Elokuussa 2010 synnyttäneet

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Heippa kaikki tutut ja tuntemattomat!

Meillä on tuolla plussanneissa (Äidit 20-30v) pino "Elokuussa 2010 synnyttävät" ja siellä päätettiin että halutaan jatkaa keskusteluja lapsien syntymänkin jälkeen ja niimpä sitten ko. pinon perustajana päätin aloittaa tänne puolelle etukäteen uuden pinon, sillä voi olla että vaikka elokuun alussa onkin laskettuja aikoja, niin voi tulla vauvoja jo aiemminkin. :)

Kun siis olet saanut lapsen ja haluat jatkaa keskusteluja täällä, voit ilmoittaa seuraavasti osallistumisesi tähän pinoon:

Esim.

Sartsa83........27v.............esikoinen......synt. 1.8.2010........TAYS

Näin pystytään pitämään "kirjaa" kuka on synnyttänyt ja koska ja onko kyseessä ensimmäinen, toinen, kolmas... jne. :)

Tervetuloa keskusteluihin mukaan! :)

Terv, Sartsa
 
Sartsa83


neitim........31v........viides.......1.8........tyttö............SatKS
Ripe84......26v.........esikoinen....2.8......tyttö............HYS
Patience.....27v........toinen......4.8........tyttö............KOKS
Marakatti88..22v...esikoinen.....6.8.......poika............KYS
Kristiina76..34v........toinen......8.8........poika...........TAYS
peppiina77.33v....esikoinen.....9.8.........tyttö............KSKS
ephs.........26v........toinen......10.8.......tyttö.............SAS
Kaisa.... ....28v.... esikoinen....12.8.......poika...........TYKS
titityy80.....30v.......esikoinen...13.8.......poika...........EKKS
Elli Etikka...29v.......kolmas......17.8......tyttö.............SEKS
LumiPoni....20v.....esikoinen....18.8.......poika............HUS
Anskuli......28v........toinen.......20.8......poika............KYSS
Sartsa83...27v.......esikoinen...21.8......poika.............VAS
Esposa.....26v.......esikoinen....21.8.......tyttö.............HUS
nokikana...24v.......esikoinen...22.8..........................MKS
maijuli82...28v......esikoinen...24.8......tyttö.......NAISTENKL
Kr83.........27v........toinen.......25.8......tyttö..............KYS
minni234...22v.....esikoinen.....26.8......tyttö..............KOKS
bella86.....23v ....esikoinen......27.8......poika.................
TiiaRiitta...27v.....esikoinen......31.8......tyttö...........K-S KS
vauvahaaveita..26v..toinen.....2.9.........poika.............OYS
Elkku10.....29v......esikoinen.....4.9.......poika.............HYS

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heipsan! =)
Mites teillä muilla on lähtenyt vauva-arki rullaamaan??

Meillä tyttö vihdoin kotiutui sairaalasta sunnuntaina ja on kyllä ollut niiin ihanaa tuoksutella pientä neitiä koko ajan :heart: Yötkin ovat olleet suht hyviä eikä olla valvottu sen kummempia, mut itsellä on kyllä hurjat univelat, mutta kyllä se sitten tästä alkaa taas rullaamaan...
Tytöllä menee vielä kortisoni-lääkitys verensokereiden takia ja 7.9 mennään kontrollikäynnille lapsipolille ja toivon mukaan saatais lääkitystä pienennettyä.
Mulla sitten kävi niin, kuin esikoisen syntymän jälkeen, että maidontuotanto teki sitten lopun :'( ja nyt siis mennään korvikkeilla ja hyvin tyttö kasvaa... Tytön mitat olivat syntyessä 2192g ja 43,5cm ja nyt oli ma neuvolassa jo 3030g ja 48cm =)

Patience ja Ella-neiti 23pvää :heart:
 
LumiPoni.... 20v.....esikoinen....poika... 18.08.2010.. HUS. 49cm, 3160g


Meillä kotiuduttiin 21 päivä lauantaina viimeviikolla. 3 päivää sairaalassa koska poitsulla oli bilirubiini arvot tosi korkeella :/ Maanantai ja keskiviikkona uudestaan sairaalaan ottamaan verikokeet. Keskiviikkona oli laskenut. Maanantaina uudestaan niitä arvoja kattoo. jospa olisi bili laskenut :) Täällä kotona on niin rauhallista, poitsu syö, nukkuu ja pissaa/ kakkaa paljon. Ei tule paljon huutamista <3 :D Eilen oli paino saavuttanut jo synnytyspainon 3162 g! <3

Patience Mulla taas maitoo tulee ihan liikaa, maitoo menee vähemmän mitä rinnat tuottaa ja ovat kipeänä joten joutuu pumpata sitä pois.

