ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Oon miettiny sua monesti, et missäköhän piileksit ku ei oo kuulunu täällä elokuisissa. On tosiaa ihanaa, et ollaan selvitty tänne asti sieltä Nuvaringien puolelta. :D Kauheesti tsemppiä sulle loppu raskauteen! :hug: :heart: :heart:

-May ja valtsu 35+5
 
Paljon paljon onnea teille vauvansa saaneille!!!!!
Tänään oli neuvola.Leukkarit peräti 4:llä plussalla :kieh:
Hiivakuurin otin ku selvät oireet ja huomenna tietää onko tulehdusta ku viljely on valmis.
Vauveli on jo nytten :D laskeutunut hieman.Kaksi edellistä laskeutui vasta muutamia päiviä ennen LA... :whistle:
Eilen illalla ja tänä aamuna tuli kipeitä supistuksia mut kappas vaan,niin ne vaan loppui!!!
Nyt on ollu jo jonkin aikaa liitoskipuja alakerrassa :$
Ja ilmeisesti tulokas painaa osittain päällään ku kerran laskeutunut jo on.
Kassulla oli muuten aivan ihana synnytystarina...Itkuhan multakin pääsi :'( =)
Rv 37+4
 
Paljon paljon onnea teille vauvansa saaneille!!!!!
Tänään oli neuvola.Leukkarit peräti 4:llä plussalla :kieh:
Hiivakuurin otin ku selvät oireet ja huomenna tietää onko tulehdusta ku viljely on valmis.
Vauveli on jo nytten :D laskeutunut hieman.Kaksi edellistä laskeutui vasta muutamia päiviä ennen LA... :whistle:
Eilen illalla ja tänä aamuna tuli kipeitä supistuksia mut kappas vaan,niin ne vaan loppui!!!
Nyt on ollu jo jonkin aikaa liitoskipuja alakerrassa :$
Ja ilmeisesti tulokas painaa osittain päällään ku kerran laskeutunut jo on.
Kassulla oli muuten aivan ihana synnytystarina...Itkuhan multakin pääsi :'( =)
Rv 37+4
 
:flower: :flower: ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE

Kivaa lukea vauvauutisia ja synnytyskertomuksia ja ennenkaikkea, että tähän mennessä kaikilla synnyttäneillä on "terveet" pienokaiset olleet, eikä suurempia murheita kai synnytyksenkään osalta ole tullut... Valaa mukavasti toivoa, että itselläkin kaikki sujuu hyvin. tuntuu hirveältä nämä viimeiset päivät, kun itsellä ei muuta kun aikaa märehtiä tulevaa vauvan syntymää ja sitä onko vauvala kaikki kunnossa sittenkään... Nyt pitäisi keksiä jotain järkevää tekemistä, et saisi ajatukset pois kaikesta tyhmästä ja googletus kieltoon olen itseni nyt myös asettanut... Ei yhtään syndrooma tai muuta juttua saa enää lueskella!
täällä muillakin sektiopv. ensi viikon aluilla, myös minula 7.8. perätilatapauksen johdosta Jotenkin kaiholla lueskelin Kassun ihanaa synytystarinaa, itse en pääse tästä luonnolisesta tapahtumasta nyt tällä kertaa "nauttimaan", vaikka alkujaan niin olin ihan valmistautunut, koska sitkeä tapauksemme nakottaa niin tukevasti pepullaan, ettei kääntymisestä ole ollut merkkiäkään! Ensikertalaisena myöskään en ihan uskalla lähteä pt synnyttämään...
Odottavan aika on pitkä, mutta kohta mekin ollaan tuolla LAPSI KASVAA osiossa purkamassa yösyöttöjä ja vaippainkkejä toisillemme... heh...
 
emmasofia: meillä on sama synnytyssairaala :)

Mulla tuntuu kauheen paineentunne kokoajan takalistossa mut vauva kai sinne painaa ku on niin alhaalla. Mut nyt on alkanu jomottaa oikeen jalan sisäreisi ja välillä tulee kipeitä supistuksia...
Nyt ei vielä sais alkaa syntymään, ens viikon keskiviikon jälkeen saa tulla koska vaan. :whistle:

Ja täällä myös yksi Serranon perhe-fani!
 
