ELOMASSUJEN Elokuu 2007

:|
Eli tänäänhän kävin äitipolilla ja lähdin sillä mielin että kotiin en enää tule ilman nyyttiä... No kotona kuitenkin ollaan ja kokonaisena :headwall:

Luomulääkäri meinasi että johan sinä nyt vielä kaksi viikkoa jaksat olla, jospa se vaikka lähtisi tulemaan ihan itsestään sieltä oikeana aikana. Ja kysyi vielä että haluanko kokeilla synnyttää alakautta!!! :eek:
Tähän asti mulle on painotettu että kun on kolmas sektio edessä niin ei missään tapauksessa saa tulla alakautta vaan aina täytyy joka tapauksessa leikata! No nyt sitten tämä ihmetys... Sanoin kyllä että no way, en ikinä enään kokeile kun aina on jonkun henki vaarassa, tällä kertaa se saattaisi olla sen lääkärin :LOL:
Eli sitten hän vain totesi kylmän rauhallisesti että 17.8 sektiopäivä vaikka istukka oli kalkkeutunut ja lapsivettä vähän viikkoihin nähden. Vauva oli kuitenkin hyvinvoivan näköinen ja liikkui vielä vilkkaasti. Pää oli niin matalalla että lääkäri ei meinannut enään saada kuvaan puoliakaan siitä... Ehkäpä tämä lähtisi täältä tulemaan kolmea ässää käyttäen, eli nyt sitten miesrukka ei saa olla enää ollenkaan rauhassa :kieh:

Violet: koita nyt sinä sitten synnyttää oman nyyttisi, tulen parin viikon päästä vasta :'(

Eli nyt sitten asennoidun olemaan tämän masun kanssa kaksi viikkoa tässä helteessä... huh huh... Onneksi te muutkin olette vielä siellä =)

Onnea kaikille jotak ovat nyyttinsä taas kainaloonsa saaneet!! :flower:

Seriina ja masuasukki vilkkaana 37+5
 
Onnea kaikille uusille nyyttinsä saaneille ja jaksamisia kaikille meille, jotka vielä odottavat H-hetkeä! :heart: :heart: :heart:

Tämä mun neuvolatäti on vähän ihmeellinen... meinasi että jos tihkuttaa/lorahtelee niin ei kuitenkaan mitään hätää, että katsotaan sitten keskiviikkona kun on neuvola et mitä tehdään ja heillä ei voi kuulemma testata sitä, että onko se lapsivettä vai mitä...ÄRSYTYS...! En oikein saanut mitään irti siitä ja päätin, että jos vielä huomenna epäilen vuotoa/lorahtelua lapsivedeksi niin otan yhteyttä jonnekin muualle!! Tai soitan lähimpään apteekkiin ja kysyn saako niiltä sitä testinauhaa ja testailen itse kotona. Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastailla tuskailuuni :heart:

Itsellä matkaa synnärille noin 40 km, että ei hirmusti.
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille tasapuolisesti!! :heart:

Itselläni ei ole mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä mutta kovasti odotan että pääsis masusta eroon ja sais vauvan jo syliin :heart:
Iltaisin tuntuu ettei liikkeelle enää pääse varsinki jos on ollut päivän jalkeilla ja puuhastellut paljon. Selkään ottaa eniten.. Mutta supisteluja ei tule kovin paljon :/
No, ehkäpä se synnytys sitten alkaa yhtä yllättäen kuin esikoiseltakin (joka meni 3pv yli la:n).

JoannaH:lle erityistsempit huomiselle. Pitkään olet jaksanut kärvistellä mutta eipä toisaalta paljon vaihtoehtoja!! Huomenna varmasti saat palkinnon pitkästä odotuksesta :heart:

Tsempit kaikille muillekin! "Kivasti" tulee nää helteet just viime metreille... Täytys koittaa nauttia vaan hieman pistää uuvuttamaan...

Lillielli rv37+6
 
villikissa
Täällä vaan edelleen ollaan yhdessä paketissa. Tänään oli neuvola ja täti käski pistää vähän prostaglandiinia kehiin ;) :whistle:, lähtisi synnytys käyntiin. Veristä, limaista vuotoa tulee ja 4 cm oon auki, mutta ei supista ja vedet tallella. |O Ehkäpä täytyy käydä tuon isukin kimppuun illalla (ja päästä taas valvomaan uneton yö synnärille...).

