***ELOMASSUT 2008*** Helmikuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
Vielä sen verran, että olen huomannut hyvän keinon miten saa noi lihasoseet paremmin uppoamaan, kun niiden kanssa on aina aluksi hieman vaikeuksia, ei oikein maistuisi, niin otan lautaselle osan lihasosetta ja osan porkkana-perunaa ja syötän niitä sekaisin, niin johan maistuu, kun toi porkkana-peruna on jätkän mielestä herkkua.
 
salahille voimia! toivottavasti pikkuisenne paranee pian!

soseista: mää oon tehny ite liha/kasvissoseita, ja näyttää siltä, että ne ei mee yhtä hyvin kuin kaupalliset. suu menee viivaksi, eikä niitä syödä yhtä pontevasti ollenkaan. en oikeen usko, että omat soseet nyt niin PAHOJA on, mutta kaupalliset soseet on hienompia rakenteeltaan (siis helpommin nieltäviä, sillai "hienompia" ) . joten jos jonkun vauva ei huoli omia soseita, kokeile kaupan soseita ihan piruuttaan.
tai sitten mun tekemät soseet ON pahoja :LOL:

muskarista: voi teitä, jotka pääsette sinne! meillä ei oo toivoakaan, niin järkyttävät jonot joka paikkaan. helkkarin pääkaupunkiseutu ruuhkineen. mut onneks meil on avoimen päiväkodin maanantain vauvatapaamiset, sielläkin vähän lauletaan ja tanssitaan, joten se on hyvä korvike muskaria kaipaavalle :)
[muokkaus] kenes vauvalla oli "omaa kivaa" muskarissa? no, meidän vauva ei osaa olla siellä vauvatapaamisissa ollenkaan vielä, alkaa hirveän hankalaksi viimeistään, kun laulu alkaa. mut vähän kerrallaan hän on alkanut viihtyä paremmin ja osaa katsella muita kavereita kiinnostuneena. kahtellaan, miten huomenna äijän käy :)

vauva se osaa olla vaativa nykyään. *huokaus*

ja *huokaus*

:D

ens viikolla puolivuotisneuvola, maanantaitapaaminen vauvojen kanssa ja kaks "yksityistä" vauva/lapsitapaamista. mahtavaa!
 
Tervehdys!

Kiitos neitiperho uudesta pinosta! Voimia salahille, toivotaan, että pikkuinen pian tervehtyisi.

Taas olen käynyt lukemassa juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa :ashamed:

Onko muilla vauvoja, joille ei puuro uppoa? Ei kaupan vauvapuurot eikä tavallisista hiutaleista keitetyt? Meidän neiti meinaa ei puuroja syö. Kaikkee olen kokeillut. Tehnyt veteen ja maitoon, laittanut hedelmäsosetta lusikan nokkaan kyytipojaksi. Ostanut vauvapuuroja ja tehnyt itse kaurahiutaleista. Ei uppoa ei :( Olen sitten antanut illallakin ennen nukkumaan menoa tytylle lihasosetta, että on jotain tuhdimpaa masussa. Jaksaa sitten nukkua koko yön ilman tissiä.

Kai mä teen tästäkin ongelman, mutta olis niin kiva antaa puuroa aamuin illoin ja sitten lounaaksi ja päivälliseksi kasvis ja lihasosetta. Ja välipaloiksi hedelmäsosetta.