Mitenkä kaikilla on paraneminen lähtenyt sujuu? Mulle tuli virtsatientulehdus ja nyt lääkekuurilla mennään : / Paranis pian niin ois helpompaa. semmosta.

Lumi ja poitsu 9 päivää :heart:
 
Marakatti88...22v...esikoinen..poika..06.08.2010..KYS..50cm,3020g

Täällä on lähtenyt arki rullaamaan jo hyvin..onhan tässä keretty kyllä opetella tätä vauvan hoitoa jo aika pitkään.Kiltti poika on meillä ei turhista itke hieman kitisee välillä kun massuun koskee mutta onneksi pierut tuntuu tulevan jo paremmin ulos kun viikko sitten. Viime viikon tiistaina käytiin neuvolassa niin painoa tullut aika kivasti 3942g..

Mulla tulee maitoa välillä ihan hirveesti ja välillä sitten taas tuntuu että ei tule ollenkaan.Annan pari kertaa päivässä korviketta kun tuntuu että ei maito tuolle pojalle riitä. Onkin jo niin iso poika että maito kyllä maistuu aina kahden tunnin välein syö. joskus saattaa mennä kolme tuntia ennen kun tulee nälkä..

Marakatti ja poika 23päivää:heart:
 
Sartsa83
Pakko sen verran nyt pika pikaa kommentoida omaa tilannetta että täällä syödään mielettömiä määriä päivässä (jopa LITRA maitoa.. eli tissimaito ei riitä alkuunkaan!!!) ja viime yö oli yhtä härdelliä.. äiti vähä väsyneenä kippas 80ml maitoa toisen päälle ja niin vaihdettiin vaatteet sekä laitto yhtä kokoo isomman vaipan yöksi päälle ajatellen kokeilla josko se ois paremman kokonen kun tuntuu että ykköskoko ois jo vähän pieni. Äiti oli väärässä ja niin heräs poika taas märkänä sängystään.. onneks on sängyssä suojalakana, ettei patja kastunu. Ja tosiaan tuohon päälle vielä parhaimmillaan tunnin välein herättiin syömään ja kerta annos oli 60-80ml maitoa. Rinnoista tulee vielä hätinä kerralla se 40-60ml, joten lisämaitoa on pakko antaa. Ja koska poika oli tuon vierihoitoajan sairaalassa ja sai siellä pullosta maitoa, niin hän on ehtiny tottumaan siihen.. tosin tissikin on onneks välillä alkanu maistumaan. Varmaan ihan sen läheisyydenkin takia tahtoo tissiä, mikä on musta taas erittäin ihanaa. :heart: ...ja hoitajat Taysissa sanoivat että on ihan normaalia että yliaikanen ja tuon kokoinen poikavauva syö noin paljon. Ja koko ajan ruoka-annokset kasvaa. Jossain vaiheessa se sitten tasottuukin, mutta näin alussa se on kuulemma normaalia tankkausta. :D

Toivon että ens yönä nukuttais taas ees se 2h putkeen ja sitten herättäs syömään, niin kun toissa yönä. 21.30-8.30 välisenä aikana herättiin vaan 5 kertaa syömään. Parhaimmillaan tais olla lähes 3h että saatiin nukkua kaikki. Ja poika tietenkin omassa sängyssään. :)

Väsyny Sartsa ja yösyöppö pikkumies 8päivää :heart:
 
Yritin jo aiemmin liittyä mukaan, mutta oli joku päivitys sivustolla menossa.
Liityn mielelläni mukaan vaikka olen laiska kirjottelemaan, mutta kun tämä elo tästä arkipäiväistyy niin joudan varmasti enemmän koneelle. Nyt eika mennyt vauvaa ihastellessa ja hoitaessa eikä ole malttanut istua kovin pitkään koneella:)

peppiina77.....33v....esikoinen....tyttö.....9.8.10......KSKS...3115g ja 48cm
huom! ihme merkkejä tulee en saa niitä pois, kirjottaessa näkyy oikein??

