ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Ja aika koksiin perjantaina!! Sitten nähdään mikä tilanne on!!
Mutta sano se neuvolassa että kun mulla on alapaineet koholla että synnytys kuulemma silloin yleensä lähenee :D
Toiveajattelua sanon minä :LOL:

Perjantaiksi olen muutenkin sopinut tapaamisia niin olisi vauvan parasta pysyä mahassa vielä se päivä!!! :whistle: ;)

No katsotaan...Caprilla kuulostaa tilanne sellaiselta että lähtö on lähellä!!! Onnea matkaan jos se nyt tulee ja ehkä törmätään koksissa :D :wave:

Nyt ruuan laittoon :wave:

Bebes & Muru 40+5 :heart:
 
Tääläkin vielä pari päivää yhyressä kasassa.
Neuvola käynti takana. Painoa oli ruhtinaalliset 2 kiloa ilmestyny sitte viikonlopun aikana. Emmää ny mielestäni ihan niin valtaisia annoksia oo syöny, mutta ku ei turvotustakaa oo niin tierä sitte.
Sitte ku syränääniä kuunneltiin niin kaikki ei ollu ihan ok. Luku näytti koko ajan 160-170 eikä laskenu millää eikä mihinää asennos, muuten ollu sykkeet aina 130-140 välillä. Täti laitto sitte lähetteen polille ja sielä käyrillä maates kaikki oli taas niin ku pitiki. Ainoastaan sitte ultras kävi ilmi että lapsvettä ei juuri enää ookkaa. Ja sitä mietin että onko kaikki täysin kunnos ku painoarvio oli edelleen sen 4,3 mitä se oli viime viikollaki. Neuvolatäti sitte vaan sano ku sille soittelin että lapsiveden vähyys saattaa kieliä istukankin toimimattomuudesta. Onneksi lääkäri tuliki polilla siihen tulokseen että huomen aamulla 7.30 tämä akka astuu sairaalan ovista sisälle ja käynnistellään synnytystä.
Kohdunkaulaa oli jäljellä vielä kaks senttiä eikä paikat ollu yhtää auki, että aika nollasta sitä ruvetaan taas käynnistelemään niin ku esikoostaki. Saa nähdä oisko sitä jo keskiviikkona vauva sylis. Mutta aika varmaa on että tämän kuun puolella silti syntyy. Tai niin ainaki toivon. :)
Perjantainen ruohonleikkuu jotain edistystä sai aikaaseksi. Supistukset on muuttunu erilaisiksi. Koko mahas on aina paineen tunne ku maha kovettuu ja sitte alamahaa vihloo. Että jospa se tästä. Kyllä ny jo palaa halusta nähdäkki että mimmonen kakara siä mahas potkii. Ja että kumpaa laatua se on :D

Jaksamisia vielä kaikille ja palailen sitten toivottavasti jo vauva kainalos kertomaan seuraavan kerran kuulumisia.

Bubble 41+1
 
bubble: sanoiko ne lääkärit mitä meinaa käytännössä, kun lapsivettä ei ole enää paljoakaan ja mitä tarkottaa että istukka ei toimi kunnolla? Ajattelin vaan, ku itellä 41 viikkoa alkaa olla koossa, eikä mitään merkkejä synnytyksestä ole...painoa tippunut tasaseen tahtiin ja kaikki muutkin oireet raskaudesta kadonnut... alan olla vaan huolissani tästä olosta... ja vielä, että vauva on TOSI vähäliikeinen ollut muutaman päivän... Keskiviikkona neuvola
 
nikideemus: Mullakin paino tippunut jo useammalla neuvolakäynnillä. Ja vauva ei juurikaan liiku, välillä aivan pientä. Mutta kun sykkeet oli neuvolassa ok, niin ei terkka ollut huolissaan. Mutta soita íhmeessä synnärille tai huomenna neuvolaan, niin et turhaan stressaa! Jos ei muuta, niin pyydä päästä neuvolaan sykkeet kuuntelemaan jo huomenna!
 
