ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Moikka kaikki:)

Vaavi syntyi 15.8.2007 kello 10.15. Raskausviikkoja oli 37+6. Vauvan paino oli 2840g ja pituus oli 48cm ja oli se ODOTETTU poika :saint: Eli siis ultraäänet piti paikkansa (2D ja 4D).
Synnytys oli helppo ja alkoi yöllä klo 2.20 lapsivesien menolla nukkuessani. Sairaalaan menin heti, joskin supistuksia ei ollut vielä alkanut ollenkaan. Tiesin että ne sieltä alkavat piakkoin tulemaan.
Siskoni vei minut sairaalaan, kun soitin miehelle, että lähtee tulemaan nopeasti Helsingistä tännepäin... että kerkeää synnytykseen mukaan! Matkaa hänellä oli se 250km, mutta hän selviytyi sieltä kahdessa tunnissa :whistle: Taisi olla aika vauhti päällä ... :)

Salissa olimme yhdessä kello 6.30. mies koputti synnytyssalin ovelle, ja tuli viereeni huilaamaan sängylle; siellä oli ISO parisänky. Se oli siis isompi synnytyssali kun jotkut toiset. Sain itsekin nukuttua hetkisen aikaa, kun odotin miestäni eikä synnytys ollut kätilön mukaan vielä lähtenyt käyntiin.
Kello 8 maissa alkoi säännölliset supistukset, ja kello 9 tuli synnytyslääkäri kierrokselle, ja määräsi oksitosiinia jotta supistukset vähän vauhdittuisivat :) Hyvä sillä se auttoikin, ja kivut ei silti yltyneet yhtään liian koviksi, sain ilokaasun avulla helpotusta, ja kestin hyvin ne poltot. Ei ollut ollenkaan niin kovia kun esikoisesta, ja vauva syntyi kahden ponnituksen voimalla helposti ja melko kivuttomasti, 3 minuutin ponnistusvaiheella! :)

IHANA POIKA TULI! Olen ikionnellinen :heart: Suloinen kun mikäkin ja imetys lähti heti sujumaan ei ole itkuinen vauva ollut. Ilmoittaa ruoantarpeesta pelkällä hamuilulla, eikä pidä edes kovaa ääntä, vähän saattaa äännähtää. Olo on pirteä, vaavi herää syömään n. 2h välein ja kaikki OK.
Sairaalassa olimme sen 2 vrk. Eli keskiviikkoyönä synnytykseen, ke-aamuna poika syntyi ja eilen perjantaina kotiuduimme iltapäivällä!

T. Milli83& Pikku-Ukko
 
hellurei!

täällä herätty mahottoman turvotuksen kanssa ja yö meni melkein valvoessa. supisteli kohtuu kivasti ja mikään asento ei ollut hyvä.. eilen anoppi meinas tulla lankoja pitkin, kun kuuli mun ompelevan verhoja vaikka lääkäri määrännyt makaamaan. :) ja ihmeissään on suku, kun mulla (ensisynnyttäjällä ) kohdunkaulaa ei enää oo ja paikat sormelle auki.. anoppi sanoki, että "et ees pierase ennenku sairaalassa, ku se muuten syntyy" :LOL: et tässä nyt odotellessa. mies odottaa synnytystä jopa enemmän kuin minä, että pääsee maanantaina sorsametälle. saapa nähdä onko pikkuinen sitä mieltä, ettei iskän tarvi mennä siitä ohiammuttuja sorsia sinne kyttäilemään. et ihan positiivisella mielellä eteenpäin. leipoa aattelin tänäänkin, kun yksin kotona oon ja tekeminen vähissä.

-yopa ja pellervo 39+6-

ps. herttikseen, kun se aika on oikeesti menny nopeesti. huomenna jo eräpäivä! huhhuh :D
 
Rupeaa oikeesti melkein itkettään kun lukee noita synnytyskertomuksia,ihania.Mutta kyllä minäkin tunnustan että kateus iskee kun tekis itekin niin mieli jo toimiin. Järki sanoo että tulee sitten kun tulee eikä mulla montaa päivää edes ole jäljellä kun ensi torstaina se käynnistys (jos siis tilanne muuttunut yhtään paremmaksi tuolla kohdunsuun puolella)mutta on se kumma miten tässä vaiheessa muutama päiväkin voi tuntua ikuisuudelta.