Kuumakin on ja pinna ei oo pitkä. Kiukkuan vaan kaikille...loisto seuraa siis. voimia ja jaksamista kaikille!!!!

villikissa (40+4)
 
Oikeesti, nyt on kuuma! Ja arvatkaa vaan onko meidän yläkerta kuin sauna, vaikka sinne ei suoraan aurinko paistakkaan, tai ei se vielä oo ees paha, mutta parin päivän päästä!!? :kieh: Tulee vaan lämpö katon kautta läpi.. Ja niin kuin ei muuten jo olis koko ajan älytön hiki. Mieli tekis peittojakin pöllyytellä, mut ei tän kuumuuden takia voi edes kuvitella, kun kuolemahan siinä tulis :/

JoannaH: Tsemppiä huomiseen!!! Tai eihän sitä tiedä miten pitkään itse synnytyksessä menee, mutta jospa sinä huomenna jo pääsisit toimia aloittelemaan ;) Itsellänihän meni 7h käynnistämisestä ennen kuin eka supistus tuli ja siitä 23h ennen kuin poika oli sylissä, mutta oli se sen arvoistakin :heart:

 
Mä ajattelin että pieni puuhastelu helteessä nopeuttais synnärille pääsyä, mutta ei. Eilen käytiin muksujen kanssa tarpomassa vattujen ja mustikoiden perässä metsikössä, jotain 3 tuntia siellä vierähti, mutta muuta ei tullu ku hiki. Tänään sitten oli ohjelmassa halkojen kantamista ja pinoamista, eikä siitäkään irronnut ensimmäistäkään supistusta. Mitähän kivaa sitä huomiselle keksis.
Neuvolaan jäi kyllä aika varaamatta, piti tänään soitella, mutta jospa joku toinen päivä, ärsytti jo valmiiks edellisellä viikolla ku ei voinu antaa suoraan aikaa vaan käski soittaa... ja mullahan ei ole muuta puuhaa kuin kytätä kelloa milloin on soittotunti ja sitten kysellä että mihinkäs väliin mahtuis vapaata aikaa neuvolantätille, kun kaikki mulle sopivat ajat se on kerennyt jo laittaa tältä viikolta jakoon :headwall:
Töistäkin minua muistivat oikeen kivalla yllärillä eli tuli tyhjä palkkanauha, vaikka ihan oikeeta tiliä odottelin. Lupasin lasten kanssa mennä palkkakonttorille ruokailemaan jos ne ei niitä puuttuvia euroja mun tilin täytteeksi saa hoidettua.
Taidan tästä lähtee suihkuun jäähylle ja matkalla rauhoitella noita poikia ku on äänestä päätellen hyppykisat huoneessa menossa vaikka unille piti rueta.
Ja viikkoja taitaa olla 37+5.
 
Minäkin vielä yhdessä ISOSSA kasassa.. :LOL: pääsin kuin pääsinkin nukkumaan sitten 4 jälkeen.. Piti käydä suihkussa että sai supparit loppumaan..jäljelle jäi vain kamala kipu selkään ja alavatsaan!! Otin aamulla sit yhden särkylääkkeen ja nukuin 10 asti että voimiakin on kerätty!! Päivän on ollut aika outo olo..jotenkin levoton mutta ei kipeä!! Vihlomisia ja satunnaisia supistuksia tullu jonku verran.. Mietinkin kun yöllä ne supistukset tuntu ihan tosi kipeiltä makuullaan mutta paljon pienemmät oli kun käveli jne.. Mistähän se johtuu? Onko muilla näin? :/ Ja välit oli 3-15min.. No katotaan josko tänä yönä jatketaan!! Peukkuja!! :wave:
 
syntyi meille lauantaina klo 11.37 sektiolla loppujen lopuksi. Mitat 3460 g ja 48 cm. Pitkät pitkät ripset ja hymykuopat isiltä.. ainakin. Tänään palasin kotia, nyt nukkumaan.

Onnea loppumetreille teille jotka vielä odotatte!
 
:flower: :heart:

Huh hellettä! B) Toisaalta ihanaa, et helteet viimein tuli. Mutta turvotus on niiiiiin järkkyä, et sen puolesta sais olla viileämpää. :kieh: Vallankin ku tähän ei auta mikään! Oon koittanu kaikki mahdolliset ja mahdottomat niksit lieventämään tätä kamalaa turvonnutta olotilaa,(jalat pahimmat!) mutta ei mikään auta. |O

Joku kyseli matkasta synnärille... Meiltä on 130km, et kumpa osattaisiin lähteä hyvissä ajoin... Jännittää jo valmiiks. :/

Olo on jotenkin normaalia väsyneempi, vaikken ole MITÄÄN tänään saanut tehtyä. Joten kai tästä on painuttava pehkuihin.

