ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Kasassa ollaan. Eilen tuli pari tuntia ihan onnettomia supistuksia, mut eivät koventuneet vaikka koko ajan yritin pysyä liikkeessä ja heijata lantiota (neuvolantäti kehotti niin tekemään)
Parin tunnin päästä pitäis mennä neuvolaan näytille, eiköhän kaikki ole kunnossa kun olokin on ihan hyvä.

41+0
 
Eilen en vaan millään ehtinyt koneelle :D
Eilen oli joitakin merkkejä ja sitten ei mitään :kieh:
Nyt kahtena päivänä olen lenkkeillyt mutta ei mitään hyötyä |O
No tulee kun tulee....

Täällä on ihan kauhea ukon ilma!! Heräsin siihen kun jyrähti ihan päällä ja taas sama!! Lapsille selitän täällä että pilvet törmää toisiinsa taivaalla :whistle: siihen loppui pelko... :LOL: :)

Bebes Ja Tytsy 40+2 :heart:
 
Eli tyttömme siis syntyi tarkalleen laskettuna paäivänä 19.8.
Edellisenä päivänä supisteli muutaman kerran hieman napakammin mutta ei ne sen kummemmin toiveita herättänyt synnytyksestä. Iltaa kohti rauhoittui jälleen kuten monena muunakin iltana. Yöllä heräsin vessareissulleni ja olo tuntui hieman oudolta. En saanut unen päästä enää kiinni. Noin puoli neljän aikaa aloin kellottamaan suppareita, joita tuli 6-11 min. välein. Viideltä herätin miehen varmuuden vuoksi aamupalalle, jos vaikka tulee lähtö. Supistukset olivat tuolloin sen verran napakoita, että lievittelin niitä suihkussa pahimman yli. Eivät kuitenkaan vielä mitenkään kamalia. Kuuden aikoihin soitin synnärille ja toivottelivat tervetulleeksi, jos kotona ei enää tuntuisi pärjäävän. Lapsenvahdin tultua lähdimme ajelemaan sairaalaa kohti ( n.45 km ). Muutaman kerran matkan aikana supisti ja epäilinkin, että loppuvat vielä kokonaan ja saadaan tulla kotia takas kokonaisena.
Sairaalalla oltiin 6.45 ja kätilö laittoi sydänkäyrän jumpsuttamaan. Siinä maatessa alkoivat supistukset hieman kovenemaan mutta ei ne edelleenkään mitenkään kamalia olleet. Sydänkäyrän jälkeen vaihdoin sairaalavaatteet päälle ja ripustelin omani henkariin. Sitten kätilö teki sisätutkimuksen ja ihmetteli etten ollut sen kipeämpi. Kohdunsuu oli kahdeksan senttiä auki!
Siirryimme synnytyssaliin odottelemaan. Supistusten alkaessa koventumaan vähän kerrassaan kätilö puhkaisi kalvot. Loput supistukset otinkin sitten vastaa ilokaasutokkurassa. Aika pian alkoi ponnistuttamaan ja kahdella ponnistuksella tyttö oli syntynyt klo 9.07.
Synnytyksen kestoksi merkattiin 5h 45 min ja ponnistusvaiheeksi 2 min.
Iltäpäivällä jouduin kuitenkin vielä kaavintaan kun kohtuun oli jäänyt hyytymiä ja vuotoa oli 1000ml.
Synnytys oli jälleen positiivinen kokemus. Toki lopussa ennen ponnistamista tulleet supparit olivat jo tosi kipeitä mutta ne kyllä tällä kertaa unohtui mielestä heti kun sai vauvan syliin. Ehkä joskus vielä voisin kolmannenkin kerran synnytyksen kokea... =)

Aurora ja tyttö 5 vrk

 
Tuli sitten laskettu aikakin jo vastaan! Onnea minulle ja kiitos vauvalle, kun olet mahassa hyvin viihtynyt :) Kahden keskosen äitinä täytyy sanoa, että mielelläni menen yliajalle vaikka aika hidasteleekin.
Ei oloja, ei kipuja.

Thelen rv 40 tasan.
 
zamppa
Täällä taas, mitähän sitä tänään keksisi mahan kanssa tekemistä?
Äsken kävin viemässä pissanäytteen labraan ja ikävästi tihutteli koko matkan, onneksi ei pitkä matka.
Alkaa tosissaan olemaan tuo synnyttäneiden lista kadehdittavan pitkä ja mahakkaiden lista epätodellisen lyhyt. Mutta kyllä ne kaikki vauvelit sieltä joskus pakosti tulevat, toiset vaan vähän myöhemmin kuin toiset :( .