Bella-Lumia ja Linski 6kk3vko
 
bella-lumia, meillä ei aluksi uponnut yhtään, mut sit lisäsin mansikkaa puuroon ja jo toimi. nyt lisään hedelmäsosetta. makua pitää valitettavasti olla jonnin verran, ennenkuin puuron saa alas... toivottavasti marjan määrää saa vähennettyä pian. tsemppiä puuroyrityksiin! varmaan pikku taukokin "pakottamisesta" tekee hyvää, sit voi kokeilla eri puuroa, vaikka riisipuuroa. kaurapuuro on ällön makuista itsellekin ilman suolaa/sokeria.

toivottavasti salahin pikkuinen on jo parempi :hug:
 
neitiperho
Heissan

Kävin jo eilen kirjoittelemassa mutta onnistuin hävittämään tekstin eikä sitten uudestaan ja jaksanu kirjoitella.
Kylpyläreissusta kuitenkin kotiuduttu. Hyvin meni tytön kanssa. Tyttö nautti altaassa olosta, tai oikeastaan ei ollut siitä moksiskaan. Katteli vaan muita uimareita siellä ja kaikille pojille hymyiltiin. Isku heti päällä :LOL:

Meillä oikeastaan aina ruoka uponnut aika hyvin. Alkuun oli tietty hetkiä, että joku ei maistunut mutta nykyään ei oikeastaan noita ongelmia. Riisipuuroa ollaan myös syöty hedelmäsoseen kera. Sosetta seassa siis reilusti. Nyt olen alkanut sitä vähentämään ja edelleen uppoaa. Meinasin alkaa kokeilemaan kohta tavallisia kaurahiutaleita. Säästäisi siinäkin hitusen kun ei tarvisi ostaa tuota Muksun riisihiutaleita mikä menee hetkessä. Omatekoinen ruoka meillä menee nykyään kaikista parhaiten. Hätätapauksessa kaupan ruoka myös kyllä uppoaa. Ja mikä yllättävää, jos ruoan seassa pieniä sattumia, nekin kyllä silti menee hyvin.

Bella-Lumia oletteko vellejä kokeilleet? Tai yleensäkään huolitaanko teillä pulloa? Tuli siis vaan mieleen jos puuro ei kelpaa ja kuitenkin jotain tukusampaa haluaa yötä vasten antaa. Monet vellit esim. neljän-viljan- ja, myslivellit on kuitenkin paksumpaa.
 
Meillä kelpaa kaikki mitä eteen kantaa, ei ole turhan nirso poika. Viljoja ei olla vielä maisteltu, odotetaan nyt rauhassa siihen seuraavaan neuvolaan. Riisipuuroa ollaan kyllä syöty ja siihen olen laittanut luumusosetta ruokalusikallisen, riittää meillä hyvin.
Meidän iltakiukuttelut sen kun jatkuu, mutta syykin on selvillä, sillä alhaalla kuultaa toinen hammas, joka on melkein puhjennut, että se ilmeisesti vetää mielen kiukkuiseksi.

Kutiaako muiden vauvat. Nimittäin Alex kutiaa ihan älyttömästi. Bodyn riisuminen ja pukeminen on yhtä kikattamista kun kainalot ja kyljet kutiaa. Kaverin poika taas inhoaa riisumista ja pukemista, mutta meillä on hauskaa.
 
IhanPihallaSONE
Meillä kelpaa omatekoset soseet ja puurot hyvin, tosin hidasta se syöminen on ja tytsi jumettaa aika pahasti ennen kun tajuu nielasta :LOL: Esikoinen taasen oli hotkija ja supernopee! Kaupan hedelmäsoseet mene myös hyvin!

Nyt on meilläkin kekannu et hei, miehän voin kääntyy yölläkin mahalleen ja kontallee, eikä vaan päivällä :headwall: :xmas: :) Meilläkin nukkuu kantokopassa ja vieläpä makuupussissa, mut ei se estä kyllä yhtään sitä pyörimistä. Yöt on edelleen samanlaista heräilyä ja pari-kolme kertaa tissiä. Tunnin Aava leikki yöllä, välillä kiukutteli. :snotty:

Me hukutaan sontaan! Koko ajan tytsi vääntää... Aina kun laittaa ilman vaippaa lattialle, ilmestyy keko pyllyn päälle, onneks sentään keko, eikä lätäkkö ;) Pissit on menny pottaan päikkäreitten jälkeen ja välillä muutenkin jo melkeen alusta asti :) Tulee kivasti vähemmän kestovaippa pyykkiä!
 
