***ELOMASSUT 2008*** Helmikuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Salahille ja Aleksille voimia ja parantumista!
Kurjaa tuollainen kun toinen on aina kipeä.

Meillä ei säännöllistä päivärytmiä oo lainkaan. Aamulla kun I herää noin 7 aikaan, niin saattaa mennä jo parin tunnin päästä nukkuun tai sit ei ollenkaan. Edelleenkään kun I ei nuku päivällä kunnon päiväunia. Mutta kun ei kiukkunen ole, niin en oo väkisinkään koittanu nukuttaa. Illat meillä menee aikalailla samanlailla. Kasin aikaan on iltapuuhat tehty ja imetän meidän sängyssä, josta sit kannan omaansa. Yöllä syö edelleenkin kerran tai kaks.

Ilonalle ei käy noi puurot kauheenkaan hyvin. Riisipuuroo ollaan nyt sit vaan syöty. Aina kun olen ottanu uuttaa puuroo, niin kolmantena päivänä on kakka aivan kovalla ja vain sellasta pientä papanaa. Ja sit kun lopettaa, niin menee päivä-kaks niin kakka on taas normaalia. Onneks vielä ainakin toi riisipuuro uppoo hyvin.

Eilen oli Ilonan eka hoitopäivä, 5 ja puoli tuntia oltiin pois. Hyvin oli menny, vaikkei pullosta juokkaan. Viimesen vartin oli huutanut, mutta muuten oli ollu iloinen ja kiltisti. Isosiskokin oli viihtyny todella hyvin. Ja minä, voi että oli kiva päästä miehen kanssa kahdestaan ulos. Käytiin tosiaan teatterissa ja sen jälkeen vielä syömässä. Ilta kotona menikin sit vähän huonommin. Ensin vanhemman tytön isä veti kauheet herneet nenään siitä, että vein esikon hoitoon sellasille ihmisille joita hän ei tunne. Just just :headwall: Ja sitten olin ajatellu, että kun saan tytöt nukkuun, kömmin miehen kainaloon hellitteleen ja halitteleen kivan päivän päätteeks, niin hän päättikin lähtee kavereitten kans ryyppään... No anteeks se pyyteli, mutta paha mieli siitä silti jäi. Mutta se hyvä puoli tossa oli, että mä sain kunnon yöunet, menin nukkuun 10 ja esikko heräs puol kasin aikaan ja Ilona kasin aikaan :)

Tarttis ruveta siivoileen, mutta kiinnostus tasan nolla :/

Emeelia ja Ilona 6kk1pv :heart:

Kauhee kun aika menee näin nopsaan!
 
IhanPihallaSONE
Ainiin, joo, meillä on konttausyritykset menneillään :) Menee vähän kun mittarimatto! Vähän aikaa jumettaa konttausasennossa siitten työntää jaloilla itteensä eteenpäin ja kädet on miten sattuu ja taas uudelleen, hassu tyyli :heart:
 
Joo, onham se totta et omatekosissa on vaan sitä mitä niihin laittaa, ja oikein hyvä mieli tulee myös kun ite viittii tehä :D

Tänään meinasin antaa taas sitä kauraa neitille ku viimeksi meni pulautteluksi pitemmän päälle..tiiä sit oliko se flunssa vai kaura.. tosin nyt on alkamassa myös flunssa, mutta aattelin nyt kokeilla kuitenkin, koska jos ei oo kipeitä pulauttelu oireita (siis niiku mahakipuja tai jotain..) ni eihän siitä sitten varmaan haittaa ole..??

eilen illalla oli taas äkänen pikku neiti.. olihan meillä tossa muutama ilta rauhallista ja nyt taas äkänene ku mikä.. ilmeisesti hampaita pukkaa lisää :D yöunillekin nukahti vaan syliin hyssyttämällä.. mutta ei se miuta haittaa, kunhan jotenkin nukahtaa!!!

nyt kahvia!!

