ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Onnea taas uusille vauvautuneille! :flower:

Neuvolassa tänään käyty ja kaikki muuten ok, mut pissassa leukkarit ja proteiinit++...eli maanantaina pitäs sitte pissa näytettä labraan kiikutella. toivottavasti syntyy ennen sitä, mä niin inhoan tuota purkkiin pissaamista :/
Mihinkähän nuo vois viitata nuo arvot?

 
Tuli käytyä taas neuvolas, no nyt se alapaine oliki laskenu (just ku mie olin miettiny et voisinkoha vaatia käynnistettäväks kohonneen verenpaineen takia ;) hahaha) Painoki oli tippunu tiistaista (eli 3pväs) -400g, aika kummaa.

Verenpaineet siis: 123/85
pissa puhas
sf-mitta 36cm
lapsiveden määrä: N
painoarvio: N
Rt-tarjonta
sykkeet: +138
liikkeet:++
painonmuutos/vko: -700g

ja vauvan pää kuulema laskeutunu ja tosi alhaalla. eile illala tuli taas tosi kipeitä suppareita mut ne sit lopahti just ku mie ehin innostunu,blääh :whistle:

-ilona rv 40+4
 
Ihan ensin ONNEA kaikille vauvansa jo saaneille!

En ole ehtinyt pitkään aikaan edes lueskelemaan tätä sivua, mutta nyt kun tyttö nukkuu ja itse en ole ihan puolikuollut väsymyksestä niin ajattelin tulla kertomaan oman synnytystarinani ja kuulumiseni.

Sunnuntaina 29.7 ei ollut minkäänlaisia viitteitä lähestyvästä synnytyksestä. Kyläiltiin vielä myöhään ystävien luona ja kun kotiuduttiin, aloin nukkumaan. Uni ei kuitenkaan tullut ja vähän vaille neljä yöllä alkoi tihkuttamaan lapsivettä ja tuli muutama supistus jotka kyllä eivät olleet mistään kotoisin, ei siis lainkaan kivuliaita. Matkaa sairaalaan on 60km joten ajateltiin lähteä hiljakseltaan valumaan sinnepäin kun eka synnytys kuitenkin kyseessä. Matkan aikana supistukset tulivat 5min välein, mutta olivat hyvinkin siedettäviä. Viideltä oltiin sairaalassa ja siellä supistukset tulivatkin 1-2min välein ja kohdunsuu oli 3cm auki. Synnytyssalissa pidin ensin lämpöpusseja vatsalla ja selässä ja kävin sitten lämpimässä suihkussa. Sain epiduraalin ja siitäpä se synnytys sitten eteni nopeasti ja klo 8.44 oli pieni tyttömme maailmassa. Koko homma oli siis ohi 5 tunnissa. Mitat neidillä olivat 3120g ja 48 cm ja pipo 35cm. Eppari jouduttiin tekemään kun synnytys eteni niin vauhdilla että muuten olisi revennyt. Minulle jäi hyvä maku suuhun koko synnytyksestä. Ehkäpä siksi kun olin kuvitellut kivun olevan jotain sietämätöntä eikä se sitten sitä ollutkaan ja kun synnytys alkoi yllättäin (5pvä ennen la) ja eteni nopeasti niin ei kerennyt sitten edes jännittämään ja pelkäämään. Ainoa mikä vähän aiheutti ikäviä muistoja oli joku tulehdus alapäässä mikä aiheutti tuskaista kipua reilun viikon ajan synnytyksestä. Mutta nyt niistäkin on selvitty parin antibiootin ja särkylääkkeiden voimin ja vointi on nyt normaali. Sairaalassa jouduttiin olemaan 6pv, koska tyttö tarvitsi sinivalohoitoa.

Tytön kanssa elämä kotona on lähtenyt hyvin käyntiin. Syödään ja nukutaan ja välillä vähän seurustellaan. Sitä kai se pienen ihmisen alkutaival on. Onnellinen olen ollut siitä, että tyttö syö yöllä vaan yhden kerran. Toivottavasti tämä rytmi jatkuisi niin saisin itsekin vähän tasoiteltua noita univelkoja.