Ihan mahan vierestä... onkos muilla joilla Elisan liittymä ollut ongelmia yhteydensaannin kanssa? Mulla on nyt useamman viikon ajan temppuillut tuo jotenkin oudosti. Mies kun saa soittaa puol tuntia ennen kuin pääsee mulle saakka läpi ja mulla ei näy mitään mainintaa yritetyistä puheluista. Välillä puhelin jää myös tuuttaamaan päälle vaikka puhelu on jo lopetettu. Mietin vaan että onkohan vika liittymässä vai puhelimessa, kun ei tuo puhelinkaan ole kuin vähän päälle vuoden vanha. On se sitten kiva kun H-hetki koittaa niin ei saa puhelimella tietenkään mieheen yhteyttä tai hän minuun :kieh: .

zamppa 41+2
 
No nyt tapahtuu edes jotain synnytyksen suuntaan viittaavaa. En tosin tiedä pääseekö tässä vieläkään tositoimiin. Supistukset on viime tunteina ollut pikkuisen kipeitä. Siis ihan vaan sen verran että on tuntunut maha aralta kun poika on kiipeillyt syliin. Äsken sitten tuntui alamahassa jokin napsahdus ja pian sen jälkeen kastui alushousut. Vessassa pyyhkiessä kirkasta hieman limamaista vuotoa. Eikun puhtaat alkkarit ja pikkuhousunsuoja paikalleen. Äsken tuntui että taas lorahti vähän. Pissasta ei ainakaan ole kyse sillä olin käynyt vessassa pari minuuttia ennen napsahdusta. Esikoisen synnytys alkoi samantapaisesti. Lapsivettä alkoi lorahdella ja oikeat supparit alkoi tunnin päästä ekasta lorahduksesta. Voi kun tää olisi nyt sitä. Jos ei minusta tänään enää kuulu niin ollaan varmaan suunnattu Koksiin ainakin näytille.
 
Eihän mulla edes vielä mitään hoppua ole, la vasta ensi ke, mutta mielelläni pääsisin jo tositoimiin...

Eilen supisteli pari napakkaa illalla, muuten ei mitään tavallisesta poikkeavaa. Selkä tuntuu olevan todella kovilla, mikä ei ole yllätys, sitä on mulle varoiteltu aiemminkin (lievä skolioosi). On se muutenkin ollu vuosien aikana aikasen arvaamaton, eilen tuntui taas että kuolo tulee kun ei voinu yhessä vaiheessa senttiäkään inahtaa sängyssä. Ja sitten meidän taatusti kymmenen kiloinen katti pomppaa viereen niin että koko sänky dippaa oikealle. Tuli kiljaistua niin että mieskin jo säikähti :LOL: .

Tullut vaan maattua sängyssä, oltua meidän makkarin tietokoneella, pelattua tietokonepelejä. Välillä pesty pikkuiselle valmiiksi vaatteita, kudottu neuletta n. puoli vuotiaalle ja ommeltu makuualustaa ompelukoneella. Niin ja siivottu välillä. Enemmänkin ajan kulutusta ja odottelua. Olin puolitoista kuukautta kotona yksin ja meinasin tulla hulluksi, nyt pari viikkoa sitten mieskin jäi kotiin, nyt meitä on jo kaksi hullua! Kyllä sekin on myöntänyt että jännittää ja että voisihan se Pekka jo tulla. Kuitenkin aina toteaa että tulee sitten kun itse tahtoo. Mamma on kyllä eri mieltä (mulle-nyt-kaikki-heti) :kieh:

Mitähän muuta sitä vois kirjotella pitääkseen meidän mahakkaiden palstaa vielä pystyssä...?

Palataan myöhemmin asiaan.

Onnea taas kaikille uusille äideille!!!


Kirvash ja Pikku-Pekka 39+2
 
zamppa
Joo täällä ainakin käynnistyskikkoja kaipaillaan!! Kaikki S:t kokeiltu ja portaita kävelty. Eilen oltiin leffassakin, kun kahdella kaveriperheellä mennyt vedet leffan aikana mutta ei sekään tuottanut tulosta.
 
HEIPS KAIKILLE!!! :wave:

Taasen on tämä tyttö nukkunut todella! huonosti. Jo toinen yö perään.. :headwall: Jokapaikkaa särkee, mikään asento ei oo enää hyvä. :( Valivalivalivalivaliavalivalivalivaliavali.... SORRY!! :ashamed: :whistle: :)

Montakohan meitä mahakkaita vielä täällä on?