:flower: onnea jellona83 pojasta :flower:

Feeniks onnea huomiselle!

joannaH oottavan aika on tooooosi pitkä. mulle kakkosta oottaessa ennustettiin kahden lääkärin toimesta, että syntyy viimeistään viikolla 38, kun oli jo niin alhaalla, että pää tuntui haaroissa, mutta, yli meni ja poika päätti syntyä "vasta" viikolla 41+1. no ulos se sieltä tulee kuitenkin, eikä sitä varmasti yli 42 viikon sisällä pidetä. voimia loppu päiville!

meille tuli ukki esikon kanssa ja viipynee täällä ehkä la-su asti. rakentelee terassia iskän apuna. nyt olisi siis otollinen hetki syntyä, mutta eihän se tietenkään voi nyt tapahtua, koska lastenhoito yms menis liian helposti... mummi olis myös tänne pukkaamassa su, mutta en oikein tiiä miten sille kauniisti sanoisi, että ei tarvis. haluaisin ihan oikeasti rauhoittua oman perheen kesken... no kai se on vaan kakistettava suoraan. ehkä se ymmärtää.

mun olis syytä varmaan kanssa pakata sairaalakassi =) meinaa muuten mennä ihan viime tippaan. nlakorttinon kulkenut kokoajan mukana, mutta muu varustus on pakkaamatta. ei sillä, en mitään ihmeellistä aio mukaan ottaa, mutta ei sitä voi ihan tyhjin käsinkään lähtee.

tänään kävin pojan kanssa taas lenkillä, ei pitkä, mutta reippaasti askellen n.2km on ihan tehokas, sitten ajelin nurmikon loppuun, se projekti alkoi eilen ja päivän päätteeksi vielä imuroin koko talon ja pesin vessat. musta tuntuu, että kunto vaan kasvaa, kun synnytys lähenee. vielä pari-kolme viikkoa sitten kävely oli tuskaista, kun alavatsaa painoi niin kipeästi, mutta nyt menee varsin kepeästi tähän norsumaiseen oloon nähden.

aamulla on neuvola, saa nähdä montako vielä tulossa.

nyt iltapalalle. voikaa hyvin eloveenat!

jari-maija 39+4
 
Meille syntyi tänään klo 12.05 pikkuinen menninkäistyttö rt:ssa 3360g ja 50cm,mustine tuuheine hiuksineen 4t 35min luomusynnytyksen tuloksena :heart:

Isi oli mukana koko synnytyksen ja kotiuduimme vauvan kanssa jo 19 jälkeen(polikliininen synnytys)

Nyt vetäydyn hetkeksi hiljaisuuteen nauttimaan vauva-arjesta
:heart:

A-mam ja Lahja 11 tuntia :heart:

kuva pikkuisesta profiilissa
 
:flower:

Täällä myös hirveä paineentunne takalistossa. Tuntuu kuin vauva olisi valumassa ulos sentti kerrallaan ilman supistuksia. Muutenkin ollut koko päivän aivan hirveä olo, pää kipeä, turvotusten johdosta olo kuin plussapallolla, paine lantiossa estää jalkojen laittamisen puolta metriä lähemmäs toisiaan ja välillä supistaa kipeästi, nipistelee ja pistelee kohdusuulle. Hengittäminen on vaikeaa ja kuumuus vaivaa vaikkei ulkona järin helteinen keli olekaan. Vauvan liikkeetkin tekevät kipeää kun vatsanahka vetelee viimeisiään... miten voikin viimeiset päivät tuntua näin pitkiltä?!

Kauhea valitusvirsi. :D Jaksuja kaikille muille loppuajan vaivojen kanssa tuskaileville, loppusuoralla tässä jo mennään ja pian on kaikilla nyytit sylissä.

