ELOMASSUJEN Elokuu 2007

nyt sain vihdoin oman koneen taas auki jippiiii..ja kaikista parasta mä sain tänään auton myytyä samantien ku ostajat ajoivat pois meijän pihasta niin isäntä avas alkoholittoman skumpan ja laitto mansikoita lasiin eli meil juhlitaan auton myyntiä tänään..kyllä on helpottunut olo, vielä täs pihas näitä kulkupelejä piisaa mut ku ei tiiä raaskisko niitä myydä vai ei...ja ne ei sinänsä oo rahallisesti mitään investointeja eli aivan sama että seisooko täs vai saako niistä sen muutaman lantin....
supistusrintamalla aivan sitä samaa..eli ei supistele...
mut mulla alkaa pikkuhiljaa tulla paniikki kun perjantaina oli neuvolassa mun paino tippunut 1.1kg ja perjantaista on menny vielä kilon alaspäin...pitäsköhän mennä näytille synnärille että vaavi varmasti saa tarpeeks...mitä mä teen....
äh ehkä turhaa hermoilua mut ...
niin joo ja sit oli neuvolaan tullu uudet ohjeet sairaalasta..ensinmäinen yliaikais kontrolli on vasta 41+5...aivan sairasta :eek: ...
 
zamppa
Onnea jälleen uusille elomammoille!

Onko muilla sellaista että tuntuu välillä kuin rinnat olisi tulessa? Johtuuko maidonnoususta vai mistä, kun välillä kuumottaa rintoja todella paljon ja välillä ei mitään.
Huomenna sitten yliaikaiskontrolliin, voi kun käynnistäisivät heti mutta varmaan aivan turha toivo.

zamppa 41+4
 
Täälläkin edelleen yhdessä kasassa. Viime yönä maha oli älyttömän kipeä, vaikkei juurikaan supistellut. Jäin unet vähille. Asennon vaihtaminen teki älyttömän kipeetä ja mitenkään ei ollut hyvä. Sitten alkoi jo selkä kipeytyä. Onneksi nyt päivällä on ollut parempi.

Mutta esikoista piti käyttää lääkärissä, kun iski silmätulehdus. Viikolla oli alilämpöä ja nyt toi. :/ Neiti kun on tosi harvoin sairastanut ja nyt heti eskarin alettua on koko ajan jotain. Tuli vain mieleen, kun viikkoa ennen eskarin alkua käytiin tutustumassa ja kaikki sisätilat olivat järkyssä rakennuspölyssä. Olivat raksaukot unohtaneet sulkea ilmastointiräppänät, kun remppasivat vanhan kivikoulun ulkopintaa. |O Remppa-aikataulut tietenkin venyi ja vieläkin tekevät, vaikka piti olla kuukausi sitten valmista. Ennen eskarin aloitusta edellisenä perjantaina sinne oli tilattu ulkopuolinen siivous, mutta liekö kaikki pöly lähtenyt...? Tai voihan noi sairastumiset olla sattumaakin, mutta ensimmäisenä tuli mieleen. Harmittaa, kun on muutenkin iso juttu aloittaa eskari, niin ei nuo sairastelut ainakaan auta.

Tulipas valitusta kerrakseen. :ashamed: Mutta nyt syömään.. Jos vaikka auttaisi; Hyvä ruoka, parempi mieli. Eikös se jotenkin silleen mennyt? :D
-Capri ja Tiitiäinen 40+3-
 
kävin norkoilemassa jo tuolla elovauvojen puolella ja lueskelin siellä kaikkien kuulumiset...saa nähä kuinka moni meistä sitten saakin syyskuu vaavin...mulla ainakin siihen kovat mahikset..huomenna la ja siitä kun aletaan tota yliaikaa laskea niin avot :whistle: ...ei nyt meen hetkeks sängynpäälle lepäämään kun vanhinpoika ja mies lähti kokeilemaan laserveneillä purjehdusta...ja nää pienimmät lukee kirjoja ja pelaa ja nuorin päiväunilla... :heart:


