***ELOMASSUT 2008*** Helmikuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
No niin, menin sitten hehkuttaan liian aikasin :kieh: , aleksilla 37,9 nousi taas lämpö. Joten kun mies tulee töistä ja saadaan syötyä niin meidän tie vie päivystykseen. Laitoin pojan partsille nukkuun ja nukku siellä tosiaan kaikki 15 min. Nyt sain onnex jätkän nukahtaan sänkyyn ja on nukkunu siellä kohta tunnin. Alko myös yskiin taas todella pahan kuulosta yskää ja samalla kakoo ihan kun oksentais limat kohta pihalle. Tää on nyt sitten tosiaan neljäs kuume päivä.
Että sellasta.

salah ja aleksi (jos joku muuten ihmettelee tota Masa nimeä millä jotkut ja millä mä saatan poikaa kutsua on siis meidän vaavelin teko nimi. On tää kauheeta kun äiti ei osaa lastaan sanoa oikeella nimellä vaan sanon aina vaan masaksi :) )
 
Moi!
Meillä oli tänään 6kk lääkärineuvola,joka ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Aleksi hermostui siinä vaiheessa kun tädit (neuvolatäti + opiskelija)nostivat hänet punnituksesta pituudenmittaukseen. Ja siitä lähin hän hermostui aina kun laski selälleen. Joten refleksejä lääkäri ei saanut mitatuksi ollenkaan ja multa jäi puolet asioista varmaan kuulematta Aleksin huudon vuoksi :kieh: :ashamed: .
NO mitat olivat kuitenkin seuraavat: paino 8760g(7980g),pituus 65,5(64,9) ja pää 45,3cm. Nämä tiedot luin kotona neuvolakortista enkä siis tiennyt että pituutta ei ollut tullut kuin 0,6cm lisää edelliseen käyntiin verrattuna. Oisin muuten kysynyt että onko ok? Lääkäri kyllä pyysi seuraavan käynnin ottaan lääkärineuvola jotta saadaan refleksit mitattua ja jos menisi hieman paremmin. Kortissa lukee kyllä kasvua seurataan! :( Mutta huolestuin hieman itse tästä kun tuntuu että pituutta ei oo tullut samalla vauhdilla kuin ennen tai kuten painoa on tullut.
Ja siitä päälaen muodosta lääkäri sanoi ihan ok,mut seurataan tilannetta. Eli ei mitään hätää MUTTA kuitenkin seurataan... :( :'( Että mitä? Pitäskö nyt kuitenkin olla huolestunut?

Puuroa Aleksi ei suostu syömään tätä itse tehtyä,jotenka huomenna ostaan kaupan jauhetta. Ei vaikka sekoitan hedelmä/marjasosetta joukkoon. Onko sit niin pahanmakuista vai mikä on? Oliko teillä muilla samanlaisia ongelmia? :(

Ja sitten istuminen... :eek: :heart: Aleksi ei vielä ole oppinut istumaan tuetta tai ryömimään...no eikait siinä vielä mitään hätää oo,mut ollaan sit istuttanut jo sen kuukauden ajan....ja kun tuo pituus ei oo kasvanut enempää niin ajattelin sitäkin et ollaanko aloitettu istuttaan liian aikaisin?! :ashamed:
Voi että!! Kylläpäs mä tulin valittaan mutta kun ei tällä hetkellä oo muitakaan kuuntelemassa niin ajattelin kirjoittaa tänne huoleni.
Jospa huomenna parempi päivä. :) :heart:
Lauantaina lähdetään Härmän kuntokeskukseen yöksi kun äitini täyttää 60v ja on siellä karussa,mutta pyysi lapset sinne syömään. Päätimme olla yötä kun täältä tulee kuitenkin sen verran matkaa ettei päiväseltä viitti lähtä. Pystysköhän sitä Aleksia käyttään siellä kylpylän puolella vaikka emme ole missään vauvauinnissa olleetkaan? Vai onko ne riittävän lämpöisiä ne vedet normaalisti?
No ei kait mulla muuta...olihan tässäkin :) :(
Moi"
T.Hansu27 ja Aleksi 6kk+2pv
 
puuroista nopsaan: mitäs jos puuro on liian puuroa, jos se ei maistu? meidän beibe ei tykkää yhtään, jos puurossa ei ole tarpeeksi nestettä, joten se on lähes velliä. sitten menee alas kyllä liukkaasti. puurohan tarttuu herkästi kurkkuun, se on niin tahmasta.

ja pois...
 