Arki on sujunut hyvin, maitoa riittää hyvin välillä saanut pieniä määriä pullosta kun ei meinaa antaa unelle periksi ja taasen ei jaksa tissilläkään olla. Muutoin ei juuri itkeskele, Vitolin al jälkeen oli vajaan viikon paukuttelua aika paljon, mutta se on nyt helpottanut. Vauva nukkuu aikas hyvin myös toki joitain poikkeuksia löytyy jo 3viikon ajalta. Vaunulenkillä olen paljon käynyt, jopa niin että sain uusista kengistä rakot ja nyt ei tarvi lähteä:headwall: Olen ollut yllättynyt miten nopeasti sektiosta olen toipunut.

Nyt taidan mennä päikkäreille kun on siihen mahdollisuus, vaavi tuhisee parvekkeella:heart:

Peppiina
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Peppiina lisäsin sutkin tuonne nyt... :) Eikä haittaa vaikka tulee ihme merkkejä. :) Itellekin niitä tulee vaikka kirjottaessa näkyykin oikein.. tutkimattomia ovat tietokoneen ajatukset. ;) Kiva että teillä menee siellä hyvin ja vitolinista on ollu apua. :)

Täällä vähän sama homma kun siellä.. ei oo malttanu paljon koneella olla ja toinen: mä en ehdi! Tuo pikkumies vaatii niin ruokaa, ettei sitä koskaan ehdi ajattelekaan että kävis kirjottelemassa tai kommentoimassa jotakin. Kyllähän tämä tästä tasaantuu, mutta nyt on kyllä semmosta touhotusta, että huhheijaa! :D :heart:

Ei meilläkään itketä kun nälkää! Mutta maitoa menee yhteensä 1L päivässä... joskus vähän vähemmän mutta noin litra se on päivässä. Rinnoista tulee kerralla yhteensä noin 40-60ml ja usein pitää antaa vielä lisämaitoa. Aina ei rinta kelpaa kun joutui raukkaparka syömään sairaalassa ollessaan pullosta (toinen kun joutui siis taysin vastasyntyneiden osastolle kohonneiden crp arvojen takia ja oli siellä kaks yötä meistä erossa päivä synnytyksen jälkeen). Ja tottui siis pulloon tuona aikana. Ja sitten kun ei saanut vierihoitoa toteuttaa sitä normaalia 3vrk:ta, niin maitokaan ei ole noussut kuin vasta nyt. JA koska meijän pikkumies oli siis syntyessään TASAN 4000g ja 52,5cm, niin tuommonen jässikkä tarvitseekin sitä maitoa jo heti enempi ja usein heti syntymästään lähtien lisämaito on tarpeen. (plus hän oli vielä yliaikainenkin.. sekin tekee sen että syö heti enempi.. näin hoitajat mua valaisi asiassa).

Täällä ei siis nukuta juurikaan öitä... mikä verottaa meidän jaksamista miehen kanssa, mutta muuten meillä menee hyvin. :) :heart: ..Eiköhän tämä tästä asetu. :)

Mä kävin tänään ekan kerran 3km:n vaunulenkillä (toissapäivänä oli alta 1km) ja huomas että tuo matka oli kyllä IHAN maximi tällä kertaa. 12päivää synnytyksestä, niin ei vissiin ihan paikat vielä tykänny lenkkeilystä. En mä siis kun ihan kävellen menny, mutta kuitenkin... episitomiat sun muut tehty tonne alapäähän ja vähän paikat repeskin... eniten mua kyllä kävellessä sattu alavattaan.