ja voi p.... taas ukkonen jylisee.... :/
 
Täälä edelleen kasassa |O Välillä masentaa ihan kympillä :ashamed:
Viikkoja kasassa jo täydet 41!!!!!Useana yönä tullut kipeitä supistuksia useita tunteja mut niin ne vaan on aina loppunu.On se jännä ettei niitä tule rasituksen yhteydessä,tänään imuroin ja pesin lattiat mut ei yhtään mitään,ainoastaan oikea kylkikaari kipuili.Meni onneks levolla ohite. Toivottavasti ei tule vauhdilla vauva maailmaan kun sen aika koittaa,on sen verran noita ennakoivia suppareita tullunna!!!
Niin ja onnea taasen uusille vauvautuneille
:heart:
 
täällä sitä vaan ollaan *syvä huokaus*. Osakan kisoja katsellessa ja pitsaa mutustaessa. Jaksaako sitä sunnuntaisin muuta? (tai minään muunakaan päivänä? :)) Taas on pesty lisää vaatteita valmiiksi vauvelille, alkaa pikkuhiljaa loppumaan tekeminen kesken. Joo, täälläkin yliaikaiskontrolli vasta 41+5, enkä usko että silloinkaan lähtee käynnistelemään, katsoo tilanteen, passittaa kotiin ja sanoo että tuu muutaman päivän kuluttua.

Oon seuraillu teidän neuvolakäyntejä ja on herännyt kysymys. Tutkiiko teidät aina th, kun ilmoittelette että ootte sormelle auki, kohdunkaulaa jäljellä niin ja niin paljon, eli sisätutkimusta neuvolakäynnillä? Mua ei ainakaan ole th koskaan tutkinut, ei kai sitä kiinnosta onko mun paikat auki :LOL:

Viimeksi tosiaan sanoi että pää olisi jo kiinnittynyt tiukasti, jouduin kyllä korjaamaan että siellä se edelleen pyörii, virtsarakkoon ikävästi viiltäen välillä ja kyllä se muukin keho kääntyilee puolelta toiselle. Yritän kyllä kovin houkutella vaavia ulos, kerron sille miten ihania vaatteita on jo valmiina ja oma ensisänkykin odottaa, ja tietysti innokkaat vanhemmat jotka taatusti halittavat ja pusuttavat. Mutta ei Pikku-Pekka taida ymmärtää, tai sitten se vaan on todella tuittupää, niinkuin tulevat mamma ja pappakin =)

Tilasin saksasta tuttipullojen sterilisaattorin, rintapumpun, korvakuumemittarin ja imetystyynyn, joista jälkimmäinen on osottautunut mun hengenpelastajaksi. Tuo tyyny taitaa olla 170cm pitkä ja uskomattoman kätevä, jo nyt. En pystyisi enää nukkumaan ilman sitä. Selällään kun ei voi olla, ei saa henkeä ja on tosi epämukavaa muutenkin, on kyljellään olo ainoa vaihtoehto, niinkuin varmaan monelle. Sekään ei tunnu hyvälle, kun maha vetää selän kenoon ja on muutenkin inhaa. Toi tyyny vaan reisien väliin ja vatsan viertä pitkin melkein kaulaan asti, möyhitään sopivan jämäkäksi ja nautitaan. On muuten aivan loistava. Ei oikeasti voi enää nukkua ilman sitä. Auttaa myös taivaallisesti nivus- ja liitoskipuihin. Voin vaan suositella!

Tsemppiä meille viimeisille elo-odottajille, vaikka syyskuulle sitä taidetaan mennä... :kieh:

Kirvash ja Pikku-Pekka 39+4
 
Mieliala vaan pomppii ylös ja alas, hormoonit varmaan asialla!! :D Tänään ollu ihan kiva päivä tähän asti,hihih. Tulin tänne hehkuttaa ku havaitsin limatulppaa vessa reissulla! Ukko lauma kattoo formuloita olohuoneessa, parempi pitää limat ihan omana tietona :LOL:
Supistellutkin on, ei mitenkään erityisesti, mutta kipeemmin ku aiemmin! Tää syntyykin ennen joulua!!
t.elo07 40+1
 
Lämpöiset halaukset ja jaksuja kaikille elomahakkaille vielä!! En taatusti sano et "ei se voi sinnekkään jäädä, kyllä se kohta syntyy"- se ei lohduta p*skan vertaa, tiedän!!! Nauttikaa vielä ihanasta vauvamahasta, minä sain tilalle seeprakuvioisen nahkavyölaukun!!! :LOL:
 
Nyt on sitten mullakin alilämpöä, samoiten esikoisella taas. Meillä kun esikoisen kanssa menee pakkasen puolelle kun kipeeksi tullaan. Oli varmaan mulla eilenkin, mutten mitannut. Mies on sentään terve!

