***ELOMASSUT 2008*** Helmikuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
Täällä taidetaan tehdä hampaita ylös. Alhaalla on ne kaks. Mitään ei vain vielä näy, mutta koko ajan pitää olla jotain pureskeltavaa suussa, kuolaa valuu solkenaan ja yhtäkkiä tulee itku/huutokohtauksia. Nukkuu tosi huonosti yönsä ja heräilee jo viiden aikaan aamulla! (Väsyttää... |O ) Eilen illalla oli myös vähän kuumetta, 37,9 astetta. Tänä aamuna enää 37,4. Onko muilla noussu lämpö, ku tekee hampaita?

Meillä kääntyillään ihan helposti selältä vatsalleen, mutta vain oikean kyljen kautta. Harvemmin kääntyy takaisin, muuta kuin vahingossa. Näyttää kyllä viihtyvän tosi hyvin vatsallaan, niin ei kai ole mitään syytä selälleen kääntyäkään :) Ei vielä istu tuetta, mutta ei olla kyllä paljon sitä treenattukaan. Kovasti yrittää punkea jalkoja vatsan alle, mutta päätyykin vain taaksepäin ja sitten harmittaa ku lelut jääkin vain kauemmaksi :D

Ratasosaa ei olla vielä koskaan käytetty. Nukkuu vielä kantokopassa vaikka onkin jo pitkä poika (melkein 75cm). Meillä on Gessleinin yhdistelmät ja niissä taitaa olla vähän isompi tuo koppa. Lapissa käydessä meillä on käytössä mummolan vararattaat, Teutoniat, joihin poika ei ole mahtunut kunnolla edes 4kk vanhana! Siinä on aivan älyttömän pieni ja tosi tiukka laatikkomainen kantokoppa. Tuossa meidän omassa on paljon tilaa myös "yläpuolella", ku kopan kansi on aivan ku makuupussi.

Ei noissa neuvoloissa taida mikään olla hyvä, paitsi täysin käyrillä kasvaminen. Aluksi meillä oli liian pieni poika, syöttäkää syöttäkää. Piti laittaa kelloa soimaan öisin, ja imetin parin kolmen tunnin välein, vaikkei pojalla ois haluttanutkaan. Nyt on sitten päin vastoin. Ens kerralla neuvolassa kuulemma katotaan mitä ja kuinka paljon syötän pojalle, ku nyt se on sitten liian iso... :kieh: Ite en ole huolissani, ku tiedän että pojan isä ollut yhtä isokokoinen vauvana, enkä omasta mielestä syötä sitä yhtään liikaa. Minkäs sitä geeneileen mahtaa! :D

Kiia ja poju, 4 pvää vaille 7kk
 
Meillä myös 6kk:n neulova käyty. Pituus oli 67 cm (+2cm ) ja paino 9500g (+500g ). Kaikki hyvin kaikin puolin. Seuraava neuvola onkin vasta 8½kk iässä. MPR- rokko saatiin ja se pikkuisen harmitti. Meidän neuvola täti tuntuu ottavan lapset hyvin huomioon yksilöinä. Aina puhuu kuinka kasvetaan hyvin omilla käyrillä. Jos jotain notkahduksia on niin mietitään mikä voisi sen aiheuttaa ,mutta yleensähän nuo liittyy johonkin kehitysvaiheeseen.

Kyselin myös noista kiinteiden aloituksesta tai nopeudesta lisätä uusia ruokia lähinnä kehityksen kannalta. Sellainen yleipätevä ohje on ,että noin 8 kk iässä olisi hyvä ,jos lihat ja puurot menisi. Ei kaikki viljat ,mutta vaikka muutama. Aterioita 2-3 ,jos imettää paljon. Kysyin ihan siksi ,kun meillä perunaporkkana annos menee imetyksen lisäksi vain kerran päivässä. Näin on mennyt lähes koko kiinteiden ajan eli sen kolmisen viikkoa. Tuntuu ,että tämä riittää vallan mainioisti tässä vaiheessa. Hyvä nyt tietää ettei uusia makuja ja annoksia tarvi lisätä kiireellä.