ä ja tipi 6+kk
 
Meillä on Elmerin rytmi muuttunut ihan täysin... Poju herää ysin aikoihin, menee pihaunille puolenpäivän maissa, nukkuu vaihtelevasti 2-3 tuntia (joskus ei sitäkään) ja sitten menee seuraavaksi yöunille 8-9 aikoihin. Eltsu on jättänyt pikkuhiljaa unia pois ja nyt mennään siis yksillä per päivä. Onneksi nukkuu sitten 12 tunnin yöunet yhdellä syömiskerralla...

Meillä mennään vasta mittarimatoilemalla eteenpäin ihan pieniä hyppäyksiä. Kovasti Eltsu nostaa itseään konttausasentoon, mutta kädet ei vielä oikein oo tajunnut jutun juonta eivätkä kanna eteenpäin :D Hampaista on alkaneet ekana punoittaa alakulmahampaat ja niitä onkin hangattu ja kuolattu ja itkeskelty viimeiset pari päivää...

Mut nyt kahville, kun poju on pihaunillaan :wave:

kaneli ja Eltsu (kohta jo 7 kk)
 
Meidän jätkä nousee konttausasentoon ja oppi vloppuna istumaan. Hyvän näkönen ku leveetakamus jarottaa ja leikkii niin innossaan.
Nyt on alkanu muodostuun jonkulaista rytmiäkin ja poika alkaa olla kunnossa. Edelleen rohisee mut uskaltaa jo ulos viedä.
 
Eilen käytiin neuvolassa... Tyttö painaa 7910g, arvasin ettei vieläkään oo mennyt 8kg rikki kun on niin hoikistunut...

Tänään meinattiin maistella eka kertaa puuroa, saa nähdä kuinka uppoaa.

Mairo ja Tyttö 6kk 2vkoa ja risat
 
Heipsan!

Meidän neiti on nyt tauolla vähän kiinteistä, kun on kasvannut muutenkin hyvin ja ei millään ottais kiinteitä. Ja sekin mikä on mennyt, hän oksentaa pois ja vaikeroi. Neuvolantädin kans juteltiin, että pidetään vaik lyhyt tauko ja yritetään rauhas uudestaan. Toiset antaa jo ties mitä, mutta me ollaan ihan nollalukemissa. Maitoa onneksi riittää, vajaa 6kk ja yli 8,5kg :D

Meilläkään ei kovin säännöllistä rytmiä, yöunet tosin suht säännölliset n. 20-06.30, syö yöllä 2-3 kertaa. Päivällä nukkuu noin kolmet unet, pituudet vaihtelevat kovasti, yhdet korkeintaan 3h, mutta välillä kaikki alle tunnin. Muuten tyytyväinen tyttö- paitsi, jos antaa kiinteitä..

Asuntokaupat meillä vielä kesken, huomenna kuntokartoitus talossa, jonka todennäköisesti ostamme. Olen kyllä todella helpottunut, kun pääsemme täältä kerrostalovankeudesta pois, kolmen lapsen kanssa on kerrostaloasuminen kaikkea muuta kuin kivaa.

Tänään päivä meni ystävättären ja hänen lapsien luona, heillä samanikäiset lapset:)
 
Jospa jotain kirjoittaisi, vaikka ei tänne mitään ihmeitä kuulu. Lattialla ryömitään hiljalleen eteen- ja taaksepäin. Konttausasentoa vähän treenataan. Kiinteitä menee meillä myös vähän, kun tissimaidollakin pärjää vielä vallan mainioista. Peruna-porkkana-parsakaali sosetta ollaan 1-2 kertaa päivässä annettu. Hyvin maistuu. Nokkiksesta vettä juodaan ruokailujen yhteydessä. Olen kamalan huono lisäämään uusia ruokia ,mutta ei kai siinä kiirettä ole.

Meillä esikko on kaameassa flunssassa ja kuumettakin oli vähän. Toivottavasti ei vauveliin tulisi.
Hyvää yötä!
-Poni ja vauva 6½kk
 
Heipä hei!

Kylläpäs täällä on ollu hiljasta parina päivänä.

