)))ELOMASSUT 2008((( elokuussa

Tuosta "kotiorjuudesta", niin mä kyllä käytän ihan samaa metodia kuin miehetki, et vain ilmoitan, et meen silloin ja silloin sinne ja tänne, sulla on silloin lapset. Piste. Onhan nuo ihan yhtä paljon meidän molempien kullannuppuja!
Nythän meillä on mies hoitovapaalla, ja kieltämättä mulla on vähän huono omatunto, kun tuun töistä kotiin, enkä jaksa ottaa heti kiukkuavaa neiti 11kk... ihan liian hyvin muistan, miten ite sysäsin lapset heti miehelle, kun hän tuli töistä, ei se kotona olo mitään hermoille helppoa ole! Eilen esim. Riina vaan huusi suoraa huutoa koko illan, oli kuulema ollut samanlainen koko päivän. Sylissä rauhottui hetkeksi, mut jos ei keskittynyt pelkästään neitiin, huuto alkoi taas... "kivaa". Hampaita on ehkä tulossa alas lisää, tai sitten ei... pitkäänhän neiti on syönyt sormiaan/leluja, mut ei mitään tapahdu. Tai sit tulee taas ryminällä monta kerralla.

Eikö tuokin muuten ole vähän hassua, että "mies auttaa kotitöissä"? Siis täähän on yleinen käsitys, ihan kun kotityöt olis vain naisten homma, missä mies auttelee (ja saa siitä sädekehän :saint: ) kun siis oikeestihan ne on yhtä lailla molempien, kuin myös hommat pihalla tai nää perinteiset hajulukkojen avaamiset ym. "miehekkäät työt". Mä tiedän, et mulla on joku ihme 30-kapina päällä, kritisoin nykyään ihan joka lausetta, kun ärsyttää... pitäis vissiin ottaa rauhottavia - tai ainakin laskea 10 :D .
 
neitiperho
Siis ihan samaa mieltä olen että kaikki pitäis olla yhteisiä juttuja eikä vaan miesten ja naisten hommat. Siitä jos sattuu miehelle vaan joskus sanomaan, niin yleensä tulee takas kommentti "kyllä mä hei silloin kerran tiskikoneen tyhjensin" tai "kuinka oon joskus lattiaa pessy". Nimenomaa JOSKUS. Ja tosiaan kun työni lopetin alkuviikosta niin kyllä sieltä ihan mieheltä myös kommentti tuli et sun tehtäväsi on siivota...sen takiahan sä kotona olet et kodin ja lapsen hoidat.

Joo, siis en yleensä kylläkään myös kattele kauan tällaisia kommentteja. Ja moni mut kyllä tunteekin kuinka en sitten mitenkään kauniisti monestikaan kommenttia takaisin anna. Aina vaan ei kuitenkaan jaksa. Sen kun tietää että sitten meillä ihan hirveä matsi...sanoin jotain hyvällä tai pahalla. Joskus vaan tekis mieli jättää hommat tekemättä ja kattoa huomaisko ukko mitään. Mutta kun mulla ei hermot kestä olla missään sekasotkun keskellä...varsinkin kun tuo neitikin silloin joutuu oleman läävän keskellä :/
 
Valokuvaus sessio takana. Ja voin sanoa että hiki tuli moisessa hommassa. Neiti oli sievästi koko ajan mutta kuvaaja piti meitä liikkeessä kiitettävästi, piti juosta ympäri studioo ja pelleillä koko ajan :LOL:
Meillä kotona meno on aika paljon rauhallisempaa niin tuntui että likka on ihan pyörällä päästä että mikä tässä on oikein meininki. Jännityksellä nyt vain odotetaan niitä kuvia :)

Pikku univelat tällä vkolla kertynyt kun joka ilta/yö oon jotain värkänny niihin synttäreihin, päivällä tytön kanssa turha suunnitellakaan mitään hommia kun ei niitä saa kummiskaan tehtyä.
Ajatuksena on lopettaa yöltä tuo viimeinenkin yösyöttö niin luulenpa että meidänkin aamut sitten aikaistuu, nykyisin nukutaan 9-10 asti. Mulle tuo on kyllä passannut oikein hyvin koska olen aamu-uninen mutta jotenkin tuntuu että kait se meidänkin pitäisi tää päivärytmi saada samaksi kun kaikilla muillakin niin jouduttaisi joskus esim. perhekerhoonkin sit syksyllä kun ne taas alkaa.