Viime yön nukuin niin hyvin etten muista milloin viimeksi ois menny noin.Vain yhden kerran tartti nousta vessaan ja senkin jälkeen pystyin jatkaan unia välittömästi.Uskomatonta herätä aamulla hyvällä tuulella!
Onneksi yksi ystävä toiselta paikkakunnalta vielä soitti aamulla että tulee käymään Jyväskylässä tänään ja voisi pyörähtää moikkaamassa jos passaa.Mielellään,olikin niin tappavan tylsä viikonloppu tiedossa et kiva saada edes kahvitteluseuraa pariksi tunniksi.

Muuten,tietääkö kukaan et jos vedestä on löytynyt kolibakteeria,näin siis Jyväskylässä nyt käynyt,ja esim tällä alueella jossa asun,juomavesi pitäis keittää ennen kun on juotavaksi kelpaavaa,niin,saakohan siis hampaat kumminkin pestä suoraan kraanavedellä?Mä ainakin olen pessyt,ajattelin et eihän sitä niele,mut sit tuli mieleen et onko suositeltavaa kumminkaan.Lehdessä kauheesti juttua kyseisestä aiheesta,mutta tuosta ei mainita mitään. Ei tässä nyt ainakaan mitään megaripulia enää haluais..
 
Yöllä heräsin pari kertaa supisteluihin ja aamulla on tullut oikein kunnon limatulppa. Nyt supistelee mukavasti ja käytiin äsken synnärillä pyörähtämässä. Vauva on tosi tosi alhaallaa ja paikat auki 3cm. Lähdettiin vähäksi aikaa kotiin, mutta viimeistään klo 18 mennään takaisin. Toivottavasti synnytys on nyt käynnissä ja päästään näkemään Pinku pian!

t.Soippa ja Pinku 40+5

p.s Kuinka paljon pissalla käyminen sattuu synnytyksen jälkeen? Kun noiden tutkimustenkin jälkeen oli aika tuskaa. Täytyisi hommata käsisuihku vessaan jostain.
 
Hyvältä näyttää Soippa,tsemppiä matkaan!
Kysyit tuosta pissaamisesta synnytyksen jälkeen.Mulla kahden eka synnytyksen jälkeen ei ollut mitään erityisiä vaikeuksia asian kanssa,mutta kolmas tuli niin nopeasti etten ehtinyt käydä vessassa ennen kun aloin ponnistaa ja synnytyksen jälkeen ongelma oli se että rakko oli aivan jumalattoman täynnä,luulin räjähtäväni,mutta en saanut pissaa tulemaan ulos.Kauhea tunne! Ei ole tarkoitus pelotella,mutta kun vielä suppareitten lomassa pystyt,käy tyhjennyksellä :hug: voimia matkaan
 
Viime yö OLI tuskainen, heräilin vähän väliä suppareihin ja alapäätä vihloi oikein kunnolla, oikein tuntui kun vauva puski päällä, nukuin muutaman tunnin pätkissä, ja olo on sen mukainen, onneksi sain nukuttua päikkärit tänään, toiv.tää nyt enteilis sitä synnytystä....sais jo tullakin |O

nanna ja vauveli 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soippa:
Yöllä heräsin pari kertaa supisteluihin ja aamulla on tullut oikein kunnon limatulppa. Nyt supistelee mukavasti ja käytiin äsken synnärillä pyörähtämässä. Vauva on tosi tosi alhaallaa ja paikat auki 3cm. Lähdettiin vähäksi aikaa kotiin, mutta viimeistään klo 18 mennään takaisin. Toivottavasti synnytys on nyt käynnissä ja päästään näkemään Pinku pian!

