~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Darkred Miksi sulla olikaan se käynnistys sovittuna torstaiksi, on mennyt ohi ku niin moni kommentoi ja nimimerkit menee sekaisin, joten anteeksi (tyhmä) kysymys?

Omaan oloon ei mitään uutta, eilenkin vielä yli 7 km lenkillä kävin vaunujen kanssa eikä tunnu missään vieläkään. Ainoastaan maha kovettuu nyt useammin ja pitempikestoisemmin. Huomenna neuvola, mutta eipä sielläkään mitään ihmeellistä pitäis olla. AI niin, pitää kuitenkin soittaa äitiyspolille niistä mun magneettikuvista, että onko siellä häntäluun tienoilla jotain ahtautta vai ei.

terkuin Schnappy 38+3
 
Muakin kiinnostaisi tuo FB ryhmä eli jos voisi laittaa mullekin siitä tietoja vaikka yv:llä :)

Tänään oli neuvola päivä taasen.. Eipä juuri mitään ihmeellistä, kun oli uusi, nuiva, sijainen niin ei juuri mitään tullut sen kanssa juteltua, mutta kaikki perusasiat oli ok. Nyt vaan sitten odotellaan ensin maanantain äitipoliaikaa ja mahdollista käynnistystä silloin...

Vicy+Tirppa 37+4
 
Äitipoli reissu takana. Käyrillä ensin jonkin aikaa, vauvan sykkeet laukas 160-205 pääasiassa sellasita 190-200. Mutta oli niin kovin liikkeessä, jotta lääkäri kuittas hyväksi käyräksi. Itsellä hieman jäi mietityttämään. Sitten kohdunsuuntilane, kanavaa kaikki jäljellä, sormelle edelleen auki. Vauvaa mitas taas useaan kertaan ja painoarvio yli 4kg. Lukema minkä itse näin oli 4070g. Masun mitat ei riittänyt viikoille, reisi rv 40+, pää rv37+. 4D kuvaa saatiin näkyviin pulloposkisesta vauvasta joka imeskeli peukkua ja raapi kasvoja. ? Ja tuomio...Joka jännittää niin pirusti. Ballongi kohdun suulla tultiin kotiin ja heti alkoi menkka jomotukset. Huomenna aamulla svo:lle ellei ennen sitä tartte mennä. Tuntemus on itsellä, että sinne asti ei tartte odotella, sen verran kipeitä supistuksia tulee. Isäntä lähti hakemaan pitsaa, jäi suunniteltu ravintolareissu tekemättä. Saa nähdä pystyykö jännitykseltä syödä. TIlanne raporttia laitan kun jotain raportoitavaa tulee. IIIIK.:O
 
Täällä taas! Sairaalassa ollessa oli tuo netin käyttö aika heikkoa, siitä syystä pieni pimento.

Poika syntyi siis 4.8 klo 11.07. 3420g, 52cm.
Kirjottelen tarkemmin synnytyksestä lähipäivinä, tänään vasta kotiuduttiin. Oma olo on muuten ok, mutta istua ei pysty/ saa, ja välillä seistessäkin tuntuu että taju lähtee. Vauva vedettiin siis lopulta imukupilla..oli jotenkin naamatarjonnassa ja napanuorakin jossain solmussa. Vauva vietiin vähän hapelle ja mut kyörättiin leikkuriin ja sulkijalihas kursittiin nukutuksessa kokoon.

Niin ja onnea tuhannesti kaikille muillekin vauvautuneille. On tää hei vähän ihanaa :heart:

Siiruska ja pikku-ukko 5 pv.
 
Mukava päivä takana! Pääsin liikenteeseen omien vanhempieni kanssa, kuopus mukana. Poika sai lenkkarit ja kumpparit, cars-aihetta molemmat tietenkin ;) ja oma esikoiseni sai Hello Kitty-koulutavaroita. Itse en ostanut muuta kuin uuden bidesuihkun ja koukkuja vauvan huoneen tauluja varten. Ai niin ja pikkuauton pojalle joka osasi käyttäytyä pitkän päivän jälkeenkin vielä suht kunnolla :D

Mutta oma vointi on sellainen, että MENEE HERMO!! Mä olen hitto vielä joulupallona täällä, kun NYT, kun SAIS tulla suppareita ja vauva tälle puolenkin vielä niin ei mitään.... tänään ei yhtään mitään.... ei vaikka olen kävellyt ja siivonnut jne..... pah pyh pöh!!!!