Jakselkaahan masujenne kanssa!!! :hug: B)

Maypo ja valtsu 36+2

Prohviilissa uus masukuva.
 
KUUMUUS |O

JoannaH: Pidän peukkuja että sun synnytys lähtis käyntiin illan/yön aikana =)
Kuten kaikille muillekin jotka vuoroaan odottelevat!

Mä tänään puuhastelin aika reippaasti ja sit ku aloin rauhottumaan ja kävin vessassa ni iski semmoset krampit/supistukset etten meinannu pöntöltä ylös päästä. Suihkussa kaksinkerroin koitin helpottaa olotilaa, puol tuntia supisti Todella tiheään kunnes alko hellittää.
Nyt koko ajan siitä lähtien ollu menkkamaista jomotusta, maha kovettuu kivikovaks ja välillä kipu aaltoja. Nyt ku tässä koneella istunu ni huomasin ekan kerran tunti sitten et oli märkä läikkä tullu penkkiin asti :eek:
Pikkuhousut myös märät. Siitä meni puol tuntia ni taas märkää housuissa. Ihan vetistä, ei mitään limaa huomattavissa ja väristä en osaa sanoa mitään. Pitää laittaa valkoset alushousut jalkaan ku siteitä ei oo yhtään.. :)
Aloin jännittää että onko siellä syntyny reikä sillon pahimpien supistuksien aikana, koska ne todellakin SATTU..

Onnea Feeniks pikkukääröstä!
 
onnea Feeniks vauvasta! :flower:

meiltä matkaa synnärille 100km ja kyllä vähän jänskää, että osaako sitä sitte lähteä ajoissa, et kerkee saamaan puudutukset.. hui hui.

lämmintä on, eikä ilma taho vaihtua tuuletuksesta ja tuulettimesta huolimatta. ainoastaan yhden oven saa tässä torpassa auki (enempää siis ei olekkaan) ja elohopea on korkealla. ja kaiken lisäks kärpäset tekee mut hulluks, ku ne kiertää ympärillä ja tukkii silmiin ja suuhun.. olisko siis aihetta käydä vaikkapa suihkussa? :LOL: eikä nenän valuminenkaan näytä helpottavan... hohhoijjaa ja valivali.

-yopa ja pellervo 38+1-
 
Mä tässä just laskeskelen kipeitä suppareita...taitaa tulla lähtö tänä yönä tai sitten ei..mun äiti on tulossa mukaan synnytykseen ja asuu 50 kilsan päässä enkä viitsis turhaan hälyttää mukaan jos ei synnytys olekaan vielä kunnolla käynnissä...toisaalta en viitsis liian myöhäänkään lähteä eli näytille kai ainakin on mentävä...tai en sit sitäkään tiedä...nyt tuntuu ettei ookaan enää niin kipeitä. Hitsit enhän mä osaa päättää mitään ja eipä taida vauvakaan kun ei tiedä tulisko ulos vai ei.. :) Tulipa sekava teksti.
 
Mulla on ihan JÄRKYTTÄVÄ kutina, oon raapinu mahani verille asti :| Jalkojakin kutittaa ihan kiitettävästi.. Mut ei auta kuin odottaa että beibi syntyy niin josko kutina sitten lakkais, johtunee nimittäin ihon venymisestä ilmeisesti??? Oon käyny varmuudeks kaksissa maksa-arvotesteissä ja tulokset oli normaalit, eli hepatoosi tää ei ole. Melkein jopa toivoin että olis niin olis saanu helpotusta/syyn tähän kutinaan... Vaivaako ketään muuta kutina? Apukeinoja? Mulla ei auta rasvaaminenkaan
 
Onnea pikku- vauveleista kaikille!

Täällä senkun päivät soljuu eteenpäin..ootellessa. Olo on aivan liian hyvä edelleenkin, eli ei synnytystä näkyvissä..

Vauva möyryää masussa tosi kovasti näin iltaisin. Päivälläkin liikuskelee, mut illal alkaa kunnon bileet! Seuraava neuvola torstaina, jolloin ois menny viikon yli. Toivon kovasti, ettei tarvis sinne mennä.
 