Mairo ja Tyttö ylihuomenna 1v.
 
kiitos synttäri onnitteluista meillä kans kuvaus meni hienosti saatiin jo koe vedoksetkin aivan ihania kuvia nyt vaan valikoimaan kuvia on 52 joista 5 missä lapset yhdessä meidän prinsessa oli 1v neuvolassa 75.5 cm ja 9115g
 
Huomenta, pitkästä aikaa tännekin, mä vaan pyörin tuolla FB:n puolella. Meillä kävellään ja lujaa, melkein jo juostaan, kyllähän tuo meno aika horjuvaa vielä on, mutta kivaa. Muuten meillä asuukin varsinainen känkkäränkkä, äiti vaan kelpaa tällä hetkellä, koko ajan pitäisi saada olla sylissä ja eihän siitä mitään tule. Yöt on todella rikkinäisiä etenkin illat, kun sitten lopulta nukahtaa puolen yön maissa pyörimisen ja hyörimisen jälkeen, niin sitten nukkuukin yleensä sinne 6-7 asti heräämättä. Minun kun pitäisi istua siinä sängyn vieressä koko ajan.

Noista kotihommista puhutte, meillä minä teen kaikki ja mies vaan lusmuilee, no nyt se on kyllä tehnyt aika paljon töitä, mutta kyllä minä sille vähän papatin, että voisi olla ton pojan kanssa enemmän, on kun sitä huvittaa ja heti kun poitsu alkaa känkkyilemään, niin siihen loppui isä-poika-hetki, sillä mies ei kestä alkuunkaan itkemistä ja kitinää. Joten mun harteilla on oikeastaan kaikki, mutta en mä jaksa enää valittaakaan, mä teen mitä jaksan ja jos toinen siitä valittaa, niin tehkööt sitten itse.
 
No joo... kirjoitin eilen noista aamujen aikaistamisista. Tyttö päätti aloittaa sen viime yönä/tänä aamuna. Oon tosiaan imettänyt yöllä aina n. klo5. Nyt kitinä alkoi eikä lakannut klo 3. Imetin, ja silti jatkoi itkuaan kohta. Annettiin särkylääke(jos vaivaakin hampaat) ja siitä huolimatta itkeskeli. Aattelin että paluuta entiseen tissittelyyn ei ole, joten kerta imetin jo kerran niin jos ei nukuta niin sitten noustaan. kello oli jotain 6 :eek:

Likka on ollut ihan väsynyt ja kiukkuinen, mutta jos näillä samoilla vähillä yöunilla ja huudatuksilla nyt sit jättäis sen ainokaisen yösyötön pois.

Mahtaa olla väsynyttä väkeä vaan sit huomisilla synttäreillä, mutta minkäs teet.

Mulle ei oikeesti sovi nää aikaset aamut, oon äkänen kuin mikä :ashamed:

Mairo ja Tyttö hu 1v.
 
Meillä yksivuotisjuhlat takana! Virallinen päivä vasta tiistaina mutta juhlittiin jo nyt. Vieraita oli 19. Mukava päivä takana mutta nyt ihan tööt olo; huomenaamuna nukutaan pitkään!! Kotiuduttiin viime yönä miehen kans kolmen jälkeen vasta tampereen ja nokia reissulta ja aamulla piti aikaisin nousta kakkua yms tekemään.

Oltiin päivän minilomalla miehen kanssa Edenissä Nokialla ja nähtiin vielä kavereita ja sukulaisia. Olipa ihana uida rauhassa ja istua kuumassa porekylvyssä!! Rentoutti tosi paljon ja nyt jaksaa ajatella tulevaa viikkoa ja arjen alkamista! Tiistaina yksvee valokuvaus ja torstaina neuvola.

mammaliini ja tilda 11.8 1vee
 
Tänään oli ne Neitin 1vee synttärit. Ei oltukaan ihan poikki koko poppoo niinkuin aiemmin harmittelin kun likka päätti nukkua edellisen yön paremmin kuin koskaan. Heräs vain kerran =)

Päivä oli ihana, kuuma kuin mikä ja minä fiilistelin TÄYSIN (ponnistusvaihetta myöten)vuoden takaisissa tapahtumissa :LOL:

Illalla käytin likan suihkussa ja huomasin mahassa PUNKIN :headwall: voi vee mä inhoon niitä ötököitä. Jalka jäi vielä sisään, ylihuomenna neuvolassa täytyy kysyy saisko terkka sen ongittua sieltä pois. Ihan mun tuurii, jos mussa ei oo punkkii niin sit neitissä, prkl!

