ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Kiitti Pilkettä sinulle! Mulla kun viimeksi meni vedet kerta rysäyksellä synnärillä kahden tunnin tasaisten suppareiden aikaan. Nyt kun sit laimeesti supistelee niin joka kerta lirahtaa. Taitaa olla käynnistymässä, pitänee sit suunnistaa synnärille.
 
Pilkettä: Joo, lekuri sanoi, että painonnousu hidastuu selvästi n rv 39 tienoilla. Tuo LA mulla on "aikast" tarkka, koska tää on ivf-raskaus =) . Np-ultran mukaan LA ois 6 päivää aikaisemmin, mutta ei muutettu, koska tarkka aika tiedetään. Ois vaan muutettu, niin nyt ois rv 41+0 ja tehtäis asialle jotain nopeemmin |O . Vauvat taitaa vaan olla eri aikaan kypsiä. Jostain luin, että aikaisemmin yliaikaisraskauksia oli tilastollisesti enemmän, vaikka todellisuudessa ei ollut, mutta ei voitu ultralla tarkistaa asiaa.
 
Huomenta!

JoannaHpaljon lämpimiä ajatuksia,toivottavasti nyytti on jo illalla kainalossa!

Tiki ja edieymmärrän hyvin valituksenne,en minäkään enää jaksa odotella nyt 40+6 eikä mitään ennakoivaa juurikaan tapahdu,eilisen kaupungilla shoppailun tulos oli yksi kipeä supistus illalla...
Ja jokainen joka tulee vielä taputtelemaan masua saa lättyynsä!"ei se sieltä halua tulla,kun sillä on niin mukavaa siellä masussa" kommentit ärsyttää aika rankasti,ja yleensäkin tuo iholle tuleminen.Minun masu,näpit irti!

Mulla meni tytär 03/05 viikoille 42+2,painoa oli 2870gr,ja arvio oli 3.4 kg...että ei ne aina mahdottomia paina.Toki olen itsekin hiukan pienempi kokoinen 157/57, että en kai ihan jättiläistä saisi aikaiseksikaan?
Synnytys käynnistyi itsestään vesien menolla, ja niin toivon nytkin tapahtuvan,käynnistys ei houkuttele.

Huh,hellettä,epätoivoisesti yritän keksiä tekemistä päivälle...kotihommia olis kyllä mutta ei kiinnosta.Tuntuu että on aivan lamaantunut ja tekee vain pakollisen.
Henkeä ahdistaa ja selkää puristaa ja väsyttää ja vali vali :|

Huomenna on onneksi neuvola,jos jotain uutta olisi ilmaantunut vaikkapa lisää laskeutumista :)

Onnittelut eilen vauvautuneille :flower:
 
Iituliini: Minä en ainakaan huomannut lapsiveden mitään värisävyjä vaan minusta se oli ihan kirkasta valkoisella lakanalla. Minullahan se lähti esikoisesta menemään juuri tuollai lorahtelemalla ja supistelut alkoivat vasta muutaman lorahduksen jälkeen.

Pilkettä: Nykyään taidetaan melkein kaikilla ultrissa tarkentaa se laskettu aika, jos siis heittää yli viikolla. Minulla kierto on todella epäsäännöllinen (29-56 pv) ja laskettua aikaa on muutettu ultran mukaan. Ekassa raskaudessa oli alunperin 2.7. ja siirtyi rakenneultrassa (oli ainoa ultraus silloin, tosin meille tehtiin kahteen kertaan kolmen viikon välillä juuri tuon ison heiton takia) 23.7.. Poika syntyi 11.7. Nyt oli menkkojen mukaan 6.8., siirtyi ensin varhaisraskauden ultrassa 24.8. ja tarkennettin vielä np-ulltrassa tähän lopulliseen 17.8. Jostakin juuri luin että np-ultrassa tarkistetut lasketut ajat eivät heittäisi yleensä kuin 5-10 päivää suuntaan tai toiseen, saas nähdä miten käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iituliini67:
Kiitti Pilkettä sinulle! Mulla kun viimeksi meni vedet kerta rysäyksellä synnärillä kahden tunnin tasaisten suppareiden aikaan. Nyt kun sit laimeesti supistelee niin joka kerta lirahtaa. Taitaa olla käynnistymässä, pitänee sit suunnistaa synnärille.
Joo, kuulostaa siltä...ainakin mut ottivat heti kuitenkin käyrille tarkkailuun sillloin. Onnea matkaan!
 