Tosta selällään nukkumisesta tuli mieleen, että mie aina unissaan pyörähdän selälleen. Eikä mulle muutenkaan tule siitä huonoa oloa.... Joten ei kait se silloin vaarallista ole?! Ja aiemmassa viestissä unohdin kertoa, että aamulla mullakin jotain limaa kasa plömsähti (ihana sana :LOL: ) mutten tiedä oliko se limatulppaa. Nyt melkein toivoo, että paranisi ensin ja sitten vasta paapula syntyisi!
 
AnQ
Ensimmäisenä onnittelut taas vauvaantuneille ( :flower: ), täällä tosiaan ollaan hyvissä voimissa kasassa. Tässä alkaa toivoa että olisi täsmällinen vaavi, mutta parempi alkaa virittelemään niitä synnytyshaaveita kahden viikon päähän, jolloin siis olisi ensimmäinen yliaikaiskontrolli :) Hoh, kun vaan jotenkin osaisi malttaen odottaa, kyllä se vaavi sieltä tulee.. Jotenkin tuntui niin kamalan epäreilulta, kun vilasin syyskuisten pinoa: siellä oltiin poksuttu, ja ite vaan odottelee. Millä oikeudella siellä oikein niitä vaaveja saadaan, miun pitäis olla vuorossa aiemmin :kieh:

Noh, ainakin tiistaihin odotan kiltisti, sitten otan kaikki mahdolliset vippaskonstit käyttöön, jos vaikka jokin toimisi (kokeilin akupainanta -juttuja: tuli vaan kädet kipeiksi - ei supistuksen supistusta :D).

Jaksamisia kaikille möhömaha-kavereille ;)


AnQ + myy 39+5
 
Ja onnea vauvautuneille!! :flower:

Kylläpä vaan menee aika hitaasti. Huhu. Täälläkin on niiiiiiin hiljaista! :x

Onko Ilonasi nyytin haussa? Ajattelin vain kun et oo kirjotellu tänään. Vai olitkos..hmm. =) Enpäs muistakaan oliko tuolla edellisellä sivulla sun juttuja. =) Hyvä minä. :LOL:

Mieskin kyseli aamulla, etteikö oo mitään tuntemuksia et pikkuinen ois tulossa pikapuoliin. Malttamattomana hänkin oottaa.. Lohdutin, et viimestään 3vkon päästä käynnistys jos ei muuta. 3 VKOA?? :eek: Huhu. Noh, täytyy yrittää ajatella positiivisesti. :/ Jospa täs sit ehdittäis vaik muuttaa uuteen kotiin ennen vaavin tuloa. Saas nähä. Huomenissa tosin ajattelin alottaa tavaroiden pakkailun. Kenties se antais vaikka vähän synnytysvauhtia. :D
Hitto ku ärsyttää, ku jos puhelin soi ja en sekunnissa vasta ni heti soittaja luulee et oon tositoimissa. Kuten tänään luuli äitini ja 2kaveria. Ja puheluita on myös alkanu jo tulla, et JOKOJOKOJOKOJOKOJOKO?? Tekismieli huutaa jokaiselle et luuletteko, etten sit ilmota ku vauva syntyy. Ilmeisesti ne luulee et en ilmota... |O

Mun 2kaveria ja miehen 1 kaveri on nyt 4pvän sisään jokainen nähny unta, et me ollaan lähetty synnyttää. :D Toivottavasti ne on enneunia.:)

Viimeyönä sain unta vasta puoli kahen jälkeen. Sit koko yö oli sellasta koiranunta. Jossain vaiheessa sit siirryin sohvalle nukkuu(istualleen), ku sängyssä ei löytyny hyvää asentoa. Puol kasilta sit heräsin ku ei enää unta riittäny. Koko päivän oonki sit ollu ihan puoli kuollu, enkä oo saanu mitään aikaseks. Mut kuitenkaa nyt ei nukuta yhtään!!