Neiti sai vaatteita, muumiaterimet, muumilautasen, kylpyleluja, kirjan, rahaa, nuppipalapelin ja nuken.

Tarjottavat riitti ja niitä jäi reilusti, nyt vaan ite lihoo kun yrittää tuhota ne pois :eek:

Mairo ja Tyttö 1v :heart:
 
Kyllä kotityöt ja lapsen hoito tarvii jakaa, aina kuin mahdollista, silleen että molemmilla on tasapaino, eikä kumpikaan väsy liiaksi. Mun mies auttaa aina kuin on mahdollista, on pitkälti sidottu töihin, mutta vapaa- aikana sitten. Eikä se ole hänelle mitään pakkopullaa. Toki itse teen kans paljon, mutta riittää kyllä kolmesta muksuta molemmille ;) . Hän on iloinen, jos saa auttaa, minusta oikeaa käytännön rakkautta :heart:
 
heip :wave:

tulin tänne ihan avautumaan, että meillä on nyt sitten alkanut eroahdistus. onko muita, joilla vasta nyt on tätä "vaivaa"?
kaveri on sylissä koko ajan ja heti hameenhelmassa ja kitisee, jos yritän esim. laittaa maitoa hänelle, ihan pikkuhetkiä säkällä viihtyy lelujen tms. kanssa yksin. päiväunilta heräilee jatkuvasti, ei nukahda ja on sitten väsynyt.
te, joilla on kokemusta eroahdistuksesta: mitä ylipäätään voi tehdä lapsen kanssa tässä vaiheessa?? kaikki kotihommat on ihan mahdottomia, ei niitä pysty tekemään. pöydän ääressä ei voi istua yksin, vaikka mukelo voisi leikkiä ihan jalan vieressä, ja jos lattialla on mulla lehti, sitähän luetaan yhdessä, jne. meinaa pää hajota, kun päivän ainoa asia on sylissä pitäminen. me ei katota telsua kuin äärimmäisessä hädässä pojan kanssa (oiskohan tää nyt se :D ) ja musaa kuunnellaan vain ajatuksella pikku pätkissä.

kotihommista: meillä on niin onnellisesti, että mies tekee melkein enempi kotihommia kuin mä, jos ajatellaan siivouspuolta. molemmat on kyllä "vähän" joustettu siitä, miten siistiä kotona tarvii olla. ruuanlaitossa hän on kokeneempi ja tekee usein sapuskat, mut arkiset muksun ja omat ruuat teen ite.
melkein kaikesta kyllä saa nykyään aikaiseksi pikkuriidan, ennen me ei riidelty juur koskaan. se on varmaan tätä, kun on väsynyt ja tuntee olonsa riittämättömälsi. hesarissa oli juttu kahdesta naisesta, jotka oli kirjoittaneet kirjan oman talon rakentamisesta ja toinen heistä sanoi siihen suuntaan, että taloprojekti saa ihmisestä kaiken ruman esiin. sitä samaa voipi sanoa tästä pikkuvauva-ajasta... mut hetki ja kriisi kerrallaan, kyl se tästä ;)

irtis ja pikkukivi viikon vajaa vuoden (onnea kaikille!! )
 