Mites Salah teillä menee?? toivottavasti paremmin jo!

mein neiti sai kauraa n. 1vk ja samaan aikaan oli flunssa ja pulauttelu lisäänty.. lopetin sit kauran ja flunssakin loppu ja pulauttelu on rauhottunu.. tiiä sit kummasta johtu..

nyt ollaan maisteltu naudan lihaa 5pv:nä ja nyt on pyllyyn ilmestyny punasia näppyjä ja ihan ihmeellinen punottava kohta .. että en sit tiiä onko noi jotain herkyyttä vai ihan vaan jotain muuta..

ei vaan jaksais joka päivä miettii jotain, mikä on kelläkin vikana, ku itellä oli tosi kuvottava olo to-la ja sit eilisestä oon ollu ripulilla.. ja alotin e-pillerit viikko sit ja epäilin et jos ois haittavaikutusta niistä.. ja en tiiä ku koko ajan on jotain tautia ja ihan tyhmää..

onnex lapset on terveenä tällä hetkellä!! ja nukkuu neitikin hyvin yönsä, että sillä saralla menee hyvin!!

ä ja tipi viikon vaille 6kk
 
Heippa kaikille ja ISO KIITOS :)

Taysissa käytiin eilen, mutta tultiin kotiin sieltä illalla. Kaikki oli lekurin mielestä hyvin. Normaalia sitkeempää virusflunssaa. Korvat terveet ja keuhkoäänet kunnossa. Verikokeet otettiin ja tulehdusarvo oli 33, eli vähän kohollaan. Käytiin tänään täällä koskissa kontrollissa ja laskussa on, 24 se näytti tänään.

Tämä päivä on ollu hyvä ja huono. Aleksi edelleen kipeä. Maitoa en ole tähän mennessä saanu menemään kun 160ml koko päivänä. Vettä on juonu jonkun verran. Soseita ja puuroja on syöny kyllä tosi hyvin. Tänään on pahemmin rohissu ja välillä hengitys ahdistanu, mutta on jaksanu olla pirtee ja ilonen ja suht normaali jo. Kuivumistahan lääkäri ei eilen huomannu. Nyt nousi sitten taas kuume 38,1, kun muuten onkin tänään ollu ihan normaali lämpö. Kakka on ollu tosi löysää koko päivän. Katsellaan huomiseen ja soitetaan sitten taysiin uudestaan ja katotaan mitä ne sano

Että tällästä täällä tänään. Huolissaan hieman ollaan, mutta ehkä tästä vielä parannutaan. Alkaa itse oleen henkisesti ja fyysisesti ihan poikki, kun ei tiedä miten pojan saisi kuntoon.

Salah ja Aleksi
 
Toivotaan kovasti salah, että Aleksi paranis!!

tää on niin ärsyttävää ku koko ajan ollaan kipeenä ja sit tietenki lapsen ja varsinkin pienen lapsen sairastuminen on niin kauheeta katottavaa.. omat hermot on kyllä koetuksella!

mein neiti kävi kävi tänään toisen kerran saunassa ja varpaat oli niin harallaan siellä ja hyvä että usalsi edes hengittää :D . myö ollaan tehty niin että mies on neitin kaa saunassa ja mie otan sen sit suihkun jälkeen vastaan.. mites teillä muilla? käyttekö koko perhe yhtä aikaa ja missä vauva sit on ku puette jne?? en muista yhtään esikon tätä vauva aika saunomista mite tehtii.. varmaan tällee samanlailla..
 
