~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Heippa kaikille, vieläkö ehtii mukaan? Oon vähän jännitellyt ja siksi vaan stalkkaillut teitä jo jonkin aikaa :).

Olen siis Ompu ja infot olis la8.8./ 28/ ensimmäinen/ ja synnäri ei tiedossa.

Tää on meillä nyt toinen yritys syyskuussa tulleen keskenmenon jälkeen ja nyt ollaan siis viikoilla 9+4. Olo on epätodellinen, koska ultrassa ei ole vielä käyty. Jännittää onko siellä mitään ja miten sen kestää, jos ultrassa tuleekin huonoja uutisia... Toisaalta yrittän ajatella, että raskaana kunnes toisin todistetaan :). Ensi viikolla olis eka ultra 18.1. Hui! (Pienen työnimi on vähän tummahkoa huumoria mutta kaikella rakkaudella. Kai sitä ihminen aina jälkeläisistään huolii, oli ne minkä kokoisia hyvänsä :D.)

- Ompu + Murheenkryyni 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
No kai mäkin nyt jo uskallan tänne joukkoon sulautua juttelemaan! Olen taka-alalla lueskellut jo jonkun tovin, mutta nyt uskaltaudun mukaan.

Olen kanelisolmu ja tiedot: la 21.8.2013, 24v., toinen lapsi, K-HKS. :)

Äitiyspakkauksista ootte keskustellut ja oon ite päättänyt nyt varmasti, että otan kyllä sen rahan mieluummin. Olen tässä jo pitkän aikaa vähitellen ostellut kivoja vauvajuttuja varastoon odottelemaan ja siitä pakkauksesta kaipailisin oikeastaan vaan sitä söpöä laatikkoa. :D

Auto ja asuntojuttujakin ollaan tässä mietitty, meillä on oma rivarikolmio ja molemmilla autot. Tosin ukkelin autoon ei mahduta kuin änkemällä ja ilman mitään rattaita tai ylimääräisyyksiä... Mun auto on vähän tilavampi ja täytyy toivoa, että siellä olis edes jotenkuten mukava matkustella. Takapenkki tulee olemaan melko täys, jos siellä on esikoinen, tulokas ja minä. Esikoinen siirtyy onneks ens kesänä isompien istuimeen...

Varhaisultra ja eka neukku meillä oli viime viikolla. Mulla oli kauhee pelko, ettei kaikki oo hyvin ja toivoin että neukussa ultrattais, mutta ei! Neukkutäti sanoi, että mee varhaisultraan yksityiselle niin selviää. No heti kauhee soittelu jokaiseen lähiseudun yksityiseen lääkäriin, että saisko aikaa perjantaille (oli torstaina neukku). Onneks Mehiläiseen tärppäs! Kaikki oli kunnossa ja nyt on kiva porskuttaa paksuna eteenpäin. :D

Nyt kun sais vielä ajan varattua sinne kunnalliseen np-ultraan...

Oireina ollut nyt kuvotusta lähinnä, tänään sain sentään pullaa jo syötyä! Mikä saavutus! Mun sata kiloo appelsiinia ja toinen sata kiloo hapankorppua- dieettini taitaa siis vähitellen helpottaa. :D

Nyt vois torkahtaa kun pikkuinenki on nukkumassa. Jaksan sit illan touhuta taas ilman että on silmät ristissä! :D

kanelisolmu 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa!

Hirveästi tullut tekstiä, mutta jaksoin kahlata läpi...

Edelleen hirveää kuvotusta, jotenkin pysyy aisoissa, kun syö vähän ja usein ja nukkuu PALJON! Ihan järkyttävää, miten paljon sitä voikaan nukkua. Pientä tää on kuitenkin esikoisen odotukseen verrattuna, silloin mulla todettiin hyperemesis ja olin useampaan kertaan tiputuksessa ja paino laski melkein kymmenen kiloa.

