***ELOMASSUT 2008*** Helmikuussa

  • Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on pulauteltu aina ja paljon. Nyt taas lisääntynyt ,kun liikutaan enemmän. Tuossa 5 kk iässä oli pulauttelua vähemmän. Vähän rasittavaa tuo on ,kun koko ajan saa olla harso mukana ja siitä huolimatta meillä on sohvat ja matot aina puklussa.

Sain tänään ostettua broilerin- ja naudanpaistijauhelihaa. Uusissa ne kypsensin ja pakastin. Vähän broikkua tänään maisteltiin ja maistuhan tuo.
Hyvää yötä mammat vauvoineen!!
-Poni ja vauva 6½kk
 
meilläkin oli pulauttelua tosi paljon noin kuukausi sitten. nyt on huomattavasti vähemmän.
aamu oli ihan järkyttävä. poika vaan huuti yli tunnin, missään ei ollu taas hyvä. kaikki lelut mitä annoin niin heitti heti pois ja mikään paikka ei miellyttäny. onneks sain sen nyt ulos nukkumaan. jos kus nää aamut on ihan hirveitä, en tiiä mistä johtuu. poika suuttuu myös tosi paljon jos hältä otetaan käestä pois jotain. taitaa tulla äitiinsä kun on nuin kauheen äkkipikanen..
 
laitan masupäivitystä kunhan saan aikaseks uuden kameran ostettua..kissa tiputti pari viikkoa sitten kameran hyllystä ja se hajos :headwall:
eilen kirjotin et,veeralla vähän nuhaa..nyt äskön 38.9 kuumetta..jos paljon vielä nousee,niin pitää käydä lääkärissä.panadolia sai äsken..

ajatar&veera 6,5kk
 
Heips

Jaksamisia Ajatar ja veera flunssan kanssa. meillä ilmeisesti ollaan jälleen kerran selättämässä tämä tauti, se jää nähtäväksi kuinka kauan ollaan tällä kertaa terveenä. Nenä on vielä tänään vuotanu välillä ja huomenna on viimeinen antibioottipäivä, että todella jännityksellä odotan onko sunnuntaina taas yhtä räkänen kun viikko sitten.

Tänään käytiin esikon kanssa jälleen perheneuvolassa, hällä diagnosoitiin aspergerin syndrooma viime kerralla ja nyt puhuttiin sellasista käytännön asioista. Samalla esikko sai miedon rauhottavan lääkityksen iltoihin. Hän kun ei oikein nuku muuta kun koiran unta ja heräilee todella monta kertaa yössä. Välillä saattaa herättää mutkin ihmeellisillä kysymyksillään 5-6 kertaa yössä. Se haittaa hänen fyysistä kehitystä ja koulunkäyntiä. Saa nähä onko tosta lääkityksestä mitään apua.

Mä menen nyt sohvalle parantamaan pääkipua.. on elämää suurempi särky ja ei ole kivaa. Ruokakin pitäis tehdä eikä huvita, mutta onnex mies tuli pari tuntia aikasemmin töistä kotiin kun piti, joten ei tarvi niin kauheesti yksin tehdä.

Salah ja masa-aleksi n. 6,5kk
 
päänsärky selätetty ja ehkä aleksin flunssakin.. oltiin äskön pulkkailemassa hetki meidän pihassa. Ai että on söpön näköstä kun tollanen jätkä istuu vauvapulkan kyydissä ihan onnessaan :) . Käytiin siinä samalla sitten keinumassa vauvakeinussakin :) .

Tänään mies on töissä yömyöhään ja mä oon siis poikien kanssa yksin kotona. Ajateltiin esikon kanssa pitää leffailta kun aleksi käy yöunille. Katellaan se Myrsky elokuva, esikko sai sen synttärilahjaksi, syödään sipsukoita ja namia. Ajattelin vielä sen lisäksi tehdä meille sellaset dippikipot mihin laitan veneperunoita ja kurkkua. Ennen aleksin unia käyn poikien kanssa vielä saunassa..

