~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Mä olen jo teini-ikäisenä "päättänyt" kahdelle tytölleni nimet (pitkän kaavan mukaan). Ei ne mitään ihan mahdottomia olis nytkään käyttää, mutta ehkä otan niistä vaan jonkun, jos tyttö tulee. Tyttöolo on kyllä ollut, en osaa selittää miksi! :heart: Pojan kanssa lähtisin ihan nollasta liikkeelle nimien kanssa ja hoitokokemuksissa. :LOL:
 
Kista, seurasin joulukuisten menoa sillon kun viimesillään odotettiin ja sillon jo epäilykseni heräsivät :) laskettu aikasi ja ikäsi täsmäsi ja muistaakseni puhuit silloin valmennuksen jutuista jotka oli ihan samat kun meillä. Nyt sitten kun puhuit autosta niin sekin sama :D
Ei ollut tarkoitus hermostuttaa paljastumisella, ihan samoja juttuja olet kertonut kun muutkin ja vaikea silleen ketään yhdistää.
 
Suhteesta, mä taidan olla niitä harvinaisia että ei ole päässyt vielä naimisiin asti :D:D Itse olisin ollut valmis vaikka saman tien naimisiin miehen kanssa koska tiesin että on The One mutta mies on "hieman" aviokammoinen ;) Yhteiseloa takana 7,5, vuotta joista 6 vuotta asuttu kimpassa.

Cockerspaniel, jätät vanhempien valitukset omaan arvoonsa jos niitä tulee. Ajattelevat varmaan että et tiedä mitä teet koska nyt sattuvat olemaan sun vanhemmat ja vanhemmat aina luulee tietävänsä paremmin ;) Mutta pääasia on että sinä teet omat päätökset ja oot niihin tyytyväinen! Ja oon ihan samaa mieltä siitä että ei se ikä takaa mitään. Itse oon ollut todellinen haihattelija vielä 28-vuotiaana kun taas jotkut (äidit varsinkin) ovat oikeinkin kypsiä jo parikymppisinä.

Onnea ultrassa käyneille, jotenkin ihana kuulla aina kun ihmiset saavat hyviä uutisia!

Nimistä, meillä on pojalle jo valmiina nimi, oli jo esikoisen raskauden aikana mutta tietenkin pitää odottaa että tyyppi tulee. Ekan aikana meillä oli nimi jo työnimenä (olin varma että on tyttö) mutta sitten kun tyttö syntyi niin ei nimi jotenkin sopinutkaan hänelle eli meni vaihtoon :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas kaikille! Tervetuloa uusille! Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja sykkeiden löytymisistä :)

Auto: Romu ja ihan tavallinen, katsotaan mahdutaanko enää vai onko aika hankkia uusi :D Talossa on kyllä tilaa, on omakotitalo.

Isyydentunnustus: Helppohomma, mutta kieltämättä koomiset ja vanhanaikaiset kysymykset :)

Nimistä: Ei vielä tietoa, kahden ensimmäisenkin nimet tuskan takana :D

Täällä kolmivuorotyöläinen myös :)

Mitäs muuta, kirjoitettatte niin paljon etten millään muista mitä piti kommentoida :D
No eikai sitten ollut muuta. Pahaolo jatkuu ja kaurapuuro "dieetti", siis kun mikään muu ei mene alas.

Emmi4 ja Hippu 10+2?
 
Suhteesta Ollaan tuon mun miesystävän kanssa tunnettu vasta toukokuusta alkaen, sitä ennen vaan mesessä juteltu. Sitten autoin häntä kun joutui asunnottomaksi ja nyt ollaan tässä... puolisen vuotta siis oltu vasta yhdessä, ja koko sen ajan asuttu saman katon alla.
Luulin että hän vähän aikaa vaan bunkkailee mun luona, mutta jotenkin vaan synkkas niin hyvin, että aloitettiin suhde :) enkä kyllä ole katunut, ihana mies, vaikka onhan kaikilla huonotkin puolensa.
Ja avioerokin tuli voimaan vasta tässä syksyllä ex-miehestä...miten mun elämä kuulostaa kauheelta sotkulta...