Joku muukin tunsi itsensä hitaaksi... Me ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, joista 8 naimisissa. Lapsia on siis ennestään kaksi, tytöt on 4 ja 6. Loppukesään on luvassa monenlaista jännitystä, kun esikoinen aloittaa eskarin ja sitten jännäillään kuopuksen syntymää. Toivottavasti.

Omakotitalossa asutaan, pari autoa ja pari koiraakin kuuluu vielä katraaseen. Vanhempi koirista tajuaa jo, mitä on tekeillä, onhan tää jo kolmas kerta sillekin. Se on aina raskausaikana tosi suojeleva ja on nuuskuttanut mua jo kolmisen viikkoa...

Huomenna pitäisi jaksaa taas töissä. Oon sh:na sairaalapäivystyksessä, joten hajuja riittää. Ja me tehdään 12-tuntisia vuoroja, joten niiden jälkeen on kyllä ihan raato.

Nyt vielä päikkärit ennen kuin pitää hakea tytöt kerhosta.

MiHLa ja Plättä, rv 7+5
 
Miwwille piti tulla peukuttamaan.

Mulla testiin tuli aina monta päivää suht samanvahvuisua viivoja. sit Mä tein ton saman liuskatestin huvikseni rv 6+ jotain ja sain tollasen samanlaisen viivan kuin sulla noissa kuvissa. Siis vain vähän tummempi ku kontrolli. Ja vaikka sikiö oli ko ultrassa nähty :). Labrajuttuja sit vähän tutkin ja luinkin, että kotitesteissä kontolliviivan kohdalla on eri aine kuin testiviivassa. Eli siksi siihen aina tulee viiva vaikkei ole raskaana. Testiviiva taas reagoi HCGhen eikä se tummene loputtomiin (niin että kontrolli jäisi tosi vaaleaksi tms) eikä noiden viivan (kontrolli/testi) sävyeroja pidä tuijottaa.
Eli sulla viiva vahvistuu kuten pitääkin, mutta ton vahvemmaksi se ei juuri tule vaikka kuinka kauan testaat :) YRitä olla huoletta. Aika näyttää.

ON. Ultrissa kaikki pitäs olla ok. Nyt sitten odotellaan millon tulee nt ultra kutsu. Oloissa ei mitään ihmeitä, mitään ei oikeestaan tee mieli syödä.

pakkausta ei oteta, tavaraa on esikoiselta.

vitamiineista syön monivitamiinin ja foolihappolisää ja d.vitamiinia.

mies osallistuu mielellään kaikkeen mihin töiltään kykenee.
 
Heippa,

Olen ollut kamalan laiska kirjoittamaan, vaikka joka juttu on luettu ja huolella. Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Itse olen lähinnä vain nukkunut ja oksentanut. Ihan kamalaa, pahoinvointi on tehnyt minusta ihan toimintakyvyttömän.

Tärkeintä on kuitenkin se, että varhaisultrassa näkyi 2cm hippuli ja sydämen syke viime viikon torstaina 3.1. :heart::heart::heart:

Äityspakkaus otettiin esikoiselle. Nyt ei ehkä oteta. Käytettiin kyllä paljon sitä esikoisen, etenkin laatikkoa ensisänkynä, lämpömittaria, kynsisaksia, kestovaippoja ja sitten jotain vaatteista.)

Noh, nyt takaisin oksentamaan :'(

Kamomilla ja hippunen 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen neuvola takana.

Terkkari varasikin heti mulle ajan raskausajan lääkärille (meillä vähän epämääräinen tämä aloitusajankohta yms.), joka on siis gyne. Eli ylihuomenna ois sitten tarkastus ja myös ultraus! :) Vihdoinkin jotain konkreettista. Eli voi vaikka laittaa että VU 9.1.

Laskettuaika kuukautisten mukaan olisi 13.8., mutta luulen, että keskiviikkona päivä vähän liikkuu eteenpäin. Joten tarkennan sen vasta sitten.