Violet, rv 38+3
 
Aivan ihastuttava tukka neidillä! :heart: Allekirjoittaneella oli samanlainen syntyessään. :D Kiva kuulla että sinullakin meni synnytys hyvin. Rauhallista lapsivuodeaikaa! Onnea myös Neiti-84 pojasta! Vanhasta ketjusta bongasin.
 
pienestä tytöstä....
täällä uni ei tule kun hirveä pissatus tunne koko ajan vaikka olen käynyt juuri pissalla... :kieh: :headwall:

Eihän tällaista kestä erkkikään jos kaksi viikkoa joutuu valvomaan yöt ku koko ajan pissan tunne ja hiukan jopa kirvelee... vai onkohan kenties pissatulehdus...

:headwall: :headwall:

 
Noppis
ÄRSYTTÄÄ et joutuu tänään menemään neuvolaan! |O Ärsyttää, että siellä on taas joku eri ihminen, jota en ole koskaan tavannut! |O Miksi en saa nähdä edes mun omaa neuvolatätiä! |O :'(

Ärsyttää mies, kun se ei oikein ymmärrä tätä mun turhautumista, ja kehtaa vielä muistutella, että 2 viikkoa saattaa kestää vielä! Ja kehtaa sanoa, ettei hän usko että se vielä viikonloppuna tulee! Ei saa sanoa! |O :headwall: :headwall: :headwall:

Niin, jos joku ei vielä tajunnut, niin alan siis olla aivan kypsä tähän odotteluun. :xmas:

Nyt lähden koiralenkille. Toivottavasti tulisi edes supistuksia, saaketti. :D

Noppis 39+5

Jälleen oikein paljon onnea vauvansa saaneille!
 
Tästä se sit lähtee.. Alkaa vauvat tulla nahkan toiselle puolelle ihasteltavaksi!! Ja sanon ihan suoraa että olen jokaiselle äidille kateellinen!!! Minäkin haluan!! :LOL: Ja Kassun synnytys sai kyllä ihon kananlihalle ja vedet silmiin-tollasta sen pitäs ollakkin!!!

Noppikselle :hug: ... Mulla on ihan sama tilanne, neuvolaan pitäs lähtä ja sielä on sijaisena KOULUTERVEYDENHOITAJA!!!!!!!!! :eek: Mä luulen et meidän kunnan eläinlääkärikin ymmärtäs tätä mun "tilaa" paremmin ku tuo täti... Että odottakaahan vaan ku pääsen teille tilittämään!!! :snotty:

Nyt on muutama yö nukuttu paremmin ilman heräilyjä.. Mut ilmeni sitten uusi vaiva tilalle... Vasemmalta puolelta niinku kylkiluiden kohdalta/alta on ihan tosi kipeä!! Ei voi aivastaa, yskiä eikä vetää keuhkoja täyteen... Varmaan kohtu painaa ku on jo niin valtava, mut ihmetyttää ku oikealla puolella ei ole mitään hätää...

Huippu supistuksia kaikille niitä haluaville ja voima :hug: niille jotka niitä kaipaa!! Kyl me akat nää viime viikot skarpataan- näytetään niille!!! :heart:

Tea Ja PoikaniTarmo 38+5 :wave:
 
Täällä vielä odotellaan stapa-arvioon pääsyä.. Ois vasta kahen viikon päästä! Onhan se toisaalta kiva päästä vauva näkemään taas pitkästä aikaa, mutta menee aika myöhään.. Jospa se vaikka ehtis jo tulla sitä ennen??
 
Kun jaksatte vuorostaan päivitellä listaa ja korjailla!!!Kyllä minäkin olisin voinut jatkaa ja autan taas tarvittaessa,mutta nyt on kädet aika täynnä,kun Isi siellä työmatkalla ja neljä ihan pikkuista kotona kanssani :p

Onnea ja taas onnea kaikille vauvan saaneille.AIVAN IHANAA!!!!