taidetaan nykyään ultrilla saada kuitenkin aika tarkkoja la-aikoja. Mulla tosin oli sitten np-ultrassa sikiö viikon ja päivän isompi, mutta eivät siltikään la:ta vaihtaneet. En tiiä miksi ja ei tää nyt ainakaan viikkoa aiemmin tuntunut tulevan :D

HERKKU1 sama vika Rahikaisella...kaikkea tekemistä olis mutta jotenkin lamaantunut olo...sitä jää tuijottelemaan suurinpiirtein seiniin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkettä:
HERKKU1 sama vika Rahikaisella...kaikkea tekemistä olis mutta jotenkin lamaantunut olo...sitä jää tuijottelemaan suurinpiirtein seiniin...
Ja täällä myös! Viikko sitten vielä leivoin ja siivosin, tapasin kavereita yms. Nyt ei kiinnosta mikään tekeminen. Pakko kai tossa on vähän silittää pyykkejä, kun oon siirtänyt hommaa jo muutamalla päivällä :headwall:. Sorry, valitus jatkuu :ashamed: .
 
JoannaH: Onnea vauvan hakuun :flower:

Heti aamusta tuun kertoilemaan "ihania" juttuja..
Mä oon huomannu että en voi käydä vessassa enää isommalla hädällä.. Tulee todella tuskaset supistukset sen jälkeen |O
On se ihme jos ei torstaina tuolla alapäässä mitään muutoksia oo tapahtunu, sen verran monta kertaa tässä viikon sisällä supistellu kipeään. Ja sit ku vauva painaa vielä niin tonne alas..

JEE!! Me mennään huomenna katsomaan naapuripaikkakunnalta asuntoa, 4h+k 84m2 :D Tosin on kerrostalon neljäs kerros, mut mikä vaan näin alkuun kelpaa. Saa jalkaa vähän oven väliin ni on sit helpompi ettiä "parempaa".
Niin ja vuokraan sisältyy vesi&sähkö (622?) =)

Ja jokainen joka tulee vielä taputtelemaan masua saa lättyynsä!"ei se sieltä halua tulla,kun sillä on niin mukavaa siellä masussa" kommentit ärsyttää aika rankasti,ja yleensäkin tuo iholle tuleminen.Minun masu,näpit irti!
Itsekin inhoan tuota yli kaiken, mutta tuli mieleen että ootteko te koskaan menny taputtelee odottavan tuttavan/ventovieraan masua? Luulis et naiset (varsinkin ne jotka ovat olleet raskaana) tietäis sen tunteen jos joku tulee lääppimään..

Nyt alan imuroimaan ja sitten pikkuhiljaa pukemaan lapsukaisia ja lähetään liikenteeseen mun äidin kanssa.
 
Mä oon vähän yön jälkeen saanut rauhoteltua hermoja...vähän taitaa olla hermot kireällä tän odotuksen suhteen =) Nyt sitten sain nukuttua pari kertaa tunnin pätkän..sen verran supistelee aina välillä.
Pilkettä: Mullahan ois ollut La menkkojen mukaan 27.8..alkuraskauden ultran mukaan 4.8, se muutettiin ja on neuvolakortissa. NP-ultran mukaan 3.8 ja rakenneultran mukaan 1.8...mulle sanoi se yks ultraaja että jos 6 päivää heittoa niin sitten muutetaan myös korttiin.
Voimia kaikille loppu odotukseen! Ja sorry öinen valitusvirsi!
 
zamppa
Ihana ilma ulkona mutta kun tuntuu että ei pääse edes suihkuun asti tästä koneelta, saati sitten ulos asti.
Illalla ois tarkoitus mennä kavereiden kanssa syömään mutta kun ei jaksa innostaa. Kaksi kaveria on just tullut kuukauden reililtä ja sen tietää taas mistä puhutaan koko ilta. Ei oikein löydy kiinnostusta kuunnella kuinka toiset hehkuttaa kuinka ihania kaikki kaupungit on, kun itse ei pääse omaa ovea pidemmälle :/ .
Tuli tuossa aamulla mieleen tälläinen hölmä kysymys, että mikä on sairaaloiden käytäntö noiden ammeiden ja suihkujen kanssa? Että voiko ammeessa pitää esim biksuja päällä? Joo, kaikkea mäkin mietin :whistle: .