Hiihtoloma olis kohta ohi ja taas alkaa esikon kouluun viemiset :( , on ollu ihanaa kun ei ole tarvinnut heti aamusta hösöttää ja lähtee viemään ketään mihinkään.

No, nyt ruokaa antaa pikkujätkälle

salah ja aleksi
 
kivalta kuulostaa teidän iltasuunnitelmat salah! =)
mä mietin tota vauva pulkkaa joku aika takaperin ja aattelin et varmaan toi neiti vähän liian pieni semmoseen.mutta jos salahinkin poitsu viihtynyt,niin ehkä voiskin harkita jo täksi talveksi semmosen ostamista..(pian se lumi kyllä luultavasti lähteekin jo)
aamulla veeralla oli vielä 39 astetta kuumetta,mutta nyt kun mitattiin niin oli enää 37 astetta! :) ja panadoliakin saanut viimeksi aamukuudelta,niin ei siitäkään tuo kuumeen lasku voi johtua.jospa menisi näin nopeasti ohi =)
vatsatauti tuolla neidillä oli ja siitä varmaan se kuumekkin.kakannut useasti ja kakka ollut ihan löysää.

ajata
r&veera 6,5kk
 
neitiperho
Heissan taas.

Olisi täälläkin hiihtoloma takanapäin pikkuhiljaa ja kotiuduttiin Tahkon reissulta. Alku viikko lomasta vaan oli aika uuvuttava. Tyttö suostunut nukkumaan oikein mikään yö, huutanut vaan jatkuvasti ja oli todella levoton. Ajattelin tietysti, että se johtuu vieraasta paikasta ja kun reppanalle ei saatu kunnon sänkyä. No keskiviikkona sitten huomattiin, että suussa törröttää vihdoin eka hammas. Äsken sitten tyttöä laittaessa nukkumaan huomasin, että nyt näkyy jo toinenkin.

Neiti ei matolla oikein liiku vielä paitsi tietysti navan ympäri pyörii mahallaan. Mutta jos neiti kierähtää lattialle niin siinä peruuttelee sitten paremmin. No lattia tietysti liukkaampi. Istuminenkin alkanut kiitettävästi onnistua. Ilman tukea siis kyllä istunut jo jonkin aikaa hetkittäin, mutta aina vieressä on oltava, kun alkaa kurkottelemaan tavaroita, niin helposti menee nenälleen. Ruoka myös edelleen maistuu ja jatkuvasti olisi ennemmin syömässä samaa ruokaa kuin me. Välillä sitten on saanutkin pieniä paloja meidän syömisiä maisteltavaksi ja hyvin kaikki uppoaa. Mutta tällaista meille.

Pikaisesti selailin muiden kirjoitukset. Salah toivotaan, että Aleksi nyt VIHDOIN tervehtyisi. Niin kuin muidenkin lapsukaiset. Onneksi meillä ei vieläkään sairastumisia.

Neitiperho ja Iina 6kk2vko
 
Minä täällä taas kirjottelemassa :/

Meidän eilisilta esikon kanssa sujui loistavasti. Katseltiin leffa ja sitten mä jäin vielä katselemaan telkkaa siksi aikaa kun esikko nukahti. Syötiin kaikkee rasvasta ja epäterveellistä. Huomasin esikosta että oli ihan onnessaan kun sai laatuaikaa ilman vauvaa. Vaikka esikko kyllä tykkää aleksista aivan kauheesti, mutta kyllä hänkin tarvii sitä aikaa minulta ja mieheltä. Joten näitä aletaan viettämään useamminkin :)