Neuvolasta juuri kotiuduttiin
Paino 7500g (7100g)
Pituus 67,9cm (65cm)

Paino on edelleen pituuteen nähden laskussa, joten kuukauden päästä on jo seuraava käynti, vaikka normaalisti olis vasta 8kk neuvola seuraavaks. En tiä mikä siinä niin tökkii, ettei sitä tuu lisää, vaikka I syö mun mielestä paljon ja sen 5 kertaa päivässä. Plus tissit päälle reilun 10 kertaa vuorokaudessa. Mutta sano täti, että ei toi viä huolettavaa ole. Nollakäyrällä menee kaikki mitat, että ei viä sen alapuolelle ole laskenu.

Muuten meneekin hyvin. Aattelin nyt vloppuna vähän unikouluttaa Ilonaa, josko päästäis tosta yhdestä yösyömisestä pois. Aattelin, että aamu viideltä ois se raja, jonka jälkeen jo syötän, jos haluaa.

Maanantaina I saikin serkku-tytön :heart: Käytiin eilen kattomassa ja voi hurja se on pieni ja ihana :heart: Mä olen ihan in love :heart:

Nyt ei muuta.

Emeelia ja Ilona 6kk4pv :heart:
 
meilläkin käytiin neuvolassa:

painoa 8 kiloa (7,6 kiloa)
pituutta 699cm (66,5cm)

meilläkin paino kuulemma vähän laskussa pituuskasvuun nähden mutta ei tarvii kuulemma olla huolissaan ja seuraava neuvola sit 8kk ikäsenä. poika lipittää tosi paljon vettä niin neuvola täti aatteli että sekin voi vähän täyttää mahaa. eilenkin illalla joi ite tuttipullosta yli 200 milliä. meillä yöt on nyt vähän rauhoittunu. viime yönä heräs vaan kerran. yleensä herää maksimissaan sen 3 kertaa. varmaan auttoi omaan huoneeseen siirtäminen. aamuisin herätään mun mielestä aivan liian aikaisin ( 6-8) mut toisaalta poika menee kiltisti nukkumaan aina illalla yhdeksän maissa niin mieluumin otan omaa aikaa itselleni sillon illalla kun että laittasin myöhemmin nukkumaan ja aamulla sit nukuttas pitempään. ihanaa kun aurinko paistaa. kohta on kevät eikä tarvii vauvaakaan niin paljon pukea. meillä poika nukkuu mielellään ulkona. eilenkin nukkuin 2 tuntia ja sit vielä myöhemmin 3 tuntia.
 
täällä kans käyty 7kk neuvolassa
pituutta 70cm (66.3cm)
painoa 6910g (6825g)
neuvolan täti sanoi että kun on niin liikkuvainen lapsi niin ymmärtää miksi niin kevyt ja paino ei nouse kovin nopeesti käski vain syöttää tiheämpään meillä ryömitään hypitään sylissä ja taputellaan pöytää ja noustaan välillä lähes konttaus asentoon paino kontrolli 2 viikon päästä
 
Meidän poika viikon päästä 6kk ja tänään käytiin neuvolassa.
Mitat oli 9,63kg ja 71cm. (Edelliset 9,380 ja 69cm)
Sai rokotteen ja kk päästä kontrolli ku aukile oli menny jo lähes kiinni.
Taakseppäin poika hissuttelee ja paikallaan konttaus asennossa hyssyttelee. Istuu mutta ei itse nouse istumaan. Kovasti touhuaa ja on seurallinen.
 
poika on kovassa flunssassa, kuumetta ei ole, mutta muuten on aivan voipunut kaveri. äiti sydän syrjällään toivoo pikaista paranemista, kun tämä on vasta 2. flunssa, eikä tähän sairastamiseen vielä ole tottunut :ashamed:

poju ei vielä liiku ees tai taas kuin vähäsen hinaamalla, akselinsa ympäri liikkuu kyllä vähän vauhdikkaammin, mut se mikä on erikoista, niin hän hyppii! selällään makaamalla hän hyppyyttää pyllyään ylös ja samalla liikkuu. kun hän makaa mahallaan, hän hyppyyttää kumpaakin kättään ja jalkaansa samanaikaisesti ja hyppii lähinnä paikallaan. tuota hyppimistä hän jaksaa tehdä nyt kipeänäkin. melkosen koomisen näköistä ja huvittavaa, kun joka hypyllä pitää vielä pitää innostunut hyppäysääni :LOL:
onko kenenkään muun vauvalla samanlaista hyppyrikautta ollut?

ukkeli 6 kk ja 1 vko
 
Moi!