Ihana pikku tyttömme syntyi 24.8 klo 16.10. rv 40+1 ja synnytyksen kestoksi tuli 1h50min. Tosin käynnistely alkoi jo 23.8 aamulla ja to-pe välisen yön supisteli ja pahasti..Mutta todelliseksi kestoksi merkitty vasta tuo aika kun pääsin saliin ja kalvot puhkaistiin.
Strategiset mitat 3845kg ja 49cm.Pipo 33,5cm.
Minäkin kertoilen tarkemmin toisena päivänä synnytyksen kulusta.

Onnea muillekin vauvan saaneille ja voimia loppumetreille vielä odottaville
 
Poika syntyi perjantaina 24.8. klo 16.55 rv 41. Mittaa pikkujätillä oli 54 cm ja 4385 g. Synnytyksen kestoksi merkittiin vaivaiset 4,5 tuntia josta ponnistusvaihetta 10 min.

Synnytyskertomus lyhyesti: Klo 12 tuntui napsahdus alamahassa ja hetken kuluttua valui hieman lapsivettä. Supistukset alkoivat puoli tuntia myöhemmin. Kotona ollessa lapsivettä tuli sen verran että pari sidettä kastui. Supistuksia tuli 3-10 min välein. Klo 14 lähdettiin sairaalaan. Olin 2 cm auki. Pääsin synnytyssaliin 14.30. Mies tuli esikoisen hoitoon vietyään noin klo 15 ja samaan aikaan supistukset voimistuivat selvästi ja alkoivat tulla muutaman minuutin välein. Pyysin epiduraalin. Ennen kuin se ehdittiin laittaa supistukset tulivat taukoamatta ja olo oli todella tuskainen. Epiduraalikaan ei vienyt kokonaan kipua pois mutta teki sentään tauot supistusten väliin. Klo 16 olin 5 cm auki. 16.30 alkoi tuntua jatkuva painekipu alapäässä ja pyysin kätilön paikalle sanoen että joko lisää puudutusta tai sitten aletaan ponnistaa. Yllätyksekseni olin täysin auki. Pään sain ponnistettua melko pian ulos, mutta hartiat tuottivat vaikeuksia. Kun olin saanut pojan rinnalle yms. kätilö aikoi laittaa muutaman tikin, mutta yllättäen löysikin repeämän joka ulottui peräreikään asti. Odottelin kuusi tuntia leikkaussaliin pääsyä jossa kirurgi suoritti spinaalipuudutuksessa ulomman sulkijalihaksen korjausleikkauksen.

Jälkitunnelmat: Nopea mutta raju synnytys siis. Korjausleikkaus onnistui hyvin ja olen toipunut nopeasti. Hieman tosin pelottaa lopulliset seuraukset. Varmaa on etten enää ikinä saa synnyttää alateitse. Tuon tason repeämä on kuulemma niin harvinainen että Koksissa niitä on ehkä yksi vuodessa. Osastolla sain leikkauksen takia yksityishuoneen ja kohtelu oli muutenkin mahtavaa. Poika on terve ja ihana. Isovelikin on kovin innoissaan vauvasta.
 
Paljon Onnea 77mm pojasta, Eleanor tytöstä & Yopa tytöstä :flower: :heart: :hug:

Ihanaa kun alkaa näitä nyyttejä taas tulemaan!!!
Voi kun itsekin jo kohta pääsisi pusaamaan pientä maailmaan :D

Bebes & Muru 40+5 :heart:
 
:flower: onnea nyyteistä...
täällä ei mitään kummempii tuntemuksia edelleenkään, ihanku olis ollut yöllä yks semmonen kiertävä tunne mahassa , sehän oli kait sitten ennakoiva supistus :LOL: eihän sitä 6 muksun synnyttäneenä tosissaan kaikkee voi tietää...tai sitten se oli alkava vatsatauti :kieh: no sen kerran jälkeen ei mitään muuta ja en kyllä varmaan siihenkään olis heränny jos ei kissa olis tullu riehumaan mun sängyn viereen :kieh: ...no hyvä näin..mulla illalla kokous niin onhan se ihan kiva päästä itse se vetämään :D ...
 