Tsemppiä vielä loppurutistukseen teille jotka olette vielä yhtenä kappaleena.

NuuNuu ja tyttö
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Vietin viikko sitten muutaman päivän TYKSissä, oma synnytykseni kun ei edennyt ja viikkoja liian vähän, että olisivat avittaneet. Osastolle tuli nuori ensisynnyttäjä jonka kanssa vaihtelin kuulumisia ja su aamulla hän oli siirtynyt saliin jo kun koputtelin huoneen ovea, että miten menee kun aamuyöstä menivät vedet.

Jos tunnistat itsesi niin laitappa yyveetä :)
taidan olla oikea henkilö...jos olet se jonka kanssa juttelin päiväsalissa lauantai-illalla
Laitan sulle yv:tä tossa myöhemmin...nyt syötän vauvan ja menen itsekin nukkumaan.Tuli niin kipeet supparit silloin aamulla etten pystynyt muuta kuin äkkiä kävelemään synnärille. Enkä mä nyt niin nuori ole...ensi keskiviikkona tulee ikää 30v

=)
Synnytyskertomuskin on tossa edellisellä sivulla
 
Laskettu aika tänään ja neuvolassa kävin aamulla. Kaikki oli siellä ihan kunnossa, paitsi että tämä järkky turvotus on nostanut painoani 1,5 kg viikossa. Vauva oli nyt laskeutunut ihan alas ja kiinnittynyt. Yllätyksekseni sain vielä neuvola-ajan ensi viikolle ja tämä sijaisena toiminut terkkari sanoi että Koksiin yliaikaiskotrolliin vasta rv 42. Muistelin oman terkkarini kuitenkin sanoneen että sinne mennään kun on 10 päivää yli la:n. Asia jäi minua häiritsemään ja soitin Koksiin. Sieltä vahvistivat muistamani. 10 päivää yli lasketun ensimmäinen kontrolli, 2 päivän päästä seuraava ja kun 42 tulee täyteen niin alkavat käynnistellä. Kiva kun on sijaiset melkein ajan tasalla...
 
:flower:

Päivä päivältä pienemmäksi käy tämä meidän masulaisten osasto.
Ilonasi:missä neuvolassa käyt täällä Jyväskylässä päin,jos saapi udella? Onko sulle jo annettu kontrolliaikaa tuonne äippäpolille päin? Mä meen ens to uuteen yritykseen käynnistystä varten,jospa sillon jo jotain kehitystä ois havaittavissa kohdunsuulla.Meillähän siis ymmärtääkseni sama sairaala,K-S Keskussairaala?

Nirzu:sulta aattelin kysyä sellasta et ootko törmännyt vastaavaan tilanteeseen kuin mulla siis eilen.Eli et et kaikki paikat näyttää vielä täällä rv 39 olevan kiinni,kohdunkaulakin täysmittanen,mut et synnytys ois kumminkin lähtenyt käyntiin muutaman päivän sisään?Vauva kumminkin laskeutunut ja pää lähestulkoon kiinnittynyt. Vaikka tää onkin meidän neljäs,täytyy tunnustaa et mä en tiedä ennakoiko tommonen sitä et saattaa kestää vielä viikkojakin ennen kuin ite lähtis tuleen..Ekalta en muista onko ees kommentoitu mitään kohdunsuun tilanteesta näil viikoilla,todennäköisesti ei,lääkäri ollu jo aiemmilla viikoilla,mutta tokalta ja kolmannelta käynnistetty viikoilla 38+3 ja 38+5 ja sillon kaikki ollu kypsää käynnistystä varten.