Onnittelut uusille vauvaantuneille! :flower: :flower: :flower:

Täälläkin yhes kasas.Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli hyvin paitsi että painoa oli tullu liikaa 2 viikossa 2860 g, jätskin syönillä vaikutusta lie kun litra menee yhellä istumalla. Liikuntakin on vähäistä, suppareiden takia kun ne yltyy niin pirun tiukoiksi mutta eivät kuitenkaan tee tuolla alakerrassa mitään.
Vauva oli vielä kiinnittymättä joten meinas kyllä terkkarikin ettei synny ennen la:ta 16.8 jatkan odottelua.

En minä pidä näistä helteistä yhtään, hiki valuu ja "äiti haisee pahalle" sanoo 3v neiti ja siirtyi sit lopullisesti nukkumaan omaan sänkyynsä :ashamed:

Kertokaa konsti millä sais ton hien tuoksumaan vähä ruusuisemmalle kun konstit ei enää auta. En ole koskaan ennen tätä raskautta hikoillut kun saunassa. Ei auta saippua, dödöt ja vaikka käyn 2 kertaa suihkussa välillä jopa 3 kertaa päivässä ja illalla saunassa. Vettä juon litra tolkulla päivän mittaan????????? :x

Matkaa sairaalaan on noin 25 km.
 
Joo kävin sitten turhaan synnärillä ja taksilla edes takas...suppareita tulee kyllä ihan kiitettävästi 5 min. välein mutta kohdunsuun tilanne edelleen sama kuin kuukausi sitten eli vain sormelle auki. Mä en kestä enää! No viikon päästä sitten yliaikaiskontrolli ja sieltähän mä en sitten enää ilman vauvaa kotiin lähde. Nyt tarjolla olis ollu yöpaikka ja nukahtamislääke mutta sanoin ei kiitos! Jos ei vauvaa mukaan saa niin en jää. Ja kysyin myös eikö mitään voida tehdä kun monta viikkoa jo supistellut, paikat kipeät ja olo alkaa olla todella väsynyt. Olisi kuulemma hyvä kun olis taukoa ja alkais uudelleen supistelemaan niin sitten voisi jo olla tehoa. Just..no eipähän tämä niiden vika ole mutta kiukuks pistää..joo taidanpa mennä lepäämään..jos vaikka uni tulis. Sorry vaan valitus! Nyt jo 40+3.
JoannaH sentään lähtee aamulla hakemaan vauvaa kotiin =)
 
:xmas: kääk.. mutta vielä tässä on toivoa että ite käynnistys. Tuli vaihteeksi nimittäin semmonen määrä PAKSUA limaa aamusta... :x Ja on niin paha olo että jäi aamukahvikin juomatta! ( tosin en tiiä johtuuko jännityksestä ) Ja vatsaki oli sekaisin... :ashamed: Ehkä toiveajattelua, mut saa nähdä miten käy.

Mutta nyt me lähdetään kuitenkin! Jos mua ei täällä näy (toivottavasti ei näy ) niin oon sit jääny sinne vauvan hakuun! Iik iik iik!!!

JoannaH 42+2
 
Nyt on sitten minun vuoroni olla välillä "yökyöpelinä". Normaalisti oon saanut nukuttua ruhtinaallisia yöunia, mutta tänä aamuna heräsin jo siinä viiden jälkeen, enkä ole sitten unta sen koommin saanut :/. Kolmeen kertaan olen ehtinyt käydä jääkaapillakin kun tuntuu että on kovasti nälkä koko ajan. Kirjaakin yritin lukea että saisin uudelleen unen päästä kiinni, mutta kun ei niin ei. Nyt sitten päätin ihan reilusti herätä ja rueta touhuilemaan, nukun sitten vaikka päikkärit päivemmällä!

Paljon onnea NuuNuu, Hipsu, laluz, Feeniks vauvoistanne! :heart:

Tervetuloa Pörröpää, ainahan joukkoomme lisää mahtuu lisää elomammoja! ?

Violetille ja JoannaH:lle onnea matkaan tälle päivälle!

Mulla oli eilen neuvola, jossa todettiin kaiken olevan hyvin. Paino oli laskenut melkein kilon (kuten viime viikollakin :eek:) mutta ei kuulemma kannata olla huolestunut, kun mulla ei ole lainkaan turvotusta. Nyt jatkossa noita neuvoloita on sitten kaksi kertaa viikossa. Tuntuu vähän turhauttavalta juosta siellä yhtenään, kun aina kaikki arvot on ok, mutta hyvä kai se on että huolta pitävät! ?