IhanPihallaSONE
No taas hävis miun kirjotus, ehkä ihan hyvä kun valitusvirttä pukkaa.. |O

Päätä särkee, oksettaa, mahassa kiertää ja neppa tukossa, mikähän tauti tässä nyt iskee! :headwall: Ja viime yö ei menny mitenkään loisteliaasti muutenkaan pallopään kanssa :whistle: Levotonta levotonta.

Muita kipeenä!!!??
 
neitiperho
Heips

Joo pitäis itekin alkaa oppimaan, että hehkutus ei kannata. Meillä nyt sitten taas lähdettiin nukkumisen kanssa pakkia. Oma huone oli siis hetken hyvä juttu........ei enää :/ Nyt pari yötä tyttö herännyt tunnin välein huutamaan. Toissayönä parkui joka kerta eikä suostunut nukahtamaan ennen kuin kunnolla nukutin JOKA IKINEN KERTA! Viime yönä taas heräsi tunnin välein, mutta tällä kertaa tyytyi kun laittoi tutin takaisin suuhun. Kolmen aikaan kuitenkaan ei tähän tyytynyt ja oli pakko ottaa viereen syömään. Tällä nukkui sitten muutaman tunnin putkeen. Illalla vaan meni tunnin myöhemmin nukkumaan ja aamulla heräsi tunnin normaalia aiemmin. Ei voi käsittää tuota neitiä. Kyllä taas tulee äitiyden huippu hetket-ajankohta olemaan astetta hankalampaa. Sitten kun huomaa yöaikaan sellaisen hirveän asian itsestään. Mua alkaa suututtamaan nykyään kun toinen vaan huutaa ja mikään keino ei siihen auta. Tulee olo, että ole sitten, ei kiinnosta. Tekisi mieli vaan kääntää selkä ja tosissaan suuttua lapselle. Sitten aamulla on hirveän paha mieli, että ajattelen edes noin. Toinen kuitenkin on vasta vauva :(

No jos nyt jotain muutakin kuin valitusta. Mies yllätti meidät toissapäivänä ja osti tytölle syöttötuolin. Nyt ollaan siinä sitten syöty ja aivan loistavasti toimii. Tyttö itekin tuntuu nauttivan. Siihen kun laittaa istumaan niin jaksaa vaan nauraa ja olla iloinen kun saa ruokaa. Syöminenkin onnistuu paljon paremmin. Ei näe siitä telkan suuntaakaan, joten keskittyy paremmin.

Mitäs vielä...Niin Hansu meillä neiti oli viime viikonloppuna mukana kylpylässä. Vauva-uinnissa ei olla käyty, nyt oli ensimmäistä kertaa ihan altaassa. Aikuisten altaassa oltiin ja hyvin tarkeni tyttö siellä. Sitä pelkäsin itekin alkuun. Neiti meillä ollut vedessä olosta muutenkaan milläänsä. Katseli tyytyväisenä ympärilleen.

Salah jaksamisia teille pojan kanssa. Inhottavaa tuo sairastelu. Saisi toinen jo parantua :(

Puurosta meillä ei myöskään uppoa puuro liian "kovana", parempaa kun tarpeeksi nestettä siinä. Mutta voi silti vaan olla se ikävä tosiasia että puuro ei vaan kaikille mene. Tietty harmi kun ei pulloakaan syö. En tiedä oletteko opetelleet vielä nokkamukista esim juomaan...josko sitä kautta vaikka sitä velliä. Uskon että varmasti monia konsteja olette kokeilleet ja toki se varmaan vähän turhauttaakin. Mutta jos yhtään lohduttaa, ei se lapsi loukkaannu jos ei puuroa saa vaikka jotkut muut saa. Ehkä hän vaan opettelee puuroihin myöhemmin. Tietysti yötä ajatellen varmasti olisi kiva jotain tukevampaa antaa kuin ihan ruokaa.