Täällä on supistellut yö yhdestä asti kipeesti. Ei pysty paikallaan olemaan. Kolme tuntia tuli 5min välein. Sitten hetkeksi hellitti ja nyt taas alkavat tihetä. Nyt 10min välein. Verilimaa tulee edelleen. Jos nämä tästä jatkuu niin lähdetään ainakin näytille KOKSiin. Tänään olisi muuten alkuperäinen laskettu aika, jota muutettiin rakenneultrassa...
-Capri ja Tiitiäinen rv 40+5- :wave:
 
Ihanaa, taas muutama mukula putkahtanut maalimaan! Parahimmat onnittelut!

Huomenna on sitten yliaikaskontrolli.. saas nähdä kuinka käy.. oon voinu tosi hyvin ja jaksan tän pienen masun kans ihan ok, ni tuskin käynnistävät.. siskolta kuulin sellasta, ett noi tahtoo olla vaan rahastusta nuo yliaikaskontrollit, et juoksuttavat ees taas... hmm! Toisaalta kiva kuulla lääkärin kommentit ja saada vähän tietoo lisää veden määrästä, vauvan koosta ym.. sit taas hassua jos eivät viikonloppua kohden käynnistele, ni mulla menee yli 42+2 ennen vaavin syntymää.. Onko kellään tietoa miten paljon yli päästävät ennen käynnistystä???

Ja tosiaan tsemppiä laitokselle lähtijöille!
marisk rv 41+4
 
Capri: Ei muuta kuin näytille sinne vaan. Minullahan myös venyi supistusten väli välillä 10 minuuttiin eikä siitä mennyt silti kuin muutama tunti syntymään. Toivotaan että palaat seuraavaksi vauvauutisin. Meillähän poika muuten syntyi yhtenä laskettuna aikana, eli tuo 24.8. oli alkuraskauden ultrassa määritetty, joka muutettiin np-ultrassa 17.8. Kuukautisten mukaan olisi ollut jo 6.8. :LOL: , että onneksi nykyään ultralla tarkistavat.

Vauvaelämä on lähtenyt hyvin kotona käyntiin. Isokokoinen poika syö paljon mutta on muuten tyytyväinen ja tarkkailee kovasti isoveljen touhuja. Isoveli halii kovasti (liiankin) mutta on samalla selvästi hieman sekaisin tilanteesta, mutta eihän tuo ole vasta kuin 2 v 1 kk itsekään.
 
zamppa
Soippa tai muut jorvissa olleet, onko huoneissa televisiota? Mies kun alkoi eilen asiaa miettimään että jos aika käy pitkäksi niin kuinka sitä kuluttaa. On silläkin miettimisenaiheet :LOL: .

Niin ja tottakai onnittelut jälleen vauvan saaneille!!
 
Minäkin täällä edelleen. No, ei mulla edes asiat niin huonosti ole, huomenna la. Oli täällä pari tulevaa mammaa jolla oli la päivän ja kahden päässä musta, muuten taidan olla viimeisiä elokuisia...*huokaus*. Syyskuulle menee saletisti. Kaverilla synttärit 5.9, kummitädilläni ja toisella kaverilla 12.9. Kuhan ei nyt kumpanakaan noista tulisi, olisi ihan kiva jos sillä olisi ihan "oma" syntymäpäivä. 070907 kuulostaisi mukavalta :D

Olisikohan mun mahdollista saada tuon kerhopuolen salasanaa?