Voimia irtis! Tuo on tosi rassaava vaihe, meil kans alkanut olla samaa, mutta ei ehkä niin pahasti kuin edellisten kanssa. Meil se kestänyt yleensä vaihdellen eri aikoja, ei oikeastaan muista...Kausi, joka menee ohi, mutta mulla ainakin paikat on ihan kipeet jatkuvasta sylissä kantamisesta, kun samalla tehtävä hommia.
Itse olen nyt myös väsynyt, meidän kaksivuotiasvaativassa uhmaiässä, huutelee jopa yöllä kiukkuisena, että haluaa vettä, sit kun antaa ei kuitenkaan halluu ja mikään ei käy. Koko perhe herää ja yhtä huutoa..Sitten nyt vielä mun miehellä on tosi pitkät työpäivät, tekee nyt kahta työtä ja viikko tuntimäärää nousee yli 60 tunnin. Olen nyt päävastuussa kotitöistä, mutta kuten jo edellä olen kirjoittanut, aina kun miehelläni mahd, hän auttaa. Ongelma vain, että töihin niin sidottu. Tuolle ei voi yksinkertaisesti mitään, kun päätyöllä emme pärjää, jos hoidamme asumiskulut, vakuutukset, autokulut ja ruokamenot, eli kaikki välttämättömät. päätulot ovat niin pienet, vaikka joutuu paljon tekemään työtä eteen. Mun ei kannata lähteä töihin kuin hoitokulut olisi suuret kolmesta, kun mullakaan ei olisi suuripalkkainen työ (lähihoitaja). Miehen työpaikan tai ammatinvaihdos nyt lama-aikana ei järkevää, kun mentäis pian ojasta allikkoon. Tämä vaihe vain elettävä, mutta ajattelen, miten jaksan sitten syksyllä, kun tulee pimeää ja ankeamapaa kolmen pienen kanssa, kun välillä tuntuu, ettei kädet tahdo riittää. Huonosti tukiverkostoakin ympärillä, omat vanhem,pani vanhoja, mutta kiireisiä, miehen isovanhemmat 600 kilometrin päässä. onneksi ystäviä samassa tilanteessa on ja vahva suhde miehen kanssa, ne auttavat toki jaksamaan.
 
Merkkiä tänne välillä.

Meidän eloon ei mitään erikoisempaa.
Eiku ainii, Aliisa keksi uuden sanan. Osottaa sormellaan millon mihinki ja sanoo "tako" (=kato). NIIIIIN ihanan kuulosta pienen puhe! :heart:

Ja kävely alkanu muuttumaa JUOKSUKSI! :eek: Apua, mä en kohta enää pysy perässä. :D

Meillä on torstaina 1v. neuvola. Super kiva mennä, ku viimeks neuvola ollu 9kk ikäsenä.

Ja perjantaina viedään lapset mummolaan, ovat siellä sunnuntaihin asti. Meillä on la yhen kaveripariskunnan häät. Ihanaa, pitkästä aikaa saada olla koko viikonloppu kahelleen. Viimeks ollaan saatu olla kahestaan tammikuussa, kun oltiin laivalla.
Just sopivasti sattuu ovulaatioki viikonlopulle... ;) B)

Nyt kattoo hurjaa remonttia ja unelmoimaa omakotitalosta. :wave:

HooÄs ja Aliisa 11kk3vko4vrk B)
 
Meillä on myös viikonloppuna häihin meno, mutta otetaan neiti mukaan sinne... ois kyllä kiva pitkästä aikaa juhlii itekseen ja ottaa vähän. En oo yhäkään ottanut siiderin siiderii sit sen kun raskaaksi tulin, vieläkin kun on tuota imetystä, eli melkein 2vuotta oon ollut kuivin suin :eek:

Meillä oli 1v neuvola tänään. Terkka unohti merkata mitat korttiin mut ne oli muistaakseni 74cm ja 9090g. Oli siis paino onneksi noussut niin saatiin perua hu lekuri aika :)
Rokote laitettiin ja likka oli huomattavasti kärttyisempi illan niin suosiolla annettiin särkylääke yöksi.

Onnea muuten kaikille jo 1 vuotta täyttäneille taaperoille!


Mairo ja Tyttö 1v
 
Onnea kovasti kaikille 1 vuotta täyttäneille :flower: :heart:

Meilläkin tuli sunnuntaina 1 vuotta täyteen. Oltiin silloin Muumimaailmassa lomailemassa. Oli ihanaa olla koko perheen voimin reissussa kolme päivää. Turku oli muutenkin kaunis ja kiva kaupunki.