Mies oli eilen kyllä ihana, kun soitti kesken työpäivänsä vain kysyäkseen kuulumisiani. :heart: Minähän heti kysyin, et mmistäs nyt tuulee kun tollasta asiaa soittaa. =) Sano vaan, et tuli sellanen olo et halus kuulla mun ääänen ja et kaikki on hyvin. :heart: Ihana.:)

Mä tossa silittelin just kauhean pyykkivuoren...HUH! Oli kyllä melkonen urakka.
Nytpä sitten mietinkin et mitäköhän seuraavaks tekis... Ei oo niinku mitään tekemistä. Noh, ehkä vois vaikka imuroida. Tosin laittiat kuluu kohta puhki ku meikä jynssää niitä joka välissä... Eiii sillä et mulla ois tekemisen puutetta. :D

Mutta, mutta... nyt siivouskaapille... Hauskaa ja supistusten täyteistä päivää, masuystävät!!! :wave: :D

Maypo ja valtsu TASAN 39
 
Pitänee mies soitella kotiin. Nyt on jo muutama oikea supistuskin tullut, ei mitään älyttömän kipeitä tosin. Jos sitä pojan herättyä päiväunilta lähtisi vaikka Koksiin näytille. Palailen kertomaan kuin kävi.
 
Minäkin vielä täällä, ilman minkäänlaisia supistuksia yms.. Th neuvoi, että kannattaa suunnitella joku päivä täyteen hommia, esim. pankissa käyntiä, siivousta, siis mahollisimman paljon kaikkea, mikä on vielä tekemättä.. Niin silloin se vauva tietenkin tulee, kun ois kaikkee muuta puuhaa suunnitellu! Mutta tiedä häntä.. Kaikkea on yritetty, mutta ei vaikuta olotilaan millään lailla..

Eli yritetään vaan jaksaa!

Veera 39+3
 
Täällä vielä kasassa! :wave:
Ajattelinpa vaan ilmoittautua. Eikä mitään merkkejä että ulos tulisi. :)
Täytyy kestää. Onhan se sitten sen arvoista. (Yrittää harjoitella positiivista ajattelua)

Jonz 40+6
 

Täälläkin ollaan vielä yhtenä isona kappaleena. Supisteluja ja kaikenlaisia vihlontoja on päivittäin mutta mitään tulosta ei tule. Yöksi kaikki loppuu aina. No tiistaina olisi toiveissa käynnistys jos mitään ei tapahdu ja synnärillä ei ole ruuhkaa.
Päivät kuluvat kuitenkin nopeasti, kaikki ässät vedetty hihasta, lenkkeillään ahkerasti ja katsellaan elokuvia. Joku ehdotti, että kontaten lattioiden pesu auttaisi... niin pitkälle en ole vielä mennyt.

Jaksetaan vielä, loppusuora häämöttää meillä kaikilla!

Vompatti 41+1
 
Miestä vielä odottelen töistä. Kassit (minulle sairaalaan ja pojalle hoitoon) odottaa valmiina eteisessä ja pyykitkin on ripustettu sekä kissan ruokakupit täytetty. Tunnin verran on nyt supistellut 5 min välein sen verran kipeästi ettei supistuksen aikana pysty paikallaan olemaan. Vettä lorahtelee aina välillä. Onneksi automatkaa on synnärille vain 10 min. Toivottavasti ei tarvitse sieltä enää tänään palata.
 
:wave: 77mm! Äläkä tule kappaleena takas.. =)

Uskaltaakohan sen lasin punaviiniä ottaa, käynnistys mielessä..?
Jalka hieronnan vois kans isännältä pyytää, etsiä netistä niitä vyöhyketerapia ohjeita, niillä kun joidenkin uskomusten mukaan olisi myös mahdollisuus käynnistää synnytys..
eihän siinä mitään menetä B)
t:elo07 39+6
 
Täältä taustalta ahkera lukija ilmoittaa olevansa kasassa myös. Viikkoja olis nyt 39+1 ja supistuksia tulee päivittäin, osa kipeitäkin. Parina yönäkin joutunut niiden takia valvoon mutta muuten ei ihmeellistä tänne. Mä oon varmaan kasassa vielä lähempänä syyskuun puoliväliä kun tää odotuspalsta on kuihtunut kokoon eli kaikki muut on nyyttinsä lunastaneet.
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tosi paljon tsemppiä sekä kipeitä supistuksia mahakkaille...