En tiedä mikä ihme meidän aleksilla nyt on, mutta eilen illalla aleksi oli esikon sylissä ja hän ilmotti mulle että vauva haisee ihan pulille, otin syliin ja haistoin joo itsekin että haisi ihan pulin ja oksennuksen sekotukselle. Mä ajattelin vaan että se on sitä kun jätkä pulautti ennen päikkyjä, että se on bodyyn jääny se haju. Aleksi oli TODELLA kiukkunen ( yleensä sylissä rauhottuu ) ja mentiin sitten vaippaa vaihtaan. Siellä oli kauheen hajunen ( haisi siis pulille ja oksennukselle, ei kakalle ) vesi kakka. Aivan ripulia. Sitä oli tullu niin paljon että oli kaikki bodyt ja sukkahousutkin siinä. Tänään aamulla sama juttu. On syöny loistavasti, eikä mitään uutta ruoka-ainetta mitä ei olis aikasemmin saanu. Aamulla kakkas ensin ihan normaalin kakan ja sitten ehkä puolituntia sen jälkeen samanlaisen ripulikakan. Että eihän me sitä tervettä päivää varmaan tulla näkeen

Ja muutama päivä taaksepäin pissa haisi aivan käyneelle, sillon ajattelin että se johtu antibiootista, mutta nyt eilen pisti kyllä sekin uudelleen mietityttämään :/

Aleksi nukku viime yönä 20.15-07 heräämättä, annoin sängyssä maidon ja jätkä jatko uniaan vielä 08 asti. Mutta esikko sitten päätti heräillä yöllä ja sitten neljän aikaan joku aivan ihme numero soitti esikon puhelimeen enkä ollu muistanu laittaan äänettömälle, sama numero oli soittanu vielä uudestaankin. Jos olisin kerinny vastaan ni olisin ehkä hiukan avautunu :kieh:

No, nyt laittaan perunat uuniin, paisti on siellä ollu jo jonkin aikaa. Mies lähtee kohta töihin

salah ja aleksi ( onko taas kipeenä???? )
 
Slahille voimahalit ja toivotaan että toi kierro loppus jo!!! voiko olla antibiooteista johtuva ripuli?? mie aina syötän pojalle ja itelle maitohappobakteereita kuurin aikana, ettei kävis mahan päälle..

meilä alkaa olla vesirokko selätetty ja nyt vaan ootetaan millon poika sairastuu..

ja muutamia konttaus askeleita tyttö ottanu vklopun aikan ja välillä ne karhukävely askeleita, hauskan näköstä :D

nyt pitää mennä
 
Mulle tuli sama mieleen, että jos Aleksin ripuli johtuu antibiootista? Kyllä sais jo teidän sairastelut loppua. Varmasti rankkaa tuollainen :hug:

Me oltiin sitten lauantaina hautajaisissa ja jätettiin tyttö kotiin. Mun äiti tuli häntä hoitamaan, kun mietittiin, että ei siitä varmaan mitään tulis, jos on Linski mukana. Onneks ei otettu, koska ne hautajaiset kesti melkein kuusi tuntia. Oltiin miehen kanssa ihan rättipoikki, kun tultiin kotiin. Onneksi tyttö oli myös väsynyt ja nukuttiin kaikki muutaman tunnin päikkärit. Yöllä nukuin vielä 10h! En muista milloin olisin viimeksi nukkunut niin kauaa.

Mitäs meille muuten...no, Linski on oppinut ryömimään. Ja meneekin jo aika vauhtia:) Sähköjohtoja yms. pitää alkaa laittamaan pois, kun neiti on erityisen kiinnostunut niistä. Kyllä on aika mennyt nopeesti, kun juurihan hän syntyi ja nyt jo liikutaan niin, että ei perässä pysy...no ehkei ihan niin lujaa, mutta kuitenkin :D

Hampaita on kaksi alhaalla ja imetellään edelleen. Ainakin aamuisin ja iltaisin. Useesti kyllä päivisinkin. Lihasoseita syödään ja puurotkin on alkanut maistumaan. Tosin hirveitä määriä ei mene. Ensi viikolla olisikin sitten 8kk lääkärineuvola ja suuhygienisti.