Jaaha..josko nyt vähän siistisi nurkkia kun tyttö nukkuu. Vaihdoin nyt vaunukopan kokonaan pois käytöstä. Tyttö enää ei oikein mahdu sinne tai näyttää siellä lähinnä siltä kuin olisi silli peltipurkissa. Kai silloin on paras siirtyä ns.rattaisiin eli duoliftiin. Sitä nyt ollaan muutenkin aina käytetty jos esim. kaupungille lähdetään pyörimään. Viihtyy tyttökin paremmin kun pääsee siinä myös istumaan ja näkemään ympärilleen.

Neitiperho ja Iina 2pvää vajaa 6kk

ps. täytyy päivittääkin kuva profiiliin tytöstä kun se reippaana istuu syöttötuolissa =)
 
neitiperho: täällä samat fiilikset kun sulla. viime yönä teki mieli vaan ottaa auto alle ja painella mahdollisimman kauas kun poika vaan kiukkus aamu viidestä kahdeksaan.. palo hermo.. toivottavasti tää vaihe menee pian ohi.. miten te joilla on jo lapsia niin millon muistelette että ois alkanu lapset hyvin nukkumaan koko yön?
 
Neitiperho: Ihan tuttuja tuntemuksia mullekin, meillä on noi nukahtamiset olleet hankalia, hetken saattaa olla sängyssä hiljaa ja sitten alkaa huuto. Etenkin hampaiden puhkeaminen aiheutti illalla hankaluuksia ja monesti tuli tokaistua, että mä en jaksa, miks toi ei voi nukkua. Nämä tosin tulee sanottua niin ettei poika sitä itse kuule. Sitä kun on itsekin väsynyt päivän jälkeen, niin ei oikein jaksaisi toisen kiukuttelua, vaikka sitä tietääkin, että ei se toinen kiusallaan kiukuttele, siihen on ihan syynsä.

Meillä uppoaa riisipuuro hyvin, vaikka teenkin siitä aika puuromaista, tosin meillä kyllä uppoaa lähes tulkoon kaikki mitä eteen työntää. Viljojahan ei olla vielä maisteltu, joten niistä en vielä tiedä.
 
neitiperho
Toi ihan paras tuoli. Sitä himoinnu koko ajan mutta en ite raaskinu sitä vaan ostaa...ei ihan halpa kuitenkaan. Mies sitten teki sen päätöksen että kyllä siihen raskii rahat laittaa. Mitä nyt ei lapsensa tähden :D
 
Salahille vielä voimia pikkuisen kanssa, toivottavasti tulee pian kuntoon.

Ja Neitiperholla tosi suloinen kuva =)

Tuosta saunomisesta ollut puhetta. Me ollaan melkein alusta asti kylvetetty poikaa niin että amme on saunan lauteella, mieto lämpö ja saunan ovi auki niin on ollut mukavan lämmintä. Saunottu ollaan varsinaisesti vasta illalla miehen ja itkuhälyttimen kanssa kun poika on jo unilla.

Me maisteltiin tänä aamuna ekaa kertaa puuroa, muutaman lusikallisen söi ja en enempää oikein uskaltanut antaakaan. En tiedä kuvittelenko vain vai onko poika kauraa syötyään jotenkin itkuisempi, muutaman kerran on kauravelliä saanut aamulla ja silloinkin minusta itkeskeli enemmän ja unetkin oli rikkonaisemmat. Ehkä yritetään riisipuuroa seuraavaksi.
Lihasosetta meni tänään päivällä jo purkillinen.

Meilläkin tuota kasvua seurataan tarkkaan, 4kk neuvolassa pituutta oli 61cm ja nyt 5kk 61,5cm.. eli ihan liian vähän on pituutta tullut, nyt aloitettiin sitten nuo lihasoseet ja toivotaan että se auttaa kasvamaan. Välillä varmaan on ihan ok, että tulee tuollaisia hitaamman kasvun kausia, katoin omastakin neuvolakortista niin ihan samanlaista on ollut. Onhan se tietysti hyvä että tarkkaillaan, mutta kyllä välillä ne käyrät ärsyttää kun kaikkien pitää pilkun tarkkaan samassa muotissa kasvaa.