Täällä supistelee paljon vähemmän ku aiemmin ja muutenkin on tullut pieni epätoivo. Eilen vihdoin sain aikaiseksi pakattua laukun mukaan sairaalaan, ristikkolehti, muutama ukon polttama levy musiikkia, hygieniatarpeet, imetysliivit + suojia, omat alusvaatteet jos ei vaikka vuotaiskaan ihan kamalasti, pillimehuja, suklaata, vaaville kotiinhakuvaatteet. Ukolle nuudeleita ja tonnikalaa. Ja kameralle kahdet akkuparistot latautumaan. Eiköhän noilla luulisi selviävän. Ja tietysti se kännykän laturi sitten kun on lähtö. Niin, ja ehdottomasti oma tyyny. Ja Bepanthen, mutta sitäkin tulee vielä käytettyä. Neuvolakortti ja lompakkokin vasta sitten ulos toisesta laukusta kun on kiire.

Vähän kyllä jännittää että millasta se sitten on oikeasti maata siinä sängyssä tai lillua vedessä... Millasta ilokaasu on yms.? Mistä sitä ensikertalaisena voisi tietää? Mutta luulen että mahdollisissa kamalissa kivuissa sitä ei mieti miten laitosmaiselta huoneet näyttää.

Näin tänä päivänä.

Kirvash ja Pikku-Pekka 39+6
 
Elokuu lähenee loppua, eikä täällä ole tietookaan, että masu-asukki aikois ennen joulua syntyä. Nyt taitaa olla 40+6 meneillään. Ja hermot on niin kireellä että räjähdysvaara on jatkuvaan päällä. Johtunee varmaan pätkittäisistä yöunista, ku esikoinen on ny ruennu hipsimään pitkin yötä ympäri mökkiä ja tottahan se on äiti, joka pitää tunnin välein tulla herättämään... millon on susihukka sängyn alla ja millon kummituksia huoneessa ja peitto huonosti ja vessaankaan ei yksin voi mennä jne. Ja nyt kun ajattelin ottaa poikien kans päikkärit, niin ne ei tee muuta ku riehuvat huoneessaan, joten se siitä nukkumisesta. No, ehkä tää tästä, jääkaapissa on vielä suklaata jäljellä, joten se piristää mieltä.
 
Viime yönä heräsin outoihin kipuihin ja pyjama olikin sitten limatulpassa. Yök. Sitten en enää saanut unta, oksetti ja tuli pääkipukin kostoksi.
Tänään koko päivä mennyt kuukautiskivuissa ja vaaleanpunaista limaa pyyhkiessä. Poika masussakin on ihan oudon hiljaa, mutta potkii kyllä tarpeeksi etten huolestu.

Odotellaan....

thelen 40+4
 
synnytyskertomus lyhyesti

supistelemaan alkoi harvakseltaan 23. päivän aamuna. parisen tuntia niitä kellottelin itekseni, ennenkun miehen herätin. automatkalla sairaalaan suppareiden väli oli jo 5 min. sairaalas klo 11.30 olin jo 5 cm auki ja päästiin käyrän jälkeen suoraan saliin. suihkussa olin ja koitin kipua lievitellä ennen epiduraalia, jonka sain sitten 13.30 ja ihan uskomaton fiilis oli sen jälkeen! olin sitten jo 9cm auki ja päätettiin kätilön kanssa, että puhkastaan kalvot että homma etenis nopeammin.. pian puhkasemisen jälkeen alkokin sitte ponnistuttamaan ja 34min ponnistamisen jälkeen tyttö tuli rytinällä maailmaan. oli käsi olkapäällä ja napanuora kertaalleen kaulan ympärillä ja vauhti oli niin kova, että repesin siinä sitten vähäsen. pisteiksi sai 9, kun oli niin sininen.
kokonais kesto siis eka supistuksista homman loppuun oli 9h, eli ei todellakana pidä paikkaansa että ensisynnyttäjät pakertaa kauan. :)

sunnuntaina tultiin kotiin ja tässä siis uuteen elämään totutellessa.

-yopa ja peltsu 5pv-
 

Yhteistyössä