Bella-Lumia ja Linski 7kk2vkoa
 
Huomenta.
Meillä on nyt puuroja syöty jokin aika, riisipuuroa jo pidempään, mutta viime viikolla aloitettiin tattaripuuro ja pari päivää sitten kaurapuuroa iltaisin. Nyt sitten jätkä kakkii koko ajan, ainakin maha toimii, kun jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä saa käydä peppupesulla. Aiemmin maha oli ehkä hieman kovalla, mutta nyt selvästi löysempää.
Ylihuomenna olisi lähtö etelänlomalle ja tänään jos alkaisi pakkailemaan, jotain olen jo kasannutkin valmiiksi.

Meillä uppoaa ruoka kuin ruoka, ihan sama mitä tarjoaa, niin kaikki on hyvää. Meillä syödään purkkiruokia, kun olen niin laiska itse tekemään ja päätin, että meille ei noita Piltin lihasoseita enää osteta, ovat niin löysiä, että ei tahdo suuhun asti päästä, sillä jätkä pistää suunsa aina kiinni niin, että ruoka roiskuu yli lusikan laitojen, ja mulla menee hermot, siihen siivoamiseen. Ja muutenkin tuo jätkä tykkää selvästi kiinteämmästä ruoasta, kuten noi Muksujen ruoat on.
 
moikka. meilläkin oli eka kuumeinen päivä eilen. 38 astetta oli kuumetta mut tänään ei taas sit oo ollu yhtään. nuhaa ja yskää ei oo. en tiiä mistä kuume vois johtua kun kesti vaan päivän.. voiko hampaat nostaa noin paljon kuumetta? en ois muuten ees tajunnu et poika on kuumeessa jos ei ois aamulla ollu ihan tulikuuma ja kiukkunen.. ei mun mielestä nyt oo kyl ees hampaita tulossa.. vähän outoo..
 
En ole saanut aikaiseksi kirjoitella taas pitkiin aikoihin, toisinaan käyn vilkaisemassa teidän muiden kuulumisia kyllä. No jospa hieman meidän kuulumisia ja jotain muutakin saisin nytrustattua ennen kuin lapset herää..

NEA voi hyvinkin johtua hampaista/ niiden tulosta tollanen kuume. Meidän pojulle tuli 5kk iässä kaks ekaa hammasta ja toisen kohdalla kuumeili yhden yön. Seuraavana päivänä ei enää mitään.

SALAH kyselin pojan ripulista. Tosiaan kuulostaa toi ihmeellisen hajuinen ripulikakka siltä että voi ihan hyvin johtua ab-kuurista. Kokeile ihmeessä esim Rela-tippoja päivittäin se 5 tippaa vaikka viikon ajan, vois olla apua tollaseen!

Meillä pojun 6kk mitat oli 9,3kg ja 72cm. Hurjaa vauhtia kasvaa kyllä. Meidän esikko oli 72 cm pitkä vajaan vuoden iässä, painoi silloin reilun kilon enemmän kun poju nyt! :LOL: On ne sitten niin eri puusta kuin vaan voi olla.

Poju ei vielä varsinaisesti ryömi. Pyörii kyllä lattialla ja kovasti sätkii käsillä ja jaloilla, menohaluja kyllä ois kun vaan hoksais kuinka päästään eteenpäin. :) Kävelytuolissa ei vielä hirveenpitkiä aikoja viihdy, mutta vaihtelua sekin on sylin, lattian taikka sitterin ohella.

Syönti hommat meillä menää silleen että aamu- ja iltapuuro uppoo hurjan hyvin. Lounaaksi ja päivälliseksi menee lihasoseita, pelkkiä kasviksia ei suostu syömään lainkaan. Maito onkin nyt kolmisen viikkoa ollut pelkkää korviketta. Noin 6kk iässä luovuttiin tissistä kokonaan. Tyytyväisenä vetelee kiinteiden lisäksi sen 7-8 dl päivässä korviketta. Paitsi tällä hetkellä joku ihme pelleilyvaihe menossa, maito ei meinaa upota millään! Päristelee ja nuolee vaan pullon kanssa kun yritän sitä tarjota. Öisin ja väsyneenä sitten maistuu taas paljon helpommin. Toivottavasti vaan joku nopeasti ohi menevä vaihe tämä..