Kassu ja Klaara
 
Huono olo, maha painaa jo liikaa ja kaikkee maan ja taivaan väliltä on nyt huonosti... lonkkiin koskee eikä voi olla mikssään asennossa...

Valituspäivä mutta sitähän tää loppuaika taitaa joillain väkisin olla...

Helikopterit lentelee nyt yhtenään tässä jyväskylän yllä... rallit pauhaa!

Kun sais nukuttua nää vaivat ees hetkeks pois ajatuksista mutta ei sekään onnistu. :snotty:
 
|O Kamala yö takana...

Eilinen päiväkin oli tuskaa, muttei mitään verrattuna yöhön... lantio- ja selkäsärky vain paheni kun siirryin mukavasta atk-tuolista vaakatasoon. Puolenyön aikaan alkoi supistella, yhden pintaan muuttuivat säännöllisiksi 5 min välein ja olin jo ihan varma että lähtö koittaa... viimeisen kerran muistan katsoneeni kelloa kahdelta (siihen saakka siis kellotin niitä 5 min välein tulevia suppareita).... ja sitten heräsin neljän maissa pissahätään, ilman supistuksen supistusta. |O Vessasta takaisin sänkyyn, ja selkäsäryn kanssa ei enää löytynytkään asentoa jossa ei olisi painanut hermoa. Selällään oli hetken hyvä olla, kunnes tuli järkyttävän huono olo -> kävin oksentamassa. Mies heräsi viideltä tekemään töihin lähtöä enkä ole sen jälkeen nukkunut, yrittänyt kylläkin aina lasten heräämiseen saakka. Nyt supistelee satunnaisesti, muuten kivuttomasti (mahaan siis ei satu) mutta tuntuu että supistuksen aikana lantio hajoaa, kun tuntuu niin kova paine siellä. Kävellessä joka liike saa aikaan nipistyksen jossain tuolla alhaalla, kuin jotain olisi litistyksissä. Soitin heti kahdeksalta äitipolille ja sain maanantain ajan siirrettyä tälle päivälle, kätilö kylläkin sanoi epämääräisesti että "lääkäri katsoo tilanteen" ja "varaudu lähtemään vielä takaisin kotiin". |O |O |O

muoks. :attn: Vielä kyselisin, että tietääkö joku voinko vaatia sektiota, jos painoarvio huitelee sellaisissa lukemissa että alkaa hirvittää ja käynnistystä ei luvata jostain syystä? Viikko sitten arvioivat vauvan painoksi 3600g.
 
:flower: augustmam onnea menninkäisprinsessasta! :heart:

mulla kohta neuvola. yö meni hyvin, vaihteeksi. lähetän ylimääräisen energiapiikin teille, jotka tuskailette suppareiden ja muiden vaivojen kanssa. koittakaa kestää, kyllä se kohta helpottaa.

jari-maija 39+5
 
Onnea A-mam pikku peikkotytöstä! Olet aika reipas kun lähdit heti vauvan kanssa kotiin. Itseäni jännittää jonkin verran tuleva vauva-arki niin mielelläni hengaan sairaalassa vaikka 4 päivää...

Supistusten täyteinen yö takana! Jee, tulee taas supistuksia! Olen onnellinen, koska 3 viikkoon ei ole tullut supistuksen supistusta ja aloin jo olemaan epätoivoinen. Nyt olo on aivan raato mutta sitä helpottaa tieto vauvan syntyvän joskus suht lähitulevaisuudessa. Olin jo viimeyönä valmis lähtemään Jorviin, mutta vielä ei tarvinnut.

Neuvola takana ja kaikki taas kunnossa. Painoa tullut 400g, arvoot kohdallaan ja vauva laskeutunut oikein kunnolla. Sf oli pienentynyt sentillä viime viikosta :) Jospa sitä kohta saisi nähdä Pinkun!

Nyt katsomaan nauhalta aamun Serranoja ja nauttimaan päivälevosta!

Pinku 38+4
 
A-Mam Hienoa että sait Mennikäisesi synnyttää tuollatavalla polikliinisesti, kuten tahdoitkin.