Hirveästi infoa ja heti kun oltiin käyty ruokasuositukset läpi, niin hirveä himo maksalaatikkoon! :D Se on ollut pitkään suurta herkkua ja nyt jo odotan sitä päivää, että saan sitä taas syödä.

Olot jatkuu samoina (väsy, tissit, turvotus ja pahoinvointi ilman oksennusta).

Annaliin1 ja toi 8+6 (terkkarin laskujen mukaan)
 
Kiitos kaikille ihanista kannustuksista! :)

Pitää vaan ottaa vastaan jos sielä taas huonoja uutisia tulee, mutta toivon, että vain hyviä. Kokeilen saada ultran tämän viikon perjantaiksi tai sitten alkuviikkoon sinne 18.1 en kyllä halua odottaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Neuvolassa käyty. Hempat huitelee 146, paineet taas vähän alhaset 104/62. Huomenna labraan ja sitten voi soitella np-ultra aikaa. Siellä sitten joudun keskustelemaan tästä synnärin vaihdosta, vähän tympee fiilis kun en oikeen hyvissä fiiliksissä oon henkilökuntaan siellä. Mutta pakko että varmasti pääsen muualle. Pelkopolista oli puhetta mutta en halua meidän sairaalaan mennä ja muualle ei neuvolan lähetettä saa : / ehkä tää tästä...

mulle voi päivittää seuraava neukku 11.2

Miina&Pörri 10+0
 
Heippa kaikki :wave:

Uskaltaudun kirjoittamaan, kun tänään nähtiin miehen kanssa meidän pikkuinen muru ja syke :heart:

Vähän taustaa: minä34v ja mies38v, 20v yhteistä taivalta, lapset: -00 tyttö, -02 tyttö, -07 tyttö ja -09 poika - pikkuvitonen- tulossa LA 24.8 synnytyssairaala K-HKS
Mulla on takana myös km -06 ja tuuliunaraskaus-08.

Neuvolaan olen menossa parin viikon päästä, tästä se taas alkaa! :heart:

ÄssÄ rv7+1 (saattaa vielä muuttua)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Odotusryhmiä selaillessani pääti ensi kertaa liittyä oman kuun odottajiin.
Heippa siis kaikille elomasuille!

Mulla on kierron mukaan LA 30.08.
Neuvolaa en ole vielä varannut,
sinnekkin pitäs alkaa kohtapuoliin soittelee.
Synnytyspaikka HUS, masukki on perheen seitsämäs lapsi.

Ehkäpä liityn jutteloihin mukaan :)
Rv 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Kamomillla Haluutko laittaa mulle yv:llä lisätietoja noista teijän city crosseista? Jos oot ne myymässä, ni voisin olla niistä kiinnostunut. En ole vielä päättänyt haluanko nuo vai Emmaljungan Edget. Mut jos vaan viittit, niin laita yksityisviestiä. =)

ON: Mulla on nyt jo pari kolme päivää ollut aika kuumeinen olo. Lämmöt varmaan vaan koholla raskauden takia. Tämäkin vapaapäivä mennyt sohvalla maaten ja leffoja katsellen. Mitään ei ole jaksanut tehdä.

U + Nyytti 6+5
 
Mun piti kommentoida päivällä vaikka mihin, mutta enhän mä sitten enää muistanutkaan. Kamalaa, jos raskausdementia alkaa jo nyt...

Varusteista oli puhetta... Vaatteet mä oon pistänyt tyttöjen jäljiltä kaikki eteenpäin, joten siinä mielessä aloitetaan alusta. Pinnasänky, keinukehto, kantoliina ja vaunut löytyy edelleen. Isommista hankinnoista turvakaukalo on siis oikeastaan ainoa, joka tarvitaan. Vaunut meillä on Mutzyt, kovalla kopalla ja erillisellä ratasosalla. Siihen on myös adapterit, joilla ainakin edellisen Maxi Cosin kaukalon sai kiinni. Kaksi edellistä lasta on talvivauvoja, joten tykkäsin tosi paljon kovasta kopasta, sillä mennään myös tämän tulevan kanssa.