Aleksille paranemisia! :flower:

äiti lpr meiän neiti on ollut vasta yhden kerran löylyissä(oli sillon 3vkoa) kun meillä ei omaa saunaa :ashamed: nyt ollaan viikonloppuna menossa mökille,niin aateltiin kattoo miten neiti taas alalauteilla viihtyis =) todennäkösesti mä meen eka saunaan,sit ukko tulee veeran kanssa,saunotaan,kun ukko kylvettää veeran niin mä pukeudun sillä aikaa ja lähden veeran kanssa saunasta ja ukko jää sit rauhassa saunomaan.. onpas muuten vaikea miettiä miten ois paras :eek:

torstaina puolvuotisneuvola! :)

ajatar,veera&pikkuvempula rv14+2
 
salah Edelleen teille jaksuja pikkuisen sairastelun kanssa.

Meillä on molemmat tytöt nuhassa, mutta ei onneksi vielä mitään muuta. Vauva rohisee paljon ja viime yönä oikein itketti ,kun nenu niin tukossa ettei voinnut ensin imeä kunnolla. Toivottavasti paranisivat perjantaihin mennessä ,kun meillä on rokotuksia luvassa Egyptin lomaan varten. Onneksi niitä kerkeää vielä siirtää ,jos ei tauti laannu.

Meillä liikutaan vähän ryömien ,pyörien ja muuten väännellen. Viihtyykin tosi hyvin lattialla lelujen kanssa nyt. En kyllä muista olisiko esikko ollut tässä iässä noin kova leikkimään kuin tämä vauveli. On oikein hauska seurata kuinka keskittyneesti leluja tutkii.

Eikös saunomista suositella vasta yli vuoden iässä?? Suositushan tuo nyt vain on ja toki riippuu paljon saunan lämmöstä. Me ollaat oikeestaan esikon syntymän jälkeen saunottu erikseen. Nykyisin mies saunaa esikon kanssa ja minä yksin.

Ilmoitun meidät tänään vauvamuskariin. Saa nähä alkaako se tai päästäänkö..
Nyt nukkuun..öitä!!
-Poni ja vauva 6kk
 
saunomiseen kommentoin minäkin sen verran, että tuolla vauvauinnissa käydään hetkisen lämmittelemässä saunassa uinnin jälkeen.. vetäjät oikein suosittelivat sitä. On se kumma miten nuo suositukset vaihtelevat, mutta niin paljon on mielipiteitä kuin ihmisiäkin :)

tämmöstä mietin, että kuinka monta kertaa päivässä tämän ikäisen vauvan tulisi syödä kiinteitä? Casper saa aamulla puuron hedelmä/marjasoseen kera, iltapäivällä joko kasvis- tai lihasoseen, jälkkäriksi hedelmä/marjasosetta ja illalla vielä puuron. Imetän kyllä vielä aina silloin kun poika haluaa. Tuntuu vaan ettei siihen uppoa enempää ruokaa :LOL:

Salah: lle hirveästi jaksamisia pienen potilaan kanssa.Toivottavasti alkaa kohta helpottamaan

Triinu ja Casper 5 ½kk (suurinpiirtein)
 
onhan niitä vaikka mitä suosituksia kaikista asioista ja mä oon sitä mieltä,että jos on liikaa nenä kiinni ohjekirjassa niin ei siitäkään mitään hyötyä oo.jokanen taplaa tyylillään :p
mua on viety saunaan ihan pikkumukulasta lähiten,enkä mä nyt tunne,että oisin siitä mitenkään kärsinyt :D
toki siis saunottamisessa järki päässä.ei ylälauteilla 90asteen lämpöihin.. :headwall:

eipä muuta tähän väliin.
 
IhanPihallaSONE
Saunasta: Olen käyttänyt alalauteilla lämmittelemässä monesti, en heitä löylyä kylläkään. Ei ole hyväsi liian kuuma vauvalle.