Mutta: ONNEA kaikille vauvansa saaneille ja toivon ihanaa vauva-arkea!!! :heart:
 
Päivittäjä jälleen linjoilla..
:heart: Onnea taas valtavasti synnyttäneille!! :heart:

Täällä vauva on kovin kovin kovin hiljainen.. Huolestuttaa, mutta mulle sanotaan neuvolasta koko ajan, että ihan normaalia, ku ei tuolla mahu enää liikkumaan.. :| Kyl mä joka päivä oon nyt yhen tai kaks liikettä bongannu.. Mieluummin ottasin sellasen nyrkkeilijän, joka pitää hereillä ku tällasen liikkumattoman tapauksen. : / Ja närästys on jotain ihan kamalaa, yhyy! :stick:


u & Liipukka 38+5
 
Heippa! Päästiin eilen kotiin ja nettipimento loppui :)

Nopea ilmoitus: Poika syntyi 5.8, paino 3200g, pituus 49cm ja suunniteltu sektio meni hyvin :) Paraneminenkin on ollut huomattavasti nopeampaa kun viime kertaisesta hätäsektiosta!

ISOT onnittelut vielä kaikille vauvan saaneille! :flower:

palaan taas paremmalla ajalla lukemaan..

Happy ja IHANA pikku-mies 4pv
 
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille!

Poksumaan lähinnä tulin rv 38 kasassa :D

Mie olen lähinnä tuolla taustoilla viime aikoina pysytellyt, kun oma olo on ollut koko ajan sellasta kiu kiu, vali vali luokkaa, niin en oo viittiny tänne tulla mitään kommentoimaan. Muutenkaan ei neuvolassa ole mitään ihmeempiä tapahtunut...odotellaan vaan, ja tähän odottamiseen alan olla jo ihan kypsä niin kuin moni muukin tuntuu olevan.

~tottis ja napero
 
Elzulle tsempit synnytykseen!

Kiitokset Eealle ja Kirppiinalle kommenteista, taidan ottaa varmuuden varaksi niitä liivinsuojuksia siis mukaan. Voiphan se olla ettei niitä tarvia mut onpahan mukana jos maito nouseekin heti =)

Ja kiitokset Lunalle onnitteluista, tulihan tuota taas vuosi lisää.. Hienointa oli kuitenkin juhlia miehen mummon kanssa, samana päivänä ollaan synnytty ja hän täytti siis 93 vuotta. Käytiin siellä kahvilla ja anoppikin oli mukana. Pääs ite helpolla kun ei tarttenu kahvittaa ketään :D

Söin eilen illalla lakuja ja en tiiä oliko syy niissä vai missä mut ihan hirvee närästys iski.. Mies säikähti et rupeetko synnyttää ku aloin vääntelehtimää :LOL: Onneks meni ohi ennen nukkumaanmenoa, ja yön nukuinkin pitkästä aikaan tosi hyvin, ihan vasta aamulla viiden jälkeen kävin vessassa ja sillon oli jo kiire :LOL:

Huomenna pitäis mennä pitämään tupperware-kutsut, jonka jälkeen voisi sitten vaikka syntyäkin! Miulla on jotenkin kauhee aavistus, et nää kaikki lonkka, polvi, nilkka ja selkävaivat on tullu jäädäkseen ja synnytys vaan pahentaa niitä.. Mie kävelen kun raihnane mummo! Toivottavasti kuitenki johtuu nyt vaan tästä raskaudesta ja häviää sitten syksyn mittaan :)

Miten työ aiemmin synnyttäneet ootte alotellu liikuntaa synnytyksen jälkeen? Tarkotus oisi ruveta vähän saamaan noita kiloja pois mitä kerty jo ennen raskautta mut tietenkin toipues menee oma aikansa.. Meinasin jossain vaiheessa lähtee uimahalliin ja mahollisesti zumbaan tai johonkin vastaavaan. Ja vaunulenkkejä! Nyt on hyvä suunnitella kun istuu täs persiillään ;)

Summersun ja juniori 38+5
 
Oikein paljon onnea vauvautuneille ! :flower:

Hävettää ihan kuinka huonosti sitä on vauvan syntymän jälkeen kerinnyt käymään täällä koko 2+ sivustolla !