Huomenna sitten viikko jäljellä laskettuun....
zamppa

Niin ja piti vielä onnitella vauvautuneita!
 
Ihanaa kun kaikilla alkaa olla hermot kireellä ja pinna tiukalla!!! :LOL: Itsehän haistatin "rakkaalle" anopilleni paskat sunnuntaina.. Ei oltu reiluun viikkoon nähty, ni eka kommentti oli kun näki minut että "kauhee ku sulle on tullu noita raskausarpia!!!" No haloo!! Luuletko etten tienny niistä? |O Kyllä minä olen harvinaisen tietoinen arvistani, läskistäni, vyötärön katoamisestani ja kaikesta muusta mitä raskauteen kuuluu, että ei todellakaan tarvi niistä enämpää huomautella!!! Kun on raskaana ni tuntuu et on ihan vapaata riistaa.. Kuka tahansa saa koskea mahaa, kysellä paljonko paino on noussut ja ajattelitko imettää pitkään!!! Ja kommentoida et kuinka valtava sitä onkaan!!! Prkele... Verenpainehan tässä nousee.. :LOL:

Mutta oloon hyvä, sain jopa imuroitua!! Ja viimeyön nukuin ku tukki!!! Että eipä tullut lähtöä..eikä muutakaan!!! Onnea kaikille nyyttinsä saaneille-niitä oli taas jokunen ilmottautunu!!! :flower: =)

Valtavan kokonen Tea ja PoikaniTarmo 39+2 :heart:
 
:flower: '

Onko tuo apteekissa myytävä ph-nauha miten kallista josta tuleva mami mainitsit? täällä päivä kerrallaan eteenpäin,ei myöskään mitään uusia merkkejä synnytyksen lähestymisestä. 23.8. eli laskettuna päivänä mulla olis kontrolli äitipolille,jolloin ainakin alunperin oli tarkoitus käynnistellä,ellei siihen mennessä ole itestään lähtenyt käyntiin. Mullahan siis on raskausajan diabetes, se syynä tuohon mahdolliseen käynnistykseen.Vauvan painoarvio tehty viimex viikolla 36 jolloin oli n 3kg eli lääkärin mukaan ei mikään iso,joten itellä vähän sellanen olo et taitavat passittaa sillo 23.8 takas kotia,kun 4.5 kg voisi antaa vauvan kasvaa ennen kuin alkaa olla liian iso meikeläisen punnerrettavaksi.
Itellä ei kyllä mitään haluja yrittää punnerrella tuon kokoista vauvaa,joten täytynee toivoa että luonto hoitais nyt homman ja lähtis tulemaan ihan ittekseen.
Mullakin 2 käynnistettyä takana ja toivoisin niin älyttömästi et tätä ei tarttis kepulikonstein saaha lähteen käyntiin.
 
..kun ihmiset on ajattelemattomia! Ihan oikeesti kuinka voi joku ekaks todeta että Kauheeta kun on arpia tullut :eek: Eihän yleensäkään kommentoida ulkonäköä.
Mulla on ex-anoppi ja ex-miehen suku yllättäin, jotenkin vähän häiritsevän innostunut tästä vauvasta...onkohan ne nyt unohtaneet, että erosin heidän pojastaan jo 16v sitten...siteet toki on säilyneet kun meillä on yhteinen poika, mutta jotenskin musta tuntuu että he ihan kuvittelevat että tää tulokas ois niinkuin heidän sukuunsa kanssa tulossa :eek: En halua kuitenkaan hirveen pahasti sanoa,mutta kun just ex-miehen sisko jo soitti ja kyseli et pääseekö heti sairaalan katsomaaan ja oli tyttärelleenkin luvannut että saavat sitten vauvaa hoitaa niin huhuh. Olin vähän että ei siellä sairaalassa olla kuin pari päivää ja pariviikkoa siitä ollaan ihan perheen kesken kotona. hoitoasiaa en kommentoinut mitenkään...Eiköhän ne ole ne viralliset vaarit ja sisarukset jotka niinä päivinä sinne vierailulle päästetään... No, täytyy miettiä sellasta "pehmeää" strategiaa, jos liian innokkaiksi käyvät. Mieltä en halua tahallisesti pahoittaa, kun ihan vahingossa nyt intoilevat...
Ihan ihme hommaa :/
 
Muutkin tuntuvat olevan kiukkusia... Ite ollut nyt pari viikkoa tosi kiukkunen. Ihan harmittaa kun miehelle ja lapsille ärjyn ilman mitään isompaa syytä. Taitaa vaikuttaa tää kuumuus ja nää ikuiset supparit.
 