Tässä ihmetellyt, miten nää oireilut voi vaihdella niin paljon. Yhtenä päivänä olen ihan rikki, nukun vaan, voin pahoin ja vatsaan sattuu. ja toisena ei tietoakaan väsymyksestä, niinkuin tänään heräsin puoli 5!! mihinkään ei satu, ja jopa tuntuu että on nälkä ja vois syödä :D

Torstaina ekaan neuvolaan, hui, jännittää :p
Ja maanantaina aloitan koulun... täytynee ootella kuukausi ja sitten sanoa ohi mennen, että tein juuri raskaustestin ja nyt on näin että jään lomille kesäloman jälkeen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Fb:hen olisin kanssa kiinnostunut liittymään, mutta jos vain käy, niin vasta np-ultran jälkeen? Eli ehkä jo parin-kolmen viikon päästä :)

Viimeyönä oli taas niin kummallisia unia: yhtäkkiä meillä oli tyttövauva, eikä oltu ehditty hankkia vielä mitään tarvikkeita ja siinä kun sitä vauvaa pitelin ilman vaippaa sylissäni ja ihmettelin mitäs tässä nyt sitten tehdään, niin vauva alkoi pissaamaan ja kakkaamaan ja sitten huomattiinkin että onkin poika!! Ei nyt tainnut vielä ennustaa uni tuota tulevaa sukupuolta :LOL: Sitten jossain kohdin unta aina kun puhuin jollekin vauvasta, niin kaikkialle tuli aina surunaama-hymiö??? Mahtavaa tämä odotusaika :popcorn:

Pikkusukka 8+6
 
Kävin nyt sitten lääkärissä tän mun ihon takia. Tämä lääkäri oli nyt sitten sitä mieltä, että mitään antihistamiineja ei saisi syödä raskauden aikana. Ei edes histeciä tai muita joita saa ilman reseptejä. Määräsi minulle locobase merkkistä rasvaa, joka on kuulemma tehokasta. Toivotaan, että auttaisi ihottumaan ja kutinoihin.

U + Nyytti 6+2 <3
 
Paljon tullut taas asiaa, jäänyt itsella vaan lueskeluksi tämä alku :)
Mutta siis itse asiaan, tänään oli eka neuvola ja aivan ihana sellainen :heart:
Sain nimittäin neukkutätin ottamaan ultran, ihan jo sen vuoksi että saadaan rv:t selville ja tietty oman mielenrauhan vuoksi, että onko siellä masuasukkia vaiko ei. Ja olihan siellä, pikkuinen sydän tykytti tarmokkaasti :heart: ja laskettuaika selvisi, eli se oisi n.20.8.

Ihana olo ja tunne muutenkin, nyt voi kertoa asian kaikille!!! :)

Lähete varhaisultraan laitettiin, varmaan menee n.neljän viikon päähän että silloin siis vasta seuraava käynti.

Haluaisin myöskin liittyä siihen FB ryhmään, mites se onnituu?? :)

Että tämmöstä tänään :heart:

-JennaMaria- ja toukkanen 7+3
 
Onnea ultrasta hyviä uutisia saaneille! :heart:

Miten voikaan tämä kolmas raskaus olla niin erilainen kun kaksi edellistä. Kummassakaan ei ollut pahoinvointia, niinkuin nyt. Mahassa kiertää kokoajan eikä tee mieli syödä. :$ Oksettaa ja väsyttää.

Kertomisesta: Me ei olla edelleenkään kerrottu kuin yhdelle minun kaverille tästä raskaudesta (vaikka ollaan ultrassakin käyty). Jotenkin vaan ei ole mitään hinkua kertoa, mieluiten pitäisin sinne viikolle 12 salassa jos onnistuu. Ykkösen ja kakkosen aikaan kerrottiin jo melko aikaisin lähes kaikille.

Diinu & piippis 8+0
 
Ihanaa kyllä lukea teidän hyviä ultrakuulumisia, kun niitä ei niin mukaviakin aina välillä tulee väkisinkin vastaan :) :)!