Hemarilla ja Blancolla tai olla Helmi nimiset tytöt ?! Kauniit nimet tytöt saaneet. Nimimerkillä esikoinen on Helmi ! ;)

Meillä arki lähteny hyvin sujumaan, ainut mikä harmittaa on että mies ei vieläkään ole aloittanut isyyslomaa. Ens viikolla vasta aloittaa.. :headwall: Vauva on edelleen todella kiltti syö ja nukkuu ! Pari kertaa päivässä jaksaa olla hetken aikaa hereillä. Vielä ei ainakaan turhia itkeskele. Iso sisko on ottanut pikkusen hyvin vastaan, ja kovasti haluaa auttaa vaipanvaihdossa tai jos pienellä on esim. nälkä ja ehtii tulla itku alkaa hän laulamaan pikkuselle ! :heart:

Maitoa tulee niin hyvin että täysimetyksellä mennään ! :)


Vicy - Tosta äidin ruokavaliosta ja vauvan painosta, mä söin kyllä ihan kiitettävästi suklaata varsinkin loppuraskaudessa ja vauva painoi silti "vain" 2725g..

majj & neiti 10 vrk :heart:
 
Tervehdys vaan, kokonaisena vielä ollaan :( Taitaa olla jo enemmän vauvoja maailmassa ku meitä jotka täällä vielä kärvistelee.

Oliko teillä synnyttäneillä jotain merkkejä ennen alkavaa synnytystä, esim päivää kahta ennen? vai oliko vain "nyt mennään". Tää yrittää saaha jostain lohtua :LOL: ett pääsis ehkä päivien sisään synnärille. Mutta ei mitään, ei edes harkkasuppareita!! mua nii vee tuttaa tää olotila jo.

Mutta onnea hurjasti vauvautuneille <33

Mammy Joutuko teidän vaavi E3:lle? tai onko aijemmat lapset ollu siellä? jos on, nii mitä tykkäät siitä osastosta ja henk.kunnasta? me käytiin tutustuu sinne nyt jokunen aika sitten niin sillä kyselen.. :)

Hyppy ja poikanen 39+4
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) Neiti on niin ihana ja suloinen,että sydän pakahtuu :heart:

Hyppy mimmi oli eka vuorokauden teholla joo...mut ihan vaan sokeritipassa ja tällä kertaa hoitajat oli aivan mahtavia!!!!:) siellä on eräs nainen jonka en antaisi omaa lastani hoitaa,siitä olisin pitäny huolen kyl!!!mut muut on kyl tosi ihania ja tunnelma on tosi ihana :)


Mie nyt laitan omaa synnytyskertomustani,kun kai se sektiokin on synnytys? ;)

Meidän pieni ihmeemme näki päivänvalon perjantaina 5.8.2011 klo 8.45 mitoin 4190g ja 48,5cm. Kaikki meni odotettua paremmin ja omaksikin ihmeekseni ollaan jo kotona :)

Perjantina klo 6.30 meidän oli oltava sairaalassa suunniteltua sektioo varten. Saliin mentiin 7.45 ja kohdun pahan arpeutumisen vuoksi leikkaus pitkittyi ja pitkittyi. Tyttö saatiin ulos viimein monen miehen avustamana..he painoivat mua monesta suunnasta ja vetivät mimmiä ulos ja voin sanoo et tuntu ihan kamalalta!!Kun neiti oli ulkona,,mulle iski kamala päänsärky ja puristus rintaan. Vissiin se rintalastan alta painaminen ja verenpaineen lasku aiheutti sen ja he päättivät nukuttaa minut. Heräsin heräämössä ennen kymmentä eli kuulemma melkein heti kun minut oli sinne viety. Sekava tosin oli ollu ;) Osastolle pääsin 11 maissa kun ehtivät viimein mua hakemaan...PITKÄT minuutit vaikka suurimman osan ajasta torkuin.