Pikkaisen alkoi kieltämättä jännittämään, kun tajusin että se on sitten ensi viikolla mullakin yliaikaiskontrolliin meno ellei tämä vauveli ymmärrä ennen sitä alkaa itsekseen syntymään.

maypo ja yopa: onpas "mukava" että joku kohtalotoverikin löytyy tuon pitkän synnärilleajomatkan suhteen. Ei tosiaan varmaan häävi ole kärvistellä kipeiden supistusten kanssa puoltatoista tuntia autossa :/ ! Ja toisaalta jos käynnistämiseen saakka menee, niin ei ole kiva rampata edestakaisin arvuuttamassa että milloin aletaan käynnistellä.

Näyttäis olevan tulossa taas lämmin päivä! Minua ei tuo lämpö ole ainakaan vielä haitannut lainkaan, päinvastoin tuntuu kivalta lekotella lämpimässä! =)

Jakselemisia vaan kaikille! Ja kiva olisi tosiaan lueskella kokemuksianne synnytyksistä sekä vauva-arkiasioita niiltä joilla jo vauvat on kainalossa! :heart:


inom 40+2
 
Samanlaisilla alapääasioilla olen liikkeellä kuin JoannaH:kin. Eli tänään alkoi viimeinkin limatulppaa tulla. Paksua kirkasta limaa. Tiedän että kaikilla ei sitä edes ennen synnytystä näy, mutta minulla tuli juuri samanlaista esikoisen kohdalla tasan 2 viikkoa ennen synnytyksen alkua ja samanlaista ei ole tullut missään muussa vaiheessa kumpaakaan raskautta. Eli tässäkin voi vielä mennä se 2 viikkoa hyvinkin, mutta tietääpähän taas että jotakin tapoahtuu. Maha oli myös aamulla sekaisin, mutta meikäläisen pika-aineenvaihdunnalla se ei ole mitenkään epätavallista.

Äitini on tulossa aamupäiväksi meille viihdyttämään tuota 2 v tehoapakkausta, ainakin leikkikselle ovat menossa. Ihanaa, saan hetken olla ihan itsekseni B) .

77mm ja Minimi 36+4
 
Huomenta !
Nyt vaivaa onko tosi että lapsves vois olla kirkastakin kun aamulla oli lakanassa 3 kämmenen kokoista läikkää ja koko aamun on hiljakseen vähän valunu jotain, valkovuodolta se ei näytä. Mutta kun ei ole yhtään kunnon supistustakaan tullu ja viikotkin 38+5. Maha oli kylläkin sekaisin yöllä. Perhana kun jokainen synnytys on ollut niin erilainen ja äp:lle kun menee tarkistutaan niin joutuu maksaan polimaksun 22 euroo, etten ihan viittis turhaa sielläkään laukkoa.
Ihan kuin olis tyyntä myrskyn edellä!!!
 
On ollut puhetta noista yliaikaiskontrolleista. Meillä menee siis niin että Kysillä eka yliaikaiskontrolli on 41+5 synnytyssaleilla. Sinne mennään olipa päivä mikä tahaansa. Sitten kahden päivän välein käynnit. Viimeksi minulla käynnistettiin tasan 42 raskausviikolla.

Nyt mulla alkaa hermo pettää. Tähän saakka olen odotellut rauhallisesti sitä rv:a 42, jolloin ehkä käynnistetään. En tiedä onko kyseessä hormoonit vai mikä mutta mieliala laskee ja suututtaa tää odotus. Kaiken kaikkiaan minulla on hyvä olla, ei pahoja kipuja edes. Siitä huolimatta tuntuu että nyt ei jaksaisi enää. :kieh: Eilen kuulin yhdestä vauva uutisesta. La oli vasta elokuun puolivälissä ja vauva oli syntynyt jo nyt. Olen tosi onnellinen että tämä pariskunta sai terveen vauvan jne mutta mutta ... Tuntuu että taasko minä jään viimeiseksi. Kaikki muut saavat vauvansa ennen minua. Olenko jotenkin epäonnistunut kun en osaa tehdä vauvoja?!!! Kaikki pitää käynnistää! Eilen illalla meni itkuksi mutta itkun jälkeen rauhotuin sitten. Sekin suututtaa kun taas on lääkäreiden armoilla että milloin suostuvat käynnistämään. Tietysti ymmärrän että kohdunsuuntilanne täytyy olla hyvä käynnistykselle. Pelottaa jälleen että lääkäri ei kuuntele minun mielipidettäni. Hieman meinaa olla hankalaa löytää kyyti Kuopioon täältä meiltä. Synnärillä pitäisi olla aamulla klo 9. Meiltä ei kulje linja-autoja. Taksia ei siihen aikaan saa kun kaikki taksit ovat koulukyydeillä jne. Kai se on taas omalla autolla mentävä. Sitten hanki autolle kyytiä pois Kuopiosta jos alkavatkin käynnistää. Sori tämä valitusvirsi! Hieman kuitenkin jo heti helpottaa kun saa purkaa mieltään tänne!