Mä oon nyt tullu siihen tulokseen, että mun selkeesti ainoa kunnon raskausoire on vatsavaivat! Siis oikeesti, närästys, röyhtäily, paineen tunne ennen syömistä, tai sit syömisen jälkeen, pahoinvointi, ällötys, ripuli, ummetus, ilmavaivat, kaikenlainen kivistys ja pulputus eri puolilla mahaa - you name it. Hetkeekään ei tunnu, että olis normaali vatsa. Päänsärkyä ja tissien aristusta on ihan muutenkin vaan raskaudettomassa tilassa, joten ne ei oo mitenkään outoja juttuja. Tää vatsajuttu sen sijaan vähän ottaa pattiin. Mut niin kauan kun se tarkottaa, että vauva kasvaa ja kehittyy, niin antaa tulla vaan :)

Huomenna alkaa kymmenes viikko... Ja mä jo himoitsen odotusvaatteita :D
 
Onnistuin sitten siis näppärä ihmislapsi kun olen niin munaamaan labra-aikani :( nyt maanantaina uusiks. Toivottavasti polilta ei tuu noottia.

Oon kuumeisesti miettinyt tulevaa kulkine ongelmaa. Mun autoni siis on sellanen golf mallia nakkikattila. Ja tarvisin sellasen kulkineen näillä meen lapsosille joille ikäeroa tulee 1,4v että mahtuis nakkikattilan takaluukkuun :eek:

Kiinnostaisko ketään 6/12 ostetut Britaxin B-smart rattaat?? Niissä takuutakin vielä 1v5kk jäljellä. Aivan ihanat mut pakko ne on vaihtaa johonki tuplavankkureihin :(
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille ultrissa käyneille, ihania kuulumisia näyttää olevan! :heart:

syysmyrsky, hekotin ääneen tuolle nakkikattila-termille :D Samaa termiä olisin hyvin voinut käyttää edellisestä autostani..

Hihhih, tuntuu muuten erittäin rikolliselta istua toimistolla mammahousut jalassa kun kukaan ei tästä raskaudesta vielä tiedä :D Tänään ekaa kertaa uskalsin nää laittaa ja voi jestas kun on mukavaa!

Niiu & Manteli 10+1
 
Dopplerista vielä sen verran että mä olen löytäny sykkeen siitä karvotuksen ylärajan tuntumasta, joko keskeltä tai sitte melkeen nivustaipeesta asti. Sen karvakolmion tähdistön ku skannaa dopplerilla nivustaipeesta nivustaipeeseen ja lähes tohon häpykummulle asti ni jossain siellä nurkilla kuuluu syke.
 
Voi elämä tämän mahan kanssa. Ei mee enää farkut kiinni. Epäilen olevani pidemmällä tai sitten tuolla on vähintään kolmoset. :LOL: Ens viikolla onneksi selviää. Ennen tätä turvotusta oli vain iltaisin, tällä viikolla kuitenkin on jo ennen sängystä nousua maha pullottanu. Noh, elokuussa ei pullota enää. (Lohduttavaa?) :stick: Muilla samaa ongelmaa? Juuri puhuin siskoni kanssa puhelimessa joka kertoi kerryttäneensä jokaisesta kolmesta raskaudesta 20-25kg painoa, vaikka jokainen on syntynyt etuajassa. Ja kyseinen ihminen katsoo kyllä mitä suuhunsa pistää ja liikkuu ahkerasti. Jostain syystä painoa oli vaan tullut.. Synnytyksen jälkeen oli kaikki kuitenkin lähtenyt alle kuukaudessa. Eli turvotusta kait?

Kertomisesta: Ajattelin hyödyntää sitä joulukortti-ideaa, mutta laitan ihan normikortin väliin ultrakuvan. Helpompi kertoa asiasta vanhemmille niin.. saavatpahan sulatella asiaa, eivätkä ekana möläytä mitään harkitsematonta. :) Hyvällä tuurilla jo ens viikolla saan kortit postiin.