Eleonor 39+1
 
Olinkin jo aika varma kun ei moneen päivään ole aalloilla näkynyt... Josko minäkin kohta omani saisin!! Supistaa vieläkin ja kovenee pikkuhiljaa.. Vielä kestää kotona mut hengitellä saa ihan tosissaan.. ja suihkussa oli ihana olla!! :LOL: Odotellaan ja kuullostellaan et miten etenee... :heart:

Tea ja PoikaniTarmo 40+5
 
Onnea vauvautuneet ! :flower: :flower: :flower: :flower:

Tea84 :lupaavalta vaikuttaa: Onnea matkaan :hug:

Kiitokset kaikille synnytyskertomuksia kirjoittaneille! Niitä on ihana lueskella (tippa linssissä liikutuksesta)

Täällä ei mitään uutta sitten maanantain. Joitakin yksittäisiä suppareita ja alapäätä vihloo entiseen malliin. Liitoskivut ehkä hivenen hellittäneet. Maantaina tai tiistaina ajattelin soitella neuvolaan, etteikö ennen perjantaita (se 40+10???) tosiaan tarvitse käydä, viimeksi siis päivää ennen la.

Suurimmalla osalla meistä vatsakkaista lienee kassi pakattuna ja ajattelinkin kysäistä, mitä ilman et sairaalaan lähtisi? Mulle Lansinoh on SE juttu, ainakaan ennen sitä ei meidän sairaalassa ollut (Bepanthenia vaan), joten tällä kertaa vien mukanani imetystä helpottamaan. ---Kunhan nyt ensin pääsis synnyttämään.
Kassista löytyy toki paljon muutakin, mutta tuota en haluaisi unohtaa.

Piitu 40+3
 
Kotiin tultiin, niinkuin pelkäsinkin... Kävin kyllä röntgenissä kun lääkäri halusi kuvauttaa lantion,että vauva sieltä varmasti mahtuu tulemaan. Ensi tiistaina on uusi aika ä-polille ja silloin käynnistetään synnytys. Pitkä viikonloppu tulossa kun tuota tiistaita odottelee... :/ No odotus palkitsee ja tiistai iltana meillä on pikkuinen jo sylissä. Vauvan painoarvio oli nyt n. 3,4kg.

jonna ja ensi tiistaina syntyvä möhkis...
 
red
nuunuu80: on se niin väärrin kun joillakin menee synnytykset noin helpolla. itsellä eka synty JOPA 16,5 tunnissa :( .

Juu todellakin pelottaa, että meinaakohan tämäkin vauva tehä yhtä pitkää matkaa maailmaan, noin kellosta katottuna. esikoinenhan synty siis 39+1 ja nyt olen tämän mahan kanssa jo 39+4. kyllä odottavan aika on pitkä..

neuvolassa kävin, ja ei mitään uutta. täti ihmetteli kun tulin vielä, oli varma että olisin jo synnyttänyt. ja p..s...k..t..
pyysin sievästi, olisiki mitään mahd. käynnistykseen, mutta tyrkkäs ajatuksen heti. täällä oulussa kun ei hevillä käynnistellä, jos ei ole mitään vakavampaa. joo, ymmärrän kyllä, mutta itse en ole nukkunut pariin kuukauteen kuin parin tunnin yö unilla, joten luulis sen olevan jo vakavaa :LOL:
unilääkkeitä vaan antaisivat, mutta en halua niitä.

alkaa niin kiehumaan kupolissa tämä odotus. nyt kun ollaan jo näin pitkällä, niin kun ei uskaltais lähteä enään kovin pitkälle ja yksin esikoisen kanssa, mutta eipä tuota viitsi paikallaankaan jyllätä. ja juuri tämä kun puhelin soi päivittäin ja tekstiviestejä latelee, joko,joko..
itse on aina hermona vastaamassa että no ei prkl, niin ei, uskokaa jo! :LOL: :LOL:


niin ja onnea vaan kaikilla vauvansa saaneille, minä vieläkin odottelen..

red ja hipsukka rv 39+4
 
Zamppa, en vaan tiedä miksi noin myöhänen, mutta sellaisen päivämäärän sanoi. Mulla ei ole ollut mitään vaivaa ja kaikki arvot ovat kunnossa niin kai toivovat et synnytys lähtisi käyntiin luonnollisesti.

Aamulla oli neuvola ja vauva on niin alhaalla kun vain voi olla ja hyvin kiinnittynyt... kuulemma täysin lähtökuopissa. Edelleenkään ei supistele eli ei kai viikonlopuksi ole odotettavissa mitään sen ihmeellisempää tapahtumaa. Mökäisi nyt oikein kunnolla ja puhkaisisi kalvot niin alkaisi homma edistymään.