Meillä kotihommat hoituu melko tasan tai oikeestaan minä teen vähän enempi, kun mulla vähemmän töitä. Meillä mies on normi töissä ma-pe klo 6-16.15 ja vain joskus lauantaisin. Minä olen taas töissä ti-pe illat 17-20.30 ja su 12-16 sekä pari lauantai aamua kuussa. Mulla on siis yritys siksi olen ollut koko vauva ajankin töissä. Kotihommia hoidetaan miten keritään. Se ollaan sovittu, että jos tytöt tarvii syliä ja seuraa koko ajan niin kotihommat saa olla. Aina kuitenkin jostain löytyy se pieni rako, jolla perussiisteyden saa ylläpidettyä. Vältetään myös krääsän kertymistä ja kierrätetään nopsaan niin ei paikat täyty. Tämä helpottaa siisteyden pitoa paljon. Monissa asioissa myös tingitään esim. imuroidaan vähintään joka toinen päivä, mutta lattiat pestään 1-2xkk. Eikä silti meillä ole likaista. Näin klo 23, kun tytöt nukkuu viimein kerään vielä kaikki lelut, jotta aamulla on taas mitä levittää :)

Meillä on perjantaina neuvola. Kivaa. Neiti saa myös hepatiitti rokotuksen.
-Poni ja manteli 1 v, joka kävelee muutamia askeleita :heart:
 
Eka yö ilman sitä ainokaistakin yösyöttöä! JIPPII!!! Jospa se nyt jäis oikeesti pois. Sit vaan karsimaan päiväimetyksiä (4kpl) jos tästä rintaruokinnasta oikeesti pääsis kohta! :D

Mairo ja Tyttö 1v
 
Onnea kaikille jo täyttäneille ja kohta täyttäville :flower: tulin vaan toivottamaan =) meidän elokuinen neiti täytti vuoden kolmas päivä elokuuta ja kyllä aika on mennyt nopeesti :eek:

en oo käyny täällä kirjottelemassa kun aika ei tahdo riittää mutta lukenut oon kyl melkeinpä kaikki teidän jutut ja taustalla myhäillyt että noinpa meilläkin :D

meillä ei vielä kävellä, mutta pian varmaan, yritystä kyllä löytyy ja sanojakin tulee jo monta ja muutenkin ihan tasaseen tahtiin kehittyy ja kasvaa, 1 vee neuvolassa mitat oli 11 kg820g ja 77,4 cm että hyvän kokonen neiti =)

edelleen tissitellään ja yölläkin monta kertaa, yösyötöt oli jo vähemään päin mutta räkätauti pahensi taas tilannetta, katotaan nyt uudestaan kun olo paranee, huudattamista en jaksais kun isommat lapsetkaan ei sit saa nukuttua, ajattelen niin että kyl se siitä ajan kanssa ja sit kun ei ite enää jaksa niin sit lopetetaan =)

irtikselle erikoistervehdys :D :wave: tuuhan tuolla kerhon puolellakin pyörähtään kattoon meitä vanhoja tuttuja =) meillä eroahdistus oli ihan mahdoton en päässy vessaan ym, kesti ehkä kuukauden verran mutta sekin vaihtelee päivittäin että kuinka paljon sitä syliä tarvii, jaksamisia vaan kyllä se ohi menee =) lohduttavaa eikö...

mutta onnitteluja tosiaan kaikille ja hyvää jatkoa, luultavimmin taustalla jatkan lukemista ja joskus ehkä kommentoin, syksyn tullen ehtii paremmin kun ei olla niin paljon ulkona =)

eliisa ja pikkuneiti 1 vee :heart:
 
Hellou!

Pitkä vkloppu reissu heitettiin pääkaupunki seudulla ja hienosti meni :)

Tytöstä on tullu jotenkin iso :heart: ilmeet, eleet, tekemiset on ihan erilaista..mut kai se iteki "tajuu" et hei kohta ollaan jo yx vee :)

kotitöitä.. mies tekee meillä paljon.. ja ruuatkin tekee kokonaan..mutta muuten onkin sit just niiku neitiperho sano.. naisen tehtävä hoitaa lapset.. auttaa kyllä siinäkin paljon, mutta silti ei onnistu jos sanoisin mie meen nyt..

nyt pitää rientää, palaan taas ajan kanssa

ISOT ONNITTELUT AJATTARELLE!!!!

JA KAIKILLE JO 1V TÄYTTÄNEILLE!! meillä on bileet lauantaina ja oikee päivä maanantaina!
 
Moiks!

