ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Iltoja!

Kuumuuteen läkähtyy |O
Tytöt jäi mun vanhemmille yökylään ku huomenna heti aamusta mennään miehen kans hoitaa asioita. Nyt on ihan hiljasta ja orpoa, varsinkin kun olen yksin kotona :'(

Supistelu jatkuu muttei kovin kipeänä, kuitenkin hiukan häiritsee puuhia..

OmituinenOtus ja Nuunuu80, onnittelut pikkuisista! :flower:
 
eilen kotiuduimme pikku neidin kanssa eka yö ja päivä lähtenyt hyvin käyntiin synnytys kertomusta laittelen kunhan joudan pääasiassa kaikki meni hyvin ja nopeasti,istukka vain jouduttiin leikkaussalis irrottamaan kun ei irronnut itsestään.onnea kaikille nyytin saaneille ja voimia kaikille masujen kanssa viime metreille
 
Onnittelut Omituinen otus& Nuunuu vauvoista!

Täällä edelleen yhtenä kappaleena... tylsää... Supistelee vähän mutta ei ollenkaan kipeästi.

Ja kaiken lisäksi eilen kun meinasin tulla koneelle niin se oli mennyt juntturaan. Sain äsken miehen korjaamaan koneen ja nyt vasta pääsin lukemaan kuulumisia. Elomasut "aiheuttavat" selvästi riippuvuutta :) Oikein kauhistutti ajatus et kone mennyt kokonaan rikki ja uutta ei tähän hätään olisi varaa ostaa. Onneksi siinä oli vain joku juttu.

Zamppa: mikäs on tilanne, oletko jo menossa Jorviin?

Soippa ja Pinku 38+6
 
Lara83
NuuNuulle ja OmituiselleOtukselle vauvoista! :flower: :flower:

Ja kiitos laluz selvennyksestä tuossa kohdunkaulan sijainti asiassa. Ajattelin että on joku tosi epänormaalijuttu. Oon tässä viime päivinä saanut jostain päähäni että ei siitä synnytyksestä tule mitään, ja sektiota en missään nimessä halua (ellei siis vauvan turvallisuus sitä vaadi). No eipä tämä vauveli ilmeisesti ihan vielä ole tulossa niin kerkiän tsempata itseäni.
Monella näyttää olevan jännät paikat, kovasti tsemppiä. Erityisesti JoannaH, toivon todella että pääsisit jo tositoimiin. Urheana näytät olevan vaikka 42 täynnä =)

Nyt sohvalle makoilemaan!

Lara83 ja typy 39+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara83:
Erityisesti JoannaH, toivon todella että pääsisit jo tositoimiin. Urheana näytät olevan vaikka 42 täynnä =)
=) ...kiitos! Mie vaan niiiiiin toivon että lähtis itsestään käyntiin. Jotenkin pelottaa se käynnistäminen. Oon kuullu monesta suunnasta että sattuu paljon enemmän kuin luonnollisesti käynnistynyt.. Voi että kun se olis jo ohi!
 
Saatetaan olla samaan aikaan siis LKS:ssa, jos sinä jäät sinne huomenna ja minä tulen ylihuomenna perässä. :D

Oma (.)... Täälläkin jomottelee paikkoja, silloin tällöin supistelee satunnaisesti. Selkää ja lantiota särkee myös, kun en halua syödä nuita särkylääkkeitä muuten kuin yötä vasten. Muuten olo vastaisi jatkuvasti kunnon humalatilaa... eikä tee mieli lasten hereillä ollessa olla siinä kunnossa :/ Liitoskivutkin ovat yltyneet (nyt särkee siis sekä etu- että takapuolelta) siihen malliin että eilen illalla piti tampata sivuttaissuunnassa että pääsi sohvalta vessaan. :D Mahtoi olla näky, miehellä ainakin oli hauskaa...
Vielä huominen pitäisi jaksaa, yöt menee hienosti lääkkeiden avustuksella, edes vessaan en herää siitä tokkurasta.

Ja vielä onnittelut kaikille uusille elovauvoille perheineen!


Violet, rv 38+6
 
Täällä arki alkanut rullaamaan aika hyvin.
Poika on rauhallinen, nukkuu ja syö hyvin. :heart:
Päivisin yleensä kaksi kertaa hereillä. Aamupäivällä ja tällee illalla ennen kun me menemme nukkumaan.
Me olemme miehen kanssa iltaisin aika väsyneitä. Mikä ei kyllä yhtään ihmetytä. :)
Olen itse käynyt joka ilta 21-22 välillä nukkumaan. Päivällä en osaa nyt ottaa unia kun tuntuu että aina olisi jotain tekemistä. :D

Esikoinen ei ainakaan vielä ole osottaunut mustasukkaiseksi vauva kohtaa. Aamulla aina suoraa menee pinnasänkyy katsomaa veikkaa ja itku kun vauvalta tulee niin laittaa tuttia hänen suuhun.
Toivottavasti ei mitään mustis kohtauksia tulekaan..