Jaksamista kaikille kärsivällisille odottajille :)
 
Täälä vielä yhtenä kappaleena!!!Eilen oli neuvola ja sykkeitä ei löytynyt alamahalta josta ne on aiemmin kuulunu.En panikoinu ku tunsin liikkeitä. Oikean kylkikaaren alta kuulu sydänäänet normaalina ja neukkatäti silmät pyöreänä että tämä on nyt kuule pyörähtäny perätilaan :eek:
Mä että mitä helkuttia!!!!Just aikasemmin kerroin että vauveli piti edellisenä iltana melkosta meskettä ja epäili että siinä olis kääntyny.

No,ei muuta ku taksi ja ultraan noin 60km päähän.Oikein päin tulokas oli sitteki :headwall: Vähänkö jo ehdin panikoida.Reppu oli mukana että jos tosiaan pt:ssa on niin jatkan suoraan synnärille noin 100km mut onneks ei tarttenukkaan.

Ilmeisesti sydänääniä kuunneltaessa vauva oli vatsa puoli ylöspäin ja kun mulla on istukka edessä niin äänet jäivät sen alle.
Henkisesti jo ehdin valmistautua sektioonkin mut onneks siihen ei sit tarttenukkaan mennä.

Eilen illalla sitten tuli (ilmeisesti suuresta säikähdyksestä ja turhasta automatkasta johtuen) 2 tunnin ajan tosi napakoita supistuksia,samanlaisia kuin kahdelta edelliseltäkin,ei kumminkaan limatulppaa,mut niin kuin arvelin,hiipuivat ja loppuivat sitte siihen.
Ei yöllä eikä tänään mitään kipuiluja :kieh: Su olis LA....saas nähdä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eleonor:
Ilonasi:missä neuvolassa käyt täällä Jyväskylässä päin,jos saapi udella? Onko sulle jo annettu kontrolliaikaa tuonne äippäpolille päin? Mä meen ens to uuteen yritykseen käynnistystä varten,jospa sillon jo jotain kehitystä ois havaittavissa kohdunsuulla.Meillähän siis ymmärtääkseni sama sairaala,K-S Keskussairaala?
Juu sama on sairaala :) Mie käyn keskustan neuvolas,tuolla Tapionkadulla. entä sie? Ja kontrolliaikaa ei oo vielä annettu, ku mulla on vielä ens ti sovittu neuvola-aika mut on sanottu et jos 41+5 mennes ei oo syntyny nii sit mennää äippäpolille. Mulla tuo 41+5 ois sit vkon päästä la 25.8 mut toivon totisesti ettei nii pitkää tarvis ootella.

vitsit kylläpä tää odottavan aika voiki olla PIIIIIIITKÄ, varsinki tää yliaikasuus ja ylimenevät päivät,puuh :headwall:

tänä iltana on onneks kivaaki tekemistä ku kokoonnutaa isolla kaveriporukalla illanistujaisii, tiiä vaikka sitä jaksais baariinki vielä jatkaa sieltä jos se baareilu ja tanssilattialla pyörähtely tois synnytysviboja? :p
vaikka mie epäilen kyllä vähä et oon sen verra naatti et tuun suoraa illala nukkumaa,hih ;)
 
Mie käyn keskustan neuvolas,tuolla Tapionkadulla. entä sie?
Kuokkalassa käyn minä :saint:
Toivottavasti et joudu odottelemaan tuonne ensi la asti,koitahan jorailla vauva tänä iltana lähtökuoppiin. Illanistujaiset tekee kyl joka tapauksessa hyvää,itte kävin miehen kans viime la ulkona syömässä,sekin piristi kummasti,saa edes hetkeksi muuta ajateltavaa.
Mun muu ajateltava tänä iltana on lettutaikina joka kohta todennäköisesti palaa tonne pannulle jos en siirry takas kyökin puolelle. Hauskaa perjantai iltaa kaikille ja saapa nähdä kenen uutisia luetaan huomenna
 