Jaahas nyt kuuluukin itkuhälyttimestä huuto.. Ehdinpäs edes lyhyesti kirjoitella jotain. :wave:

Mukavia talvipäiviä kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 6kk ja jotain viikkoja päälle
 
Heippa hei :)

Aleksin ripuli on ohi, ei ole ainakaan tänään ripuloinu. Piereskelee kyllä aivan älyttömiä ison miehen pieruja :LOL: . Isäänsä tullu :LOL: . Tänään aleksi oli aamupäivän ihan toisaikanen ja älyttömän hiljanen ja väsyny. Neuroottiseksi kun olen tullut niin ajattelin heti pahinta. Lähettiin esikon koulun jälkeen mun ystävälle omenapiirakka kahville, niin jo muuttu ääni kellossa, jätkä oli siellä ilonen ja nauravainen ja kilju ja jutteli koko ajan. Jos sitä kyllästytti olla kotona niinkuin muakin :) . Nyt nukkuu tuolla partsilla viimeisiä uniaan.

Oltiin joo tosiaan hyvällä ystävällä kahvilla. Hällä on kohta kolmen kuukauden ikäinen poikavauva. Kyllä oli sulonen. Oon nähnyt vauvan vaan kerran aikasemmin kun meitin aleksi on ollu koko ajan kipeenä eikä ollu päästy sitten niin usein käymään. ja nyt huomas kyllä sen kuinka isoja noi meitin vaavelit on :)

Siellä aleksi sitten päätti nousta yhtäkkiä sellaseen karhukävely asentoon. Oli siinä kylläkin ehkä sekunnin, mutta kuitenkin. Eilen seiso ilman mun kiinnipitämistä kävelytuoliaan vasten vajaa puoliminuuttia, hämmästyin sitten hiukan.

salah ja aleksi
 
neitiperho
Hei nyt täytyy ihan kysellä teiltä mammat vauvan ruoista. Itse siis tosiaan nykyään ruokia teen. Ollaan nyt syöty porkkanaa, perunaa, kukkakaalia, broileria, naudan- ja possunlihaa...Tiedän ettei lapsi nyt hirveitä erikoisuuksia tarvitse, mutta mitä muuta reippaan 6kk ikäiselle voisi syöttää?? Tuntuu ettei nyt vaan oikein mielikuvitusta löydy. Sen verran huomasin, että vissiin Bonalla on 6kk jo pastaa ja jauhelihaa, mutta kun menin itse soseuttamaan jauhelihaa ja makaronia, siitä tuli niin hirveetä mössöä et tyttökin suuttui ihan vietävästi. Jotain hyviä uusia vinkkejä ruokavalioon olisko siis????

Niin ja sitä vielä piti kysyä. Onko muiden lapsilla hampaiden tullessa ruokahalut huonontuneet? Nyt tosiaan kun hampaita alkoi puskemaan niin selkeästi alkanut ruoka upota huonosti. Aina tähän asti syönyt isojakin määriä hyvällä ruokahalulla, nyt hyvä kun pari lusikallista saa menemään :/ Tuttikaan ei oikein enää kelpaa, mutta oma peukku kyllä.

Ja vieläkö monella vaavit syö edelleen öisin?? Meillä kun neiti ei suostu nykyään rauhoittumaan sitten millään muulla kuin tissillä öisin. Nyt varsinkin kun muutenkin huutaa ihan kurkku suorana jatkuvasti vaikka on saanut suppoja tai mixtuurana panadolia.

Salah varmaan saitkin jo hyviä neuvoja riittävästi....
jahas ja neiti parkuu vaihteeksi joten se on menoa.....
 