Äitiyspakkauksesta mä en oo nyt yhtään varma. Vielä mietin, että otetaanko vai otetaanko rahana. Onhan tässä vielä tovi aikaa pohtia asiaa...

Auto mulla menee vaihtoon, takapenkille ei mahdu kolmea istuimissaan, ei edes pelkissä korokkeissa. Ja sitten pitäisi mahtua koira ja vaunutkin. Tällä hetkellä toi rotikka just mahtuu takakonttiin yksinään. Toinen koira taas ei koskaan matkusta mun autossa, tai ainakaan ei molemmat koirat yhtä aikaa.

Parin päivän palstapimento alkaa, töissä en voi lukea tai kommentoida, kun ei siellä kukaan vielä tiedä ja meidän työkoneet on niin lähekkäin, että varmasti joku näkisi, mitä teen... Kotona käyn vuorojen välissä nukkumassa, nyt ois kaksi päivävuoroa ja sitten kaksi yötä ja nyt jo väsyttää pelkkä ajatuskin.

MiHLa ja Plättä, rv 7+5, edelleen.
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Miwwi hienostihan noi viivat on vahvistunu, ja muista et virtsan koostumuksessakin voi olla eroja eri kerroilla :)

äityspakkaus otetaan vaikka onkin esikoisen jäljiltä kaikki tallella, oon ollu tyytyväinen niihin vaatteisiin :)

Maha on kyllä pullahtanu tohon noin...

Mies käy neuvolassa mun kanssa ihan mielellään ja varsinkin ultriin. Se on sille ihan itsestään selvää, mun ei tarvi edes pyytää.

labraan meno jännittää kun sinne kerkee kumminki mennä mummot ja papat jonoon ennen mua :) oon lisäks niin hiton huono heräämään aikasin aamulla ;)

suhteessa etenemisessä ei oo ollú kiire ja yhteistä taivaltakin on vasta 4,5 vuotta takana. Kihloissa ollaan oltu kohta 2 vuotta.

Neuvola täti kerto ettäultrassa muuttavat lasketun ajan jo päivänkin heitolla, kun ennen se marginaali oli 5 päivää ennen kun muuttivat.

Dopplerilla oon kotona saanu nyt sykkeen kuulumaan tosi hyvin :) ihanaa illalla pysähtyä ja kuunnella sitä jumpsutusta :heart:

Vaunut hankitaan tuplat, en vaan tiiä viel et peräkkäin vai päällekäin istuttavat :) rinnakkain istuttavia en halua.

omaan oloon ei muuta uutta :)

Kista ja Sisko 10+0 POKS :D pieni on jo sikiö.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Koirista meidän chihu-tyttö on suhtautunu yllättävän hyvin lapsiin,vaikka on luonteeltaan oikea huomionkipeä prinsessa. Ei ole ainakaan vielä kumpaakaan purrut, vaikka välillä ois kyllä ollut aihettakin. Ja vasta nyt on alkanut enemmän hyväksymään tuota vanhempaa 5 v. lasta lähelleen ja leikkikaveriksi, tähän asti on enimmäkseen vältellyt ja varonut, niinkun tekee edelleen nuorimman kanssa. Kovasti kyllä murisee ja varottelee, jos lapset tulee liian lähelle unia häiritsemään. Oon koittanu alusta asti opettaa lapsia miten koiran kanssa ollaan ja, et sen pitää saada omalla paikallaan olla rauhassa ym. Ja mä pelkään sitä, et lapset onnistuu satuttamaan tuota koiruutta (painoa 1,5 kg), enkä sitä, et koira tekis lapsille pahaa.