t.Soippa ja Pinku 40+5

p.s Kuinka paljon pissalla käyminen sattuu synnytyksen jälkeen? Kun noiden tutkimustenkin jälkeen oli aika tuskaa. Täytyisi hommata käsisuihku vessaan jostain.
Mulla kun tuli jokusia tikkejä tonne alapäähän niin kyllä se pissalla käyminen hieman kirvelee. Mun isä asensi kanssa meille kotiin käsisuihkun mun sairaalassa ollessa kun totesin että ihan jälkivuodonkin kannalta hyvä juttu! Ja ainakin tikkien takia pitäisi usein suihkutella! Vielä kirvelee ja synnytin siis sunnuntain ja maanantain välisenä yönä

 
Soippa:Esikoisen synnytyksestä kun mulla oli epparihaava, niin sairaalassa neuvottiin suihkuttamaan samalla kun pissii niin ei pahemmin kirvelly. Onnea matkaan!! =)

Omaa navassa ei muuta uutta kun aina silloin tällöin tulee aika nasakoita suppareita mutta niin harvakseltaan että ei vielä pääse innostumaan...
:|

ONNEA JÄLLEEN UUSILLE ÄIDEILLE NYYTTEINEEN! :flower:

Aurora ja masu 39+6
 
täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. (ylläri ylläri :LOL: :kieh: )

vitsit,jännää jos Soippaki pääsee kohta tosi toimiin. Meilä näytti olevan päivälleen saman verran raskausvkojaki+ ylimenopäiviäki kasas :)

yritän täs houkutella avokkia et lähettäs käymää syömässä josaki et ois ees vähän piristystä ku meinaa tuo tylsyys ja tekemisen puute iskeä.

mua ei supistele ei sitte yhtään,tuntuu et kaikille muille niitä vauvoja vaa syntyy ja mie taijjan olla yhtenä kappaleena vauva masus vielä joulunaki :LOL: :LOL: ahhaha

-ilona 40+5
 
Lara83
Onnea taas oman nyytin saaneille! :flower:

Joku kyseli vessassa käymisestä. Meille asennettiin käsisuihku koska epparihaava vaatii usein suihkuttelua ja välillä pissalla käyminen kirvelee inhottavasti...

Yritän nyt kirjoittaa synnytyksestä tuonne vauvautuneitten puolelle, mikäli tyttö nukkuu vielä.

Tsemppiä kaikille jotka vielä odottelevat oman nyytin syntymistä!

Lara83 ja typy 11 päivää :heart:
 
:flower: :flower: :heart:

Voi kauhistus kun me isomahaiset käymme vähiin täällä. Mä oon varmasti täällä ihan yksin loppukuusta... :eek:

Täällä ei mitään uutta. Kovasti vauva on tänään puskenut päätään tuonne alas, että vihlonut on ja kovasti. Toivottavasti se meinaa jotain... ;) Mut eipä muuta. Kipeitä suppareita ei oo kuulunu.. Ei limatulppaa... ei mitään merkkejä et vauva joskus edes meinaa syntyä! |O :kieh: :attn: En ole malttamaton!!!! :)

Verenpainetta olen mittallut ite, kuten th käski, mut ihan ok on paineet ollu. Onneks. Päätä on tosin särkenyt ja turvotus on kauheaa. Proteiineja en ole vielä pissasta tarkastanut, mutta ajattelin aamulla tsekata. Toivottavasti tää nyt ei oo mitään. Onneks paineet on kuiten hyvät.

Mukavaa lauantaita kaikille!!!! :wave:

-maypo ja valtsu 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja nauravamamma:
Alkuperäinen kirjoittaja maypo:
:flower: :flower: :heart:

Voi kauhistus kun me isomahaiset käymme vähiin täällä. Mä oon varmasti täällä ihan yksin loppukuusta... :eek:


-maypo ja valtsu 38+1

täällä toinen joka varmasti pysyy seurana...
:hug:
eli nyt ois... 38+2

Voi kun ihanaa!! En siis olekkaan yksin! =) :LOL: Kiitos. :LOL: :hug:
 
Minä olen tänään ottanut ilon irti elämästä kun on vielä liikkeellä vain yhden lapsen kanssa (tai toinen ei ainakaan karkaa minneen). Nukuin aamulla pitkään kun mies kävi kahdeksalta töissä kääntymässä pojan kanssa ja palasi vasta yhdeksältä. Sitten oltiin aamupäivä kolmestaan shoppailemassa. Iltapäivällä kävin siskoni kanssa kirpparikierroksella kun mies laittoi pojan päiväunille. Iltasella vielä vietiin poika vaarinsa (minun isäni siis) luokse pariksi tuntia leikkimään ja mentiin käymään kaverin 30-vuotissynttäreillä.