Mutta tästä jatkellaan.. meijän pikku jellonan poikanen huutaa taas! :D :heart:

Sartsa ja äitin pikkumies 12 päivää :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meidän kuulumisia pitkästä aikaa:

päästiin vihdoin kotiin viikko synnytyksen jälkeen, eli kaks viikkoa sitten. Hemoglobiini oli minulla 90 kun lähdettiin sairaalasta, 6 pussia vertahan ne joutuivat minulle tiputtamaan kun vuosin niin kovasti ja hemppari laski 70... tällä viikolla oli sentäs hemoglobiini jo 107, alkaa olo kohentua pikkuhiljaa.

Neuvolatäti kävi viime viikolla täällä kotona ja tällä viikolla käytiin neuvolassa, painoa oli pojalle tullut VIIKOSSA 400g! Eli meilläkin syödään todella hyvin. Pituutta oli tullut syntymästä 4,5cm lisää.

Maitoa tulee runsaasti, ja lapsentahtisesti syötetään. Poitsu herää yöllä syömään vain kerran, yleensä iltasyöminen on sellasta tankkausta että saattaa olla rinnalla neljäkin tuntia, ottaa välillä vartin torkkuja ja sitten taas syödään. Se on aika rankkaa kun on sidottu sohvaan koko illan, mutta maksaa ittensä takaisin yöllä kun saa nukkua 6-7 tuntia putkeen.

Sairaalassahan ne herätti syöttämään kolmen tunnin välein, mutta tuntu jotenkin hölmöltä kun poika oli ihan uninen eikä ois jaksanut herätä syömään. Kotiin kun tultiin niin ekana yönä nukku 6,5 tuntia putkeen

Auttaa omaa jaksamista paljon kun saa nukuttua yöllä kunnon unet.

Kestovaippailu on yllättävän helppoa, öisin käytetään kertoja ja päivisin kestovaippoja. Ostin bumgeniuksen taskuvaippoja mitkä menee koko vaipatusiän kun on säädettävä koko.

Meillähän poika oli vastasyntyneiden tarkkailuosastolla 4 päivää ja söi siellä luovutusmaitoa pullosta , kunnes oma maito nousi ja pumppasin sitä osastolle vietäväksi. Itse olin niin heikossa kunnossa kun vuosin niin kovin, että en päässyt pariin päivään käymään osastolla ollenkaan, mies kävi syöttämässä minun pumppaamalla maidolla yläkerrassa poikaa osastolla.
Hyvin kuitenkin lähti imemään rintaakin vaikka ei neljään päivään syntymän jälkeen rintaa päässyt syömään. Alkuun ei meinannut onnistua, mutta otettiin rintakumi avuksi, niin sai vähän paremmin kiinni jutusta kun oli tottunut pullosta syömään. Rintakumista päästiin irti joku aika sitten, käytän välillä kuitenkin kun rinnanpäät kipeytyy.
 
Sartsa83
titityy kuulostaapa tutulta. Teillä oltiin pari päivää kauemmin sairaalassa kun meillä ja silti teillä imetään rintaa hyvin, joten meilläkin on siis toivoa. :) Kyllähän täällä jo paremmin menee koko ajan, mutta alku oli hankalaa ja meinasin menettää toivoni rintaruokinnan suhteen.

Sä oot sitten ollu tosi huonossa hapessa. Onneks oot kuitenkin nyt selvinny siitä ja tuo on tosi tärkeetä että saatte itekin nukutuksi!

Toivotaan että täälläkin nuo yöt paranis. Meilläkin kyllä selvästi tankataan iltaa kohden, mutta silti sitten heräillään syömään, kun rintamaitoa tosiaan ei tuu vielä niin paljoa että se täyttäisi pojan mahan täysin ja tutteli ei täytä sitä kuten rintamaito. Odotan siis sitä että toinen alkaa syömään entistä enemmän rinnalta, jotta saatais pidennettyä yöunia. Etenkin jos illalla söis vaikka sit sen muutaman tunninkin rintaa.
 