No nyt ei kerkiä enempää
 
Toivottavasti levottomat yöt rauhoittuvat! Muistan nuo tunteet kahdelta ed. lapselta. 6-8kk iässä oli pahin levottomuuspiikki, kokonaiset yöt tulivat yksivuotiaana. Jos mahdollista antakaa miehen hoitaa välillä.
Meillä yöt menneet kauan samaan malliin, nukutaan, syödään n.2-4 krt. Hyvin kasvaa, kun 5kk ja 8,6kg, kiinteitä antanut 2kk ja vieläkään ei tahdo mennä kun muutama lusikka jotenkuten.

Me ollaan ok- taloa ostamassa, kaikki aika menee niihin järjestelyihin...
 
Tytöt nukkuu ja minä notkun tässä, vaikka villakoirat odottaisi kerääjää. Jotenkin harvinaisen väsy olo..flussaa meilläkin.

Nukkumisesta.. Itse olen huomannut parhaaksi keinoksi jaksaa heräilyjen kanssa sen ettei odota mitään. Jos yksi yö on hyvä niin ei ajattele ,että jospa tämä nyt alkaisi nukkua. Nautin niistä hetkistä ,jotka nukutaan ja valvotaan sitten taas. Pieni varoitus vain noista yöheräämisistä ,että ne saattavat jatkua vuosiakin. Meillä esikko on huono nukkuumaan. Nyt ikää 2½v ja edelleen herää joka yö 1-5 kertaa. Nukkuukin mun viekussa ,koska muuten en varmaan jaksaisi. Vauva herää vain 1-2 kertaa. Tuntuu ,että lapsilla on aina jokin syy herätä..hampaat, sairaus, uudet taidot, unet jne. No teineinä niitä ei sit saa ylös sängystä, joten sitä odotellessa :) .

Meillä huomenna puolivuotis neuvola. Rokotellaan oikein urakalla ,kun vauva saa MPR-rokot, esikko hepatiitin ja minä MPR- ja hepatiittirokot.
Mutta nyt villakoirien kimppuun!!!
-Poni ja vauva 6kk
 
:'( Meillä edelleen sairastetaan...
Vauvalla kolmas korvatulehus. Lääkäri epäili et on nyt influessaa ku käytin lääkärissä. Ihan tukossa ja spiiraa annettiin. Tulehusarvot oli 48. Tosi takkusta ollu syöminen.

Isommat valittaa vuorotellen mahaa, et se tästä vielä puuttuu et nyt se mahatauti meillekkin tulee.Sitä on täällä joka talossa.
 
IhanPihallaSONE
Nea85: Meidän esikoinen alkoi nukkuu pari vuotiaana öitä, ja 3 vuotiaana rauhoittui ihan kunnolla ne yöt yöllä, jos ei lasketa satunnaisia painajaisia tai unissakävelyä... Mut oli siellä yks tosi hyvä unikausi 2-6kk iässä jolloin nukkui kun tukki! Korvatulehduskierre katkas sitten sen. Tää kuopus on tuon 2-6kk jakson taasen nukkunu tosi huonosti. Toivon niin että tää napero alkais nukkuu öitä kesällä viimestään kun meen töihin, ahdistaa kko ajatuskin jos täytyy valvoa yöt ja käydä töissä, molempaan ei kyl pysty enää..
 
neuvolakuulumisia eli meiän neitillä oli tänään puolivuotisneuvola ja hienosti kasvaa tytsy.pituutta oli69.9cm ja painoa 8660grammaa.ihana möhkäle :heart:
leiposin sen kakun,mikä oli uusimmassa kaksplussassa,oli kyllä herkkua :D

nyt on neiti kanssa yrittänyt alkaa puskea itseään konttausasentoon,ei ihan vielä oo täydellisesti onnistunut,mutta eiköhän se pikkuhiljaa =)
mitäs muuta,hirmuisesti parantumisia kaikille sairasteleville :flower:

niin joo..ja meilläkin yöt mennyt levottomammiksi taas.. :ashamed:

ajatar&veera 6kk


 
Hei kaikille!