Jospa koittaisi itekkin levätä hetken ,kun tytöt nukkuu. Oli vähän hutera yö ,kun esikko näki pahoja unia ja itkeskeli, vauveli oli räkäinen ja tahtoi tisuja paljon ja ukko kuorsasi :whistle: .
-Poni ja vauva 6kk
 
B) näyttää jätkä olla paranemaan päin. ei ole viikkoon syöny juuri mitään kiinteää.Tänään nauski purkillisen kasvissosetta. Hermostu ko en tajunnu heti antaa lisää. :saint: Ulos en vieläkään uskalatanu lähtä ku on räkänen ja rohisee edelleen. Vetnolineä olen isoveljen piipulla antanu.
 
Jee.. me taidetaan olla selättämässä tämä kauhea räkätauti =) . Aleksi on ollu tänään tosi uninen, nukkunu pitkiä päikkäreitä, mutta mikäs ihme se on kun on melkein kaksi viikkoa ollu noin pahassa räkätaudissa. Päätettiin sitten aamulla että viedään esikko kävellen kouluun ja käytiin sitten siinä hengaamassa kaverin työpaikalla.. Sai vähän mammakin ulkoilua, kun ollaan vaan autolla liikuttu. Nyt onkin sitten tosi sellanen hyvä olo, kun on saanu pitkästä aikaa ulkoiltua.

Aleksi oli ihana ku rattaissa istu ja katteli ohi ajavia autoja. Miten tää aika on menny näin nopeesti :/

ERITTÄIN HYVÄÄ HUOMISTA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE TÄÄLLÄ OLEVILLE MAMMOILLE JA VAUVOILLE ja perheiden muillekin lapsille ja isille :heart: :heart:

Nyt ruuan laittoon. iso kiitos kaikille tuesta ja myötäelämisestä viimeisen kahden viikon aikana

salah ja Masa-aleksi (melkein jo 6kk, maanantaina olis ne puolivuotissynttärit)
 
Meillä isommat yli 39 asteen kuumessa ja silti heillä menoa riittänyt, töin tuskin sain heidät päikkäreille, vaik heräsivätkin jo puol seiskalta.

Mut onkos kellään vauvalla jatkuvasti vatsa löysällä? Normaalist Sanni on kakkinut niin että monta päivää välissä ja nyt jatkuvasti sellast löysää...Ja levottomampi on... Onko toisten vatsat oireillu kiinteistä vaiko hampaita tulossa? Toisen kautta on hän jo niitä kiinteitä 2kk syönyt vähän vain kerrallaan.
 
Aukku mä kans huomasin tänään että kakkaa normaalia enemmän ja ehkä hieman löysempää. Meillä kyllä normaalistikin tehdään päivittäin, mutta tänään vaihdoin peräti 5 kakkavaippaa. Mä kans mietin, että kiinteistä vaiko hampaista. Kiinteitä ainoana uutena otettiin tänään broileri-kasvis.

Vaunuista, meillä siirrtyttiin ratasosaan ja lämpöpussiin tällä viikolla, kun kantokoppa alkoi käydä niin ahtaaksi. Kesävarustuksessa olisi varmaan vielä mennyt, mutta toppakamppeet päällä ei pystynyt enää liikkumaan. Ihan samalla tavalla tuo nukkuu lämpöpussissa kuin kantokopassakin.
 
HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ KAIKILLE IHANILLE ÄITEILLE JA VAUVELEILLE:heart: :heart:

Ihanaa jos Salahin aleksi alkaa olla jo kunnossa!!!

mein neiti tekee kanssa useemmin kakkaa 1-4 kertaa päivässä ku pitkän aikaa oli n. 1kerta.. ja on löysempää.. että ilmesesti johtuu sit jostain.. :D mutta en oo huolestunu, koska se on kuitekin kiinteää kakkaa, ei liian löysää :D ja hampaita siis tulee, tällä viikolla eka puhkes ja toista ootan, ku on ihan tulossa. äkänen on myös ku ampiainen ja iltasin saa huuto kilarin ja sit kun heijaa sylissä ni nukahtaa melkeen heti siihen, ja yö menee kuitenkin hyvin!!

nyt pesulle

Äiti lpr ja tipi tiistaina 6kk
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille täältäkin :heart:

Oliko täällä puhettä siitä että jotkut käyttää puuroon niitä maitojauheita, niin miten se käytännössä tehdään? =) auttakaa tyhmää..

Ja mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille Mammoille ja vaaveille! :heart:

Meillä ollaan kaikki kipeenä (äippä, tyttö ja iskä). Tyttö on ollut jo viikon ja päivän kauheessa köhässä. Eilen soiteltiin neuvolaan että tultaisko näyttää korvat niin oli vain sanonut miehelle että ihan helpostikin flunssa voi kestää parikin viikkoa joten ei syytä huoleen ... :( No toivottavasti menee nyt sit ohi eikä painu korviin.

Mairo ja Tyttö 6kk 5pv
 
Hyvää ystävänpäivää!

Salah hienoa, että Aleksi alkaa olla jo toipumaan päin =) Voimia kaikille sairastaville ja hoitajille :hug:

Neitoperho tuossa joku sivu sitten kirjoitti siitä, että meinaa hermot mennä yöllä, kun tyttö ei nuku. Täällä on ollut samaa ja samoja tuntemuksia. Sitten aamulla harmittaa, kun on niin ajatellut :(

Emeelia Meillä oli tytsy ekan kerran hoidossa tammikuun lopussa. Oli silloin 6kk. Hänkään ei huoli pulloa, olenkin antanut nokkamukista vettä ja nyt olen alkanut hörpyyttämään. Meillä oli ystävien häät ja sinne siis mentiin ja tyttö jäi isovanhempien hoitoon. Olimme kolmen aikaan yöllä kotona ja lähdimme puoli viisi iltapäivällä. Hyvin oli tyttö pärjännyt, kun syö soseita. Muakin jännitti se todella paljon,että miten tytsy pärjää, kun ei ole tissi paikalla :D Varsinkin kun on nukkumaanmeno aika. Hän siis käy vielä rinnalla kun nukkumaan menee. Tyttö nukkui aamuun asti, eikä edes herännyt kun me mentiin nukkumaan. Joten hyvin meni eka hoitoreissu. Syökö teidän tyttö jo soseita? Niillä meinaa pärjää ja sitä sanoi myös terkkari kun sitä häneltä kysyin, että mitenköhän on...

Hampaiden tulosta: tytsyllä oli masu löysällä, kun teki hampaita. Kaksi hammasta on nyt alhaalla. Lämpöä ei nostanut, mutta kränäinen ja itkuinen oli kovasti.

Bella-Lumia ja Linski pari päivää vajaa 7kk
 
Heipsan!

Täältä myös yhä jaksuja sairastelijoille ja hoitajille :heart:

Me oltiin pikkumiehen kanssa reissussa tiistaista eiliseen, mies oli työreissulla niin lähdettiin mekin. Oltiin mun serkun luona ja siellä oli parivuotias pikkuserkkutyttö hoitamassa kovasti Valtsua. Valtsu nukkui elämänsä toisen kokonaisen yön ja sen jälkeen on mennyt kolme yötä yhdellä syötöllä. Viime yönä jäi kuitenkin unet lyhyiksi, jostain syystä illalla poju ei saanutkaan unta ja herättiin vauvauintiin taas jo puoli seiskan aikaan. Valtsu olikin sitten tosi väsynyt uinnissa eikä tullut kauheesti sukelteluista mitään. Ollaan nyt viikon verran nukuttu paremmin, saa nähdä kauanko tätä iloa kestää. Kanaakin ollaan syöty varmaan viikon verran, onko sitten vaikutusta vai muuten vaan sama ajankohta. Sitä ennen meitä vaivasi alahampaat, puhkesivat molemmat samaan syssyyn.