Miestä en neuvolaan edes haluisi, mun ja th:n juoruiluja kuuntelemaan :), joten onneksi se ei ole sinne ollu halukas tulemaan. Ultrissa käydään yhdessä.

Äitiyspakkausta ei taideta ottaa, kun se on ekan kanssa otettu ja kaikki oleellinen on edelleen tallessa.

Kamomilla meillä on lapsilla ikäeroa 3 vuotta ja ollaan pärjätty hyvin sillä sisaruslaudalla. Meiltä löytyy kanssa tupla-matkarattaat, mut helpompi oli mun mielestä toi lauta ja poika ainakin tykkäsi/tykkää siinä seisoa. Nyt nuorimmaisten ikäeroksi tulisi 2,5 vuotta ja tolla samalla lauta-tyylillä meinattiin jatkaa, koska nuorimmainenkin osaa jo hyvin siinä seisoa. Meillä jopa nykyään tapellaan siitä kumpi saa seisoa laudalla ja kumpi joutuu istumaan.

Ja minusta ois kanssa kiva,jos noi raskausviikot vois lisätä aina viestin loppuun, kun en millään muista kuka on mitenkin pitkällä.

Myyräliini 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kamomillla
Iltaa!

Äippäpakkaus tulee tälläkin kertaa taloon, sillä aion säästää kumpaisellekin omansa odotteleen omaa vanhemmuutta.

Isimies tulee ultriin mukaan, mutta ei neuvoloihin ellei ole mitään ihmeellistä. Joudun ne joka tapauksessa ujuttaan työpäivään ja yhden ihmisen töiden järjestelyssä on jo ihan tarpeeksi vaivaa.

Kumpaa sukupuolta luulette/tiedätte odottavanne? Itse olen satavarma, että toinen poika tulee. :)

Tervetuloa kaikille mukaan liittyneille! :flower:

Terkuin,

Mma R ja Sanelma 10+1
 
Äitiyspakkauksesta; Mä aion ehdottomasti ottaa sen. Eihän siellä kaikki niin miellyttäviä ole, mutta jos sellasen määrän saa ilmaiseksi, niin otan mielelläni. Voin sitten antaa jollekin vaikka ne vaatteet/tavarat joita en itse aio käyttää.

(.) Paha olo alkaa päivä päivältä kasvamaan. Tänään on ollut pitkin päivää huono olo. Ei edes syöminen auta.. Ajattelin sellaisen pahoinvointirannekkeen tilata ja kokeilla josko auttais yhtään.
Mä en nyt sitten ole uskaltanut sitä histeciä enää käyttää kun monelle oli sanottu että ei sopis raskauden aikana. Huomenna onneks lääkäri (pitää tulevaan kouluun viedä lääkärintodistus) niin voin sitä samalla kysyä, että mitä apuja voin käyttää. Alkaa tää kutina pahenemaan ja tänään tuli jo ekat paukuratkin käteen ku piti raapia..

Ekaan ultraan olis vielä 4 päivää.. On se aika suht nopeesti kulunut, vaikka silti tuntuu et päivät matelee :)

Dana & mini 6+2
 
Neuvolassa käyty ja eipä siellä paljon uutta tullut. Ultra-aika varattu ja se 22.1. eli voi päivittää mulle: nt-ultra 22.1. ja neuvolalääkäri 30.1. Labrassa pitäisi käydä tällä viikolla eli mummojonoon myös menossa ;)

Äitiyspakkauksesta, uskon että otan rahana koska en juurikaan käyttänyt äitiyspakkaus-vaatteita esikoisellakaan. Kamat oli hyödyllisiä ja muutama tietty vaate mutta niitten takia ei kannata uutta pakkausta ottaa.

Miwwille erityistsempit, toivottavasti pääset ultraan mahd. pian!

Tervetuloa uusille!