Käytiin aamulla Aliisan 1v. neuvolassa ja uudet mitat:
9245g (8330g)
75.5cm (71.8cm)
47cm (45.8cm)
Suluissa 9kk mitat.
Ei ole paljoa painoa tullut viime neuvolasta, mutta ei tarkka siihen mitenkään puuttunuta. Näytti käyriä ja viivat menee ihan samassa tasossa edellisetn viivojen kanssa. Sanoi vain, että tasaisesti kasvaa. =)
Rokotuksenkin sai, pienen pieni harmitus itku tuli, mutta loppui heti kun täti meni kauemmas.
Seuraava neuvola on sitten 1½v. ikäsenä.

Nyt siivoomaa kämppää, ku tulee kaveri lapsineen kylään.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!
Ja viettäkäähän hyviä kemuja, kellä ne on nyt viikonloppuna edessä!! :flower: =)

HooÄs ja Aliisa la 1v.
 
Meillä oli myös neuvola tänään. Painoa oli 11,8 kg ja pituutta 76.8 cm. Tasaiseen kasvaa. Muutenkin kaikki hyvin. Rokotteet saatiin molempiin reisiin ja toisessa piikistä tuli jo parku. No pian onneksi kipu unohtui. Meillä on tosi kiva neuvola täti niin oikein harmittaa ,kun seuraava käynti on vasta 1½ vuotiaana :) .

Meillä kävellään joka päivä enemmän ja varmemmin. Tyttö on niin innoissaan uudesta taidostaan, että hihkuu ja kikattaa kävellessää.

Onnea taas uusille yksi vuotiaille
:heart: :flower:

-Poni ja tytöntyllerö 1v
 
tiistaisen synttärin kunniaksi käytiin synnytyssairaalan terveyskeskuspäivystyksessä, jossa muisteltiin vuoden takaisia tapahtumia 6 tuntia koko perheen voimin. eli ens kerralla meen sairaan lapsen kanssa todellakin yksityiselle, KIITOS hyvinvointiyhteiskunnalle!

enterorokko onpi pojalla, saatiin resepti "pitkäkestoiseen buranaan" ja kehotus syöttää ripulilääkettä, oliks se joku osmosal, joka pitää huolen, että lapsi saa suoloja ja sokeria, vaikka on nyt muuten lopettanut syömisen. suppo-burana muuten alentaa kuumetta paremmin kuin nestemäinen panadol, opittiin, vinkiksi muille.

äh, en oo syönyt kuuteen tuntiin, joten ei tästä nyt enempää.
 
Hotelli yö takana, tyttö nukkui paremmin kuin koskaan, mutta johtui pelkästään siitä että reppanalla oli jo kahdesta päivästä kertynyt niin paljon univelkaa...
Oltiin siis häissä ja kyllä se vaan lapsen kanssa tuo juhlissa olo vähän niin ja näin. Sama kun ois kotona kun samaa kaitsemista ja huoltoa koko päivä, ei paljon juhlatunnelmaan päässyt

Mairo ja Tyttö 1v
 
Malinda
Meillakin on nyt sitten ekat synttarit juhlittu :) Ihan pienimuotosesti vaan, pidetaan sitten sysskuussa kotisuomessa vielatoiset juhlat. Kiva ja onnistunut paiva oli, vaikka paivansakari oli harmillisesti elamansa ekaa kertaa kuumeessa. Ihan pirteasti jaksoi kuitenkin leikkia =) Mina muistelin tunti tunnilta vuoden takaisia tunnelmia itku silmassa... On taa vaan ollut ihana vuosi, vaikka monesti on ollut hankalaa ja valilla mennyt sormi suuhun.