Nora 39+1
 
neuvolassa käyty ja kaikki ok. vauva oli viimein kiinnittynyt. kovasti voimistelee kuitenkin mahassa.
Huomenna mies menee polttareihin et sitten tietenkin alkaa säpinät kun mies ei niin helposti ole saatavilla. Olis niin kiva että se pääsis sinne.
Niistä synnytyksen käynnistys kikoista.. jos laittais taskulampun tonne alakertaan ja toivois et vauva suunnistais valoa kohti :D
 
Täälä kans vielä yhyres koos.
Neuvolakäynti takana päin, mutta eipä sielä enää mitää uutta. Kaikki muut asiat ok, mutta verenpaine 142/82. Mutta ku ei turvotuksia eikä pissas mitää hälyyttävää ollu niin eipä siitä sen enempää sitte. Maanantaina jälleen sitte uus käynti. Th kyllä sanoo jotta toivottavasti et enää tuu, mutta tuumasin jotta älä ny naurata, joudun sinne varailemaan aikaa varmaan vielä viikon päästäki. Jos nyt ei sitten keskiviikon polikäynnillä käynnistämistä suunnitella.
Minkää sortin tuntemuksia ei kyllä oo siitä että vaavi ois pois haluamas. Eilisen siivouksen jäljiltä ei tullu muuta ku hiki ja väsy ja tänään pitääs samaa hommaa jaksaa jatkaa, ollu vaan niin vetämätön olo ettei hirveesti oo innostanu tarttua pölyrättiin.
Mutta nyt sitten testailemaan jotta auttaisko ku leikkaa nurmikon helteessä, muutama viikko sitte se ei ainakaa aiheuttanu yhyren yhtäkää supistusta tai vihlontaa. Täytyy toivoa jotta ny ois parempi tuuri :)

Bubble 40+5
 
Täällä maha tyhjenee vähän tullut limaista vuotoa...mahaa välillä vihloo ja selkää pakottaa ja siltikin ei mitään :headwall: :kieh:
Alkaa jo ottamaan päähän toisella lupa tulla ja ei sitten tule :ashamed:
Rauhoittuisi tämä meidänkin arki normaaliksi kun ei tarvise jännittää että koska koska koska :kieh:
Lapsetkin alkaa jo olla levottomia kun äiti on jännittynyt ja koko ajan on lähdön uhka päällä!!! |O

No ehkä jo tällä viikolla? Tai sitten ensi viikon maanantaina varaamaan sitä kontrolliaikaa :/

Ja pelkään muuten ihan sikanaan että tämä vauva on nyt sitten ihan tosi iso....haluiaisin jonkin koko arvion :attn:
Mutta päätin että jos vähän supistelee niin lähden koksiin ja pyydän vähän jelppiä!!! Ja niin kehotettiin neuvolassakin tekemään....

Bebes & Muru 40+2 :heart: :kieh:
 
Hiljaiseksi on käynyt tämä elo-odottajien puoli... Ihana aina lukea, kun jollakin tapahtuu -samalla toivoo, että itselläkin alkaisi tapahtua!

Poppaskonsteja portaiden ja ässien lisäksi: risiiniöljy kuulemma, en ole uskaltanut koskaan kokeilla :LOL: Sen sijaan aiemmissa raskauksissa saunan pesu ja lattioiden konttauspesu on kokeiltu, mutta ei tehonnut... Nyt en niitä ole viitsinytkään testata! Kaikissa kolmessa raskaudessa oon ehtinyt myös hoitaa ihan kaikki sovitut menot.. pankit, kampaajat ja hammaslääkärit ihan loppusuoralla. Ennen on loppunut vaan mielikuvitus mitä olis vielä voinut sopia... Nyt on vaan siivottu on sen mitä tarvii, joten jos nyt koittais levätä ja rentoutua.
Illalla saunaan, sillä "eihän sitä koskaan tiedä..." =)

Tässä vaiheessa alkaa muillakin mennä jo vähän epätoivoiseksi tämä homma (nauroin sille saunamakkarajututulle kovasti!) , niin täälläkin: Mä ajattelen, että vauvan pitäis syntyä huomenna, niin olis meidän perheen "kaava" selvä... Esikoinen syntyi 42+1, toinen 41+6, niin kolmannenhan pitäisi KAIKEN JÄRJEN MUKAAN tulla 41+4 -Eikö vaan???

Piitu 41+3
 

Yhteistyössä