Nelli 9+0
 
Heippa!
Kirjottelenpa minäkin pitkästä aikaa. Tänään käyty yksityisellä ultrassa ja pieni sydän siellä sykki eli kaikki ois nyt hyvin aluillaan.justiinsa vastasi viikkoja 7/0.esikoinen (kohta 4v.) on jo innoissaan.mahaa silitteli ja paineli ja kovasti puhui vauvasta <3.
neuvola on jo 14.1. silloin on 8/0.ihmeen aikasin sain ajan mutta mikäpä siinä.
Koko päivän kestävää kuvitusta on täällä ja yhdesti vaan pitänyt oksentaa! Jess! Menispä samaa rataa loppukin pahoinvointi sillä unhoon oksentamista.:(

äitiyspakkauksesta me ollaan yks pakkaus jo otettu.nyt kun on kolmas lapsi tulossa niin varmaan otetaan rahana niinkuin edellinenki.saa ostaa oman mielen mukaan vaatteita.

vaunuista me ollaan kans mietitty emmaljungan citycrosseja.kaksosrattaat löytyy jo.oon miettinyt kans että jos ensimmäistä kertaa ostais käytettynä. Suurimman osan lastentarvikkeista oon myynyt kun ajattelin nyt ostaa semmoisia mitä todella tarvii ja mitkä on käytännöllisiä.suurin osa varmaan tulee kuitenkin uutena ostettua

Meidän perheeseen kuuluu siis kaksi lasta ja kaksi koiraa.iso kaksi vuotta vanha omakotitalo ja kaksi autoa.farmari ja maasturi.farkku varmaan lähtee vaihtoon.mies on jo miettinyt Minibussia.:D Saa nähdä mitä keksitään että mahdutaan.
Mutta nyt sauna kutsuu.

Reveria ja huppu 7/0
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
Tuosta sukupuolijutusta... Mulla oli plussatessa tunne, että poika tulee, mutta nyt oon alkanut alitajuisesti ajatella tuota minimantelia tyttönä. Tosin, kun mun isä sai raskaudesta kuulla ja näki varhaisultrakuvan pikkuisesta, se totes heti "ihan kuulkaas pojalta näyttää!" :D

Niin, ja mä todella toivon tyttöä meidän jengin jatkoksi. <3

Öitä kaikille, mä kampeudun petiin!

kanelisolmu 7+5
 
Huh, mikä viestivyöry tänne tullut! :D Ja uusia odottajia liittynyt, ihanaa! :flower:

Mulla tuli kaksinumeroiset viikot juuri täyteen, nyt mennään sitten kai 10+1. Ensi viikolla np-ultra, jihuuu!

Ai kun kiva huomata, että elokuisissa on useita chihuleitten omistajia, niin täälläkin. :wave: Mulla on vanhempi lady ja nuori poitsu vaatimassa jatkuvaa huomiota, saas nähdä miten ottavat vauvan vastaan. Kokemuksia ei ole kauheasti. Luotan, että kaikki järjestyy.

Mies kulkee mukana ultrissa ja neuvoloissa sen mukaan, miten töiltään pystyy joustaan. Ultria pidän tärkeämpänä kuin neuvolakäyntejä.

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti! Tietääkö joku konkari, saammeko me elokuiset kevään vai syksyn pakkauksen? Missä menee "syksyn" raja? :D

Vaunuasioissa olen ihan noviisi. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä hyviksi koetuista vaunuista ensimmäiselle lapselle! Tarpeitamme: kulkee raffimmassakin maastossa, ei pelkällä asfaltilla, 4 pyörää =) , kääntyilee kiitettävästi, ei tarvitse olla mitkään söpöimmät/siroimmat, työntöaisa mahd. säädettävissä (mies yli 190 cm pitkä). Ja mitäs muuta sitä vielä osais sanoa... No sanokaa te, jotka tiedätte! ;)

Vitamiineista syön multivita raskaus ja imetys -versiota. Sekä kalkkitabletteja. Hemppa on sen verran hyvä, että rautaa en tarvitse.