Tosta pituushommasta oon aika samoilla linjoilla MarikkiA:n kanssa, meillä vetelee kauheaa siksakkia, parhaimmillaan "tullut" kahdessa päivässä yli sentti kun mitattiin neuvolassa ja TAYSissa. Painossa meillä varmaan mennyt jo kymmenen kiloa rikki, ikää siis se 5,5 kuukautta eikä siitä ole mitään ihmeellistä neuvolassa kommentoitu, siis kyselty, että mitäs sä tälle lapselle syötät kun tää näin iso on.

Valtsu ei vielä käänny mahalleen itse, kerran on lelun perässä vahingossa kääntynyt ja kun mä autan, niin kääntyy kyllä, mun pitää vaan tietyn pisteen yli auttaa, tuntuu vauhti ja voima loppuvan kesken. Varmaan kun on tuota massaa niin paljon. Nyt on kuitenkin pari päivää kääntynyt mahalta takaisin selälleen joka kerta kun olen kääntänyt pojan mahalleen. On varmaan mielissään kun hoksasi sen kunnolla kun ei oikein viihdy mahallaan, minuutin pari yleensä kerrallaan.

Vaunukoppaan meillä mahdutaan hyvin vaikka pituuttakin pojalla oli puoltoista viikkoa sitten jo 71 senttiä, en oo ees tajunnut, että joku tän ikänen vois olla jo ratasosassa
:D Mut siis kun ei meillä istutakaan, eikä siis esimerkiksi sitterissäkään yritä punnata itseään istuma-asentoon, niin ei ole käynyt pienessä mielessäkään. Kai siihenkin tuo paino vaikuttaa, lähdetään sitten joskus liikkeelle.

Mulla olisi tänä iltana kaverin polttarit. Tälläinen iltatapahtuma yhdessä baarissa, siellä on jonkinmoinen shampanjatasting kakun kera ja jännittää lähteä. Katson sitten illalla miten maltan olla, nyt on sellanen olo, että tuun aikasin kotiin muutaman lasillisen jälkeen. Ja siis en oo juonut yli vuoteen juuri mitään, pojan syntymän jälkeen muutaman kerran maistanut vähän punaviiniä ja pari kulausta siideriä (oli pahaa ). Häät olis kolmen viikon päästä ja ne ne vasta jännittääkin. Onkohan jotain päälle pantavaa, otetaanko Valtsu mukaan vai tulisko mun äiti katsoo sitä (ei oo ollut koskaan hoidossa kellään, paisti tietty isällään, mut tietty mennään yhdessä häihin) ja jos äiti tulee niin mitenhän ne pärjää. Plääh.

Nyt tuli nälkäinen mies kotiin, mä oon istunut pari tuntia koneella kun se kävi työkeikalla, lähden reippaana tyttönä nyt perunoita kuorimaan.

IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE MAMMOILLE JA VAUVOILLE <3

Siili ja Valtsu 5,5 kk
 
hyvää ystävänpäivää kaikille eloisille mammoille :flower: :flower:

sone: mää oon antanut jo pullan ja leivän murusia poitsun suuhun, siis ihan murusia ja vähän.

meilläpäin kaikki ihan ok, nukutaan ja syödään jotenkin :)
tutulta kuulostaa nuo neitoperhon ajatukset, ne on varmaan niitä "vähemmän" puhuttuja tunteita.

täytyy mennä, moido!
 