Tänään käyty 1kk neuvolassa (huomenna siis 1kk <3) ja todella hienosti meidän neiti kasvaa =) nyt jo 3550g ja 50cm :heart:
Mennään vielä tässä kuussa kertaalleen neuvolaan punnitukseen, mutta taakka on nyt ns. harteilta pois kun neiti on saanut noinkin hienosti painoa, syntymästä lähtien siis 1,3kg! Ens viikon tiistaina olis sitten se ACTH-rasitustesti sairaalassa ja toivotaan et saatas lääkitystä pienennettyä ja jos päästäs vihdoin noista syöttöajoista pois :kieh: kun nyt siis neiti pitää syöttää joka 3 tunti ja voin kertoa,että varsinkin öisin se on inhottavaa herätellä toista syömään ja omakin jaksaminen on nyt todella tiukilla, mieletön väsymys päällä koko ajan. Lääkettäkin pitää nousta antamaan 06.00 joka aamu, et eipä meillä äitykkä hurjasti öisin nuku putkeen pitkiä pätkiä. Tyttö onneksi nukahtaa heti takaisin syönnin jälkeen ettei ainakaan tarvitse sen takia valvoskella. Tämä kaikki siis niiden verensokerien takia. Soittelin viime viikolla sairaalaankin ja kysyin onko ihan pakko öisinkin syöttää 3 tunnin välein, kun tyttö selvästikin nukkuisi pitempiä pätkiäkin, mutta olivat sitä mieltä, että on tätä vielä jatkettava sinne rasitustestiin asti ainakin.
Kyllä se aika kuluu niin nopeasti ja päivät lentelee ohi ja meidänkin pikku-neiti on huomenna jo 1kk :heart:
Minustakin tuli sitten keskiviikkona täti, kun kaksoissiskoni sai tytön :heart: on tämä ihanaa vauva-aikaa :heart:

Täälläkin tyttö syö aikamoisia maitoannoksia, yleensä syö sen 110-120ml elikkäs ruoka maistuu täällä ja ihanasti on posket pullistunu =) On vaan enään pienestä kiinni että alkaa jokeltelu ja hymyily. Pienen hymyn eilen väläytti ja seuraa hurjan hyvin isoilla silmillään =)

Ihanaa viikonloppua kaikille :hug:

Patience ja Ella-neiti 30pvää :heart:
 
Sartsa83
Ihanaa Patience kuulla hyviä uutisia. :heart: Wau!! Hienosti on painoa tullut ja tyttö kasvanu. :) Sielläkin syödään hyviä annoksia. ;) :D MAHTAVAAAA!!! Ja onnea tuoreelle tädille sekä 1kk tytölle!! :heart:
 
Tyttö on kiltti ja ihana. :heart: Alussa söi hurjan paljon n. 1-2 tunnin välein, mutta nyt on jo alkanut pidentämään välejä niin, että keskiyön jälkeen ja aamupäivästä nukkuu pitemmän 3-4 tunnin pätkän. Viihtyy valveillaollessaan sylissä, mutta nukkuu kyllä omassa sängyssään. Ei paljon itkeskele, mitä nyt nälissään vähän inisee ja kakkaa äheltäessään ähisee.

Ollaan käyty nyt 3 päivänä vaunulenkeillä ja huomaa kyllä, miten on itsellä kunto huonontunut. Vaikka olen toipunut synnytyksestä hyvin, niin ei vaan meinaa jaksaa paria km enempää kävellä. Mutta se raskauden aikainen puuskuttaminen on ohi. :D Ehkä se kuntokin siitä pikkuhiljaa kasvaa.

Tänään on ollut selkä tosi kipeä. Kävin kävelyllä ja yritin voimistella, mutta ei paljoa auta. Olen yrittänyt kiinnittää imetys- ja kantoasentoihin huomiota, koska selkä on heikoin lenkkini, mutta kipeytyi tuo perhana silti.:mad:

Paino lähti hyvin laskusuuntaan, sairaalaan jäi 5 kiloa, ja viikon päästä synnytyksestä olin jo 8 kg keveämpi, vaikka tissit oli täynnänsä maitoa ja olen syöny niin paljon kuin olen vaan ehtinyt, herkkujakin paljon. Päätin, etten laihduttele vielä, jotta jaksan lasta hoitaa ja maitoa riittää, mutta seuraan painoa viikon välein, jotta ei ainakaan nousuun lähde. Raskauskiloja tuli noin 15 kg.

p.s Ihanaa, kun ei närästä! :D
 

Yhteistyössä