Ei tullu täällä käytyy piiiitkään aikaan, oon tuol facebookin puolella pyöriny ja sielki ollu enempi lukijana :ashamed:

Mut pisti tosta Aukkulta silmää et siel ki vissiin mennään tissimaidolla pääasiassa? Luulin et oon ainut ku Viljami vaan valuttaa potut pois suusta.. päärynää se on ny jonku lusikallisen alakanu huoliin,mut o se meänki poika kyl pelekäl maidol kasvanu nokko 9,1kg ja 69cm oli 5kk neuvolassa.
Mut pitää lähtee koisaan ja tulla paremmalla ajalla lueskelemaan muitten kuulumisia =)
päätäki särkee :(

tuiccu ja viljami 5,5kk
 
Mites Salah ja Aleksi?? toivottavasti kaikki on hyvin!!

mein neitillä senku näppylät lisääntyy.. eilen illalla vähän raapi korvallista, mutta ei muuta, alkaa varmaa kutina ärsyttää.. pojalla ei oo vielä mitään, mitä ihmettelen, kska ollaan yhessä käyty siellä paikassa, missä on ollu vesirokkoo.. alkaahan tuo neitillä varmaan jo mennä ohi kohta..nyt ois periaatteessa 5. päivä jo, ekat näpyt tuli sunnuntai iltana..

mutta vauhti ei oo hiljentyny ollenkaan, istumaan nousee niin hienosti, ilman tukea ei vielä istu, mutta yhdellä kädellä pitää tukea ja toisella voi räveltää leluja. ryömii täysillä joka paikkaan ja konttaus asento on hallussa, siitä nousee suorille käsille/jaloille , mutta ei enempää.. käsillä kurottaa jo ylös ja jos kädet saa hyvin jhkin kiinni, ni siten nostaa itteesä ylös, mutta se on vielä ryömimis asennossa, konttausasennosta ei vielä osaa nostaa käsiä..

ompa sekava sepustus :D , mutta liikkuvainen lapsi meillä :D

äiti lpr ja tiitu 6,5kk
 
äiti lpr: ihanasti on teidän tytteli oppinu taitoja!! meillä ei vielä ees ryömitä. kääntyilee kyllä kovasti mahalleen mut siinäpä se sit olikin. ja ensi askel tuolilla tietty ajaa rallia niin että seinät paukkuu
 
Heippa

Ollaan kotiuduttu heurekareissulta eilen.. Oli aivan ihana reissu, oltiin minä, mun sisko ja esikko. Aleksi jäi isin kanssa kotiin. Teki hyvää itselle kun sai vähän univelkoja nukuttua pois

Meillä siis tosiaan uusiutu flunssa ja lauantaina vein pojan päivystykseen ja ensimmäinen korvakuuri ei ollu tepsiny ja saatiin uus lääkekuuri. Aleksi meni sitten taas tosi huonoon kuntoon ja oli kauheeta jättää se kotiin ja lähtee ite reissuun. Isä kun ei ole kauheesti ollu pojan kanssa pitkiä aikoja kaksin. Aleksilla alko sitten todella paha kumiseva yskä ja mies oli joutunu sitten viemään meidän omalle lääkärille pojan maanantaina. Tämä lääkäri oli sanonu että keuhkoäänet on kunnossa ja korvakaan ei näytä tulehtuneelta. Käski syödä kuurin loppuun ja määräs kolmioyskänlääkettä. Tänään jätkä oli ehkä inasen paremmassa kunnossa, aamulla oli kyllä aikas pahan kuulosta hengenahdistusta ja yski hiukan. Tossa ennen kun meni päikyille niin alko nenä vuotaan aikas paljon. Lauantaina on viimeinen kuuri päivä, että jos tää ei ala yhtään tästä paraneen niin kyllä menen heti sunnuntaina uudestaan lääkäriin. Mä olen sitä mieltä että poika on nyt jollain saatava kuntoon. Eihän tää nyt voi loputtomiin jatkua. Yksi lääkäri ennen joulua sano, että kun vauva tulee puolenvuoden ikään niin pitäis helpottaa tälläset ja kakka sanon mä.. meillä pahenee vaan mitä isommaksi hän tulee. Ite olen ihan lopen kyllästyny katteleen kun ei voi millään tavalla auttaa toista..