Huomenta!!

mein neitille alkaa olla vaikee saaha vaippaa jalkaan, pyörii ja hyörii ja kiemurtelee.. katoin sit eilen kaupasta housuvaippoja, ni pampersilla on vasta 8kg ylöspäin housuvaippoja :eek: .. ja en muita käytä, ku alkaa pylly punottaa.. en sit viittiny ostaa ku neiti ei paina vielä tota 8 kg.. aattelin vaan et onko kukaan ostanu liian isoja housuvaippoja, ja onko ne kuitenkin pitäny pissan??

viime yönä taisin yhden kerran käydä antaa neitille tutin ja muuten nukuttiin n. 00-8.30 (neiti kyllä nukku 22.30-8.30!!!), oli vähän väsyny olo aamulla ku noin pitkät unet saanu nukkua.. poitsu herää nykyään 6-7 aikaan ja mie pääsen puolen yön aikaa nukkumaan ja sit neitin yölliset tutin antamiset/maito, ni ei siinä näin kauaa oo saanu nukkuu.. poitsu olikin eilisen mummolassa yötä, tai kävi ne illalla tässä kotona, ku poika halus kotiin, ku oli ikävä.. söi sit iltapalan tossa ja sano et kyl hää vois kuitenki lähtee mummille, ni lähti sitte takas sinne ja hyvi meni loppu ilta :D , ihme juttuja.

huomenna 6kk neuvola, saa nähä onko paino käyrä nyt kohdillaan ku ollu 2 ed.kertaa laskussa, nyt kuitenkin menee riisipuuro ja lihaa, että pitäs alkaa kasvaa kunnolla, tosin, noin nopee liikkumaan ku tyttö on, ni eihän siinä lihomaan kerkee :D

nyt neiti nousee konttaus asentoon ja siitä nostaa jalat suorix, eli pylly kohti kattoa ja ottaa jaloilla muutaman pienen askeleen??? siis en tiiä meinaako se lähtee sit karhukävelyllä eteenpäin vai meinaako nousta kohta jo oikeesti seisomaan :eek: :eek: poika ei tehny tollasta asentoa vaikka kova liikkumaan oli hänkin.. ihania vilkkaita vipeltäjiä :heart: ryömimällä kerkee ihan joka paikkaan ja kaikki mikä ei ole lelu ni kiinnostaa hirveesti tietenkin.. eilinen karkkipussi miun kädessä, ni hurja ilme ja ääni ku lähti sitä kohti. pitäs vaan keksii hälle jotain sellasia leluja mitkä ei oo leluja, että viihtys.. ehotin miehelle et annetaan vanha kaukosäädin tai kännykkä (ei pattereita/akkua paikallaan :) ) mutta ei saa antaa.. no ehkä ne ei oo turvallisimpia..

ä ja tipi tiistaina 6kk
 
Huomenta kaikille

Meillä oli eilen tosi kiva päivä miehen ja aleksin kanssa. Käytiin idiksessä shoppaamassa ja aleksi oli kun enkeli koko reissun. Käytiin ravintolassa syömässäkin. Siinä se istu rattaissa ja ihmetteli. Koko matkalla ei yhtään kitissy tai kiukutellu. Nyt voi sanoo että pikkumies on parantunu. On nukkunu viimeiset kaksi yötä heräämättä. Ainoo mikä vielä on niin se tosi paha yskä ja hengityksen vinkuna. Sitten illalla käytiin vielä kävelyllä ja kun saatiin aleksi nukkuun ni katteltiin leffa ja syötiin jätskiä. Pitkään aikaan ei ole jaksanu eikä kerinny noin viettään sellasta kunnollista aikaa miehen kanssa. Nyt on tosi hyvä olo =)

Mies osti eilen uuden kannettavan. Meidän vanha temppuili siihen malliin että taitaa vedellä viimeisiään. Kiva kun on ihan uus millä saa nyt tulla tännekin kirjotteleen :)