Mie teen myös ite ruoaat pakastimeen ja seuraavia on meillä : porkkanaa, perunaa, kukkakaalia, parsakaalia, maissia, bataattia ja riisi hiutaleita keitin yhteen satsiin mukaan , broileria, naudanlihaa. noilla mennään tällä hetkellä ja tietty hedelmät ja marjat päälle!

mietin kanssa et mitä muuta vois laittaa ruokien sekaan?? sipuli, paprika, tomsku?? millon oita??

mein neiti ollu taas aika äkänen, ja mietin jos tekee lisää hampaita, samallaista oli sillon noitten kahen ekan hamaan kanssa.. ja ruoka uppoo huonommin, vesirokko myös verotti kiinteitä, maitoa meni hyvin..

nyt syömään, lisää myöhemmin!
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Viimeksi varmaan odotuspuolella. Meillä poika 7kk ja risat, ryömitään (6kk iässä aloitti) ja vauhdilla, hampaita tuli kaksi yhtäaikaa siinä 5kk. Ruokaa menee hyvin. Nyt ollaan vaan kovassa flunssassa. Yöt menee kyllä vielä ihan heräillessä 2-3 h välein, oon ihan kuitti. Pitäisi varmaan alkaa opetella noita öitä, ootan vielä tohon 8kk ikään. Nyt tuntuu ettei oo voimia.

Mutta mun varsinainen asiani koskee, onko täällä vielä muita odottajia? Meille tuli ylläriplussa ja nyt luultavasti rv 7? (en oo vielä ollut neuvolassa, yhet menkat kerkes tammikuussa olee) Ylläri tää on lähinnä siksi kun nää meidän molemmat lapsukaiset on saatu vasta hedelmöityshoitojen avulla (koeputkivauvoja siis). Nyt on kyllä kuula hieman hukassa, mutta ihan postiivisella mielellä joskin pientä alkujärkytystä mukana.
 
Iltaa pitkästä aikaa!

Paljon onnea Suhoska plussasta :flower:

Meillä kanssa syödään ja kasvetaan hyvin. Puurot ja lihat on täälläkin otettu ruokavalioon ja kaikki tuntuu maistuvan. Teen kanssa soseet itse ja meillä käytetään samoja aineita mitä Äiti lpr jo luettelikin, ja lisäksi olen laittanut kesäkurpitsaa, palsternakkaa, herneitä ja pakasteseitä.
Mm. täältä löytyy hyviä soseiden ohjeita:

http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/keittokirja/soseet/fi_FI/bataattikukkakaalisose/

Nyt jäi vähän lyhyeksi kirjoittelut, kun poitsu heräilee jatkuvasti uniltaan... mutta huomenna lisää!

Ruusulainen ja poju 7kk
 
Alkuun onnittelut jälleen plussanneille, ihanaa!!! Ja paljon voimia niihin perheisiin, joilla sairastellaan ihan urakalla :'( Meidän 6-henkinen perhe on toistaiseksi välttynyt flunssilta yms., koputtaa puuta.

Tulipa viime kuulla oltua sitten melkein viikon sairaalassa. Eka 7-v poika joutui umpilisäkeleikkaukseen ja sen jälkeen päivän tauko ja olin lasteosastolla vuorostani pikku neidin kanssa. Aluksi se lähete sinne tuli sen takia, kun vaavi tammikuulla lakkasi melkein kokonaan syömästä ja raivosi. Ne vaivat oli menneet jo aikapäiviä sitten ohi, kun kutsu sairaalaan tuli. No, sielä sitten neitiä alettiin RYTMITTÄMÄÄN. Yleensä on syönyt miljoona kertaa päivässä, eli aina kun on halunnut. Nyt saa syödä enää vain 6 ateriaa päivässä ja yöt myös sairaalassa rauhoitettiin niin, että kertalaakista yösyönnit lopetettiin.