Valtavan mahdottomasti ONNEA kaikille nyytin saaneille!!!! Aivan ihanaa! Kohta tuo on edessä itselläänkin.. tai no kuukauden sisään ainakin..
Mitenkähän JoannaH:lla pyyhkii!? Toivottavasti kaikki sujuupi hyvin!

Olen lukenut tänään teidän synnytyskertomuksia Kassusta alkaen ja voi tota kyynelten määrää :heart: Ihania kertomuksia ja kun se on todellista - ei mitään satua! Vaikkakin kaikkien vauvat eivät ole päässeet heti kotiin ja jollakin äidillä oli myös jotain, niin kaikki ovat selvinneet ja vauvat voivat hyvin! Toivottavasti myös meillä lopuilla elomassuilla menee hyvin :hug:

Uuden ketjun perustamisesta vauvat 0-12v. -osioon on ollut juttua. Lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, et se ketju perustettais vasta myöhemmin, mut mitä mieltä ovat jo nyytin saaneet?? Meinaan, et heiän ihan vauva-aikaiset kirjoitukset eivät jää sinne näkyviin eikä muistiin, jos ketju perustetaan vasta myöhemmin..


Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Ei juma, laittakaa joku kaunis runonpätkä millä voisi kertoa ystäville vauvan syntymän ja strategiset mitat. Yritin ite ettiä niitä tuolta positiivareiden sivulta, mutta kun aloin niin kovin parkumaan niin ei siitä lukemisesta mitään tuu!!! Mulla on hormoonit ihan sekaisin!! Eli jos jollain jo valmiina joku kaunis runo niin kertokee mulleki!!
ah mulle kävi ihan samoin :LOL: , sniif! Ja kiitos tuleva mami ehdotuksesta, se oli kaunis!

Mä oon löytäny netistä tällaset kaks: Minä synnyin tähdenlennosta, horsman kukasta hennosta. Taivaan sateenkaaresta, äidin ja isän haaveesta. + mitat tai

Prinssi/ prinsessa pieni hallitsee
ja saapui onnen aika,
nyt pienet tossut vallitsee
ja tuttipullon taika. + mitat


t. marisk ja Elmeri 38+4
 
Neuvola takana... sekä ultraääni eilen äitiyspoliklinikalla. Munuaisaltaiden kokoa seurattu, ja nyt vaikutti normaalilta, epäily tuli siis rakenneultrassa vaikka mitat oli vain hiukan "yli rajan". Nyt todettiin Ok.
Kaikenkaikkiaan ihan ok menee, ainoastaan väsyttää ! Pitäisi ottaa päivänokoset joka arkipv, kun lapsi on päiväkodissa hoidossa, mutta ei millään aina viitsisi... enemmän ajatukset pyörii kaikessa vauvaan yms. liittyviin asioihin. Ei osaa hellittää. :)
Laskettu aika vasta 30.pv mutta se menee äkkiä...

Nyt on vauvan painoarvio 2700g. Eilen katsottiin siis.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :heart:
 
Ihana kun täällä kaikki on hengessä mukana! =)

Niin, sain valita, että jäänkö osastolle nyt heti vai tulenko huomen aamuna ja aloitetaan aamusta se käynnistys. Kun sanoin että tuli ihan järkkynä sitä limaa, niin se lääkäri sanoi että hyvä hyvä, ties vaikka yöllä lähtis itsestään. Oli mulla kyllä kimpsut ja kampsut matkassa siellä että oisi voinut jäädäkin, mutta sitte ajattelin että mennään sitten aamulla. Ja sanoivat että heillekkin se sopii paremmin kun oli osastolla ruuhkaa. Eivät vielä antaneet mitään tablettiakaan. Että vielä saa jännätä jonkin aikaa! Käyrillä tuli kyllä supistuksia ihan hyvin, nännin näplyyn aikana tuli ihan kunnon koukerot, hoitaja kehui miestä että hyvin näplätty! :D

Vauvan painoksi arvioi "3500g paremmalle puolen", eli ei mikään jätti kuitenkaan, sitä kun pelkäsin.