(Auts, ku baby painaa päällään tuota alakertaa... :kieh: :) )

Mut, mä meen lukeskelee tonne vauvapuolelle juttuja.. :)

Hyvää yötä ja jaksamisia, isomasut!!! :heart:

Maypo ja valtsu 39+2
 
Nyt tuntuu siltä et tänää saattais syntyä. Rupee supistukset tulee tiuhasti ja melkoisen kipeesti, vähän taitaa myös vedet lorahdella. Täytyy varmaan kohta soittaa lapsenvahti ja herättää isäntä.
Voi että, älköön nyt supistukset enää loppuko.
Toivottavasti saan pimun tänään kainaloon :heart:

41+3
 
täällä sitä mennä tallustellaan..ei mitään extraa tuntemusta, no periaatteessa hyvä niin ehkä se olis sitten kerta rytinä kun supistukset alkaa...toivos on hyvä elää...

mieski sano eile et ku oli jutellut pomon kanssa niin , pomo oli sanonu että keskiviikkoon saakka pitäs pitää jalat ristissä, niillä niin kiirusta töissä... :kieh: ja tietty tää meijän kuuliainen masuasukki kuuli sen :saint:
tänään taas maanantai ja mulla ei ku kaks pienintä muksuu kotona nyt aamupäivän jospa otettais koirat kainaloon ja lähettäis niitten kanssa lenkille...

onko muita mahakkaita vielä jäljellä..

hei ja mulla tänään wauuuuuuuuuuuu rv 40 tänään....
 
Yksi mahakas koossa :wave:
Viime yönä tuli ihme nipitys kylkeen ja kesti kauan ja jouduin hieromaan sen pois...oli nimittäin tosi kipeä...mietin vaan voiko olla supistus?? :eek:

Yhden aikaan olisi taas neuvola jossa katsotaan aika yliaikais kontrolliin!!
Katsoin juuri että esikko syntynyt 41+4 joten tässä on hyvää aikaa odotella |O Odottavan aika vaan on niin pitkä...

Bebes & Muru 40+5 :heart: <---jo noin paljon :eek:
 
Huh.. täällä vielä! Mies joutus taas töihin.. perjantain oli poissa ku käytiin siel sairaalalla.. kyllä ne siellä nauraa ukkokullalle et ees taas juostaan :whistle: mut ei voi mittään.. Eipä oo supistuksia oikeen kuulunu perjantain jälkeen. Meinaakohan kroppa et nyt levätään pari päivää vai mikä täs on takana. Kyllä vois jo syntyy... Niin limatulppa alko eilen tulemaan ja tänään on tulluna osa.. että edes jotain merkkejä kuuluu.
Ilmotellaan taasen! Kovasti jaksuja kaikille masun kanssa painijoille! On meitä aika monia LA:n yli joutuneita..

- marisk 41+3 -
 
Mullakin on tänään neuvola ja Bebesin kanssa samat sävelet, eli katsotaan aika yliaikaiskontrolliin. Eilisestä illasta asti tullut verensekaista limaa ja välillä inhan kipeitä supistuksia, joten josko vaikka selviäisi ilman kontrollia. Esikoinen syntyi 39+1, joten johan se olisi Tiitiäisenkin aika tulla esittäytymään! Neitikin jo maanittelee vauvaa; "Vauva voisit jo syntyä, sisko haluaa nähdä sinut!" :heart: =)

Viimeyönä maha oli taas älyttömän kipeä, mutta taas aamulla helpotti. Outoa! No uusi viikko, uudet kujeet. Jospa mahd. moni saisi oman murusen kainaloon tällä viikolla!