Synnytys kesti 13h ja käynnistettiin. Olin osastolla muutaman päivän alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi ( keskiviikosta--käynnistys lauantaiaamuna).
Käynnistys siis aloitettin la aamuna sytostecillä ja iltapäivällä sain vielä yhden. Lekuri oli sitä mieltä että jatketaan aamulla, ettei yötä vasten tarvitse synnyttää, mutta poitsu olikin sitten päättänyt että nämä lääkkeet saa riittää. Kokoillan mulla supisteli säännöllisesti, mutta ei kovin kipeesti. Kahdentoista aikaan ajattelin että nukun vähän aikaa ja pyysin pari panadolia ja olin varma että ne riittäisivät. No Yhdeltä heräsin siihen että tuli ekat kovat supparit ja samnatien hulahti lapsivedet. siitä pääsin sitten tarkkailuhuoneeseen, jossa supparit aika nopsaan kovenivat noin tunnissa. sen tunnin ajan supistusten kovetessa hengitys ja "ääneen hyminä" auttoi, mutta sitten alkoi jo olemaan niin kipeä että pyysin järeämpää kipulääkettä. Siinä vaiheessa soitin miehelleni, että lähtis tulemaan ja oli vaikea pidätellä itkua puhelimessa kun jännitti ja sattui ja mies heräsi puhelinsoittoon. huomas että oli ihan unenpöpperössä ja uutinen sai vielä sekasemmaks, mutta sitten kuitenkin nopsaan pääsi paikalle. Sillävälin minut kärrättin saliin ja sain ilokaasu naamarin käyttöön. Se helpotti tosi paljon alkuun ja käytinkin naamaria joka supparilla, niin että kun mies tuli niin olin kyllä aika hiprakassa
:saint:
Auki olin siinä vaiheessa vain parille sormelle ja tuntui että aukemainen on hidasta. Kivut olivat kuitenkin mahtavat ja pyysin epiduraalia, kun alkoi olemaan sietämättömiä. Valitettavasti kävi niin, että päivystävä lääkäri oli kiireellisessa sektiossa ja odottelin epiduraalia tunnin ainakin. No onneksi tuo kiireellinen sektio päättyi onnellisesti ja sain myös itse epiduraalin. Kivut lähtivät kokonaan ja odottelimme aukemista, joka tuntui olevan hidasta. Juttelimme jo mahdollisesta sektiostakin, jos ei aukea kun edellinen käynnistys oli päätynyt sektioon. Kätilö joka oli meillä KOKO synnytyksen ajan vuorossa oli LOISTAVA. Kuitenkin sitten olinkin sitten vikan epiduraalinannoksen parin tunnin aikana avautunut neljästä sentistä kahdeksaan, joten synnytys olikin edennyt melkein ponnistusvaiheeseen. Supparitkin alkoivat tuntumaan erilaisilta ja alavatsalla ja kipeemmiltä taas. Vauva oli jo synnytyskanavassa ja päälaki näkyi kun aloin ponnistamaan. Yritin ponnistella hengittämisen tahtiin pitkiä hitaita hengityksiä ja vauva tuli ulospäinjoka työnnöllä vähän. Ponnistusvaihe kesti 14min ja ulos putkahti virkeä 9 pisteen vauva. Isältä ja äidiltä pääsui itku ja vauva pääsi masun päälle rauhoittumaan. Kädet täristen isä leikkasi napanuoran ja jäimme ihmettelemään vauvaa kätilön ommelessa tikkejä alapäähän. Pintarepeämiä oli muutamia ja kahdeksan tikkiä ommeltiin. Varsinaista välilihan leikkausta ei tarvittu. Salissa vietimme aikaa parisen tuntia ja vauva oli isällä sillävälin kun kävin suihkussa . Kätilö toi ruokaa ja kahvia ( ah, kyllä olikin nälkä!) ja siinä onnesta ymmyrkäisinä tuijottelimme toisiamme, vauvaa ja kehuimme loistavaa kätilöä. Osastolle kävelin itse, hieman huterasti mutta kuitenkin.
Synnytyksestä jäi todella hyvä mieli ja olen tosi onnellinen, että sain kokea myös alatiesynntyksen, jota kovasti pelkäsin etukäteen. Ponnistusvaihe ei ollut yhtään niin kauhea kuin etukäteen ajattelin. Ja epiduraalin odottelua oli kuitenkin vain se muutama tunti.
Mieheni läsnäolo oli hirveän tärkeää, vaikka hän itse sanookin että ei osannut tehdä mitään, mutta juuri se että on läsnä oli tärkeää. Nyt synnytyksen jälkeen, vauvan, äidin ja kodinhoidossa hän on ollut uskomattoman ihanasti mukana. Mitäpä olen tehnyt että tuollasen ansaitsen.... :heart: :heart: :heart: No, ainakin hienon ja suloisen pojan :)
Raskausmyrkytyksen takia jouduin vielä käymään tänään päivystyksessä kun verenpaineet eivät ole laskeneet ja joudun nyt syömään lääkettä parisen viikkoa. Onneksi myrkytys ei enää ole päällä sentään, kun sekin kuulemma voi tulla synntyksen jälkeenkin neljä viikkoa :eek:
Täällä nyt sitten opettelemme perheenä eloa ja syöttö- ja hoitorytmejä. Imetyksen kanssa on ollut hieman hankaluuksia, kun maito mulla nousee mutta ei heru tarpeeksi nopesti ja paljon. Olen yrittänyt lämpimiä suihkuja sunmuita mutta ei tehoa. No, olen kuiten imettänyt aina ne tipat mitä tulee :/ Ja pumpannut vielä lisämaitoa. Jos jollakulla on vinkkejä maidon herumiseen ( ruokavalio, vitamiinit...?)niin kiitollisena otan vastaan.