Alkuun taas kiitos aktiivisille, on niin kiva aina illalla käydä lukemassa kaikkien kuulumisia. Meillä on tyllerön kanssa ollut myös aika rumbaa öisin eli kyllä se lohduttaa, että emme ole yksin.. Esikoinen nukkui täydet yöt 2kk lähtien, niin en ole näistä valvomisista mitään ennen tiennytkään. Mä olen vaan tyytynyt kohtalooni eli mennyt yö kerrallaan välillä syöttäen välillä hyssytellen. Pinna kiristyy lähinnä siitä, kun miettii yöllä, että "taas huomenna väsyttää".. mulla on aika tiiviit opiskelut tässä samalla menossa, joten puhtia pitäisi siihen löytyä. Ja esikolle tietysti myös. Oliko täällä ketään muuta, joka opiskelee? Jos on, niin miten sujuu?

Toivottelen kaikille sairastaville paranemisia. Lapsen sairastaminen on ilkeimpiä asioita kyllä. Aina kuitenkin huolettaa ja sairastelu kuluttaa energiaa ihan törkeän paljon. Se onkin yksi valtava ilon aihe meillä, että kukaan ei ole sairastanut vuosiin. Sitä samaa toivon myös kaikille teille.

Onko kukaan käynyt vauvamaalauksessa tai värikylvyssä tms.? Kiinnostaisi, kun vauvauinti taitaa meiltä jäädä ja muskarista saan jo ajatuksena vatsanväänteitä; mä en vaan kestä laululeikkejä!

Ja joo, tyttösemme on nyt n. 6,5kk. Istuu tuetta ja konttailtu on jokunen viikko. Nyt mennään jo lujaa. Aika vahtiminen on joo. Hampaista ei sitten mitän tietoa. Syödään kaksi sosetta päivässä ja iltapuuro. Kaikki, mitä on tarjottu menee, ei mitään ongelmaa siinä.

Joka kasvusta huolehti.. Meidä esikoinen ei yhdessä vaiheessa kasvanut oikeastaan yhtään. Ei pituutta, ei painoa. Juuri jotain 5-7kk. Söi kyllä ja oli ihan virkeä. Me ei sitä seurattu oikein mitenkään. Miehen neuvolakortti paljasti samanlaista kehitystä hänellä olleen eli ei oltu niin huolissaan. Tyttö onkin sitten eri maata; on nyt lähes sen kokoinen kun esikoinen reilu 1v. Meidän emäntä!

Ja onnea uudella kierroksella oleville!!! Aivan ihanaa. Itsellä on hiukka vauvakuumetta, mutta tarkoitus olisi hoitaa opinnot (ainakin lähes) päätökseen eli hetki vielä. Kolmen kanssa en valmistuisi varmaan ikinä, nytkin aika puuhaa.

Kevään virittelyä kaikille ja voidaan hyvin!

Pastilla&NeitiMuikku 6,5kk
 
Hello

Lääkärissä käytiin tänään aamulla ja molemmat korvat tulehtuneet ja keuhkoputken tulehdus. antibiootti saatiin ja toivottavasti nyt saadaan jätkä kuntoon. Ja toivottavasti olis sitten sellanen pitempi terve kausi tähän väliin.

Esikon kanssa käytiin tänää perheneuvolassa lastenpsykiatrilla ja nyt saatiin diagnoosi. Eli esikolla on aspergerin syndrooma. Kesällä järjestetään sellanen sopeutumisvalmennuskurssi ja me nyt sitten haetaan sinne. Se on koko perheelle ja siellä on täyshoito. Kiva lähtee sellaselle, siellä saa varmaan paljon tietoa ja neuvoja miten eri tilanteissa pitää käyttäytyä. Ei tää mikään kauhea juttu ole, tietysti nyt kun se sanottiin tavallaan ääneen että esikolla sellanen on niin paha mieli tuli, että täytyy kaikenlaista olla ja teki pahaa pojan puolesta, mutta hyvä että on joku diagnosoitu.

Meillä siis ei aleksi tee vielä muuta kun kääntyy toista kautta mahalleen ja istuu tukematta. Se onkin nyt niin hitti juttu toi istuminen, että muuta ei meillä haluta tehäkään.