-Capri ja Tiitäinen 40+4- :heart:
 
zamppa
Äsken tultiin kotiin yliaikaiskontrollista, torstaille uusi aika eli joko käynnistetään silloin tai pe mikäli ei vapaaehtoisesti tulla pois.
Oli kyllä paikat siinä kunnossa että kuulemma saattaa tulla ennen torstaita; kaulaa jäljellä 0,5cm ja väljästi sormelle auki. Ronkki kyllä siihen malliin että melkein naama sai väännellä kivusta... mut anyway, maanantai jatkukoon ainakin toistaiseksi vielä yhdessä kasassa.

zamppa 41+5
 
Vauvamaha82 on nyt elokuun aurinko!! :wave: En viitsi enää tuota vauvamahaa nimimerkkinä pitää, kun ei sellaista enää ole.. :)

Meillä alkanut siis vauva-arki ja hyvin menee. Imetys on vähän jännittänyt, mutta hyvin on sekin mennyt. Synnytys ei ollut mikään ihanin kokemus supistusten osalta, mutta siitä on selvitty suht. ehjänä.. =)

Tea84 Voitko enää paremmin ilmaista tuota mahaa!! Nimenomaan, SEEPRAKUVIOINEN NAHKAVYÖLAUKKU!!! :LOL: Itsellä synnytyksestä parisen viikkoa ja kyllä niin toivon, että sen vyölaukun saisin kadotettua..

Jaksamisia kaikille, jotka vielä odottavat vauvansa saamista syliin. Odotus todellakin palkitaan parhaimmalla tavalla.

Elämä on oikeasti äärettömän ihanaa ja ihmeellistä! :heart:

T: Entinen vauvamaha82 :)
 
ihanaa juu piristystä täs alkaa jo pikkuhiljaa kaipailla..juu :LOL: vielä täällä on hieno kiintee vauvamaha....

nyt on sit väsätty 10l makaronilaatikkoa uuniin pitäs pari pannaria vielä tehä niin olis pariks päiväks pöperöt valmiina...
juu kävästiin koirien kanssa kävelemässä..työnsin tuplarattaita en jaksanu hakea ykkösten rattaita..laiska...ja raahauduin koirien perässä...ja voiko arvata tietty ku oltiin km päässäkotoa niin alko vettä sataa..siis mä en käsitä..ei sentää ukkonen tullu...no reippailtiin kotio märkinä :/ ...ja supistussaldo 0....nyt meen hetkeks sängylly lukemaan kirjaa ja oottamaan kun eskari ja tarhalainen saapuu kotio. nuorin nukkumassa ja tää 3v lukee lehtiä joten tääl ihanan rauhallista...
 
Mutta hei, mua on supistellut eilen iltayöstä 2 tuntia. Menin suihkuun ja sitten rauhoitti mahan tilanteen, mutta noissa oli selvästi jotain tehoakin. Pisti nimittäin vapistuttamaan :) Tänään on sitten ollut myös muutama supistus, mutta ei mitään elämää haittaavaa.

Lasten kanssa hoisin jo kirjasto/kauppajutut.
thelen 40+3
 
Ja lohdutuksen sananen vielä... Joku sano että vyölaukut on tulossa muotiin taas!! Että me ollaan kuulkaas kaikki niin vimosen päälle muodissa että... :LOL: Pakkohan tässä on koittaa jotain positiivista tästä nahka rievusta löytää, ainakaan mulla se ei tee elettäkään kadotakseen!!! :eek: Sectiohaavasta sain tikit tänään pois ku terkka kävi kotona.. Että lupa saunoa on myönnetty!!! Ja pojalla oli paino noussut aika hyvin, syntymä paino 3620g ja nyt 9pvää 3800g!! Tissi maistuu....
 
Täälläkin ollaan edelleen sielä kasassa ja vailla nahkavyölaukkua :LOL:

Yliaikaiskontrolli ronkkimisineen takana ja hyviä uutisiakin oli, kaulaa jäljellä, mutta oli jo 3cm auki. Jee! Toivotaan, että lähtis tänään syntymään, muuten huomenna aamusta käynnistykseen.
Eilen, yöllä ja tänään aamulla on jnkv supistellut, ihan napakoitakin, mutta ei kovin kipeitä (kun liikkeelle ei ole tavinnut lähteä), mielestäni samanlaisia, kun vuorokautta ennen edellistä synnytystä. Voi, oispa tää sitä eikä tarvis käynnistää!!!!!

Jaksamista kaikille meille masukkaille! :hug:
JA onnea uusille vauvautuneille ! :flower:

Piitu 41+6
 

Yhteistyössä