Jaksamisia kaikille raskaana oleville viime metreille!
 
Hieman hassua,mutta olen teille massun kanssa tallustaville hiukka jopa kateellinen.....nimittäin olen jotenkin aina saanut valtavasti voimaa ja nautintoa raskausajoista ja synnytyksistä ja nyt on yksi taas ohi,eikä sitä tiedä vaikka olisi viimeinen ollut :'( Kyllähän olin itsekkin ihan kypsä jo synnyttämään ja toivoin sitä ja olin oikein onnellinen,ettei yliajalle menty,mutta nyt se on ohi ja kaikista kivuista huolimatta haluaisin taas kokea sen uudelleen.Kuten augustmam sanoi:eek:n se niin ihmeellistä joka kerta :heart: Luulenkin että minä ja sinä augustmam ollaan aika paljon jollakin tavalla samanlaisia immeisiä :wave:

Jokohan laluz ja öykä ovat synnyttämässä?????

JA ONNEA IHANUUTTA KAIKILLE TAAS VAUVANSA SAANEILLE :flower:

Minä se en kyllästy täällä juttujen lukemiseen vaikka kotona on mukava tiukka meno päällä :LOL: Onneksi Isi tuleekin jo keskiviikkona kotiin vaikka luultiin ensin reissun kestävän perjantaihin.IKÄVÄ :x

Klaara-vauva on toistaiseksi kovin rauhallinen ja syö reippaasti ja kakkaa paljon :LOL: ,mutta eipä ole sen kummempia masuvaivojakaan,kun p....ka lentää :kieh:

Aivan tolkuttomasti voimia synnytystä odottaville ja vauvan kanssa elämää opetteleville :wave:


Kassu ja Klaara kohta tasan 1vko (tähän aikaan juuri mieheni ajoi minua laitokselle viikko sitten.....menee kylmänväreitä kun ajattelen)
 
Onnea Omituinen Otus ja NuuNuu!!!!!! :flower: :flower:

Nallekarkki: Ainakin Jorvissa on yliaikaiskontrolli rv 41+5, vasta :/ . Haluaisin mennä paljon aikaisemmin tsekkauttamaan, että kaikki on kunnossa...

Huomenna ois LA täällä päin. Yritin äsken vauvalle jutella, että huomenna vois sen kunniaksi syntyä ;)
 
Lämpimät onnittelut kaikille jo syntyneille elovauvoille täältäkin! :heart: :heart: :heart:

Oma odottelu sen kun jatkuu. LA olis ens keskiviikkona, tai yhden ultra-arvion mukaan jo huomenna :p . Mutta eipä oo hirveesti oireita siitä, että vielä lähtö tulis. Suppareita oli hiukan pitkästä aikaa tänään ja kovasti välillä vihloo tuonne alas, mutta ei juuri muuta :/ . Voihan se lähtö tietysti tulla yllättäenkin, toivottavasti! Nähtiin tänään siskon 3 viikkoista vauvaa ekaa kertaa ja nyt alkaa selvästi kärsimättömyys nostaa päätään. Tähän asti olenkin odotellut aika rauhallisin mielin. Vointi ja mieliala on onneksi pysyneet hyvinä muuten. No ei muuta kuin jatketaan lähtölaskentaa ja helteessä hikoilua :whistle: . Kärsivällisyyttä muillekin elomassuille :wave: !

- Hiiru - rv 39+4
 
JoannaH : Mulla on takana yksi käynnistetty synnytys rv 42. Poika syntyi sitten seuraavana päivänä.. Käynnistyminen sinäänsä oli hidasta mutta sitten kun alkoi tapahtua niin kans tapahtui ;) Enkä usko että se käynnistäminen teki synnytyksestä yhtään sen kipeämpää tai yleensäkkään hunompaa synnytystä kuin sponttaanisti alkanut synnytys! Eli voimia vaan sulle viimeisiin hetkiin masun kanssa! :heart: Ajattele, on siinä jotain positiivistakin: ei tarvii miettiä et onkohan vaavi ehtinyt kehittyä tarpeeksi ja ennen kaikkea ei tarvii pähkätä millon on oikea aika lähteä sairaalaan :LOL:

Marsu81 joka synnyttää varmaan vasta syyskuun puolessa välissä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marsu81:
JoannaH : Mulla on takana yksi käynnistetty synnytys rv 42. Poika syntyi sitten seuraavana päivänä.. Käynnistyminen sinäänsä oli hidasta mutta sitten kun alkoi tapahtua niin kans tapahtui ;) Enkä usko että se käynnistäminen teki synnytyksestä yhtään sen kipeämpää tai yleensäkkään hunompaa synnytystä kuin sponttaanisti alkanut synnytys! Eli voimia vaan sulle viimeisiin hetkiin masun kanssa! :heart: Ajattele, on siinä jotain positiivistakin: ei tarvii miettiä et onkohan vaavi ehtinyt kehittyä tarpeeksi ja ennen kaikkea ei tarvii pähkätä millon on oikea aika lähteä sairaalaan :LOL:

Marsu81 joka synnyttää varmaan vasta syyskuun puolessa välissä....
Niin oon minä muistanut onneksi miettiä positiivisiakin asioita! Äiti on pitäny siitä huolen.. vasta tänään sanoi että ajattele niitä joilta pitää yrittää väkisin vuodelevolla pitää vauva sisällä ja silti syntyy ennen aikojaan. :(

Mukava kuulla kokemus käynnistetystä synnytyksestä. Jospa siellä menee kaikki hyvin. Onneksi asutaan tässä ihan synnärin lähellä niin isäntä voi tulla välillä kotiin ja on muutamassa minuutissa takaisin laitoksella jos alkaa tapahtumaan.

Onnea taasen vauvan saaneille! On se niin ihanaa... =) joka päivä elää mukana täällä vaikken tunne ketään oikeasti koko palstalta. Silti tuntuu että täällä on paljo hyviä kavereita! :heart:

Nyt nukkumaan!

JoannaH ja pian 42+1
 
Valvottaa... Muutama ihan kipakka supistus VIHDOIN takana!! Ei oikein pysty nukkumaan niin piti tulla lukemaan kuulumisia.. Ja täällähän taas tapahtuu!!! :) Ei kai vaan Öykäkin ole jo nyytin haku matkalla... :heart: Odottakaa minäkin tahdon!!!

Tea ja PoikaniTarmo 39+1 :p
 
onnittelut vauvansa saaneille! :flower:

täällä tuskien yö takana, kun iski nyt se kesäflunssa päälle ja henki ei taho kulkea millään ja räkää tulee enemmän ku laki sallii. nyt on mieli muuttunut niin, että toivon ettei vauva ainakaan synny ennenkuin tämä tauti helpottaa. :snotty: nenä on punanen ja kurkku kipeä. kyllä koettelee!

38+1
 
Noppis
Viime yönä tuli ekaa kertaa selkeästi kipeitä supistuksia, tai ainakin luulisin että olivat supistuksia koska olivat jaksottaisia kipuja. Levisivät jossain vaiheessa selkäänkin ja olin jo aivan innoissani. :xmas: En saanut nukuttua kun piti niitä kipuja seurata niin innoissaan, vaikkeivat NIIN kipeitä olleet, ettenkö olisi varmaan pystynyt nukkumaan sen puolesta. Puoli viideltä sitten ajattelin, että hitto, vaikka nää nyt olisikin jo NIITÄ kipuja, niin en minä sitä vauvaa näin unisena jaksa synnyttää :D ja menin takaisin nukkumaan. Pari tuntia lisää sain sitten nukuttua, ennen kuin mies heräsi ja kolina alkoi.

Jotenkin tosi kypsää, ettei se vauva tullut viikonloppuna, kun mies on nyt sitten taas töissä. Haluaisin hänet mukaan, ja toisaalta pelkään, että kutsun miehen töistä kotiin tai sairaalaan moneen kertaan eikä sitten mitään oikeasti tapahdukaan. :ashamed:

Ja toisaalta raivostuttaa koko ukko, kun kerroin sille aamulla että oli ekaa kertaa kipeitä suppareita, niin se ei ollut yhtään :eek: vaan rauhallinen kuin viilipytty jä lähti töihin. Ihan niin kuin se ei yhtään olisi mukana tässä vaan minä vaan tässä yksinäni jännittäisin. |O No kyllä minä tiedän, ettei se ole niin, mutta kuitenkin. Ärsyttää. |O
 
Poika päätti sitten herätä taas ennen seitsemää, joten täällä on aamu pitkällä ja rannalla menoa suunnitellaan. Alkuyö meni pyöriessä sängyssä, kunnes tajusin että mies oli ystävällisesti laittanut makuuhuoneen ikkunan kiinni. Ikkunan kun avasin niin johan unikin maistui. Näin yöllä pitkästä aikaa synnytysuntakin ja siinä unessa se käynnistettiin.