Kuten ehkä tekstistä huomaa, olen päättänyt ottaa ihan uuden asenteen tähän että laskettu aika meni jo. Tänään on liikkeellä ollessa tullut jopa pari kipeämpää supparia niin kuin tässä jo useampanakin päivänä, aina nimenomaan jotain jalkojen päällä tehdessä, muttei kuitenkaan niin montaa että olisi kannattanut kelloa alkaa vilkuilla.

77mm ja Minimi 40+1
 
JES!! Tänään tuli limatulppa ja nyt tulee sellasia vähän kipeitä suppareita, joita ei ennen oo vielä tullu... :D Tuliskohan tää vauva sittenki ihan itekseen ulos ja vielä vaik huomisen aikana... Toivon niin että ens yönä päästäs sairaalaan... No katsellaan mitä tapahtuu.

jonna ja möhkis
 
AnQ
Morjens!

Mie oon taustaillut melkoisen tehokkaasti viime kuut, tuntuu ettei ole oikein ollut mitään erityistä kerrottavaa (eipä kyllä varsinaisesti ole nytkään). Vauvaa malttamattomana odotellaan, tänään alapäässä oli semmonen paineen tunne, että teki mieli vaan itkeä kun olo oli niin epämukava. Nyt onneksi alkaa mennä ohi, ehkä hyvällä tuurilla saisi yöllä jopa nukuttua :)

Supistuksia ei oo ollut, toivottavasti tulisi jotain, "miulle kaikki nytheti" -tyyppiselle ihmiselle tää odottaminen on ihan kamalaa. Vaikkei LA ole ees vielä ylittynyt, siltikin sitä vaan toivoo saavansa nyytin syliin (joskus tosin iskee fiilis, että miten mukava sitä onkaan kotona olla rauhassa, sairaalassa olisi varmasti ihan kamalaa enkä sinne haluaisikaan sit millään lähteä, jos synnytys vaikka alkaisikin :D).

Joten maypo ja nauravamamma, mie liityn tein seuraan, vaavi varmasti joudutaan houkuttelemaan kaikin mahdollisin keinoin pois massusta :)

AnQ ja Myy 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnQ:
Morjens!

Mie oon taustaillut melkoisen tehokkaasti viime kuut, tuntuu ettei ole oikein ollut mitään erityistä kerrottavaa (eipä kyllä varsinaisesti ole nytkään). Vauvaa malttamattomana odotellaan, tänään alapäässä oli semmonen paineen tunne, että teki mieli vaan itkeä kun olo oli niin epämukava. Nyt onneksi alkaa mennä ohi, ehkä hyvällä tuurilla saisi yöllä jopa nukuttua :)

Supistuksia ei oo ollut, toivottavasti tulisi jotain, "miulle kaikki nytheti" -tyyppiselle ihmiselle tää odottaminen on ihan kamalaa. Vaikkei LA ole ees vielä ylittynyt, siltikin sitä vaan toivoo saavansa nyytin syliin (joskus tosin iskee fiilis, että miten mukava sitä onkaan kotona olla rauhassa, sairaalassa olisi varmasti ihan kamalaa enkä sinne haluaisikaan sit millään lähteä, jos synnytys vaikka alkaisikin :D).

Joten maypo ja nauravamamma, mie liityn tein seuraan, vaavi varmasti joudutaan houkuttelemaan kaikin mahdollisin keinoin pois massusta :)

AnQ ja Myy 38+4
täälä ei ees tunnu siltä että ois tuo la lähelläkään.. ei supista, ei paina, ei oo laskeutunu ei mittään tuommosia joten alkaa pelottaan että meneekö kuinka paljonki yli ku kuitenki masu melkosen isom onneksi on tuo koko arvio keskiviikkona ainaki... hieman hajottaa ku moni samoilla viikoilla on saanut jo vauvan ja minä edelleen valaana...