No, mutta ei mulla muuta tällä erää. esikko tulee varmaan kohta isältään ja aleksi on partsilla päikyillä, joten menen sohvalle kyttään töllöö nyt kun vielä voin ihan yksin sitä tehdä

salah ja aleksi (huomenna 6kk)
 
miks tuo poika on noin kiukkunen?!?!
voiko johtua hampaiden tulosta kun kiukkuaa melkein koko ajan.. ei viihdy missään.. no välillä tietysti on jossain tyytyväinen vähän aikaa ja sit alkaa taas napina.. kuumetta ei oo.. maha on kyllä ollu pari päivää vähän kovalla ja alas on tulossa toinen hammas mut silti kyl tosi paljon kiukkuaa koko ajan.. no kaipa tää kuuluu asiaan.. yöt edelleen aika katkonaisia.. herättiin viime yönä 4 kertaa.. sit jo kuudelta ylös ja hirvee kiukuttelu kaheksaan asti kunnes nukahti tunniks.. mitenhän sais pojan unia jatkettua vähän kauemmin? ei varmaan mitenkään. yhdeksän-kymmenen aikaan nukahtaa yleensä.. voisinhan tietysti laittaa myöhemmin nukkumaan jos sit nukkus pitempään mutta eipä jää sit illalla yhtään omaa aikaa jos nukkumaan laittaa myöhemmin.. voimia kaikille jotka kamppailee samojen ongelmien kanssa. lohduttavaa että muillakin on samoja ongelmia.

joko teidän vauvat on ensiaskel tuolissa? meillä poika välillä mielellään sillä ajelee.. en vaan paljon uskalla pitää kun tulee vasta ens viikolla sen 6 kk. mitenhän kauan siinä saa pitää kerrallaan?
 
Kyllä mä olen pitänyt siinä kävelytuolissa. Välillä olen pitänyt vaan hetken, mutta välillä olen antanut olla niin kauan kun jätkä alkaa kiukkuaan että haluaa pois. Meillä on opittu menemään sillä eteenpäin ja taaksepäin, mutta noi matot on vähän tiellä. Just sanoin miehelle että täytys varmaan tästä olkkarista ainakin ottaa matto pois, että saa aleksi rauhassa mennä sillä tuolillaan. Se alkaa meinaan heti kiukkuaan jos ei pääse liikkeelle sillä.

Ja tosta että jos jossain sanotaan että puolivuotiaasta eteenpäin, niin mä olen sitä mieltä että jokainen äiti tuntee lapsensa parhaiten. kannattaa tehdä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu oman lapsensa kannalta. Ne on vaan suositus juttuja noi kaikki.

jep, nyt taidan antaa aleksille maidon ja viedä jälleen partsille unille. Viimeksi nukku kaikki puolituntia, jos saisin nukkuun edes tunnin tällä kertaa.

salah ja huomenna puolivuotta täyttävä masa-aleksi
 
Heippa kaikille todella pitkästä aikaa. Yritin pikaseen selailla teidän kirjoituksia pitkästä aikaa ja kovasti melkein kaikki ovat flunssasta kärsineet. Pikaista paranemista kaikille.
Me olemme vielä säästyneet kaikilta taudelta kokonaan, mutta kyllä se vielä meidänkin huusholliin iskee jossain vaiheessa.

Meillä on mennyt ihan hyvin pikku neidin kanssa. Olen tässä voivotellut kun aika on mennyt niin nopeasti ja puoli vuotta kohta jo on Mira ollut sulostuttamassa päivääni. Kovasti teidän vaavitkin ovat kasvaneet ja kehittyneet. Meillä tuo puoli vuotis neuvola on ensi viikolla ja saapi nähdä mitä siellä sanotaan. Mira kasvaa kovin kanssa, päivällä hän syö purkillisen perunaa ennen päikkäreitä jotka monesti venyvät 5-6h pihalla. Öisin sitten on vähän ongelmia ollutkin kun ennen nukkui koko yön kertaakaan heräämättä niin nyt on heräillyt paljon viimisen kaksi viikkoa. Olen välillä kokeillut antaa iltapuuroakin mutta ei vaikuta uniin mitään. Tänään kyllä tossa päivällä ehkä selvisi mahdollinen syy siihen että nukkuu huonosti Ja nyt hehkutus :LOL: Meillä on ensimmäinen hammas tullut ikenestä läpi..... rumpujen pärinää....... :LOL: no saa nähdä vaikuttaako se nukumiseen jatkossa.
No muuten meillä tuon syömisen kanssa ollaan pelkällä rinta maidolla pulloa kun tuo neiti ei huoli ollenkaan vieläkään.
Leluilla kovin jo leikitään tai paremminkin tungetaan suuhun ja varpaat ovat kanssa vissiin hyvän makuiset, mutta liikkeelle ei vielä yritä. kovasti tykkää tällä hetkellä seisoskella ja istuskella tuettuna.