Mäkin olen jo jonkun aikaa pitäny aleksia vaunujen ratasosassa, siis ilman koppaa. Jos se on menny unille olen laittanu makuupussiin ja viltin siihen päälle tiukasti että on vähän niinkun tiivisti kuin kopassa. Se on ollu kyllä tosi hyvä, kun jos hän herää kesken reissun, saa pojan istuun vöihin katseleen maailmaa :)

Koita möyryli jaksaa.. on varmaan rankkaa.. voimahaleja ja paljon :hug:

Nyt taitaa olla viisaampi lopetella

salah ja toivottavasti tervehtyvä aleksi 3vrk vajaa 6kk
 
Salahin Masa-Aleksille paljon paranemisia!

Ratasosassa nukuttamisesta: Meillä ei poju meinaa enää millään mahtua kantokoppaan ja oon muutaman kerran koittanut nukuttaa ratasosassa makuupussissa, mutta ei onnistu.. Nukkuu hetken ja herää itkemään. Meillä on sellainen kuomullinen kantokoppa, joten ilmeisesti ratasosassa on liian avaraa.Makaa nyt kantokopassa niin, että ei mahdu enää edes liikkumaan, mutta hyvin nukkuu. Jossain vaiheessa se on kyllä pakko jättää pois(pian..), kun kohta on siellä polvet koukussa :whistle:
 
moi :wave:

meillä kanssa 6 kk -neuvola oli: pituus 68,5 cm (5 kk 65) ja paino 8945 g (8100 about ennen).

tässä kannustava sana kaikille, joilla nyt tullut pituutta vähän: meidän vauvalla oli tätä ennen hiljainen pituuskasvukausi, ja nyt yhtäkkiä oli tullut 3,5 cm lisää! mukelo pääsi normikäyrälle, myös painossa, joka taas oli kasvanut koko ajan yläkanttiin :)

meillä nukahtamista vaikeuttaa nyt se, että vauva on keksinyt "peppujumpan" eli hyppyyttää selällään maatessaan peppua nopeasti ylös jalat maassa. hänestä se on toooosi kivaa, ja unen saanti on "vähän" hidasta sen takia. onneksi soittorasia (enimmäkseen) nukuttelee häntä, ettei mun tarvii kantaa, mutta silti - voihan sen soittorasian mahtikin loppua...

jokos kirjotin, että meillä on nyt aamupuurotkin käytössä? neuvolan hoitajakin jutteli, että hyvähän ne on ottaa, kun koko yö mennään syöttämättä klo 18-07, että mahtaa pojalla olla aamulla näläkä. mää halusin ne puurot sen takia aamuunkin, kun päivällä hän on ollut niin mahdottoman levoton ja puklaillut (pullo)maitoa, jota on pitänyt tankata hirveästi, että jos se rauhottaisi menoa. ja on puklailu ainakin vähentynyt :) [muokkaus: niin, siis tosiaan, meidän vauva nukahtaa välillä jo iltakuudelta! hoitaja sitä ihmetteli, hänestä vauvat menee myöhemmin nukkumaan. meneekö kenenkään muun vauva yöunille jo kuudelta?]

imetyksen loppuminen on saanut semmoista "apua, mun vauvasta tulee joku päivä iso" -hirvitystä aikaan (ja silti - niin sen pitää mennä ) , ja samoin työhönpaluun ajankohdan päättäminen, se tuntui karmealta :eek: mut, mut, on tässä vähän itseään karaistava, koska ei sitä tiedä, mitä kaikkea vielä eteen tulee lapsen kanssa, eikä pannariin voi joka asiasta mennä. vai voisko..? :D

ja mitä tulee vauvaan suuttumisesta, niin voi että määkin oon katunu jokasta rumaa ajatusta ja sanaa, joka on tullut sanottua vauvan kitistessä ja häntä nukuttaessa :ashamed: mut kyllä pinna vähitellen kasvaa, on kasvettava! (psyykkaan siis itseäni tuolla lauseella :D ) vauvaa nukuttaessani yritän ottaa sellasen "en tunne mitään, en hermostu mistään, en kuule mitään" -asenteen ja vaan toimia. mut jos antaa hermostukselle vallan, sit sitä vaan hermostuu enemmän. välillä toi asenne sujuu, välillä ei :saint:

voimia kaikille, joilla on vastoinkäymisiä unensaannissa ja sairastelujen ja ties minkä kanssa!!

irtis ja 5 pvää vaille 6 kk

p.s. mää ajattelin ainakin kakkua tehdä, kun puoli vuotta tulee täyteen :) itelle puoli vuotta on iso rajapyykki, kyllä sitä täytyy juhlistaa!
 