Me ollaan oltu siis nyt hetkinen... kuukausi taas kipeenä putkeen.. että näin..

Meillä ei aleksi kyllä tee muuta edelleenkään kun istuu ja kääntyy toisen kyljen kautta mahalleen. Meidän sängyssä peruuttaa mutta lattialla ei.. Ei mikään ihme ettei opi mitään uutta kun on noin kipee koko ajan. heti jos yrittää mahallaan tehä jotain, niin joko pulauttaa tai hengästyy ihan väsymykseen asti. hengästyy siis tosi pienestä aivan älyttömästi.

pulautteleeko muiden vauvat? Meillä aleksi pulauttelee tosi paljon, mutta niin pulautteli esikkokin aikoinaan.. Oli vuoden vanha kun alko vasta helpottaan. Me käytiin sillon kaikenmaailman tutkimuksissa siitä, mutta koskaan ei mitään löytyny

salah ja edelleen räkänen ja yskänen aleksi
 
Heippa!
meillä kanssa pienessä nuhassa oltu muutama päivä..
veera viime viikon aikana oppi istumaan tuetta. =) syöttötuoli otettiin käyttöön pari viikkoa sitten,että oisko siinä joku yhteys ku niin hienosti istuu tuetta..en kyllä vielä yksin uskalla jättää istumaan,eteenpäin jos kaatuu,niin on kaatuminen hallittua,mutta taaksepäin kaatuessa kyllä muksauttaisi päänsä..

pulauttelu meillä veera ei pulauttele oikeastaan ollenkaan.tosi harvoin.
aika menee tosi nopeesti 3viikon päästä on tää toinen raskaus jo puolivälissä! :eek:

vointeja kaikille! =)

ajatar ja veera 6,5kk
 
Pulauttelusta: Kyllä meillä jonkin verran pulautellaan, jätkä kun on niin kova hytkymään, et vähemmästäkin tulee osa ylös.

Meillä hampaita on nyt alkanut tulemaan oikein urakalla, sillä eilen huomasin yhden poskihampaan tulleen näkyviin, ihmettelinkin miksi jätkä koko ajan tunki nyrkkiään suuhun ja hankas ikeniä.

Tänään maistettiin ekan kerran tattaripuuroa ja ihan kuin poika olisi sitä aina syönyt, ei edes ihmetellyt, että mitä tää on, vaan pisteli poskeen hyvällä ruokahalulla.

Meillä peruutellaan kovasti ja pyöritään akselin ympäri, mutta eteenpäin ei vielä mennä. Konttausasentoonkin noustaan ja siinä heijataan. Mietinkin, että jättääkö poika ryömimisen väliin ja lähtee suoraan konttaamaan.
 
meillä myös puklutellaan.. välillä enemmän ja useemmin ja välillä taas vähemmin.. kauraa oon taas antanu nyt 4 päivänä, ja ei oo enempää pulautellu, ku aiemmin kokeilin ja pulauttelu lisäänty..johtu kai flunssasta sillon. refluksi tautihan?? on joku reiluun puklutteluun liittyvä?? mutta ei meillä kyllä niin suurta pulauttelua ole!

ajatar, laitahan masupäivitys :D onko isompi mitä edellinen, entä onko erilaita ollu muuten??

nyt juomaan ilta sidua (millonkohan viimeksi..en ees muista..) ollaan tänään touhuttu koko päivä ja nyt molemmat lapset on nukkumassa, harvinaista että neiti nukkuu tähän aikaan.. saa nähä herääkö vielä valvomaan.. :eek:

ä ja vesirokkonen Tiitu
 

Yhteistyössä