Täällä ilta oli aika kärvistelyä "kypsentelysuppareiden" kanssa ( sanon niitä siksi, kun eivät jatku....) Oksettavaa oloa ja vaavan mylläämistä koko ilta. Muutama suppari tuli nukkuessa mutta eivät siis säännöllistyneet kuin pariksi tunniksi. Tätä taitaa olla ilmassa :D
Huomasin että mulla ei ole yksiäkään pikkupöksyjä vauvalle :/ pitää siis lähteä tänään vielä ostoksille....
Kylläpäs taas onkin yökki olo :x mutta jospa se helpotas kun vettä kittaa tässä. viikonpuksi luvattu hellettä, että eiköhän tässä aleta synnyttelemään....
:p
Mukavaa viikonloppua vaivoista huolimatta ja niille jotka ei niistä kärsi niin nauttikaa meidänkin puolesta
:)
 
Siehän se suurimman työn teit, kun listan kokosin. Mahtaa sulla olla hulinaa. Taidat olla oikea supernainen. =)
Mie nukuin taas ilman pissallakäyntiä. Päätäkin särkee, mutta onneksi turvotus on vähän hellittänyt. Jospa sitä selviäisi ilman raskausmyrkytystä. Nyt aamukahvin keittoon ja pihalle ne nauttimaan, kun näyttää olevan kaunis aurinkoinen aamu! B) Koittakaa jaksaa nämä viime metrit. :hug:
Ps. Mulla oli viime neuvolakäynnillä sijaisena kouluterveydenhoitoja ja pidin hänestä enemmän kuin omasta neuvolantädistä! Enemmän infoakin tuli kuin ikinä ennen. Joten voihan se mennä näinkin päin!
 
Toiveikas yö takana
Viideltä heräsin kun supisteli kipeästi ja tiheään, mutta sitten kun supistuksia oli kestänyt pari tuntia ja olin aikeissa soittaa synnärille niin supistusten väli alkoi harvenemaan, joten ei sitten vielä päästykään tositoimiin, mutta nyt tiedän kuitenkin, että edistystä tapahtuu...! :D

Mieskin jää tämän päivän jälkeen kesälomalle, joten vauvan syntymä näille lähipäiville olisi todella toivottua, mutta vaukkuhan syntyy sitten kuin haluaa, mutta saahan sitä aina toivoa...! ;)

Jos lähtis koirien kanssa pienelle kävelylenkille kuulostelemaan tätä olotilaa, jos sais vaikka lisää vauhtia sieltä? :saint:

Öykä & Juniori 39 tasan :attn: johan tuo ois aika...

Onnea uusille vauvautuneille! :heart:
 
zamppa
Onnea Jellona83 ja Augustmam!!
Ja ihania nuo teidän kuvanne uusista tulokkaista.

Eilen illalla supisteli taas mukavaa tahtia ja saunassakin käytiin mutta ei kuitenkaan mitään :| .
Yöllä ei meinannut millään löytää hyvää asentoa ja nukkuminen oli äärimmäisen hankalaa kamalien selkäkipujen takia. Aamulla sitten kun mies lähti töihin niin sain vielä parisen tuntia nukuttua kun uskalsi myllätä oikein kunnolla, jotta hyvä asento löytyi, kun ei ollut mies vieressä jonka pelkää herättävänsä joka kyljen käännöllä.
Serranot meni sitten ohi aamu-unien takia eli eiköhän sitä istuta sitten tvn ääressä iltapäiväuusinnan aikana :whistle: .

zamppa 38+2
 
Onnea Augustmamille tytöstä!
Mulla tuli todella kipeitä suppareita yöllä puolen tunnin ajan ja sitten lopahti. Menkkakipumainen jomotus on nyt sitten kestänyt kohta 2vrk eli toivottavasti nyt enteilis jotain. Huomennahan olis laskettuaika että jos neiti on oikein täsmällinen ja saapuu huomenna =)
 

Yhteistyössä