Nyt täytyy rueta tekemään lähtöä neuvolaan! :wave:
 
Onnea vauvautuneilta munkin puolesta!!

Mä ymmärrän sua Edie todella hyvin. Miks ei tää vauva vois jo syntyä? Mä en jaksa enää. Sitä paitsi mä oon huonolla mielellä ja stressaantunut. Pelkään, miten mahassa käy tässä odotellessa. Eikä sinne äippäpolille pääse millään ennen rv 41+5! Vauva oli jo yli kaks viikkoa sitten 3,7 kg, mut lääkäri sanoi vain, että älä stressaa, jos menee yliajalle, kun ei ne sitten enää paljon kasva. Eikä mulla oo koskaan edes tehty synnytystapa-arviota. Oon kärvistellyt näiden supistusten kanssa nyt 20 viikkoa, niin miksei ne nyt sitten voi saada mitään aikaiseksi??? Suku ja kaverit soittelee ja niiden mielestä on niin hauskaa naureskella, että ei tainnut keskonen tullakaan. Joka yö menee painajaisten kanssa. Sorry hirvee valitus :ashamed: .

Tiki rv 40+1
 
|O ..tosin mulla ei ole vasta kun 39+4 rv:t, mutta alkaa väsyttää tää "melkeen" lähtö eli supistusten eestaas meno. Ja kokoaikanen jomotus..valivali.

Ainakin JoannaH varmaan pääsee synnyttämään ja se on hyvä se. On tuo 42rv jo hurja ylitys ja varmaan rankkaa kun nytkin jo tuntuu siltä et huh.

Onko muuten teillä, joilla on nyt jo yli mennyt niin kk kierto epäsäännöllinen vain onko se vain niin että vauva on valmis eriaikaan. Ajattelin, että jos suuret vaihtelut synytymisssä johtuisi munasolujen irtoamishetkistä, joka voi olla niin eriaikaan kuukaudesta kuitenkin.
iituliini kyllä se lapsivesi voi tulla ilman suppareitakn. Mulla hulahti esikoisesta lähes kokonaan eikä supistuksia missään. Vasta käynnistyksesllä lähtivät tulemaan.
Mulla samat "pelot" kuin Tikillä kun rv37 painoarvio oli jo 3600g. Niin jos menee yli niin kuinka paljon se sitten on viikolla 42 :eek:
Ai sulle oli lekuri sanonut noin ettei se kasva paljon siellä lopussa. Toivotaan näin.
Tuolla on aivan ihanat säät nyt. Jospa tällä viikolla syntyisi niin pääsis jo viikonlopuksi kotiin... :D

Voimia kärvistelijöille! Taidan ite aloittaa taas jonkun dekkarin....
 
Onnittelut uusista prinsseistä ja prinsessoista!

JoannaH ja muilla :hug: päivän koetukseen!

Tietokone taas (ehkä) kunnossa...

Mielenkiintoinen yö takana. Huomaa jotenkin hermojen olevan kireänä kun päätin sitten klo 3.10 mennä karjumaan naapurin noin 18v muksuille et: turpa kiinni, toiset yrittävät täällä oikeasti nukkua. Asian olisi voinut ilmaista kauniimminkin, mutta kun hermot menivät. Sain siitä huutamisesta sen verran adrenaliinia vereen et valvoin johonkin klo 5 asti.

Ei pahemmin supistele vähän menkkamaista kipua havaittavissa. Pitäis varmaan ottaa päikkärit kun väsyttää nyt jo tosi paljon.

T.Soippa 39+1
 

Yhteistyössä