Kotihommista. Mina hoidan meilla yleensa siivoukset ja pyykkayksen. Mies laittaa usein ruokaa ja lasta hoidetaan tasapuolisesti. Valilla tulee riitaa kotihommista, kun toivoisin, etta mies osallistuisi enemman, koska vaikka han tyossa kaykin ja mina oon kotona, niin kylla sita vaan lapsen kanssakin kotona vasyy eika aina saa tehtya mitaan, jos lapsella on hankala paiva. Mulla on ulkomaalainen mies, joka on kasvanut kodissa/kulttuurissa, jossa aiti tekee kaikki kotityot ja hoitaa lapset. Siina mielessa mun mies on kylla tullut mukavasti vastaan. Sanoin heti alussa, etta en aio miksikaan kotiorjaks, ja han kylla ymmarsi ja lupasi osallistua. En siis voi vaatia mitaan 50-50 -tyonjakoa, kun ottaa huomioon meidan lahtokohdat. Ollaan sovittu, etta kulttuuriasioissa tullaan puolitiehen vastaan, eli lahempana totuutta vois olla 75-25 ja kylla mun mies enemman kuin sen tekee. Oikeestaan oon tosi ylpea siita,etenkin siita kuinka paljon ja hyvin se meidan tyttoa hoitaa. Ja se on itekin onnellinen, etta silla on mahdollisuus hoitaa ja olla tyttonsa kanssa. Kotimaassa ei samalla lailla kehtais, vaikka mieli tekis, kun muut miehet kattois, etta mita saa akkojen hommiin sekaannut... Eilen se esitteli mulle nettikameran valityksella ylpeana paksua lakanapinoa, jonka se oli silittanyt, ettei mun tarvi alkaa heti kun tuun kotiin. Melkein tuli tippa linssiin, kun tiian miten se inhoaa silittamista ja kuinka kauan silla siihen menee...
 
mein muru on tänää 1vee.. hurjaa, ku menee aika nopsaa.. 9.3kg ja 74.5 senttiä.

kauheen ison tytön olonen on, ei voi muuta ihastella ja ihmetellä joka päivä kehitystä :D ymmärtää puhettä tosi hyvin, vaikka ite osaa kun muutamia sanoja, ANNA, HAAAAAUVA, ÄITI, ja lisäksi hurjaa kalkatusta:LOL:

kävelee juoksee, kiipee matalille (onnex ei vielä sohville ym..) jutuille, irvistelee ja nauraa ihmisten jutuille, selvästi huumori"miehiä" B)

kirjotan vaan suht nopeesti ku mein kone ränkkäilee, ni en tiiä millon tää tilttaa :D

Ja myö päästään muuttamaan omakotitaloon syksyn aikana!!!!! vitsi ku oon niin täpinöissää jo siitä pihasta ja kaikesta, itä ihanaa se talo tuo tullessaan!!!

meillä oli lauantaina synttäri juhlat ihan vaan mummien ja kummien kanssa, hienosti meni, Tiitu tykkäs lahjoista ja oppi juoksemaan kädet ojossa ovelle ku ovikello soi!!! oli pizza rullia, taytekakku, mansikkahillo, bansku ja kerma täytteellä ja keksejä. simppelit tarjottavat..

TATJANAN KUULUMISIA OLIS KIVA KUULLA!!!!
 
neitiperho
Pikaiset kuulumiset.
Meillä tosiaan tuli vuosi täyteen tytölle 14.8. perjantaina. Synttäreitä juhlittiin tuolloin pe iltana ja la pidettiin rääppiäiset. Eilen sitten mentiin juhlimaan mun kummipojan 5v synttäreitä. Lahjoja tuli paljon, vaatteita, pehmoleluja, vaunut yms.

Torstaina meillä oli neuvola ja myös rokotus saatiin. Pituutta 77, 5cm ja painoa 10,350g. Tasaista kasvua myös meillä vaikkakin nyt tiputtiin nolla käyrälle. Meillä TAAS vaihtui neuvolatätikin. Kerkesi edellinen olemaankin kaksi edellistä kertaa. No onhan meillä tosin se muutto kuitenkin edessä joten vaihtuisi joka tapauksessa sekin.

Kuukauden päästä varmaan sitten päästään aloittamaan muutto touhut ihan kunnolla. Ihan kivaa vaikka taas kuitenkaan niin innokas muuton suhteen ja paikkakunnan vaihdon vuoksi olekaan. Mutta ainakin päästään ihan uuteen kotiin. Tai no ainakin täysin remontoituun kotiin. No kylpyhuone siinä ainoa mikä vielä tekemättä eikä sitä aloiteta tekemään ennen kuin saadaan tää nykyinen talo myytyä. Joten siihen voi mennä aikaa ja paljon :/

Mutta nyt tekemään kauppalistaa. Kai sitä kaappiin pitää muutakin hankkia kuin täytekakkua ja voileipäkakkuja :p

Neitiperho ja Iina 1v
 

Yhteistyössä