Toivotan ONNEA kaikille muillekin vauvansa saaneille jaksamaista vielä masun kanssa oleville ja toivon, että voimme jakaa onnellisia iloisia hetkiä tälläpalstalla vielä monet kerrat :hug:

Terveisin Pilkettä ja "pomo" 5 päivää

Ps. profiilissa kuva pikkuisesta 3 tunnin iässä
 
Voi kuinka on profiileissa suloisia vauvoja :heart: kumpa omakin jo tulisi, odottavan aika on tosiaan pitkä...tänään taas kävin lenkillä ja saunottiin mutta ei mitään :headwall:

omenan syönti voi lisätä maidontuloa, joku kyseli =)

Nanna ja vauva 40+1
 
juu synnärin lekuri sanoi mulle että vaikka paikat täysin kiinni ja kypsymättömät saattavat tosi rivakasti kuitenki aueta, varsinki kun on jo useampi synnytys takana...mene ja tiedä, toivottovasti...

juu itse kävin neuvolassa tänään ja kaikki arvot loistavat verenpaine 117 / 67 ja nyt oli hiukan pissassa plussaa mut sekin kuulemma hyvä että on merkki siitä että jotain tapahtuu alakerrassa... :LOL: ....toiveajattelua..
juu ja muutenki kaikki tosi hyvin ainoo etten tykkää autolla ajamisesta, sitä on kyl niin hengenvaarallinen liikenteessä ja selkä tulee kipeeks..no valivali...mäen vaan tykkää ajaa =) ..juu nyt meikäkömpii sänkyyn , en sitten edes saanu siivottua tänään...oli puhti niin poissa ton neuvolareissun jälkeen..
hyvää yötä ja tuhannesti onnea taas kaikille vauvautuneille ja kiva lukea noita synnytyskertomuksia kiitos...

nirzu 38+4
 
Ajattelin vaan käydä tännekkin ilmoittelemassa jos minut vielä täällä muistetaan että viikoilla 37+5, 7.8. tuli poika leikkaamalla maailmaan kun tuota kokoa kerkes tulla diabeteksen takia reilusti. Painoa 4070g ja pituutta 50cm. :heart: :heart: :heart:
 