:kieh:
 
Täällä nostaa kätensä myös yksi malttamaton odottaja :wave: Eräpäivä meni jo mutta mitään synnytykseen viittavaa ei vaan tapahdu vaikka mitä tekisi. Mutta eipä tässä auta kun odottaa vielä jonkin aikaa, onhan tässä odotettu jo 9 kk. Toisaalta, ihmeitä voi alkaa tapahtua hyvinkin äkkiä.

Ihmettä odotellen Vompatti 40+2
 
Heipähei!!!!!!
Meille viimein (rv 41+6) syntyi iki-ihana pikkumies, kokoa herralla oli 4345g ja 54cm... eli ei se ehkä kuitenkaan ihan pieni ollut
:p ! Harmillista kyllä lapsivesi oli vihreää ja ilmeisesti siitä syystä ukkeli sai jonku infektion jonka vuoksi joutui jäämään sairaalaan saamaan antibioottia :'( ! Tänään tosin oli crp laskenut jo alle 10, joten on toivoa saada alkuviikosta mussukka viimeinkin omaan kotiin!!!!!!!!! Siihen asti kuljemme miehen kans sairaalalla hoitelemassa poitsukkaa päivisin, siunattu anoppi joka on isommille lapsenvahtina, että meidän on mahdollista yhdessä olla pikkuisen luona!!!

Olisipa muuten kiva tietää oliko osastolla Herkku1 tai Tinnipinni samaan aikaan... En ole vielä lukenut vanhempia juttuja, jospa asia sieltä selviää... =)
 
Tääki täällä edelleen yhtenä kappaleena...alkaa jo tuntumaan että oon täällä pinoa pitämässä vielä syyskuun puolellakin! |O
Tuntuu vaan ettei tuota jalkojen välissä roikkuvaa vauvaa jaksa enää kauan mukana kantaa...kävely on jo vaikeaa ja vessa asiointi tuottaa myös tuskaa :x
Täällä nautin rauhallisesta aamusta yksin, kun isäntä ja esikoinen nukkuu! Ihana herätä kun aurinko paistaa ja tuntuu että on saanu nukuttua tarpeeksi! :)

Joku kyseli siittä sairaalakassista että mikä on se ehoton mitä ei pois jättäis....niin mulla varmaan tuo hammasharja ja imetysliivit!

Liivia rv.38+6
 
Huomenia.

Täällä edelleen, eikä pahemmin jakaantumisen merkkejä, joten lisätkää yksi ikiodottaja listallenne, maypo, nauravamamma ja AnQ.

Väsyttää vietävästi joka päivä ja ruokakin maistuu entistä enemmän. Ruokahaluttomuus oli varmasti yksi helteen haittoja, nyt kun on enemmän jo syksyisempi ja viileämpi sää, sitä taas ahmii kun maha murisee vähän väliä.

Vauveli riehunut kamalasti lähiaikoina, jospa se vain etsii hyvää asentoa jossa tulla ulos... =)

Onnea kaikille uusille mammoille!!

Ehkä mäkin jonain päivänä...

Kirvash ja Pikku-Pekka 38+4
 
onnea uusille äideille!

se olis sitte eräpäivä... ja tuntemukset puhdas 0! :D ei taida tämäkään vauveli haluta syntyä laskettuna-aikana. mies hartaasti toivoo, ettei synny tänään eikä huomenna, jotta pääsee sinne sorsametälle. et oikeinki tuntuu mukavalta. oon kyllä nyt jo ihan asennoitunu ja valmistautunu, että 2 viikkoa mennään yli että suhina käy. mut mikäs tässä odotellessa.. hohhoijjaa...

on jo jotenki niin syksy ku nii kylmä... hrrr...

-yopa ja pellervo 40+0-
 

Yhteistyössä