Sairaalasta kotiuduttuamme päästiin hyvin sairaalan asettamiin rytmeihin, eli ruokailut ja yöt on menneet oikein hyvin siitä lähtien!! Yöllä neiti ei herää enää kertaakaan, vaan nukkuu koko yön heräämättä :D Ja se syöntipuolikin onnistuu sen 6 kertaa/pvä, ihanaa. Nyt elämä tuntuu jotenkin paljon helpommalta, kun joku PAKOTTI meille kunnon rytmin päivää ja yöhön. Ja sairaalassa kehotettiin myös laittamaan vauva omaan huoneeseen yksin. No, se on ollut aika hankalaa, kun huoneet meillä jo täynnä. Mutta yksin on neiti saanut silti nukkua. Me vanhemmat punkataa sohvalla, ei siinä muu auttanut. Yhdessä huoneessa on jo 2 lasta, yhdessä yksi lapsi ja nyt meidän makkarissa vauva ja meille jäi sit olohuone, heh. Menee se nyt näinkin. Mutta tarkotus olis täs kesän aikana yläkerrassa remontoida yksi komero, josta otetaan ovi pois ja oviaukkoa muutenkin levennetään. Sinne saa sit vanhimmalle lapselle nukkumispaikan.

Eli meidän päivärytmi tulee tässä: klo 8.20 vadelma-kaurapuuro ja nannia, 11.00 joku perunasose + nannia ja päikkäreille, 14.00 hedelmäsose + nannia, 16.00 joku perunasose + nannia ja toisille päikkäreille, 18.15 pelkkää nannia ja 20.00 kaurapuuro + nannia, hammaspesu ja yöunille. Yöunillekin neiti on jo kauan jäänyt niin, että syönnin jälkeen vain sänkyyn, peitto pois ja ite heti pois huoneesta. Sinne nukahtaa alta aikayksikön ja nukkuu aamuun asti!!

neitiperho: eli meillä ei syödä enää öisin mitään ja huomattavasti on elämä helpottunut sen myötä, kun ei tarvi öisin valvoskella ja syöttää pientä. Selkeä päivärytmi on meillä auttanut asiaa.

6 kk neuvola: 8030 g ja 67 cm ja risat päälle. Painoa edelleen seuraillaan, kun käyrät menee koko ajan alaspäin. Juuri ja juuri ollaan 0-käyrän yläpuolella. Seuraava neuvola olis ollu vasta 8 kk neuvola, mutta painon takia otettiinkin 7 kk väliin. Muuten neiti on kyllä pullukka joka suunnasta. Taitaa olla neuvolan käyris sit vikaa jos väittävät LIIAN laihaksi :kieh:

Muuten meidän perheen arki rullaa joka päivä täyttä häkää eteenpäin, että ei paljon ylimääräisiä kerkeä. Tännekään ei muka tahdo olla enää aikaa tulla, mutta kai se on sit parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Tuosta ruokailusta vielä. Meillä neiti syö siis ihan vain kaupan puuroja (vielä ainakin) ja soseita. Mä en osaa niitä ite juurikaan tehdä ja tässä perheessä sitä ylimääräistä kokkailuaikaa ei muutenkaan kyllä ole. Taas vajaan vuoden iässä varmaan sit siirrytään tavalliseen, muun perheen ruokaan mutta ILMAN suolaa tietenkin. Nyt aamuisin neiti saa mun aamupalaleivästäni aina pieniä paloja ja niitä hienosti jo pinsettiotteella osaa ottaa suuhunsa.

Joko täällä vauvat istuu ilman tukea (ei siis itse kuitenkaan istumaan nouse)?? Meillä kun neidin laittaa lattialle, niin siinä se istua tönöttää ja touhuaa leluillaan. On istunut itse jo 6,5 kk iästä alkaen.

Neiti oli myöskin 6,5 kk ikäinen, kun mä päätin lopettaa imetyksen kokonaan. Pari viikkoa meni nan-maidon opettelussa ja maidontulon lakkaamisessa tisseistä, mutta nyt on maitoluukut lopullisesti sulkeutuneet ja nannikin alkaa jo kunnolla upota!! Tuttipullosta meillä ei oo koskaan tajuttu mitään, eli nokkamukista kyllä maitoa imetään kovalla tohinalla!!!

Jahas, ei mulla nyt näin pikaisesti sit muuta ole. Jaksellaan eteenpäin ja toivottavasti kaikki pian paranee joilla sairastellaan :hug:

Tatjana80 ja neiti 7 kk 1 pvä
 

Yhteistyössä