Itkuherkkyydestä: Oon huomannu että mistä tilanteista itselle tulee tippa linssiin ja oon yrittäny välttää niitä. Mies tosin osaa kyllä ärsyttää ja saada itkemään vaikka ei mitään tekisikään.

Zanizipp ja masuasukki 9+6 :heart:
 
Tuore rouva kiittää onnitteluista :heart: Eilinen päivä alkoi aamusta heti ekalla neuvolakäynnillä, eipä siä mitään ihmeempiä. Kaikki perusjutut ja lippusia lappusia. Sen jälkeen oksensin vartin välein ja mietin jo, että pakko perua ainakin syömään meno, mutta maistraattiin on päästävä :D Jotenkin kummasti sain kuitenkin itseni kasattua. Työpaikalleni menin ihan zombina alle kaks tuntia ennen vihkimistä, mutta työkaverit teki kyllä taikoja ja lähdin sieltä meikissä ja kampauksessa :) Sitten maistraattiin ja syömään läheisten kanssa. Sain kun sainkin pidettyä itseni kasassa koko ajan. Jopa söin vähän lämmintä ruokaa pitkästä aikaa :D Mun veli ja sen vaimo oli meille kotiin käyny laittaan odottamaan vähän tunnelma musiikkia, iltapalan ja aamupalan valmiiks ja sängyssä odotti puhtaat lakanat :) Aivan ihanaa oli, mutta tottakai kotona heti alko taas oksennus lentää.. Voin kyllä kertoa, että meidän hääyö oli kaukana romanttisesta :D Ennen kymmentä kömmittiin sänkyyn ja multa on lähteny kyllä taju ihan samantien, hupsis :D Meillä on muuten ihan kunnon juhlatkin tulossa, mutta vasta maaliskuussa.. Paikka on siis varattu ja kovasti kaikkea jo järjestelty. Vajaalle 70 henkilölle lähti kutsut eilen.

Täällä oli ollut jonkinverran ikä keskustelua.. Sen verran voisin sanoa omalta kohdaltani, että nuoresta iästäni huolimatta me ollaan seurusteltu reilu 7 vuotta ja uskon tässä vaiheessa tietäväni mitä haluan. Ikinähän ei voi varmaksi sanoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta se koskee kyllä ihan kaiken ikäisiä. Olimme jokunen vuosi sitten puoli vuotta erikseen kun niin nuorena kuitenkin oltiin alettu seurustelemaan, mutta yhteenpä päädyttiin ja se oli kyllä niin oikea päätös. Lisäks oon sitä mieltä, että jos liikaa asioita ajattelee niin ikinä ei taida olla "se oikea hetki" mennä naimisiin, hankkia lapsia ym.. Aina kyllä keksii mitkä asiat vielä voisi olla erilailla ennen kun..... Meillä on kuitenkin kaikki perusasiat elämässä kunnossa.

Tää aamu alko taas vartin välein oksentamisella.. Pari tuntia sitten sain käsiini sea band rannekkeet ja sen jälkeen en ole oksentanut.. En silti vielä usko näihin, koska eilenkin sain päivällä skarpattua, mutta toiveet on korkealla.. Pakko oli jotain kokeilla, sillä huomisesta eteenpäin pitäis taas selvitä töissä. Onko muilla kokemuksia pahoinvointi rannekkeista?

Vielä oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista, joita olikin useammalla ja ihanaa kun jotkut on saanut jo dopplerillakin sydänäänet kuulumaan :) Itse en taida usklataa vielä pariin viikkoon kokeilla..
 
Joo tosta dopplerista. :D Yritin kuunnella ääniä, pitkän etsinnän jälkeen kuului, mutta viiden sek. jälkeen penska lähti karkuun.. Sama toistui useaan otteeseen, aina luiskahti dopplerin alta piiloon :D
Istukka taitaa olla hieman kohdun oikealla puolella, kun sinne hävii hyvin nuo vauvan sydänäänet :D ihme veikko..
 
  • Tykkää
Reactions: Tirppuli ja Epa_88

Yhteistyössä