Viimein päästiin sit kattomaan pikkuneitiä joskus puolen päivän maissa ja miten ihana iloinen yllätys oli kun kaikki oli toisin,kun edellisellä kerralla ja mihin oltiin varauduttu :) Neiti voi hyvin,oli ja isi oli saanut synnytyssalissa olla ihokontaktissa mimmin kans melkein tunnin verran ennen teholle menoa <3 Neiti siis ei tarvinnut nenämahaletkua,ei lämpökaappia, vaan söi itse pullosta ja ko sain rinnalle hoksasi homman heti kuin vanha tekijä <3 jokaisen syönti kerran jälkeen sokeritippaa saatiin pudottaa ja seuraavana aamuna jätettiin kokonaan pois ja seurattiin iltaan et ei romahda ja sain mimmin yöksi jo osastolle viereen <3 Oletushan oli siis että kaikki menee samalla lailla kun edellisellä kerralla,,nenämahaletkut,kaappihoito,4 vuorokauden sokeritippa ja todella väsynyt vauva,onneksi kaikki oli päinvastoin :). Sokereita seurattiin viel osastolla muutaman kerran ja ne oli jopa yhdellä kerralla paremmat mitä se kätilö oli koskaan vauvalta mitannu :) imetyksen lisäksi vauva sai kuitenkin viel jonkin verran lisämaitoa..viimeisen kerran tänään aamulla 5 aikaan. Sen jäkeen on nieleskelly kunnolla rinnalla ollessaan ja ei huoli mielellään pulloa ja äiti on siitä tyytyväinen ;) Pumppailin syöttöjen välillä ahkerasti päästäkseni mahdollisimman nopeesti eroon lisämaidosta. Mut jos näyttää et tarvii niin herkästi annetaan ettei tule huonovointiseksi. Herättelemään en ala kotona kolmen tunnin,koska neiti on tähänkin asti ilmoittanu nälkänsä tomerasti :) 4 tuntia pidän kuitenkin nyt muutamat päivät takarajana,et sen yli jos menee niin sit herätellään :)

ensimmäisenä päivänä pääsin sängyllä vauvan luo ja sain viettää siellä useita tunteja kerrallaan. Seuraavana aamuna halusin heti ylös ja aamun käynti käytiin pyörätuolilla. Seuraavalla kerralla kävelin jo itsekseni työnnellen pyörätuolia jos olis alkanu tuntua et heikottaa.

Pojat pääsi katsomaan vauvaa perjantai iltapäivällä jo ensimmäistä kertaa ja isompi oli aivan myyty heti, pienempi ei viel oikee hoksannu hommaa vaan kiinnostui enemmän leluista jne ;) ätin syliin ei tullu koko sairaalassa olo aikana, eikä heti kotonaakaan. Mut nyt jo on sylitelty ja leikitty kovasti jne :) pikkusiskoa pusuttelee tukkaan ja juttelee sille kovast, esittelee lelujaan jne..kyselee missä pikkusisko on heti jos ei näe :)

Mie siis kotiuduin sektion jäkeen kolmantena päivänä ja aika kivuton olen lukuunottamatta selkälihasten kipua..siihen olen joutunu ottamaan särkylääkettä et kärsii liikkua kunnolla. Tällä hetkellä kaikki siis paremmin kuin hyvin:) Keskimmäisen mustiskohtauksia odotellessa ;)
 
Paljon onnea vauvan saaneille!! :flower:

Näin toista lasta odottavana, lasketun ajan ylittäneenä kysyn.. Oonkohan mä nyt sit kokenu elämäni ekat kolme kipeetä supistusta?? :D

Tulivat yöllä 1.30-4.30 välissä niin, että heräsin niihin ja nukahdin samantien. Tuli kuin harkkasuppari, mutta ei mennyt ihan yhtä nopsaan ohi, mahaan vähän sattui ja sitten kipu levisi alaselkäkivuksi, joka kesti noin 30sek ja koko homma oli ohi..? Kuulostiko jo kipeältä supparilta?

Sitte illalla/yöllä koneella istuessa kuulin kaks napsaisua mahasta. Ne tais nyt olla niitä "vauva naksuttelee niveliään-ääniä." ?

Jaa-a.. Kahdelta äitipolille, saas kattoo tullaanko sieltä ballongin kanssa kotiin, kutenLeo eilen. Toksemiakokeissa kävin äsken ja proteiinit on ollu pissassa plussalla sunnuntaista asti. Että eiköhän ne jotain päätöksiä tee tänään. Mummakin on tulossa tänään ja on varautunut siihen, että lähtee kotiinsa vasta kun lapsukainen on maailmassa.

Mimmi odottaa jo kovasti, että vauva tulisi pois masusta ja katsoisi hänen kanssaan Ruusulaakson Roosaa. :heart:

Raitis ja Salarakas 40+1
 
Onnea vauvan saaneille! :flower:

Neuvolakuulumisia ensiksi...