Saunomisesta teillä on täällä ollut myös juttua. Meillä neiti pääsi heti saunaan kun napa oli parantunut ja niin meillä on muutkin päässeet sen ikäisenä. Mira pääsee yleensä ensimmäisenä saunaan kun se ei vielä ole niin kuuma ja ylälauteilla ollaan sylissä ja palju on vieressä missä käytän häntä vähän väliä.


T: kotiäiti32 ja Mira 6kk ensi la
 
Puoli vuotis synttärit!! joku vissiin kyselikin niistä aiemmin, ni meillä ainakin on huomenna pienet kemut :heart: ja prinsessa kakku.

iltapäivällä tulee neuvola kuulumisia, saa nähä kasvaako neiti nyt hyvin vai mitenkö.. liikkuminen on vaan niin vilkasta, että ihme jos lihoo :D
 
Huomenta

Meillä on tänään Aleksi 6kk päivä. Ei me sitä sen enempää juhlisteta. Perjantaina leivoin ystävänpäiväpiirakan ja sitä pidettiin sitten samalla Aleksin "kakkuna". Ideaparkista ostettiin lahjaksi reiman hattu ja sellanen pyörivä lelu, mikä pitää ääniä. Muistan esikollekin ostin sillon puolivuotislahjaksi jonkun vähän erikoisemman lelun. Mutta muuten ei niitäkään sen enempää juhlittu.

Kohta pitäis lähtee viemään esikkoa kouluun kävellen. Nyt alkaa taas ahkera lenkkeily, kun aleksi alkaa olla kunnossa niin voi ihan hyvin taas ulkoilla mahdollisimman paljon.

Aleksi nukkui viime yön taas heräämättä. Meni nukkuun 21 ja heräsi tänä aamuna 6. Ei tarvinnut laittaa edes tuttia yöllä. Esikko sitten taas valvottikin puolet yöstä huutelemalla vaikka mitä tuolta huoneestaan. Tohon aspergeriin mikä hänellä diagnosoitiin kuuluu noi nukahtamis- ja univaikeudet. Meillä on sen suhteen oikeestaan joka toinen yö hyvä ja joka toinen huono.

Nyt vaipan vaihtoon ja sitten itse suihkuun. Ettei tule kiire..

salah ja masa-aleksi 6kk :)
 
neitiperho
Meilläkin täytettiin 6kk ystävänpäivänä. Olisi ollut kiva leipoa päivän kunniaksi kakku mutta molemmat kummit oli niin kiireisiä etteivät päässeet kahveelle, joten viittiny sitten itelle ja miehelle syötäväksi sitä tehdä.

Nea taisi puhua siitä lapsen äkäisyydestä. Meillä ollu myös ihan samaa. Tuntuu että mikään ei ole hyvä, ei viihdy yhtään yksin. Hereillä olon jatkuvasti kiukkusi, oli itkuinen yms. Nukkui kyllä mutta sekään ei auttanut. Sitten se meni vaan ohi. Niin ja meille hampaita ole vielä tullut eikä ollut lämpöäkään.