Influenssarokotteesta ei neuvolassa mainittu mitään, seur. käynti on vasta helmikuun lopulla. Silloinhan kausi jo melkein taittuu ;) En haluaisi ottaa, se sikainfluenssahässäkkä pelotti sen verran... Nykyäänhän influenssarokotteissa on jonkun verran sikapiikkiäkin mukana. Ja tulen aina kaikista rokotteista kipeäksi, vaikka influenssankin sairastaneena tiedän että se olisi kamala seuralainen. :'(

Varasin juuri vapulle matkan, eli teemme viimeisen yhteisen lomareissun ennen vauvan tuloa. :cool: Seuraavat matkat jääkin sitten jonnekin hamaan tulevaan, kunhan beibi kasvaa. Yhtään ei kyllä harmita, ettemme ole ehtineet tehdä mitään upeaa paratiisimatkaa kauemmas kaksin. Kai sitä vauvankin kanssa pystyy reissaamaan. Ja toki joskus kaksinkin. =)

Hankin sen dopplerin, ajattelin kokeilla sitä tällä viikolla. Tuleepahan harjoiteltua, että tietää sit mitkä äänet on omaa vatsan pulputusta ja mitkä oikeita vauvan sydänääniä. ;)

Voikaa kaikki hyvin ja paksusti!!! :heart:
 
Kivaa, taas uusia odottajia! Tervetuloa! :heart:

Kelan äippäpakkauksesta: Ei olla vielä päätetty otetaanko pakkaus vai rahana. Esikoisen aikaan otettiin pakkaus, kakkosen aikaan rahana.

Tuvalu, kelan sivuilla luki, että tuota nykyistä pakkausta jaetaan tämän vuoden loppuun saakka. Ei siellä varsinaisesti siis ole mitään kevään tai syksyn pakkauksia. Veikkaan aika vahvasti, että meille elokuisille hyvinkin riittää tuota nykyistä pakkausta. :)

Mulla jatkuu edelleen ihan hillitön palelu! :$ Varsinkin illat palelen jatkuvasti. Onneksi meillä on saunassa heti valmis - kiuas niin pääsee heti lämpöiseen saunaan. Mulla onkin nykyään melkein pakko käydä iltaisin saunassa, kun tuntuu että pelkän suihkun jälkeen oon ihan jäässä.

Sukupuolesta: Mulla ei ole oikein oloja kumpaankaan suuntaan vielä, mut tyttöä toivoisin kahden pojan jatkoksi. :)

On muuten tosi fiksua istua villatakki korvilla kun niin palelee ja samalla syödä jätskiä. :LOL: Minkäs teet kun mieli alkoi tehdä vaniljajäätelöä ja suklaakastiketta.

Diinu & piippis 8+3
 
Tuvalu, tuossa aiemmin jo toisellekin suosittelin niin samaa sinulle: meillä on emmaljungan mondial duo combi yhdistelmät ja aivan ihanat! Reilun kokoinen koppa ja myös ratasosa, koppa kävi meillä varasänkynä melkeen vuoden ikään :) emmaljunga itse mainostaa näitä vaunuja xl-kokoisina. Silti en ole kokenut että ne olisi olleet mitenkään tönköt tai kömpelöt.
Työntöaisassa on hyvin säätövaraa. Mä kuljin kaikenmoisissa lumipenkoissa ja sohjoissa rattaiden kanssa kun esikko oli pieni vauva. Runko taittuu kätevästi ja menee ainakin meidän farmariin hyvin ilman renkaiden irrottamista. Saatavana erilaisia runkoja, meillä on halvimmat ja on yllättävät kevyet työntää. Renkaita saa myös puhkeamattomilla ilmakumipyörillä jos olosuhteet on esim. kovin kivikkoiset

Mainospuhe pidetty :D
 

Yhteistyössä