RV 38+3
paino - 408 g/viikko (jee! turvotukset ilmeisesti helteiden jälkeen laskeneet)
turvotus -
rr 120/77
pissa puhdas
hb 135 (mulla ei koskaan ole ollut noin korkee ja syön pelkästään Multitabsia yhden päivässä)
sf 34 (sama, kun edellisellä kerralla, joten vauva on vielä laskenut vähäsen kanavassa)
tarjonta rt
syke 135

Ketään ei varmaan kyl kiinnosta noi yllä olevat, mutta laitan nyt kuitenkin, kun itse jostain syystä tykkään lukea muiden arvoja ja vertailla omiin. Joku sairas luonteenpiirre kait. :D

Vauva ei siis vielä ole kiinnittynyt vaan pää heilui edelleen pikkasen. Mä jo olin ihan siinä uskossa, että olis kiinnittynyt. Kaikki on siis hyvin ja nyt vaan ootellaan. Seuraava neuvola on taas viikon kuluttua ja sanoin vielä saapuvani sinne yhdessä koossa.

Yöllä mulla tuli jopa yksi oikee supistus. Mä pelästyin, että nytkö se alkaa. Mä oisin jo pitkään ollut valmis synnyttämään, mutta nyt tuli sellanen olo, että ei vielä. Rupes pelottamaan se kipu ihan hirveesti. Juttelin asiasta neuvolantädin kanssa ja se vähän helpotti.

Mammylle kiitos synnytyskertomuksesta! Oli kiva lukea kunnon kertomus sektiosta.

Liikunta synnytyksen jälkeen: Mä varmaan alotan vaunulenkeillä, heti, kun liikkumaan kykenen. Siitä sitten noin 2kk jälkeen vois alkaa käymään salilla, jumpissa ja kunnon lenkeillä. Rauhakseen täytyy kuitenkin malttaa alottaa. Odotan jo, että pääsis kunnolla hikoomaan ja hengästymään. Nyt tää liikunta on vaan verkkasia kävelylenkkejä ankkatyylillä.

Pujaja ja Nuppu 38+3
 
Neuvolassa täälläkin käyty, kaikki ok, sf-mitta 34, painoa +678 viikko. Mitattiin huvikseen pituuskin ja olinkin 177 cm enkä 175, siihen nähden toi 88 kiloa raskaana ei kai olekaan sit niin paha ku miltä kuulostaa. Kaikki sanoo että ei ole mussa mitään ylimääräistä, mutta vaaka näyttää ihan toista!!
Kuten Pujajakin sanoi, että tässä vaiheessa ei varmaan kauheesti nää neuvolajutut enää kiinnosta ku kaikki odottaa synnytyksiä ja tietoja syntyneistä. Mulla oli muuten se lantion magneettikuvaus ok ja ei tule suunniteltua sektiota, lääkäri halusi asian kuvin varmistaa. Tulee kutsu polille viikolla 41+3, jos vauva ei sitä ennen synny, eikä varmasti synnykään. Tulin taas just 8 km lenkiltä ja masu ei ole moksiskaan. Pää ei ole kiinnittynyt eikä maha laskeutunut. Onnea kaikille vauvautuneilla, teitä on jo huimat 30!

terveisin Schnappy 38+4
 
Pujaja Minusta ainakin on mukava kans lukea muidenkin neuvolakuulumiset :)

Ja laitanpa tähän omani...
Neuvola siis takana jälleen!
rv 40+0

RR 116/82
pissa puhdas
paino +550g/vko :O herkuttelut tehneet tehtävänsä
turvotus +
sf-mitta pienentynyt viimeisestä mittauksesta nyt ollen 35,5cm
tarjonta rt
liikkeet ++
syke 145

Vielä olisi 2 neuvolaa tiedossa perjantaina ja maanantaina, sitten äitipolille lähete miettimään käynnistystä. Uskon kuitenkin vahvasti, että maanantain neukkuun en ole menossa :D
Vauvan pää heilui, että ei ole siis kiinnittynyt. Viimeyönä tuli 3 kovempaa supistusta aika peräkkäin ja sitten oli sellainen outo olo =) kuin kroppa olisi kertonut jotain, että valmistaudu :eek:

Pieni Tähtönen ja Neiti 40+0 :heart:
 
Onnea taas vauvautuneille :heart:

Pujaja mäkin tykkään lueskella mitä muille neuvolassa sanotaan :D

Noita synnytyskertomuksia on kyllä kiva kans lueskella niin tietää vähän mitä sitten on odotettavissa :) nyt meillä jo mieskin alkaa kyllästymään tähän yliaikaisuuteen, on jo pariin otteeseen kysellyt, että eikö siellä nyt mitään merkkiä tai tuntemusta oo vieläkään, tähän asti ollut vain että syntyy kun syntyy :)
 
Synnytyskertomusta:

2.8 oli koko päivän alamaha kipeä, ei mitään tuskasta mut erilaista kuitenki.. En sit ajatellu sen merkkaavan mitää ku muutenki ollu koko ajan kaikkia vaivoja.. Illalla nukkumaan mennessä tuli muutama tosi kipee supistus putkeen, sit napsahti ja meni vedet, klo oli n.23.30.. Mies soitti pojalle heti hoitajan koska halusin heti sairaalaan ku tiesin et koht alkaa tapahtua. Puolen yön aikaan oltiin synnärillä ja käyrän aikana alko supistelee koko ajan enemmän ja tiheemmin ja aloin olla jo tosi kipee.. Olin kuitenki vasta reilusti sormelle auki. Pääsin käyrän jälkee kuitenki suoraan saliin ku oli odotettavaa et synnytys menee vauhdilla.. Salissa olinki sit jo 4cm auki ja supistukset oli ihan kamalia, ihan erilaisia ku esikoisesta ja ne sattu niin paljo häpyluuhun et oikeesti karjuin. Kätilö sano soittavansa lääkärin laittamaan mulle spinaalin, lääkäril meni 10min tulla paikalle ja sinä aikana supisti monta kertaa! Vihdoin se pistettiin (klo oli jotain vähän yli 1) ja jalat puutu vähän niinku pitääki MUTTA supistukset sattu ihan yhtä paljo tohon häpyluuhun ku aikasemminki, huusin tuskissani, olin varma et koko luu repeää. En oo ikinä tuntenu niin kamalaa kipua vaik oon kerran synnyttäny.. Lääkäri ja kätilö pyöri huoneessa hokien 'sen pitäisi kyl auttaa' ja mä huusin edelleen.. Sit tutkittii ja olin 8cm auki (noin puol 2).. Lääkäri laitto spinaalin uudestaa, ei apua supistuksii mut alapää ja jalat puutu täysin! Toinen lääkäri tuli laittamaa kohdunkaulapuudutetta ku mul alko jo taju pätkiä kivust mut olinki sit jo kokonaan auki ja pää näky jo (n.klo 2).. MUTTA olin niin puutunu etten tuntenu minkäänlaista ponnistamisen tarvetta vaik vauva oli jo ihan alhaalla ja sit vaan odoteltii et puudutus vähän lakkais. Supistukset jatku tuskasina koko ajan! Jossain vaihees aloin sit summamutikas ponnistaa ja hyvin se kuulema meni.. Vauvan sydänäänet alko vähän laskee ja kätilö sano et pitää kutsuu lääkäri.. Mä ajattelin et ei täs mitää lääkäriä tarvita ja ponnistin kaikella kiukulla ja vauva synty klo 02.36. Mitään en tuntenu! Tyttö synty otsa edellä (pää paino häpyluuhun supistusten aikana mikä aiheutti ne tuskat!) ja napanuora 2 kertaa kaulan ympärillä! Oli kuitenki onneks hyväkuntonen ja sai pisteet 10/10, pääs rinnan päälle ja alko syödä. Pieni eppari leikattii väärän tarjonnan takia. Ennen osastolle menoa kävin viel salissa suihkussa ja kun loppuhuipennukseks pyörryin siellä. Onneks mies oli skarppina eikä käyny kuinkaa.. :) Melko nopea ja raju synnytys oli, kuten etukäteen uumoiltiinkin.. Onneksi olivat papereistani lukeneet, että voi mennä nopeesti eikä laittaneet osastolle "odottelemaan" niinku viimeks..

Kotiuduttiin tytön kanssa jo 2vrk iässä pienestä painosta huolimatta ja eilen käytiin neuvolassa ja paino lähteny jo hienosti nousuun, enää 40g oli syntymäpainoon.. Imetän ja maitoa tulee taas vaikka muille jakaa, pitää taas harkita luovuttamista ku joudun joka tapauksessa pumppailemaan tai halkean..
 

Yhteistyössä