Viime yö meni yhdellä syötöllä 3 maissa, uskomatonta!!! heräili 10 maissa vähän, mutta nukahti kun laitoin tutin! Itse sitten valvoskelin aamuyöllä kun piti kytätä onks sil joku hätänä kun ei huudakkaan!!! Menispä ens yökin noin hyvin! Vaihdoin kantokopan vielä pienenpään ja pehmeeseen koppaa, ei mahdu niin hyvin pyörimään , on vissiin turvallisempi. Tällä pehmeellä kopalla nukkuu päivisin vaunuissa hyvin, joten on kai helpompi nukahataa uudelleen kun havahtuu yöllä, kun päivisinkin osaa itse nukahtaa sinne vaunuihin.
 
Heippa

Aleksin flunssa vaan jatkuu. Nyt aamulla hengitys oli aikas raskasta ja hieman vinkuvaa. Yö nukuttiin suhteellisen hyvin. Hiukan yski ja pari kertaa heräs, mutta tutilla rauhottu. Hengityskin siitä aamulla pikkuhiljaa rauhottu, mutta edelleen on rohisevaa. Kuume nousi eilen 38,4, nyt aamulla ei kuumetta ollu. ja toivottavasti ei nousekaan. Seurailen nyt pojan vointia ja vien kyllä sitten aika nopeesti lekuriin uudestaan jos hengitys vaikeutuu.

Maitoa sain koko eilisen päivän aikana menemään 200ml, joi onneksi vettä siihen päälle. Ja söi soseita hyvin.

Saunasta on ollu puhetta. Me olemme vieneet aleksia ihan parin kuukauden ikäisestä alkaen saunaan. Ensin oltiin alalauteilla tosi miedoissa löylyissä, mutta viimeksi oli jo ylälauteilla meitin kanssa ja istu ihan ite meidän välissä :) . Olen vieny myös esikoisen saunaan ekan kerran kolmikuisena. Siinä vaan pitää olla järki mukana, eli just ei saa viedä 100 asteen löylyihin. Mekin ollaan tehty niin että aleksilla on vesipullo ja maitopullo mukana ja vesisaavi mistä sienellä sitten koko ajan kastellaan.

Nyt syömään

salah ja edelleen vaan kipeä aleksi
 
neitiperho
Saunasta kommentoin minäkin.
Yleensä saunaan ei saa viedä vasta syntynyttä. Yleensä lupa saunaan on yleisten suositusten mukaan n.2kk iästä ylöspäin. Tämä johtuu puhtaasti siitä, että vauvan lämmönsäätelykeskus toisinsanoen aivojen hypotalamus ei ole vielä täysin kehittynyt, joka opettaa lapsen säätelemään omaa kehon lämpötilaa ja voi saunasta mennä sekaisin.

Tässä siis tällainen tietoisku. Mutta myös itse sitä mieltä, että jokainen osaa varmasti käyttää maalaisjärkeään ja menee sen mukaan. Me ollaan tytön kanssa saunottu myös hänen ollessaan 2-3vkoa. Tällöin käväistiin saunassa pikaisesti ihmettelemässä ja yleensä niin ettei löylyä ole heitetty ja sauna ollut päällä vasta hetken. Nykyään ollaan käyty saunassa 2-3 krt/kk. Nykyään ollaan ylälauteella, mutta edelleen niin että sauna ei ole kuuma n. 60 asteinen. Yleensä ollaan tehty niin, että itse olen mennyt edeltä saunaan. Peseytynyt mahdollisimman paljon etukäteen ja yleensä hoitoaineen laitan saunaan hiuksiini ja tällöin mies on tullut tytön kanssa suihkuun. Sitten olen mennyt tyttösen kanssa saunaan joksikin aikaa. Sitten tyttö jää isukin kanssa vielä hetkeksi lämmittelemään ja itse peseydyn tällä aikaa. Tämän jälkeen yleensä tyttö tulee kanssani vielä suihkuun ja lähdemme yhdessä pois. Mies on saanut sitten vielä löylytellä rauhassa. Meillä tämä toiminut hyvin. Päästään molemmat löylyy jopa hetkeksi kaikki samaan aikaan, ja saadaan peseydyttyä myös rauhassa. Oliko tarpeeksi monimutkaisesti taas selitetty :D