Meillä ei myöskään ryömitä tai mitään muutakaan. Ainoa mitä tekee on kääntyminen selältä mahalleen mutta mahalta selälleen ei. Peppua nostelee ilmaan kovasti ja käsiä toisinaan mahallaan suoristaa...siinä kaikki. Niin ja kyllä tuo tyttö istuu jotenkin..täytyy siinä tosin vieressä koko ajan olla, kun saattaa lähteä kaatumaan jommalle kummalle puolelle. Syöttötuolissa haluaisi vaan koko ajan istua. Siinä viihtyisi koko ajan. Kivaa kun saa heilutella jalkojaan siinä ja pystyy näkemään joka suuntaan.

Yöt edelleen menee herätessä vähän väliä. Nyt onneksi ei tosin ole niitä hirveitä raivokohtauksia öisin. Yleensä huutaa vaan kun on mahallaan tai jumissa jotenkin sängyssä. Ja yleensä ihan puoli unessa. Muuta kuin neidin vaihtaa takaisin normi asentoon ja antaa tutin, niin jatkaa unia. Sekin siis parempi kuin ne parin tunnin huudot. Ollaan myös sitten palattu yösyömiseen. Kerran yön aikana herää niin ettei suostu jatkamaan millään uniaan. Rauhoittuu vasta kun syötän ja sitten jatkaa uniaan taas. Niin..ja nyt neiti sitten alkanut heräämään klo 7. Viimeksi aikaistui klo 8 nyt sitten taas tunnilla...plääh. Mä vaan en nosta itteäni sängystä ennen klo 8, se on meillä päätetty näin.

Neitiperho ja Iina 6kk2pvä
 
Heippa hei!

Onnea puolivuotiaille! :heart:
Meillä se päivä ens lauantaina.

Yritin tossa aamun metsästää lippuja ens kesän Metallican keikalle, ei onnannu ja nyt harmittaa. No tarttee jotain peruutusta koittaa saada.

Bella-Lumia: Juu Ilona syö jo soseita ihan hyvin, että sen puoleen kyllä varmasti pärjäis sen aikaa. Ja maitoo oon hörpyttäny mukin reunasta kolme päivää, että nestettäkin saa. Ja teatteri kestää kolme tuntia, että sen aikaa nyt varmasti pärjää. Tosin kummeja kun ei useesti nähdä, niin I vierasti jonkin verran. Mutta tarvii tehdä niin, että viedään toi isosisko sinne kans hoitoon, jospa I ei sit niin kauhuissaan olisi. Oli tarkotus viedä esikko mummulle ja I kummeille. Ja onneks teatteri on päivällä, niin ei tuu nukuttamisen kanssa mitään ongelmia.

Meillä näyttäs nää flunssat menevän ohi. Hyvä, laitto vähän väsyttään, kun I yski kaikki yöt ja ite ei osannu sen takia nukkua. Tai uskaltanu...

Mitenkäs teidän ystävänpäivät meni? Me käytiin miehen, Ilonan ja I:n kummien kanssa syömässä. Muuta ei sit tehtykään.

Jaa, nyt kun I nukkuu, niin taidan vähän siivoilla.

Emeelia ja Ilona kohta 6kk

 
Tiitu on nyt keskikäyrällä eli lihat ja riisipuuro on tehny tehtävänsä paino 7.5kg ja pituus 66cm tullu n. 700g lisää, ku aiemmin tullu n. 500g.

vähän köhäseltä vaikuttaa neiti taas..oisko sit hampaasta vai mikä.. ärsyttää ku koko ajan jotain pientä.

huomenna juhlitaan pienellä porukalla 6kk synttäreitä :heart:

Ä ja tipi huomenna 6kk
 
Tervehdys kaikille! En ehdi ihmeempiä kirjoittelemaan, mutta puuron syönnistä.. Mein esikoiselle alkoi tavallinen kaurapuuro maistumaan kun teharilla pyöräytin hiutaleita pienemmiksi. Mutta aivan kuten joku kirjoittelikin, niin kaikille ei puuro maita. Niin ja suht velliä se saa olla kun vielä sitä jäähdyttelee niin muttuu paksummaksi..

Esikko heräsi, aurinkoista pakkaspäivää kaikille.. B)
 

Yhteistyössä