JoannaH 42+2
 
No hei vaan JoannaH! No huomenna ehkä sitten nyytti kainalossa... =) Ellei mene seuraavan päivän puolelle. Täällä kanssa tulee limaa ihan kivasti ja suppailee. Harmittaa pirusti turha viime öinen synnärikäynti...varmaan tässä viikon supistelee eikä alapäässä tapahdu mitään...turhauttavaa!
 
En kyllä muista enää sen tarkkaa hintaa, oisko ollu n.15?luokkaa!? Mä laskeskelin että tullee halvemmaksi ostaa se kun käydä 'turhia' reissuja äitipolilla:) ja samasta rullasta riittäis vaikka 5 raskauteen...
 
Viimeinen neuvolakäynti takana sitten. On jotenkin haikeaolo kun on puurtanut käydä siellä 9 kk ja nyt sitten ne käynnit takana päin.

Vauvelilla kaikki ok neuvolassa. Turvotusta kyllä edelleen mutta paineet ok ja pissa puhdas. Ei mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa. Juteltiin neuvolatätin kanssa siitä käynnistysasiasta. Minulla suurin pelko että venyttävät vielä eteenpäin rv:sta 42. Itse haluaisin käynnistyksen viimeistään silloin. Osastolle en halua makoilemaan kun on lapset hoidettavana kotonakin. Pitkä ero pienestä 2 vuotiaasta tytöstä olisi sydäntä raastavaa! :( Neuvolatäti sanoi että valita vaan kovasti jo ekalla yliaikaiskontrollilla niin että alkavat käynnistää. Ja jos silloin eivät ainakin seuraavalla käynnillä täytyy sanoa etten lähde ilman vauvaa kotiin! Minun on varmaan lakattava haaveilemasta luonnollisesta käynnistymisestä. Salaa olen sitä odottanut ja nyt mitä kauemmas lasketustaajasta mennään, sitä karvammpi on pettymys. Oikeasti jotenkin tuntee itsensä "huonoksi" synnyttäjäksi kun ei osaa vauvaa tehdä maailmaan ilman käynnistystä. Minulla kierto on melko pitkä, joten siitä voi johtua osin että yli menee. Pakko yliaikaisuudenkin olla jotenkin perinnöllistä kun kaikki me sisarukset ollaan yliaikaisia. En tiedä että onko käynnistämään jouduttu. Minulla myös pelko siitä että miten vauva jakselee masussa mitä pitemmälle mennään. Lapsiveden määrän näkee ultralla mutta sitä ei näe että onko se esim vihreää. Sama pelko on minullakin kuin monella muulla että miten suuri vauva sieltä on tulossa. Kesällä on tullut ihan kiitettävästi syötyä jäätelöä ja makea menee suoraan vauvan painoon. Viime viikot paino on mulla noussut lähes kilon viikko tahtia. Turvotusta on ollut kyllä aivan hirveästi mutta jos painon nousu ei selitykään yksin turvotuksella... Täytyy vain luottaa siihen että lääkärit tietävät mitä tekevät ja itse yrittää vaikuttaa siihen että käynnistys aloitetaan viimeistään ensi viikon torstaina. Pitkäaika on kyllä yli viikko vielä odottaa mutta minkäs taidat!

Sellaisia mietteitä tällä kertaa.. Voimia loppuodotukseen! :hug:
 
huomenna olis sitten lähdettävä sairaalaan mahdolliseen käynnistykseen ja hirvittää jo valmiiksi, et miten se menee vai meneekö mitenkään.. huomenna olis viikkoja koossa 38 tasan. lääkäri vaihtuu niin ei voi olla varma mistään mitä tuleman pitää. no mut jospa kaikki tämä olis 2 päivän päästä viimeistäänkin ohitse.

onnittelut tosiaankin jo nyytin saaneille, tahtois itsekkin samaan asemaan.

anu :)
 

Yhteistyössä