Onko muuten kellään ollu sellasia oireita, että häntäluu on kipeä?? Mulla tuntuu välillä ettei voi istua normaalisti ku käy niin kipeetä.

Tänään poksutaan 17+0, hip hei! =) Vielä vähän matkaa puoliväliin
 

Yhteistyössä