Meillä taas ollu pari yötä vähän huonoja..huoh. Kyllä harmittaa. Tässäkö nyt sitten tämä omassa huoneessa nukkumisen huuma olikin ja taas muutamat hyvin nukutut yöt. Pöh :|

Neitiperho ja Iina 4pvä vajaa 6kk (ystävänpäivänä tasan 6kk)
 
Salahille vieläkin voimia pikkupotilaan kanssa! :hug:

Me käytiin sunnuntaina vauvakirkossa, johon seurakunta lähetti kutsun. Oli tosi kiva reissu! Siellä laulettiin ja leikittiin helistimillä. Aluksi poika vähän vierasti ja päästi parit itkut, mutta rauhoittui nopeasti. Kuunteli korva tarkkana ihmeissään ja heilutti innoissaan helistintään :D Samalla pappi siunasi kaikki paikalla olevat lapset. Oli oikein rauhoittava tilaisuus.

Meilläki ollu rikkonaisempia öitä ku ennen. Heräilee öisin ja aamulla saattaa herätä jo viiden jälkeen, eikä enää laita nukkumaan vaikka mitä yrittäis. Johtuu varmaan motorisesta kehityksestä ja siitä, että päikkärit jääneet lyhyemmiksi. Nukkuu nyt miten sattuu lyhyitä päikkäreitä, ku ennen nukku pitkät unet ulkona päivällä. Nytkin kyllä nukutaan ulkona, mutta paljon lyhyempi aika. Pysyy kyllä öisin selällään. Ei ole vielä hoksannut, että öisinki voi kääntyillä =) Sitä aikaa odotellessa... Hohhoijakkaa!

Saunassa me ei olla vielä pojan kans käyty, mutta nyt lauantaina olis tarkoitus kokeilla. Mielenkiinnolla luinkin teidän juttuja, että miten ois fiksuinta se toteuttaa, että molemmat vanhemmatki onnistuis peseytyä samalla. Uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua vauvan saunottamisesta ja siinä sanottiin, että ihan hyvin voi käydä alle vuoden ikäisen kanssa lämmittelemässä saunassa. Itekki olin ollu siinä uskossa, että vasta yli vuoden ikäisen kanssa saa käydä.

Varoitus! Nyt alkaa valitussaarna!
Miehen kans ollu kinaa tästä lastenhoidosta. Se niin vähän paikalla, eikä ole tainnu ymmärtää kuinka raskasta tämä yksin on. Antaa vaan ohjeita niin kuin jostain jotain tietäis. Ja ehdottaa aina jotain uutta: pitäis pojan kans tehä sitä ja tätä ja tuota. Joitakin juttuja jo pojan kans tehdäänki päivittäin (kuten hampaanpesu ja lattialla jumppailu, ulkona vaunuttelu), mutta eipä se ole ollu niitä näkemässä. Ja niinku tässä nyt kaikkea ehtis tekemään! Sanomista tulis siitäkin, jos lattia uis villakoirista tai ruoka ei oiskaan valmis! :headwall: Mutta tainnu nyt viimein ymmärtää, etten mie täällä jalat pöydällä kattoon syljeskele. Nyt oli pari päivää kunnolla kotosalla ja oli ihan ihmeissään, että mikä tuota poikaa riivaa, ku se kätisee lattialla vatsallaan! Teemua kun harmittaa kovasti, ku ei pääsekään eteenpäin vaikka halu ois kova! Mies sitä sitten kääntämään selälleen. Ei mene ku sekunti, ku poika taas vatsallaan ja sama homma alusta :D Toinen mitä se oikein kiros ääneen oli, ku poika tosiaan nukkuu nyt lyhyitä unia, niin mies siitä hermostuu, että nytkö se jo heräs, ei ehtinytkään pelaamaan pleikkaria... Miehet! Grrrr! :kieh:

Tulipa taas purettua sydäntä... :ashamed:

Lähenpä pesemään tuttipulloja...