Onnittelut meikälääseltäkin jälleen kerran niille joilla nyytit on jo sylissä! :flower:
Kieltämättä pientä kateutta ilmassa kun ittekkin jo tahtois nähdä että mimmonen tapaus sielä mahas potkiskeloo :)
Tänään, tai siis eilen oliki toistaiseksi (ja toivottavasti) viimenen neuvolakäynti, viikkoja kasas 39+5. Kaikki arvot oli ok, niinku tähänki asti on ollu. Paino oli kylläkin viikossa tippunu melkein kahdella kilolla! Että ilmeisesti viime viikon helteet jonkin verran turvotusta aiheutti.
Ens keskiviikkona sitte ois seuraava käynti äitipolilla, tarkastavat vielä painoarviota ja viimeksi lääkäri oli sitä mieltä että saatetaan sitten harkita käynnistystä, mutta mun tuurilla sielä on tällä kertaa sitte semmonen tohtori joka ei käynnistystä mulle suo.
Vaikka mikäpä tässä odottaes ku ei suurempia vaivoja vielä ainakaa oo ilmestyny. Keskiviikkona oli semmosta menkkakipuilua, mutta siihen se sitte jäiki. Epäälen kyllä vahvasti että omin voimin tämä synnytys ei käyntiin lähde tai sitte se isköö ku salama kirkkaalta taivaalta, yhtäkkiä ja yllättäen.
No eipä täs oo vielä tosin tuota eräpäivääkään ohitettu, joka siis on sunnuntaina, joten mitäpä sitä vielä hötkyilemään. Tuloo sitte ku on tullakseen :)
Jaa-a, jospa sitä yrittäis mennä nukkumaan. Vaan kun ei yhtään väsyttäis. Aamulla sitte taas pitää olla silimät ristis ku tyttö herättää leikkimään.

Bubble 39+6
 
Huomenta!
Ja onnea taas jakautuneille! :flower:

Tällä mammalla ollut aika pahamieli eilisestä lähtien.. Neuvolassa kävin taas eilen, siellä kun on pitänyt käydä 2 kertaa/vko verenpaineen takia. Taas oli paineet noussu niin laittoi terkka sit lähetteen tarkistukseen synnärille. Siellä sit makoilin käyrillä puolituntia ja kolme supistustakin nauhalle piirtyi...
Siitä pääsin sit ultrattavaksi, parempi kyllä kun olisin jättäny väliin! Viikkoja siis eilen 38+6, kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään edistystä ja painoarvio jo 3900g!!! Kaikki muuten ok, tänään saan vielä verikokeiden tulokset. Nyt on sitten vaan mieletön synnytyspelko iskeny päälle ja joka välissä sitä nyt sitten itkeskelen :ashamed:
Nytkin supistaa, mutta eipä ne mitään tee!! Yli mennään 2viikkoo ja käynnistyksen jälkeen leikattavaks! Näin äidillänikin 2:n kohdalla ja 3.suunniteltu sectio...
*valivali* anteeks!
 
Eilisen neuvolan jälkeen alkoivat sitten jatkvuat alaselkä ja mahakivut, jotka eivät ottaneet loppuakseen. Koska esikoisen alatiesynnytys oli "erikoinen", niin lähdimme illalla miehen kanssa päivystykseen näytille .- (Täältä on matkaa sairaalaan taksilla puoli tuntia ja lisäksi lastenvahdilla kestää saman verran tulla).
Sairaalassa käyrättiin ja supistuskäyrä näytti 15 maksimissaan, eli ei mitään vaikka olinkin kipiä. Kohdunsuun tilanne: auki yhdelle sormelle ja kanavaa jäljellä 3 cm. Eli ei sitten niin mitään!

Vauvalla kokoa 3,6kiloa. Kivut loppuivta kun päästiin kotiin ja nukuin koko yön läpeensä. Että kun harmittaa
a) en päässyt synnyttämään
b) turha käynti sairaalassa ja 100 e taksikuluja.

Seuraava käynti polilla ke, ja toivottavasti silloin olisi jotain alakerrassa tapahtunutkin.

Nyt 39+1
 

Yhteistyössä