Hei, en ole muuten ikinä ollut näin pitkillä viikoilla (38+3), esikoinen kun siis syntyi jo 38+2. Tosin silloin ei kyllä tainnut olla ihan tarkka la, kun eka ultra oli vasta rakenne ja silloin muutettiin laskettua aikaa kerralla 3 viikkoa eteenpäin.
 
Huomenta!!

Yö nukutttu sikeästi ja hyvin.Tytär viety hoitoon loman jäljiltä ja itsellä edessä kaupunkipäivä,josko tuo herättelisi supistuksiakin...pitää käydä verotoimistossa sehän ei ole koskaan mukavaa joten toivottavasti menee vedet kesken lomakkeiden täytön :LOL:

Reisiä hiukan jomottelee muita oireita ei ole tälle aamulle.Jotenkin tuntuu että ei tämä vielä tällä viikolla synny!

Oliko kukaan menossa Titi-nallen syksyn konsertteihin lastensa kanssa?Meillä tulee varmasti Titi-pöpille tytölle suru kun kuulee että konsertit on peruttu koko syksyltä.Liput on jo ostettu aikaa sitten että varmasti päästään, ja nyt Riitta onkin saanut vakavan aivoverenvuodon ja konsertit on peruttu.No toivottavasti toipuu hyvin ja konserttiin päästäisiin vaikka keväällä.Täytynee ostaa uusi titi- dvd vaikkapa lohdukkeeksi tuolta kyliltä tänään.

Mukavaa hellepäivää kaikille ja JoannaHvoimia!
 
Ja oma täti paikalla |O Tykkäsin enemmän sijaisesta kuin tästä omasta!! :| Eilen tuli supistuksia taas vähän milestäni bongasin myös rusehtavaa limaa...tuli varmaankin nyt sitten ihan sitä itseään lima tulppaa?? Nyt ei mitään tuntemuksia vähän ala selkää "vihloo"!!

Kiva taas toisaalta päästä neuvolaan kuulemaan että kaikki on toivottavasti ok!!! :)
Onhan tässä kumminkin vielä kaksi viikkoa laskettuun aikaan!!!

Onko JoannaH Vielä kasassa? :hug:
Öykä On ihan varmasti lähtenyt synnärille!! :)
Capri Missä olet vai onko lähtö tullut jo sinnekin??

Kassu Itse mietin usein että koska sitä tietää että se oli nyt tässä? Siis tietääkö sen onko syli jo täynnä??
Itse en pysty ajattelemaan mitään lapsi lukua? :whistle:

Bebes & Muru 37+5 :heart:
 
laskettu aika tuli ja meni ja mitään senlaisia merkkejä ei ole ilmassa, että lähiaikoina synnytettäisiin. :headwall:

Nyt tuli yhtäkkiä kauhea pelko, jos vauva onki isokokoinen...kaikki jaksaa aina kysyä, että ootko nyt ihan varma, että sieltä tulee yksi.. Ärsyttää!! :kieh:

Jos rupeaisi siivoomaan ja menisi kauppaan, että saisi ittensä liikkeelle!

Iloista ja aurinkoista päivää kaikille!! =)
 
Mua pelottaa myös lapsen koko, painoarvio oli rv 36+6 jo sellaista 3200-3500g luokkaa (sf-mitta on myös yli "ylärajan" ), että jos tästä paljon yli lasketun menee niin APUA!!! Ja vaikkei meniskään... Näin ensisynnyttäjänä kyllä aika lailla jännittää...
 
.....ja taas kerran Onnentoivotuksia kaikille, jotka vauvansa on maailmaan saattaneet viikonloppuna!

Eestaas menee täälläkin supistelut...vähän kanssa hassua kun välillä lakkaa ja sitten taas tulee. Tänä aamuna heräsin kuudelta ja viiden min välein kipeitä tuli pari tuntia, mutta nyt ovat jotenkin epämääräisiä. Miesparka on varpaillaan koko ajan..samoin tietty kuin itsekin että joko....Toivotaan, että näistä on sitten ollut hyötyäkin synnytystä silmälläpitäen.
Jokohan tosiaan JoannaH olisi päässyt synnyttämään!

Nyt ei muuta kuin kaikille hyvää viikkoa ja Onnea matkaan niille, joilla nyytit tälläviikolla näkee tämän kesäisen auringon
B)
 

Yhteistyössä