Kiia ja poju viikkoa vajaa 7kk
 
Meillä oli viime yö ihanan rauhallinen tai paremminkin ilta, sillä poika nukahti todella helposti ja kerran piti vain käydä ottamassa syliin rauhoittumaan ja pari kertaa kävin laittamassa tutin, kun oli sen itse ottanut suusta pois, eikä saanut enää takaisin. Mutta ne kamalat iltahuudot jäivät pois, mitkä siis ilmeisesti johtuivat uudesta hampaasta.

Nyt jätkä makaa tuossa kovalla lattialla selällään ja höpöttelee omiaan, meillä on todella mielenkiintoinen katto :)

Ikävää kun toisilla sairastetaan, pitää koputtaa puuta, mutta meillä ei onneksi ollut vielä mitään, tosin olen itsekin ollut tänä vuonna todella terve, ei flunssan flunssaa ole vielä ollut. Tosin viime talvena sairastinkin kaikki mahdolliset jutut.
 
mun piti tulla kans pikaseen kommentoimaan tuohon mitä shihtzukin aikaisemmin kirjotteli nukkumaan menosta. meillä on menny ihan kamalaks nukkumaan rupeaminen, niin päikkäreille kuin yöunillekin. tyttö rääkyy silmät päästään, ja on siis tosi väsynyt mutta ei halua nukahtaa, sitten otan aina syliin että rauhoittuu ja laitan takaisin sänkyyn ja menen viereen ja sama jatkuu.. ja nyt öisin heräillään taas 5-8krt ja silloinkin suoraa huutoa itkee, eikä ole edes nälkä. ollaan nyt sillä maidottamalla kuurilla ja tänään käskettiin jättää viljatkin pois, mä en ymmärrä mikä tuota pientä ihmistä vaivaa.. :ashamed:

kiia08 jollain tasolla kuulostaa aika tutulta.. nyt mies on ruvennut osallistumaan tosi paljon tytön hoitoon kun työt väheni, rupeaa pikkuhiljaa ääni muuttumaan kellossa..

nyt pikasuihkuun ja nukkumaan.

 
Kiitos saunakommenteista :D

Mein neiti ei sit huolinu yöllä maitoa, se alko n. 3 aikaan ähisemään ja mie sit reippaana hain maito pullon ja hän vaan sylki maidon ulos :D laitoin sit takas sänkyyn, ni vähän vielä pyöri mutta sit nukahti!! näköjään alkaa vähenee kunnolla nuo yösyömiset, koska ei nytkään joka yö oo syöny, mutta eka kerta ku ei huolinu!

Hammas kilahti eilen aamulla lusikkaan, mutta ei siellä vielä näy, tai eilen ei näkyny, toista hammasta ootan heti perään ku ovat molemmat niin siinä tyrkyllä!

Konttausasento on niin pop tällä hetkellä, ja siinä keinuttaa itteesä ees-takasii ja eilen jopa nosti toisen käden ilmaan ja asetteli sitä takas lattialle (eli siis alkaa miettimään jo että niitä voi liikutella tossa asennossa :D) .

Kieltäminen, neiti ku lähtee kohti kiellettyä paikkaa niin sanon aina et EI SAA MENNÄ ja neiti aina pysähtyy ja sit kohta kuitenkin jatkaa matkaa, mut sit sanon taas et ei ja otan hänet pois sieltä ni aattelin vaan et pojasta en muista (taaskaan) mitään tällästä et oisinko ees yrittäny komentaa tai jotain, vai eikö vaan ollu mitään tehoa.. pienestä voi tulla ilosex :D

Äiti lpr ja vielä nukkuva tipi 5kk 3vk
 
Kiitos puurokommenteista!