Moi!

Huh, levottomaks ne meidänkin yöt on menny, tosin taitaa syynä olla tää flunssa joka meillä jyllää. Esikko oli koko viime viikon kipee ja alkuviikosta pari pv, Ilona tuli kipeeks viikko sitten ja on edelleen ja mä oon ollu nyt neljä päivää. Yöt on tosiaan menny siihen, että ensin kun I tuli kipeeks, söi öisin aika tiuhaan, nyt kun nenäntukkosuus on vähentyny on yösyöminenkin pysynyt kerrassa, mutta viime yönäkin yski tunnin 24-01 ja aamulla puol viiden aikaan puol tuntia. Ilona ei ite kunnolla edes heränny yskäänsä, mutta mä en yksinkertasesti uskaltanu nukahtaa, kun aattelin, että se tukehtuu tai jotain. Toivottavasti tää menis pian ohi, mä alan oleen melko väsyny...
Ja voimia ja jaksamista muillekin sairastaville ja hoivaajille!

Tosta ratasosasta. Mä oon aatellu sen vaihtaa täs kans, jahka nyt päästään tästä nuhasta. Ilona kun ei nuku ulkona, niin kantokoppa on meillä melko turha. Ja jos johki mennään, niin hermo siä menee kun ei sieltä näe mitään. Joten pikkuhiljaa mä alottelen ton rattailun.

Viikon päästä olis sit mahdollisuus sinne teatteriin mennä, mutta eipä tuo mein murukka vieläkään syö pullosta. Joten taitaa meidän menemiset taas jäädä. Uskon kyllä, että sekä hoitajat, että I pärjäis sen päivän, mutta itelle tulee varmasti kamala olo, kun tietää, että toinen ei välttämättä syökkään pullosta. No täytyy täs nyt viikko ahkerasti harjotella ja kattoo sit mennäänkö vai ei.

Nyt on hyvinkin tällästä omanapasta juttua, mutta päässä ei liiku muutakun räkä...

Emeelia ja Ilona 5,5kk
 
Paljon tsemppiä kaikille sairastelijoiden ja huonosti nukkuvien äideille! :hug:

Meillä on myös pituutta tullut hyvin epätasaisesti. Toisaalta mietin, ettei se neuvolan mittaustapakaan ole niin luotettava, että helposti saattaa sentillä heittää. Minä ainakin olen joskus pitänyt päätä niin huolimattomasti, että siihen on saattanut rako tulla, ja kerran tuntui, että tyttö oli mitattaessa jotenkin vähän kierossa... En stressaisi hirveästi, jos pituutta ei ole joka kuukausi tullut yhtä paljon.

Meillä ei vielä ryömitä eikä oikein istutakaan (edes tuettuna). Tuttujen samanikäiset vauvat näyttävät olevan suunnilleen samassa vaiheessa, joten en stressaa. Luotan siihen, että neuvolasta kyllä kerrotaan, jos pitää huolestua. Minä en itse ole ikinä kontannut (ryömin kyllä vauhdikkaasti), mies konttasi 6,5kk vanhana, joten perimänsä puolesta neidistä voi tulla mitä tahansa. Itse toivon, ettei liike edes kehittyisi kovin aikaisin.

Annoimme neidille parina päivänä lusikallisen perunaa sekoitettuna äidinmaitoon, vaikka kiinteät piti aloittaa vasta ensi viikolla. Alkoi vain se vauhti hirvittää, joten päätin, että voimme aloittaa jo maistelu. Ja hyvin maistui. =)

Marikki ja neiti 5,5kk
 

Yhteistyössä