Neiti ei huoli pulloa, joten ei ole koskaan syönyt vellejä. Ja puuroa kun olen tehnyt, olen laittanut hedelmäsosetta mukaan. Siis lusikan nokkaan. Lusikassa enempi hedelmäsosetta kuin puuroa, mutta silti tulee kauhea itku ja parku. Noo, täytyy taas jonkun ajan kuluttua koittaa josko maistuis. Ja olen siis kokeillut Muksun sitä banaanipuuroa ja riisipuuroa, sitten vielä tavallista pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa.

Meillä lihasoseet uppoaa tosi hyvin. Paremmin kuin hedelmäsoseet. Olen myös marjoja maistattanut ja nekin maistuu:) Kasvissoseet menee myös paremmin kuin hedelmäsoseet. Ennen kuin lihasoseet oli kehissä alkoi kasvissoseet tökkiä. Ihmeellinen lapsi, kun liha ja kasvisisoseet maistuu ja hedelmäsoseet ei niinkään. Mutta syö kyllä niitäkin.

Me saatiin eilen kuukauden päähän suuhygienisti aika tytölle. Onko muilla paikkakunnilla tällainen käytäntö? Hienoa se tietenkin on, että tarkistavat suun:)

Hulinaöitä on meilläkin. En voisi kuvitellakaan, että tyttö vielä nukkuisi mun vieresssä. Niin paljon kähjää ja pyörii, että olis jo sängystä tipahtanut. Ei ole syönytkään yöllä enää n. kuukauteen. Pelkäsin, että kuinka vaikeaa se on tytölle, mutta suht vähällä parkumisella päästiin. Tyttö meinaa ennen aikamoinen tissitakiainen ja halusi melkein koko ajan olla tisulla yöllä. Soseet tietty tekee tehtävänsä.

Voimia kovasti salahille masan sairastelussa. Toivottavasti pieni kohta tervehtyisi.

Saunassa ollaan oltu kerran. Alalauteilla ja ei heitetty löylyä. Viikottain käydään itse saunassa, mutta pappa lämmittää saunan aina niin kuumaksi ettei olla siellä käytetty tyttöä löylyn puolella. Kylpee sitten pesuhuoneen puolella:) Maalaisjärki on tässäkin asiassa hyväksi, kuten joku jo sanoikin.

No, mutta nyt pitänee mennä aamupäivän touhuja jatkamaan.

Bella-Lumia ja Linski melkein 7kk
 
Minä täällä taas

Okei, mä ehkä nyt teen virheen kun hehkutan, mutta aleksi ollu tänään inasen verran paremmassa kunnossa. Edelleen rohisee, välillä ahdistaa hengitys ja on tukkonen, mutta jotenkin tuntuu että on paremmassa kunnossa kun esim. eilen. Koputan kyllä puuta.. Kuumetta ei vielä ole tänään ollu, äskön mittasin ni näytti 37,6. Mikä periaatteessa meillä pikkasen normaalia korkeempi, mutta ei vielä kuumetta. Toivottavasti ei sitten nousekkaan koko päivänä.

Aleksi on kyllä ihana kun se istua nököttää olkkarin lattialla ja "leikkii" leluilla. Varsinkin keksipurkki lelu on ihan paras. Meillähän ei aleksi ryömi, eikä oikein mitään muuta kun kääntyy. Yritys on kova, mutta ei osaa vielä. Mutta toi istuminen on sellanen mitä on tehny jo kuukauden verran ja nyt uskaltaa jättääkin istuun, harvemmin siitä enää kaatuu. On kyllä pehmusteita ympärillä.

Että sellasta, pitäkää nyt peukkuja että tää tosiaan olis nyt ohi menossa

salah ja aleksi 4pv vajaa 6kk
 

Yhteistyössä